Šta je novo?

Metro

Sa ovakvim sistemom svi koji u Bg dolaze sa strane lepo parkiraju vozilo na parkiralištima na obodu grada i ličnim taksijem , mnogo brže i jeftinije, odu gde žele. To bi u velikoj meri smanjilo gužve u gradu. Čak i lični automobil možete držati van gradadskog jezgra i kada vam je potreban ( u gradu vam nije neophodan uz ovakav sistem) lepo odete do njega i otputujete gde želite.
 
Markiz to će možda da bude 2100... to što ti pričaš. Mi smo trenutno u 2012 g.
 
To kada će biti zavisi od nas! Ako se budemo iscrpljivali glupim zastarelim rešenjima , možda neće ni 2100.
 
markiz":1qpsnsr8 je napisao(la):
Potreban je sistem sa malim transportnim jedinicama, lagan jer je onda i infrastruktura jeftina, nezavistan i efektivan. Zamislite da dođete na stanicu, pritisnete dugme i dođe vam vaš lični taksi, bez vozača naravno. Uđete, stavite pripejd karticu i ukucate kod destinacije na koju želite da stignete. Vozilo, naravno na električni pogon, vas nezavisnim šinskim putevima odveze bez usputnog zaustavljanja. Nema gužve, nema gubljenja vremena na stanicama i uvek možete planirati svoje vreme. Takav sistem je izvodljiv, jeftin, efikasan i može da preveze više putnika nego bilo koji metro.


Не бих рекао. Ипак није Београд Аеродром Хитроу, где то за сада једино функционише.
 
Izvini, ništa lično, nemoj se uvrediti, ali ....

Ili si ovih dana bio puno na suncu, ili ti je cilj da za što manje vremena nakucaš što više postova.
Ima li imalo realnosti u onome što ti pričaš?
Jeftinije je da ja sednem sam u robotizovano, automatizovano vozilo koje će me kao taksi odvesti do odredišta nego masovni prevoz kakav je voz, metro, tamvaj, pa i nesrećni autobus (trolejbus) ???

Mislim da si ipak pobrkao lončiće :lol:
 
Neznam sa kakvim lončićima ti radiš, možda kuhinjskim, ali ja odlično znam o čemu pričam...Ponovo da pomenem internet jer je TCP IP protokol omogućio jeftinije, brže i efikasnije telekomunikacije od filetransvera, e ovo je slična analogija....mali paketti podataka koji efikasno koriste telekomunikacionu mrežu, brža je komunikacija i mnogoooo jeftinija. Isto je na transportnoj mreži, male transportne jedinice koje stalno "zuje " po mreži, prevezu mnogo više putnika za manji trošak i mnogo brže iz veći konfor za putnike.
 
Hajde da postavimo stvari ovako: da ponudimo nekoj stranoj firmi koncesiju na 50 godina (ili koliko god hoće), garantujemo im broj putnika, da mogu da imaju i svoje obezbeđenje, i neku pošetnu subvenciju.

Ako neće niko, znači da se ne isplati ni nama da pravimo :)
 
Na sunce retko izlazim a ovom problematikom se duže bavim....doktorirao sam na saobraćajnom fakultetu u BG, tek toliko o kompetentnosti...
 
Kome da ponudiš bez studije izvodljivosti a to ne može da uradi jedan čovek privatno, već institucije...Hajde na napravimo studiju za jednu relaciju koja je najprometnija u Bg , ne mora cela mreža...i to u gradskom jezgru gde će da zabranimo ulaz automobilima (zelena zona) , ili jednu liniju Blokovi na NB-Zemun gde je gradnja jeftinija jer postoje bulevari .....
 
Маркиз, ОК, поштујем. Али, размисли колико је то неизводљиво као ослонац превоза у Београду: требало би направити вијадукте у безмало свакој улици, а кроз центар - из естетских разлога - подземне магистрале са више трака... Кажем ти: за развожење аеродромских путника до терминала - да; за масовни превоз у милионском граду - јок...
 
Lepo je to sto se bavite metroom. Pokusajte da zamislite da su pare koje se tu ulazu vase. I ako ste spremni da ulozite svoje pare u taj projekat, tako sto naplatite karte od onih koji to mogu da kupe, onda sve ima smisla.

U suprotnom placacemo svi za mali broj povlascenih ljudi. Od Bulevara, preko Vracara, Starog grada, Novog Bg. do Zemuna. Sve sama sirotinja - treba im napraviti metro i subvencionisati karte. Sponzorisemo njihovo fensi putovanje od mesta zivota Vracar- do mesta rada Banka na novom BG.
Ili njihovo grandozno putovanje kolima od mesta zivota Senjak, do mesta rada Novi Beograd.
Vredno je zaduziti se 5 bn e stranim bankama, za poslove koji ce izvoditi strane kompanije.

Ima tu dosta srpske grandomanije. Mislimo da smo nesto sto nismo. Otud i most na Adi.

Prava slika se vidi kada se otvori novcanik. Vecina nas preferira da otvori novcanik mame ili babe koja prima penziju. Uskoro ni tamo nece biti nicega.

Slazem se sa idejom da moraju da se traze alternativni nacini.

Evo jedne alternativne ideje za smanjenje troskova saobracaja i guzve.

Drzava/grad da sponzorise kupovinu/koriscenje 7 seater-a na CNG sa recimo 2000e po sistemu povracaja kredita. Ljudi koji hoce da razvoze komsije na posao ili skolu da u kupe sistem koji bi ocitavao kartice ( Bus+). I ako u automobilu ima vise od 4 dodatnih putnika (kartica ) da mu se pise kredit i da ne placa porez na prihod u tom iznosu. Ako sa 1000 vozila sa 7 sedista imaju kapacitet 6000 putnika uz subveniciju od 2000. to znaci da je grad/drzava obezbedio kapacitet od 100 autobusa, bez obaveze odrzavanja i amortizacije, za cenu od 2me umesto 10me. I uterao ove prevoznike u sistem PDV-a i naplate. To bi bila odlicna konkurencija monopolu taksista. Uz manje guzve i fleksibilan pristup.

Nesto slicno londonskom mini-cab-u uz koriscenje nove tehnologije, koja je vec primenjena ili kompatibilna sa Bus+.

Ekonomski odrzivo jer grad ne ulaze nista vec prodaje i kroz prihod vraca subvenciju.

I gle cuda, sa pet puta toliko znaci 5 000 -10000 mini cab vozila dobijamo isti broj putnika kao i vas metro. I koliko bi kostao. Nekoliko desitina puta manje nego linija metroa. Bio bi operativan za 6 meseci. Ceo sistem bi jos mogao softverski da se racionalise. Kolika je emisija CO2. Opet manja nego metro jer nasa struja dolazi iz lignita. Kolika je energetska efikasnost. Veca nego kod ukupnog ciklusa sa strujom. Sa toliko vozila bi bio pokriven ceo grad, a ne samo med i mleko ruta.

Ovo je samo ideja smiljena za 10 minuta, sigurno ima rupe. Ali ovo bi bio generalni pravac razmisljanja.
 
mislim da su dozen i markiz jedna osoba.


elem bolje bi bilo umesto tih tcp/ip taksija bez vozača napravimo pokretne trotoare po ugledu na pokretne stepenice, samo sa mnogo većim brzinama. e to bi bila extra stvar. još ne bi bilo smaranja sa silaskom u podzemlje kao sa metroima....
 
Delija":3chk4j10 je napisao(la):
Проблем је само што нам из града то унапређење трамвајске мреже хоће да продају као метро.
gzthe":3chk4j10 je napisao(la):
Hoce da koridore za tramvajski saobracaj pretvore u LRT
Realno gledano to je tako. Ako se pogleda ona karta koju je vucko kacio, vidi se da se prakticno radi o nadogradnji postojeceg tramvajskog sistema u LRT. To se da zakljuciti jer su predvidjena ukidanja ili smanjivanja postojecih tramvajskih linija (do duse i autobuskih). Po onoj mapi zakljucujem da su liniju 12, prakticno zamenili metro linijom od Orlovace do Mirjeva, sa sigurno dobrim delom koji ide nadzemno. U tom pogledu je, pretpostavljam, i radjen izbor kopozicija. Isto tako i 7, su zamenili linijom 1 sa kracima a i b. Ono sto bi bilo jako lose, a to je da postoje ukrstanje u nivou sa drugim vidovima saobracaja. Za liniju 1, do Tvornice znamo da nece biti ukrstanja, za ostale se jos nista pouzdano ne zna.
@dosen: serovanje automobila je vec poznata stvar koja se primenjuje u nekim gradovima u Evropi. Princip je jednostavan, dozvoljen ti je ulazak u centar grada automobilom, samo ako minimalno jos 2 putnika se voze u autu. Kontrola se vrsi kamerama. To iskreno nije bas najbolja vrsta kontrole, jer bi kod nas sigurno stavljali lutke na naduvanje :lol: ovo sa karticama je bolje. Mada iskreno to su sve koraci za smanjivanje saobracajnih guzvi, kao i popularisanje voznje bicikala, ali nisu stemi koji mogu da rese saobracajni problem.
@markiz: nisam moderator, ali moram da ti kazem da koristis opciju edit, da ne bi bilo beskonacno postova jedan ispod drugog.
 
Dobra je ideja ali i dalje neće biti niti efikasno niti jeftino. Gruba procena minimum 10 puta manje po kilometru od izgradnje metroa. A što se tiče jeftinog prevoza evo malo matematike: Vozilo kapaciteta 4 osobe bilo bi teško oko 450 kg. Opremljeno motorom od 5 KW može da razvije oko 70km/h, Dakle pod punim opterećenjem i prosečnom brzinom od 50 km/h potrošnja je oko 3kw/h ili 6kw/100 km , proizvodna cena struje je oko 3,5 din/kw. znači oko 20 din/100 km . Ako dodamo amortizaciju , troškove održavanja , administraciju .... neka je eksploataciona cena sistema 100 din/100 km . Prosečna relacija u BG je oko 5 km i na to još toliko praznog hoda , znači 10 dinara po relaciji . Možemo da idemo i sa cenom i od 20 dinara za 5 km vožnje, da bi se investiralo, to je priznaćete mali trošak da konforno odete na posao , sa posla, u pozorište ili bilo gde...Dakle, matematika sa velikim prostorom za profit...
Što se infrastrukture tiče , postoje razni načini da se ona uklopi u arhitekturu i sigurno mrežom neće biti pokrivena svaka ulica....To je posebna tema arhitekture mreže , nebih ja o tome ovde...

Izvinjavam se svima, nemam iskustva sa forumima pa nisam znao da otvaram nove postove...
 
teoreski za 1 sat na 1 relaciji se može prevesti 100.000 putnika, idealni uslovi, to je ekvivalent 100 autobusa ali punih u koji nebiste želeli da uđete. Najefikasniji gradski prevoz godinama imaju u Instambulu. Mali autobusi špartaju svaki čas, ali je to jako skup prevoz jer angažuje puno radne snage, zagađuje vazduh , velika je potrošnja energije po jednom putniku ( najviše se energije troši na kreni stani)....
 
Za sve koji vole da se strucno bave metroom i zive za to da Bg. dobije metro:

http://www.modelrailforum.com/images/Bachmann/2008/Underground-Ernie-General-p.jpg

Ta silna zelja za metroom bi vas brzo prosla da svaki dan morate da ga koristite na posao i sa posla. Nema nista crnje od toga. I vrlo je nezdravo. Klaustrofobija, sitna prasina. Probao sam sve moguce vrste prevoza da izbegnem tube. Ima neceg depresivnog u tome. Radje bih jaho na kravi. Dobar je jedno kada idete na drugi kraj velikog grada 10-20 milja, i to po nekad. Ako se vec niste vozili tim metroima valjda ste videli u americkim filmovima slike iz NY metro. Jeste li videli neko srecno lice?
 
milanche":oqu59dz1 je napisao(la):
Delija":oqu59dz1 je napisao(la):
Проблем је само што нам из града то унапређење трамвајске мреже хоће да продају као метро.
gzthe":oqu59dz1 je napisao(la):
Hoce da koridore za tramvajski saobracaj pretvore u LRT
Realno gledano to je tako. Ako se pogleda ona karta koju je vucko kacio, vidi se da se prakticno radi o nadogradnji postojeceg tramvajskog sistema u LRT. To se da zakljuciti jer su predvidjena ukidanja ili smanjivanja postojecih tramvajskih linija
Konverzija tramvaja u LRT je dobra i poželjna, ali se ona mora raditi isključivo kao poboljšanje samog tramvajskog podsistema.

Metro projekat se mora odvojiti od ovoga. To su dva zasebna projekta koji moraju da se rade paralelno i dugoročno.

I na tome treba insistirati. LRT je ok, ali dok god ga ne guraju kao metro. Samo na taj način se može govoriti o nekoj racionalnosti i pametno dugoročnom planiranju.

Ali, sa jedne strane govoriti kako smo sirotinja i zato radimo LRT jer nemamo pare za teški, a istovremeno čupaš odličnu tramvajsku infrastrukturu zarad malo bolje tramvajske ..... ..pa šta bi sa onom pričom o uštedi i sirotinji??? Ko koga pravi ludim?
 
haha, o metrou još samo pričaju profesori na fakultetu , jer su to naučili u mladosti. Jeli čuo neko da neka svetska metropola planira da gradi metro ili da postojeći proširuje... Uzgred Njujork ima iskustva sa aerodroma Hitrou, i planira da taj sistem počne graditi u gradu 2020 i da ga završi do 2030. Šta je problem , interes krupnog kapitala koji izvlači profit iz već uložene investicije i metro, autobuse , tramvaje i sl...Mi smo u prednosti ništa nemamo....osim krševa od autobusa..
 
@Markiz
Jeli čuo neko da neka svetska metropola planira da gradi metro ili da postojeći proširuje..


Шта то пишеш, човече?
 
Ja se ne bih uopšte bunio da neko dođe i kaže
"mi nemamo sad para za metro, hajde da iskoristimo tramvaj do maksimuma".

To bi značilo
- drastično unapređenje signalizacije (nagazni semafori, prednost na mnogim raskrsnicama
- ograde na mnogim mestima
- unapređenje pruge tamo gde je loša
- izgradnja 1 tunela u centru grada
- linija ka Mirijevu / Višnjici
- Pešačko-tramvajska Vojvode Stepe
- stari most samo za JGP
- kupovinu još novih vozila (ovo i ne mora)

I sve to da košta recimo 400 miliona, znači kao most na Adi.
Meni bi to bilo odlično rešenje. Ali, da se kaže da je to tramvaj, metro pominjemo kad budemo imali para, a ovo sad je maksimalno iskorišćenje postojećih kapaciteta.

Plus, za drumski JGP se forsira kupovina Trola i CNG buseva.
 
Ne samo tramvaj, nego električne podsisteme javnog prevoza da iskoristimo do maksimuma i da trolejbuse proširimo. Nazad trole ka Zemunu, jej, jej!
 
Vrh