Šta je novo?

Metro

@ Neon

Više nema dileme da će biti Teški Metro s obzirom da će ga graditi Rusi a možda i delom Kinezi ,s tim što se umesto reči "Teški Metro" koriste često političari "nezavisni šinski sistem" uostalom i najavljena cena njegove izgradnje to potvrđuje,a danas svi štampani mediji su preneli izjavu Đilasa da je izgradnja "Metroa" izvesna i realna u 2009.
 
dem":2t4pjfmc je napisao(la):
@ Neon

Više nema dileme da će biti Teški Metro s obzirom da će ga graditi Rusi a možda i delom Kinezi ,s tim što se umesto reči "Teški Metro" koriste često političari "nezavisni šinski sistem" uostalom i najavljena cena njegove izgradnje to potvrđuje,a danas svi štampani mediji su preneli izjavu Đilasa da je izgradnja "Metroa" izvesna i realna u 2009.
I Belam može uz minimalne korekcije da bude tkz. "teški metro", ako bolje pročitaš vesti iz medija videćeš da tu vlada dosta velika konfuzija.
 
dem":28cnrlgy je napisao(la):
Djilas upravo dao izjavu u Beogradskoj hronici, da bi izgradnja Metroa terbalo da počne za godinu dana,dok će se u narednih dva meseca utvrdit trase i tehničke karakteristike.
:gobb:
Ma trase su vec utvrdjene 1976.

1000px-Beogradski_Metro.svg.png



:vops:
 
@ steva
E . . . kako Belam,laki tramvaj može da postane Teški Metro? :shok: Metro je potpuno nezavisan šinski sistem 100% pod zemljom.Ova druga varijanta tz. Lrt je smišljena kako više Evropskih gradova koji hoće Metro ne bi olakšali Evropsku kasu,primer Dublina koji je posle izgrađenog Lrt shvatio da to nije Metro,pa su krenuli da grade Metro!A mi ako ćemo otplaćivati kredit i u narednim generacijama da bar znamo da dajemo pare za pravi Metro a ne lažnjak :dil: u ostalom ko se iz našeg okruženja odlučio za lrt? niko Budimpešta gradi četvrtu liniju teškog,Bukurešt također,Sofija,Solun,Atina,Beč,Rim svi su ludi samo mi smo pametni :shok:
 
Da je kojim slucajem tramvajski kolosek u Beogradu propisne sirine, postojala bi mogucnost povezivanja sistema. Ovako, tramvaj ce uvek biti tramvaj, bez mogucnosti da se na bilo koji nacin nadogradi.
 
dem":zddtkyt0 je napisao(la):
@ steva
E . . . kako Belam,laki tramvaj može da postane Teški Metro? :shok: Metro je potpuno nezavisan šinski sistem 100% pod zemljom.
To što je metro ne znači da mora da ide pod zemljom, postoje i "punokrvni" sistemi metroa koji imaju nadzemne linije. Vozila su druga prica, hoćeš reći da je ovo vozilo lako tramvajsko vozilo?

Dlr.canary.wharf.arp.750pix.jpg


a koriste se i na nadzemnim deonicama (mada ova deonica nije nezavisna, ali ne koriste se "laki tramvaji")

800px-EVAG_P89_5226_Margarethenhoehe.jpg


Ova druga varijanta tz. Lrt je smišljena kako više Evropskih gradova koji hoće Metro ne bi olakšali Evropsku kasu,primer Dublina koji je posle izgrađenog Lrt shvatio da to nije Metro,pa su krenuli da grade Metro!A mi ako ćemo otplaćivati kredit i u narednim generacijama da bar znamo da dajemo pare za pravi Metro a ne lažnjak :dil: u ostalom ko se iz našeg okruženja odlučio za lrt? niko Budimpešta gradi četvrtu liniju teškog,Bukurešt također,Sofija,Solun,Atina,Beč,Rim svi su ludi samo mi smo pametni :shok:
Ako se trasa BELAMA preradi da po karakteristikama bude 100% nezavisna ce moci da parira trasi iz 76. Ja sam više da se ukombinuju obe trake i to da se iskoriste prednosti oba plana. Ako bi se koristio plan iz 76e godine sa gradnjom metroa bi se u najoptimističnijem scenariju dogodila tek za 2 godine...
 
Da povezivanje bi bilo moguće ali sa Beovozom ili otvaranje nadzemne linije recimo Rakovica,Hipodrom,Sajam,Stara stanica,Dorćo litd ili Pančevački mosta Airport city opet Beovoz ,ali problem je međunarodni tranzit i pogon ,Metro vozovi imaju kontakt struje donjim strojem Beovoz gornjim ali po definicij sve što ide nadzemno i ukršta se saobraćajem nije Metro, pa zamislite jaku vejavicu gde putnici izlaze da otkopavaju laki tramvaj ili jaku kišu zbog koje se raspao sistem ili obesni vozači ako su oborili žirafu na topčideru, a što se ne bi zakucali u laki tramvaj ili obesni klinci koji urnišu sprejvima laki tramvaj i šta još ah da košava bre skela sa zgrade pada na laki tramvaj ajd dodajte još neki scenarijo pa setimo se poplave u Bul .Mišića kada sa Brda niko nije mogao do grada tramvaji nisu radili 15 dana.....
 
Ove slike, prva deluje kao Beovoz a druga Tramvaj vidiš kontak sa strujom je gore.Ima Metroa gde vozovi delom idu nadzemno ali u manjem procentu ali to su potpuno nezavisne trase izdignute iznad zemlje kao Beovoz i obično su rađene da bi se premostila reka ili ulaz iz depoa za vozove ili izlaz toga ima ređe,recimo Beovoz linija od Pančevačkog do Nbg je prava Metro linija kada bi bila ekskluzivna za Beovoz pola je pod zemljom pola je nad zemljom ali potpuno nezavisna od bilo kog drugog saobraćaja ali problem je što se ta linija koristi i za regionalni i međunarodni saobraćaj pa vozovi ne mogu da idu na četri minuta kao u pravom Metrou ali nek idu i na 15 to jeste Metro linija,pokazaće se tako u skorijoj budućnosti.Lrt nije nazavisni šinski sistem!~ :kafa:
 
Čak sve ovo što sam rekao lepo se poklapa sa planom iz 76 na slici iznad linije Beovoza tada Regionalnog Metroa sa lepo uklapaju u Metro sistem.Plan je fenomenalan i zaista je bio vizionarski!Trebalo bi da vratimo naziv umesto Beovoza, Regionalni Metro to je svima razumljivo i nama i strancu ,koji bi hteo da presedne recimo kod Vuka iz Metroa recimo za Valjevo to bi nasvakoj mapi bilo jasno
@Steva
O trasama zaista može da se razgovara pa ova Belamova na odudara preterano od 76,ali plašim se da će politika ili Mega marketi ,cityji verovatno imati uticaja mada bilo bi dobro kada to nebi,izgleda da će se tu i najviše lomiti koplja a ne oko lako/teškog sistema
 
@dem
Realno, opciju edit bi mogao da pocnes da koristis, a ne ovako u tri posta. Gubi se nit rasprave i bzvz se zauzima prostor.
 
"dem"":1quwiip9 je napisao(la):
Metro vozovi imaju kontakt struje donjim strojem
Postoje i metroi s kontaktnim vodom:
Madrid
L8-nministerios1.jpg
L10-lago1-cg.jpg

Barcelona
L3-valldaura4.jpg

Milano
http://www.urbanrail.net/eu/mad/L10-lago1-cg.jpg
Rim
roma-b-piramide3.jpg

I mnogi azijski metroi imaju metroe s kontaktnim vodom.
I još nešto u vezi trase. Miami ima metro 100% trase na vijaduktu. Cleveland takođe, ne znam tačno koliko na stubovima, a koliko po zemlji ide trasa, bez ukrštaja sa ostalim vidovima saobraćaja. Trasa amsterdamskog metroa iznosi svega možda 10% tunelskih deonica.
 
Nismo jedini, na toj mapi ima dosta gradova koji ustvari nemaju metro.
 
Verovatno su i oni na nepostojećim stanicam.. :D Čeka se da u Londonu probiju stnaicu, pa i da mi dobijemoi metro.. :bash:
 
@nbumbic

Pa jel treba da nalazimo ređa lošija rešenja? Pa zašto ne uporediš ili pokažeš slike svih Metroa Evropskih prestolnica, ili recimo Washingtonskog Metroa? Uostalom Djilas je sinoć u udarnom dnevniku RTS-a rekao da će Beogradski Metro biti potpuno nezavisni šinski sistem tj.Metro, a to da li će se na Nbg ići na stubove kao Beovoz ili ispod zemlje čućemo! Uostalom nemam ništa protiv tog rešenja sve dok je na stubovima mada je mnogo lepše i praktičnije za putnike ako je ispod zemlje recimo lakši pristup i zimi vas ne šiba košava i kiša mada i to može da se napravi da bude ok ali potpuno podzemni sistem je najbolje rešenje ,recimo Prag kad prođete ispod Vltave čujete samo zvučni signal a i Budimpešta se odlučila za isto na novoj liniji .Djilas rekao sinoć da su trase Metroa već utvrđene i da će samo mali detalji biti izmenjeni,e to je zaista tema za iztraživanje! Na koje je trase mislio? utvrđene planom iz 76 ili koje? :rolleyes: ili što je Steva rekao trase Belama ali skroz podzemne osim na mostovima, inače ovaj prikazani Metro na slici u Čikagu je očajno ružan!
 
Rusi dolaze na razgovore o beogradskom metrou
Autor: Blic online | 14.12.2008. - 09:01
Gradonačelnik Dragan Đilas najavio je da će delegacija iz Rusije doći u Beograd krajem decembra kako bi razmotrila mogućnosti za izgradnju metroa, kao i za nabavku vozila za gradski saobraćaj i izvoz hrane u Moskvu, preneo je RTS. Gostujući u Dnevniku, gradonačelnik Dragan Đilas je rekao da će u Beograd do 25. decembra doći ruska delegacija kako bi se razgovaralo o saradnji.

"Izvoz hrane u Moskvu je velika šansa, ne samo Beograda, već i cele Srbije", naglasio je Đilas povodom nedavnog boravka u Moskvi, gde je s gradonačelnikom Jurijem Luškovim razgovarao o učešću ruskih kompanija u velikim infrastrukturnim projektima.
Govoreći o planovima za izgradnju lakog šinskog metroa u Beogradu, Đilas je rekao da će se, u konsultacijama sa stručnjacima iz nekoliko evropskih gradova, izabrati najbolje rešenje za naš glavni grad i ukazao da u ovom poduhvatu "politiku treba ostaviti po strani" i izabrati najbolje rešenje.

Đilas je najavio da će u Beogradu uskoro biti otvoreno predstavništvo Kineske banke za razvoj, koja je, takođe, zainteresovana za izgradnju metroa i ocenio da bi najbolje bilo da se izgradnja metroa reguliše međudržavnim ugovorom i kreditom koji bi bio ugovoren ispod tržišnih uslova, odnosno sa povoljnom kamatom i uslovima otplate.
Gradonačelnik Beograda je naglasio da je izgradnja metroa veliki projekat, koji bi u prvoj fazi koštao više od milijardu evra i zaposlio veliki deo domaće građevinske operative.
Odgovarajući na pitanje da li Moskva može da "ugrozi" do sada najbolju organizaciju "Eurosonga", koji je održan u Beogradu, Đilas je preneo da ruska prestonica ima godišnji budžet od 54 milijarde dolara, što je 54 puta više od budžeta Beograda i pritom je veća šest puta od našeg glavnog grada.
"Onda vam je jasno kakvi su njihovi potencijali", rekao je Đilas i dodao da mu je gradonačelnik Lužkov preneo da je "Eurosong" u Beogradu sjajno organizovan i da će zvati ljude iz Radio-televizije Srbije da prenesu Moskvi iskustva u organizovanju tog velikog evropskog festivala.
Izvor - Blic
link http://www.blic.rs/beograd.php?id=69958

Kakav sad laki sinski metro ? I nece valjda kupiti ruske tramvaje :O
 
Taj sam tekst prvo video u Politici mislim...

verovatno su ga pitali šta je sa lakim šinskim metroom (jer oni uporno i stalno agituju za LRT) na šta je on odgovorio da će doći stručnjaci da procene šta je BG-u potrebno bla bla... ono što uvek i odgovara.

inače, LRT ne košta 1.1 mlrd, nego koliko beše, 460 miliona... pa i ovaj članak "vuče" na teški metro
 
e kad vec spomenuste metro u cikagu:)) on jeste ovako vizuelno mozda ruzan, tj taj tu deo jer se tu neka linija ukrsta na tzv Loop.... ali vrsi posao, i ima par lepih stanica, barem meni npr stanica na green line Conservatory - Garfield Park je bas lepa (doduse kraj u kome se nalazi bas i nije):)... al npr taj metro u cikagu pravi krug oko najuzeg centra, ali on se tako fantasticno uklapa, jer zbog visine zgrada, on uopste ne deluje kao nesto sto iskace, dok bi u beogradu to izgledalo katastrofalno jer je prosecna spratnost 6-7 spratova u centru.. a on je na visini od 3 sprata;)
 
Ja se protivm tome na stubovima! Već sam pričao zašto, ali ukratko - ružno, nefunkcionalno, zakloanja svetlost, povećava buku, prostor ispod toga je praktično izgubljen za život ljudi, mogu jedino kola da idu (dobro, osim onog visećeg monoraila koji je Steva postavio, ali to nećemo sigurno imati) itd. itd. Lepo, pod zemljom, pa smo mirni. :)
 
@ Vračar ,ja sam slušao Djilasa u predhodnom Rts dnevniku i ono što sam preneo u predhodnom postu je korektno nije pominjan Lrt osim voditeljice koja ga je pitala:koje rešenje će biti odabrano l,t ili teški on je u dužem govoru rekao da će to biti sigurno potpuno nezavisni šinski sistem,a da su trase već utvrđene i biće minimalnih korekcija.Sa Rusima ćemo pogledati nekoliko mogućih rešenja Metroa i to je to lrt nije spomenuo ,zaista bi vole kada bi mogli da dođemo do tog snimka(nadam se da nisam izlapeo) ;)
 
Vrh