Šta je novo?

Metro

ACR":2v0qxgkb je napisao(la):
to je opet "Tramvajem u 21. vek" a svi znamo kako se to završilo.. :)

Mislim da će metro kad-tad morati da se gradi, a pošto je to jedna tako skupa i teška investicija upravo zbog toga treba ga graditi što pre. A toranj na avali će svakako biti završen, a što se tiče Arene, i ova jedna Beogradu je previše...
Ne mogu vjerovati da si napisao ovo o areni :notok:
 
dem":zgxqt3xu je napisao(la):
Nadam se da će najavljeni strani stručnjaci iz Španije,Austrije,Nemačke, koji navodno treba da pomognu u odabiru rešanja ,savetovati Djilasa da Beograd napravi ,pravi Teški Metro baš onakav kakav su napravili i dalje razvijaju u Madridu,Beču,Berlinu, a oni koji misle da Beograd i dalje u odnosu na te gradove treba da ostane Palanka jer eto da slučajno ne pretekne gradove iz okruženja dosta me podsećaju na one iz bivših yu republika koji nisu dozvolili dase u Beogradu 70 ih napravi Metro i Železnički čvor ,setimo se da je Pešić sam došao na otvaranje izgradnje čvora da iste ne bi iritirao. Da da,setimo ili će Bg biti New York na Balkanu ili će ostati Palanka.
dem, legendo, ti i ja se uvijek slazemo :)
 
NenoN":3dlc79ct je napisao(la):
Ne mogu vjerovati da si napisao ovo o areni :notok:
Pa Beogradska arena posluje na ivici isplativosti, jer je nemoguće pronaći dovoljno sadržaja za nju...
a i da nije tako, ipak ima mnogo prioritetnijih stvari, složićeš se :)
no da ne opterećujemo temu...
 
Ambassador":9jkhqnj1 je napisao(la):
E da, i ako bude Moskva sarađivala, bilo bi skrozzzz super da imamo onakve kul vagone (spolja ultra kul).
Mozes li okaciti kako im izgledaju metro vozovi?
 
Naravski.

Train_in_Moscow_metro.jpg
 
zašto mi se po glavi mota pesma Idola - Maljčiki kada gledam ovu sliku :)

Povodom mosta/tunela na kraju Nemanjine. Ako je nagib suviše velik za tunel a most suviše visok da bi metro pod zemljom odmah izašao na njega, da li je moguće napraviti pokretni most, kao londonski Tower Bridge, samo za metro? Pretpostavljam da bi pruga, u tom slučaju imala mnogo manji nagib i bila bliže ravni ulice. Koliko brodova kojima treba više mesta (koji zahtevaju podizanje mosta) dnevno prođe Savom? Da li negde postoji pokretni most sa šinama?
 
Ovaj Ruski metro sa sve ovim vagonima i stanicom mi je mnogo lepše i zanimljivije rešenje, od nekakvih space varijanti. Ovo daje šarm, samo da se uradi sa boljom tehnologijom, modernije malo, većih prozora, i super bi bilo. A Beovoz uopšte nije ružan, čak je i lep, samo da nema onih grafita i da ga malo češće peru i održavaju...
 
bigvlada":369x7272 je napisao(la):
Povodom mosta/tunela na kraju Nemanjine. Ako je nagib suviše velik za tunel a most suviše visok da bi metro pod zemljom odmah izašao na njega, da li je moguće napraviti pokretni most, kao londonski Tower Bridge, samo za metro? Pretpostavljam da bi pruga, u tom slučaju imala mnogo manji nagib i bila bliže ravni ulice. Koliko brodova kojima treba više mesta (koji zahtevaju podizanje mosta) dnevno prođe Savom? Da li negde postoji pokretni most sa šinama?
Takve stvari se ne rade za metro. Metro je sistem za masovan prevoz putnika od koga se zahteva tačnost i brzina koji ne trpi čekanje i prepreke. Upravo jedan od presudnih karakteristika za ove osobine je 100% nezavisna trasa. Mislim, može da se napravi pokretni most, ali onda to ne bi bio metro, već neki "niži" sistem. Ne znam da li postoje pokeretni mostovi sa šinama za neki drugi železnički saobraćaj, ali za metro sigurno ne. Uostalom, metro bi nakon mosta prema Terazijskoj terasi išao "u brdo" kod Kameničke ulice.
 
Ambassador":2d5ghgkp je napisao(la):
Jel ti to hoćeš da impliciraš da je Beovoz ružan?
Ма не, мени је Беовоз скроз пристојан, само ми је пало на памет да је наша приградска железница лепша од њиховог метроа :)
 
Siniša":2frnc26z je napisao(la):
Uostalom, metro bi nakon mosta prema Terazijskoj terasi išao "u brdo" kod Kameničke ulice.
Da li neko ima ideju kako će se ovo odraditi s obzirom da je taj deo ulice prilično izgrađen, tu je pijaca a i autobuska stanica?
 
Tu je već "izgrađen" ulaz u tunel. Nivo ulice u Gavrila Principa je znatno ispod i pijace i stanice. Pisalo se o tome i ranije, čini mi se.
 
GOJE":12wc8z8v je napisao(la):
Tu je već "izgrađen" ulaz u tunel. Nivo ulice u Gavrila Principa je znatno ispod i pijace i stanice. Pisalo se o tome i ranije, čini mi se.
To je početak tzv. "bazisnog" tunela gde je sada autoperionica. To je bio tunel po GUP-u iz 1950. namenjen za automobilski i eventualno tramvajski saobraćaj, on nema veze metroom. A da bi ga trebalo iskoristiti za nešto drugo, npr. tramvaj, trebalo bi.
 
Jelde? Baš mi se čini da sam sto puta čitao da je to taj tunel. Onda ništa.
 
I meni se čini da se pričalo o nekom tunelu kod auto perionice u G. Principa, čija je izgradnja krenula još pre 2. SR. Ali to nema veze sa Jovinovim projektom, rekao bih.

Nego, nije problem samo tunel. Kako bi taj metro došao od tunela do Save? Na nekim stubovima preko autobuske stanice ili kako već? I to sve još u centru grada gde nemaš mesta ni iglu da zabodeš.
 
Kakvi nadrealni postovi! Te moskovski vagoni ruzni, asocijacije na stare pesme "Idola".... Man'te se ljudi estetike naseg buduceg metroa, cini mi se da svi ignorisete cinjenicu da izgradnja jos nije ni pocela. Verovacu Djilasu tek kada zvanicno pocnu radovi, do tada svaka diskusija oko nijansi vezanih za metro je bespredmetna. Neka stanice budu od golog betona ako treba, neka uvezemo polovne vozove iz Moskve, samo da predjemo rubikon, tj. samo da imamo prvu izgradjenu liniju... Lako je posle doterivati stanice i siriti mrezu...
 
Prelistajte malo sajtove Metroa Evropskih Metropola videćete da je Moskovski Metro jedinstveni i najlepši kao pravi muzej ,pogledajte stanice pa će vam zastati dah,a imaju i oni nove garniture al to je manje bitno jel to se ništa revolucionarno nije desilo osim što imate vozove sa vozačima i bez a sistem pogona je napredovao sa linearnim hitachi motorima tj.magnetni pogon kao maglev ima ga Japan Peking i Dubai.ono što je najbitnije je pouzdanost i na koliko minuta polaze vozovi a i stare tunele je moguće lako modernizovati.
 
Djilas upravo dao izjavu u Beogradskoj hronici, da bi izgradnja Metroa terbalo da počne za godinu dana,dok će se u narednih dva meseca utvrdit trase i tehničke karakteristike.
:gobb:
 
I još nešto,video prezentacija lrt-a skinuta je sa naslovne stranice Direkcije za građevinsko zemljište :vops:
 
Moskovski metro spada među najlepše metroe, to stoji. Oni su i prvi počeli da prave stanice da na nešto liče. Pre toga su svi pravili samo neugledna stajlišta. Ima jedna priča vezana za izgradnju moskovskog metroa, iskreno, ne znam da li je proverena. Naime, nako I sv. rata Nemačkoj je bilo zabranjeno obnavljanje ratnog vazduhoplovsta. Međutim, oni su to prekršili i negde od 1924. slali buduće pilote u SSSR na školovanje. Zauzvrat su Nemci bili angažovani u izgradnji metroa koji se počeo graditi 1929., a završen je 1932. godine. Koliko je to istinito, ne znam. Priču sam čuo od metrofila, jer kažu da je prvi vozila i dimenzije infrastrukture dosta odgovaraju berlinskom metrou.
 
dem":3b0xjk8t je napisao(la):
Djilas upravo dao izjavu u Beogradskoj hronici, da bi izgradnja Metroa terbalo da počne za godinu dana,dok će se u narednih dva meseca utvrdit trase i tehničke karakteristike.
:gobb:
dem":3b0xjk8t je napisao(la):
I još nešto,video prezentacija lrt-a skinuta je sa naslovne stranice Direkcije za građevinsko zemljište vopi
Jel rekao Djilas konkretno dal ce teski metro da bude? Odnosno, sta mu znaci kad kaze da ce se karekteristike tek znati - teski ili laki- ili znaci nesto drugo? :/
 
Meni se ova kompozicija moskovskog metroa vise svidja, iskreno.
Car_81-720.jpg
 
Siniša, vrlo verovatno da je priča istinita. Naime, u periodu od 1919 do 1933 (dolazak Hitlera na vlast) Rahjsver i Crvena Armija su imali tesnu tehničku saradnju (SSSR je mislio da komunizam ima šanse da osvoji vlast - jedno vreme je postojala i Bavarska Socijalistička Republika). Pošto je Versajskim mirovnim ugovrom Nemačkoj bilo zabranjeno ratno vazduhopolovstvo (u stvari vazduhoplovstvo uopšte, ali su im gledali kroz prste kada je reč o civilnoj avijaciji), nemci su se na sve načine trudili da tajno obuče ljude i izgrade kako Luftwaffe (Dornier Do-17 i Heinkel He-111 su karijere počeli kao civilni avioni) tako i Kriegsmarine (podmornice su građene u Španiji, Finskoj, Holandiji, Argentini itd..) Nemačka je imala i sopstvenu pilotsku školu u SSSR-u a u ruskim je obučavala i kadrove jer su joj sopstveni kapaciteti bili mali (iako su masovno vrbovali ljude da se bave jedriličarstvom a svakog sa pilotskom dozvolom obučavali pasivnoj vazdušnoj odbrani). Sa druge strane, SSSR je čak i za vreme Lenjina imao običaj da unajmljuje evropske stručnjake (koje su veoma bogato plaćali) za oblasti u kojima nisu imali iskustva.

Summa summarum, moguće je da su Rusi angažovali Nemce da im dizajniraju metro po ugledu na onaj u Berlinu. Rezultat su sigurno najlepše stanice metroa u svetu. Šteta što ih nisu angažovali i za dizajn vozova.

Sorry za offtopic, umem nekada da se izgubim :)
 
NenoN":2lvnljc4 je napisao(la):
Jel rekao Djilas konkretno dal ce teski metro da bude? Odnosno, sta mu znaci kad kaze da ce se karekteristike tek znati - teski ili laki- ili znaci nesto drugo? :/
Znaci da jos uvek ne postoji tacna analiza sta je Beogradu tacno potrebno i koje su realne mogucnosti za realizaciju projekta.
 
Vrh