Pa to sam i napisaomiki00":39t3m2qe je napisao(la):Borrise to je cena telekomunikacija i signalizacije a cena kopanja i sina je mnooogo veca
ACR slazem se.
То са мостовима преко Дунава је друга прича. Помињао 2 трамвајска моста, и један паралелан Бранковом, и они би довели до онога о чему сам причао. Сад ћу још једном да окачим студију кретања људи у Београду па да правимо анализу економске оправданостиmiki00":2vjdoowt je napisao(la):Znaci da..ako sam dobro razumeo. Ako stavis dva mosta preko Dunava jedan u Zemunu drugi kod Karaburme. Stvorice se veca guzva kod Terazija zato sto ne mogu prilazne ulice da prihvate saobracaj sa Brankovog?! Ako je tako onda su potpuno bezveze sto su poceli da prave onaj most na spicu ade.
Evo ja bih sada malo pojasnio o cemu pricam juce i danas. Jedina stvar koju pokusavam da dokazem je da su Beogradu potrebniji mostovi i dobro resen drumski saobracaj nego Metro. Metro je potreban i on je ekoloski najprihvatljiviji,najbezbedniji,najbrzi vid transporta ljudi po modernim gradovima,jos ako su lepi vozovi moze da bude i najlepsi Ako master plan Beograda pokazuje da dve cevi metroa mogu vise da rasterete saboracaj Beograda nego 4 mosta (koji kostaju 2x manje) onda je sve ovo sto pisem potpuno bezveze.
Pokusavam da kazem da tih 1.1 milijarde evra mogu da se potrose na mnogo bolji nacin od kopanja 2 cevi metroa ali da ne pokusavam da opovrgnem to da je metro potreban.
извор БеоинфоДраган Ђилас и Јуриј Лужков, градоначелници Београда и Москве, заложили су се током данашњег разговора у Москви за јачање сарадње два града, посебно у изградњи метроа и мостова у Београду. После разговора са Јуријем Лужковим Драган Ђилас, градоначелник Београда, је изјавио:
– Данашњи разговори са градоначелником Москве, господином Јуријем Лушковим били су посвећени обнови сарадње два града. Интерес Београда је могућност да руске компаније, уз подршку руске државе, учествују у великим пројектима попут изградње метроа и нових мостова. Руска страна је заинтересована за набавку одређених производа из Србије за своје градске резерве, што се првенствено односи на прехрамбене производе. Буџет града Москве износи 54 милијарде долара што јасно говори колика је могућност за развој, не само Београда, већ и читаве Србије. Разговарали смо и о потенцијалној набавци возила за ГСП, јер град Београд намерава да следеће године купи нове тролејбусе. До краја децембра биће направљен Заједнички протокол о сарадњи главних градова Русије и Србије, а у јануару 2009. године у Београду очекујемо руску делегацију како би конкретизовали све предлоге – рекао је Драган Ђилас, градоначелник Београда.
Ako je udobnost nešto što očekuješ od metroa, u kartama imaš razočarenje. Prednost metroa je to što ima veliku propusnu moć i što ne zavisi od ostatka saobraćaja (pa je stoga vreme putovanja zagarantovano, i ako putuješ tačno niz liniju, brže od autobusa), a ne to što su sedišta mekana ili što kondukteri služe čaj i kafu. Gužva u metrou je nesnosna isto kao i gužva u autobusu, što će ti reći bilo ko ko se vozio ujutru metroom u Njujorku. Moja linija je vrlo frekventna, stanica mi je na manje od 50 metara od kuće, prosečna vožnja mi traje ispod 12 minuta, itd., ali da nije problem sa parkiranjem, ja bih se *uvek* vozio kolima do Manhattana, pošto je brže i udobnije i stignem tačno tu gde hoću. Međutim, jednom prilikom sam se vrteo cca. 90 minuta po East Villageu tražeći parking, parkirao ispred crkve, popio kaznu i posle toga me je prošla volja.U Beogradu sada imaš samo dve opcije: da se voziš autobusem-tramvajem ili automobilom. Prva opcija za mene je potpuno neprihvatljiva, jer niti mi se tako isplati, niti tako brže stignem, a komfor je sa automobilom neuporediv. Međutim ako bi se pojavio metro kao opcija, to bi onda bilo i brže i udobnije i sigurno više ne bih komutirao automobilom.
Šta znači izvestan? 5%? 10%? Čak ni idealan metro sistem (što njujorški nije, ni u najširem smislu) i dalje ne obeshrabruje ljude od vožnje kolima. Tek kad vožnja kolima postane toliko nesnosna da metro (autobus, tramvaj) u poređenju izgleda kao prihvatljiva opcija će ljudi ostaviti kola kod kuće. Drugim rečima, kakva god da je trenutno gužva u beogradskom saobraćaju i dalje je za većinu ljudi bolja od sedanja na autobus.Pošavši od toga da sigurno ima još ljudi koji se osećaju kao ja, mogu da zaključim da će saobraćaj u centru biti umanjen za izvestan broj automobila.
Postoji veoma prosto i primenjivo rešenje i za taj problem gužvi u centru, a to je model iz Stokholma. Dakle, naplaćivati ljudima ulazak u centar grada automobilom i to npr. 500 ili 1000 din za svaki ulazak. Očas posla će centar grada postati vazdušna banja a mi koji živimo tu ćemo konačno odahnuti što od zagađenja što od nesavesnih vozača koji zamišljaju automobilsku sirenu kao čarobni štapić. Tada će i metro dobiti na značaju jer onaj ko npr. dođe do Slavije autom i tu ga parkira u podzemnoj garaži, najlakše i najbrže će stići do Terazija ili Kalemegdana metroom.Vlada Kalif":k823wogv je napisao(la):Šta znači izvestan? 5%? 10%? Čak ni idealan metro sistem (što njujorški nije, ni u najširem smislu) i dalje ne obeshrabruje ljude od vožnje kolima. Tek kad vožnja kolima postane toliko nesnosna da metro (autobus, tramvaj) u poređenju izgleda kao prihvatljiva opcija će ljudi ostaviti kola kod kuće. Drugim rečima, kakva god da je trenutno gužva u beogradskom saobraćaju i dalje je za većinu ljudi bolja od sedanja na autobus.Pošavši od toga da sigurno ima još ljudi koji se osećaju kao ja, mogu da zaključim da će saobraćaj u centru biti umanjen za izvestan broj automobila.
извор НовостиS. JANJIĆ , 10.12.2008
BEOGRADSKI metro stigao je i do Moskve! Tunel nije prokopan, ali je gradonačelnik Dragan Đilas razgovarao u sredu sa prvim čovekom ruske prestonice Jurijem Luškovom o saradnji dvaju gradova prilikom izgradnje metroa i mostova u Beogradu.
Đilas je, inače, otišao u trodnevnu posetu Rusiji kako bi sa predstavnicima vlasti i privrednicima iz ove zemlje pronašao način finansiranja gradnje metroa, koji treba da bude najveći projekat poslednjih decenija u Beogradu.
- Osnovna ideja je da se stvari koje sjajno funkcionišu u Moskvi primene i kod nas. Hoćemo da pokrenemo neke velike investicione projekte, kako što su metro i mostovi - najavljuje Đilas. - Dogovorili smo se da razvijemo saradnju i sa njihovim stručnjacima, kako bismo što pre došli do rešenja za izgradnju metroa i modela njegovog finansiranja.
Đilas smatra da je jedini način da Beograd dobije metro sklapanje međudržavnog sporazuma i učešća i Srbije i Rusije u tom projektu. On naglašava da i Beograd oseća posledice svetske ekonomske krize, ali da neće dozvoliti da, kako kaže, grad ponovo stoji u mestu kao u vreme ratova i sankcija.
Da ni Rusi nisu imuni na predloženo poslovanje svedoči i Luškov, koji kaže da je Moskva spremna za učešće u velikim investicionim projektima.
- Ozbiljne su mogućnosti da učestvujemo u projektovanju i izgradnji beogradskih mostova - kaže Luškov. - Takođe, moskovski stručnjaci imaju veliko iskustvo i različita rešenja za izgradnju metroa. Zato o tom projektu treba dalje razgovarati, kako bi se pronašlo
najekonomičnije i najefikasnije rešenje.
Metro će izgleda konačno, 35 godina od začetka ideje, da se gradi u Beogradu. Trasa i njegove karakteristike još su nedoumica, a gradonačelnik Đilas je najavio da će u narednom periodu time da se bave stručnjaci iz Španije, Austrije i Nemačke. Sada su se u tu fazu uključili Rusi, sa kojima su razgovori već počeli. Ideja je da se od njih dobiju povoljni krediti za metro, a da zauzvrat velike i priznate ruske kompanije učestvuju u njegovoj izgradnji, ali i izgradnji mostova na Dunavu.
CENA
PROCENJUJE su da će za metro biti potrebno oko 1,1 milijarda evra. Ta brojka uključivala bi izgrdanju oko 14 kilometara tunela i kupovinu vozova i ostale opreme. Gradio bi se sigurno bar pet godina. Prema primerima iz ostalih gradova u svetu koji trenutno grade metro, cene kilometra kreću se od 30 do 60 miliona evra.
JAČANJE PRIVREDNIH VEZA
GRADONAČELNICI Đilas i Luškov založili su se za saradnju Beograda i Moskve i u drugim privrednim oblastima.
- Ruska strana je zainteresovana za nabavku određenih proizvoda iz Srbije za svoje gradske rezerve, što se prvenstveno odnosi na prehrambene proizvode - rekao je Đilas. - Razgovarali smo i o potencijalnoj nabavci vozila za GSP, jer Beograd namerava da sledeće godine kupi nove trolejbuse. Do kraja godine biće napravljen Zajednički protokol o saradnji glavnih gradova Rusije i Srbije, a u januaru 2009. godine očekujemo rusku delegaciju u Beogradu, kako bismo konkretizovali sve predloge.