Šta je novo?

Metro

Eto novih brzih puteva za vozila hitne pomoći, vatrogasaca, i policije :) :D :)
 
Nakon svega sto sam do sada procitao i cuo, mislim da ce beogradski metro najvise da lici na metro u Torinu http://www.metrotorino.it



VJ0E7842sfoc.jpg
 
Blic:
GRAD NE PRIHVATA USLOVE FRANCUZA
Komplikuje se dogovor oko gradnje beogradskog metroa
Lana Gedošević | 26. 12. 2010. - 00:02h

Priča oko projektovanja i izgradnje beogradskog metroa, koja je trebalo da bude poverena nekoj od francuskih kompanija, proteklih dana se zakomplikovala i ne ide u pravcu koji žele francuske vlasti. Njihova ideja je da Srbiji odobre donaciju od tri miliona evra za izradu projekta prve linije, ali pod uslovom da sve kompozicije vozova budu kupljene od francuske kompanije “Alstom”, saznaje “Blic”.

To bi praktično značilo da bi francuska strana platila sama sebi, odnosno svojoj firmi da radi projekat (pošto je to bio načelan dogovor), a da bi Srbija i Grad Beograd trebalo da od njihovog proizvođača kupe vozove u vrednosti od oko 200 miliona evra (preliminarne procene) i to bez tendera.

Situacija bi se dodatno zakomplikovala, jer Grad i Republika nakon toga ne bi mogli da uzmu kredite od najvećih banaka koje finansiraju ovakve i slične projekte (Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicione banke), jer one to ne čine u aranžmanima bez tendera. Takođe, prema nezvaničnim informacijama, francuska strana je tražila i da se u naredne dve godine na ovu temu ne pregovara ni sa jednom drugom firmom osim sa “Alstomom”.

Kada se uopšte krenulo u konkretniju priču oko metroa, domaće vlasti su razmišljale u pravcu da Francuzi urade projekat i rade na njegovoj izgradnji, ali bi njihova obaveza bila i da obezbede sredstva (kroz povoljne kredite), koje bi Republika i Grad vraćali narednih 25 do 30 godina, kao i da francuska strana može da uđe i kao koncesionar i delimično upravlja i ubira profit. U takvom aranžmanu kompozicije vozova bi se verovatno i nabavljale od njihovih proizvođača, jer bi metro tako bio i projektovan.

Međutim, u ponudi francuske strane obaveza gradskih i republičkih vlasti bila bi, pored kupovine kompozicija vrednih oko 200 miliona evra, i da obezbede još oko 500 miliona evra da metro uopšte počne da se pravi. Prema saznanjima “Blica”, Republika i Grad saglasni su u tome da na ovaj aranžman ne treba pristati.

Ovakav razvoj događaja dodatno će usporiti projekat izgradnje metroa s obzirom na to da je nekakav načelan dogovor sa francuskom stranom bio da izrada projekta za prvu liniju od Ustaničke do Novog Beograda (Tvorničke ulice) potraje oko godinu dana, a da metro eventualno počne da se gradi za oko dve godine.

Gradske vlasti su još pre nekoliko meseci francuskoj Vladi dostavile projektni zadatak, koji je podrazumevao kompletnu pripremu dokumentacija za prvu liniju, kao i izradu idejnog projekta, studije izvodljivosti, zaštite životne sredine, isplativosti... Takođe, on je trebalo i da kaže kako će prva linija izgledati, gde će preći reku, kog će kapaciteta biti, koliko će imati stanica i koliko će sve to koštati. Grad bi tako, kada za to dođe vreme, imao spremne sve papire, projekte i studije na osnovu kojih bi mogao da se raspiše tender za izgradnju trase od Ustaničke do Tvorničke ulice.

Pre tačno 16 dana potpredsednik Vlade Božidar Đelić rekao je za “Blic” da je „sve izvesnije da će Francuska biti strateški partner Srbiji za izgradnju metroa“.

- Ako u tome nađe interes, francuska strana će morati da obezbedi nekomercijalne kredite i za kupovinu svega što je potrebno da metro funkcioniše, od vagona i lokomotiva do ostale opreme, a prema prvim procenama, taj iznos bi mogao da bude oko 190 miliona evra - rekao je tada Đelić.

„Samo da ne bude stani-kreni“
- Naši razgovori sa Francuskom, koja ima jedan od najefikasnijih metro-sistema u svetu i koja je gradila metroe u više desetina zemalja, nisu ograničeni samo na projekat i studiju. Tražimo strateškog partnera koji će nas u narednih desetak godina finansijski i tehnološki „pratiti” u ovom poslu, kako ne bismo imali situaciju kao u prošlosti, da se ovaj posao počne, pa se stane... Mali je broj država koje imaju kapacitet za jednu takvu stvar, ali Francuska sigurno jeste jedna od njih - kaže Đelić.
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/226000/Grad-ne-prihvata---uslove-Francuza
 
Dobro je da Grad ne pristane na nepovoljne uslove,jer zainteresovanih ima mnogo i tenderom će se doći do mnogo jeftinije gradnje a i izbora opreme također.. :kafa: i Poljaci su poništavali tendere zbog napumpanih cena ...samo se nešto nesećam da je donacija za sam projekat bila ulovljena ili to tek sada saznajemo..
 
Oni definitivno ne žele da grade pravi metro, ovo je bila odlična prilika, jer bi dobio sve u kompletu - problem sa tenderima je da ako ga isparčaš, kao što će ga uraditi, vrlo lako možeš da dobiješ nekompatibilne ili slabo efikasan sistem, jer ti je prioritet cena a ne funkcionisanje čitavog sistema.
 
Francuzi traže protekciju za metro?
26. decembar 2010. | 15:12 | Izvor: Blic
Beograd -- Priča oko projektovanja i izgradnje beogradskog metroa, koja je trebalo da bude poverena nekoj od francuskih kompanija, proteklih dana se zakomplikovala.


10283804824d1692746f4a1891501070_extreme.jpg


Naime, francuske vlasti žele da Srbiji odobre donaciju od tri miliona evra za izradu projekta prve linije, ali pod uslovom da sve kompozicije vozova budu kupljene od francuske kompanije Alstom.

To bi praktično značilo da bi francuska strana platila sama sebi, odnosno svojoj firmi da radi projekat (pošto je to bio načelan dogovor), a da bi Srbija i Grad Beograd trebalo da od njihovog proizvođača kupe vozove u vrednosti od oko 200 miliona evra (preliminarne procene) i to bez tendera.

Đelić: Francuzi strateški partner

Potpredsednik Vlade Božidar Đelić rekao je nedavno da je sve izvesnije da će Francuska biti strateški partner Srbiji za izgradnju metroa. "Tražimo strateškog partnera koji će nas u narednih desetak godina finansijski i tehnološki pratiti u ovom poslu, kako ne bismo imali situaciju kao u prošlosti, da se ovaj posao počne, pa se stane... Mali je broj država koje imaju kapacitet za jednu takvu stvar, ali Francuska sigurno jeste jedna od njih", rekao je on i dodao da će francuska strana morati da obezbedi nekomercijalne kredite i za kupovinu svega što je potrebno da metro funkcioniše, od vagona i lokomotiva do ostale opreme, a prema prvim procenama, taj iznos bi mogao da bude oko 190 miliona evra.



Situacija bi se dodatno zakomplikovala, jer Grad i Republika nakon toga ne bi mogli da uzmu kredite od najvećih banaka koje finansiraju ovakve i slične projekte (Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicione banke), jer one to ne čine u aranžmanima bez tendera.

Takođe, prema nezvaničnim informacijama, francuska strana je tražila i da se u naredne dve godine na ovu temu ne pregovara ni sa jednom drugom firmom osim sa Alstomom.

Kada se uopšte krenulo u konkretniju priču oko metroa, domaće vlasti su razmišljale u pravcu da Francuzi urade projekat i rade na njegovoj izgradnji, ali bi njihova obaveza bila i da obezbede sredstva (kroz povoljne kredite), koje bi Republika i Grad vraćali narednih 25 do 30 godina, kao i da francuska strana može da uđe i kao koncesionar i delimično upravlja i ubira profit. U takvom aranžmanu kompozicije vozova bi se verovatno i nabavljale od njihovih proizvođača, jer bi metro tako bio i projektovan.

Međutim, u ponudi francuske strane obaveza gradskih i republičkih vlasti bila bi, pored kupovine kompozicija vrednih oko 200 miliona evra, i da obezbede još oko 500 miliona evra da metro uopšte počne da se pravi. Blic piše da su Republika i Grad saglasni u tome da na ovaj aranžman ne treba pristati.

Ovakav razvoj događaja dodatno će usporiti projekat izgradnje metroa s obzirom na to da je nekakav načelan dogovor sa francuskom stranom bio da izrada projekta za prvu liniju od Ustaničke do Novog Beograda (Tvorničke ulice) potraje oko godinu dana, a da metro eventualno počne da se gradi za oko dve godine.

Gradske vlasti su još pre nekoliko meseci francuskoj Vladi dostavile projektni zadatak, koji je podrazumevao kompletnu pripremu dokumentacija za prvu liniju, kao i izradu idejnog projekta, studije izvodljivosti, zaštite životne sredine, isplativosti... Takođe, on je trebalo i da kaže kako će prva linija izgledati, gde će preći reku, kog će kapaciteta biti, koliko će imati stanica i koliko će sve to koštati.

Grad bi tako, kada za to dođe vreme, imao spremne sve papire, projekte i studije na osnovu kojih bi mogao da se raspiše tender za izgradnju trase od Ustaničke do Tvorničke ulice.
Izvor;www B92 rs.
 
Steta za Alstom, imali su moje simpatije, vrhunska kompanija, tako dobri vozovi ali prava ucenjivacka ponuda,
pa mi da imamo 200 miliona da platimo vozove i da mozemo da obezbedimo 500 miliona bez problema za pocetak, ne bi se ni obracali njima nego bi raspisali tender
a bas sam se bio obradovao misleci da ce oni uci u tu pricu da nam budu partner u izgradnji metroa na obostranu korist
 
Pa ovo je tek prva lopta,naravno da smo se obradovali Alstomu,ali verujem da su pregovori tek počeli pa je i ovaj tekst možda deo toga tj.nadajmo se.. :kafa:
 
Najzad da su iskreni u opstini zvezdara, u strateskoj studiji razvoja opstine od 2010 do 2015 koja je skoro obavljena pominju ovo oko Bulevara

• нерешен проблем булевара (метро или трамвај)

Dakle,lrt ili metro.
 
Imate antica danas u novostima.Tek 2012 ce poceti ozbiljni preogovori o metrou,sve do sada je palo u vodu jer su strani partneri neozbiljni.I kaze da je superiska sto su definisali metro kao nezavistan sistem prosle god :lol:
 
Jeste,hvala Antiću i mi smo znali da 2012 počinje ozbiljna priča,prvo će da iscrpe most na Adi do maksimuma pa.... :kafa: a ovo za nezavisni ,barem smo se za to izborili,nije mala stvar ...;)
 
Neobično rešenje za povezivanje Kosančićevog venca sa pristaništem
Šetalište i terase umesto ruina pored Save
Radmila Bulatović | 05. 01. 2011. - 00:02h | Foto: V. Lalić | Komentara: 3

BEOGRAD - Na pitanje šta na prosečnog turistu koji poseti grad ostavlja najjači utisak, u 95 odsto slučajeva odgovor je bio Beograđani, pokazalo je istraživanje. Zato sam odlučio da napravim projekat sa velikim beogradskim terasama na kojima će turisti, zajedno sa Beograđanima, ispijati kafe i uživati.
Karađorđeva ulica, pruga i pristanište prema viziji projektanata

„Beogradske terase” zamišljene su i kao novi simbol ulaska u stari deo grada i konačno rešenje povezivanja dve istorijske celine, Kosančićevog venca i Starog savskog pristaništa. Ovako Željko Zdravković (31), apsolvent industrijskog dizajna i stručni saradnik na Beogradskoj politehnici, objašnjava svoje rešenje za uređenje priobalja.

Zdravković je osmislio izgled celog poteza Karađorđeve ulice i Turističkog pristaništa „Sava“, oivičenog Brankovim mostom, Kosančićevim vencem, zgradama Rektorata Univerziteta umetnosti i „Beton halom“.

- Odlučio sam da se bavim ovim delom grada jer je sramota da hiljade turista koji se prvo u Beogradu sretnu sa pristaništem, ugledaju neugledan i zapušten gradski urbani prostor pun starih baraka, auto-servisa i zgrada koje je odavno nagrizlo vreme i nemar. Kod nas je, nažalost, slučaj da se Turističko pristanište nalazi u neuglednom, nereprezentativnom i devastiranom prostoru. To sam želeo da promenim - kaže Zdravković, koji je i autor 3D virtuelne mape Beograda na servisu “Google Earth”.

Potez od Brankovog mosta do „Beton hale“, u kombinaciji sa proširenim Turističkim pristaništem, bio bi šetalište sa biciklističkom stazom, zelenim površinama, ali i staklenim podom ispod koga bi bio ukopan postojeći železnički kolosek prve kružne metro linije M1 Kalemegdan - Donji grad - Savski amfiteatar. Tako bi svi koji prolaze pored Save mogli da ispod stakla posmatraju kompozicije metroa, a stakleni pod bi noću bio obasjan dekorativnom rasvetom.



- Ovakvim saobraćajnim rešenjem zauvek bi se rešio višedecenijski problem fizičke podele ovog dela obale Save sa urbanom matricom grada koju trenutno preseca postojeća železnička pruga, i sprečava prostornu integraciju sa Karađorđevom ulicom - objašnjava Zdravković

On kaže i da je planirano da se u sklopu šetališta postave velike, prve beogradske vetrenjače.

Velika novina ovog projekta jeste upotreba obnovljivih izvora energije, u ovom slučaju vetra. Sam položaj Beograda i klima pružaju sjajne uslove za korišćenje energije vetra. Osim što bi bila energetski korisna, prva beogradska vetrenjača postala bi i prepoznatljivi panoramski detalj Beograda - objašnjava Zdravković.

Kapacitet vetrenjača bio bi da energetski zadovolji ceo kompleks koji bi tu bio izgrađen. Automobilski saobraćaj bio bi potpuno proteran iz ove gradske zone

S obzirom na to da je bez drveća i zelenila sve uzalud, Zdravković je poseban deo projekta posvetio upravo tome. Zaključio je da je u Beogradu moguća sadnja različitih vrsta egzotičnih biljaka otpornih na sve vrste temperatura, i zato je u sklopu zelenih površina „zasadio” nekoliko vrsta palmi, citrusa, puzavica, bambusa, banana i drugih biljnih vrsta.

Hotel, prodavnice i muzej vina
U sklopu kompleksa „Beogradskih terasa” projektovana je i gradnja nekoliko novih objekata: hotela „Port Plaza Belgrade” sa tri zvezdice, robne kuće suvenira, srpskog dućana, muzeja vina i velika prostrana galerija. Obnovilo bi se staro zdanje Đumurkane, carinarnice poznate po tome što je u njoj 1841. odigrana prva pozorišna predstava u Beogradu, a čija bi namena bila isključivo u turističke svrhe. Svi objekti su, po projektu, dostupni osobama sa posebnim potrebama.
www.blic on line rs.
 
Đelić je kazao da je tokom posete Parizu imao i razgovore sa predstavnicima Ministarstva za spoljnu trgovinu Francuske o uslovima strateškog partnerstva između Srbije i Francuske za izgradnju beogradskog metroa.

"Francuska je odredila tri miliona evra donacija za studiju izvodljivosti. Očekujemo da francuska strana obezbedi što bolje moguće uslove da bi postala naš strateški partner u jednom veoma bitnom infrastrukturnom projektu za Beograđane a i za celu našu zemlju", dodao je on.

Đelić je istakao i da je njegova poseta Francuskoj priprema za predstojeću posetu predsednika Srbije Borisa Tadića toj zemlji, na proleće ove godine.

http://www.blic.rs/Vesti/Politika/227491/Djelic-Francuska-za-davanje-statusa-kandidata-Srbiji

Miki i dalje gura :)
 
http://b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=01&dd=09&nav_id=484538

Uslov Francuza za metro
Često se iza poznatih aranžmana kriju dodatni uslovi stranih kreditora i dublje dugoročno vezivanje za samo jednog proizvođača opreme. Na primer, kako Blic saznaje, u pregovorima sa Francuzima koji su zainteresovani da grade beogradski metro nudi se donacija od tri miliona evra za projekat jedne linije, ali uz uslov da mi kupimo vozove od francuskog proizvođača u vrednosti od 200 miliona i da uplatimo još 500 miliona evra da radovi počnu.
 
Montaza od pre 2 god u vezi metroa kad su djile & co imali sastanak sa strucnjacima iz inostranstva :lol:

sudbinametroa.jpg
 
Simpa :) ,želim da verujem da im se odlučnost uvećala...
i-want-to-believe.jpg
 
Vrh