Šta je novo?

Metro

spatiotecte":2qrztkqq je napisao(la):
Francuzi projektuju metro-e svuda po istom principu: glavna ulica u jednom gradu prva dobija metro.


Bulevar kralja Aleksandra istočno od Vukovog spomenika svakako nije glavna beogradska ulica.
 
@Milanche

Da li znas mozda da li bi stari Savski most (tramvajski) mogao da nosi Metro?

U slucaju da zaista tramvaj predje preko mosta na Adi stvara se nova veza izmedju tramvajske mreze u starom gradu i na NBGD a postojeca veza preko starog mosta teoretski moze da se ukine.

U tom slucaju metro bi mogao da ide preko tog mosta ili da se umesto njega, na istoj lokaciji napravi novi most.

Time izbegavamo budzenje Brankovog a eksproprijacija se svodi na minimum, par zgrada izmedju stajge i Terazija.


Ideja je sledeca:

Beogradski laki metro - 1milijarda €

- 1 linija / Tvornicka-Vuk, oko 10 km
- 14 stanica
- 1 stanica za presedanje (Vuk, bg:voz)
- metro most uz Brankov
- nova Citadis niskopodna vozila
- novi depo umesto tramvajskog na NBGD

Metro Beograd (Imamo Plan) - 1 milijarda €

- 3 linije

°Ada-Pancevacki most /1km na stubovima Ada-Radnicka, 3km postojeca pruga Radnicka-Glavna Z.st, 2km stubovi +tunel Glavna Z.st - Z. St. Dunav, 1km postojeca pruga Dunav-P most

° Z. st NBGD-Usce-Terazije-Slavija-Autokomanda, 7,5 km Stubovi na NBGD tunel u gradu
° P. most-Z.st NBGD (i dalje ka zapadu sa manjim taktom), postojeci bg:voz, 8km

Ukupno 22,5 km od kojih 10,5 km nove trase

- 19 stanica/ 13 novih i 6 postojecih
- 5 stanica sa presedanjem
- Stari savski most takav kakav je ili rekonstruisan
- novi metropolis (ili RVR :)) vozovi za celu mrezu
- 2 depoa, Zemun postojeci i Ada Huja novi


Beogradski laki metro - 1milijarda € sa svojom jednom jedinom linijom pomaze na potezima Vuk-centar i NBGD-Brankov most-centar

Metro Beograd (Imamo Plan) - 1 milijarda € za iste pare nudi kompletnu mrezu i resava sve glavne pravce u gradu:

NBGD-Centar na 2 pravca
Bulevar Despota Stefana
Autokomanda-centar
Bulevar vojvode Misica
 
hazard":l6911swq je napisao(la):
Ali nisu za ljude koji tamo zive...to je veliki potez Bulevara, imas i solitere, imas tonu novogradnje po okolnim ulicama, mora biti stanica izmedju Ustanice i Cvetka.
Dugo ne živim u Beogradu i počinjem da zaboravljam neke stvari. Na veliku žalost. Ali moj cilj je da se imamo metro sa udaljenijim stanicama, gde bi se postigla velika brzina, a i uštedilo bi se u izgradnji. Drugo, trotoare treba vratiti pešacima, tj. očistiti ih od raznih parkiranih automobila i onda će se pešaci brže i komotnije kretati. Naravno, ovo je ideja ukoliko bi proterali trasu kroz Bulevar, inače mislim da je bolje da ide od Vuka ka V. Ilića.
mekbejn":l6911swq je napisao(la):
I ja mislim da je logično bilo da metro dopunjuje a ne zamenjuje tramvaj.
Ne, obratno, tramvaj treba da dopunjuje metro.
 
Pa da, ali gde već postoji sveže rekonstruisani tramvaj šteta je to razbucavati i praviti metro, kad metro može da se pravi na drugim opterećenim pravcima bez tramvaja.
 
@Zidar, moze i preko tramvajskog mosta da prodje metro. Jeste malo usko, ali prolazi, kao i autobusi sto prolaze :)
Samo da dodam, predlozena linija 1 koju si spomenuo ne ide samo do Vuka nego ide od Ustanicke do Tvornicke, i krakom ka Depou sa oko 22 stanice (cekamo da vidimo finalnu verziju). Cisto informacije radi.

Jedini liniju koji bi redukovao, bi bila ona koja ide za blok 45. Njena trasa je blok 45-Vuk/ili Ustanicka. Samo bi promenio da se racva kod Tasmajdana, ide prema Slaviji, koristi trasu druge linije i od Prokopa skrece ka Autokomandi (dalje moze da se produzava). Time bi veci deo grada pokrio i opsluzio metro, a ne bi bilo na stetu nekog drugog dela grada. Tako nesta bi imalo i osnova, jer velika cvorista Ustanicka, Cvetko i Vuk bi vec pokrivala linija 1, pritom ta revizija i dogradnja ne bi bila mnogo skuplja jer bi bilo potrebno 2,5km tunela, sa dve svoje stanice, jer vecinom koristi postojece trase.

Izmenu glavnih osnovnih pravaca niko sigurno nece menjati.

Mislim da je mnogo svrsishodnije energiju (foruma, pojedinaca, NVO-a i dr) usmeriti na smanjivanje broja stanica i povecanju brzine predlozenog resenja, nego na promenu trasa.

Po nekoj mojoj racunici i pretpostavci sa ukidanjem (ili spajanjem pojedinih) pet stajalista (4 u starom delu grada i 1 na Nbg), prosecna brzina bi se povecala sa predlozenih 28 na 31.5-32km/h sto bi skratilo vreme putovanja za 3min po smeru, odnosno sa predvidjenih 26 na 23min. Od Tvornicke do Trga bi se stizalo za 10-12min max, sto je brze nego autobusom. Pritom svi autobusi se okrecu na z.vencu a retko kome je on glavna destinacija, obicno je to Trg Republike, Knez Mihajlova ili Terazije, tako da se ustedi vreme i na dolazak do krajnjeg odredista.
 
Пантограф":2uzuofjk je napisao(la):
Има ту неколико ствари.
Као прво, сасвим сам сигуран да ово није идеална траса за прву линију: до Вука ОК, а онда... па, по мени десно (трасом "Јовинове" линије М3) преко Чубуре и Душановца, до Војводе Степе и Бањице. У садејству са другом линијом, добили бисмо моћан саобраћајни систем, који би покрио буквално све критичне правце у граду.

Постоје, међутим, бар три контрааргумента:
Као прво, овако је јефтиније.
Друго - урбанизам и ренесанса... Булевара. Изградњом метроа уџерице ваљда одлазе у историју. Комплетирамо важан градски потез и ширимо центар града.
Треће - Источни београд. Гроцка, Болеч, Винча, Ритопек... вероватно за нашег живота неће добити приградску железницу, а једини други пристојан начин да се људима одатле помогне да дођу у град јесте да се метро завршава на Смедеревском друму, докле их возе приградски аутобуси.

Ствар је, по мени, за дубљу анализу, а нисам видео да је у последњих 30 година, поготову скорије, ико помињао везу Вук - Врачар - Вождовац - Бањица.

E to sam ja bas hteo da vas pitam :!:
Meni ova studija metroa podseca na sarenu lazu. ako je trasa metroa jednaka trasama ulica, ja mislim da tu nije iskoriscen maksimalni potencijal podzemnog prevoza.

Zar ne bi bilo logicno da se 1. metro linija trasira tako da se resava saobracaj na trasama gde je nemoguce to uraditi na drugi nacin?
Ok trasa K. Mihajlova - Vuk je korektna, ali pokrivati i dalje od Vuka bulevar koji ima vise saobracajnih traka i solidan protok do cvetka, ( a sledi i prosirenje dalje od cvetka)...
zar nije logicnije pokrivati Cuburu, C.Krst, Dusanovac, Jerkovic (vozdovac), naselje Stepa...
Sa druge strane i na Novom BGD i Zemunumi se cini da ima nekih nelogicnosti i nedoslednosti, ali slabije poznajem odnos korisnika prevoza, pa za sada taj pravac ne bih komentarisao.
 
zidar":294u9shq je napisao(la):
Metro Beograd (Imamo Plan) - 1 milijarda €

- 3 linije

°Ada-Pancevacki most /1km na stubovima Ada-Radnicka, 3km postojeca pruga Radnicka-Glavna Z.st, 2km stubovi +tunel Glavna Z.st - Z. St. Dunav, 1km postojeca pruga Dunav-P most

° Z. st NBGD-Usce-Terazije-Slavija-Autokomanda, 7,5 km Stubovi na NBGD tunel u gradu
° P. most-Z.st NBGD (i dalje ka zapadu sa manjim taktom), postojeci bg:voz, 8km
Ово много више личи на нешто што је у Француској РЕР и немачкој С-БАН него на метро. Од тих 22км можда би максимално 5 покривало густо насељена подручја, и јако мало становништва би гравитирало истом. Супер је што би за мале паре добили три линије, али то је опет полурешење а тога нам је свима доста. Метро пре свега треба да прође кроз густо насељена подручја, покупи што више људи и једино има смисла.
 
milanche":sln1zcim je napisao(la):
@Zidar, moze i preko tramvajskog mosta da prodje metro. Jeste malo usko, ali prolazi, kao i autobusi sto prolaze :)

Hvala :)
Sjajno ! Jedan trosak manje, most znaci vec imamo a od ustedjenog novca mozemo da napravimo duzu trasu :)

btw koliko treba da kosta budzenje Brankovog mosta?

milanche":sln1zcim je napisao(la):
Samo da dodam, predlozena linija 1 koju si spomenuo ne ide samo do Vuka nego ide od Ustanicke do Tvornicke, i krakom ka Depou sa oko 22 stanice (cekamo da vidimo finalnu verziju). Cisto informacije radi.

Mislio sam samo na na prvu fazu do Vuka, vise od toga se realno nece praviti a sve ce se pare spiskati.
Ako pogledamo celu liniju do Ustanicke onda moram ili da smanjim cenu mog projekta :kk: ili da ga prosirim za par kilometara :kk: ili da u projekat uracunam rekonstrukciju starog Z. mosta :kk:

Михаило":sln1zcim je napisao(la):
Ово много више личи на нешто што је у Француској РЕР и немачкој С-БАН него на метро. Од тих 22км можда би максимално 5 покривало густо насељена подручја, и јако мало становништва би гравитирало истом.

Meni se cini obrnuto, da je pokriven ceo centar grada i centar NBGD (Z.stNBGD-Arena-Usce, Mostar-Terazije-29. Nov., Terazije-Slavija), sa razmakom stanica 500-800m zavisno od mesta, gusto su to naseljena podrucja :)
Bio bi pozeljan jedan krak ka ostaku NBGD i Zemunu i jedan sa Slavije ka Vuku i crvenom krstu ali o tom potom.

Rupa je na relacijama Mostar-Ada i Glavna Z.st-Usce ali to je neizbezno zbog same strukture grada.
A to sto bg:voz ne ide kroz gusto naseljeni deo nije problem jer on vec postoji ! :)

Krajevi linija su u urbanoj sredini i postoji feeder tramvaj i feeder autobusi (Z.st NBGD/Ada/Autokomanda/P.Most)

Nazalost Beograd ima takvu strukturu da izmedju gustog centra i gusto naseljenih podrucja na periferiji (Konjarnik, Medak, BJ, Banjica 2...) postoji pojas slabo naseljnog podrucja gde su mahom kuce (Lekino brdo, Dusanovac, stari Vozdovac, Dedinje, Senjak) ili suma (Zvezadara) te je isplativije zaustaviti metro na obodu centra (autokomanda) a udaljena gusta naselja vezati autobusom i tramvajem sa metroom.

NBGD je prica za sebe, gusto je naseljen i ima odlicne komunikacione veze, mislim da je bitno malo vise razvijati metro na desnoj obali Save gde ima veci ucinak.
 
Pricali su ranije da ce stanice od vuka na dalje ka ustanickoj kao i sama trasa biti gradjene spolja, tj kao plitki tunel, sto je mnogo jeftinije od krtice. Tako da svaka dalja debata o skretanju ka krstu pada u vodu.
 
Тако је.Пројекат објављују сутра,прекосутра расписују тендер а тек у понедељак крећу радови јер се све већ зна и свака дискусија је сувишна.

Реалност је мало другачија.Они још не знају ни куда ће ни шта протерати пошто су скапирали да им брзи трамвај народ неће прогутати. На све то,тренутно за пројекат (који још није урађен.чак ни идејни) имају 0.00 динара,мање-више.
 
zidar":2utrt0dx je napisao(la):
@Milanche

Da li znas mozda da li bi stari Savski most (tramvajski) mogao da nosi Metro?
milanche":2utrt0dx je napisao(la):
@Zidar, moze i preko tramvajskog mosta da prodje metro. Jeste malo usko, ali prolazi, kao i autobusi sto prolaze
O ovome sam često razmišljao, međutim:
Treba videti da li most može statički da podnese metro vozove. Nadajmo se da može. Drugo, ukoliko može, sumnjam da mogu primiti metro vozove šire od 2,7 m, to je neka moja odokativna procena. Znači to je širina ruskih vozova. Autobusi su standardno širine 2,5 m. A valjda ima mesta za još 20 cm za svaku traku :)
 
Siniša":4rl413lt je napisao(la):
zidar":4rl413lt je napisao(la):
@Milanche

Da li znas mozda da li bi stari Savski most (tramvajski) mogao da nosi Metro?
milanche":4rl413lt je napisao(la):
@Zidar, moze i preko tramvajskog mosta da prodje metro. Jeste malo usko, ali prolazi, kao i autobusi sto prolaze
O ovome sam često razmišljao, međutim:
Treba videti da li most može statički da podnese metro vozove. Nadajmo se da može. Drugo, ukoliko može, sumnjam da mogu primiti metro vozove šire od 2,7 m, to je neka moja odokativna procena. Znači to je širina ruskih vozova. Autobusi su standardno širine 2,5 m. A valjda ima mesta za još 20 cm za svaku traku :)
Da, dobro me podseti. Moze da prodje metro 2.65 sirine i knap je. 2.7 ne znam dal moze, da li ima jos 10cm, dosta je knap i sa ovim. Siri vozovi mislim da nemogu. Dobra ti je procena Sinisa :)
zidar":4rl413lt je napisao(la):
btw koliko treba da kosta budzenje Brankovog mosta?
20mil
 
Нешто се мислим, можда би најбоље било да се М1 направи само од Творничке до Вука и да се одмах потом започне градња М2. Просто, од Вука до Устаничке већ постоји брза трамвајска линија и ако баш мора једног дана да се метро провуче до краја Булевара, нека се то учини тек по изградњи приоритетнијих М2 и М3.
 
Па наравно,то би било раумно и већина овде тако размишља.
 
Da slazem se da dalje od Vuka ne treba ici ako tramvaji ostaju...
 
milanche":3vbs9j3a je napisao(la):
Siniša":3vbs9j3a je napisao(la):
zidar":3vbs9j3a je napisao(la):
@Milanche

Da li znas mozda da li bi stari Savski most (tramvajski) mogao da nosi Metro?
milanche":3vbs9j3a je napisao(la):
@Zidar, moze i preko tramvajskog mosta da prodje metro. Jeste malo usko, ali prolazi, kao i autobusi sto prolaze
O ovome sam često razmišljao, međutim:
Treba videti da li most može statički da podnese metro vozove. Nadajmo se da može. Drugo, ukoliko može, sumnjam da mogu primiti metro vozove šire od 2,7 m, to je neka moja odokativna procena. Znači to je širina ruskih vozova. Autobusi su standardno širine 2,5 m. A valjda ima mesta za još 20 cm za svaku traku :)
Da, dobro me podseti. Moze da prodje metro 2.65 sirine i knap je. 2.7 ne znam dal moze, da li ima jos 10cm, dosta je knap i sa ovim. Siri vozovi mislim da nemogu. Dobra ti je procena Sinisa :)
zidar":3vbs9j3a je napisao(la):
btw koliko treba da kosta budzenje Brankovog mosta?
20mil
Elem, nisu svi ruski vozovi standardno 2,7 m. Metrovagonmašov 81-717/714 su širine 2,67 m i proizvode se još.
Gledam slike mosta:
http://www.danas.rs/upload/images/news/2011/5/4/1809d_ocp_w380_h300.jpg
http://www.blic.rs/data/images/2011-05-04/139390_nehir-4_origh.jpg
I čini mi se da bi trebalo biti mesta za 81-717 za svaku traku. Ovi metalni zidovi što dele kolovoz sa stubovima luka, da li bi se oni mogli skinuti? Ili da se napravi novi put u visini tih zidova-kućišta.
 
био је прављен, али ваљда за један колосек.

Siniša":qv1j5aw2 je napisao(la):
Ovi metalni zidovi što dele kolovoz sa stubovima luka, da li bi se oni mogli skinuti? Ili da se napravi novi put u visini tih zidova-kućišta.
не знам за скидање, али је боља варијанта да се уздигне пут до висине кућишта, мислим да би се добило по једно 20, 30 цм са сваке стране
 
Da li iko može da mi kaže o kom sistemu (širini) šina se ovde radi?
 
SOFIJA METRO UPDATE

sofmetro.png


Prijatelji, želim vas informirati i da je izgradnja još jednog otseka metroa u Sofiji počela juče. U proteklih 3 meseca u kojim se na metro Sofije nije radilo (pri put da se kontinuiran rad ne izvodi od 2007 godine), se je radilo na puno projekta. Tako, jučer je počela izgradnja 5 kilometarskog otseka ka Aerodromu preko trećeg najvećeg stanbenem kompleksu u gradu - Družba. 4 stanica, kao i jednu željezničku stanicu su prediđeni u ovom 70+ miliona eura težkom poslu koji treba da završi krajem 2014 ili početak 2015 godine. Nova željeznička stanica će omogučiti transfer na vozovima ka Plovdivu, Burgasu i Istanbulu kao i direktnu vezu sa Terminalom 2 na Aerodromu. Od centra mesta do Aerodroma vožnja metroom je predviđeno da traja 20 minuta (13 stanica). Ovo će biti druga stanica na kojoj je omogućen transfer na nacionalnu željeznicu. Najavlja se masivna i moderna stanica prekrijena staklenim pokrivom kot T2 na aerodromu Sofija kao i veoma lepa stanica u kvartu Družba (koja je bila odabrana na međunarodnom konkursu).


Što se tiće izgradnje produženja linije M1 ka drugog najvećjeg naselja u Sofiji (Mladost II, III, IV, V) tender je već završio i očekujemo početak radova na terenu u roku 3 meseca. Linija će biti duga 2,8 kilometara, sa 3 podzemnih stanica kao i kompletna rekonstrukcija velikog bulevara Aleksandra Malinova (beskonfliktne raskrsnice i podzemne pešačke premine). Ovo će stati 76 miliona eura, a rok izvedbe je 24 meseca. Tako se očekuje da se ova dva otseka sa oko 8 kilometara i 7 stanica (5 podzemnih i dve nadzemnih) pušte u prometu krajem 2014 ili samim početkom 2015 godine i će privučiti oko 90 000 novih putnika dnevno u sistemu (znači očekuje se oko 550 000 putnika dnevno u 2015 godine).

Za ova opsluženje ovih produžetka linije M1 je bio objavljen tender za nabavku još 10 vozova (trenutno jih imamo 50) i očekivano je pobedio Metrovagonmash, što nije iznenađenje jer je predviđena maksimalna cena bila preniska za zapadne proizvođaće, a celi naš vozni park je unificiran, t.e. od istok tog Metrovagonmasha.

Što se tiće produžetka linije M2 na jugu ka Hladilnika za okolo 1.5 km sa 1 stanice je bio raspisan tender za izrade projekta i sad firma radi na tom. Još se nezna dali će se ovaj segment graditi u ovom programskom periodu jer vreme pritiska. Vidićemo kako brzo će sve procedure teći.

Izradnja projekta za celog glavnog segmenta linije M3 je u svom kraju i imaćemo gotov projekat već u prvi polovini 2013 godine, tako da sa novom programskog periodu (2014-2020) kreće gradnja. Cilj Metropolitena je da se tenderi objavu još u Januaru 2014 i izgradnja starta u istu godinu. Predvideno je da je M3 duga oko 18 kilometara sa 19 stanica i da privuče oko 200 000 putnika na dan samo po toj liniji. Po tom planira se izgradnja još dva kraka te linije sa oko 9 novih stanica, ali se finalna trasa još ne zna i se trenutno vode žestoke debate o tome.

Svi projekti Metropoliten Sofija:

sofmetro-futureplans-kor.png


To su novosti iz Sofije, puno pozdrava svim!
 
Vrh