Šta je novo?

Metro

Argumentovana diskusija sa nekim ko tvrdi da bi novi mostovi u Beogradu napravili jos vecu guzvu. :) :bash: :bash: :bash:
 
Да ниси реченицу извукао из контекста, схватио би да се већа гужва односи на београдске улице које не би могле да приме саобраћај који долази са мостова. Тиме би се створили саобраћајни "чепови" у центру града, који се "померају" у назад. Тј. кад ауто испред успори/стане, онај иза мора још више да успори и тако редом. Вршена су истраживања на ту тему, и то заиста тако функционише. На крају би се све померило и до тих мостова, и џабе ти онда и мостови и све остало.
Размисли мало зашто неки семафори намерно држе црвено без потребе. Нпр. у Булевару Краља Александра према центру имаш 5 семафора на кратком растојању где дуууго стоји црвено иако би могло да се прође даље, баш зато да се не би сва возила дошла до раскрснице са Таковсом где би настао колапс.
Уосталом, Бранков мост није толико непроходан због капацитета самог моста него због немогућности Бранкове улице и теразијског тунела да прими саобраћај који стиже са моста...
 
Znaci da..ako sam dobro razumeo. Ako stavis dva mosta preko Dunava jedan u Zemunu drugi kod Karaburme. Stvorice se veca guzva kod Terazija zato sto ne mogu prilazne ulice da prihvate saobracaj sa Brankovog?! :D Ako je tako onda su potpuno bezveze sto su poceli da prave onaj most na spicu ade. :D

Evo ja bih sada malo pojasnio o cemu pricam juce i danas. Jedina stvar koju pokusavam da dokazem je da su Beogradu potrebniji mostovi i dobro resen drumski saobracaj nego Metro. Metro je potreban i on je ekoloski najprihvatljiviji,najbezbedniji,najbrzi vid transporta ljudi po modernim gradovima,jos ako su lepi vozovi moze da bude i najlepsi :) Ako master plan Beograda pokazuje da dve cevi metroa mogu vise da rasterete saboracaj Beograda nego 4 mosta (koji kostaju 2x manje) onda je sve ovo sto pisem potpuno bezveze. :)

Pokusavam da kazem da tih 1.1 milijarde evra mogu da se potrose na mnogo bolji nacin od kopanja 2 cevi metroa ali da ne pokusavam da opovrgnem to da je metro potreban.
 
Evo vam jedna informacija. Radi se o buducem metrou u Bangaloru (Indija). Metro ce biti dugacak oko 30 km (dvije linije).
Cijena signalizacije i telekomunikacija je odprilike 100 miliona dolara. Telekomunikacije ce biti malo komplikovanije jer su trazili dodatne mjere protiv terorizma.
 
Vidi Miki, radi se o tome da ti u Beogradu sada imaš samo dve opcije: da se voziš autobusem-tramvajem ili automobilom. Prva opcija za mene je potpuno neprihvatljiva, jer niti mi se tako isplati, niti tako brže stignem, a komfor je sa automobilom neuporediv. Međutim ako bi se pojavio metro kao opcija, to bi onda bilo i brže i udobnije i sigurno više ne bih komutirao automobilom. Pošavši od toga da sigurno ima još ljudi koji se osećaju kao ja, mogu da zaključim da će saobraćaj u centru biti umanjen za izvestan broj automobila.

Drugo, te dve linije metroa neće mnogo rešiti, ali ćemo znati da smo konačno počeli da gradimo metro i stavićemo tačku na političke priče, rasprave o različitim projektima, itd... ako otškrinemo ta vrata lakše će biti kasnije graditi nove linije, koje su svakako jedino rešenje na duže staze.

Treće, metro diže vrednost zemljišta oko svoje trase, jer poboljšava povezanost tog kraja sa centrom i to će možda konačno malo rasteretiti tržište nekretnina u Beogradu jer se možda neće ljudi toliko više grabiti za potez Arena-Fontana i sam centar. (što dovodi do pitanja zašto će prva linija metroa, na primer, ne povezuje Banovo Brdo sa centrom nego NBG gde je po meni najmanje potrebno, ali dobro, to je druga priča...)

Nadam se da nisam udavio sa čaršafom :)
 
Borrise to je cena telekomunikacija i signalizacije a cena kopanja i sina je mnooogo veca :)

ACR slazem se.
 
Apsolutno se slazem sa ACR-om. Zaista nije sto zivim na opstini Cukarica ali smatram da je taj pravac prioritetniji u odnosu na Novi Beograd recimo koji je vec dosta dobro povezan sa centrom a uz most preko Ade ce biti i dodatno rastereceni postojeci pravci. Ne bih voleo da cisto izgradimo metro samo da bi smo imali cime da se pohvalimo a da ne resimo problem.
 
miki00":39t3m2qe je napisao(la):
Borrise to je cena telekomunikacija i signalizacije a cena kopanja i sina je mnooogo veca :)

ACR slazem se.
Pa to sam i napisao ;)
Kolega radi na tom projektu. Indijci traze direktan video nazor metroa kako stanica (sto i nije toliko komplikovano) tako i vozova (sto je mnogo komplikovanije).
 
miki00":2vjdoowt je napisao(la):
Znaci da..ako sam dobro razumeo. Ako stavis dva mosta preko Dunava jedan u Zemunu drugi kod Karaburme. Stvorice se veca guzva kod Terazija zato sto ne mogu prilazne ulice da prihvate saobracaj sa Brankovog?! :D Ako je tako onda su potpuno bezveze sto su poceli da prave onaj most na spicu ade. :D

Evo ja bih sada malo pojasnio o cemu pricam juce i danas. Jedina stvar koju pokusavam da dokazem je da su Beogradu potrebniji mostovi i dobro resen drumski saobracaj nego Metro. Metro je potreban i on je ekoloski najprihvatljiviji,najbezbedniji,najbrzi vid transporta ljudi po modernim gradovima,jos ako su lepi vozovi moze da bude i najlepsi :) Ako master plan Beograda pokazuje da dve cevi metroa mogu vise da rasterete saboracaj Beograda nego 4 mosta (koji kostaju 2x manje) onda je sve ovo sto pisem potpuno bezveze. :)

Pokusavam da kazem da tih 1.1 milijarde evra mogu da se potrose na mnogo bolji nacin od kopanja 2 cevi metroa ali da ne pokusavam da opovrgnem to da je metro potreban.
То са мостовима преко Дунава је друга прича. Помињао 2 трамвајска моста, и један паралелан Бранковом, и они би довели до онога о чему сам причао. Сад ћу још једном да окачим студију кретања људи у Београду па да правимо анализу економске оправданости :)
070629_1.jpg


По мени, количина саобраћаја преко Дунава једноставно не оправдава изградњу тих мостова као приоритет број 1. УМП ће сасвим лепо усмерити тај саобраћај и изместити га из центра. Мост код Винче бих ставио као приоритет број 3 и он би у "сарадњи" са УМП-ом још боље решио везу преко Дунава.

Са студије се види да је највеће кретање од блокова према центру, и са Чукарице и Б.Брда према центру. Зато је и мени нелогично да прва линија иде до општине НБГ где има брдо аутобуских линија. Много логичније је да иде до блокова. Заправо, идално би било да иде кроз Бул. Зорана Ђинђића, и онда скрене лево у Омладинских Бригада, па десно трамвајском трасом кроз Јурија Гагарина све до Ивана Рибара. Тиме би били покривени стамбени блокови у З.Ђ. пословни центри око Ју Бизнис Центра, стари Центар НБГ-а, Еирпорт Сити, и силни стамбени блокови у Јурија Гагарина. То је ужасно велики број људи, и сигуран сам да би добар део њих који сад иду колима на овим релацијама прешло на метро, што би знатно растеретило саобраћај.

Друга линија (или чак прва) би, наравно, морала да иде према Бановом брду, ту нема дилеме.

Е, да, приоритети:
1. Метро (линија 1 и 2)
2. УМП
3. Мост код Винче (друмско - железнички)
4. Метро (остале линије)
5. Мост код Земуна

Нисам рачунао обилазницу, она је државни пројекат ;)
 
Da ima most...od zemuna preko dunava ...ta crvena linija nebi bila crvena nego plava. :) Nadam se.
 
Za Blokove mi nekako deluje najlakse u prvo vreme da se povezu nekim novim tramvajem preko novog mosta na Adi do Bul Vojvode Misica, gde bi presedali na liniju metroa koja od Banovog Brda vodi prema centru. Tramvaj lepo i sada funkcionise u Blokovima, problem nastaje kada treba preko zelenog savskog mosta da predju i da se Nemanjinom popnu ka centru, sto bi bilo eliminisano na ovaj nacin. Linija metroa ka NBG Areni bi trebalo da produzi dalje ka Zemunu, ali je ona ka BB svakako potrebnija.

Medjutim, sve se to uzalud prica jer ce svakako NBG linija da se gradi prva. Previse je tu elemenata koji ce lobirati za to, ipak tolike firme su sada na Novom Beogradu.
 
Apsolutno druga linija treba da ide prema Brdu, pa kako da se zaboravi Sajam,i Ada kao dve najfrekventnije tačke i leti i zimi ,dnevno i po 300.000 ljudi dođe i vraća se sa Ade! Jednostavno piramida bude osnova Metro sistema a to je Nbg-Terazije-Vuk-Vuk-Prokop-Brdo-Brdo-Nbg,a onda se mogu dodavati međulinije i produžavati postojeće čak i neka vrsta prstena između tri dela grada kao u Moskvi bila bi jako dobra osnova,mislim da će nam Rusi ukazati na mnoge opcije o kojima nismo razmišljali.
 
Друга линија је већ великим делом она која треба да иде према Брду. Истина, у првој фази је замишљено да се прво дода наставак од Прокопа до Аутокоманде. То је зато што се на тај начин за релативно мали трошак у времену и новцу (то је само једна додатна станица) добија пуно, јер се комплетна Војводе Степе, Вождовац, Бањица, Кумодраж, подавалска насеља, могу на Аутокоманди утоваривати у метро и на тај начин искључити из гужве у центру. Претпостављам да би се одмах по завршетку крака ка Аутокоманди наставило са изградњом крака ка Бановом Брду. Једини разлог зашто се он ради касније јесте што је у питању дужа деоница, тј. за њу би требало пар година, а за то време овај крак ка Аутокоманди врши посао. Другим речима, све је већ лепо испланирано. Важније је шта ће драги нам градоначелник да уговори у паузи примопредаје евровизијских кључева. :vops:
 
Среда, 10. децембар 2008.
Изјава градоначелника Драгана Ђиласа о сарадњи Москве и Београда
Драган Ђилас и Јуриј Лужков, градоначелници Београда и Москве, заложили су се током данашњег разговора у Москви за јачање сарадње два града, посебно у изградњи метроа и мостова у Београду. После разговора са Јуријем Лужковим Драган Ђилас, градоначелник Београда, је изјавио:

– Данашњи разговори са градоначелником Москве, господином Јуријем Лушковим били су посвећени обнови сарадње два града. Интерес Београда је могућност да руске компаније, уз подршку руске државе, учествују у великим пројектима попут изградње метроа и нових мостова. Руска страна је заинтересована за набавку одређених производа из Србије за своје градске резерве, што се првенствено односи на прехрамбене производе. Буџет града Москве износи 54 милијарде долара што јасно говори колика је могућност за развој, не само Београда, већ и читаве Србије. Разговарали смо и о потенцијалној набавци возила за ГСП, јер град Београд намерава да следеће године купи нове тролејбусе. До краја децембра биће направљен Заједнички протокол о сарадњи главних градова Русије и Србије, а у јануару 2009. године у Београду очекујемо руску делегацију како би конкретизовали све предлоге – рекао је Драган Ђилас, градоначелник Београда.
извор Беоинфо
линк http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1332334
 
Ultra demagoska izjava, to nisam ocekivao od Djilasa. :notok:

Videcemo sta ce reci po povratku iz Moskve... ali ovo ne zvuci ozbiljno...
 
U Beogradu sada imaš samo dve opcije: da se voziš autobusem-tramvajem ili automobilom. Prva opcija za mene je potpuno neprihvatljiva, jer niti mi se tako isplati, niti tako brže stignem, a komfor je sa automobilom neuporediv. Međutim ako bi se pojavio metro kao opcija, to bi onda bilo i brže i udobnije i sigurno više ne bih komutirao automobilom.
Ako je udobnost nešto što očekuješ od metroa, u kartama imaš razočarenje. Prednost metroa je to što ima veliku propusnu moć i što ne zavisi od ostatka saobraćaja (pa je stoga vreme putovanja zagarantovano, i ako putuješ tačno niz liniju, brže od autobusa), a ne to što su sedišta mekana ili što kondukteri služe čaj i kafu. Gužva u metrou je nesnosna isto kao i gužva u autobusu, što će ti reći bilo ko ko se vozio ujutru metroom u Njujorku. Moja linija je vrlo frekventna, stanica mi je na manje od 50 metara od kuće, prosečna vožnja mi traje ispod 12 minuta, itd., ali da nije problem sa parkiranjem, ja bih se *uvek* vozio kolima do Manhattana, pošto je brže i udobnije i stignem tačno tu gde hoću. Međutim, jednom prilikom sam se vrteo cca. 90 minuta po East Villageu tražeći parking, parkirao ispred crkve, popio kaznu i posle toga me je prošla volja. :)

Pošavši od toga da sigurno ima još ljudi koji se osećaju kao ja, mogu da zaključim da će saobraćaj u centru biti umanjen za izvestan broj automobila.
Šta znači izvestan? 5%? 10%? Čak ni idealan metro sistem (što njujorški nije, ni u najširem smislu) i dalje ne obeshrabruje ljude od vožnje kolima. Tek kad vožnja kolima postane toliko nesnosna da metro (autobus, tramvaj) u poređenju izgleda kao prihvatljiva opcija će ljudi ostaviti kola kod kuće. Drugim rečima, kakva god da je trenutno gužva u beogradskom saobraćaju i dalje je za većinu ljudi bolja od sedanja na autobus.

Da se razumemo, ja prvi sam metro-entuzijasta, ali ponekad mi se čini da su očekivanja na forumu nerealna... Kako ja vidim metro kao rešenje problema gužve u saobraćaju -- gužve u saobraćaju će i dalje biti, ali će daleko manjem broju ljudi biti problem... ;)
 
Pa za mene udobnost pre svega znači da stignem brže i ne razmišljam o parkingu, a ne kožna sedišta ili da kondukter služi kafu :) Vozio sam se samo Atinskim metroom, i tu sam čekao maksimalno 5 min. i uvek sam mogao da sednem. Naravno, to može biti iz raznih razloga, tj. nisam se vozio baš u špicu nego 10am i 6pm, a možda je i drugačije u NYC. U svakom slučaju, ako bi bilo kao tad u Atini, svakako ne bih vozio kola.
 
Ja mislim da je prevozno sredstvo budućnosti bicikl, ali nema veze. :D

Još jedan od razloga zašto treba izgraditi teški metro. I dalje mi nije jasan koncept onih koji smatraju da ne treba UMP, tj. da će metro sve rešiti. Mada, možda su svesni da neće, već da treba napraviti što veću gužvu, da bi, kao što Vlada Kalif kaže, se ljudima smučila kola i da bi počeli da idu pešice-prevozom-biciklom-metroom.

Ja sam ranije mislio da treba da se gradi LRT, ali odmah - odnosno da sad bude gotov. Propuštena je prilika, jbga, nema smisla više. E da, i ako bude Moskva sarađivala, bilo bi skrozzzz super da imamo onakve kul vagone (spolja ultra kul). A stanice, ne moramo tako fancy..

Inače, postoji mnogo jednostavan način da se napravi metro - on zapravo već postoji! U manje više sličnom obliku, nek se obelodani tajni Titov tunell, kroz koji je mogao avion da leti, od Belog dvora, do SIV-a i dalje do Batajnice. Možda treba prokopati još kojih sto metara do centra Bataje, ali šta je tu je. avion je bio dovoljno širok, sigurno može da se preuredi za dva koloseka! Ili ne, čekaj, avioni lete podzemnim tunelom od Moskve do Lenjingrada, ovde je samo obična železnica - još bolje! Manje investicija.
 
Eh, ACR i ja kad odem kod mame i tate sednem na 31, autobus se lepo zalaufa niz praznu Ustaničku, za 10 minuta sam na Slaviji, za 15 na Terazijama, svaki put sednem, autobus prazan, karta nešto džabalesku, milina -- šta vi kukate kako je gužva? To što se u Beogradu ne budim pre 10 izjutra je skroz druga priča. :)
 
Vlada Kalif":k823wogv je napisao(la):
Pošavši od toga da sigurno ima još ljudi koji se osećaju kao ja, mogu da zaključim da će saobraćaj u centru biti umanjen za izvestan broj automobila.
Šta znači izvestan? 5%? 10%? Čak ni idealan metro sistem (što njujorški nije, ni u najširem smislu) i dalje ne obeshrabruje ljude od vožnje kolima. Tek kad vožnja kolima postane toliko nesnosna da metro (autobus, tramvaj) u poređenju izgleda kao prihvatljiva opcija će ljudi ostaviti kola kod kuće. Drugim rečima, kakva god da je trenutno gužva u beogradskom saobraćaju i dalje je za većinu ljudi bolja od sedanja na autobus.
Postoji veoma prosto i primenjivo rešenje i za taj problem gužvi u centru, a to je model iz Stokholma. Dakle, naplaćivati ljudima ulazak u centar grada automobilom i to npr. 500 ili 1000 din za svaki ulazak. Očas posla će centar grada postati vazdušna banja a mi koji živimo tu ćemo konačno odahnuti što od zagađenja što od nesavesnih vozača koji zamišljaju automobilsku sirenu kao čarobni štapić. Tada će i metro dobiti na značaju jer onaj ko npr. dođe do Slavije autom i tu ga parkira u podzemnoj garaži, najlakše i najbrže će stići do Terazija ili Kalemegdana metroom.
 
Rusi nude pare i zidare za metro
S. JANJIĆ , 10.12.2008

BEOGRADSKI metro stigao je i do Moskve! Tunel nije prokopan, ali je gradonačelnik Dragan Đilas razgovarao u sredu sa prvim čovekom ruske prestonice Jurijem Luškovom o saradnji dvaju gradova prilikom izgradnje metroa i mostova u Beogradu.
Đilas je, inače, otišao u trodnevnu posetu Rusiji kako bi sa predstavnicima vlasti i privrednicima iz ove zemlje pronašao način finansiranja gradnje metroa, koji treba da bude najveći projekat poslednjih decenija u Beogradu.

- Osnovna ideja je da se stvari koje sjajno funkcionišu u Moskvi primene i kod nas. Hoćemo da pokrenemo neke velike investicione projekte, kako što su metro i mostovi - najavljuje Đilas. - Dogovorili smo se da razvijemo saradnju i sa njihovim stručnjacima, kako bismo što pre došli do rešenja za izgradnju metroa i modela njegovog finansiranja.

Đilas smatra da je jedini način da Beograd dobije metro sklapanje međudržavnog sporazuma i učešća i Srbije i Rusije u tom projektu. On naglašava da i Beograd oseća posledice svetske ekonomske krize, ali da neće dozvoliti da, kako kaže, grad ponovo stoji u mestu kao u vreme ratova i sankcija.

Da ni Rusi nisu imuni na predloženo poslovanje svedoči i Luškov, koji kaže da je Moskva spremna za učešće u velikim investicionim projektima.
- Ozbiljne su mogućnosti da učestvujemo u projektovanju i izgradnji beogradskih mostova - kaže Luškov. - Takođe, moskovski stručnjaci imaju veliko iskustvo i različita rešenja za izgradnju metroa. Zato o tom projektu treba dalje razgovarati, kako bi se pronašlo
najekonomičnije i najefikasnije rešenje.

Metro će izgleda konačno, 35 godina od začetka ideje, da se gradi u Beogradu. Trasa i njegove karakteristike još su nedoumica, a gradonačelnik Đilas je najavio da će u narednom periodu time da se bave stručnjaci iz Španije, Austrije i Nemačke. Sada su se u tu fazu uključili Rusi, sa kojima su razgovori već počeli. Ideja je da se od njih dobiju povoljni krediti za metro, a da zauzvrat velike i priznate ruske kompanije učestvuju u njegovoj izgradnji, ali i izgradnji mostova na Dunavu.

CENA
PROCENJUJE su da će za metro biti potrebno oko 1,1 milijarda evra. Ta brojka uključivala bi izgrdanju oko 14 kilometara tunela i kupovinu vozova i ostale opreme. Gradio bi se sigurno bar pet godina. Prema primerima iz ostalih gradova u svetu koji trenutno grade metro, cene kilometra kreću se od 30 do 60 miliona evra.

JAČANJE PRIVREDNIH VEZA
GRADONAČELNICI Đilas i Luškov založili su se za saradnju Beograda i Moskve i u drugim privrednim oblastima.
- Ruska strana je zainteresovana za nabavku određenih proizvoda iz Srbije za svoje gradske rezerve, što se prvenstveno odnosi na prehrambene proizvode - rekao je Đilas. - Razgovarali smo i o potencijalnoj nabavci vozila za GSP, jer Beograd namerava da sledeće godine kupi nove trolejbuse. Do kraja godine biće napravljen Zajednički protokol o saradnji glavnih gradova Rusije i Srbije, a u januaru 2009. godine očekujemo rusku delegaciju u Beogradu, kako bismo konkretizovali sve predloge.
извор Новости
линк http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=133684&datum=2008-12-11
 
Hvala ti, potrudicu se sledeci put da uspem tako da prenesem vest...
 
Već sam izneo ideju da u četvrtoj fazi prve etape umesto kraka prema Trgu i Kalemegdanu počnu da grade krak od Prokopa ka Sajmu. Treba šinski spojiti pravac Autokomanda-Sajam, a B. Brdu i Žarkovo vape za stvarno dobrim prevozom. Njima je na prvom mestu potrebno.
 
Slažem se ,ali ipak bi trebalo drugu liniju uraditi u prvoj fazi bar do Ade ,Sajam-Ada najfrekventnija deonica,pa zamislimo koliko bi manje automobila dolazilo do Ade posebno tokom letnjh meseci, ali zapravo Metro stanica recimo kod Šećerane na Adi trebalo bi da bude jedna od većih ,zato što bi se odatle polazilo i u pravcu Centra i Nbg i obrnuto pola godine bi to bile dve najoopterećenije linije,ipak terba smognuti snage da se dve linije urade barem cele,neka izbuše tunele a kasnije mogu otvarati stanicu po stanicu zavisno od finansiranja,nelogično je da se druga linija stane na Prokopu,bar na izvesno vreme :kk:
 
Vrh