Šta je novo?

Metro

Evo kolko su ovi iz Amsterdama placali 23 Alstom Metropolis-a koja su porucili za 2012.

A €200m contract signed in February 2010 will supply 23 trainsets.
The 116 m six-car H5 trainset has capacity for 1 360 passengers.


A francuzi Alstom Citadis Dualis-e

Within a €650m framework agreement between SNCF and Alstom for up to 200 vehicles, a fleet of 24 Citadis Dualis tram-trains has been acquired for €100m, entirely funded by the Rhône-Alpes region. The 42 m long vehicles have 100 seats and can accommodate 150 standing passengers, with a maximum speed of 100 km/h.


Sto pomenu Delija za Poljake

At the beginning of 2011, the Warsaw metro operator, Metro Warszawskie Sp. z o.o., placed
an order with a consortium consisting of Siemens and the Polish manufacturer Newag for
the supply of 35 six-car metro trains worth EUR 272 million. That makes it the largest order
Siemens has ever received from Poland. At the same time, it is the first order for complete
vehicles from the new Inspiro metro generation.

Each train comprises six cars that are made of aluminum and have an MC-T-M-M-T-MC
configuration. The trains are each capable of carrying up to 1,450 passengers (at 7 persons/m2), with seating for
a total of 256 and standing room for as many as 1,194. The end cars are each equipped with a driver’s cab to
permit bidirectional operation. Each half of the train can operate under its own power for shunting purposes. The 750 V DC line voltage is supplied via current collectors from the third rail. All cars are equipped with eight electrically powered exterior sliding doors (four per each side). The opening width of the doors is 1,400 mm.
 
Andrej
Još nemožemo oceniti sistema u Nižnjem Novgrodu jer je sistem totalno nezavršen i tek u svom zarodišu. Tako je bilo i kod nas kada je metro imao svega 8 stanica (čas pik interval je bio oko 10 minuta i prevozio je oko 80 000 putnika). Ali kada će im se sistem raširiti biće sav kapacitet popunjen i biće jasno da su izabrali pravo rešenje.

Беш о овоме и пишем све време. Београд не може себи да допусти да гради једну линију 10 година, па да је још 10 користи са 15 одсто капацитета. Банкротираћемо. Први сегмент линије мора да се отвори до истека кредитног грејс периода, а бар 15-ак километара у року од десетак година, иначе је то финансијска пропаст, као и нови београдски железнички чвор.
А, ако далеко богатији Руси не могу да ни у једном свом граду величине Београда заврше једну једину комплетну линију више деценија, шта нам то говори? За Софију је могао Тодор Живков да набави метро возове из СССР-а ко зна у каквом аранжману (у замену за жито, или за контигент бугарских компјутера) и да после они стоје десет година неупотребљени, али данас тако не може да се води економија.


И људи, је л` могуће да се примате на руску технику? Испричаћу вам једну анегдоту коју сам чуо од недавно преминулог Чеде Јанића, историчара нашег ваздухопловства. Директор СУЦВП-а тамо негде шездесетих година Батрић Јовановић био запео да се купи руски радар, јер је био јефтинији, а не француски. Дође му један инжењер који је муцао и пита га: "Друже Ббббатрићу, а зашто Ви ввввозите "пппежо", а не "ммммосквич"?
На сву срећу ЈАТ није као бугарски "Балкан" куповао "тупољеве".
На жалост, наша железница је, као и бугарска, куповала РВР.
Док смо живели у (социјалистичкој) Југославији, планирали смо западнонемачки метро. Аутобусе за ГСП смо правили на основи "мерцедеса" и МАН-а, или куповали директно од њих. Сада, између осталог, купујемо и ЛИАЗе.

Уосталом, да су западни лобији толико јаки, а руски тако слаби (познато је да њима није познат феномен мита и корупције), и Софија би, као Варшава и Пешта, сад куповала од западних фабрикиа, а не од "Метровагонмаша", поготову пошто је другу линију саградила новцем Европске Уније а отворио је Жозе Мануел Баросо. Руско купује ко мора, јер нема пара за боље.
 
Covjek bi rekao da po tvoim postovima da su rusi nesposobin da nista nezaju.Radi se o razlictoj filozofiji projektovnja i vozila i aviona i svega u odnosu na zapad.Ja sam za to da mi sami napravimo vozove nije to svemirski brod to je voz ljudi .Ako nista drugo da se ugledamo na bjeloruse kako oni naprave ugovor sa stedlerom za vozove da moraju biti napravljeni kod njih i prenjeto tehnicko znanje.A mi sve svoje smo uspejsno unistili prekinuli industrisko pamcenje
 
Пантограф":q487f50e je napisao(la):
Руско купује ко мора, јер нема пара за боље.

па и ја би волео да видим Сименсово или Бомбардијерово или Алстомово (Метрополиса не Цитадиса) метро возило у Београду, али да ли имамо паре за тако нешто? и ко што каже директор, можемо и сами да га направимо уз нечију технологију
 
Директор:
То је "другачија филозофија", јер проистиче из ограничених ресурса: СССР је петину БДП-а издвајао за војску, па није могао да улаже бог-зна-колико у цивилне пројекте.

И ја сам да сами правимо у кооперацији, то није спорно. Али нисам за то да чекамо да се неко сети да оживи Машинску индустрију Ниш, или "Гошу", а да до тада ништа не градимо, јер то може да потраје.

А иначе и типујем да ће нам "Алстом" предложити "Метрополис", а онда ће хтети да нам увале и аутоматско управљање и биће то врло скупа "играчка". Ето, тако раде лобији.
 
dsc05340.jpg

dsc05341.jpg

dsc05342.jpg
 
Ево, овај језик је већини форумаша разумљивији од руског:



Russia, Canada agree to produce trams and metro trains

Jul 13, 2012 17:21 Moscow Time


Russia’s Uralvagonzavod machine building company (based in Nizhny Tagil in Sverdlovsk region) and Canada’s Bombardier Transportation signed an agreement at the Innoprom-2012 industrial show in Yekaterinburg to jointly launch a serial production of trams and metro trains in Russia.

The agreement suggests that Canada will share its technology and will train the Russian staff at the Bombardier-owned factories. Besides, the two countries will work together on the projects related to the production of new trams and metro trains. To begin a serial production of vehicles in 2013 Russia has to launch three assembly lines. The first line`s capacity will be 400 vehicles per year. The production of metro trains is scheduled to begin in 2014.

The project has resulted from a well conceived marketing policy carried out at the Russian Uralvagonzavod company. The Moscow city government has recently approved a large-scale transport development program amid the 2013 Univerisade in Kazan and the World Cup Russia is hosting in 2018. Uralvagonzavod has proved that it has strong potential to withstand a tough competition with other companies. Spokeswoman for the factory, Yulia Kolmakova, comments.

"This is a unique agreement because it suggests not just the transfer of technology and staff training but also cooperation on all stages, from design to production. Bombardier has not yet experienced this kind of cooperation. The sides expect that up to 50% of vehicles will be produced in Russia on the very first stages of cooperation. The two companies have chosen some of Bombardier`s most recently designed vehicles which will be upgraded in accordance with the consumers` needs. The most acclaimed designers have been invited to join the project."

Trams will look differently to accentuate what is peculiar about this or that Russian region.

Uralvagonzavod also plans to launch a series of other projects, including the one to deal with the recycling of old railway carriages. Russia`s President Putin, who received a strong support from the company during his presidential campaign, has a close eye on Uralvagonzavod. A couple of months ago Mr. Putin appointed one of the company`s executives, Igor Kholmanskykh, as his representative in the Urals federal district.

Attending the Innoprom-2012 show Prime Minister Dmitry Medvedev confirmed that the government has been working on a federal program to boost the national industry and make it more competitive. The program suggests the modernization of twenty-two companies in the Sverdlovsk region alone, including Uralvagonzavod.



Ето, "Бомбардијеов" метро и трамвај правиће се у Русији, као што се већ прави "Алстом цитадис". Мислим да је добар аргумент за оно што сам писао у претходним постовима - а, пошто баш тај "Уралвагонзавод" разматра куповину смедеревске железаре, можда би ту нешто могло да се испослује и за Београд...
 
могу таман да добију Гошу или МИН у пакету за железаром па да праве возове и код нас
 
Bugari su carevi za nas... Mi smo bre nesposobno za drzavu...
 
JohnnyLee":hbprfqr9 je napisao(la):
могу таман да добију Гошу или МИН у пакету за железаром па да праве возове и код нас

Само да неком ресорном министру-генију опште праксе то дође из дупета у главу. Или да се надамо да читају овај подфорум.


@Feanor
На жалост, Србија је много више географски појам, него организована држава.
 
A što smo mi jedan pojim za državu... Ali na sreći su se stvari poboljšale od kada smo u EU jer oni konstantno vrše monitoring. I kod vas će biti isto kada krenu realni procesi integriranja Srbije u EU. Ali Metro je svakako jedan najuspešnijih projekta u Bugarskoj.
 
Пантограф":2ina6odf je napisao(la):
Беш о овоме и пишем све време. Београд не може себи да допусти да гради једну линију 10 година, па да је још 10 користи са 15 одсто капацитета. Банкротираћемо. Први сегмент линије мора да се отвори до истека кредитног грејс периода, а бар 15-ак километара у року од десетак година, иначе је то финансијска пропаст, као и нови београдски железнички чвор.

Alzir drzi apsolutni rekord po vremenskoj gradnji metroa (jedne linije). Poznajem ljude koji radili na toj liniji jos 78' godine a metro je otvoren tek prosle godine zahvaljujuci drzavnim parama (to jest naftnim parama). Cak je i tramvaj bio zavrsen prije metroa.
 
Пантографе држи се чињеница.Као прво градња прве линије и по овоом ретроградном плану би коштала и трајала колико и градња класичне метро линије - милијарду и 40 милиона евра.Као друго пола "метро света" се котрља на руским возовима укључујући и Москву са једним од највећих и најефикаснијих метро система у свету.Као треће СССР не постоји.И као четврто банкротираћемо ако узмемо цитадиса пута 3 уместо метро возове јер нам то дође бар дупло скупље.
 
Mislim ajde stara pesma novom glasom! Zgadilo se mi je da objašnjavam iste stvare po sto puta! Ako nije kritika šta onda ima da se pominje uopšte to? I za one koju neznaju ili se pravu da ne znaju kao tebe ću samo da povtorim da smo pre ulaska u EU mi imali metro sa 14 stanica i 18 kilometara, građeni sa našim parama ili kredita. Jeste činjenica da je proces izgradnje bio ubrzan kada smo dobili još i EU novac (ali i taj projekt je 25% finansiran iz strane gradskog i državnog buđeta i još neki procenat EBRD, kao i izrada projekata i otuđivanje zemljišta...) ali da se tvrdi da Sofija ne bi imala metro bez EU kada ga ima od 1998 je po n-ti put bull shit!
 
Znam dobro covjece. Kolega je radio u Bugarskoj na drugoj liniji metroa (Systra je nadgledala taj projekat). EU je pomogla sa 157M€ za izgradnju. Nemam nikakav problem sa tim i drago mi je da je Sofija dobila jedan takav metro.

Ono sto treba znati je kada nemas zatvorenu finansijsku konstrukciju za jedan takav projekta i ako pocnes da ga gradis bez toga, cijena ce samo rasti.
 
@borris_
Гле чуда, и ми од друге половине седамдесетих градимо железничку станицу Прокоп и Клинички центар... А обилазницу од 1989. Имамо искуства са прављењем рачуна без крчмара - зато ја и инсистирам на остваривом плану и чистим рачунима.

@Delija
Верујем да ће на крају све коштати много, много више, по којој год варијанти да се ради. Тако је увек са метроом. Зато сам у неким претходним постовима инсистирао на оснивању Фонда за метро, који би се пунио из више извора и који би представљао својеврсну гаранцију да ће посао бити завршен у разумном року.
Претпостављам да ти је јасно да сам упознат са чињеницом непостојања Савеза Совјетских Социјалистичких Република.

@Andrej_Lj
Овде сви углавном хвалимо Софију. Видиш да Бугаре сматрамо мудријим народом. На метроу сте прво сарађивали са Совјетима, па сте узели кредит од Јапанске инвестиционе банке, па добили помоћ од Европске Уније. Ми то нисмо умели да учинимо - од исте јапанске банке смо, на пример, тражили кредит за мост преко Дунава тек када је наш БДП прешао 3.000 долара по становнику, а њихов услов је да буде мањи, па су нас одбили; с Европом не умемо; Совјетима смо својевремено рекли историјско "њет" и тражили "трећи пут" у светској политици, да бисмо на крају дошли у безизлаз.
 
Andrej_LJ":177k9kzw je napisao(la):
Nje, nje. Kupili smo 18 vozova za 153 miliona LEVA, a to je tačno po 4,3 miliona eura za voz. Tako da ovo rešenje sa zakačenim tramvajima i priča o loših ruskih vozova jednostavno ne drži voda. Da ne govorimo što nove serije Rusič su kompletno prenovljeni (klime, svakavi sistemi, video nadzor, protiv požarne urede, Hitachi motore i sisteme itn). Ispade da Rusichi koštaju kako jedan zapadni tramvaj.

Да, интересанто да у Русији тај исти Русич, по техничким карактеристикама практично исти као ваш само без механике Hitachi продају за 80 милиона рубаља по вагону, тј. око 2 милиона евра, дакле воз са три вагона као у Софији би коштао cca 6 милиона евра.
 
Пантограф":9fneru29 je napisao(la):
@Delija
Верујем да ће на крају све коштати много, много више, по којој год варијанти да се ради. Тако је увек са метроом. Зато сам у неким претходним постовима инсистирао на оснивању Фонда за метро, који би се пунио из више извора и који би представљао својеврсну гаранцију да ће посао бити завршен у разумном року.
Претпостављам да ти је јасно да сам упознат са чињеницом непостојања Савеза Совјетских Социјалистичких Република.
.
Па не изгледа ми тако пошто упорно причаш о некој технологији СССР-а који не постоји већ 22 година.Мада је и као такав допринос те државе развоју науке и технологије немерљив.Данас,у доба глобализма ни једна технологија нити комплекснији производ се не може приписати ни једној појединачној нацији па ми је та цела твоја теза јако примитивна и заостала. У осталом,руски метро возови су се доказали током деценија тако да наспрам тога твој став и нема неку тежину.
 
Vrh