Šta je novo?

Metro

Isuse

Ovaj topic postade mjesto za DSS propagandu.

Napisao sam vam. Metro sa 12 stanica (od toga cetiri podzemne) + depo (ukupno oko 12 i nesto km) kosta vise od milijardu eura kao i ova prva linija u Beogradu.

Donesite zakljucak sami.
 
Pa valjda je veci problem bila sama nezavisnost sistema, setite se price ukopvanja na Novom Beogradu, pa onih Jovinovih ilustracija Bulevara sa basticama. Ako je taj krucijalniji deo mogao biti modifikovan zasto se isto ne bi desilo i sa kapacitom ovog sistema, tipom vozila i brojem stanica?

Ta ne krecu sutra sa lopatama, 350 strana je ispisano na ovu temu, bice jos najmanje toliko dok sve ne bude nacisto u vezi :fijasko: :mrgreen:
 
borris_":2cpw44y8 je napisao(la):
Isuse

Ovaj topic postade mjesto za DSS propagandu.

Napisao sam vam. Metro sa 12 stanica (od toga cetiri podzemne) + depo (ukupno oko 12 i nesto km) kosta vise od milijardu eura kao i ova prva linija u Beogradu.

Donesite zakljucak sami.

Čemu taj komentar? Evo proste logike, u Srbiji vlada višepartijski sistem i političke partije odlučuju o većini pitanja pa i o metrou. Kada pričamo o metrou kako misliš da ne pomenemo one koji odlučuju o tome?
Niko nije ulazio u bilo kakvu političku raspravu jer nam je svima dosta politike.
Ja konkretno ne gledam ime partije već šta kaže konkretno o temi koja me zanima.
 
Nisam htio da komentarisem direktno ovo "dobijamo tramvaj po cijeni metroa"
 
Beograd sam ovo ne moze izgraditi, stoga oko ovog pitanje ce morati biti konsenzusa gotovo svih, pa i DSS. Bar 2-3 godine Djilas nece imati podrsku Vlade Srbije, stoga vise je nego jasno da ce po pitanju metroa svi napraviti nekakv ustupak.

Mada jedna stvar ce i tada biti sasvim sigurna, Jovin ce biti protiv. :laugh:
 
Ti ako si zadovljan ti okači Đilasovo sliku kući, što pišeš bilo šta po forumu. Ne moraš se uopšte toliko uzbudjivati.
 
Vucko, znaci li to da ukidamo tramvaj i uvodimo metro?
 
lento":1daxq56a je napisao(la):
Vucko, znaci li to da ukidamo tramvaj i uvodimo metro?

То значи да унапређујемо постојећу трамвајску мрежу по цени потпуно новог висококпацитетног система.

Чак би и горепоменути депо био на месту садашњег трамвајског депоа.
 
Дајте бре, људи, шта сте заталибанили?!
Метро уместо трамваја? Који то, побогу, трамвај вози за Земун, преко Старог меркатора, Општине НБ, Арене, ЦК, па кроз центар Београда? Да ли се суштински траса ове прве линије разликује у односу на "Јовинову" М1 (ММЛ - Земун, прва фаза Вуков споменик - Стари меркатор)?

Знате оно кад се од дрвета не види шума? Мислим да овде није дрво у питању, него маслачак! Нуди нам се независни шински систем, тј. метро, а ми се жестимо да ли ће бити "цитадис" или "метрополис", трећа шина или пантограф, гвоздени или гумени точкови, кљунати или пљоснати крај композиције... Па то корисници не могу то ни да примете, а можда ће стизати на одредиште пола минута касније.

А Делијо, кад се већ позиваш на Беч, треба да знаш да су им на једној од пет метро линија до пре неку годину возили ТРАМВАЈИ, и то исти као ови наши "Швајцарци", само шири и црвено-бели, а сад вози "Бомбардијеов" ЛРТ. И видиш, та линија (У6 - ето, У5 не постоји, нисмо само ми нелогични!) је веома популарна; кад сам последњи пут био после У3 имала је, чини ми се, највише путника (у међувремену су, у оквиру нове ФАЗЕ, продужили У1 и У2, па се можда ситуација променила). И немој ничије "истине" да узимаш здраво за готово, па ни Јовинове - то је за твоје добро. Када он каже да је Беч почео метро са 100 милиона долара, не помиње да је то тада вредело као 500 милиона данас и да, изражено у данашњем новцу, Беч ГОДИШЊЕ улаже у метро 200 милиона евра?! Мени је то рекао "шеф понуде" (први оперативац) бечког градског саобраћаја. И иначе сам се на поређење економских могућности Србије са земљом попут Аустрије грохотом смејао, а сада ми мало дође и да повраћам.

ДСС се излетео, истрчали су пред руду не видевши шта се нуди, што је чудно за странку чији се лидер држи максиме "трипут мери, једном сеци".

Ево, сад гледам: Јовинова студија из 1982; М1 Стари меркатор - Вуков споменик, макс. капацитет по смеру 25.600 путника (уз дубиозну претпоставку да зајеничка траса линија М1 и М3 Сава центар - Вуков споменик може да истрпи минимални интервал од минут и по). А сада, теоретски максимум од 24.000, без такве претпоставке. Изгледа, нуди нам се и више...
 
A da krenu oni vec da kopaju? Organizovacemo i radnu akciju ako treba samo da ne bude ta prva linija za 20 godina.
 
ovaj plan ima toliko rupa da mi je prosto neverovanotno gde da počnem da ga kritikujem. svaku liniju. prosto mi je neverovatno da na prilogu stidia đ kažu da su francuzi vršili analizu saobraćaja. meni pre deluje kao da su napisali nešto što im je neko diktirao.

da počnem od prve linije


1. deonica vukov spomenik-ustanička. Karlo del ponte je sračunao da samo optimizacijom semafora na deonici vukov spomenik - ustanička razlika između tramvaja i metroa bi bila 2 minuta. prema tome nema potrebe da se trasira tom trasom metro. može da se skrati samo do vuka, a od vuka u neko bolje vreme da krene nekim drugim pravcem, a ne pravcem koji je već odlično povezan sa ostatkom grada i javnim prevozom, i saobraćajnom infrastrukturom. ušteda stotine miliona.
2- deonica pored brankovog mosta. možda se to laiku i čini logično kad pogleda broj autobusa koji prelaze preko njega, ali to je kako stf kaže zbog loše pozicije brankovog mosta i nedostatka mosta u SA. znači logičan prelaz bi bio u SA pa dalje ka trgu. pri tome da dodam da naselje staro sajmište neće večno biti divlje naselje u sred novog beograda, i kad se to jednom urbanizuje, to će biti hiljade novih stanovnika koji će gravitirati ka metrou, plus ti isto kod SA. od 6 kaplara pa do kosančićevog nema ni jedna zgradica, tako da je to ogromna deonica od par kilometara bez naselja. a na sve to ugrožava se i sam kosančićev venac.
3. završetak u aleksandra dubčeka (tvornička). moralo je da se produži makar do glavne u zemunu.
4. preguste stanice. stanice na svakih 600 metara je previše.
5. što se tiče račvanja ka bloku 72. nisam apriori protiv račvanja. znam da zidar uvek priča kako su parizu mislili da je to odlična ideja, pa su kad je grad narastao imaju problema zbog ograničenog kapaciteta. jednostavno mislim da mi nećemo tolko narasti da imamo tih problema. elem mislim da ima smisla račvanje ka bloku 72, ali ne deonicom jurija gagarina, nego kroz blokove i plac IMT.a. kroz ulice japanska i evropska. a kroz jurija gagarina optimizacija semafora za tramvaje.

linija 2.


u suštini ova linija što se tiče krajnjih stanica i neke generalne trase i nije loše postavljena. ali ubija je politika. pod politikom mislim na političku odluku da prokop bude povezan metroom. taj truli kompromis uzrokuje da linija pravi slalom kroz grad. umesto najkraćim putem, kroz SA ili kneza miloša, do trga, trasa ima neku čudnu putanju.

linija 3.

e kad vidim ovu liniju 3 onda mi je stvarno jasno da su francuzi radili ono što im se kaže, a ne da su studirali trase, kako kaže prilog studia đ. ova linija pored prve dve linije nije potrebna. čak danas postoji da kažem slična autobuska linija 89, koja ima smešan takt i često ima solo vozila, i to je samo jedna linija, postoji i linija 85 koja ide na pola sata, i sad na nekoj toj trasi mi pravimo metro liniju.

to je takođe politička odluka da most na adi ne služi za tramvaje. po meni na toj liniji bi bio dovoljan i tramvaj sa taktom kao što ima trojka. da se lepo produži tramvajska mreža do orlovače od banovog, i da se napravi linija orlovača, blok 45.


a naravno tu su i generalne zamerke što se tiče kapaciteta, što se stavljaju niskopodna vozila, pantograf......


sve u svemu iznerviram se kad pišem o tome.
 
Пантограф":2s5wzbfw je napisao(la):
треба да знаш да су им на једној од пет метро линија до пре неку годину возили ТРАМВАЈИ, и то исти као ови наши "Швајцарци", само шири и црвено-бели, а сад вози "Бомбардијеов" ЛРТ.

Jesu SGP vozili do skoro, ali to nije sve. Pre današnje U2 linije su bile linije podzemnog tramvaja! Takve još uvek postoje u Beču.

Evo pogledajte tramvaje, a pored novomonitrana treća šina za metro :)
800px-N153000000_2er_Linie%2C_Umbau_f%C3%BCr_U_Bahn_Linie_U2%2C_Linie_H2%2C_Typ_L_552_ca._M%C3%A4rz_1980.jpg


Zaboravih, cela U4 je bila stadtbahn, kasnije su stanice prerađene za metro, za U6 (LRT) nikada i nisu, tako da od svega toga novi deo U2, U1 i U3 nisu postojali i građeni su, sve ostalo je prepravljeno :)

Danas podzemni tramvaj, zadržan u tom obliku, jer se pokazao funkcionalnijim. Možda je bilo rezervisano U5 za preradu ove linije :laugh:
800px-TramSuedtirolerPlatz.jpg
 
Пантографе мрзи ме да ти ставку по ставку негирам али ћу те само питати колико је 1982. године вредело 200 милиона долара? ;)
 
Када би добили ту прву линију да буде потпуно независна ја то подржавам. Доста мегаломаније.

Delija":2r04hdsl je napisao(la):
У праву си,трећу сад пројектују. Али то нема никакве везе. Беч је ушао у пројекат метроа са 100 милиона долара а где су сад?

Понављаш Јовинову фразу. Беч је један од градова са највећим БДП-ом по глави становника у Европи и свако поређење Београда са њим је неумесно.
 
Mene zanima koliko je kostalo onih 3.5km nadvoznjaka za sinski sistem preko ade, kad bi imali tu cifru, mogli bi da napravimo racunicu koliko bi kostale ostale linije ili bi imali predstavu koliko kosta jedan kilometar metro-a na stubovima.
 
ne mozes da to izracunas tako.

napisao sam vam koliko kosta odprilike jedna linija sa depo-om i podzemnim i nadzemnim stanicama.
 
Nakon sto zavrse deo UMP-a do tosinog bunara, ostace jos SAMO jedan kilometar da se spoji metro trasa od zeleznicke stanice novi Beograd do bulevara Zorana Djindjica.

Sto znaci da izgradnjom prve linije metro-a od cvetka do tvornicke, stvorice se uslovi (izgradnjom tog kilometra koji fali) da se spoji linija 1 i linija 3 sto bi fakticki znacilo da bi kraj Zemuna i pocetak Banovog Brda kod Pozeske bili povezani.

Smatram da ovo sto je uradjeno do sad izgradnjom mosta preko ade i tog sinskog koridora nije mala stvar i da bi jako brzo izgradnjom te prve linije mogla i ova treca da zazivi.
Time hocu da kazem da ta treca linija metro-a je vec danas realnost posto jedan njen deo vec fizicki postoji na duzini od 3.5km.
Tako da mi je uvek smesno kad ljudi kazu da nismo izgradili ni milimetar metro-a, to jednostavno nije tacno. Vec smo zapoceli izgradnju metro-a mostom preko Ade samo sto danas niko ne veruje da ce tuda ici metro vec neki drugi vid prevoza.
 
Spatio moram da te razocaram ali tuda ce ici tramvaj sa svim njegovim karakteristikama problem je sto danasnja vlast to zeli da predstavi kao buduci metro sto jednostavno nije tacno. Da ne bude zabune ja nemam nista protiv da tuda ide tramvaj sta vise da se lepo pozeska poveze direktno putem tramvaja ka 45 bloku a ne da obidje pola grada bez potrebe.
 
И не само то него неће урадити никакву припрему за евентуални шири колосек или не дај боже метро.Мада то и није тако лоше јер ће их то додатно удаљити од конверзије трамваја у брзи трамвај.
 
Igor":37ywsn33 je napisao(la):
Spatio moram da te razocaram ali tuda ce ici tramvaj sa svim njegovim karakteristikama problem je sto danasnja vlast to zeli da predstavi kao buduci metro sto jednostavno nije tacno. Da ne bude zabune ja nemam nista protiv da tuda ide tramvaj sta vise da se lepo pozeska poveze direktno putem tramvaja ka 45 bloku a ne da obidje pola grada bez potrebe.

Pa zar se nije odustalo od postavljanja tih tramvajskih sina? Znam da je bila prica o uzimanju kredita za to i da su posle prebacili ta sredstva.

Mislim da je glupo koristiti neku nezavisnu trasu za tramvaj kad vec imas ispunjene uslove za metro. Znam da njihova vizija metro-a je zapravo Citadis tramvaj sa sirokim kolosekom ali u slucaju ove trece linije vec imas uslove da u startu napravis metro liniju. (u sustini ono najskuplje od infrastrukture je vec uradjeno), a to je most preko ade, nadvoznjak do depoa na novom beogradu i deo trase 13ice koji vodi nadvoznjakom do Pozeske. Tu samo treba da se postave sine i izgradi taj kilometar koji fali da se spoji sa prvom linijom.
Ne vidim nikakve teskoce, skupoce ili ne znam sta vec sto bi onemogucilo da tuda prodje metro?
U nasoj situaciji gde jos nemamo nista, treba iskoristiti svaku priliku da se zapocne izgradnja metro-a, a most preko Ade i njegova koncepcija ugradnjenog sinskog sistema nam upravo daje tu mogucnost.
 
Pa problem je sto ne postoji bas uslov za skretanje vozila sa sirokim kolosekom sa petlje ka banovom brdu
 
Vrh