Šta je novo?

Metro

Vucko,konsenzus na Beobuildu u vezi klasičnog metroa nije nikad bio sporan.Pa ovo sto pročitah,definitivno na Nbg ide na stubove sa kapaciteom lrt/tramvaja...a ovo oko projekta i tendera naredne godine..hmm..kako misle da to izvedu bez podrske r.vlasti i parlamenta... s obzirom da je to 3.razvojni projekat republike.
Svaki kredit mora da prodje kroz odobrenje r.parlamenta kao i niz dozvola..U svakom slucaju bice vruce oko ove teme u narednom periodu..i vise politike nego ikad.
Ali podsetimo tako je bilo svuda u svetu,gradnja Metroa je svuda bilo prvorazredno politicko pitanje i u Usa i Kini I Rusiji,bez obzira na političke sisteme.
U Stokholmu građani traže da im se vise ne produžavaju tramvajske linije vec grade nove metro.A grad trazi da im država daje više novca za to.Grad finansijske jačine poput Stokholma, ne moze da gradi metro bez pomoci drzave...to je svuda u svetu bio projekat iza koga je stala drzava..
 
Jedina nada Beograda je da Djilas leti u sledecim nedeljama i da DSS postane bitan faktor gradske vlasti, a tako nesto sam i nacuo da ce biti... Drzim palceve...
 
ДСС отпочетка прича да је овај систем због ниског капацитета погрешан + тај меморандум.
Мемурандумом је буквално забрањена конкуренција (читај:рај за лоповлук).
Видећемо како ће ДСС и остали да се понашају ако дођу на власт...
 
Evo šta kažu u "Alstomu":

08. 11. 2012.| 17:23
Miodrag Jelisavčić, generalni direktor kompanije "Alstom" u Srbiji - Osim beogradskog metroa, zainteresovani smo i za hidroelektrane i vetroparkove
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

miodrag_jelisavcic_081112.jpg

(Miodrag Jelisavčić)

"Alstom" je u energetskom sektoru Srbije prisutan već četiri decenije, a u poslednjih nekoliko godina u javnosti se najčešće pominje kao partner naše prestonice u projektu metroa. Francuska kompanija je vodeća u svetu u primeni i širenju inovativnih i ekološki poželjnih tehnologija za sektore energetike, transporta i prenosa energije. Kako vole da kažu, svaka četvrta sijalica u svetu dobija napajanje iz postrojenja koje je izgradio "Alstom", a svaki četvrti metro u svetu izašao je iz fabrika ove kompanije.

- "Alstom" je izgradio najbrži voz na svetu i metro sa najviše kapaciteta. Udeo od 25% ukupnih energetskih kapaciteta u svetu ostvaren je i pružanjem kompletnih rešenja za elektrane po principu "ključ u ruke", i to za hidro i termoenergetska postrojenja. "Alstom Grupa" zapošljava 93.500 ljudi u više od 100 zemalja sveta i ostvarila je prodaju od 20,9 mlrd EUR u 2010/2011 - kaže na početku intervjua za "eKapiju" Miodrag Jelisavčić, generalni direktor kompanije "Alstom" u Srbiji.

Jelisavčić za naš portal govori o višedecenijskom poslovanju "Alstoma" na tržištu Srbije, o projektu metroa u Beogradu, planovima za učestvovanje u izgradnji hidroelektrana i postavljanju vetroparkova u našoj zemlji.

BEOGRADSKI METRO DO 2019.

eKapija: Prvi projekat za izgradnju beogradskog metroa napravljen je još 1972. Ideja je pre nekoliko godina ponovo oživela, a prošle godine "Alstom" je potpisao memorandum sa Beogradom? Dokle se stiglo sa projektom metroa u prestonici?

- Zbog prirode projekta jasno je da "Alstom" može biti u Srbiji prepoznat po ovom projektu iako trenutno mnogo više radimo u oblasti energetike. Jedna od "Alstomovih" specijalnosti su metro projekti. Amsterdam, Buenos Aires, Pariz, Milano, Singapur, Lima, Lozana, Istanbul su samo neki od njih. Na projektu metroa u Beogradu se dosta ozbiljno radi. "Alstom" je partner francuskoj državi i gradu Beogradu što je utvrđeno i memorandumom o razumevanju. Francuska je spremna da finansira elektromehanički deo, a poseban deo vrlo povoljnog kredita je odobren gradu da raspolaže prema svojim potrebama u otvorenim tenderskim postupcima, a ne vezano za "Alstom". Donacijom francuske vlade, francuska kompanija "Egis" radi studiju beogradskog metroa.

eKapija: Da li je grad Beograd odabrao rešenje za metro?

- Gradu je prvi deo studije predat u junu ove godine i grad bi trebalo da se odluči o konačnom tehničkom rešenju metroa odnosno koji će biti tip metroa, kapaciteti kola i ostale specifičnosti između opcija koje su ponuđene studijom. Očekujemo da će odluka uskoro biti doneta na Skupštini grada. Nakon izbora rešenje "Egis" bi krenuo sa izradom druge faze studije. Mi smo spremni. Paralelno sa izradom studije, "Alstom" će raditi na predlogu rešenja elektromehaničkog dela metroa, a u skladu sa zahtevima grada.

eKapija: Šta je predviđeno drugom fazom?

- U drugoj fazi "Egis" bi trebalo da završi sa preliminarnim projektom na osnovu koga će biti raspisan tender za kompanije koje će izvoditi građevinske radove. Nakon druge faze koja bi trajala 13-14 meseci grad Beograd bi mogao da raspiše tender, a u zavisnosti od finansijske strukture projekta. Grad razgovara sa međunarodnim institucijama za finansiranje ovog dela projekta. Trebalo bi imati u vidu da finansijska situacija u Srbiji i svetu može imati uticaj na dalji razvoj stvari, ali se "Alstom" trudi da uradi svoj deo posla nezavisno od ostalih okolnosti i mi ostajemo tome potpuno posvećeni.

eKapija: Kada bi višedecenijski san građana trebalo da postane stvarnost odnosno da krene prva linija?

- Da je sve ovo išlo tempom kako je prvobitno planirano, prva linija bi krenula 2017. eventualno 2018. godine. Sada su rokovi malo pomereni pa je realnije reći da bi početak rada metroa trebalo očekivati 2018. ili 2019. Praktično, o tome je teško govoriti dok se ne krene sa drugom fazom studije i dok ne bude definisano na koji će način biti finansirani građevinski radovi.

eKapija: Kakva je mogućnost saradnje sa Beogradom što se tiče isporuke tramvaja s obzirom na to da "Alstom" isporučuje tramvaje u 36 zemalja sveta?

- Sa tramvajima smo ograničeni u Beogradu jer "Alstom" u svom proizvodnom programu ima tramvaje standardnog koloseka. Beogradskim ulicama idu tramvaji nešto užeg koloseka i "Alstom" nema proizvod koji bi mogao da ponudi.

eKapija: Da li "Alstom" vozovi odgovaraju srpskim prugama? Da li možete ponuditi ovom tržištu opremu za železnički saobraćaj?

- "Alstom" se svetu predstavio nizom svetskih rekorda u brzini vozova koji je krenuo poznatim vozom TGV. Najnovija generacija vozova veoma velikih brzina AGV (brzine do 360 km/h, testirani do brzine od 574,8 km/h) je ovog proleća krenula italijanskim prugama. To nisu vozovi koje možemo videti ovde, ali "Pendolino", koji tehničkim rešenjima može da razvije brzine i do 260 km/h može biti odlično rešenje za infrastrukturu koja se planira u Srbiji. Do tada, "Alstom" ima veliki spektar proizvoda koji će nuditi prema prilikama na tržištu.

Izvor: eKapija*

*(na linku možete opširnije čitati o energetici, taj deo intervjua nisam prenosio)
 
Feanor":syd9x8wy je napisao(la):
Jedina nada Beograda je da Djilas leti u sledecim nedeljama i da DSS postane bitan faktor gradske vlasti, a tako nesto sam i nacuo da ce biti... Drzim palceve...
E ako budućnost metroa u ovom gradu zavisi isključivo od mudrih glava iz DSSa, ne piše nam se dobro.
 
ovo je cisto kontriranje trenutnoj vlasti i politicki populizam, a ne plod zdravog razuma
 
А то што вас двојица пишете је чисто политиканство. Заболе мене која су странка ако паметно људи зборе по овом судбинском питању.

Нисте се јавили овде кад смо добили признање да је брзи трамвај политичка одлука.То вам не смета али вам смета истина јер је прича неко ко вам није по вољи.
 
@Delija, ako se ovo na mene odnosilo - nisam fan nijedne političke partije.
Samo mi je zasmetalo ono što je Feanor napisao. Jer smatram da ljudi u DSSu (iako u ovom slučaju na pravoj strani - teškog metroa) ne rade sve ovo iz nekih fenomenalnih filantropskih pobuda.
 
А ја ти кажем да није битно из ког мотива то причају јер се тај њихов интерес у потпуности поклапа са интересом грађана. У овом тренутку интерес других странака на градском нивоу би нам закуцао последњи ексер у ковчег.
 
Ne ulazeći u motive političkih stranaka,bitno je ono što je Jovin rekao javnost.Bilo bi još efektnije da je Jovin pozvan da govori pred skupštinom grada,a naravno i Vukan V. koji zastupa Lrt.
Tako bi odbornici dobili jasniju sliku,ali sudeći po ovom što kaže zastupnik "Alstoma" o prolongiranju za još 2 g.samo govori da će se čekati politički rasplet oko vlasti na nivou grada.
Kada malo vratimo film, "Egis" nam je potrošio 1,5 godine dana u izradi "studije" i pored postojećeg Jovin/Maletin projekta, i po utrošenom vremenu već bi smo trebali da gledamo u projekat,a na proleće tender.Ovako se vidi da ,ili će se raditi projekat teškog i lakog pa zavisno od političke konstelacije krenuti u realizaciju jednog ili drugog.
Sve u svemu ,rasplet drame oko metroa će uslediti tek kasnije..bez obzira da li će se usvojiti danas studija ili ne.
Intersantno bi bilo čuti šta Mrkonjić kaže ili če reći,posle sednice s.grada.
 
Feanor":1y75lsyi je napisao(la):
Jedina nada Beograda je da Djilas leti u sledecim nedeljama i da DSS postane bitan faktor gradske vlasti, a tako nesto sam i nacuo da ce biti... Drzim palceve...

Čekaj malo, jesu li se možda održali još jedni lokalni izbori od prošlih? Verovatno sam ih prespavao, izgleda da je na tim novim SNS i DSS pomeo sve ostale stranke na izborima.
 
нису, него ће бити исти систем као у Новом Саду. СПС и друштво откажу сарадњу ДС-у и договоре се са опозицијом да направе нову власт
 
"E ako budućnost metroa u ovom gradu zavisi isključivo od mudrih glava iz DSSa, ne piše nam se dobro."

Ne vidim zasto ironija? Jednostavno nama zagovornicima metroa odgovara trenutno DSS jer je jedina stranka koja se zalaze za teski emtro...

"А то што вас двојица пишете је чисто политиканство. Заболе мене која су странка ако паметно људи зборе по овом судбинском питању."

Zasto politikanstvo ako sam primetio da nam je to jedina nada da se od LRT odustane? Politikanstvo je primecivati razlike izmedju stranaka koje imaju planove oko grada?!

"Нисте се јавили овде кад смо добили признање да је брзи трамвај политичка одлука.То вам не смета али вам смета истина јер је прича неко ко вам није по вољи."

Pojasni mi ne znam o cemu pricas...

"Samo mi je zasmetalo ono što je Feanor napisao. Jer smatram da ljudi u DSSu (iako u ovom slučaju na pravoj strani - teškog metroa) ne rade sve ovo iz nekih fenomenalnih filantropskih pobuda."

A zasto ti je zasmetalo nesto sto Feanor prica? Jel ti smeta iznosenje cinejnica? Ne razumem... Iz kojih razloga oni to rade stvarno ne ulazim, samo sam izneo sta je sadasnje stanje...

"Čekaj malo, jesu li se možda održali još jedni lokalni izbori od prošlih? Verovatno sam ih prespavao, izgleda da je na tim novim SNS i DSS pomeo sve ostale stranke na izborima."

Prpa a? :D
Demokratija sta da ti kazem... :p O "postenom" dobijanju izbora od strane Djilasa stvarno necemo ovde, bilo bi smesno...
 
Ako si i ti mislio na dobrobit zbog metroa, onda ok, izvinjavam se zbog svoje reakcije.
I obećavam da neću uvlačiti politiku u ovu temu ;)
 
Feanor":thdujji7 je napisao(la):
Zašto bih se plašio bilo koje stranke!? Samo sam gadljiv na određene političke grupacije, ništa više.

Feanor":thdujji7 je napisao(la):
Demokratija sta da ti kazem... :p O "postenom" dobijanju izbora od strane Djilasa stvarno necemo ovde, bilo bi smesno...

Ne razumem, ako znaš nešto što mi ne znamo prijavi nadležnim organima.
 
Feanor":3ne9btct je napisao(la):
Jedina nada Beograda je da Djilas leti u sledecim nedeljama i da DSS postane bitan faktor gradske vlasti, a tako nesto sam i nacuo da ce biti... Drzim palceve...

Samo drzi palceve. Obicni sljam koji ne zna o cemu prica. Lako je lajati kada si u opoziciji da treba ovo da treba ono. Ako Bg ima dovoljno para neka pravi pravi metro 100% pod zemljom. Cijena jedne linije metroa sa 12 stanica (od toga samo cetiri podzemne, ostale na stubovima) + depo je visa od milijardu eura.
 
A evo šta kaže Dragan:

Београд много ближи изградњи прве линије метора

1530076_Dragan_Djilas_v.jpg


Данас је Београд много ближи изградњи прве линије метора него што је био икада до сада, јер на седници Скупштине града треба да буде усвојена студија која је донација француске владе, изјавио је градоначелник Београда.

– Република Француска јесте партнер у овом пројекту, али смо фирми „Алстом” пре две године јасно рекли да због тога што смо добили донацију од три милиона евра за израду студије град Београд не може да гарантује да ће без тендера из Француске купити возове и електроопрему у вредности од неколико стотина милиона евра. Овом студијом се обавезујемо да ћемо у следеће две године о томе преговарати искључиво са фирмом „Алстом”. Уколико затворимо финансијску конструкцију, што није лако у време кризе, уколико добијемо максимално повољне кредите и ако добијемо цене које се лако проверавају на светском нивоу, онда можемо да радимо са француском страном – рекао је Ђилас.

Уколико град Београд ово не буде добио, после две године може да о набавци возова преговара са свим осталим компанијама у свету, истакао је градоначелник Београда.

Izvor: Grad Beograd
 
A sto Dragan ne kaze da treba i drzava da se zaduzi nekih pola milijarde eura?Ovako predstavlja da samo treba njegov potpis i eto metroa...
 
Jeste jeste tako jeeee! Samo da maknemo tog zlog prljavog korumpiranog Djitlera i odma' ima da nam procvetaju sine za teski metro. Isto ko' sto su nam procvetale cim smo se resili zlog Slobe, odma' smo se svih muka resili!
Vidi vidi ti njih bezobrazne hoce sad tu da nam uvale i inostrane autobuse! I sto je jos opasnije moz' se cak i desi da budu nemacki!
Pod hitno sazvati sveopsti narodni sabor u svrhu odbrane osnovnih nacionalnih interesa i ne dozvoliti da to inostrano djubre dodje na ulice nasega grada! Imamo mi nase resenje za prevoz gradjana! Tako je, treba stotine hiljada Beogradjana jos jednu deceniju da se voze u rasklimanim smrdljivim urlajucim krsevima koje niko drugi nece ne bi li obezbedili sacici ljudi da imaju nesto da rade i kakvo takvo radno mesto i primanja. Tooo je razmisljanje koje nas vodi u prosperitet! Ocekivati od sledbenika apaticnog letargicnog preteski mi kapci pa ih jedva drzim podignute doktora Vojislava za cije vlasti su spaljena predstavnistva stranih ambasada i verski objekti, da ce nam u grad Beograd uvesti ni manje ni vise nego teski metro, je jednako ocekivanju da Danny DeVito pobedi Usaina Bolta na sto metara!
Ja ovo sa Jovinom vidim tako da su ga samo iskoristili u politikantske svrhe, to jest da pikazu gradjanima kako je eto cak i strucna javnost na njihovoj strani po pitanju izgradnje metroa. A to rade samo u svrhu suprotstavljanja radi pukog suprotstavljanja bilo kakvoj ideji suparnickog tabora, u ovom slucaju ds-a, i ni zbog cega drugog. Ista demagogija kao i u svim drugim primerima, mnoooogo trkeljanja te oni su ovo oni hoce ono, a bez ikakvog konkretnog predloga i alternative sta i kako drugacije, kako doci do teskog metroa? Ocu' da vidim i cujem konkretan predlog i plan! Hoce li braca Rusi mozda da dodju kad oni zasednu na celo grada pa ce da nam dzabalesku izgrade pravi metro, isti onakav kakav funkcionise u Moskvi? Ko? Kako? Sa cim? sa kim? Kad? Od cega? Otvorena pitanja bez odgovora, samo isprazno bezidejno politikansko udvoricko demagosko trkeljisanje i nista vise od toga. DSS-ova i nazadnjacka prica o teskom metrou je potpuno ista kao i Dinkiceva o 1000 eura za akcije, a znamo svi da od toga nema nista. I prosto ne mogu da verujem da neko ko je inteligentan moze da poveruje u suprotno.
Njihove "ideje" se svode na:
-Spreciti pricu o metrou.
-Spreciti kupovinu autobusa inostranih proizvodjaca.
Aha...Doooobro! I? Sta onda, Sta dalje?
Obicni manipulatori i foliranti! Muka mi je od njih! Desice se to da ce se ova prica stopirati a jedini rezultat toga ce biti da cemo dobiti jos 10 godina price i palamudjena o metrou po forumima, i jod 10 godina truckanja u ikarbusovim kantama.
 
plan je katastrofa i po pitanju trasa i po pitanju kapaciteta i vrste vozila. kome nije jasno zašto su niskopodni vagoni loši nek se provoza sedmicom u špicu. ako je tačno to što jovin priča, da je đ morao da nastaci ump projekat kao politički projekat ds-a, onda smena đ ne.bi ništa značila, nego mora komplet ds iz vlasti da se smeni da se projekat metroa stopira, i da se napravi potpuno nov projekat, u što se tiče trasa i kapaciteta.12000 putnika/sat je već na ivici projektovanog broja putnika, a ako kojim slučajem izgrade neki novi blok na nbgd, sistem će biti preopterećen.

Послато са U8815 користећи Тапаток 2
 
МилисаВе, лако је израчунати: 600 путника по композицији, на два минута у шпицу = капацитет од 18.000 путника на сат; на минут и по (што је сасвим оствариво код независних система) - 27.000 путника на сат по смеру. Тако да је то нека забуница у вези с капацитетом...
Ђ. рече да ће бити потпуно независан систем, све до краја Булевара под земљом. Што се мене тиче, то је то. Никакве везе нема што ће на НБ ићи на стубовима, уместо под земљом. А ови што им смета пантограф...
 
Minut i po je izvodljivo teoretski ako je linija skroz automatizovana i ako imas vrata na kejevima. Kazem teoretski jer i kada sve to postignes, optimalni razmak je oko 105s. Jos nisam vidio metro sa 90s razmakom. Mozda samo RER A gdje vozovi u spicu idu jedan iza drugog (malte ne se dodiruju).
 
Vrh