Prema Studiji, metro mreža će u prvoj fazi, čiji se završetak planira 2017/18. godine, po okončanju izgradnje i puštanju u rad, imati ukupnu dužinu trase od 14,8 kilometara.
Ona će se prostirati od Ustaničke do Tvorinčke ulice u Zemunu, u dužini od 12,2 kilometra s dadatkom tehničkog dela koji će voditi od depoa od Bulevara Zorana Đinđića do Bloka 66 u Novom Beogradu, dužine do 2,6 kilometara.
U drugoj etapi, koja bi trebalo da bude gotova 2021/22. godine, metro će imati nešto više od 41 kilometar. Na osnovu svih pretpostavki koje su prikazane u Studiji, cena prve etape prema predračunu se kreće do 702 miliona evra, po troškovima iz ove godine, bez troškova naručioca, eksproprijacije, dodatnih studija ili usluga, piše u Studiji.
Đilas je istakao da će prva linija metroa sa svom opremom i vozovima koštati oko milijardu evra i naveo će se voditi razgovori s Evropskom investicionom bankom (EIB) i Evropskom bankom za obnovu i razvoj, ali i svim drugima koji su spremni da ponude povoljne kredite za izgradnju metroa.
"Kad se stvore svi ti uslovi, počećemo da gradimo metro. Očekujem da ćemo izaći iz krize i da ćemo pregovarati s Evropskom bankom za obnovu i razvoj i EIB i svima koji su spremni da ponude povoljne kredite", rekao je Đilas, dodajući da će Beograd u projekat izgradnje metroa moći da udje samo uz podršku republičke vlasti (ovaj pasus pokazuje koliko će vode još proći Savom i Dunavom pre nego što krtica krene da rovari).
On je naglasio i da će metro biti stalno dogradjivan i da će se konstantno raditi na njegovom razvoju, a da argumenti pokazuju da će on biti nezavisan šinski sistem i da se nigde neće ukrštati s tramvajskim linijama (pa, niko nije ni rekao da će se ukrštati sa tramvajem, kritike se idu od toga da to zapravo jeste tramvaj, do toga da će se ukrštati sa ostalim saobraćajem).
Đilas je, odgovarajući na kritike Demokratske stranke Srbije (DSS), objasnio da će metro linije biti iznad zemlje gde god je to moguće, jer je to isplativije, a istraživanja su pokazala da stariji ne vole da silaze ispod zemlje (osim na Slaviji).
Kako je naveo, u centru će metro ići ispod zemlje, kao i od Vukovog spomenika i do vrha Bulevara kralja Aleksandra(ovo je OK).
Đilas je napomenuo da je na izradi Studije radio najveći stručnjak u Srbiji u toj oblasti Vukan Vučić (svakom je svoj stručnjak najveći), koji predvodi komisiju za izradu tog dokumenta.
Odbornici DSS-a naveli su da će ukupna cena izgradnje metro sistema iznositi oko četiri milijarde evra i da će cena kilometra iznositi 100 miliona evra.
DSS je kritikovao što će pojedine trase metroa biti iznad zemlje, što je, kako tvrde, dokaz da metro neće biti nezavisan šinski sistem(ukrštaće se sa vazduhom, vrapcima i golubovima!?).
Odbornici DSS-a metro koji će se graditi u Beogradu nazivaju lažnim, a, kako su napomenuli, protiv Alstoma se širom sveta vode istrage vezane za korupciju (i protiv članova vaše stranke se vode istrage za korupcija, pa vas to ne sprečava da govorite u Skupštini).
protiv Alstoma se širom sveta vode istrage vezane za korupciju
Пантограф":hz5luayf je napisao(la):@borris_
Али је такав метро потпуно НЕЗАВИСАН (и од самоубица), што је особина која се намеће као најважнија.
међутим, чак и без свега тога, ако се подземне станице направе са перонима од 100, или 110 метара (као што је у плану), онда се релативно лако - у случају потребе - доградњом перона на надземним станицама (што не захтева никакво рушење) може повећати капацитет за додатних 50 одсто. И тако долазимо до 30-ак и више хиљада путника на сат.
Feanor":2bromc1b je napisao(la):Zasto politikanstvo ako sam primetio da nam je to jedina nada da se od LRT odustane? Politikanstvo je primecivati razlike izmedju stranaka koje imaju planove oko grada?!
Feanor":2bromc1b je napisao(la):Pojasni mi ne znam o cemu pricas...
MilisaV":2bromc1b je napisao(la):plan je katastrofa i po pitanju trasa i po pitanju kapaciteta i vrste vozila. kome nije jasno zašto su niskopodni vagoni loši nek se provoza sedmicom u špicu. ako je tačno to što jovin priča, da je đ morao da nastaci ump projekat kao politički projekat ds-a, onda smena đ ne.bi ništa značila, nego mora komplet ds iz vlasti da se smeni da se projekat metroa stopira, i da se napravi potpuno nov projekat, u što se tiče trasa i kapaciteta.12000 putnika/sat je već na ivici projektovanog broja putnika, a ako kojim slučajem izgrade neki novi blok na nbgd, sistem će biti preopterećen.
Послато са U8815 користећи Тапаток 2
borris_":38l336a3 je napisao(la):Пантограф":38l336a3 je napisao(la):@borris_
Али је такав метро потпуно НЕЗАВИСАН (и од самоубица), што је особина која се намеће као најважнија.
међутим, чак и без свега тога, ако се подземне станице направе са перонима од 100, или 110 метара (као што је у плану), онда се релативно лако - у случају потребе - доградњом перона на надземним станицама (што не захтева никакво рушење) може повећати капацитет за додатних 50 одсто. И тако долазимо до 30-ак и више хиљада путника на сат.
30-ak kputnika na sat je jedna od najopterecenijih linija na svijetu (ako ne i najopterecenija), linija jedan u parizu.
milanche":1yjepwho je napisao(la):Pantograf, pitanje za tebe, pretpostavljam da ti je to struka.Vozila koja su niskopodna i koja su predvidjena za Bg metro su sirine 2.65. Da li je to dovoljno za normalno mimoilazenje u vozilima, posto je, cini mi se, vozila teskog metroa sira od 2.80?
Петак, 09. новембар 2012.
Први корак ка београдском метроу
Студија општег концепта метро система града Београда усвојена је на данашњој седници Скупштине града. Градоначелник Драган Ђилас подсетио је да је први концепт београдског метроа био лаки шински систем, али је градска власт закључила да за Београд тај модел није довољан и да град мора да добије независни шински систем.
–Београдски метро се ни на једном једином месту неће укрштати с друмским саобраћајем. „Алстом” је једна од највећих светских фирми која се овом облашћу бави и са њом ћемо преговарати јавно, а цене које буде нудила упоредићемо са другим ценама. Ту неће бити простора за корупцију и било какве злоупотребе.
Цена метроа ће зависити од тога да ли је надземни или подземни и колико има станица, а што се грађевинских радова тиче, то је огроман пројекат и он заслужује расписивање међународног тендера – рекао је Ђилас.
Према његовима речима, идуће године град ће ући у израду студије за другу линију метроа.
– У изградњу метроа ћемо ући само ако обезбедимо финансијска средства. Јасно је да Београд у време кризе, са буџетом од 600 милиона евра, нема могућности да сам гради метро, али очекујемо да ћемо из кризе изаћи и да ћемо преговарати и са Европском банком за обнову и развој и Европском инвестиционом банком, али и свима осталима који су спремни да понуде повољне кредите са великим грејс периодом.
Александар Антић је подсетио да се полемика око метроа у Београду води више од 40 година, те је потпуно логично очекивати да се она и данас настави.
– Оно око чега нема дилеме јесте да је наша држава потписала међународни споразум с Француском, у којем је једна од тачака заједнички однос и партнерство у изградњи метроа. Данас смо тек на првом кораку у том великом послу. Студија даје смернице ка изради плана прве линије метроа. Непрестано враћање уназад нас и доводи до тога да смо у заостатку у односу на велике европске градове, тако да упркос озбиљној расправи, једноставно морамо да кренемо напред – нагласио је Антић.
Према речима градског архитекте Дејана Васовића, студија која је донацијом француске владе поверена компанији „Ежис Рејл”, представља прву фазу, а друга фаза је израда идејног пројекта прве линије метроа. Студија је конципирана у шест поглавља: у првом су документи које је усвојила Скупштина града Београда, у другом је анализа постојег саобраћаја и трендови развоја и конфигурација метро мреже. Ту су анализирана досад предложена решења, уз њихове исправке или потврде.
– Студијом су дефинисане три линије београдског метроа као концепт, и то прва која спаја исток и запад града, односно од Земуна до Коњарника. Друга линија спаја југ и север, од Орловаче до центра града и даље ка Карабурми, а трећа је веза између југа и истока, то јест Чукарице и Новог Београда и Земуна. Један од најважнијих захтева био је да метро буде у потпуности независан у односу на остале системе превоза у Београду – рекао је Васовић.
Према његовим речима, прва линија метроа требало би да буде дуга 14 километара, а укупна дужина читавог метроа 41 километар. Метро мрежа била би носилац јавног саобраћаја, а њој би се прилагодили сви остали облици. Студија предлаже и метро станице и направљено је саобраћајно моделовање броја путника, које је показало да је максимални капацитет овог система 18.000 путника у вршном сату са возилима дужине до 70 метара, а чак 24.000 у вршном сату са возилима од 90 метара. Према свим истраживањима, кад све три линије буду урађене највише што ћемо имати на појединим станицама биће око 12.500 путника.
borris_":1875loab je napisao(la):Vijadukt je naravno bolji od plirkog ukopa koji bi ti prepolovi ulicu (i kvart) na dva djela. Jos kada bi uzeli nas "U koncept"
Пантограф":3fsr4syj je napisao(la):borris_":3fsr4syj je napisao(la):Vijadukt je naravno bolji od plirkog ukopa koji bi ti prepolovi ulicu (i kvart) na dva djela. Jos kada bi uzeli nas "U koncept"
Мислио сам на покривени плитки укоп, који не дели ништа, мада је онда неопходна и вентилација.
Лаж! То се односи само на прву линију или како то они идиотски кажу прву фазу. Друге две су конверзија постојећег трамваја у брзи трамвај.Информативна служба града Београда":2vucg9gh je napisao(la):–Београдски метро се ни на једном једином месту неће укрштати с друмским саобраћајем. „Алстом” је једна од