Šta je novo?

Metro

Ja bi opravdao to, ali da se po uvodjenju toga, da se deo autobusa prebaci na druge linije, u delove grada koji nikad nećemo imati metro..
Jer će onda taj neko da ima prazne autobuse i metro, a mi ovamo ćemo se gurati i trpati u solo autobuse.
 
kopmania":1kukwo75 je napisao(la):
Ja bi opravdao to, ali da se po uvodjenju toga, da se deo autobusa prebaci na druge linije, u delove grada koji nikad nećemo imati metro..
Naravno, ukidanjem i skracivanjem najopterecenijih autobuskih linija, se 'oslobadja' jedan deo autobusa, koji se prebacuje na druge linije gde je potrebno, tako da se saobracajno poboljsanje zapravo oseca u celom gradu, a ne samo gde je metro.

Bilo je i govora oko trase, tj dokle treba da ide na Nbg i odakle da krece. Zanimljivo je uzeti i uporedjivati planove za metro iz 76 i danasnje. Vidi se da se trase 90% poklapaju, sto je dobro, a takodje se vidi da prva faza po projetu metroa iz 76 je trebalo da krene od starog merkatora, a po danasnjem oz Tvornicke, tj jednu stanicu posle. Nravno da to nije slucajno. Oba resenja su se vodila istom logikom, a to je da autobusi iz Zemuna, Batajnice, Altine itd bude feeder, tj da se okrece u Pohorskoj i tako metro u startu ima nekoliko hiljada putnika, sto povecava njegovu opravdanost. A ujedno se stize brze do krajnjeg odredista Trga Rep/Terazija.
 
А тих 10% разлике значе један друмски мост мање,један беспотребни километар трасе испод пешачке зоне који је вероватно и најскупљи на целој траси и задржавање високо фреквентног аутобуског саобраћаја на и око нечега што би требало да буде централни градски трг јер како си зи то лепо запазио аутобуси би служили као фидери.Проблем је што се исти принцип очигледно планира и на несрећном тргу републике где је план из 76е предвиђао градску железницу као фидер.
 
Btw,
480375_448081575229043_1061346547_n.jpg

čitao sam negde da ova krtica što je pravila ove iskopine za otpadne vode, da je rupu tu pravila par godina ? 4-5 kolko se sećam. Da li će toliko biti potrebno i krtici za metro :O ?
 
Ljudi autobus je neefikasan na duže relacije sa velikim brojem pristajanja (kočenje/ubrazavanje kao što su stanice i semafori).

Autobus je zgodan za kraće poprečne linije gde se motor ne muči mnogo (ne troši mnogo goriva i maziva) i gde je broj putnika u granicama normale. Takođe je pogodan za ekspresne linije tamo gde je nezgodno uvesti ekspresni tramvaj jer tramvaj ne može da preskače stanice na istim kolosecima. Sve u svemu autobus treba da se koristi radi povezivanja onih delova grada gde metroa nema, a to je sve samo ne ono gde se sada 546845654 linija koristi kroz istu ulicu bezuspešno simulirajući jednu liniju metroa aka. trunk line.

Na pomenutim trasama je potrebno ukinuti i tramvajske trase celom dužinom, ali moguće je ostaviti delimične deonice i dograditi poprečne za feeder iz tog razloga da bi ljudi bili primorani na metro. Primera radi vi kroz ceo bulevar možete proći samo metroom a tramvaji i autobusi idu 2 stanice da ljudi presednu na njega pa opet skrenu sa trase da razvoze putnike dalje van nje.

Gradnjom metroa nadzemni podsistemi (autobuski, tramvajski i trolejbuski) bi bili takođe efikasniji, baš kao što bi to očigledno videli na trunk trasama gde bi bio metro. Ko kaže da metro u Beogradu neće imati dovoljno putnika samog sebe laže. Sve što je potrebno uraditi je ne uvoditi nove feedere pored postojećih linija već postojeće skraćivati, preusmeravati, ukidati, otvarati potpuno nove linije a svima promeniti numeraciju i oformiti fiksni takt koji se poklapa sa metroom. To bi rezultiralo istom ili malo većem broju linija koje bi bile znatno kraće a ukupan broj potrebnih vozila bi bio prilično manji, toliko da nam privatnici u gradu ne bi više bili ni potrebni a vozni park bi bio unificiran, niskopodan i ne bi bilo šarenila više.
 
Da li je neko ukapirao gde će po novom planu biti depo?
Belam je predviđao rupu stare pruge u Zemunu (ispod Kalvarije) a kasnije se pominjala GSP garaža kod Belvila?
 
mekbejn":whwa8uzf je napisao(la):
Da li je neko ukapirao gde će po novom planu biti depo?
Belam je predviđao rupu stare pruge u Zemunu (ispod Kalvarije) a kasnije se pominjala GSP garaža kod Belvila?

Mislim da je tramvajski depo pošto je u planu stagnacija Beogradskih tramvaja. Ako bude bilo 50-60 CAFova, ni jedna Katica i ni jedan Švajcarac to će biti super za linije 1 (skraćena 10 do Autokomande), 2 (nepromenjena) i 3 (produžena do Karaburme).

Zbog svega toga ostaće prostor depoa "Sava" za LRT. Autobuse razbijaju na Bežaniju i Vidikovac ako se ne varam.

Ukoliko ne osakate trole onda će dograditi parče od Banjice do Medaka i izgraditi pogon Medaković (odmah pored Kosmaja samo za trole). Ako to urade tramvaji bi glat stali na Dorćol bez guranja. Samo treba dodati koloseke.

Dakle to gde će biti depo sve zavisi od toga šta planiraju da rade sa ostalim pogonima. Svakako biće premeštanja zbog Vidikovca koji je odavno u planu. Plus sad je Borča porasla pa deo Karaburme treba preseliti sa one strane Dunava.

Sad ne znam koja im je računica jer mislim da će prepravka postojećeg i gradnja novih pogona biti skuplja nego samo novi pogon u Zemunu koji je inače zgodan za pristup sa Žel. Stanice Zemun prilikom stizanja novih vozila. Tu je bio predviđen depo i po Jovinovom planu što zbog slobodnog prostora na raspolaganju van centralne gradske zone, što zbog pristupačnosti "mainline" pruge za nabavke delova i novih vozova.
 
mekbejn":1dziumjb je napisao(la):
Da li je neko ukapirao gde će po novom planu biti depo?
Belam je predviđao rupu stare pruge u Zemunu (ispod Kalvarije) a kasnije se pominjala GSP garaža kod Belvila?
Pored tramvajskog i autobuskog depoa na Nbg, i drugi kod Orlovace.
 
Hvala na odgovorima.
To znači da će odmah na početku morate da se napravi i neki kolosek do depoa (makar servisni).
Što po meni znači da nema smisla da linija ide skroz do Tvorničke u prvoj fazi. Neka me neko ispravi ako grešim, ali ako već skreće ka blokovima, čemu produžavanje na drugu stranu ka Tvorničkoj?
Da prolazi kroz centar Zemuna pa i da razumem, ovako kad zakuca kraj trase u Tvorničkoj, šta onda?
 
To je krak novi merkator-DEPO

1015567_Trasa_BG_metro_L1.jpg


Sto se tice tvornicke,tu ce koliko razumem biti novi hab jer ce skoro sve autobuse sa zelenjaka skratiti da idu dotle.
 
Из реченог у последње време не може се закључити да ли ће крак Депо - Нови Меркатор заправо бити одмах отворен за саобраћај. Раније је било прича да ће туда возови ићи на 12 минута.
Сматрам да никако не би требало да се рачвају линије на том месту, јер би капацитет могао да се покаже као недовољан, а квалитет превоза да опадне, због повећаног интервала на основној траси.
Уместо тога, одмах поставити и шине на новом мосту (траса ће увелико бити готова) и паралелно са првом, отворити и другу (трећу, како коме драго) линију Нови Меркатор - Хиподром, па видети шта и како даље.
 
vučko ovo ti je neka stara mapa.

gradonačelnik je rekao na novom beogradu na stubovima, u starom delu grada sve do ustaničke u tunelu.
 
Ne vazi vise,ali je to ta trasa sto se tice depoa.

Gledah sada sluzbene listove grada Beograda,objavise ih za novembar sa zadnje sednice skupstine grada i nigde ni reci o metrou.Svi dokumenti o istom su sakriveni kao najvisa drzavna tajna :dil:
 
Та чињеница доста говори.

Него,само због позиције депоа би се ваљало борити свим силама против овог пројекта а да не причам о другим "нелогичностима".
 
Пантограф":3es02pm6 je napisao(la):
Из реченог у последње време не може се закључити да ли ће крак Депо - Нови Меркатор заправо бити одмах отворен за саобраћај. Раније је било прича да ће туда возови ићи на 12 минута.
Сматрам да никако не би требало да се рачвају линије на том месту, јер би капацитет могао да се покаже као недовољан, а квалитет превоза да опадне, због повећаног интервала на основној траси.
Уместо тога, одмах поставити и шине на новом мосту (траса ће увелико бити готова) и паралелно са првом, отворити и другу (трећу, како коме драго) линију Нови Меркатор - Хиподром, па видети шта и како даље.
Pa pazi, najvece opterecenje je zapravo u smeru ka gradu i to od Usca, do Trga Rep, ili da kazemo Vuka. I upravo u tom delu, od Arene do Vuka ce biti udvojena trasa, tj. na tom delu je najveci kapacitet, bas zbog cesceg takta zbog te dve linije. To i jeste poenta, tamo gde imas vece opterecenje imas veci takt i vece kapacitete, a na krajevima linija, gde je manje opterecenje, ostaje 'singl' linija, po svom taktu. Zato se i bira pogodno mesto gde ce se racva linija.
 
Jeste, Milanče, ali meni je račvanje pre Opštine NB svakako prerano (mada je presedanje na autobuse za Bežanijsku kosu, Bežaniju, Studentski grad, eventualno za deo Gornjeg Zemuna, moguće i kod Novog merkatora, dakle na trasi sa udvojenim linijama).
Iza centra Zemuna bih podržao račvanje, između Opštine NB i Zemuna možda, ali ovde baš i ne bih. Ostaje previše presedača iz Zemuna na samo jednom kraku, sa sumnjivim najkraćim intervalom polazaka.
 
kopmania":3ltz8gef je napisao(la):
Мени само није јасно деоница Творничка - Ушће, има једно 350 аутобуских линија, и ту релацију са аутобусом можеш прећи за 15ак минута.
И сада житељи Новог београда до града ће уместо 30 минута са 300 линија до града стизати за 20 минута...
А рецимо ми на вождовцу ћемо и даље до нбг путовати са 1-2 линије, до града са пренатрпаним 33јкама, 47...
Као и неке друге општине Миљаковац, Петлово брдо итд.
Друга линија Б.Брдо- Центар ???
Па опет б.брдо има 350 линија које иду и поред сајма, и поред свега тога имаће и метро.


Novi Beograd nije sporan zbog velikog broja stanovnika na trasi sa onim koji bi presedali iz pravaca iza Zemuna, ali je sporna trasa od Vuka preko Bulevara, pogled na kartu grada daje odgovor zasto.

Nedavno je u javnosti pomenuto da bi, ipak, trebalo pravac od Trga Republike skrenuti ,umesto od Slavije prema Pravnom, od Slavije ispod Kralja Milana do Trga Republike. Vise puta sam ukazivao na to i i dobro je da je najzad shvacen znacaj takve trase.

A bilo bi dobro da se shvati da nije potrebno samo zbog ranije uradjene metro stanice kod Vuka uporno trasirati metro na pravcu Bulevara Kralja Aleksandra.Presedanje moz da se vrsi i na stanicama Prokop i Karadjorjev park, a postojeca stanica Vuk i Bg voz mogu da sluze stanovnicima Zvezdare, Vracara, Krsta i Palilule kao i postojeci tramvaj, ali i noge.

Trasa bi posle Novog Beograda isla do Terazija, preko Kralja Milana i Slavije do Prokopa i dolinom Mokroluskog potoka do Plavog mosta pa ispod Ustanicke do Mirjeva.

Takva trasa bi omogucila presedanje iz pravca Smederevskog puta, Auto puta, Medakovica, Jerkovica i Vozdovca i neposrednu vezu Vozdovca, Dusanovca, Sumica, Konjarnika, Mirjeva, Zvezdare sa Vracarom, Starim gradom i Novim Beogradom, a to su najgusce naseljeni delovi Beograda.

Najzad na toj trasi ima puno prostora koji ce izgradnjom jos povecati upotrebu metroa na toj trasi.

Trasa od Banovog brda bi trebalo da ide od Sajma do Mostara i skrene do Prokopa, ali ne ispod Senjaka.
 
vučko ovo ti je neka stara mapa.

gradonačelnik je rekao na novom beogradu na stubovima, u starom delu grada sve do ustaničke u tunelu.

Pa jel ima neko konacno resenje negde? Da li se zna sta ce biti sa NBG? Kako ce da urade skretanje ko opstine i trasu kod starog merkatora?

Nemam problem sa stubovima (iako bih voleo da je plitki tunel) ali ne kapiram kako ce to da izvedu kod opstine NBG... Takodje podrzavam to da metro ide bar do centra glavne u Zemunu a ne samo do Tvornicke...
 
A sto ne naprave depo u onoj rupi u produzetku ulice "prve pruge"? Tamo gde je i Jovin predlagao depo u svom projektu metro-a.
 
^^Jer bi morali koliko razumem tunel da kopaju do tamo dok ovde imaju depo pored trase sto je dve muve jednim udarcem.
 
Feanor":1tj0xsvg je napisao(la):
Pa jel ima neko konacno resenje negde? Da li se zna sta ce biti sa NBG? Kako ce da urade skretanje ko opstine i trasu kod starog merkatora?

Nemam problem sa stubovima (iako bih voleo da je plitki tunel) ali ne kapiram kako ce to da izvedu kod opstine NBG... Takodje podrzavam to da metro ide bar do centra glavne u Zemunu a ne samo do Tvornicke...

Koliko sam ja jednom cuo na TV-u na samom kruznom toku ce pod zemlju. Kako ce dalje do Tvornicke ne znam. Svi znaju za probleme ulice 22. oktobar koja je vise puta sanirana zbog podzemnih voda, a koja je jako blizu. Takodje su jako blizu i stubovi u Retenziji sa bazenima koji vrse regulaciju podzemnih voda i kisne kanalizacije u zavisnosti od trenutnog nivoa Save i Dunava pa nesto sakupljaju i preusmeravaju (koliko je meni jednom laicki objasnjeno). Ne znam koliko ce tu nesto moci pod zemlju. Narocito sto su krenule price da su ta desavanja u Zemunu postala cesta jer se formirala jedna podzemna reka sa Bezanijske kose ka Dunavu.
 
Bila je prica da ce Depo da bude umesto tramvajskog depoa a da se tramvajski seli na drugu lokaciju. Ali na koju drugu lokaciju nije mi jasno. Zar uostalom nije logicno da depo bude na kraju linije, evo u Sofiji ce imati po depo na kraju svake od 3 linije. To je samo dokaz da dobijamo LRT vozila, em krivine od 90 stepeni na trasi em na kraku ka depou. Uostalom sta ce nam niskopodna vozila ako je cela trasa na stubovima(vijaduktu) i u tunelu. Pa zato sto ce krak do depoa i krak koji bude bio u nekoj daljoj fazi do blokova biti po povrsini.
 
Ja sam ubađen da je Tvornička kraj trase zato što dalje mora podzemno. Do te ulice imamo Bulevar Mihajla Pupina sa širokim ostrvom, i tu može i na stubovima i u ukop. Ali dalje ćorak.
E sad ja opet kažem, sa stanovišta prevoza, nema smisla da se tu završava linija. Bolje da onda skrate do Opštine pa jednog lepog dana kad bude mogao centar Zemuna da se pokrije udri na tu stranu.
 
Vrh