mekbejn":18b2slf9 je napisao(la):
Ja sam ubađen da je Tvornička kraj trase zato što dalje mora podzemno. Do te ulice imamo Bulevar Mihajla Pupina sa širokim ostrvom, i tu može i na stubovima i u ukop. Ali dalje ćorak.
E sad ja opet kažem, sa stanovišta prevoza, nema smisla da se tu završava linija. Bolje da onda skrate do Opštine pa jednog lepog dana kad bude mogao centar Zemuna da se pokrije udri na tu stranu.
Bolje uraditi trasu Zemun Glavna-Žarkovo preko Trga Republike.
Sledeće stanice su u pitanju:
Zemun Glavna
Stari Merkator
Opština NBG
BZĐ
Arena
Ušće
Varoš Kapija
Trg Republike
Skupština
Slavija
Klinički Centar
Prokop
Sajam
Ada
Požeška
Kijevska
B.Brdo
Žarkovo
Ovime bi imali jednu liniju koja deluje kao dve.
U toj prvoj fazi bi se tramvaji izmenili tako što bi se od Žel. St. NBG dogradio novi krak pravo do Arene za presedanje. Bila bi dograđena trasa za B.Kosu tako da bi 9 išla za B.Kosu a 7 za Blok 45 preko Arene.
12 bi bila produžena do Karaburme ali bi bila preusmerena na NBG pa preko Mosta preko Ade do B.Brda s tim što bi okretnica bila umesto pijace. Dakle 12 (M) Požeška.
Na taj način bi imali tri jake linije sa niskopodnim tramvajima koje bi predstavljale jak feeder jednoj celoj metro liniji. Posle bi se podelile na A za Ustaničku i B za Kalemegdan. Tamo negde oko 2030-35 bi Beogradski deo devetke i Novobeogradski deo sedmice bio ukinut da bi bili dograđeni kraci za M3 čime bi kodiranje bilo promenjeno sa slova na brojeve i slova.
Znači faza I: linija A, 18 stanica.
Faza IIA: linija se deli na A i B i produžava se ka Ustaničkoj i jednu stanicu ka Kališu (7 stanica).
Faza IIB: linija A se produžava do Žel. St. Zemun i uvodi se lokal C od Vukovog Spomenika do Žel. St. NBG tako što se dograđuje sekcija od Arena do Žel. St. NBG (bolje BG-Zapad). Dograđeno 6 stanica.
Faza IIIA: Ukida se lokal C, menja se numeracija na M1, M2 i M3. Uvodi se M3 Autokomanda-Blok 45. Tramvaj 7 je ukinut. Dograđeno 5 stanica.
Faza IIIB: Otvara se trasa Autokomanda-Banjica 4 stanice. Dograđuje se sekcija Ada-BG Zapad i skretni tunel BG Zapad-BZĐ. Time se uvodi linija M4 Žarkovo-Zemun Glavna, ali sa manjim taktom jer deli skoro celu trasu sa druge dve linije. Dograđeno 5 stanica.
Faza IV: Dograđuje se deonica Blok 45-ANT i BG Zapad-Sajam kao i skretni tunel Slavija-Vukov Spomenik. Uvodi se linija M5 Cvetkova Pijaca-ANT (Aerodrom Nikola Tesla). Dograđene 3 stanice.
Moguće dogradnje do Vidikovca, Karaburme i Borče.
Prva faza bi iznosila nešto više od 1,5 milijarde eura. Cele IV navedene faze bi imale 44 izgrađene stanice ukupno a po linijama bi bilo ovako:
M1: 20 stanica
M2: 12 stanica
M3: 18 stanica
M4: 11 stanica
M5: 16 stanica
Ukupan broj upotrebnih stanica: 77. Ovoliki broj je zato što se M4 i M5 preklapaju sa M1, M2 i M3.
Postojala bi 3 prelaza Save i to Ada, Sajam i Brankov Most.
Postojala bi 3 depoa i to Zemun, Bežanija i Čukarica. Prva dva depoa bi bila najveća, slična po veličini i imala bi najveći broj vozila. Depo Čukarica bi bio na mestu šećerane kod Hipodroma i bio bi najmanji. On bi ujedno bio centrala za Metro (administracija, upravna zgrada) a u njemu bi se nalazila i specijalna vozila za održavanje i inspekciju pruge i mreže.
Raspodela voznog parka po depoima:
Zemun: M1 i M4
Bežanija: M3 i M5
Čukarica: M2
Depo Zemun bi bio najstariji dok bi depo Bežanija bio najnoviji što se može zaključiti po fazama gradnje.
U prvoj fazi je trasa za Čukaricu odabrana zbog postojećeg tramvaja koji ide skroz do Ustaničke, dok to sa 12 i 13 nije slučaj. Nema smisla produžavati tramvaj kada je metro daleko bolje rešenje a postoji realna prilika da se izgradi. Do Petlovog Brda ima da rodiš Mečku. Ne samo što 12 i 13 ne idu često kao 7 već tamo pored 7 postoji i 5 i 6. To što ima dosta autobusa tom delu grada ništa ne pomaže jer autobusi idu retko i uvek su puni jer Požeška ne može to da primi.
Plus svi presedači presedaju uglavnom na autobus dok tramvaji zvrje prazni i to sve zbog toga da ne bi opet presedali u gradu. Metroom bi autobusi bili feederi, lokali a metrobusevi bi išli samo preko mosta na Adi i kroz tunel ka Autokomandi, kao i ka Dedinju Drajzerovom. Umesto 23 i 53 postojaće samo 153 Zrmanjska i ništa više. Možda je moguće da samo ide M37 kroz BVM. Ali ni jedna jedina linija više na 150.000 stanovnika. Tako bi se metro lepo koristio.