Metro sve bliži
N. PANTIĆ | 27. januar 2011. 22:06 | Komentara: 0
Sudbina podzemne železnice biće poznata tek nakon potpisivanja strateškog partnerstva Srbije i Francuske. "Paraf" na sporazum mogao bi da stavi predsednik Tadić prilikom posete Parizu
Francuski metro
SRODNE VESTI
Francuzi najbliži metrou
Graditelja metroa "bira" banka
Subotica: Otvoren ”Metro keš & keri”
Metro po meri Beča
Moskva: Ubijen osumnjičeni za napade
SUDBINA beogradskog metroa, kako saznaju "Novosti", najverovatnije će biti poznata u aprilu. Na sastanku predstavnika Srbije i Francuske u četvrtak je dogovoreno da se u narednom periodu "intenzivira rad na potpisivanju ugovora o strateškom partnerstvu". On uključuje i projekat podzemne železnice u Beogradu, a "paraf" na celokupni sporazum trebalo bi da stavi predsednik Srbije Boris Tadić, prilikom posete Francuskoj koja je planirana za april.
Ukoliko ugovor o strateškom partnerstvu bude potpisan (slično kao u slučaju sa Kinezima za most Zemun - Borča) obe strane bi zajednički radile na obezbeđivanju kredita za finansiranje građevinskih radova. Upravo je to bila "kočnica" zbog koje je, kako su "Novosti" pisale, došlo do nesporazuma na relaciji Beograd - Pariz.
Prvobitan plan bio je da Francuzi obezbede novac za finansiranje celokupnog projekta, a da njihove kompanije izvode radove i da se vozovi i oprema kupe u zemlji "galskih petlova". Međutim, oni su se potom predomislili i ponudili donaciju od tri miliona evra za izradu projekta samo prve linije (prvobitno dogovoreno za sve tri), pod uslovom da se vozovi kupe od kompanije "Alstom". U tom slučaju, Srbija i Beograd kredit za građevinske radove morali bi da potraže na drugoj strani.
Francuzi su, takođe, pored donacije zatražili od srpske prestonice da kompaniji EGIS uplati 600.000 evra za izradu projekta. Međutim, na sastanku sa predstavnicima firme "Alstom" navedeno je da se ovaj uslov "nikako ne može prihvatiti" bez sprovođenja tenderske procedure, tako da je precizirano da se ova novčana sredstva obezbede na drugi način.
Do sastanka je došlo i zbog obraćanja gradonačelnika Beograda Dragana Đilasa ambasadoru Francuske. Jer, podsetimo, on je uputio pismo u kome je, zbog novog uslovljavanja, obavestio francuskog diplomatu da će srpska prestonica ući u raspisivanje tendera za izradu projekta prve linije ukoliko se ne nađe prihvatljivo rešenje.
OD LIONA DO KALKUTE
TOKOM sastanka zaključeno je da francuska strana ima dosta iskustva kada je reč o izgradnji metroa, što je garancija za zatvaranje finansijske konstrukcije i sigurnu izgradnju prve linije podzemne železnice. Inače, firma "Alstom" bila je uklučena u izgradnju metroa u Lionu, Marseju, Parizu, Kalkuti, Vijetnamu, Maroku, Kazahstanu...
http://novosti.rs/vesti/beograd.74.html:316875-Metro-sve-blizi