Šta je novo?

Metro

Ovo u sustini i nije off-topic: citam da je Francuska blokirala inicijativu o nazavisnoj istrazi trgovine organima na Kosovu. Time su se po meni trajno diskvalifikovali kao ucesnici u gradnji beogradskog metroa jednog dana. Meni bi licno bilo gadno da sidjem dole i sednem u te vozove.

Hvala Bogu, ima drugih koji umeju da rade i brze pruge i metro, tu pre svega mislim na Spance. A tu su i Rusi, Italijani, Kinezi... Francuzima sada stvarno daleko lepa kuca. Kamo srece da sam kao mlad isao na kurseve spanskog a ne francuskog, muka mi je.
 
Spanicima bi pre poverio tako važan posao čisto zbog one anegdote da je Francuska poslala topove za pomoć Srbiji, ali municija koja je išla uz topove nije im odgovarala. Municija je zato slata u Kragujevac na dodatnu obradu, što je samo usporilo odbranu zemlje.
Ne bih voleo slične anegdote o metrou....
 
Mislim da posao oko metroa ne bi trebalo da ima veze sa politikom, već sa time ko ima najbolju ponudu... Francuzi su doduše poznati po dosta skupoj metodi izrade, a Španci po dosta jeftinoj, tako da...

Elem, francuski ministar spoljnih poslova do prošle godine je bio Bernar Kušner, poznati desničar i predstavnik UN na Kosovu... jes čovek će sam sebe da optuži, nije mutav... postoji razlog za francusku politiku...
 
U tom slučaju svako po jednu liniju,Kineska,Španska,Ruska...a može i Nemačka... :kafa:
 
Ja sam za to da mi pocnemo da burgijamo, pa ko god hoce da se uzida, moze. :cool:

Osim Francuza...
 
Ako ćemo iskreno ,ako bi gledali iz samo političkog ugla,pa 90% zapadno everopskih zemalja je učestvovalo u bombradovanju u okviru Nato,među kojima i Španija a i Rusi su se povukli sa Kosova ostavljajući trećinu teritorije na izvolte..nabrajanju nema kraja. ne možemo bazirati ciljeve izgradnje velikih infrastrukturnih projekata na dnevnoj politici već isključivo na interesima povoljnog finansiranja,uz to pa francuzi su kupili Maxi gde se hrani cela Srbija,a tek fabrike hrane prodate Hrvatima ko se toga još seti kada kupuje štark bananicu ili kupi frikom sladoled.. :kafa: a istina je da veliki biraju vas a ne vi njih,ako Alstom želi posao izgadnje Metroa u Beogradu budite sigurni da će ga dobiti,reći ne multinacionalnim kompanijama je veoma veoma teško..
 
2012ice delez je Belgijski.

Vidim da je tebi obecano to jahanje krtice koja pusta marseljezu pa sada lobiras za Francuze :D

Nego,sta mislite,kada ce poceti da nas farbaju pricama o metrou?Po obicaju u septembru ili ce krenuti ranije zbog izbora?
 
Aha a u čemu je razlika? kao R.Srpska i Srbija..to je francuski kapital ;) a zaboravio si da sam lobirao za Ruse..lobiram za svakog ko će nam konačno izgraditi Metro u Beogradu,najlakše bi to bilo sa Kinezima tvrdim da bi nam napravili 5 linija,ali Evropa se pita da li to može,neki su lobirali i za Kanađane a i to mu beše Francuski kapital..eto biće interesantno videti kome će se prodati Aerodrom...neko davno reče da novac nema boju..naši političari su tako slatko to primenili na brojnim primerima..
 
Tu ima par nivoa... jedan je da mozes da ne mesas politiku ni u sta, ali onda politicke ciljeve neces ostvariti. Ako neces da ratujes, politicke ciljeve mozes da ostvaris samo tako sto ces drugu stranu da pritisnes tamo gde joj je tesno - a novci su vrlo dobar teren. (To je taktika koja se vrlo uspesno koristi *prema srpskim politicarima*). U osnovi, ako neko ozbiljno misli da gradi metro, onda smo mi musterija kako god se to finansiralo jer cemo to u krajnjoj liniji mi da platimo. A musterija je car situacije. (Naravno, mi ovde imamo drugi problem, a to je da nasi politicari jos nisu raskrstili sa time da metro mora da se plati i to novcem koji ce oni radije da spiskaju na predizborne iluzije te tako traze donacije od 3 miliona evra za projekat i slicne nebuloze...) Ako neko u inostranstvu dobija novce od narko-mafije da podrzi jedan stav koji je suprotan proklamovanim spoljnopolitickim interesima Srbije, onda taj neko treba da zna da ce zauzvrat da izgubi $1mlrd i xy radnih mesta (pazi se sledecih izbora!) za svoju gradjevinsku industriju. OK, mozda nije nesto u velikoj shemi, ali ako tako ne ucenjujes, svaku bitku ces izgubiti.

A drugi nivo je ovaj sto boca-ica pomenu... Tako je iranska aviokompanija svojevremeno kupila od Boinga avione. Odlicni, najkvalitetniji, najpovoljnija cena, nisu mesali politiku u to. E samo kad je SAD odlucila da im uvede sankcije, posle toga kako otkaze neki trivijalni deo na Boingu, ceo avion ide u hangar do daljnjeg jer se nema cime popraviti. Kad ulazis u posao u kom ces biti za nekog vezan sledecih 100 godina, onda tri put razmislis da li mu verujes i hoces li imati alternativu.
 
Da svetska aktuelna situacija i trendovi pokazuju da je najbolje vezati se za Evropske partnere u vezi dugoročnih projekta,bili to Francuzi,Nemci ili Rusi..a šire jedino Kinezi su u stanju da vam daju velika sredstva pa i to da završimo svih 5 linija od jednom, ali Kineski uticaj mada u porastu posebno u Srbiji ima i svoj limit, setimo se da je jedan od bitnijih uslova priključenja Eu bio ukdanje direktne linije Jat za Peking,kao i prodaja Telkoma i Epsa, sve to postaju Globalni resursi zato mislim da veliki igrači kao Alstom ako nešto žele sve će uraditi da dobiju..
 
2012":3pdjmlsa je napisao(la):
Da svetska aktuelna situacija i trendovi pokazuju da je najbolje vezati se za Evropske partnere u vezi dugoročnih projekta,bili to Francuzi,Nemci ili Rusi..a šire jedino Kinezi su u stanju da vam daju velika sredstva pa i to da završimo svih 5 linija od jednom, ali Kineski uticaj mada u porastu posebno u Srbiji ima i svoj limit, setimo se da je jedan od bitnijih uslova priključenja Eu bio ukdanje direktne linije Jat za Peking,kao i prodaja Telkoma i Epsa, sve to postaju Globalni resursi zato mislim da veliki igrači kao Alstom ako nešto žele sve će uraditi da dobiju..
Sta je bilo opravdanje trazenja ukidanja linije za Peking? Ovo nisam ranije cuo.
 
зашто су тражили да се укине линија Београд-Пекинг? нема никаквог смисла, поготово што велике компаније лете свакодневно тамо
 
jovanovm":3mjyqvw5 je napisao(la):
Elem, francuski ministar spoljnih poslova do prošle godine je bio Bernar Kušner, poznati desničar i predstavnik UN na Kosovu... jes čovek će sam sebe da optuži, nije mutav... postoji razlog za francusku politiku...
malo si pobrkao ;)
 
Da odgovrim Johny's x 2. Da to je bio jedan od uslova koje smo diskretno ispunili prilikom dobijanja Ssp-a sa Eu,zato što je do tada Aerodrom Beograd i direktna linja Jat-a su bili jedna od glavnih kapija dolazaka Kineza migranata u Evropu nasleđeno od Miloševića..možda bi direkt linja mogla opet da se otvori ali ne verujem da je to moguće bez saglasnosti Eu..
 
ааа, хвала на информацији. да ЈАТ лети нема шансе, можда када би Ер Чајна или неко њихов, али ЈАТ не. елем, је л' има нешто од тога да Французи граде нешто или не?
 
Grade garant,evo plana do koga dodjoh tajnim putevima

IMG_3128.jpg
 
Ček'šta ti ti je ovo? Jako zanimljivo :vops: Inače verovatno početkom juna ćemo saznati ima li dila o finansijskim uslovima sa Francuzima.Juče su potpisali povoljan kredit sa Eib sa grejs periodom za neke projekte ,dakle sličnim uslovima koje mi tražimo od Francuza.. :dil:
 
вау, ово је баш интересантно. баш ме занима ко је ово направио, кул изгледа
 
Hehe,ovo je neki rad na mixeru prosle godine,potrazite belgrade metro 2010 mikser i valjda ce vam iskociti.
 
@hazard, ostali

Da, permutovao sam, pardon! Kouchner je bio član Franc. komunističke partije i posle Miteranovih socijalista... e sad kakav je to levičar koji zagovara vojne intervencije, ne znam, ali dobro :)
 
Pa videćemo da li će od potpisanog "strateškog partnerstva" Beograđani imati neke koristi.. :kafa:
 
Evo sta je bilo veceras na TV-u,nazalost nema reprize a nisam uhvatio emisiju.Zanimljivo je da cujemo i drugu stranu price oko metroa van Jovina i kompanije

Титов Београд 2000

Јосип Броз Тито је посетио Завод за урбанизам у Београду 31. маја 1972. године. Највећем сину југословенских народа и народности директор Завода је представио план развоја главног града Титове Југославије до 2000. године. Броз је упознат са прогнозама стручњака: колико ће Београд имати аутомобила, станова, квадратних метара стана по становнику, колики ће бити доходак по глави становника у 2000. години, у којим правцима ће се ширити град.

По замисли урбаниста, требало је да се Београђани, од 2000. године, превозе метроом. Тада, 31. маја 1972, била је актуелна изградња железничке станице Прокоп, силазак Београда на реке и шта урадити са 100 хектара драгоценог земљишта у савском амфитеатру.

Тито је коментарисао све идеје, повољно се изјашњавао о правцима метроа, изнео своја размишљања о недостатку паркинг-места и изградњи гаража.

По налогу Бранка Пешића, 1973. године је у Заводу за урбанизам основано Одељење за израду студије београдског метроа. Члан тог пројектантског тима био је архитекта Спасоје Крунић, касније редовни професор Архитектонског факултета у Београду, и председник градске владе од 1997-2000. године.

Спасоје Крунић, из свог искуства, објашњава шта се догодило са градитељским сновима, како се одустало од метроа, представља студију, у три тома, о Београдском метроу и говори о Београду 2000. године, када је он био први човек извршне власти.

Емисија је на својеврстан начин суочавање два времена, 1972. и 2000, урбанистичких снова и реалности, две идеологије којој су припадали Тито и Крунић, а теме су остале актуелне до наших дана.
 
Vrh