Pendolino
Advanced
- Učlanjen(a)
- 15.11.2012.
- Poruke
- 3.275
- Pohvaljen
- 5.819
zidar":3sborjw7 je napisao(la):Isto tako beogradska prva linija bg:voza sa svojim RVR, kada bi duplirala takt na 7,5 min izmedju Tosinog Bunara i P. mosta postala bi istovremeno prigradska zeleznica (T. Bunar-Batajnica) i metro (T. bunar-P. most)
Tako da Beograd de facto vec ima prvu metro liniju.
Mislim da je to vrlo dobra ideja, vrlo lako ostvariva, a nije ni skupo.
:kk:
zidar":3sborjw7 je napisao(la):Druga linija, recimo da bude Vuk-Tvornicka, mogla bi da ima iste karakteristike kao i prva: razmak sina/visina perona/duzina stanica/ elektricno napajanje/ tip vozova i da sa prvom linijom deli vozove i depo.
Tvornicka bi se veoma jednostavno nakacila na depo u Zemunu preko useka stare pruge, krak ka Z. st. NBGD takodje.
Ovde dolazimo do problema.
Da bi ova linija zamenila postojeće linije bilo bi nepohodno da ima mali međustanični razmak.
Dakle RVR otpada.
Ako bi se ova linija realizovala na način izgradnje klasične železnice tunel bi morao da bude širok i nikako ne bi mogla da bude izgrađena u plitkom rovu.
Duboke stanice koštaju pravo malo bogatsvo.
Ako bi se koristio sistem 25kV AC morali da potrošimo grdne pare i na bezbednost, a ako na ovoj liniji bude usvojen neki drugi sistem napajanja, RVR ispada iz igre jer je jednosistemski.
Ovo je ostvarivo, ali ne vidim koji tok putnika prati ova linija, naročito u svetlu dobre ideje o pojačanju BG:v linije.zidar":3sborjw7 je napisao(la):Trecu liniju mozemo da pravimo spajanjem ostatka sina, kod sajma i uz Dunav. Drugi depo pravimo na Adi Huji, prikljucak sa banatskog tunela vec postoji, ili u Krnjaci i eto mreze: 3 linije i dva depoa od kojih pola vec postoji
Mislim da je treba dobro razmotriti širenje uz Dunav, ali na istok (ka Karaburmi). Denivelisani izlaz iz tunela postoji.
(trasa ide od K. Parka preko Vuka ka Karaburmi).
Možda čak i Višnjičkom ulicom...
zidar":3sborjw7 je napisao(la):Naravno ne dolazi u obzir RVR, nije prilagodjen za brzu razmenu putnika (malo vrata, uska predsoblja i nezgodne stepenice), ali metropolisi ili slicni domaci vozovi bi mogli komotno da voze podjednako Vuk-Tvornicka i Vuk-Batajnica, pa i BGD-NS.
Da konkretno odgovorim na pitanje radi se o transformaciji bg:voza i postojece zeleznicke infrastrukture u Beogradski metro.
Taj metro moze da vozi samo po uzem gradskom jezgru ili cak do Novog Sada ili Panceva, zavisno od potreba, bitno je samo da bude koncipiran kao celokupni sistem pod jedinstvenim rukovodstvom i standardom. A verovatno ce ga nazvati bg:metro :roll:
Zanimljivo razmišljanje, ali se nemogu složiti sa tobom.
Mislim da je gradu neophodan nekakav metro sistem na klasičnim osnovama. U tom smislu mislim da je ideja koja je prihvaćena i zvanično,... dobra.
Potencijalno izvođenje linije u skladu sa standardima klasične železnice, na istoj trasi, bi koštalao bar 2,5x više.
Naravno da resurse železničkog čvora treba iskoristiti što više, i potpuno podržavam ideju o dupliranju polazaka.
Mislim da bi linija od Višnjičke do Batajnice bila hit, a ne bi koštala mnogo.