dziggy
Advanced
Evo lepog pitanja, koliko ce Beograd imati stanovnika za 30 godina? Drugo, plasio sam se da ako bude metro kao u Bukurestu ili Budimpesti da bi bio vrlo cesto prazan jer je kapacitet kao BG voza.
N-ST":i9yj15md je napisao(la):Sve dosad spomenute varijante - "svuda plitko ukopavanje, goli zidovi na stanicama, tuneli manjeg prečnika..." - ne mogu da piju vodu kada se zna da je kilometar "klasičnog" višestruko skuplji od kilometra "lakog" metroa. To je opšte poznata stvar.
N-ST":i9yj15md je napisao(la):Pouzdanost, tačnost, brzina. To su glavne prednosti nezavisnih šinskih sistema i te stvari se kod savremenog LRT koncepta takođe podrazumevaju.
N-ST":i9yj15md je napisao(la):Jedino što vam(a fanovima “teškog” metroa) ide u prilog jesu brljotine gradskih vlasti. Kod nas najverovatnije nikada nije urađen ozbiljan “transportation forecasting” kao ni “anketa domaćinstava” (predlog Systre). Ceo postupak je tajnovit, nema transparentnosti. Ne radi se u interesu građana odnosno ne radi se planski nego tako da se dobiju izbori.
Express":2x2uukdj je napisao(la):To je samo u vršnom periodu vršnog časa (15 min u prepodnevnom i 15 min u popodnevnom špicu).
Express":2x2uukdj je napisao(la):Tako dolazimo do jednog od argumenata zašto LRT-u treba više stanica. U pitanju je manipulisanje stvarima kao što je podela opterećenja. Umesto da ima 10 opterećenih stanica oni grade 20 samo da bi opterećenje po stanici bilo duplo manje jer vozila nemaju toliku propusnu moć razmene putnika, niti ukupan kapacitet. Ovime se smanjuje eksploataciona brzina linije što dovodi do lošijih performansi.
Pošto LRT ima dosta nadzemnih znatno jeftinijih stanica onda je veći broj stanica finansijski opravdan ali negativno utiče na performanse sistema.
Sudeći po najnovijim planovima izgleda da takvih stanica nema što znači da je takvo smanjenje cene eliminisano čime je cena postala bliža ceni metroa. Ovako se cenovna razlika smanjuje.
gzthe":2zd2jl8w je napisao(la):N-ST":2zd2jl8w je napisao(la):Sve dosad spomenute varijante - "svuda plitko ukopavanje, goli zidovi na stanicama, tuneli manjeg prečnika..." - ne mogu da piju vodu kada se zna da je kilometar "klasičnog" višestruko skuplji od kilometra "lakog" metroa. To je opšte poznata stvar.
E pa nije poznato, tuneli su isti jer iako je vece vozilo i sire i vise, znaci kapacitetnije i konfornije, nema uvek pantograf pa je tunel identican, sirina 9,9m a visina 5,4m i za teski i laki metro cak je za tube uzi i nizi tunel.
gzthe":2zd2jl8w je napisao(la):Express":2zd2jl8w je napisao(la):To je samo u vršnom periodu vršnog časa (15 min u prepodnevnom i 15 min u popodnevnom špicu).
Da li je kod nas spic samo 15 minuta ili 1 sat pa cak i 2 sata razmisli malo, recimo od 7-9.
Pa u Bulevaru Despota Stefana je zabranjena voznja zutom trakom u periodu od 7-9h i 14-18h. To je recimo neki spic.
dziggy":2zd2jl8w je napisao(la):Evo lepog pitanja, koliko ce Beograd imati stanovnika za 30 godina? Drugo, plasio sam se da ako bude metro kao u Bukurestu ili Budimpesti da bi bio vrlo cesto prazan jer je kapacitet kao BG voza.
Igor":a0pq4v2n je napisao(la):Zidar to sto si naveo je cista matematika koja nikako nije uporediva u funkcionalnom smislu.
Igor":a0pq4v2n je napisao(la):Ja pitam o realnim potrebama, tj koja saobracajna studija pokazuje da ce na tom pravcu biti potrebno 40000putnika na sat vremena ili nesto manje.
N-ST":a0pq4v2n je napisao(la):kada se zna da je kilometar "klasičnog" višestruko skuplji od kilometra "lakog" metroa. To je opšte poznata stvar.
N-ST":a0pq4v2n je napisao(la):Isto tako su neozbiljna predviđanja i vizije Beograda kao ultra atraktivne destinacije za sve ljude iz sveta. Da li je realno očekivati da ćemo čak i za 50 godina imati dramatičan porast broja stanovnika i tako postati ono što je danas Šangaj, Sao Paolo, Istanbul...? - Svi bismo voleli ali zaista teško da će se to i dogoditi.
Iako ocigledno jos uvek ne zelis da uvazis da se nasi planovi ne zasnivaju na zeljama vec na racionalnim analizama i dugogodisnjem timskom radu molio bih te da NAS ne stavljas u istu recenicu sa gradskim vlastima; i da jos jednom procitas ovu diskusiju par stotina strana unazad.N-ST":a0pq4v2n je napisao(la):Jedino što vam(a fanovima “teškog” metroa) ide u prilog jesu brljotine gradskih vlasti.
korisnicima metroa nije vazno kuda linija ide, nemaju strah od bauka zastoja na mostovima, vec gledaju brzinu voznje od tacke A do tacke B.N-ST":a0pq4v2n je napisao(la):Nikom neće pasti na pamet da prelazi reku dva puta da bi došao do centra grada kada je već kod Sajma.
Express":1t1hx2ce je napisao(la):^^^gzthe nisi dobro skapirao.
Ja sam u prethodnoj rečenici koju nisi qutovao naveo da je to vršni period vršnog časa, a za neupućene vršni čas je špic. Dakle pod tih 15 min nisam mislio na sam špic nego na njegov špic, dakle špic špica odnosno vršni period špica odnosno deo dana kada se cela priča o računanju kapaciteta postavlja u pitanje. Ako je nedovoljan kapacitet upiru se prsti u odgovorne. Kontaš?
milanche se izgleda ne bi složio da se zbog pola sata dnevno (15min pre podne 15min popodne) gradi sistem većeg kapaciteta ali nije ni svestan da upravo tih pola sata Londonu zadaje najveće muke. Tih 15 minuta pokreće domino efekat na svim linijama
Karlo del Ponte":2rfp711l je napisao(la):Делија који понавља да ће композиције бити укупне дужине 35 метара, иако се и за "БЕЛАМ" и за "његов дериват" помињу платформе подземних станица дуге 110 метара.
Trebaće i nama "gurači" vidim ja!b_tuta":17hx8ohe je napisao(la):Ja se ujutru vozim 65icom na faks i primecujem da i pored toga sto autobusi idu jedan za drugim desi se da budu krcati. Ako ovo cudo bude previse skuceno, voznja moze biti veoma neprijatna u tom nekom 'peak' vremenu. Treba razmisljati i o tome.
Haha čuo sam za ovo naravno, ali nisam nikad naleteo na ovako slikovit prikaz. E sad mi tek nije jasno kako uspevaju da održe vozni red u sekund, ako sve bukvalno zavisi od vremena 'naguravanja' na svakoj stanci.angry bird":iujjanbp je napisao(la):Trebaće i nama "gurači" vidim ja!
[video]http://www.youtube.com/watch?v=r8FQsg12hoY[/video]
Igor":3oiat8ud je napisao(la):zanimljivo je da se vozila cenom po ovome sto si postavio ne razlikuju previse mislim na opciju 2 i 3 oko koje vlast ima dilemu a o kojoj mi pricamo.