Šta je novo?

Metro

ja nisam. smatram da te planove iz 80-tih ne mogu da se primene. pogotovu mi je debilno onaj deo gde metro staje na prokop pa na muzej 25 maj pa na autokomandu. takođe mi se ne sviđa ovoliko mnogo račvanja metroa. deo starog beograda osim tog muzeja nije ni pipnut. jedna od najopterećenijih deonica vidikovac banovo brdo prema centru nije pogrivena...
 
А нешто на ову фору? :laugh:
mogucatrasa.jpg

Верујем да сте сви против због ратног острва :D
 
Somi303":3ovnqsfz je napisao(la):
Пих... нека онда отворе код нас фабрику :laugh:

Jel imamo mi uopste neku fabriku vozova/vagona? Mozda bi mogao Kragujevac da se uposli, pametnije bi bilo da zastava proizvodi metro vozove, ili barem da ih sklapa, nego automobile.
Ista prica kao i za krticu, domaca radinost bez kredita je resenje na duge staze, sve ostalo je beskrupulozno zaduzivanje buducih generacija radi ad hoc pljacke citaj ugradjivanja sadasnje kleptokratije. Dzaba sto ce oni jednog dana za to odgovarati, tada ce biti kasno.
Transfer tehnologije + domaci kapaciteti, bez toga nema buducnosti i bolje da se posvetimo kukuruzu , psenici i biciklima (posto nafte nemamo dakako).

MilisaV":3ovnqsfz je napisao(la):
smatram da te planove iz 80-tih ne mogu da se primene.

Ni najbolji plan star 35 godina ne moze da se primeni, zasto? zato sto je star 35 godina (podsecam vas, crno bela televizija i Drug Tito) a grad nije bio svo to vreme u zamrzivacu pa da se nije ni malo promenio.
Potrebna je ozbiljna studija kretanja stanovnistva, buduceg razvoja kako samog grada tako i drzave i tek na kraju optimalna trasa za prve dve-tri linije. Bez toga je sve kao da se pita mali Perica (sto je nama naravno dozvoljeno ali ne i odgovornima na vlasti)

A to sto se nasi novinari ni kada su ne daj boze otisli cak do Budimpeste a nisu vozili metroom i nemaju pojma nista o tome nego serviraju podgrejane Jovin-belarte-belam-lrt-rolerkoster-metro price, to je sramotno za njih. Da je prva slika na google images kada se ukuca "metro Beograd" svemirski brod iz rata zvezda oni bi pricali da ce ih nam uskoro Francuzi isporuciti i da je Djilas vec potpisao ugovor sa Darth Vadorom a da Han Solo i :kum: prolaze obuku za voznju.
images
 
Tako je, ja mislim i da su vanzemaljci za teški Metro,posmatrajući raspravu na Beobuildu to im postala omiljena tema,ni njima nije jasno zašto se gura opcija sa manjim kapacitetom.I oni kada grade svemirski brod uvek ugrađuju dodatni,nikad se ne zna koga će da pokupe uz put.. :kafa:
 
MilisaV":1cprrtnv je napisao(la):
ja nisam. smatram da te planove iz 80-tih ne mogu da se primene. pogotovu mi je debilno onaj deo gde metro staje na prokop pa na muzej 25 maj pa na autokomandu. takođe mi se ne sviđa ovoliko mnogo račvanja metroa. deo starog beograda osim tog muzeja nije ni pipnut. jedna od najopterećenijih deonica vidikovac banovo brdo prema centru nije pogrivena...

по том плану, линија М4 иде од Кнежевца преко Церака и Бановог брда до Дорћола, тако да и није да није покривена, тако да може да се уради тај правац уместо правца ка Аутокоманди
 
@Somi303
S tim sto je Bombardier prodao te vozove Delhiju jos 2007, a fabrika u Savliju (Indija) je tek 2009. proizvela prvi voz...

Uostalom, zasto ne bi prodali vozove Beogradu? Ne postoji nijedna ekonomski razlog za tako nesto, a i cenovna politika mi nije jasna. Lako je prebrendovati proizvod i prodati skuplje, a odbiti narudzbinu jer ce mozda spustiti cenu negde u buducnosti je idiotski. Pa onda bi odbili i indijcima. Valjda gledaju nivo BNP po stanovniku i ko sta ima koliko da plati...

P.S. Apsolutno mislim da mi imamo lokalnih kapaciteta za izgradnju metro vozova, btw. Samo sam hteo da ukazem na to da ti vozovi nisu tako skupi.
 
Al to je bilo samo prvih par vozova, vecina ce biti proizvedena u Indiji, zato je cena toliko niska. Ako su im dali po istoj ceni tih prvih par, to je bilo "ispod cene" jer je sve u paketu. Nema sanse da metro voz proizveden u Evropi (i to Nemackoj/Svedskoj) kosta manje od tramvaja proizvedenog u Evropi (i to Spaniji).

I da, jedna stvar, sad vidim, kako si racunao cenu tih vozova?
Po wikiju:

The rolling stock for Phase II is being supplied by Bombardier Transportation, which has received an order for 498 cars worth US$828 million.

Znaci jedan "car" 828/498 = 1,662 miliona USD

ALI

These trains are a mix of four-car and six-car consists, capable of accommodating 1178 and 1792 commuters per train respectively.

"Car" je vagon ocigledno, ne voz. Znaci jedan voz kosta 4*1,662 = 6,65 miliona USD ili 6*1,662 = 9,97 miliona USD. Znaci nije jedan metro-voz jeftiniji od CAFa. Sad mozda ti imas neke druge podatke?


Jedino ako brojis po broju putnika, jedan vagon u Delhiju po wikiju ima kapacitet 290-300 putnika, dok CAF ima kapacitet 242. Mada ja ne bi poredio indijske kapacitete i srpske, Indijci su sitniji i vise se guraju i guzvaju od Srba :) Tako da sam voz po glavi putnika jeste jeftiniji, ali tu nismo uracunali koliko kosta infrastruktura...
 
Свака част овим Пољацима. :kk: Тако су се "брзо" развили то је невероватно. Варшава има екстра "skyline", има метро... и не стају ту него иду даље. :) Кад ћемо ми тако? :rolleyes:
Warsaw6vb.jpg

img8734mediumbb4.jpg

120n.jpg

solaris_urbino_12_warszawa_busmania.jpg

Добро, по нечему смо слични :cool:
how-bad.jpg
 
Било би лепше без ових зелених шипки, баш онако "упада" у око. Да је само офарбано у браон без шипки било би лепо :D
 
dziggy":ema64hhh je napisao(la):
evo jedne slicke na kojoj vidimo metro u Santo Domingu koji je radio Alstom, otvoren pre 2-3 godine. Teski metro a ima pantograf, kako to?
Pa laki, teski ili bilo kakav drugi nema apsolutno nikakve veze sa tipom kolektora za električnu struju. Špancima su sva vozila u metroima sa pantografima. Pantograf kao uređaj ima jednu ogromnu prednost - bolju kaptaciju struje u odnosu na većinu drugih opcija. Kod treće šine, u krivinama, na skretnicama i sl. vrlo često ta treća šina mora da se prebacuje sa leve na desnu stranu voza i pri prelasku preko takvih mesta javlja se ozbiljno varničenje, dok gornji vod može kontinualno da bude razvučen i na takvim mestima. Varničenje se javlja samo na sekcionerima mreže.
 
Somi303":m2b95tp9 je napisao(la):
Свака част овим Пољацима. :kk: Тако су се "брзо" развили то је невероватно. Варшава има екстра "skyline", има метро... и не стају ту него иду даље. :) Кад ћемо ми тако? :rolleyes:

Kad budemo glavni grad drzave od 40 miliona ljudi
 
И кад будемо били католици, што значи никад :rolleyes: Ваљда ће се нешто ускоро променити на боље у овој држави :)
 
Somi303":3eu66cfj je napisao(la):
Свака част овим Пољацима. :kk: Тако су се "брзо" развили то је невероватно. Варшава има екстра "skyline", има метро... и не стају ту него иду даље. :) Кад ћемо ми тако? :rolleyes:
Warsaw6vb.jpg
Uuuu, kakvo je ono neogotsko ludilo od solitera u desnom delu slike?

EricNBGD":3eu66cfj je napisao(la):
Iskreno se ne razumem mnogo u tematiku, ali trenutno ne mogu da zamislim gde bi ti proterao nadzemnu železnicu posle granice Tvorničke i Bul. Mihajla Pupina?
Potez Tvornička - Nikolaja Ostrovskog - Glavna je definitivno preuzak za bilo kakve "teške" inovacije, a kako sam shvatio kopanje sa te strane Save je van diskusije.
Nigde :) Po centru Zemuna samo podzemno. Ali je po meni to neophodno, makar za neku kasniju fazu.

@Boca-ica
Zemljak, ljubim ti dušu :) počni da koristiš quote tagove, ovako nikad ne znam šta si ti pisao, šta je citat i ko tu kome odgovara... NHF...
 
Veličina zemlje ipak igra veću ulogu od vere. Eto Moskve za primer. A najveću ulogu ima opšta stabilnost društva. Sem toga, iako su Poljaci Sloveni kao i mi, kod njih preovladava centralno-evropski mentalitet, disciplina, organizovanost, kolektivnost...
Kod nas se zalomio i 'lakoćemo' mentalitet, krnja državica i stalna politička žarišta. Iz toga bi se i Japaneri teško iskobeljali... :/
 
mekbejn":1z4l1qpf je napisao(la):
Somi303":1z4l1qpf je napisao(la):
Свака част овим Пољацима. :kk: Тако су се "брзо" развили то је невероватно. Варшава има екстра "skyline", има метро... и не стају ту него иду даље. :) Кад ћемо ми тако? :rolleyes:
Warsaw6vb.jpg
Uuuu, kakvo je ono neogotsko ludilo od solitera u desnom delu slike?

Неко совјетско лудило :D Мени је слатка та зграда
 
Varšava je veličine Beograda,a ovi novi soliteri su ekvivalent našem NBG,ipak je NBG mnogo izgrađeniji i veći ,a ovi soliteri su skoncentrisani u centru Varšave, pa se stiče utisak mnogo većeg grada.Zamislite da smo mi naše postojeće solitere izgradili jedan do drugog,bila bi to mnogo impresivnija slika od Varšave.Zato bi prava stvar bila da se u bloku preko puta Arene isključivo grade soliteri,kao i kod stanice NBG. :kafa:
 
@hazard
Isao sam po kapacitetu/broju putnika koji moze prevozno sredstvo da preveze. Mislim da zvanicne specifikacije ne racunaju "kulturno-odredjeni faktor guranja". :)

Inace, nije bas par vozova, prva tura je bila 54 vozila (ima na linku ka bombardierevom sajtu koji sam postavio ranije).
 
Saznah da je kopenhagenski metro jedan od najskupljih na svetu a pogotovu u evropi.Takodje i poljski.

Dok je primer za jeftin metro u Oslu jer su prvo radili premetro.Ili recimo sofijski,jeftino a sovjetski efektno.
 
Vrh