Šta je novo?

Metro

Sad ide vest u bg hronici da je Djilas sa gradskim menadzerom danas u Istanbulu predstavio projekat Beogradskog metroa. Sta li su to predstavili?
 
Андреј,
У6 јесте ЛРТ, данас су возне јединице верзија "Бомбардије Флекситија", а до 2008. су возили и прави правцати бечки црвени трамваји, као на Рингу (сад су тамо жути, туристички). Имаш овде доста слика:

http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 62&page=10

Ширина возова је 2,65 метара, линија је у потпуности одвојена од осталог саобраћаја. Управо то је било предвиђено за београдску прву линију, али је у међувремену у игру са највишег нивоа (Н. Саркози лично) уведен "Алстом", па је чак делегација Скупштине Београда приликом боравка у Бечу одбила да обиђе фабрику "Бомбардијеа", иако је то било у протоколу. Е, сад, да ли ће у Београду бити " Бомбардије флексити" или "Алстом Цитадис" мене ама баш уопште не занима. Мислим, лично, да је најбоље да буде "ЦАФ Урбос 3" - верзија за нормалан колосек - јер Београд већ има те трамваје за метарски колосек, што би снизило цену одржавања и експлоатације уопште.

У6 превози 350.000 путника дневно у просеку (значи више радним данима), од 1.300.000 колико се укупно превезе на целој мрежи. што је фасцинантно. Колико знам, рекорд три километра дуже софијске прве линије је око 200.000 путника за дан.

Да, поређења с Паризом нису коректна, али, када се каже да тамо метро функсионише са размаком између станица од 500 метара и мање и да је врло популаран, то је коректно. Уз то, Београд је, барем мало, по нечему сличнији Паризу од Софије: има какав-такав RER, који превози дневно 30.000 путника, а уз реална улагања могао би лако и 100.000 и више.
 
Ono što sam ja video na U6 liniji meni daleko više liči na metro nego na tramvaj. Ako će tako nešto biti kod nas, ja zadovoljan.
Ako ništa drugo, vozila imaju dosta vrata i malo sedišta, što ih razdvaja od običnog tramvaja.
Plus naravno nezavisna trasa itd.
 
Vozim se sa U6 svaki dan i bice extra ako Bg dobije tako nesto, obzirom na to sta je sve moguce da nam poture kao metro. U6 linija ima platforme iste duzine, 4 vagona ali kompozicija je iste duzine kao na ostalim linijama, koje imaju 6 vagona koji su nesto kraci. Jedino se kod U6 ne moze ici iz vagona u vagon (sto i nije tako bitno). Po tehnickim karakteristikama se razlikuje dosta od ostalih linija, ali fenomenalno obavlja posao i ni po cemu ne zaostaje.
 
Niskopodna postoljaaa, niskopodna postolja šic iz metroaaa, neću da mi smetate dok se krećem kroz vozilo...i neću odvojene kompozicije. Hoću walk through celom dužinom.

Minhenski Siemens C1 (sada stiže i C2) je toliko prostran unutra, uopšte nije klaustrofobičan. To što je Flexity 2,65m širine to mu ništa ne pomaže...lift je lift...a kad se napuni uvek bude tesno. Zamislite da se gurate u liftu sa sedištima 20-30min...horor.
 
Пантограф":1oy5gr4y je napisao(la):
Мислим, лично, да је најбоље да буде "ЦАФ Урбос 3" - верзија за нормалан колосек - јер Београд већ има те трамваје за метарски колосек, што би снизило цену одржавања и експлоатације уопште.

Realno za Beogradski metro najbolji bi bio RVR, vec ih imamo, depo postoji i umemo da ih odrzavamo i remontujemo, sto bi snizilo cenu pravljenja mreze, odrzavanja i eksploatacije uopste. :D

Ali posto RVR ima svoje nedostatke najbolje bi bilo konstruisati domaci voz koji ce moci da se koristi i za grad (metro) i za prigradske relacije (regionalni), naravno sa par razlika u rasporedu sedista, ili naci na trzistu nesto slicno.

Unificirani vozni park za gradsko/regionalne pruge u celoj Srbiji, nabavka na veliko, podrska drzave, to je posao. :kk:
 
Majstore, RVR je klasican voz.

Za metro ti treba metro voz (bilo laki ili teski)
RVR ni po cemu, osim po sirini pruge koju koristi ne odgovara ovoj prici.
 
Pendolino":1q7c4lpo je napisao(la):
Majstore, RVR je klasican voz.

Za metro ti treba metro voz (bilo laki ili teski)
RVR ni po cemu, osim po sirini pruge koju koristi ne odgovara ovoj prici.

:kk:

RVR ne samo što nije metro voz, već nije ni prigradski tako da ni BG:Voz ne bi smeo po zakonu da ga koristi a sve stanice bi trebalo da se podignu na 900mm.

To je kao da na liniju 95 stavite Mercedes Integro! Em visok pod, em strme stepenice, em nije za invalide, em ima uska vrata, em predugačke vagone (25m) veliki radijus krivine zahteva a trebalo bi da ima 20m. Dakle BG:Voz bi trebalo da ima 5 vagona na 100m, a RVR ima 4 na 100m. Strašno.

Za metro treba 5 vagona 19-20m, 3 ili 4 dvokrilnih vrata po strani i longitudinalna sedišta. Aka. Metropolis iz Budimpešte.

Ne trebaju nam duže stanice od 100m. Samo ako smanjite broj podzemnih stanica od Vuka do Brankovog Mosta i ujedno dužinu svake stanice vi možete da napravite nešto dužu liniju i da izvučete jednu stanicu do Glavne u Zemunu i da spustite do Mirijeva jednu stanicu. Te dve stvari mnogo više znače nego 3 stanice više u centru jer imate feeder tramvaje i autobuse.
 
i ja bi druže mercedes, ali eto i reno služi svrsi, a nema ni masažere sedišta.
 
angry bird":3pq7nyxs je napisao(la):
Sad ide vest u bg hronici da je Djilas sa gradskim menadzerom danas u Istanbulu predstavio projekat Beogradskog metroa. Sta li su to predstavili?
Videh da predstavise i rekonstrukciju bulevara kao uspeh svetskih razmera.Imas vest na b92.Sve u svemu nista vazno.

Nego danas je krtica na interceptoru probila tunel visnjica,evo snimka!Dakle usred Beograda je krtica po istom sistemu kao za metro probila tunel dugacak nekoliko kilometara a na jednom delu je i dubok vise od 100 metara.Pa nek nas i dalje farbaju oko teskoce izgradnje metroa,dok domaca firma istovremeno busi tunele koji su doduse manjeg precnika nego za metro.

Danasnji prilog Studia Dj

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 2a5tZneIL0
 
MilisaV":25gx153w je napisao(la):
i ja bi druže mercedes, ali eto i reno služi svrsi, a nema ni masažere sedišta.

A ja druže ne pričam o Mercedesu i Renou nego o kombiju za krompir i praziluk za pijacu koji se koristi kao taxi. Nema veze sa kvalitetom, već sa namenom koja je totalno promašena.

Osećam se kao da govorim drveću kako se pravi spejs šatl ali to je ipak nemoguća misija.

vucko":25gx153w je napisao(la):
angry bird":25gx153w je napisao(la):
Sad ide vest u bg hronici da je Djilas sa gradskim menadzerom danas u Istanbulu predstavio projekat Beogradskog metroa. Sta li su to predstavili?
Videh da predstavise i rekonstrukciju bulevara kao uspeh svetskih razmera.Imas vest na b92.Sve u svemu nista vazno.

Nego danas je krtica na interceptoru probila tunel visnjica,evo snimka!Dakle usred Beograda je krtica po istom sistemu kao za metro probila tunel dugacak nekoliko kilometara a na jednom delu je i dubok vise od 100 metara.Pa nek nas i dalje farbaju oko teskoce izgradnje metroa,dok domaca firma istovremeno busi tunele koji su doduse manjeg precnika nego za metro.

Danasnji prilog Studia Dj

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 2a5tZneIL0

^^^Ju naopako! Daleko bilo! Istanbul? Ahahaha narode LRT narode, LRT nas čeka. :blah:
 
Zasto ne RVR...

Zbog radnog napona od 2500 ac, dok za metro sme do 1000 dc,
Zbog nedovoljne akceleracije za voznju u gustom tempu stanica,
Zbog visine poda, a i celog vozila,
Zbog osovinskog opterecenja. Metro pruge su "lake", a RVR je vrlo tezak...
...

Ima gde RVR da vozo, za metro moraju specijalna vozila.
 
vucko":31oiwr6v je napisao(la):
Nego danas je krtica na interceptoru probila tunel visnjica,evo snimka!Dakle usred Beograda je krtica po istom sistemu kao za metro probila tunel dugacak nekoliko kilometara a na jednom delu je i dubok vise od 100 metara.Pa nek nas i dalje farbaju oko teskoce izgradnje metroa,dok domaca firma istovremeno busi tunele koji su doduse manjeg precnika nego za metro.

пређе два, три пута преко исте трасе и ето ширине за метро
 
Pendolino da bi nesto shvatio moras da procitas par strana u nazad da vidis sta je zidar mislo kad govori da se koristi RvR pogledaj sajt www.imamoplan.com Koriscenje resursa koji imamo sto je moguce bolje
 
RVR je elektromotorni voz sa upravljacnicama na svakom kraju, vozi po pruzi standardnog koloseka i moze da preveze 400 putnika i danas uspesno obavlja posao gradske zeleznice na potezu P. Most - Batajnica.

Teoretski bi mogao da vozi i na relaciji Vuk-Tvornicka, iako naravno nije idealan izbor.

Uglavnom se slazemo da idealan voz za metro saobracaj ima sledece karakteristike:

- visoki pod / slobodni platoi i fasade to jest vise prostora i vise vrata
- sto brojnija i sto sira vrata / brza razmena putnika na stanici
- prohodno vozilo / putnici se bolje rasporede po celoj duzini vozila
- automatizovana voznja / nema strajka i obustave saobracaja, moguci takt 1min30
- automatska vrata na peronu / sprecavaju samoubistva i regulisu ulazak i izlazak

To je otprilike definicija pariske linije 14

Ipak svaki metro prilagodjava se gradu kome je namenjen i njegovoj buducnosti.

Madrid na primer na novim linijama koristi vozove koji se sklapaju u kompozicije od 2 do 6 kola, zavisno od potrebnog kapaciteta. Odabrali su fleksibilnost naustrb efikasnosti rasporedjivanja putnika unutar voza.

Pariski RER (prigradska mreza) ima vozove koji mogu da koriste visoki i niski napon, to jest da voze i po svojoj trasi (1500V) i po klasicnij pruzi (25000V)


Za Beogradski metro imamo 3 glavne mogucnosti:

- da kupimo strane vozove i da ih koristimo iskljucivo na novoj metro mrezi
- da kupimo strane vozove koji mogu da se voze i na metro mrezi i po standardnoj zeleznickoj pruzi
- da proizvedemo domace vozove koji mogu da se voze i na metro mrezi i po standardnoj zeleznickoj pruzi

Ti domaci vozovi koristili bi se i za metro u Beogradu, i za prigradski saobracaj u BGD, NS, Nisu, i za medjugradski regionalni saobracaj tipa BGD-Pozarevac.

Obim te drzavne nabavke opravdava pokretanje proizvodnje nove serije, domace trziste je sasvim dovoljno.
Novi vozovi se lakse odrzavaju, delove proizvodimo sami a i sti majstori mogu da rade i u Nisu i u NS.
Vozila se mogu prebacivati sa jedne linije na drugu, depoi su zajednicki.
Metro mreza moze da preuzme deo postojece zeleznicke infrastrukture.

Jednom recju vozovi ce biti savrseno prilagodjeni nasim potrebama i mogucnostima (ne samo Beogradskim vec drzavnim), grad i Republika ce zajedno izgurati razvojni projekat, napokon cemo nesto da proizvodimo a mozda cak i da izvozimo :)

E sad vidite, da li je bolje da kupimo jos jednu seriju tramvaja za Beograd (citadis) pored 3 postojece (Katice, Svajcarci, Spanci) i da cekamo da se RVR garniture sa bg:voza za godinu-dve istrce a pruge ostanu prazne ili je bolje odmah odabrati voz koji ce biti pogodan za obe svrhe, koji moze da vozi i BGD-NS i Vuk-Tvornicka.
 
Kad bi se koristili RVR-ovi ili neki drugi zeleznicki vozovi na trasi Vuk Tvornicka, da li bi to znacilo da se projekat metro-a mutira u projekat gradske zeleznice? (zapravo kao neka nova linija BG-voza)
 
Ne, nego bi postojale metro i regionalne linije, a isti tip vozila mogao bi da opslužuje obe.

Meni se lično više dopada sistem sa pantografom, nego sa trećom šinom. Nikad se ne zna iz kog razloga će se neko naći na pruzi. Na primer, prilikom evakuacija, nekih nesreća i slično.
 
Матеја Бељан":2ad59x6o je napisao(la):
Ne, nego bi postojale metro i regionalne linije, a isti tip vozila mogao bi da opslužuje obe.

Pa ako se koriste RVR vozovi, ili neki drugi zeleznicki vozovi na trasi prve linije metro-a, to postaje onda gradska zeleznica jer vozilo definise da li se radi o metro-u ili o gradskoj zeleznici. RVR nije metro vozilo te nikako ne moze da se koristi u te svrhe. Ako je rec o regionalnom metro-u (pojam koji se koristio 70tih kad je radjena mreza 5 linija regionalnog metro-a, onda se radi o gradskoj zeleznici, nesto slicno nemackomS-bahnu ili francuskom RER-u a to nije metro.

Ja sam pitao Zidara da li u njegovom predlogu vidi tu prvu liniju Tvornicka vuk kao sirenje/dopunu BG-Voz mreze.
 
spatiotecte":1pdphp9w je napisao(la):
Ja sam pitao Zidara da li u njegovom predlogu vidi tu prvu liniju Tvornicka vuk kao sirenje/dopunu BG-Voz mreze.

Gradska zeleznica, metro i regionalna zeleznica su termini koji se preklapaju i koje je tesko jasno razdvojiti, ta kategorizacija je jednostavno prevazidjena.

Na primer RER A (prigradska zeleznica) u Parizu ima veci kapacitet i takt (manje od 1min30) od svih metro linija i ide pod zemljom, on je istovremeno prigradska linija za vezu centra sa periferijom i metro linija za brza putovanja kroz grad. Metro linije 8 i 13 zalaze duboko u predgradje te se mogu tretirati i kao prigradske/regionalne linije.

Madridski metro takodje zalazi duboko u predgradje, pa i dalje, dok linije cercanias (prigradske) u gradu imaju funkciju metroa. A vozila oba sistema su istog kalibra, sa pantografima.

Isto tako beogradska prva linija bg:voza sa svojim RVR, kada bi duplirala takt na 7,5 min izmedju Tosinog Bunara i P. mosta postala bi istovremeno prigradska zeleznica (T. Bunar-Batajnica) i metro (T. bunar-P. most)

Tako da Beograd de facto vec ima prvu metro liniju.

Druga linija, recimo da bude Vuk-Tvornicka, mogla bi da ima iste karakteristike kao i prva: razmak sina/visina perona/duzina stanica/ elektricno napajanje/ tip vozova i da sa prvom linijom deli vozove i depo.
Tvornicka bi se veoma jednostavno nakacila na depo u Zemunu preko useka stare pruge, krak ka Z. st. NBGD takodje.

Trecu liniju mozemo da pravimo spajanjem ostatka sina, kod sajma i uz Dunav. Drugi depo pravimo na Adi Huji, prikljucak sa banatskog tunela vec postoji, ili u Krnjaci i eto mreze: 3 linije i dva depoa od kojih pola vec postoji :D

Naravno ne dolazi u obzir RVR, nije prilagodjen za brzu razmenu putnika (malo vrata, uska predsoblja i nezgodne stepenice), ali metropolisi ili slicni domaci vozovi bi mogli komotno da voze podjednako Vuk-Tvornicka i Vuk-Batajnica, pa i BGD-NS.

Da konkretno odgovorim na pitanje radi se o transformaciji bg:voza i postojece zeleznicke infrastrukture u Beogradski metro.

Taj metro moze da vozi samo po uzem gradskom jezgru ili cak do Novog Sada ili Panceva, zavisno od potreba, bitno je samo da bude koncipiran kao celokupni sistem pod jedinstvenim rukovodstvom i standardom. A verovatno ce ga nazvati bg:metro :roll:
 
За мост се знало од почетка али


Погледајте овај терен.Зар да овде,на овој ширини целој идему у земљу где је подземна вода висока,да градимо тунел а ова површина остаје тотално неискоришћена?!

:bash: Какав одвратни демагог!Преварант! Он добро зна ко је и зашто оставио ту ширину и како се добро може искористити,од паркинга па до уређене зелене површине и јако корисне оазе која тај булевар чини најхуманијом саобраћајницом на Новом Београду. Зна овај старац све али се прави блесав.
 
Ljudi da se razumemo.

Možemo da izgradimo "čudan" sistem ali se onda moramo potruditi da izgleda pristojno i da liči što više na metro.

Postoji varijanta da metro u BZĐ bude u nivou a da se naprave dva nadvožnjaka kuda bi išli feeder autobusi (MetroBus i Express) dok bi raskrsnica BZĐ/Španskih Boraca bila zatvorena do daljnjeg dok se ne nađe novac za gradnju trećeg.

3 nadvožnjaka su nepotrebna kada paralelna ulica ima i više nego dovoljan kapacitet. Dakle gde god je pogodno za autobus tu se treba dati prioritet jer on podržava metro u zoni stanice "Arena".

To bi izgledalo ovako:

mexico-city-metro-train-2.jpg


ali sa 5 vagona (Prag, Budimpešta), standardnim točkovima a što se trase tiče preko ograde bi se postavila živa ograda koja bi bila održavana, možda bi se čak šišala u obliku Versajskih figura. Skromno ali vešto zakamuflirano.

Zelenilo deluje i kao zvučna izolacija tako da ne vidim problem oko buke kad su zgrade udaljene 70m sa obe strane, pa još zvučno izolovana trasa. Buka kod obližnjeg autoputa je kontinualnog tipa (drumski saobraćaj) a zgrade su znatno bliže izvoru buke (trasi autoputa).

Što se buke tiče ovakvo rešenje dobija prođu a što se estetike tiče takođe dobija debelu prođu. Zamislite zelene figure duž celog BZĐ. Kod :fijasko: možemo dobiti ili betonsko čudovište kao što je dobio Hipodrom, ili pak raskupusane travnate (čitaj blatnjave) tramvajske baštice.

Ako vozovi budu slični Minhenskim onda ne bi bili ni bučni.

U Bulevaru od Vuka do Ustaničke ovako nešto nije moguće. Tamo bi moralo podzemno.

Što se mene tiče trasa Mirijevo-Zemun Glavna (nikako samo Ustanička-Tvornička!) nije uopšte sporna osim trase kroz sam centar grada.

Daleko veći problem jeste trasa Centar-Vidikovac koja nema takve pogodnosti na većem delu trase iako ima od Žarkova do okretnice 23/53. Kako je provuće kroz Bulevar Vojvode Mišića i da li prvo graditi grasu koja bi išla preko NBG da bi se u prvoj fazi uštedelo.

Znači Vidikovac-Most na Adi-Arena i dalje trasom A.

spatiotecte":227g7aoq je napisao(la):
JohnnyLee":227g7aoq je napisao(la):
ово је возило за БГМ

Ovo je metro vozilo koje koristi napajanje na trecu sinu.

^^^Misliš treću i četvrtu?

Inače šta kažete za Keisei 3000 Series sa pantografom?

1024px-Keisei_Series_N3000_EC.jpg


Beogradski bi imali 5 vagona i koristili bi se i u Gradskoj Železnici, i u Metrou, i u Regionalnom Metrou.

Ovime bi se išlo i od Autokomande do Slavije, ali i od Arene do Novog Sada.
 
Vrh