Šta je novo?

Metro

Ovo je inace clanak preuzet iz novog broja NIN-a. Novinski clanak je veci ali sustinu ste videli.
Presipaju iz supljeg u prazno.
 
Mislim da ne treba da fatalizujemo ovaj novinski članak sve dok nečujemo neku zvaničnu izjavu iz grada ili republike..kako vidim još se nije odlučilo da li se ide na međudžavni kredit a kako se i vidi Alstom ima lepe želje i nije siguran da će uspeti ili međunarodni konkurs,ako se radi o međudržavnom kreditu Rusi i dalje daju najbolje uslove sa 1%kamate..mislim da kako se budu približavali izbori trka dva lobija teškog i lakog će se zagrejavati pa i novinskim člancima i sl. sa gradnjom mosta na Adi i velikog novca uloženog od grada i kredita ipak će presudnu reč imati republika barem tako deluje.. :kafa: ili nas samo drže zagrejanim dok ne dođu izborim a onda će da nam kažu "evo samo što nismo počeli ..još samo da glasate za nas" a s obzirom da nam prete opet lakim...glasajte za one koji daju teški..dobra stara pijaca :cool: to u vezi metroa će ipak čekati novu vladu..ako išta videćemo i Egisovu studiju i kako su to oni zamislili da izgleda.
 
Laki miriše neviđeno, drugari.

Elem - što se tiče cene po kilometru, metro u Madridu (teški, podzemni) je koštao 40 miliona EUR po kilometru. 27 miliona je sasvim realna cena kod nas za teški metro uključujući i nadzemne deonice.
 
Jedino u šta ne sumnjam da će dizajn biti francuski interesantan.. setimo sa da je po ovoj ceni građen i metro u Sofiji..
Metro_Station_2_reduite.jpg

Egis projekat Metro Lyon..u toku
http://3.bp.blogspot.com/-ciF-ZSHNT...s%2CFare+Chart%2CMap%2Cjobs%2Cproject+map.jpg
Egis i Alstom Chennai Metro project
http://img504.imageshack.us/img504/2931/cmrl3vy1.jpg
U najgorem slučaju čeka nas ovo..
 
Hmmm...Ovo ide uz onu pricu da ce se kandidovati ponovo za gradonacelnika Djilas.Pa ako potpise ugovor za metro nedelju dana pred izbore kao sto su onaj ugovor sa Fijatom pobedice na izborima za dlaku jer ce imati i izgradjen most.

Sad nam samo bacaju koske,a prava prica ce biti od septembra kad se vrate sa odmora.
 
A dje je pantograf?Ocigledno ce morati da bude jer nece moci trecu sinu da imaju na sredini bulevara.
 
Agathe” arrives in Oullins metro station

On 2 March, on the project to extend Line B of the metro system in Lyons (central France), the TBM Agathe, nearly a month and a half ahead of schedule, finished driving the 970 m-long single-tube tunnel, under the Rhône, between the Gerland Stadium and Oullins metro stations.

The breakthrough took place in the presence of Gérard Collomb, mayor of Lyons, and Bernard Rivalta, chairman of Sytral (client). Agathe now has to drive through the station and the rear-end (300 m) of the station. The extension to the line is scheduled to open in September 2013.

Reminder: this project is being implemented by a consortium notably composed of Chantiers Modernes Rhône-Alpes (leader), Botte Fondations, EMCC and Tournaud (all VINCI Construction France subsidiaries), and Dodin Campenon Bernard (VINCI Construction) for the civil engineering, with the participation of Cegelec Infrastructures & Mobility (Cegelec GSS Division, Energy business line) for the design and installation of the ventilation and safety equipment (lighting, infrastructure management systems).

Contract value: €108.5m
http://www.vinci.com/vinci/actus-chantiers.nsf/761E1FF1EE0DE43FC125788F0041063E/$File/Oullins.jpg

Nadajmo se krtici i ispod Save, kao što je Egis projektovao ispod Rone.Lijon
http://www.tunnelbuilder.com/week1111_pic1.jpg
 
Uh, meni ovaj metro na stubovima izgleda baš nehumano. Sad zamisli ti se voziš ili šetaš bulevarom kad ono šiba iznad tebe metro, nekako mi nije prijatno ni da zamislim.
Sa druge strane, ako je tako jeftinije, i ako to uslov da bude metroa, ok.
Svariću šta god naprave, samo ako bude 100% NEZAVISNA TRASA!

A ovaj Chennai rail ima samo 17 stanica (!?) na prvoj liniji od 32km i to 11 podzemnih (na 14 km) i samo 6 nadzemnih (na oko 28 km vožnje). Ok, prva linija ide ka Aerodromu, ali svejedno malo je baš. Druga linija već ima 17 stanica na 22 km što je bolje, ali opet nisam oduševljen...
 
Pa problem je sto u Bulevaru ne moze biti nadzeman nikako jer nema ni prostora za stanice,stepenice i sve ostalo.Jedina opcija je nadzemno ili plitak tunel.BELAM je predvidjao nadzemni deo od Orla(Depoa),mozda budu pametni pa bude podzeman do cvetka jer je tu izgradjeno sa leve i desne strane.To bi i bilo podnosljivo resenje.Dakle samo jos da dodaju na plan podzemne stanice djeram i lion :)

sema_metroa.jpg


Takodje je i zanimljivo sta ce raditi sa tramvajem kad se zavrsi most preko ade,da li ce da ga produze ka areni ili da spoje ka blokovima.
 
Dnasnja politika-2ga strana intervju sa nekim iz Alstoma.

Kaze da ce prva linija imati nosivost 10 000 do 18 000 putnika.Vec su snimili koliko se koristi gradski prevoz,i.t.d. Kazu da je studija pri kraju i da ce biti gotova u januaru 2012. godine.Nekoliko meseci pregovora i pocetak izgradnje oko izbora(cak i politika to naglasava).2015. bi bila gotova prva linija.

Pominje prvu liniju ustanicka-zemun.

Kaze da kilometar metroa je 26-50 miliona eura i da ce stoga u Beogradu kostati oko 600 miliona eura prva linija.
 
A zato su se šetale veće grupe Francuza po gradu,a ja se pitam šta rade? kad oni rade studiju..vozali se malo novim trolama i brojali putnike kažu pa i nisu neke gužve u centru,a mrzelo ih da se voze do Zemuna ili Ceraka...pa onako uz kapućino neki domaći "expert" im došapta 10-18.000 :laugh: a i vozali se BGVozom da vide kako to radi teški Metro pa se uplašili stanice Vuk i mega tunela..kažu ovo je i za Pariz preveliko... :shok:
Izvinte'na sarkazmu vrlo je realan.. :kafa:
 
pa u pravu su francuzi, sa novim mostom i ump plus obilaznicom plus boljim tranvajim/busevima realno uopste nece biti frka sa prevozom....
 
samo neka oni naprave nezavisni sistem, mogu da budu i single carovi na svakih 5 sekund za po 4 osobe ne zanima me
 
To da će biti nezavistan sistem više nema dileme biće 100%,e sad gde žele da uštede to su uži tuneli,kraće stanice/platforme,kraće garniture umesto 5 kola biće 3 i naravno stubovi na Nbg mada ne bih se iz.nenadio i cut &cover na Nbg i kjluč u ruke cela linija gotova za 3 g.Kada bi se radilo o teškom metrou sve bi bilo većeg kapaciteta a umesto cele linije za 3 g.dobili bismo voz do Vuka s tim da bi Metro već proradio po završetku depoa i sukcesivno od stanice do stanice verovatno bi funkcionisao do Skupštine u prvoj faz..
http://www.mybengaluru.in/uploads/mybengaluru/metro_design.jpg
kraća garnitura 3. kola
 
они ако не направе пероне од најмање 100 метара нису ништа урадили
 
Ja sam sada igrom slucaja u Lozani. Oni imaju dve linije koje zovu "metro", od kojih je jedna (m1) tzv. "laki metro". Koristim je svaki dan te mogu ukratko da opisem utiske. To je jedno predivno saobracajno resenje i sasvim odgovarajuce zadatku. Nakon dve stanice u centru vozi uglavnom kroz travnjake pored za lokalne prilike sirokih bulevara sa cetiri trake (2x2) i krajeva koji lice, recimo na Zarkovo ili Zeleznik pa zatim na Zemun Polje. Najvecim delom ima jednokolosecnu prugu i vozovi se mimoilaze na stanicama, mada ima i stanica sa samo jednom platformom (tako da vozovi staju na istom mestu za oba smera). Najveci deo putnika putuje od i do univerzitetskih kampusa dok ostale stanice deluju kao da su se igrom slucaja zatekle na trasi. Vozovi su uredni, neprenatrpani, i prijatni i idu na 10 minuta.

Sve u svemu sjajno saobracajno resenje... za grad od 130.000 stanovnika. :notok: :notok: :notok:

Potpuno, ali potpuno neodgovarajuce za Beograd. Oni ga mogu nasminkati i prilagodjavati ali u osnovi koliko para toliko muzike - to se jednostavno ne moze napraviti jeftinije bez ozbiljnih i opasnih kompromisa. Na primer kapacitet od "10-18.000 putnika" nije nikakvo resenje na duze staze. Ko je prolazio kroz recimo minhenski aerodrom ( :cool: ) i kroz Hitrou ( :o ) zna vrednost ugradjenog viska kapaciteta.
 
Pa to,metro se gradi za buducnost.Recimo da ce i poskupeti fosilna goriva skoro a bice sloma za 10-15 godina i onda kad svi nagrnu na metro bice nam djavo kriv sto nismo pravili pravi metro.Vece ulaganje je na pocetku,ali ako nema potrebe imas redje polaske i gotovo.Ako treba veci kapacitet grunes vise kompozicija i cao.
 
ЛРТ је за Нови сад.
 
moramo imati i na umu br gradjana, koliko ce Beograd moci imat najvise stanovnika? Ja mislim da cifra optimalno nece prelaziti 2 miliona, a ni ne treba.
Da sacekamo projekat pa cemo da vidimo...
Auto nikad nece prestati da se koristi , bice uvek ista gustina saobracaja, samo sto ce se postepeno preci na struju ili vodonik kada nestane fosilnih goriva. Vec sad se preko prelazi na struju, kola na struju imaju besplatan parking u centru , utikac za napajanje itd...
 
+
i ne treba da ga prave i da osmisljaju oni u koji nikad neće ući osim pri otvaranju....
 
@Djordje
Kakve imas utiske o m2 liniji? Naime, to je jedini metro u Svajcarskoj i nastao je rekonstrukcijom jedne stare lake zeleznicke linije. Izmedju stanica Lausanne-Gare i Grancy je ostao jedan kolosek.
 
Sve su to ok sistemi za manje gradove kao u Švici..Beograd koji sada ide prema cifri od 3 mil. kako nas zvanično obavestiše svake godine se u Bg doseli oko 60.000 ljudi..a već sada vidimo da je i bez blokade Pančeva linja "teškog" BGVoza je krcata eto zadnje dve večeri se vozih u 20.00 ni 21.00 sa stanice NBg i videh dok sam sedeo na klupi da su sva mesta za sedenje u oba pravca su bila popunjena van špica..Jovin je gradilo se na njegovom projektu ili ne postao "urbana legenda" za kojom će mnogi žaliti kada se budu vozili u "lakom" :kafa:
 
Vrh