Šta je novo?

Metro

Da se nadovezem na postove milanceta i homera.

Stanicu Akademiju ce sigurno graditi,izabrana je kao ekonomski isplativa po ranijim studijama pa je sigurno i ovde tako.

Za isti raspored sam kao milance uz tu sugestiju da stanica bude na raskrsnici sa Mite Ruzica.

Kao sto rekoste Olimp,Batutova i sredacka su nepotrebne stanice u potpunosti.Kada bi ih izbacili imali bi solidan sistem dok ovako dobijamo podzemni tramvaj zbog ucestalosti stanica.
 
Homer Jay":3mfieehr je napisao(la):
milanche":3mfieehr je napisao(la):
I super ti je raspored za Bulevar, s tim što bih ja stanicu Kluz više pomerio ka raskrsnici sa Mite Ružiće (kako bi ljudi mogli lako da presedaju na autobuske linije za Mirijevo).

Pitanje je kako bi sve to uklopio ako je nabudzis bas na raskrsnicu, tesno je tamo mnogo. Elem imajmo u vidu da je ovo ipak metro a ne tramvajska ili autobuska stanica i da je duzina same stanice nekih 100 m, kako se najavljuje.

Izmedju postojecih tramvajskih stanica kod Kluza i kod raskrsnice Bulevara i Mite Ruzica ima nekih 250 m. Ako stanica metroa bude negde izmedju (recimo na sredini, ili cak blize Kluzu tj. staroj okretnici) nije problem za presedanje - moze odma na raskrsnici da se napravi stepeniste, sidjes pod zemlju, i pesacis minut-dva.

Olimp i Batutova su potpuno nepotrebne stanice. Mislim da je neki reper da izmedju metro stanica treba da bude 10-15 min. pesacenja. To je ta neka relacija Cvetko - Lion.
 
I nije tesno jer je preduslov za izgradnju metroa dalje od cvetka sirenje bulevara po povrsini do ustanicke.Dakle bice mesta samo je pitanje kada ce to biti...

Dobro je da imamo koncenzus kao korisnici na Zvezdari da su nam ove stanice beskorisne mada gravitiramo njima jer ubrzanjem metroa se svede na isto.Meni licno bi odgovarala batutova,ali isto mi dodje ako sidjem na cvetku ako ne bi bilo sredacke koja oduzme oko minut-dva.

Inace,sta misliste o ideji da trazimo taj plan da se objavi pa ako nas iskuliraju da jurimo poverenika za informacije od javnog znacaja?
 
Pored širenje Bulevara u budućnosti, po GUP-u je planirano i širenje Mite Ružića na 2+2. Biće to veeelikaaa raskrsnica jednog lepog dana :) Šteta samo što na nju nikako ne može lepo da se veže Mis Irbijeva (čime bi se stvorila sjajna veza Mirijeva i Konjarnika).
 
Homer Jay":1n9rdtal je napisao(la):
Izvini, pogrešno sam razumeo onda. Ima smisla da se te dve stanice postave bliže Areni, a ta srednja izbaci. Ali opet, ako zaista dođe do masovnije gradnje u Bloku 26 i taj prostor na neki način postane centar zbivanja na Novom Beogradu, možda ne bi bilo loše da se stanica nalazi ispred same Arene.

Razumem da Akademija izlazi na Knez Mihailovu, ali ne vidim neku značajniju razliku ili prednost u odnosu na stanicu na Trgu (odakle treba 10 koraka do Kneza).

I super ti je raspored za Bulevar, s tim što bih ja stanicu Kluz više pomerio ka raskrsnici sa Mite Ružiće (kako bi ljudi mogli lako da presedaju na autobuske linije za Mirijevo).
Ma opusteno :) Stanica u bloku 22 i planira se blize Areni, tj neposredni pre ul. Antifasisticke borbe, pa bi bilo logicno da i stanica sa druge strane izmedju blokova 29 i 30 bude makar na sredini, ili blize. Tako bi se masa posle nekog dogadjaja u Areni "rastrkala", a opet su blizu stanice da opsluze i Arenu i blok 26. Tako bar ja mislim.
Za stanicu Akademija je i Vucko rekao radice je sigurno, ne verujem da ce odustati i ako se slazem da moze i Trg R. da lepo to pokrije.
Da naravno, potrazumeva se da stanica Kluz bude kod raskrsnice sa ul. Mite Ruzic, i tu sam i mislio, i prema mojoj proceni od Ustanicke do raskrsnice ima 815m.
Ukidanjem odredjenih stanica bi se ustedelo, a dobila bi se veca brzina, sto je izuzetno bitno za metro. Ne mislim da su rastojanja stanica velika, navikli bi se ljudi da prosetaju 4-5 min. A i da nece, morace, nemaju drugi izbor :) Bilo bi zanimljivo kada bi neko strucan znao da kaze kolika bi prosecna brzina bila sa ukidanjem 4 stajalista, odnosno sa prosecnim rastojanjem od 680m.

Sve u svemu steta sto nema kao za obicni DUP, javni uvid, trase sa stanicima i kratkim opisom karakteristika trase. Ok ja razumem da nisu hteli pre da prikazu, ali sada posto je zavrsena koncepcija metroa, bas su mogli.
 
Ustanička-Cvetko-Lion-Đeram-Vuk-Pošta-Akademija, sasvim dovoljno stanica za ovaj potez.
 
Siniša":g1e3kkes je napisao(la):
Ustanička-Cvetko-Lion-Đeram-Vuk-Pošta-Akademija, sasvim dovoljno stanica za ovaj potez.
Prevideo si mite ruzica koja je tacno na pola trase ustanicka-cvetko,savrsena stanica za odlazak ka svojem stanu;/kuci i presedanje na autobuse ka mirijevu.
 
Cvetko i/ili Ustanička su sasvim dovoljne za presedanje ka Mirijevu.
 
Ali nisu za ljude koji tamo zive...to je veliki potez Bulevara, imas i solitere, imas tonu novogradnje po okolnim ulicama, mora biti stanica izmedju Ustanice i Cvetka.
 
Meni je suludo pre svega što metro uopšte ide kroz bulevar, kad tamo imamo tramvaj koji sada odlično funkcioniše. Bolje da se spusti prema Vojislava Ilića, pa da izbije opet na bulevar kod ustaničke i tu se ukrsti spoji opet sa tramvajima, a onda produži kroz brdo do mirijeva...
 
@Mihailo
U svim gradovima je praksa da linije metro-a idu ispod glavnih bulevara, to sto ce ici ispod Bulevara je samo upgrade tog pravca, tramvaj prespusta ulogu metro-u u ovom slucaju i normalno je da Glavna Avenija ovog grada ima metro.
 
Није то нормално! Било би да нема трамваја у том булевару. Поред толико рупа у ЈГП-у и у читавим деловима града одсеченим од света и са тако јадним шинским системом ми бисмо и то мало што имамо да неутралишемо и заменимо са нечим новим уместо да се та два система међусбно допуњују.

То је у сваком погледу невиђена глупост и баханалисање.
 
Булевару не треба метро. има трамвај који иде по средини и доста му је. од Вука метро да скрене или ка Црвеном крсту или ка Новом гробљу и даље ка Карабурми/Звездари
 
Михаило":tcjl0tex je napisao(la):
Meni je suludo pre svega što metro uopšte ide kroz bulevar, kad tamo imamo tramvaj koji sada odlično funkcioniše. Bolje da se spusti prema Vojislava Ilića, pa da izbije opet na bulevar kod ustaničke i tu se ukrsti spoji opet sa tramvajima, a onda produži kroz brdo do mirijeva...

I meni se cini da bulevar vec ima dovoljnu infrastrukturu i da je bitniji potez Centar-Slavija-Autokomanda

Na pulevaru tramvaj ide po sredini i mogao bi uz par nagaznih semafora i reorganizaciju linija veoma lako da postane brz i pouzdan i u potpunosti zadovolji potrebe na tom potezu.
Bulevar je dug i prav sa veoma malo bocnih feeder linija i samo jednom ozbiljnom raskrsnicom, kod Vuka.

Sa druge strane na pravcu Centar-Vozdovac, cak i uz prosirenje bul JNA od Slavije do Autokomande, tramvaj nije dovoljan jer pokriva samo mali deo poteza, Komanda-Slavija, prolazi u nivou preko vecitih crnihe tacaka autokomanda i Slavija, nema pouzdanu trasu u Vojvode Stepe i deli bastice sa mnostvo autobusa u JNA dok bi metro preuzeo sve autobuske feeder linije sa juga Beograda i povezao kompletan Vozdovac/Jerkovic sa centrom i Novim beogradom.
 
I ja mislim da je logično bilo da metro dopunjuje a ne zamenjuje tramvaj. Po meni posle Vuka treba da ide ili desno ka Vračaru pa kasnije Voždovcu ili levo ka Zvezdari i dalje Karaburmi / Mirijevu


edit: Zidar brži
 
Nisu francuzi dzabe projektovali metro ispod bulevara kralja Aleksandra.
Mislim da je njihov plan jako dobar jer pokriva sve velike bulevare u gradu (kralja aleksandra, 29og novembra i srpskih vladara)
Ne mozemo da si priustimo luksuz da pokrijemo sporedne pravce metro-om jer nismo dovoljno bogati za to.
Najvaznije ulice u gradu gde ima najvise saobracaja moraju da dobiju metro a posle neka linije metro-a broj 4,5, pokrivaju te manje vazne ulice.
 
Има ту неколико ствари.
Као прво, сасвим сам сигуран да ово није идеална траса за прву линију: до Вука ОК, а онда... па, по мени десно (трасом "Јовинове" линије М3) преко Чубуре и Душановца, до Војводе Степе и Бањице. У садејству са другом линијом, добили бисмо моћан саобраћајни систем, који би покрио буквално све критичне правце у граду.

Постоје, међутим, бар три контрааргумента:
Као прво, овако је јефтиније.
Друго - урбанизам и ренесанса... Булевара. Изградњом метроа уџерице ваљда одлазе у историју. Комплетирамо важан градски потез и ширимо центар града.
Треће - Источни београд. Гроцка, Болеч, Винча, Ритопек... вероватно за нашег живота неће добити приградску железницу, а једини други пристојан начин да се људима одатле помогне да дођу у град јесте да се метро завршава на Смедеревском друму, докле их возе приградски аутобуси.

Ствар је, по мени, за дубљу анализу, а нисам видео да је у последњих 30 година, поготову скорије, ико помињао везу Вук - Врачар - Вождовац - Бањица.
 
spatiotecte":rwkruts3 je napisao(la):
Nisu francuzi dzabe projektovali metro ispod bulevara kralja Aleksandra.
Mislim da je njihov plan jako dobar jer pokriva sve velike bulevare u gradu (kralja aleksandra, 29og novembra i srpskih vladara)

Systra je koristila glavne bulevare za trase jer se u prvoj studiji nije bavila tacnim oblikom prevoznog sistema, da li ce biti podzemni metro ili LRT, to je ostavljeno za sledecu fazu, zato su koristili koridore gde moze i jedno i drugo.

Inace metro obicno ide ispod ulica ne zato sto su prometne ili vazne vec zato sto je tako lakse nego ispod zgrada zbog stabilnosti. Prvo se bira pravac a onda se gleda da li moze da se spakuje ispod neke postojece ulice a ne obratno.

Elem, da nemamo skoro rekonstruisani tramvaj na bulevaru metro bi mozda imao smisla ali ovako ima bitnijih pravaca.

Uz to stanica bg:voza Karadjordjev park je daleko prometnija od Vukovog spomenika te bi veza sa metroom za grad verovatno bila efikasnija. Kada bi dobio mogucnost presedanja za centar grada bg:voz bi postao pravi hit, i vrlo brzo bi njegov takt morao barem da se duplira, na svakih 7 min to se vec moze smatrati metroom :)

Zuta traka u bul JNA od komande do Trosarine + metro Komanda-Terazije i eto miline za Vozdovac, pitajte nove stanare naselja Stepa Stepanovic sta misle o tome.
 
Пантограф":177efxfk je napisao(la):
Ствар је, по мени, за дубљу анализу, а нисам видео да је у последњих 30 година, поготову скорије, ико помињао везу Вук - Врачар - Вождовац - Бањица.

Ko god misli da ce neko od projektantskih firmi poput Systre, Egis, Ineco da ce da predloze trazu Vuk, Vracar Banjica moze samo da se razocara. Sve te firme vrlo dobro znaju da vec postoji tramvaj ali njihov nacin projektovanja je isti za svaki grad u svetu, znaju oni sta rade i znaju zasto su ponudili trasu preko bulevara.

Apsolutno je nerealno ocekivati bilo koju drugu trasu niti to neko pominje od nadleznih, realno nece niko pristati na to.
 
spatiotecte":rv4wf3la je napisao(la):
Пантограф":rv4wf3la je napisao(la):
Ствар је, по мени, за дубљу анализу, а нисам видео да је у последњих 30 година, поготову скорије, ико помињао везу Вук - Врачар - Вождовац - Бањица.

Ko god misli da ce neko od projektantskih firmi poput Systre, Egis, Ineco da predlozi trazu Vuk, Vracar Banjica moze samo da se razocara. Sve te firme vrlo dobro znaju da vec postoji tramvaj ali njihov nacin projektovanja je isti za svaki grad u svetu, znaju oni sta rade i znaju zasto su ponudili trasu preko bulevara.

Apsolutno je nerealno ocekivati bilo koju drugu trasu niti to neko pominje od nadleznih, realno nece niko pristati na to.
 
Зидар, биће могуће преседање са БГ:воза код Вука - мало је у круг и мање директно, али радиће посао.

Спасио, мислим ипак да Французи овде нису радили пројекат "from scratch", дакле "од нуле", него су им главни правци били унапред сугерисани... ГУП-ом, ранијим плановима, начином мишљења. Да смо рекли: желимо да прва линија после Вука скреће ка Врачару и Вождовцу, верујем да би они тако испројектовали и да се не би бунили, јер би број путника ту био већи.
 
Francuzi projektuju metro-e svuda po istom principu: glavna ulica u jednom gradu prva dobija metro.
 
spatiotecte":3jjru01d je napisao(la):
Ko god misli da ce neko od projektantskih firmi poput Systre, Egis, Ineco da ce da predloze trazu Vuk, Vracar Banjica moze samo da se razocara. Sve te firme vrlo dobro znaju da vec postoji tramvaj ali njihov nacin projektovanja je isti za svaki grad u svetu, znaju oni sta rade i znaju zasto su ponudili trasu preko bulevara.

Apsolutno je nerealno ocekivati bilo koju drugu trasu niti to neko pominje od nadleznih, realno nece niko pristati na to.

- Systra je projektovala mrezu prevoza i nudila trasu Bulevarom, ili kao metro ili kao upgrade tramvaja, u svakom slucaju nigde ne kaze da je to najvazniji pravac vec namerno nisu numerisali linije kako ne bi nametnuli prioritete vec ostavili otvoren izbor.

- Ineco je razradjivao domaci projekat LRT-a ucrtan u GUP-u (BeLaRT/Belam), nije projektovao mrezu

- Egis razradjuje domaci projekat metroa zasnovan opet na GUP-u (evolucija Belama), ne projektuje mrezu

Beobuild Forum i Imamo Plan projektuju metro mrezu u skladu sa potrebama grada 2012. i mogucnostima buduceg razvoja, mi preuzimamo posao koji je nekad davno radio "sektor za metro", zatim Systra a danas "direkcija za gradjevinsko zemljiste". A Egis ce jednog dana da razradjuje nase trase :)
 
zidar":2worgws5 je napisao(la):
Beobuild Forum i Imamo Plan projektuju metro mrezu u skladu sa potrebama grada 2012. i mogucnostima buduceg razvoja, mi preuzimamo posao koji je nekad davno radio "sektor za metro", zatim Systra a danas "direkcija za gradjevinsko zemljiste". A Egis ce jednog dana da razradjuje nase trase :)

Imati ideje za grad je super i svakako podrzavam te akcije ali danas ne mozemo skotove da nateramo da operu autobuse a kamoli da ih nateramo da izmene trase metro-a.
 
Vrh