Пантограф":cistj23p je napisao(la):
Андреј:
Tako već 2015 godine očekujemo oko 580 000 putovanja dnevno u mreži Sofijskog metroa.
Одлично, али то још није ни 300.000 по линији, што и ЛРТ на независној траси може лако да превезе. Показало се у пракси. Ја очекујем и више путника у Београду, када будемо имали 30 километара метроа као Софија.
Logično bi bilo da se novac namenjen za nakup velike količine (bezobrano skupih tramvajskih vozila koji sad hoće da vam uvalu), uloži u bolje karakteristike same trase, pa da tako budete spremni za buduća proširenja i većja opterećenja sistema.
Ако наше станице буду имале платформе од 110 метара (код вас су, ако се не варам, на 2. линији 104 метра), а наши возови буду широки 2,65 метара уместо 2,70 као ваши, софијска и београдска траса имаће готово исте карактеристике.
Vidi Pantograf, ja želim Beogradu da ima milijon i 580 000 putnika na dan u svojoj mreži! Ali kako mislite to da stane realnost kada po planu koji sam ja video (moža i nije već aktualan) imate stanice u centru na 300-400 metara. Mi imamo međustanična razdalja od 1200+ metara u centru, dok će vi na istom prostoru imate 4 stanice. Pa voz će bude kreni-zaustavi se (kako god se zove ta fraza u srpsokm jeziku). Kako mislite da napravite ovaj sistem aktaktivan za putnike? Kada će biti Obilaznica oko Beograda završena (sa tim i sadašnja gradska magistrala veoma rasterećena), autobusom ćeš brže u centru iz NBG nego sa tim LRT sistemom.
Ti uporno govoriš o podvižnom sustavu koji je samo jedan od parametara trase! Prvo da se nevaramo, metro voz nije isto što i travajski sustav pa makar bio i 200 metara dugačak. Sasvim različite parametre kapaciteta putnika, ubrzavanja i stajanja, komfort putnika itn. Tako da 105 metara dug metro voz nije isto što i 3 tramvaja jedan za drugim! Inače bi svi koristili tramvaje. A i to nije logično jer jedan naš voz je jeftiniji od 3 tramvajska vozila CAF kakvih imate u Beogradu, da ne govorimo koliko je lakše održavanje i kako većja je pouzdanost vozova na liniji.
Ali tu su još i druge parametre kao međustanična razdalja, kosina/nagib tunela (ili mostova svejedno), radius krivina itn...
Inače ja smatram kriminalnom greškom fakt što su tako skratili stanice na M2 u Sofiji! To je bio urađeno da bi se zaštedio novac, ali tu dođe ona fraza Nisam dovoljno bogat da bi nešto uradio jeftino. Ne za đabe su u komunizmu radili stanice ostrovnim peronom i po 120 metara i zato ima taj otsek metroa (Centar-Ljulin) najbolje performanse od celog sistema pa makar i bio najstariji. Zato kažem ne pravite i vi istu grešku.
Juće sam naišao na ovo. Vizualizacija sledeće linije metra u Pragi (4 linija ili Linka D). Ista češka firma radi projekt kao i za M3 u Sofiji. Oni tek na četvrtoj liniji smanivaju parametre kao M2 u Sofiji, a Praga je manja i od Beograda i od Sofiju, da ne govorimo što ima daleko daleko razvijeniji S-Bahn i gradski prevoz (tram, trolej i autobusi):
Trasa D Pražského metra - Metroprojekt a.s. vizualizace
http://www.youtube.com/watch?v=tuxg4A05K9w
Pogledajte kako ovo izgleda u Pragu, kako su oni seriozni. Meni se plače kada vidim kako smo mi južni slavjani površni, fušerajski neznalici! Zato im sve služi i funkcioniše decenijama, dok mi samo da rešimo sadašnji problem, a šta će biti u budućnosti neka drugi da razmišljaju.