Šta je novo?

Metro

...а са интервалом од 105 секунди, максимални капацитет је 20.400 путника на сат по смеру.
 
Onda pravis potpuno automatizovan metro, sa vratima na kejevima (sto najvise kosta).
 
Diskusija u Skupštini je smehotresna:

Prema Studiji, metro mreža će u prvoj fazi, čiji se završetak planira 2017/18. godine, po okončanju izgradnje i puštanju u rad, imati ukupnu dužinu trase od 14,8 kilometara.

Ona će se prostirati od Ustaničke do Tvorinčke ulice u Zemunu, u dužini od 12,2 kilometra s dadatkom tehničkog dela koji će voditi od depoa od Bulevara Zorana Đinđića do Bloka 66 u Novom Beogradu, dužine do 2,6 kilometara.

U drugoj etapi, koja bi trebalo da bude gotova 2021/22. godine, metro će imati nešto više od 41 kilometar. Na osnovu svih pretpostavki koje su prikazane u Studiji, cena prve etape prema predračunu se kreće do 702 miliona evra, po troškovima iz ove godine, bez troškova naručioca, eksproprijacije, dodatnih studija ili usluga, piše u Studiji.

Đilas je istakao da će prva linija metroa sa svom opremom i vozovima koštati oko milijardu evra i naveo će se voditi razgovori s Evropskom investicionom bankom (EIB) i Evropskom bankom za obnovu i razvoj, ali i svim drugima koji su spremni da ponude povoljne kredite za izgradnju metroa.

"Kad se stvore svi ti uslovi, počećemo da gradimo metro. Očekujem da ćemo izaći iz krize i da ćemo pregovarati s Evropskom bankom za obnovu i razvoj i EIB i svima koji su spremni da ponude povoljne kredite", rekao je Đilas, dodajući da će Beograd u projekat izgradnje metroa moći da udje samo uz podršku republičke vlasti (ovaj pasus pokazuje koliko će vode još proći Savom i Dunavom pre nego što krtica krene da rovari).

On je naglasio i da će metro biti stalno dogradjivan i da će se konstantno raditi na njegovom razvoju, a da argumenti pokazuju da će on biti nezavisan šinski sistem i da se nigde neće ukrštati s tramvajskim linijama (pa, niko nije ni rekao da će se ukrštati sa tramvajem, kritike se idu od toga da to zapravo jeste tramvaj, do toga da će se ukrštati sa ostalim saobraćajem).

Đilas je, odgovarajući na kritike Demokratske stranke Srbije (DSS), objasnio da će metro linije biti iznad zemlje gde god je to moguće, jer je to isplativije, a istraživanja su pokazala da stariji ne vole da silaze ispod zemlje (osim na Slaviji).

Kako je naveo, u centru će metro ići ispod zemlje, kao i od Vukovog spomenika i do vrha Bulevara kralja Aleksandra(ovo je OK).

Đilas je napomenuo da je na izradi Studije radio najveći stručnjak u Srbiji u toj oblasti Vukan Vučić (svakom je svoj stručnjak najveći), koji predvodi komisiju za izradu tog dokumenta.

Odbornici DSS-a naveli su da će ukupna cena izgradnje metro sistema iznositi oko četiri milijarde evra i da će cena kilometra iznositi 100 miliona evra.

DSS je kritikovao što će pojedine trase metroa biti iznad zemlje, što je, kako tvrde, dokaz da metro neće biti nezavisan šinski sistem(ukrštaće se sa vazduhom, vrapcima i golubovima!?).

Odbornici DSS-a metro koji će se graditi u Beogradu nazivaju lažnim, a, kako su napomenuli, protiv Alstoma se širom sveta vode istrage vezane za korupciju (i protiv članova vaše stranke se vode istrage za korupcija, pa vas to ne sprečava da govorite u Skupštini).

Izvor: B92.biz
 
@borris_
Али је такав метро потпуно НЕЗАВИСАН (и од самоубица), што је особина која се намеће као најважнија.

међутим, чак и без свега тога, ако се подземне станице направе са перонима од 100, или 110 метара (као што је у плану), онда се релативно лако - у случају потребе - доградњом перона на надземним станицама (што не захтева никакво рушење) може повећати капацитет за додатних 50 одсто. И тако долазимо до 30-ак и више хиљада путника на сат.
 
Дискусија у Скупштини града је баш на нивоу лоше балканске крчме. Не зна се ко је глупљи.
 
Пантограф":hz5luayf je napisao(la):
@borris_
Али је такав метро потпуно НЕЗАВИСАН (и од самоубица), што је особина која се намеће као најважнија.

међутим, чак и без свега тога, ако се подземне станице направе са перонима од 100, или 110 метара (као што је у плану), онда се релативно лако - у случају потребе - доградњом перона на надземним станицама (што не захтева никакво рушење) може повећати капацитет за додатних 50 одсто. И тако долазимо до 30-ак и више хиљада путника на сат.

30-ak kputnika na sat je jedna od najopterecenijih linija na svijetu (ako ne i najopterecenija), linija jedan u parizu.
 
Не бих рекао.
Feanor":2bromc1b je napisao(la):
Zasto politikanstvo ako sam primetio da nam je to jedina nada da se od LRT odustane? Politikanstvo je primecivati razlike izmedju stranaka koje imaju planove oko grada?!

Нисам се теби обраћао.

Feanor":2bromc1b je napisao(la):
Pojasni mi ne znam o cemu pricas...

Не могу да ти појасним јер о томе није писано овде,барем не директно. Неко битан је једном нашем на маргинама неког скупа признао да се ради о политичкој одлуци.Наравно,нама је то од почетка било јасно али лепо је имати потврду.

MilisaV":2bromc1b je napisao(la):
plan je katastrofa i po pitanju trasa i po pitanju kapaciteta i vrste vozila. kome nije jasno zašto su niskopodni vagoni loši nek se provoza sedmicom u špicu. ako je tačno to što jovin priča, da je đ morao da nastaci ump projekat kao politički projekat ds-a, onda smena đ ne.bi ništa značila, nego mora komplet ds iz vlasti da se smeni da se projekat metroa stopira, i da se napravi potpuno nov projekat, u što se tiče trasa i kapaciteta.12000 putnika/sat je već na ivici projektovanog broja putnika, a ako kojim slučajem izgrade neki novi blok na nbgd, sistem će biti preopterećen.
Послато са U8815 користећи Тапаток 2

Ђилас је ономад пре избора био против моста а након за. То значи да има неко изнад њега а то је онај који је и кредитирао тај мост.

ПС: Дискусија у скупштини је испод сваког нивоа.Ђилас је као и обично манипулисао подацима.Ево ја ћу да дешифрујем шта се крије иза тог злонамерно написаног текста људима који су се релативно скоро заинтересовали за ову тему.

Прва фаза је прва линија која ће коштати 1004 000 000 (милијарду и чедрдесет милиона евра) Она хоће бити скоро у потпуности независна.Кажем скоро зато што ће на Новом Београду делити трасу са другом линијом. Оно што је најгоре је то што су и на тој линији замислили обичан трамвај па бисмо по цени метроа добили исто што и сада имамо само са редовним тактом.

Друга фаза тј друга и трећа линија су обична конверзија постојећег трамваја у брзи трамвај и ту нема ни говора о било каквом метроу.


Дакле ако би се такав катастрофални план реализовао то био завршетак животног дела "највећег стручњака" Вукана Вучића који се може окарактерисати као уништавање Београда и Србије.
 
borris_":38l336a3 je napisao(la):
Пантограф":38l336a3 je napisao(la):
@borris_
Али је такав метро потпуно НЕЗАВИСАН (и од самоубица), што је особина која се намеће као најважнија.

међутим, чак и без свега тога, ако се подземне станице направе са перонима од 100, или 110 метара (као што је у плану), онда се релативно лако - у случају потребе - доградњом перона на надземним станицама (што не захтева никакво рушење) може повећати капацитет за додатних 50 одсто. И тако долазимо до 30-ак и више хиљада путника на сат.

30-ak kputnika na sat je jedna od najopterecenijih linija na svijetu (ako ne i najopterecenija), linija jedan u parizu.


Onda u Beogradu nemamo nikakav problem sa kapacitetom, ni u najavi.
 
U Beogradu danas je opterecenje od 16.000 p/c/s, na Brankovom mostu. Nerealno je ocekivati da ce svi da predju na metro, ali cak i da predju (teoretski) moguce je povecanim taktom i to postoci. Racuna se da ce potraznja u narednim decenijama dostici 12.000p/c/s. Medjutim, licno nisam odusevljen trasom na stubovima, i ako je ona bolje resenje od ukrstanje u nivou sa ulicama. Nisam pristalica da se stvari prilagodjavaju huliganima i raznim drugim spodobama, ali je vrlo realno ocekivati da ce stubovi koristiti kao zaklon za vrsenje nuzde, za lepljenje plakata (posebno predizbornih), za iscrtavanje grafita, pa mozda cak i naseljavanje roma... Treba uzeti u aspekt sve, pa cak i mentalitet ljudi,njihovu kulturu, jer se radu o urbanom ambijentu grada koji moze biti narusen. Videcemo za ove dve, tri godine, kako ce biti sa prostorom kod UMP-a.

Pantograf, pitanje za tebe, pretpostavljam da ti je to struka.Vozila koja su niskopodna i koja su predvidjena za Bg metro su sirine 2.65. Da li je to dovoljno za normalno mimoilazenje u vozilima, posto je, cini mi se, vozila teskog metroa sira od 2.80?
 
Koliko su dugi planirani peroni? Kao što sam shvatio su 100-110? To uopšte nije loše, ali verojatno su problematične ostale karakteristike (radius krivina, mali kapacitet voznog parka i mali razmak stanica). Može li neko da tu napiše sve tehničke i finansiske parametri posljednog predloga metroa u Beogradu, bilo bi veoma interesantno da ga uporedimo sa projekt M3 linije u Sofiji.
 
Опа, почело је комплетно буђење накарадних идеја за град.....Славија.....Мртро.....
 
milanche":1yjepwho je napisao(la):
Pantograf, pitanje za tebe, pretpostavljam da ti je to struka.Vozila koja su niskopodna i koja su predvidjena za Bg metro su sirine 2.65. Da li je to dovoljno za normalno mimoilazenje u vozilima, posto je, cini mi se, vozila teskog metroa sira od 2.80?

Sirina vozila MP05 koji je bio na liniji jedan je bila 2,44m
 
Ма, наравно да је довољно. У Паризу, рецимо, имаш шира возила, али су седишта у старијим метроима постављена као код нас у бусевима (2+2), па је простора и тако мало; али, ако се седишта поставе "у круг", у тих 2,65 метара моћи ће комотно да се циркулише - знатно боље него у Паризу, где су гужве свакако много веће

И ја сам у принципу пре за плитки укоп, него за стубове, али на том конкретном месту - нисам сигуран. Терен на Новом Београду је очајан, и то посебно на делу Булевара ЗЂ, између 21. и 22. блока. Доле је - катастрофа (песак, па испод њега муљевита сочива и сл.; зато у 21. блоку има мање надградње на зградама него иначе), тако да би тунел на том месту сигурно однео много пара. Преживећемо и са вијадуктом.
 
Vijadukt je naravno bolji od plirkog ukopa koji bi ti prepolovi ulicu (i kvart) na dva djela. Jos kada bi uzeli nas "U koncept" :)
 
Evo cele vesti informativne službe Grada Beograda:

Петак, 09. новембар 2012.

Први корак ка београдском метроу

Студија општег концепта метро система града Београда усвојена је на данашњој седници Скупштине града. Градоначелник Драган Ђилас подсетио је да је први концепт београдског метроа био лаки шински систем, али је градска власт закључила да за Београд тај модел није довољан и да град мора да добије независни шински систем.

Београдски метро се ни на једном једином месту неће укрштати с друмским саобраћајем. „Алстом” је једна од највећих светских фирми која се овом облашћу бави и са њом ћемо преговарати јавно, а цене које буде нудила упоредићемо са другим ценама. Ту неће бити простора за корупцију и било какве злоупотребе.

Цена метроа ће зависити од тога да ли је надземни или подземни и колико има станица, а што се грађевинских радова тиче, то је огроман пројекат и он заслужује расписивање међународног тендера – рекао је Ђилас.
Према његовима речима, идуће године град ће ући у израду студије за другу линију метроа.

– У изградњу метроа ћемо ући само ако обезбедимо финансијска средства. Јасно је да Београд у време кризе, са буџетом од 600 милиона евра, нема могућности да сам гради метро, али очекујемо да ћемо из кризе изаћи и да ћемо преговарати и са Европском банком за обнову и развој и Европском инвестиционом банком, али и свима осталима који су спремни да понуде повољне кредите са великим грејс периодом.

Александар Антић је подсетио да се полемика око метроа у Београду води више од 40 година, те је потпуно логично очекивати да се она и данас настави.

– Оно око чега нема дилеме јесте да је наша држава потписала међународни споразум с Француском, у којем је једна од тачака заједнички однос и партнерство у изградњи метроа. Данас смо тек на првом кораку у том великом послу. Студија даје смернице ка изради плана прве линије метроа. Непрестано враћање уназад нас и доводи до тога да смо у заостатку у односу на велике европске градове, тако да упркос озбиљној расправи, једноставно морамо да кренемо напред – нагласио је Антић.

Према речима градског архитекте Дејана Васовића, студија која је донацијом француске владе поверена компанији „Ежис Рејл”, представља прву фазу, а друга фаза је израда идејног пројекта прве линије метроа. Студија је конципирана у шест поглавља: у првом су документи које је усвојила Скупштина града Београда, у другом је анализа постојег саобраћаја и трендови развоја и конфигурација метро мреже. Ту су анализирана досад предложена решења, уз њихове исправке или потврде.

– Студијом су дефинисане три линије београдског метроа као концепт, и то прва која спаја исток и запад града, односно од Земуна до Коњарника. Друга линија спаја југ и север, од Орловаче до центра града и даље ка Карабурми, а трећа је веза између југа и истока, то јест Чукарице и Новог Београда и Земуна. Један од најважнијих захтева био је да метро буде у потпуности независан у односу на остале системе превоза у Београду – рекао је Васовић.

Према његовим речима, прва линија метроа требало би да буде дуга 14 километара, а укупна дужина читавог метроа 41 километар. Метро мрежа била би носилац јавног саобраћаја, а њој би се прилагодили сви остали облици. Студија предлаже и метро станице и направљено је саобраћајно моделовање броја путника, које је показало да је максимални капацитет овог система 18.000 путника у вршном сату са возилима дужине до 70 метара, а чак 24.000 у вршном сату са возилима од 90 метара. Према свим истраживањима, кад све три линије буду урађене највише што ћемо имати на појединим станицама биће око 12.500 путника.

Izvor: Grad Beograd
 
@Stf
Идеја за Славију је више него накарадна, али не бих то рекао за овај план прве линије метроа. Мање-више то Београду треба. Не свиђа ми се што хоће да "буџе" Бранков мост, уместо да линија иде кроз Савски амфитеатар, као и што нису одмах предвидели још једну станицу у центру Земуна ("Творничка" се, јбг, више тако ни не зове), али ја овде одавно не очекујем савршена решења, па бих с овим био задовољан.
 
borris_":1875loab je napisao(la):
Vijadukt je naravno bolji od plirkog ukopa koji bi ti prepolovi ulicu (i kvart) na dva djela. Jos kada bi uzeli nas "U koncept" :)

Мислио сам на покривени плитки укоп, који не дели ништа, мада је онда неопходна и вентилација.
 
Према његовим речима, прва линија метроа требало би да буде дуга 14 километара, а укупна дужина читавог метроа 41 километар. Метро мрежа била би носилац јавног саобраћаја, а њој би се прилагодили сви остали облици. Студија предлаже и метро станице и направљено је саобраћајно моделовање броја путника, које је показало да је максимални капацитет овог система 18.000 путника у вршном сату са возилима дужине до 70 метара, а чак 24.000 у вршном сату са возилима од 90 метара. Према свим истраживањима, кад све три линије буду урађене највише што ћемо имати на појединим станицама биће око 12.500 путника.


Мислим да можемо да будемо задовољни и да треба да подржимо овакав концепт.
 
Пантограф":3fsr4syj je napisao(la):
borris_":3fsr4syj je napisao(la):
Vijadukt je naravno bolji od plirkog ukopa koji bi ti prepolovi ulicu (i kvart) na dva djela. Jos kada bi uzeli nas "U koncept" :)

Мислио сам на покривени плитки укоп, који не дели ништа, мада је онда неопходна и вентилација.


To dodje kao i tunel. Ali uglavnom se slazemo skoro o svemu.
 
Информативна служба града Београда":2vucg9gh je napisao(la):
Београдски метро се ни на једном једином месту неће укрштати с друмским саобраћајем. „Алстом” је једна од
Лаж! То се односи само на прву линију или како то они идиотски кажу прву фазу. Друге две су конверзија постојећег трамваја у брзи трамвај.

Иначе,сама прича о њиховим фазама говори колико су неозбиљни. Метро систем има само почетак градње.Нема ни фазе ни крај ширења мреже.

Миланче,ваљда знаш да није проблем укупна ширина возила већ чињеница да нископодно возило има доста мањи капацитет због самих точкова који знатно смањују корисну површину.Код сваког метро воза точкови су испод корисне површине па су зато метро возови много пространији и комфорнији.

Иначе,када видим како манипулишу многим подацима сумњам и у овај максимални капацитет.Питање је под каквим је то могућностима оствариво.По плану метроа из 76е врло битна ставка је била и комфор унутар возила тј рачунала се оптимална а не максимална попуњеност возова. У тој студији је то било лепо упоређено са прашким,московским и беше паризким метроом.Наш би био негде између.
 
Па, неће бити да је лаж. Још од раније је било јасно да ће друга линија бити 100% независна, а главни објекат треће (Мост на Ади) је већ направљен - као независан. Главна недоумица се заправо односила на прву линију, али је сада јасно да ово дефинитивно није "трамвај", већ метро. Моја очекивања су надмашена.

И те како да градња сваког метро система има фазе - другачије се ни не гради. У Јовиновом плану је прва фаза била М1: Меркатор - Вуков споменик + М2: Калемегдан - Аутокоманда. И саобраћајни мастер планови данас се праве углавном на период од 20 година, колика је тзв. "сагледива будућност", а после се праве нови.

Поменути капацитет је лако остварив, под било каквим условима, осим у случају напада Ал каиде, или Првог српског урагана "Милица".

И, да, где пише да ће возила бити нископодна?? И зашто би била? Мислим, можда и хоће, и ако је то главна мана, ја прихватам такав метро.
 
Da bice niskopodna vozila. Tehnicko-tehnoloske stvari i razrada trase su predmet idejnog projekta koji radi egis. Nije mi jasno kakva ce trasa biti prema bloku 45, da li ce biti denivelisana i kako. Svakako ce ici nadzemno i to u nivou prema orlovaci i sredinom visnjicke ulice. Kako ce resiti ukrstanja, resice se verovatno razradom kroz projekat.
Kod kapaciteta bi samo ispravio da vozila od 70m, imaju 16.000 kapacitet a ne 18.000, al dobro verovatno lapsus. Znam, da tockovi smanjiju prostor unutar vozila kod niskopodnog, zato sam i pitao, s obzirom da se obicno sedista postavljaju iznad njih. E sad da li je dovoljno tih 45cm da ih prekrije sediste, kad bi bilo "u krug", ili ipak mora da bue 2+2 kao u busu, da bi se sa tih 90cm prekrilo postolje, ne znam.
 
Ide. Grana linije 1, koja ide do depoa, se u kasnijim fazama produzava do bloka 45.
 
Vrh