Šta je novo?

Metro

Opasno mi već igraju po živcima sa ovom agitacijom za LRT sa sve snažnim argumentima kako "Atina razvija laki metro" (delovao mi je prilično "teško" kada sam se vozio njim) i "San Francisko nema metro" (šta je onda BART?). Ako ne mogu da naprave pravi, najbolje je da ne prave ništa. Neka čekaju srećnija vremena, bolje nego da prave nepopravljivu štetu.
 
Koja glupost, umesto da grade LRT, bolje neka dograde tramvajske pruge i kupe nove tramvaje. Bec ima malo manje stanovnika nego Beograd pa ima 5 linija teskog metroa i 100 i nesto stanica, plus ima naravno autobuse, tramvaje, neku vrstu LRT-a, gradski voz a ovi nasi hoce da grade samo taj LRT, sa time nema sanse da rese ogroman problem Beograda i Beogradjana. Nema vise svrhe diskutovati o tome. Gradice ono sta hoce i mi tu nista ne mozemo sem da se nerviramo.
 
Za milijardu evra...

naprave 5 mostova od toga 2 tramvajska u centru grada. Kupe gomilu novih tramvaja(onih lepih)
kupe gomilu novih buseva (onih lepih).
Srede savski amfiteatar.
Srede travajske sine.
Naprave liniju tramvaja prema zemunu,preko novog mosta koji bi bio paralelan sa Brankovim a polazio bi negde sa kalemegdana.
Sine tramvajske da odu skrroz do karaburme.
I ostane para da naprave jos jednu arenu,zavrse obilaznicu (pun profil) sa sve mostom kod starceva,zavrse toranj na avali...

Metro je dalekosezna investicija,mnogo Vlada treba da naplate provizije,za svaku lopatu koja je iskopana. Metro se radi 10-15 godina kod nas je to dovoljno vremena da se izmeni 4-5 vladajucih garnitura. Posto po posto nazidali bi cenu metroa na 2 milijarde.
 
to je opet "Tramvajem u 21. vek" a svi znamo kako se to završilo.. :)

Mislim da će metro kad-tad morati da se gradi, a pošto je to jedna tako skupa i teška investicija upravo zbog toga treba ga graditi što pre. A toranj na avali će svakako biti završen, a što se tiče Arene, i ova jedna Beogradu je previše...
 
Radi pojasnjenja - San Francisco ima metro.

Nije previse razvijez i ne koristi se za kretanje po gradu, vec za siri MET pojas (BART).
 
ACR...pokusao sam da kazem koliko je to skupo i da u nasim uslovima ce to da izadje 4x vise nego bilo gde u svetu. Namestice tendere pa ce svaka sina da kosta kao da je od zlata. A opet necemo imati gde da stavimo sve automobile. :(

Metro je super stvar,ali ja se uglavnom krecem kolima tako da ne vidim prednosti te vrste saobracaja. Odnosno nisam objektivan. Ja bih radije napravio par mostova. I kupio gomilu lepih buseva sa klimama i televizijom i sl.
 
@miki00
to sto si ti naveo bi samo pogorsalo saobracajnu situaciju u beogradu a ne popravilo. Jos vise sina, buseva, automobila koji bi prelazili preko tih mostova i naravno zagadjenja i stresa.
 
Da..nisam objektivan. Ali znam da te pare koje ce da survaju u metro nece koristiti za mostove. A u Beogradu broj automobila se nece smanjivati dok se bude kopao metro. Tako da guzve ce u svakom slucaju biti vece,a mostova nece biti zato sto ce pare da odu u izgradnju jedne cevi metroa. Jedne ili dve linije koje ce se graditi 10 godina i koje ce prevoziti 10 000 - 20 000 ljudi dnevno.

Prica se o Moskovskom metrou,ali Moskva je povezani sa 10-12 mostova (ne znam tacan broj) preko one male njihove recice. Mi ovde imamo 2 reke koje trebaju da se premoste znaci realno da imamo 15 mostova bili bi na nivou Moskve i onda bi mogli da lagano kopkamo metro. I da brinemo o zastiti zivotne sredine..i ostalo sto ide uz to. Da Beograd ima bar 8 mostova ja bih glasao za uvodjenje metroa. Ovako.

Mislim da ima precih stvari koje treba da prethode metrou,nazalost.
 
Zar je moguće da se danas, krajem 2008. godine, u Beogradu i dalje postavlja pitanje zašto treba da se gradi teški metro? Ja to ne mogu da shvatim.
 
Guimaraes..znas kako. Ni jednog trenutka nisam postavljao pitanje izgradnje teskog metora. Metro je bitan za razvoj grada. Slazem se. Ali skrkati 1 000 000 000e u jednu-dve linije metroa. Da nije to malo skupo? Odnosno da li postoji nacin da se taj novac iskoristi na drugi nacin za smanjenje guzvi u gradu. Rekao sam vec gore da se prevozim uglavnom kolima i da najverovatnije nisam objektivan.

Ajde da sacekamo UMP pa da vidimo kako ce izgradnja samo jednog mosta uticati na guzve u gradu. Po sadasnjim proracunima preko gazele ide oko 160 000 kola dnevno(sumljam u podatak realno je oko 100 000). Ako most preko ade prihvati pola od toga na gazeli nece biti guzve i tada ce busevi i sve ostalo ici mnoogo brze.

Ionako metro nece poceti da se radi sve dok ne zavrse UMP,iz cisto ekonomskih razloga. Grad trazi podrsku drzave koja ce jedva popuniti budzet+jednu,dve godine za projekat.
 
Dobro ti se kreces kolima po gradu, ali vise ljudi koristi GSP. Uostalom, u gradovima u kojima je razvijen javno gradski prevoz, ljudi ne koriste toliko sopstvena kola jer brze stizu sve po gradu metroom nego kolima. Plus ne toce gorivo itd. Ovde u Becu, od mog drustva niko ne vozi kola jer je svima jeftinije i lakse gradskim prevozom. Ne ceka se ni metro ni autobus ni tramvaj duze od 2-3 minuta. Dakle, dosta ljudi koji sada idu kolima do grada ili kroz grad, sigurno bi presli na metro.
 
Умп служи да измести возила која имају за циљ или старт неку локацију ван центра, где под центром сматрам Стари град, Карабурму, Далилулу, Дорћол, Нови београд, Врачар итд. Свакако да ће УМП доста допринети смањењу гужви у центру, али далеко од тога да ће гужва нестати. ОГРОМАН број људи ће и даље саобраћати ка горе поменутим дестицнацијама, а у граду ће бити све више и више аутомобила, и форсирањем аутомобилског превоза опет ће настати колапс у центру. На кратак рок, нови мостови решавају проблем, на дужи само стварају још већи.

Метро је једино право решење за решење саобраћајних проблема Београда, и о томе заиста не треба трошити речи. Сваки евро уложен у метро је више него исплатив! Нема везе да ли сада имамо пара, вероватно никада нећемо имати довољно, али баш зато је потребно што пре почети, па миц по миц и изградићемо га!

А ти ћеш, Мики, морати да се навикнеш да прошеташ до прве станице метроа и за 15 минута будеш на другом крају града, уместо да 45 минута уживаш у удобности свог аутомобила и опојном мирису издувних гасова :p
 
Ja se prvi u Beogradu vozim kolima, ali sam proveo kraće vreme u Atini i korišćenje metroa je bilo zaista oslobađajuće iskustvo - pre svega što ne moraš da razmišljaš o parkingu svo vreme dok se voziš na posao, kao što je u Beogradu to slučaj. Sve to za 80 centi, koliko je koštala karta za 1.5h korišćenja metroa, sa presedanjem. Zato je metro važniji od tog UMP-a, i bilo kojih drugih projekata koji samo ohrabruju automobilski saobraćaj, bez obzira da li bi taj UMP nešto popravio ili ne.

dakle, otprilike baš redom koji je Mrka :) postavio (da mi je neko rekao da ću da se oduševljavam njegovim izjavama...)
1. obilaznica oko BG i koridor 10
2. železnica
3. beogradski metro

Beograd posle može državi da se oduži za pomoć, na primer tako što će pokloniti izvestan broj autobusa koji po izgradnji metroa više neće biti potrebni, Novom Sadu, Nišu i Kragujevcu. A u neka srećnija vremena, treba graditi LRT u NS.
 
tako što će pokloniti izvestan broj autobusa koji po izgradnji metroa više neće biti potrebni, Novom Sadu, Nišu i Kragujevcu.
Vec duze vremena razmisljam o tome, i mislim da bi to prosirio i na tramvaje, tj. posle kupovine novih tramvaja, obavezao bih grad da stare pokloni nekom drugom gradu.
 
Danas Đilas putuje u Moskvu da razgovara o izgradnji i finansirnju Metroa,nadamo se da će se vratiti punih ruku! :gobb: A što se tiče naslovne strane beobuilda o Metrou ,al ste se pretrgnuli bolje reći uplašili :kafa:
 
Ih sto si zapeo sa tom vescu za metro kao da dosada nisi cuo sve sto je receno od predstavnika vlasti u vezi toga. Kada budemo imali vise konkretnijih informacija objavicemo kako treba a dotle mozda bude neka mala retrospektiva obecanog i izrecenog
 
Nadam se da će najavljeni strani stručnjaci iz Španije,Austrije,Nemačke, koji navodno treba da pomognu u odabiru rešanja ,savetovati Djilasa da Beograd napravi ,pravi Teški Metro baš onakav kakav su napravili i dalje razvijaju u Madridu,Beču,Berlinu, a oni koji misle da Beograd i dalje u odnosu na te gradove treba da ostane Palanka jer eto da slučajno ne pretekne gradove iz okruženja dosta me podsećaju na one iz bivših yu republika koji nisu dozvolili dase u Beogradu 70 ih napravi Metro i Železnički čvor ,setimo se da je Pešić sam došao na otvaranje izgradnje čvora da iste ne bi iritirao. Da da,setimo ili će Bg biti New York na Balkanu ili će ostati Palanka.
 
И тако, сви су се лепо сложили и прецизно договорили, а сада се мало пљују по новинама, вуче свако на своју страну и опет слуђују народ. Ово укључује и новосковану крилатиц у "лаки шински метро" за који је на Блицовој мапи лепо нацртано да друга линија треба да иде до Правног факултета али су, у најбољој традицији српског истраживачког новинарства, изгледа слова била превише ситна па то постаде Главна пошта... шта има везе, као да ће неко да примети... може и нека жирафа да се доцрта, ето идеје... :bash: Иначе, једна траса "лаког шинског метроа" (како глупо звучи) је готова за две године, што ће ваљда рећи 2005. или тако некако... и наравно приложене су слике 1) комплетног тзв.система "лаког" са све Беовозом, а који иначе "кошта око 400 милиона евра" (то је само прва линија! :blah:) и 2) "врло детаљна" скица прве фазе метроа наравно без Беовоза. Невероватно колико произвољности. Жали боже посечене шуме.

http://www.blic.rs/beograd.php?id=69217

Različita mišljenja ministra i gradonačelnika oko ključnog projekta
Slažu se samo da je izgradnja metroa hitna
Autor: N. Korlat - G. Svilar | 09.12.2008. - 10:42

djilas-ver.jpg

Dragan Đilas
Beograd čeka na izgradnju metroa 30 godina i više nema vremena za gubljenje. Gradnja mora da počne što pre, složili su se prethodnih dana gradonačelnik Dragan Đilas i ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić. Međutim, o tome kakav će metro da se gradi, kad i kojim sredstvima, ne postoji saglasnost među njima.

Dok gradonačelnik Đilas kaže da će Vlada Srbije „samo pomoći gradnju podzemne železnice“, ministar Mrkonjić tvrdi da je beogradski metro „treći najvažniji državni projekat“, što će reći da se Grad o tome malo pita.
Nejasno je i da li će se Beograđani voziti lakim ili teškim metroom. Dok gradonačelnik kaže da je ta odluka još pod znakom pitanja, ministar infrastrukture tvrdi da dileme više nema i da će se graditi teški metro, po projektu starom 30 godina.

Uzdaju se u kredite
- Ta odluka doneta je na Nacionalnom savetu za infrastrukturu, koji je formirao Boris Tadić. U radnoj grupi sedi i Dragan Đilas.
- Sve je vrlo jasno i gradnja teškog metroa će početi najverovatnije u martu sledeće godine, a prvi objekat biće metro most koji će koštati 40 miliona evra - izjavio je nedavno za „Blic“ Mrkonjić i dodao da će prva linija ići od Vukovog spomenika preko Tašmajdana, Skupštine, a onda preko Save do Fontane. Druga trasa će, kaže on, ići od Kalemegdana, pored Skupštine, preko Prokopa do Autokomande.
Milutin Mrkonjić
mrkonjic-ver.jpg

Nije prošao ni dan, a na ovu temu oglasio se gradonačelnik Đilas i to sa nešto drugačijom pričom. Složio se sa ministrom samo oko hitnosti rešavanja ovog problema, a sve drugo je pod znakom pitanja.
- Ne znamo da li će biti izgrađen laki šinski ili teški metro. Dovešćemo eksperte iz inostranstva koji će pomoći da se izabere najbolje tehničko rešenje - reako je Đilas.
Za ovako važan i skup projekat, čija bi realizacija morala što pre da započne, nije obezbeđen novac. I gradonačelnik i ministar se uzdaju u kredite iz inostranstva. Već su počeli razgovori na tu temu sa predstavnicima Rusije i Kine, tvrdi Đilas, a „otvoreni smo i za sve ostale koji u ovom poslu pronalaze svoj interes“.
Mrkonjić ide još dalje i kaže da će deo sredstava biti izdvojen iz predpristupnih fondova Evropske unije, iako im Srbija ne može pristupiti dok se ne odmrzne Privremeni sporazum o stabilizaciji i pridruživanju. On takođe tvrdi da će deo novca dati država iz budžeta.

Politikanstvo
Kao da se ništa nije promenilo od 1975. godine, kad je i urađen projekat teškog metroa. Tada se iz političkih i ekonomskih razloga nije pristupilo njegovoj realizaciji. Nekoliko decenija kasnije oni se pominju kao glavna kočnica izgradnje metroa u Beogradu.
Laki metro se pojavio kao opcija 2000. godine, a odluka o njegovoj izgradnji definitivno je donesena za vreme gradonačelnika Nenada Bogdanovića. Ekonomski elemenat bio je presudan. Daleko je jeftiniji od klasičnog, oko 400 miliona evra za tri linije, a i izgradnja je mnogo brža. Vozila lakog metroa prolaze neposredno ispod površine, a delom svoje trase i iznad zemlje.
Oštri protivnici ovog projekta tvrde da je jedini kriterijum za njegov izbor višestruko manja cena. Oni smatraju da laki metro ne predstavlja dugoročni odgovor na transportni problem grada, te da je njegova izgradnja potpuno neopravdana.
- Laki metro su tramvaji i to je drugo ime za korupciju - rekao je Mrkonjić.
Teška podzemna železnica je klasični metro, koji celom trasom ide ispod zemlje, a podzemni tuneli kopaju se na mnogo većim dubinama. Mnogo viša je i cena, koja samo za dve trake prelazi milijardu evra.
Svima je odavno jasno da je odluka o izgradnji jednog ili drugog metroa odavno dobila obrise politike. Zato je gradonačelnik Đilas, koji javno nije iznosio lični stav, odlučio da pozove stručnjake iz inostranstva.
- Time ćemo smanjiti uticaj politike na donošenje ovako značajne odluke - kaže Đilas.

Radna grupa
Formirana je i radna grupa koja ima zadatak da, u roku od 60 dana, pripremi realizaciju tog značajnog projekta za celu Srbiju. Radnu grupu, pored ministra Mrkonjića, čine i ministri Oliver Dulić i Verica Kalanović, kao i gradonačelnik Beograda Dragan Đilas.

Pogledajte predlog trasa za laki šinski metro
djilas-g2.jpg


Laki metro:
- košta oko 400 miliona evra
- ima tri linije
- jedna trasa gotova za dve godine

Teški metro:
- dve trase koštaju 1,1 milijardu evra
- ceo projekat ima pet linija
- prva trasa gotova za četiri godine

djilas-g1.jpg
 
Ako Mrka kaze metro onda ce biti metro!

Ali cu i dalje tvrditi da par mostova preko save i par komada preko dunava resava sve probleme Beograda. A ako svaki most kosta oko 100 miliona,a za dve linije metroa treba 1.1 milijardi.

Evo jos jedna kratka racunica. Ako preko Beogradskih mostova dnevno predje ukupno 350 000 automobila na sat (gazela,brankov,tramvajski,pancevacki) to je grubo oko 85 000 automobila/sat. A metro ima kapacitet od 50 000 ljudi na sat. I ako 50 000 ljudi koji bi isli kolima ode metroom na putevima bi ostalo 300 000 automobila koji bi opet isli preko 4 mosta odnosno 75 000automobila/h . A ukoliko bi imali 8 mostova guzva bi bila drasticno manja odnosno 43750 automobila/h.

Racunica je jasna. Crv nije ni postojao.

Jedina stvar koju pokusavam da ukazem je da bi manja guzva bila u gradu koji ima veliki broj mostova a bez metroa nego u gradu u kojem ima metro a nema mostova.

2 linije metroa da bi funkcionisale savrseno morale bi da imaju mrezu autobusa koji bi dovozili ljude do pocetnih stanica. Odnosno da budu povezane sa sa vec postojecim gradskim saobracajem a to znaci jos vece guzve u ulicama koje pristupaju metrou. Kako se to radi,da li postoji neki projekat povezivanja gsp-a sa metro linijama? Ili ce to da se radi po principu build&project kao most na adi :/
 
@miki00
Postoji nesto sto se zove cost-benefit analiza i to je nesto sto se vrlo cesto koristi za ovakve infrastrukturne probleme/dileme. Ona ne uzima u obzir samo materijalne dobitke vec i uticaj na siru drustvenu zajednicu. Sad lepo uzmi papir i stavi ove dve alternative na njega (metro vs. drumski mostovi) i onda napravi spisak troskova (svih vrsta) i spisak dobiti tj. benefita, ako i tada budes mislio da je bolje razviti tolike silne drumske mostove onda te ja ne mogu razuveriti.

Mala pomoc. Obrati paznju na momenat ekologije. Koliko je zagadjenje od tih hiljada i hiljada automobila, a koliko od metroa.
 
Ali ti automobili ce biti u Beogradu i ako se napravi metro,nece oni otici nigde sigurno. Nemam nameru da pravim cost-benefit analizu ali bih voleo da pogledam ako je pravljena prilikom planiranja metroa (zar nije vec napravljena?) Ekoloski gledano jeste cistiji metro to nisam porekao ni jednog trenutka.
 
Nisu mostovi jedini razlog za saobraćajnu gužvu u Beogradu. Na primer, u Bulevaru K.A. je stalno gužva (na deonici od-ka Konjarniku), zbog ljudi koji dolaze u centar a pri tome ne prelaze nijedan most. Po meni, trenutno su najugroženiji stanovnici Banovog Brda, a njima zaista samo metro može pomoći da brže dođu u centar, neće im pomoći ni UMP ni most. Inače. živim na Novom Beogradu, i stvarno nemam problema da dođem preko mosta na posao. Malo sporije ide u Brankovoj ali to je to, neuporedivo je sa kilometarskim kolonama u Bul. Vojvode Mišića.

Nego, stvarno me brine ovolika agitacija u medijima za LRT...
 
Са још пар мостова би се сви лепо брзо прешли реку и онда више не би имали куд јер би све било тотално закрчено. УЛИЦЕ Београда немају капацтет за велики број возила, и сада је већ критично, а додатни мостови би их само додатно оптеретили. А кад настане колапс, онда све стоји.

@ACR: Само нека они агитују за ЛРТ, имамо ми своје методе ;)
 
Михаило":o0vvnbbx je napisao(la):
УЛИЦЕ Београда немају капацтет за велики број возила, и сада је већ критично, а додатни мостови би их само додатно оптеретили.
Na ovaj tekst necu nista komentarisati. :) Vidim sa kim pricam.
 
miki00":2i6dyi1z je napisao(la):
Михаило":2i6dyi1z je napisao(la):
УЛИЦЕ Београда немају капацтет за велики број возила, и сада је већ критично, а додатни мостови би их само додатно оптеретили.
Na ovaj tekst necu nista komentarisati. :) Vidim sa kim pricam.
Са ким причаш?!? Ако ниси у стању да аргументовано дискутујеш, боље немој да се хваташ за тастатуру. Ја тебе ни на који начин нисам увредио, и није ми јасно шта си хтео да постигнеш овим цитирањем реченице коју нисам два пута прочитао. Концентриши се на семантику, не на синтаксу, па да лепо разговарамо.
 
Vrh