Šta je novo?

Metro

Delija":2zs1a2y8 je napisao(la):
Пантограф":2zs1a2y8 je napisao(la):
@Delija
Верујем да ће на крају све коштати много, много више, по којој год варијанти да се ради. Тако је увек са метроом. Зато сам у неким претходним постовима инсистирао на оснивању Фонда за метро, који би се пунио из више извора и који би представљао својеврсну гаранцију да ће посао бити завршен у разумном року.
Претпостављам да ти је јасно да сам упознат са чињеницом непостојања Савеза Совјетских Социјалистичких Република.
.
Па не изгледа ми тако пошто упорно причаш о некој технологији СССР-а који не постоји већ 22 година.Мада је и као такав допринос те државе развоју науке и технологије немерљив.Данас,у доба глобализма ни једна технологија нити комплекснији производ се не може приписати ни једној појединачној нацији па ми је та цела твоја теза јако примитивна и заостала. У осталом,руски метро возови су се доказали током деценија тако да наспрам тога твој став и нема неку тежину.


Момче, могао бих ово да пишем на руском, али не знам да ли би разумео. СССР је у поређењу с данашњом Русијом био технолошка велесила; после деценије буквалног распада земље под Јељцином, држава је посебно у научном смислу изузетно назадовала. Тога има у свим областима и могао бих, овако "примитиван" (а то звање су ми до сада најчешће, парадоксално, додељивали управо због Русофилије) два дана да ти причам о томе. Најбољи примери назадовања су у областима технологије која је у тешњој вези са војном индустријом, јер је у те гране био улаган сразмерно много већи део друштвеног богатства него у "чисто" цивилне. Рецимо, авијација - путнички авион из совјетског времена "тупољев 154М" у саставу "Аерофлота" и источноевропских компанија остваривао је поузданост полазака у рангу "боинга 737" (више од 99%), мада је трошио знатно више горива и стварао већу буку. Нови, "глобализовани" путнички авион "сухој суперџет 100", са гомилом западне опреме (пошто Русија више није у стању да развија своју за баш све системе у авиону) је, према изворима из "Аерофлота", о чему слободно пишу руске новине - катастрофа: више је на земљи него у ваздуху. Државни "Аерофлот" зато преферира западну опрему. Да ствар буде још гора, заостатак постоји и у војној авијацији, где је пред распад СССР-а главни конкурент - САД - био у заостатку. Прошле године је тадашњи председник Медведев рекао да не може да поверује да Русија није у стању да направи савремену беспилотну летелицу.

У последње време, нове власти труде се да поправе стање, нпр. обједињавањем компанија из разних области у државну корпорацију "Ростехнологија" и слично, али је заостатак за некадашњим такмацима велики и задатак им није нимало лак. Посебан проблем је слабљење људских потенцијала у базним наукама, посебно у физици, где су некада били на светском врху, а у данашње време огроман број врхунских стручњака им се одселио на Запад (мада, огромним платама у земљи, вероватно ће велики део њих бити намамљен да се врати).

Тако ти је и у железничкој технологији: док су Совјети пре 30 година били у стању да направе воз за 200 километара на сат, у прошлој деценији су одустали од прављења воза за 250 км/ч, већ монтирају "Сименсов" у својим халама (погледај: "Сапсан"). У једном од претходних мојих постова могао си да прочиташ да ће у Јекатеринбургу (који се у совјетско време звао Свердловск) канадска (квебечка) компанија "Бомбардије" у сарадњи с локалним партнером отворити фабрику метро-возила и трамваја. Ни у периоду стагнације (Брежњевљева ера) за тим не би било потребе.

Због свега тога, као што у овом тренутку свакако не бих себи купио "ладу", не бих ни за Београд набављао "ЛИАЗ-ове" аутобусе, а још мање руске метро возове - бих једино под условом да се они у оквиру индустријске кооперације склапају у нашим фабрикама, али искрено сумњам да наша политичка елита размишља у том правцу.
 
А какве то везе има са провереним и поузданим руским метро возовима?

А и ниси у праву за војне авионе.На том пољу Сухој последњих година шије западне конкуренте на трећим тржиштима .
 
Delija":1z6urz6o je napisao(la):
А какве то везе има са провереним и поузданим руским метро возовима?

А и ниси у праву за војне авионе.На том пољу Сухој последњих година шије западне конкуренте на трећим тржиштима .
У праву је, ми ништа не знамо
 
Sada ću ja kao klinci na zadnjem sedištu automobila ''jesmo li stigli'''. :D

Hoćemo li mi doživeti da vidimo metro u Beogradu!?

P.S.
Molim pametnjakoviće da mi ne kače slike Metro cash and carry. :p
 
Delija":22tqqla1 je napisao(la):
А и ниси у праву за војне авионе.На том пољу Сухој последњих година шије западне конкуренте на трећим тржиштима .

Koliko god bio ljubitelj ruske avio-tehnologije i koliko god Su-27 i njegovi derivati bili superiorni u odnosu na zapadne avione iste generacije (pa i neke sledece), nazalost prodaja na ovom ili onom trzistu nije pravi reper za usporedjivanje. Kupovina tako skupih igracaka je uvek politicka odluka. Ta treca trzista Suhoj "sije" 1) zbog cene 2) zbog toga sto te drzave ili ne mogu da kupuju od Zapada (npr. Venecuela, Sirija) ili mozda i mogu ali izricito to ne zele iz svojih unutarpolitickih razloga (Kina) ili su dovoljno veliki i mocni da pored tesne saradnje sa Zapadom mogu da biraju, a nekad biraju cisto da ne budu zavisni samo o Zapadu ili Rusiji (Indija). S druge strane, imas npr. Juznu Koreju gde se na konkursu pre par godina odlicno pokazao Suhoj ali je jednostavno iz politickih razloga morao biti odabran americki proizvod (mislim da su bili i Francuzi u igri, i izduvali iz istog razloga).

Takodje, nekog velikog sukoba izmedju zemlje sa najnovijim zapadnim oruzanjem i najnovijim ruskim nije bilo u skoro vreme, tako da ni to nemamo kao reper.

No svejedno Suhoj zaista jeste tehnicki superioran u odnosu na mnoge ako ne i sve zapadne konkurente, ali imaj u vidu da mu je glavni proizvod i dalje baziran na velikom proboju na polju lovackih aviona koji su Sovjeti napravili 70ih i 80ih, na toj, jednoj, za svoju generaciju skoro pa savrsenoj platformi - Su-27. Sve sto su radili od tada je dogradjivanje te platforme. S druge strane Mikojan je skoro pa crkao (nemaju klijenata ni u Rusiji, ni u inostranstvu, daleko manje su bili uspesni sa prodajom derivata MiGa-29 nego Suhoj sa derivatima Su-27), Jakovljev isto mrsavo posluje. Takodje, bez obzira na vrlo jake avione generacije 4++ (tipa Su-35/7), razvoj borbenog aviona 5. generacije u Rusiji kasni stravicno, jedini projekat sa izgledom na serijsku proizvodnju je PAK FA, koji ce mozda uci u upotrebu 2015/16., dok je Americi F-22 (PAK FA je odgovor na F-22; prethodni ruski odgovor na F-22, Mikojan 1.44, je otkazan) u upotrebi od 2005., dok je F-35 razvijen i vrlo blizu upotrebe dok za ruski ekvivalent (Mikojan LMFS) ne postoji ni prototip.

Ovo sve pisem kao iskreni ljubitelj sovjetske/ruske vazuduhoplovne tehnologije, no Pantograf je upravu - i tamo gde su nekad bili najjaci, vojna tehnologija, Rusi su stagnirali ili unazadali se, a i DALJE im je taj sektor vojne tehnologije definitivno najjaci tehnoloski sektor. Civilne tehnologije su im uvek bile jedno dva nivoa ispod vojnih.

No, nije da sam protiv ruskih vozova, narocito ako su duplo jeftiniji. A njihov robustniji dizajn (ako je to sacuvano iz sovjetskog perioda - nije lep, nije mnogo udoban, kvari se, ali je jednostavan za odrzavanje, popravku, "budzenje" i pali se i na minus 20) mozda bolje ide uz srpski koncept "odrzavanja" vozila u GSPu i Zeleznici.
 
Оф топик је али лепо си рекао,скоро па савршена платформа. ;) Ако си већ љубитељ ратног ваздухопловства ваљда би требао да знаш колико су амери имали проблема са Ф-22 те да су сви авиони тог типа приземљени пре неки месец. Њихов други авион пете генерације Ф-35 је још већи промашај.Његов основни циљ је био да у једном авиону нађу замену за три главне улоге војних авиона а то се показало немогућим и ужасно скупи иако је основна поента тог авиона била да се уштеде паре.Постогли су управо супротно јер то постао најскупљи војни пројекат у историји где им је један авион постигао цену од по 135 милиона долара. Уз све то авион показује јадне перформансе и једноставно не може да буде замена за постојеће ефикасније ловце,бомбардере и "пешадинце". (А-10)А нема ни говора о једном истом авиону јер свака од верзија Ф-35 у зависности ком роду војске је намањена дели само 20% истих компоненти.

ПС: Због тог геометријског облика који има Ф-22 да би смањио радарски одраз изгубио је много маневарских способности.Практично сви авиони 4++ генерације би га лагано победили у дог фајту а СУ-35 му може парирати и по свим техничким каректаристикама,поред тога што му је аеродинамика супериорна.
 
Ево, Хазарде, ја као велики поклоник авијације, како војне тако и цивилне, потписао бих све што си написао.

Апропо руских метро-возова, не одбацујем их у потпуности, али би мој услов био да се склапају у српским фабрикама.


Делија,
Ф-22 личи на поприличан промашај, што Американцима не би било први пут, мада у принципу праве одличне војне авионе. Улажу у то енормне паре, па није ни чудо.
О њиховој цивилној "тежој" индустрији, са друге стране, имам катастрофално мишљење (најбоља је ваздухопловна, али, ето, у сваком другом "Боинговом" моделу изгине гомила путника због неке кретенске конструкционе грешке). О железницама да не причамо, сва срећа да их нема у конкуренцији.
 
Beograd proslavlja 100 godina od nastanka priče o metrou

BEOGRAD, 10. januar 2013, (Njuz) – Skupština grada Beograda najavila je da će krajem januara organizovati svečanost povodom 100 godina od kako je započeta priča o beogradskom metrou, saopšteno je danas iz kabineta gradskog arhitekte Dejana Vasovića.

Vasović je podsetio da je Beograd jedan od prvih velikih evropskih gradova u kojem je priča o metrou krenula da se izgrađuje i dalje razvija sve do moderne publikacije koja će biti štampana povodom ove svečanosti.

- Priča se da je davne 1913. godine, za vreme Drugog balkanskog rata, kralj Petar I Karađorđević posle jednog topovskog napada ostao bez točka na kočiji i onda mu je sinula ideja da se kočije premeste pod zemlju. Kasnije se priča razvijala i postajala sve lepša i lepša, a razni autori su ubacivali nove motive, pa je tako šezdesetih godina prošlog veka u celu priču neko ubacio i vozove koji ispod Beograda saobraćaju velikim brzinama – podseća gradski arhitekta Dejan Vasović – Koliko je publikacija koju priprema tim na čelu sa gradonačelnikom Đilasom napredna, govori podatak da su joj korice debele i nepromočive, a unutra je čak i slika trodimenzionalnog modela metroa, čime ne može da se pohvali nijedan grad u Evropi – kaže Vasović.

Gradski arhitekta je otkrio da će na svečanost biti pozvani gradonačelnici Beča, Praga, Moskve i ostalih gradova u kojima je gradnja metroa počela znatno kasnije nakon što je Beograd već imao svoju priču.

- Sve što je od priča o metrou u ovim gradovima ostalo su samo uspomene. Našu priču sluša i prepričava svako ko se vozi tramvajem od Ustaničke do Bloka 45 i svesni smo da će nam gradonačelnici pomalo i zavideti zbog toga – zaključio je gradski arhitekta.

Miroslav Vujović

Ivana Pešić


Честитке свима! :vops:
 
Jel ima Beograd normalan gradski arhitekta ili isti slučaj kao sa Đilasom? Mislim ja sam šokiran od ovog teksta, ovaj čovek ima druga najvažnija funkcija u gradu i plešti ovakve gluposti...
 
Андреј, овај градски архитекта је далеко од доброг, али није баш толико луд...
njuz.net је сатиричан портал. Упецао си се :)
Ето, кад су нам језици - слични...
 
Пантограф":142sc76u je napisao(la):
Андреј, овај градски архитекта је далеко од доброг, али није баш толико луд...
njuz.net је сатиричан портал. Упецао си се :)
Ето, кад су нам језици - слични...

Aaaaaa OK onda... :D
Ja stvarno pomislio da lupeta ovakve KNDR-style gluposti.
 
Proslavljanja godisnjice price o metrou smo se setili pre njuza :)

Bila je pre par meseci uzivo na Terazijama :D

izlozbametrobeograd.png


http://www.imamoplan.com/index.php?/izlozbe/retrospektiva-metro-beograd/
 
Andrej_LJ":1092wmfy je napisao(la):
Пантограф":1092wmfy je napisao(la):
Андреј, овај градски архитекта је далеко од доброг, али није баш толико луд...
njuz.net је сатиричан портал. Упецао си се :)
Ето, кад су нам језици - слични...

Aaaaaa OK onda... :D
Ja stvarno pomislio da lupeta ovakve KNDR-style gluposti.

Njuz.net ti je srpski ekvivalent The Onion-a...no skoro uvek u vestima koriste prava imena, pa to zbuni mnoge :D


@Delija

Sve sto ti kazes stoji, i ja to znam, no poenta je bila u tome da su Ameri projekat izgurali do kraja (sad to sto su rezultati skoro pa promasaj je druga stvar), dok su ruski odgovori na te projekte tek na samom zacetku. I to sto Su-35 moze da se nosi sa F-22 je cista sreca zbog genijalnosti sovjetskih konstruktora 70ih. Poenta je da i tamo gde su objektivno tehnoloski najjaci, Rusi i dalje zive od "stare slave". Da li su spremni za korak dalje ostaje tek da se vidi.
 
Vest na "Njuzu" inspirisana je jučerašnjim obeležavanjem 150 godina podzemne železnice u Londonu :)
 
Не бих ово сматрао меродавним ни за руску технологију ни за нешто друго, једино ми је чудно да су се "портјанке" задржале до данас, јер је руска војска званично раскрстила са њима још 2000. год. То је код њих нека врста традиције, сигурно су могли да си приуште чарапе.

http://3vzvod.com/Portyanki_files/windo ... e101-2.png
 
Mislim da smo otišli van teme,pa molim da ostanete na kursu..a o superiornosti ruskih metro sitstema i načina gradnje ne treba raspravljati ,to je odavno dokazana i pokazana..priča.. :kafa:
A i ameri i rusi koriste nemačke mašine, "krtice" za isti posao..
 
Novi ruski metro vozovi su jednako dobri kao i zapadni,(zajedno rade na inovacijama) a tu sada i kineski koji također ne zaostaju,ta metro rio de ženairo su nabavljeni kineski..
 
Па и Кинези углавном монтирају "Бомбардијеове" и "Сименсове" метро возове; мада, извесно је да то неће потрајати довека. Верујем да ће покуповати многе западне произвођаче, као што су већ "Волво аутомобиле" - зато што тренутно убедљиво највише новца улажу у градњу, а тешко да ће у томе неко да их стигне.
 
Celu produkciju sa bazirali na copy-paste,samo što su sada krenuli da i to unapređuju sa inovacijama,eto primera na tehnologiji gradnje mosta u Zemunu ,kupili su nemačke rampe a onda ih unapredili sa svojim inovacijama..i sada će još i da im pokupuju centrale.. :kafa: Kinezi postaju lideri u mnogim granama,pa ne čudi da je ultra brzi voz kineske proizvodnje brži od japanskog.,.a otvorene prva metro linija na bazi nemačke maglev tehnologije koju su opet unapredili a koju nemaju ni nemci.
 
Izbrisana su dva posta koja su skretala sa teme.Razumem da svasta moze da se poveze sa metroom ali vojne carape,to je vec probilo granicu tolerancije.

Ponovo prelistah sluzbene listove grada Beograda,nigde nema ni reci o metrou!Imamo odluke na vise strana o postavljanju direktora vrtica u Obrenovcu sa detaljima ali metroa nema.Kao u dosijeu X,samo je prekrizeno crnim markerom.
 
Bice nesto nadamo se. Ali ovo reportaza zvuci kao da treba da ode da se fotografise gradiliste :) u tom smislu cemo sacekati verovatno jos koju godinu :p
 
Evo makar trivijalne vesti povezane sa metroom.Krtica u visnjickoj je izvadjena i demontirana.Naravno bez reportaze medija i Studija Dj.Necu reci zasto jer vec sami znate odgovor.
 
Vrh