Šta je novo?

Metro

ne treba tako, zabodu na svim stanicama, ubace u svaku tupu TBM-ove, i zavrse celu liniju za 6 meseci, za to vreme naruce od HITACHI-a vozove sa linearnim motorom, i da nas bog vidi ;)

Ali ogroman problem je cena jer 1 tbm je strasno skup, a ako linija ima 25 stanica to znaci da bi bar 10 tbmova bilo potrebno, eto bas da ne krece savaki da busi od svake stanice. samo nabiti radnu snagu i masine, i zavrsice se brzo, ja ne vidim u cemu je problem metroa sto se gradi dugo jedna linija, moze i brzo, samo stavis 20 puta vise radnika, mnogo vise masina i gotovo, tako se rade "zgradurine" kao burj dubai. mi bi to gradili 15 godina, a oni za 3 ;) A znate i zasto? rade u 3 smene! a svaka smena ima isto radnika, znaci umesto 1000 imaju 3000 radnika, a koliko je radilo na rekonstrukciji usca? samo 100!

Mi samo gubimo vreme i apsolutno nista vise, at nam projekti i propadaju, dugovlace se bez razloga, prave se problemi bez problema i cela privreda nam je zbog toga nazadna... :bash:
 
Ja bi platio za doprinos i 5000 evra, pa makar bi sparao i za 10-15000, cela kola bi dao, samo da se to vec jednom napravi! :gobb:

EDIT: Covek samo treba imati volju da nesto uradi i uradice. Ako 2 miliona ljudi ima volju, uradice 2 milona puta vise.

Pa i ona tvoja ideja da uradimo nesto po tom pitanju, uradice se samo ako se dogovara a ne da se svadja, jer ako se ljudi ne sloze samo u jednoj stavci, ceo plan propada, a ako se sloze makar u jednoj, slozice se i u vise, pa ce se plan sprovesti u delo
 
dem":2lghiafy je napisao(la):
Nešto mi pade napamet :rolleyes: Šta mislite,gde će da zabodu prvu lopatu tj.kašiku za Metro? :rolleyes: pod a) Vuk
b) Prokop
c) Terazije
d) Nbg
e) Autokomanda
f) Dorćol/Luka Beograd
a - vuk
ka ustanickoj a drugi ka zemunu
 
^^^ И после лепо облепимо метро налепницама са паролама типа: ''Први вагон метроа направљен захваљујући самодоприносу грађана''
 
E kad je o gradnji reč ono što se vidi na predhodnim postovima tj. slikama iz Kelna ,da se zapravo prvo montira krtica ,pa se iza nje postavi cela fabrika betonskih elemenata i prateće opreme za odvoženje iskopane zemlje i još trista čuda a tako veliko gradilište ipak kod nas bi po meni bilo postavljeno samo odakle polazi ili završava jedna od dve ups, posle mosta na Adi tri linije Metroa,znači Prokop je idealan zbog velikog prostora i već postojećeg gradilišta sa kompletnom fabrikom betona i pristupom železnice kojom bi se dovozio materijal i odvozila iskopana zemlja jako bi se iznenadio kada bi to bila druga lokacija .Prvo se prokopaju tuneli pa se onda rade stanice. Ai mam osećaj da us pregovori sa Kinezim upravo vezani za nove Hitachi mini magnetne vozove koji savladavaju uspone malo troše struje i potreban im je manji promer tunela u Pekingu to već vozi i sada Kinezi sa now-how od Japanaca će graditi istu stvar za duplo nižu cenu od drugih! Ako nam se posreći! :kk:
 
Ma bodywork moze da radi ko oce, vazna je masina, gosa bi mogao da uradi bodywork a hitachi motore i svu elektroniku, mada, japanci dosta vozova rade u konzorcijumu firmi, odnosno svaka firma radi delove za koje je najbolja, npr hitachi radi motore, toshiba unutrasnju elektroniku, kawasaki pogonske mostove (bogie), kinki sharyo radi bodywork a sve se to sklopi u pogonima Tokyu car-a. I finalni proizvod je najbolji moguci voz!

Znaci ni da nam kinezi urade bodywork ne bi bilo lose pogotovo kad je u pitanju cena, mada bi svi bili skepticni po pitanju kvaliteta, ali japanci+kinezi pa jos i jeftino, mnogo bolja varijanta neko samo made in russia jer su ovi novi ruski vozovi blago receno odvratni (ne znam dal su gori oni matori iz moskve, kijeva, budimpeste, praga i sofije ili ovi novi gabori iz moskve i sofije) to ni po koju cenu ne bi ni u najgorem slucaju voleo da vidim u beogradu. Kinezima mozemo dati dizajn mi, pa da oni samo naprave po nasim nacrtima, i da se ugrade japanski delovi, i da nas bog vidi ;)
 
Dragoljub Đakonović, gradski sekretar za saobraćaj,za Danas govori o proširivanju saobraćajnica kao rešenju za svakodnevne gužve
Jedino rešenje metro

Autor: R. V. Bibić
2104SS_ocp_w380_h300.jpg

Saobraćajne gužve u centru grada i na prilazima gradskom jezgru, postale su svakodnevna slika sa kojom se suočavaju i vozači ali i ostali građani. U želji da reše ovaj sve složeniji problem gradski čelnici okretali su se mnogim rešenjima, a jedno od njih je i proširenje ulica.

To je zapravo jedna od strategija za smanjenje gužvi u Beogradu. Ulica braće Jugovića većje proširena, a radovi su uveliko u toku u Savskoj, Vojvođanskoj i Ulici Jurija Gagarina gde se proširuje trasa ispod železničkog nadvožnjaka. Prema planu koji je saopšten početkom godine, u dogledno vreme proširivaće se Bulevar kralja Aleksandra, Karađorđeva i Ulica Ljutice Bogdana, Gospodara Vučića prema Južnom bulevaru, te Ulica kneza Miloša u delu prema Takovskoj ulici.

Međutim, Dragoljub Đakonović, gradski sekretar za saobraćaj, ističe u razgovoru za Danas da proširenje ulica nije dugoročno rešenje sa kolaps na gradskim ulicama.

- Sadašnje saobraćajnice, naročito one u centru grada, zagušene su velikim brojem vozila. Proširivanjem ulica gužve bi se doduše privremeno rasteretile, ali to bi samo ohrabrilo vozače da koriste svoje automobile, pa bi vrlo brzo ponovo imali saobraćajne gužve. Cene goriva i dalje padaju, pa će i to verovatno dodatno podstaći vozače da svojim automobilima kreću na posao. Tako bismo umesto sadašnjih uskih zagušenih ulica, dobili široke zagušene ulice - objašnjava Đakonović.

On dodaje da u Beogradu nije moguće izgraditi sistem saobraćajnica koji bi se izborio sa pola miliona registrovanih vozila i oko 150.000 vozila u tranzitu svakog dana.

- Nijedan grad sa više od milion stanovnika, ne može da bude grad automobila. Zato je za Beograd jedino rešenje intenzivan razvoj javnog prevoza čiji bi nosilac bio metro. Samo ako bismo građanima ponudili alternativu u vidu dobrog javnog prevoza, odgovorili bismo ih od dolaska privatnim vozilima u centar - zaključuje Đakonović.
Izvor: Danas
Link: http://www.danas.rs/vesti/srbija/beograd/jedino_resenje_metro.39.html?news_id=147174
 
^^ ne, nego biste morali i da poboljsate javni prevoz i da malo ogranicite ulaz vozilima u centar, ali niko nece da se zamera vozacima, glasaci su to
 
^^^ ali neko vece poboljsanje javnog prevoza je moguce samo uz metro, tako da premisa jos uvek stoji.
 
pa dobro, ali buduci da je metro krajnje nerealan osim na jako dug rok, moralo bi da se nadje neko ostvarivo resenje za kakvo-takvo poboljsanje prevoza - o cemu smo ovde vec do iznemoglosti raspravljali. uostalom, kad bi ogranicio ulaz kolima u centar, ulice bi bile mnogo prohodnije, javni prevoz bi bio brzi a time i frekventniji, i samim tim bi bolje apsorbovao povecanje broja putnika zbog zabrane ulaska kola. uostalom, u bg uglavnom vazi 1 kola = 1 osoba...
 
Ovo sam nasao u tekstu koji se ticao ruske delegacije koja dolazi u BG zbog NIS-a itd...

Dolazak prvog čoveka moskovskog metroa praktično je uzvratna poseta, s obzirom na to da je, tokom prošlonedeljne posete ruskoj prestonici, ministar Milutin Mrkonjić razgovarao o izgradnji metroa u Beogradu, što je zvanično treći po prioritetu infrastrukturni projekat u zemlji. Već je najavljeno da će Srbija za ovaj veliki posao, koji se dugoročno meri milijardama evra, povoljne kredite tražiti i u zemljama poput Kine i Rusije.
 
Tako je, to je objavljeno i u udarnom dnevniku RTS-a nema šale,već je ozbiljno verovatno ćemo saznati detalje uskoro... :gobb:
 
Danas u intervju "Blicu "Mrkonjić kazao da je Metro nacionalni prioritet br.3 "O tome više nema nikakve dileme" takođe rekao"Garantujem da ćemo u roku o šest godina dobiti dve linije Metroa od 14km.Prva će biti gotova za četri godine.Već je za to ostavljen prostor kod Vukovog spomenika i u Prokopu".Ovo je konačna odluka! Formirana je radna grupa u kojoj je i Đilas koji će zbog toga ići u Rusiju na razgovore.Kod nas je trenutno direktor Ruskog Metroa sa kojim se razovara o tome.Biće finansiran iz budžeta ,kredita i Evropskih predpristupnih fondova.Zato što je Metro tehnološka novina u Srbiji.POČETKOM MARTA 2009.POČINJU RADOVI a prvi objekat je Metro most koji će koštati 40.miliona evra.HALLELUJAH!
 
Субота, 06. децембар 2008.
Изјава градоначелника Драгана Ђиласа о градњи метроа у Београду
Поводом почетка реализације пројекта метроа, Драган Ђилас, градоначелник Београда дао је данас следећу изјаву:

– Донели смо одлуку да почињемо са реализацијом пројекта изградње независног шинског система у Београду или популарно речено метроа. Наредних месеци ћемо утврдити дефинитивне трасе метроа и одредити све његове техничке карактеристике. Уз помоћ амабасада Шпаније, Немачке и Аустрије довешћемо стране експерте који ће нам помоћи да изаберемо најбоље техничко решење за Београд и оно што можемо да реализујемо. Тиме ћемо смањити утицај политике на доношење овако значајне одлуке. Намера нам је да, уз подршку Владе Републике Србије, обезбедимо финансирање овако значајне инвестиције у директним разговорима са представницима земаља које су заинтересоване да финасирају овакав пројекат по кредитним условима бољим од тржишних, а да заузврат, њихове велике и светски признате компаније буду градитељи метроа. До сада смо такве разговоре започели са представницима Кине и Русије, а отворени смо и за све остале који у оваквом послу налазе свој интерес. А када смо код њега, највећи интерес Београђана је да добију метро како би се сутра брзо и једноставно превозили и како би и дефинитивно спасили Београд свих ових гужви. Партнере у овом послу одредиће услови који нам буду понуђени, како финансијски, тако и кроз рокове изградње. Изградњу метроа у Београду чекамо тридесет година и овај град више нема времена за губљење – рекао је Драган Ђилас, градоначелник Београда.
izvor Beoinfo
link http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1332110
 
:gobb: :D :kk:

Odlicna vest. Nemam nista protiv ruskih kompanija, metroi koje su pravili svuda po SSSR i bivsem istocnom bloku i danas odlicno rade...

Izgleda da je ovo bas ozbiljno...NIS za metro? Odlican dil sto se mene tice...
 
Ево тог дела Мркоњићевог интервјуа Блицу у ком се говори о метроу

Iznenadili ste mnoge, pa i Dragana Đilasa kad ste izjavili da će Beograd dobiti dve linije metroa u roku od šest godina. Da li ostajete pri tome?
- Naravno. To je nacionalni prioritet broj tri. Takvu odluku doneo je na moj predlog Nacionalni savet za infrastrukturu, koji je oformio Boris Tadić. U njemu sede ministri. O tome više nema nikakve dileme.

Da li to garantujete?
- Garantujem da ćemo u roku od šest godina dobiti dve linije metroa od 14 kilometara. Prva će biti gotova za četiri godine. Već je za to ostavljen prostor kod Vukovog spomenika i u „Prokopu“.

U gradu smatraju da je to nerealno i da je za Beograd bolje rešenje laki šinski metro.
- Laki šinski metro ne postoji, to su, po meni, tramvaji. Metro je samo jedan, a to je podzemno spuštanje saobraćaja u centru grada. Ovo je konačna odluka. Formirana je i radna grupa u kojoj sedi i Dragan Đilas, koji će zbog toga da ide i u Rusiju. Kod nas je trenutno direktor ruskog metroa i sa njim će biti razgovora o tome.

Ko će to da finansira?
- Država iz budžeta, iz kredita i predpristupnih fondova Evropske unije. Koštaće milijardu i sto miliona evra.

Zašto država? Zar to nije beogradski problem?
- Zato što je metro tehnološka novina u Srbiji.

Kada će početi radovi?
- Očekujemo da će to biti početkom marta sledeće godine. Prvi objekat biće metro most preko Save i koštaće oko 40 miliona evra.
извор Блиц
линк http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=68768
 
Ako Mrkonjić i Djilas izguraju priču s Metroom, već sad prikupljamo glasove za naredne izbore ( uticajni smo)! :gobb:
 
Mislim da ovaj bitan momenat Odluke o početku izgradnje Metroa, koji je konačno i zvaničan,jučer i danas u su ga preneli svi elektronski i štampani mediji, za sve nas beobildu ,treba postaviti tu vest na naslovnoj strani i da se najveća pažnja posveti praćenju svega u vezi s Metroom,Mostom na Adi ,Prokopom i ostalim najvećim projektima. Hvala!
 
^^ Biće vesti i za to, ali tek kada se smiri situacija malo (kroz par dana) kako bi mogli da sagledamo kolko je sve to realno, odnosno vest će biti kompilacija informacija iz prethodnih par nedelja :)
 
Они још увек нису конкретно одлучили шта ће да раде. Тренутно је изградња метроа извесна у истом смислу у којем је извесно да ће грађани "добити акције" - да, добићемо нешто и некада, али шта и када, то нећемо знати још неко време. Осим тога, шта би са оном радном групом која је имала 60 дана да одабере пројекат, то сад нико не спомиње...?
 
Djordje":wlea1srz je napisao(la):
Они још увек нису конкретно одлучили шта ће да раде. Тренутно је изградња метроа извесна у истом смислу у којем је извесно да ће грађани "добити акције" - да, добићемо нешто и некада, али шта и када, то нећемо знати још неко време. Осим тога, шта би са оном радном групом која је имала 60 дана да одабере пројекат, то сад нико не спомиње...?
Možda su ljudi završili pos'o pre roka :p
 
Ali i Đilas je juče izavio da je to gotova stvar i da je definitivno donešena odluka o početku izgradnje Metroa,Vlada stoji iz toga,Mrkonjić rekao radovi počinju u martu sa izgradnjom Metro mosta koji je odavno projektovan ne verujem da bi se o takvoj krupnoj stvari igrao sa nervima Beograđana! :dil: E tu sad stupamo mi sa Beobuilda kao javno mnenje, da se naše mišljenje uvažava kao i onih stručnjaka koji će u narednih mesec dva određivati trasu mislim na najavljene Špance,Austrijance,Nemce ipak mi naš grad poznajemo malo bolje!
 
Vrh