Šta je novo?

Metro

@Delija,Hvala foto je super! zaista prvi put vidim tunel Karburma iznutra,a vidim i su dupli tuneli i da je jedan elkrifikovan već?
 
Siniša":2pk04il6 je napisao(la):
@2012
Ovo sto vidis osvetljeno i elektrifikovano je Vracarski tunel, odnosno cev koja ide od Vuka ka Pancevackom mostu. Tunel za karaburmu je ovaj desni izlaz. Sam Vracarski tunel jesu tuneli odnosno dve cevi jednokolosecne. Mozda ce ova karta pojasniti situaciju:
http://www.bueker.net/trainspotting/maps/beograd/beograd.gif
Ne valja ovaj link.
Jel ima stvarno neka slicica da se vidi gde su tacno ti tuneli ispod karaburme?

Mislis na ovaj link http://www.bueker.net/trainspotting/map.php?file=maps/beograd/beograd.gif
 
Djordje i delija verujem da ste u pravu.Ovo je jos jedno klasicno predizborno farbanje

Sta mislite,da li bi bilo bolje da imamo recimo prvu liniju teskog metroa a da nemamo bg cvor u trenutnom stanju? Dakle da je izgradjen metro a ne bg cvor.
 
vucko":2g4gisfi je napisao(la):
Djordje i delija verujem da ste u pravu.Ovo je jos jedno klasicno predizborno farbanje

Sta mislite,da li bi bilo bolje da imamo recimo prvu liniju teskog metroa a da nemamo bg cvor u trenutnom stanju? Dakle da je izgradjen metro a ne bg cvor.
Prvo hopi pa reci scotch!

Eh sta bi ja dao da su zavrsili taj prokleti cvor! Poradjamo se oko toga od pamtiveka a SVE toliko visi u vazduhu zbog njega. Dobro, most preko Save se radi (jos kad bi mogao da mu pomerim zavrsnicu za recimo april ove godine), ali drugi veliki/skupi projekti koji su po meni hitniji od metroa su zavrsetak isto tako proklete obilaznice, most preko Dunava, pre nego sto se ovaj jadni Pancevac od muke i naseg javasluka ne srusi u Dunav. Kao i renoviranje "Gazele" i izmestanje autobuske stanice. OK, sve je to sitnije od metroa, ali je to dodatni razlog da se vec jednom skida sa dnevnog reda, pogotovo sto su i BAS i sine na basnoslovno vrednom zemljistu koje bi moglo stvoriti ili, jos bolje, u transama stvarati, sredstva za metro.

Cak mi i ide na nerve pustanje buva oko metroa, naravno iz politickih ili lobistickih razloga. Umesto da obezbedjuju pare i zavrsavaju jedno po jedno, tempom za koji imaju pare, stalno nam serviraju price i zvake. Ah, kako me nervira i iznajmljivanje na 99 godina, kako bi ja razbucao tu direkciju za gradjevinsko zemljiste! Sigurno su i oni smetnja da se za te vrhunske lokacije, neopterecene parnicama bivsih vlasnika, dobiju ogromne pare i onda umesto spiskaju na gluposti - pravac metro.

E, ali oko te zemlje se oblizuju razni lobiji i gledaju da je cape bud-zasto a da metro otplacujemo iz multimilijardnog (naravno u evrima) kredita. Moguce to najvise i koci zavrsetak cvora, nadvlace se koja ce tu ekipa reketasa najvise da se omasti, iz republike, grada, ili ko zna odakle?
 
COTOHA":sarbqzzt je napisao(la):
Pa u Dubaiju taj automatski metro lepo ispade, staneš tamo gde bi inače bio vozač i uživaš, baš je super.

Doduše u Dubaiju je šeik rekao: „Metro se otvara 9.9.09. Kraj priče” i stvarno bio kraj priče.
Nije bas bio kraj price. Metro jeste "otvoren" tada ali je bilo otvoreno samo nekoliko stanica.
 
Ma znam ali poenta je da mora da se završi pa makar ćuskije padale. Četiri stanice — četiri stanice ali ima da ide, i sledeći koji bude radio nešto ne može da računa na beskonačna odlaganja i probijanja rokova. Ovde se već na početku radova zna da će biti par probijanja rokova, na to jednostavno svi računaju.

A obaška što je 9.9. bio rok da se otvori upravo to što su i pustili u rad, metro se i dan-danas radi, mislim da je zelena linija tek skoro cela završena, a crvena još nije gotova.
 
Toplo vam preporucujem temu na Skyscrapercity-u temu sofia metro.Bugari su ranije dobili prvu liniju,sada prave drugu,a ljudi sa SSC-a su se pobunili ideje da im treca linija bude LRT(nesto kao nas belam).Evo teme na engleskom forumu,to je otprilike nesto najslicnije onome sto mozemo mi dobiti,ali moraju nam prve dve linije biti sa trecom sinom i sa 70% ili vise podzemne trase

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=695920

Evo recimo kako je moguc deo trase na NBG,ali nikako duz bulevara k.a.

o633473072253926250.JPG


o633473072806582500.jpg


o633473073073926250.JPG


o633473073200957500.JPG
 
Samo nam ovo jos nedostaje na NBG, ove dzinovske gliste kad se pruze po sred bulevara ima da puca vidik svih 5 metara na sve strane, naravno verna vecina ce da aplaudira, dok ceka da mlada stabla uskoro porastu i budu jos starija i lepsa, a nije uopste iskljuceno da bude bas tako, ako ikada uopste bude.
 
Uz dužno poštovanje prema Bugarima ovo zeleno crevo sa slika je ogavno. Zašto su uopšte pokrivali šine? Da li je to nešto privremeno dok traju radovi ili for good?
 
COTOHA":37yg1cj0 je napisao(la):
Uz dužno poštovanje prema Bugarima ovo zeleno crevo sa slika je ogavno. Zašto su uopšte pokrivali šine? Da li je to nešto privremeno dok traju radovi ili for good?
For good.Zato sto stiti metro od atmosferskih prilika,brze se krece metro,jedina mana je estetska.
 
Iz ugla realizacije bugarsko resenje je bolje od metroa koji ide po povrsini kao tramvaj, bez zastite. Sad estetski jeste upitno, mada je verujemo da to moze bolje da se odradi od ovog zelenog stakla u stilu 90ih/80ih (mogli bi ga nazvati genex apartmani style)
 
Glas prirode":3f2kts9q je napisao(la):
Samo nam ovo jos nedostaje na NBG, ove dzinovske gliste kad se pruze po sred bulevara ima da puca vidik svih 5 metara na sve strane, naravno verna vecina ce da aplaudira, dok ceka da mlada stabla uskoro porastu i budu jos starija i lepsa, a nije uopste iskljuceno da bude bas tako, ako ikada uopste bude.
Upravo tako, dzinovske zelene gliste. Ja cu radje da se patim po saobracaju nego da se za vekove zakucamo sa ovim "resenjem". Metro treba da bude nadzemni tamo gde moze da bude nadzemni bez ovog uzasa, a kroz grad, koji je grad upravo zato sto je sve zgusnuto, zna se - pod zemlju!
 
Sto se trase Beogradskog metroa tice, i dalje mislim da ne treba pratiti plan iz 1974. vec naciniti potpuno nov.

Evo jos jednog pokusaja

Naime verujem da je najbitnija trasa za pocetak osovina Z. St. Novi Beograd - Sava Centar - Usce - Terazije - Tasmajdan - Vukov Spomenik
Time se Z. St Novi Beograd (vec ste upoznati sa mojim misljenjem da je ona a ne Prokop najpogodnija za glavnu zeleznicku stanicu) i nova autobuska stanica vezuju za centar grada, Beovoz takodje dobija preko Vuka i NBGD jaku vezu sa centrom. Deo autobusa sa Zelenog venca moze se prebaciti na usce itd.

Ta linija 1 se moze nastaviti ka zapadu ka blokovima i naposletku Aerodromu a ka istoku ka okretnici Ustanicka i Mirijevu, neko ce reci Bulevarom ali mislim da je bolje da ide preko Crvenog Krsta i Konjarnika, komplementarno sa brzim tramvajem na Bulevaru.

Po zavrsetku centralne trase, pocinje se paralelno sa produzivanjem linije 1 i kopanjem centralnih trasa linija 2 (Zemun - Savski Amfiteatar - Brace Jerkovic) i 3 (Karaburma - Terazije - Savski Amfiteatar - Banovo Brdo - Petlovo Brdo)

Mreza sa 3 metro linije uz samo dva prelaska Save + postojece trase Beovoza sa dodatnim stanicama Sajam, Dedinje, Lisicji Potok i Cerak i osposobljavanjem kraka Rakovica-Zeleznik omogucava efikasno pokrivanje vecine gradskog podrucja.
Sve metro linije seku jedne druge i barem jedanput seku Beovoz. Dobija se uzi trougao Sava Centar - Terazije - S. Amfiteatar i siri trougao NBGD - Pancevacki Most - Karadjordjev Park sa vezama koje dozvoljavaju veliki broj kombinacija u prevozu bez prevelike koncentracije u samom centru grada (8 veznih stanica). Uz to se potencira razvoj grada na obalama kako Save tako i Dunava.

4 nezavisne linije brzog tramvaja odvojene koliko god moguce od automobilskog saobracaja na postojecim trasama vrse dopunsku ulogu na pravcima Bulevar, Dusanova, Karadjordjeva, Vojvode Stepe, Topciderska dolina, UMP-Bezanijska Kosa (nova trasa). Od JohnnyLee-a sam preuzeo ideju o tramvaju oko Kalemegdana (nova trasa), dok se ovaj plan realizuje Donji Grad ce vec dobiti kakav sadrzaj. Sadasnja 7. na Novom Beogradu skrece za Bezanijsku Kosu jer vise nema svrhe da ide do Blokova a linija Blok 45-Most na Adi-Banovo Brdo uspostavlja transverzalnu vezu.

evo i crteza

27_beograd-2020c-schema-small.png

27_beograd-2020c-small.png


http://www.imamoplan.com/index.php?/beograd2020/metro-c/
 
Hrabar predlog,svidja mi se,mada ti nece dati bulevarski metro lobi da ne ide metro istim :)
 
Skoro udupljavanje tranvajskih linija , :laugh: :lool: :laugh: obožavam metro-vski klub
Sve, samo ne, obične auto tunele (prečice), ispod Beogradskih brda,grebena koj bi stvarno rastertile gužve na ulicama i samo zato što su jeftiniji a mogu da ih koriste svi i sva javna prevozna sredstva i hitne službe. Kao što je Teraziski tunel
Stvarno obožavam upornost za metro i imate moje poštovanje i divljenje za upornost bez obzira što ne podržavam metro u Bgd-u.
 
Ja imam vise zamerki koje se uglavnom odnose na trosak. Sa puno manje para bi se mogli postici slicni efekti.

1. Zasto vise linija ne bi delilo isti most preko ili tunel ispod Save? Plava i zelena linija bi mogle da dele deonicu Arena Slavija i da se nakon toga sire svaka u svome pravcu.

2. I crveni krak prema Karaburmi bi mogao da bude tamno plava linija koja se odvaja od svetlo plave recimo posle Vuka. Tako bi crvena linija mogla da se zavrsi negde gde se preseca sa trasom dvojke, mozda malo vise levo, negde na pravcu prema Dorcolu.

3. Dodatni problem je preterano preklapanja sa postojecim linijama tramvaja (valjda je jedna od poenti metroa da moze da presece ispod onuda kuda tramvaji ne mogu, a zasto i udvajati investiciju?), kao i to da su vecina linija (OK, osim one do aerodroma) jednostavno preduge. Necemo mi imati para da dodjemo sa sinama do samog kraja grada ni u jednom a kamoli svim pravcima ni do kraja XXII veka. Recimo, kad jednom dodjes do raskrsnice Ustanicke i Bulevara, zavrsio si...

Mozda je bolje razmisljati o metrou na sledeci nacin: Da mozes da pravis recimo 600-700 metara linije i jednu stanicu godisnje, sta bi uradio u prvih 10, sta u sledecih 10, a sta eventualno u sledecih 10 godina? A svaki prelazak reke te kosta, recimo, kao dve ili tri te deonice.
 
i ja mislim da bi metro mogao da ide kroz bulevar samo do vuka, a da ide tramvaj do ustanicke, naravno sa pojacanom linijom 6 na svaka 2 minuta i novim tramvajima. to bi bilo perfektno i otvorilo mogucnost za ovu plavu liniju koju si nacrtao od Mirijeva 4 do nikole tesle
 
Мој предлог метроа бр. 28342:
- Продужавање садашњег БГ:воза до Борче издигнутом трасом уз источну страну Зрењанинског пута (наранџаста линија).
- Жута и Плава линија могу да деле један мост преко Саве док се други не заврши.
- Зелена линија као денивелисани ЛРТ због моста преко Аде који би тешко могао да носи прави воз.
- Депои метроа иза Блока 45 и код Ранжирне станице, ЛРТ-а на Новом Београду.
metrozi.jpg
 
JohnyBgood":1zo9w78g je napisao(la):
Recimo, kad jednom dodjes do raskrsnice Ustanicke i Bulevara, zavrsio si....
Ниси....тек си почео. Тек од те раскрснице креће саобраћани чеп дуг више километара.
 
OK, umesto preambicioznih projekata u kojima nam se prividja Pariz (na kraju, i oni svoj metro grade i grade citav vek), hajmo ovako:

Imate 3 projekta koji simbolizuju ono sto mozete da izgradite u svakoj od sledece tri decenije. Svake decenije mozete da potrosite 10 poena. Za poen dobijete segment tunela od oko 600m i jednu stanicu. Ako hocete da idete iznad zemlje mozete da dobijete 2 takva segmenta (znaci oko 1200-1300 m i dve stanice). AKo hocete da predjete reku jedan takav segment vas kosta 2 poena, Naravno, vise linija mogu da dele neke od tunela i stanice.

(1) Sta biste izgradili za prvih 10 poena, odnosno u prvoj deceniji?

(2) Sta biste za sledecih 10 poena u drugoj deceniji?

(3) Sta biste ostavili za malo dalju buducnost i trecu deceniju?

Ovo od (1) do (3) oznacite plavom, crvenom, i zutom, mada to ne moraju da budu linije, recimo nesto sto ste sagradili u prvoj deceniji i plavo je mozete kasnije nastaviti drugom bojom, mada bi to bila ista linija metroa, znaci promena boje ne znaci nuzno i presedanje, samo oznacava ono sto bi odma' i ono sto bi malo kasnije.

Beovoz i njegove stanice oznacite crnom i ako hocete pravite metro sistem da bude manje ili vise komplementaran, po vasoj zelji. Ovih 10 poena su odabrani tako da to bude nesto manje nego sto ima Torino. Znaci tri umanjene "torinske" (JG oni imaju vise para) linije u 3 sledece decenije, ambiciozno ali ne i nemoguce, naravno ako se ova zemlja bar malo upristoji i nadje nacina da kontrolise ove nase reketase od politicara :)

PS stf, ako je deo bulevara iznad ustanicke toliki problem, da li bi ga izgradio u prvoj, drugoj, ili trecoj deceniji?

PPS DODATAK: OK, ako vam se ovo cini depresivno malo, hajde da zamislimo po jedan torinski metro u svakoj deceniji, znaci po 15 a ne 10 takvih segmenata. Mozda nije lose uraditi i jednu i drugu verziju, cisto da bi nam se bolje iskristalisali prioriteti; odnosno, sta bi to hteli da imamo vise para?
 
koliko ja kapiram mrkonjic i ekipa podrzavaju onaj plan da se prvo sagradi od zemuna do vuka sa depoom, a onda od kalisa do autokomande ... to bi trebalo da traje deceniju , a onda na to da idu prosirenja.. i belam je isao na isti sablon tako da mislim da nece previse odstupati od toga..
 
Vrh