Šta je novo?

Metro

Миланче,пошто смо сазнали да ће возила бити нископодна закључак је да нема ништа ни од независности чак ни те прве линије.То је лепо приметио Јовин.У том случају пола људи на станици ће прелазити с перона на перон преко шина.

Пантограф":1yqcp8oc je napisao(la):
Па, неће бити да је лаж. Још од раније је било јасно да ће друга линија бити 100% независна, а главни објекат треће (Мост на Ади) је већ направљен - као независан. Главна недоумица се заправо односила на прву линију, али је сада јасно да ово дефинитивно није "трамвај", већ метро. Моја очекивања су надмашена.

Причаш напамет. Преко моста на Ади ће ићи трећа а не друга линија тог брзог трамваја. Овде смо већ видели трасу друге две линије и видели смо да ће највећим делом ићи по земљи и то трасом постојећег трамваја. Дакле нема говора о независности система.

ПС: :lool: Мост на Ади је независан? А какав то мост није независан својом дужином и какве везе то има са остатком система'? Мост је само 2-5% целог система.
 
Не причам напамет, него су теби прорадиле емоције (а не знам зашто, кад разбијамо гробаре у ватерполу). Друга линија (Миријево - Орловача) сигурно уопште неће ићи по земљи, понајмање у 29. новембра, Краља Милана, испод Прокопа, или Пожешке. Мост је, наравно, независан, то нисам баш прецизно формулисао. Али, мост је убедљиво најскупљи објекат на трећој линији.
Очигледно, систем ће бити 100% независан.
 
Мисли шта хоћеш али немој да обмањујеш овде људе пошто су многи овде видели овај план.
 
Не обмањујем никога. Линија 2 не иде по земљи, па то ти је. Не секирај се толико.
 
Polako s tom linijom 2 :) Jos nismo ni milimetar prve iskopali, dok dodjemo do druge linije, mozda ce izmisliti i teleport :)
 
milanche":n0gh11ot je napisao(la):
Polako s tom linijom 2 :) Jos nismo ni milimetar prve iskopali, dok dodjemo do druge linije, mozda ce izmisliti i teleport :)

Tacno ali zato smo napravili 3,5 kilometra koridora za trecu liniju. Mi nista ne radimo kao ostali, radimo s brda s dola.
 
U projektu Beogradskog metroa (Belam) forsiraju se niskopodna tramvajska vozila iz 3 razloga:

- Manji radijus krivina
To je jedini nacin da se metro protera trasom projektovanom davne 2002. Klasicni metro tesko bi se namucio u ostrim krivinama u centru grada (decanska i Akademija) a da ne pricam o akvapark toboganskom spustanju sa mosta na Adi.

- Veci nagib uspona.
Opet jedini nacin da se savlada rolerkoster na Novom Beogradu i spustanje sa mosta na Adi.

- Deljenje trase sa tramvajem

Jos od prvog plana (BelaRT) lakog metroa iz 2002. predvidjeno je da stari tramvaji koriste metro trasu, ili tako sto ce metro trasa biti uskog koloseka ili putem trece sine. Jedini novitet do danas je potpuno nezavisna trasa od Cvetka do starog Merkatora, koriscenje sina podjednako za metro i tramvaj i dalje stoji.


Tip vozila sam po sebi ne ogranicava toliko kapacitet metroa, tu je mnogo vise stvar u komforu jer su visokopodni vozovi daleko udobniji od tramvajskih niskopodnih: sirina platforme, vise vrata i laksa i brza razmena putnika, komfornija voznja sa sirim radijusima krivina i blazim nagibima.

Ogranicenje kapaciteta lezi u samoj strukturi sistema:

- Racvanje trase smanjuje kapacitet, smanjuje pouzdanost i onemogucuje optimalni takt

- Mala razdaljina izmedju stanica smanjuje komercijalnu brzinu

- Deljenje trase sa prevozom druge prirode, koji nije nezavistan dovodi u pitanje pouzdanost celog sistema. Pitanje je da li ce ga biti ali sudeci po dosadasnjim planovima ne mozemo ga iskljuciti. primer: tramvaj iz Pozeske (nije nezavistan) prelazi most na Adi i koristi metro trasu do starog Merkatora.


Meni kao sto znate najvise smeta sama trasa stara 10 godina koja pokusava nakaradno da sanira postojece potrebe bez vizije buducnosti.
Naime ponovicu jos jednom da je na celokupnoj predlozenoj trasi moguce postaviti zutu traku i 100 zglobnoh autobusa i postici gotovo isti ucinak kao i sa metroom. A ovo je daleko jeftinije.

A niko se u poslednjih deset godina nije usudio da na toj trasi postavi barem probnu autobusku liniju, pomogla bi u merenju potreba na trasi, ocekivanom broju putnika i kalibriranju metroa, polozaja stanica.
Kada bi bila krcata postala bi vizuelno opravdanje da je metro bas tu neophodan i jedino resenje.

Ovako i dalje nemamo ni autobusku vezu Vuk-Centar-Usce-Opstina NBGD a pricamo o metrou.

Ali domaci strucnjaci dobro znaju da bi se onda pokazalo da metro kapacitet bas na toj trasi nije potreban i ceo projekat Beogradskog metroa bi propao, ne zato sto nije potreban kao sistem vec zato sto je trasa lose osmisljena.

Posto trasa ne ide ni do Zemuna, a kamo li iza cepa u Glavnoj, jedini nacin da naterate ljude iz Zemuna (i zapadnije) i okoline starog merkatora da do grada ne idu za 10 min autobusom (Bul. M. Pupina i bul. N. Tesle) vec da se duze voze okolo metroom, bice da ukinete autobuse i prisilite narod da koristi metro.

Obicno se radi obrnuto, nudi se nesto novo i bolje. Kod nas se nudi ukidanje brzih i pouzdanih saobracajnih veza radi uvodjenja sporijih i skupljih.

Metro nikada nece biti brzi od busa na relaciji Dzona Kenedija-Trg Republike.

Metro sluzi za efikasno resavanje saobracaja tamo gde drugacije nikako nije moguce (recimo u Bul. Vojvode Misica vise nema lufta za dodatne buseve, vezu Terazije -Glavna Z. St ne moze da napravi autobus...
 
Пантограф":1dotrgot je napisao(la):
Не обмањујем никога. Линија 2 не иде по земљи, па то ти је. Не секирај се толико.

До сада из Ежиса нису избацили детаље друге две линије тако да ипак причаш напамет. Само једне новине су објавиле слику друге две трасе где су јасно нагалсили да ће те две линије ићи углавном по земљи. А и размисли мало логички.Ако прва,13км дуга и углавном независна линија са минималним потребама за рушењем и екпропријацијом кошта преко милијарду евра колико би коштало осталих 27 километара токвог система по знатно тежем,брдовитијем терену где би имали огромне проблеме са земљиштем ?

А чињеница да би тиме неутралисали постојећи трамвајску мрежу је тек посебна категорија. То је одавно напуштен концепт јер се показао као најскупљи. То значи да на цену те две линије треба да додаш цену постојећег система трамваја који ће у највећој мери неутралисати уместо да га искористе као фидер за нови независни систем као што се и ради свуда у свету.Ово је само рециклажа Белама што само по себи доста говори.Зидар је лепо закључио.Једина новина је прва линија.

На све то,потпуно незвисност нископодних возила која се крећу по земљи једноставно није могућа!
 
Vrlo odgovorno planiranje od "najvećih domaćih stručnjaka", po "najvišim evropskim standardima" pretpostavljam?

Sve promišljeno i opravdano? Jeftino? Dugoročno isplativo?

To su izgleda strani pojmovi za našu političku sredinu. Da je u pitanju Vladičin han ili Prokuplje pa da se i ne začudiš da jeftino kratkoročno "moja guzica" politikanstvo uzelo maha, ali ovo je već duboko zagrizlo do te mere da se ljudi prave ovcama da to više nema nikakvog ukusa. Do te mere se vređa građanska inteligencija uporno i uporno, iznova i iznova sve debilnijim i imbecilnijim "opravdanjima"......

Dakle, kao rezultat tih "najvećih stručnjaka" dobićemo osakaćenu tramvajku mrežu i nedonošče bogalj "mrežu" mutiranog metro-tramvaj-bus-semafor sistema......ma fenomenalno.

Prosto da poželiš da živiš u ovom gradu i nikada odavde ne pobegneš bez da se ikada okreneš za sobom.....
 
Plan poznatiji kao ubijmo tramvaj i dobijmo Beogradski metro.

Dobro si primetio zidar da se drze trasa ko pijan plota,i da je mozda i potrebnija prva linija koja bi pokrila Bulevar Vojvode Misica to jest sajam.

Pustimo drugu liniju,samo da gledamo situaciju oko prve jer ne verujem da ce ni nju izgraditi.
 
Delija":25bbo5nt je napisao(la):
Информативна служба града Београда":25bbo5nt je napisao(la):
Београдски метро се ни на једном једином месту неће укрштати с друмским саобраћајем. „Алстом” је једна од
Лаж! То се односи само на прву линију или како то они идиотски кажу прву фазу. Друге две су конверзија постојећег трамваја у брзи трамвај.

Иначе,сама прича о њиховим фазама говори колико су неозбиљни. Метро систем има само почетак градње.Нема ни фазе ни крај ширења мреже.

Миланче,ваљда знаш да није проблем укупна ширина возила већ чињеница да нископодно возило има доста мањи капацитет због самих точкова који знатно смањују корисну површину.Код сваког метро воза точкови су испод корисне површине па су зато метро возови много пространији и комфорнији.

Иначе,када видим како манипулишу многим подацима сумњам и у овај максимални капацитет.Питање је под каквим је то могућностима оствариво.По плану метроа из 76е врло битна ставка је била и комфор унутар возила тј рачунала се оптимална а не максимална попуњеност возова. У тој студији је то било лепо упоређено са прашким,московским и беше паризким метроом.Наш би био негде између.

Ovo naravno nije tacno.

Metro u Kairu, metro u Hanoju, LRT u Aarhusu, Grand Paris (ovo su samo projekti na kojim sam radio(m)), svi ti projekti se rade po fazama. U stvari ne poznajem ni jedan metro/tramvaj projekat koji se ne radi po fazama.
 
niko nije prokomentarisa drugu "slalom" liniju. relacija banovo brdo, hipodrom, sajam, prokop, slavija, trg republike, cvijićeva. nadam se da putnici imaju dobar stomak da istrpe ovakve krivine.


u gradu niko nema muda da napusti trasu preko prokopa. posledica toga su šikane, umesto relacije banoo brdo, ada, SA (ili kneza miloša), trg republike.

Послато са U8815 користећи Тапаток 2
 
Ako sam dobro pratio, prva linija ce biti pod zemljom i na stubovima. Ako je tako vozila ce biti kao sva druga metro vozila (niskopodna sa tockovima ispod sasije). Jednostavno, kej mora biti na odredjenoj visini tako da i ulaz u vozilo mora biti na toj istoj visini.
 
Vec analizirasmo da je to dupli citadis po svim definicijama i merama koje pominjase.Sa mogucnoscu da eventualno u spicu ubace treci,zato i planiraju od 110 metara perone.
 
Shvatam da bi svi zeljeli 100% metro pod zemljom sa 10-ak linija. To naravno kosta i za to Beograd nema pare.
Prvo ste govorili da ce prva linija biti samo brzi tramvaj kad ono prva linija totalno nezavisna (na stubovima i pod zemljom). Sada ste sigurni da ce druga i treca linija biti u stvari tramvaji bez da ste vidjeli te planove.

Jednostavno ste nerealni i na jako ruzan nacin nipodostavate ljude koji rade na tom projektu.
 
vucko":2jyufhi0 je napisao(la):
Vec analizirasmo da je to dupli citadis po svim definicijama i merama koje pominjase.Sa mogucnoscu da eventualno u spicu ubace treci,zato i planiraju od 110 metara perone.

U Hanoju ce peroni biti dugacki 110m. Vozovi ce u prvoj fazi imati cetvero vagona a peti ce dodati u drugim fazama.
 
borris_":35yrrzuw je napisao(la):
[
Ovo naravno nije tacno.

Metro u Kairu, metro u Hanoju, LRT u Aarhusu, Grand Paris (ovo su samo projekti na kojim sam radio(m)), svi ti projekti se rade po fazama. U stvari ne poznajem ni jedan metro/tramvaj projekat koji se ne radi po fazama.

Бар 90 % система у свету је започето а потом ширено станицу по станцу и и даље се шире.Развој таквог система се никада не завршава већ се константно надограђује како се град развија. То што ти не знаш да у Србији фазе имају потпуно другачије значење је друга ствар и немој мени да се ваташ за сламку погрешним тумачењем онога што пишем.

ПС: Очигледно ниси од почетка испратио причу око брзог трамваја.Овде смо имали низ доказа да ће узети обичне цитадисе.Ако су се у међувремену предомислили супер,али ти немаш никакво право да нас овде оптужујеж за некакве лажи само зато што ти нису познате многе чињенице.
 
borris_":24m4gp4m je napisao(la):
Shvatam da bi svi zeljeli 100% metro pod zemljom sa 10-ak linija. To naravno kosta i za to Beograd nema pare.
Prvo ste govorili da ce prva linija biti samo brzi tramvaj kad ono prva linija totalno nezavisna (na stubovima i pod zemljom). Sada ste sigurni da ce druga i treca linija biti u stvari tramvaji bez da ste vidjeli te planove.

Jednostavno ste nerealni i na jako ruzan nacin nipodostavate ljude koji rade na tom projektu.

Jasno je da 100% podzemni metro je nerealan,takodje i taj broj linija.

Neka se samo usresredimo na prvu liniju.Zasto niskopodna vozila?Kao sto zidar rece zbog radijusa krivina koje su definisane jos u dogovorima sa francuzima pre izrade studije,pogotovu oko te opasne akdemija krivine.

Pustimo ostale linije.U cemu je problem da prva linija ima klasicna metro vozila koja ce i svojom udobnoscu imati veci broj korisnika,a i mogao bi se smanjiti broj stanica cime ce biti brzi sistem?Ako vec nece biti nijedne stanice na nivou ulice dakle nije problem nivelisati stanice kako treba to jest perone.

Eto samo me to zanima kako su Bugari blesavi u odnosu na nas pa makar dobise postenu prvu liniju metroa 1998me dok mi i dalje vrtimo staru pricu.
 
I svi ti sistemi su se gradili po fazama. To sto vi u srbiji imate negativno iskustvo o tim fazama, ne znaci da se tako veliki i slozeni projekti ne grade tako.
 
Srbija nije uspjela da zavrsi ni prokop a kako mislis da ce zavrsiti metro ako misli da krene kao sto su radili Bugari (u stvari i ne znam tacno kako su oni to poceli i ko im je radio metro).
 
borris_":2yubolrk je napisao(la):
Srbija nije uspjela da zavrsi ni prokop a kako mislis da ce zavrsiti metro ako misli da krene kao sto su radili Bugari (u stvari i ne znam tacno kako su oni to poceli i ko im je radio metro).

Бугари завршише трећу линију правог метроа.Почели су 1997. године,па паузирали неколико година и ево их данас са три готове линије.
 
Poceli pa stali pa onda usli u EU, dobili pare od njih i zavrsili dvije linije metroa (drugu otvorili ove godine).
 
У праву си,трећу сад пројектују. Али то нема никакве везе. Беч је ушао у пројекат метроа са 100 милиона долара а где су сад?
 
Vrh