Šta je novo?

Metro

Alstom vozovi nam stižu... ;)
metro-amsterdam_800.jpg

model za Metro Amsterdam,baš bi nam lego..
964257e2-cbe6-4c61-9f81-9b086201e1e5.jpg

Barcelona
 
Da li je to ovaj forum napokon zasitila priča o metrou? Prvi pravi pomak posle dosta godina, a jedva komentara :D
 
Mislim da smo već svi u fazonu "dok ne vidim krticu, ne verujem im ništa"... :violina:
 
^^
Otprilike,evo i materijala za teoriju zavere,2012ice navali.Boza djelic 1960 i neke u parizu

0402-Public.jpg
 
vucko":3hdliucd je napisao(la):
a koji grad su recimo radili u skorije vreme?Cisto da vidim kako moze izgledati otprilike?
Alzir se trenutno radi.
Dubai se trenutnoradi (ali tu radi samo systra od francuskih firmi u kooperaciji sa Parson-om cini i se).
Uskoro ce poceti Hanoï (to jest poceo je da se gradi depo)
Uskoro ce poceti i Baku
 
lukpot":2a7xgsnc je napisao(la):
Da li je to ovaj forum napokon zasitila priča o metrou? Prvi pravi pomak posle dosta godina, a jedva komentara :D
Ja mislim da su Beobuildovci u pozitivnom šoku,da će za 4-6 meseci videti dizajn Beogradeskog Metroa..a potom i tender ;)
@Vućko,mali Đela je nosio majce "šareno na radost" :o:shok::lol:
 
he_French_Connection__posters_motechnet_com_.jpg


Djelic je prakticno odrastao u Francuskoj, taj momenat u njegovoj biografiji nije nista novo. Svojevremeno ga je Djindjic u Vladi promovisao kao primer "povratka mozgova".

Ovo je sve jos uvek vrlo rana faza. Sampanjac se otvara tek kada se zabije lopata.
 
Homer Jay":3blgiqep je napisao(la):
Djelic je prakticno odrastao u Francuskoj, taj momenat u njegovoj biografiji nije nista novo. Svojevremeno ga je Djindjic u Vladi promovisao kao primer "povratka mozgova".

Ovo je sve jos uvek vrlo rana faza. Sampanjac se otvara tek kada se zabije lopata.
Slazem se homere,nego se salim da malo olabavim situaciju :)

+1 za zadnju recenicu,dok ne vidimo i lopatu i krticu nema sampanjca
 
Nije mi jasno da li Francuzi daju 3 mil. evra za projekat ili studiju izvodljivosti. Ako je za studiju izvodljivosti (feasibility study), ona će samo da kaze da li je isplatljivo da se gradi metro, ništa više.
 
Homer Jay":1mcf2d5u je napisao(la):
Ovo je sve jos uvek vrlo rana faza. Sampanjac se otvara tek kada se zabije lopata.
A svedoci smo da ni ta prva zabijena lopata ne znaci nista. Sampanjac se otvara kada se gradonacelnik bude provozao jednu stanicu.
 
Arnorian":2siwf5ma je napisao(la):
Nije mi jasno da li Francuzi daju 3 mil. evra za projekat ili studiju izvodljivosti. Ako je za studiju izvodljivosti (feasibility study), ona će samo da kaze da li je isplatljivo da se gradi metro, ništa više.
Odgovor na to je dao Đelić a to je da je postignut globalni sporazum sa Francuskom vladom o nekomercialnim kreditima nešto slično kao što je predlagano sa Rusima o međudržavnom kreditu..Francuzi da ju 3.mil zapravo za glavni projekat koji je i Đilas pomenuo jer se posle njeg raspisuje tender kako je izjavio..a rečeno je da će se raditi zajedno sa domaćim stručnjacima nadam se da nisu oni koji su bili Lrt lobisti ,pa preko noći postadoše privrženici teškog..;)
 
Ја не знам, мени је то смешно, да за подухват који кошта преко милијарду евра тражиш од некога другога донацију од три милиона (то је 0.3%) и још гласно кажеш да то може бити пресудно за избор извођача. Мени то говори да они уопште нису озбиљни око тога. Ако имаш озбиљан план како ћеш да исфинансираш милијарду, наћи ћеш и три милиона да би добио најбољу-најквалитетнију и економски и урбанистички најприхватљивију понуду. Ово како они раде је као када би да купиш кола, и онда кажеш, е, купићу кола ко год ми да бесплатно паковање жвака. Нема везе колико кола коштају и како возе - има се, може се - него дај бесплатне жваке.

Моја прогноза је да ће добити ову донацију и онда опет ништа неће да ураде. Мислим да и даље нема сигнала да је власт засукала рукаве, исцедила из буџета колико пара годишње треба за отплату кредита, и навалила на посао. Јер, да јесте, не би молила за жваке.
 
Ako se secam,za belam je dat novac iz budzeta,dakle bez donacije.Pa onda pada u vodu ta teorija kako su ozbiljni kada uzimaju novce iz budzeta.

Moramo biti svesni da je ovo Svrbija i da sve a i nista nema logike i to istovremeno.Sigurno si i sam prateci ovu temu uvideo to.

Cak sam misljenja da ce pre francuzi pogurati celu stvar jer ce oni imati takodje znatne interese zbog kredita,svojih izvodjaca i.t.d.Videcemo,necu se zaletati,za to je zaduzen mr 2012 :)
 
Бркаш премису и последицу - ја нисам рекао да је власт озбиљна ако дају пар милиона из буџета (за пројекат који кошта преко милијарду), него да је неозбиљна ако за овакве ствари тражи донацију. Хајде запитај се - да су сели за сто и смислили из које рупе ће да избунаре рецимо 70-100 милиона евра годишње за отплату кредита, да ли би циганчили около за три милиона (уз ризик да им та фирма наплати 30 милиона више од еквивалентне друге). Одговор је, наравно, да не би. Овај пројекат ће добити завршен таман пред изборе, да се мало трумпета о томе, а када буде дошло да се нађу паре, требаће за пензије, за обнову пруге до Мале Крсне, за лоповлук, итд. - хоћу рећи, мој утисак је да новац за отплату кредита ни у назнакама није издвојен. Ама ни евро годишње не постоји план одакле ће доћи.
 
Ja sam malo drugacijeg misljenja.Jasno je da ce kredit morati uzeti republika.Izbori u stranci cije ime necu reci ali je glavna na gradu i republici je za ravno 7 dana.99% ljudi koji su superiska sa gradonacelnikom ce biti vecina podpredsednika,dakle taj kredit ce biti dogovoren koliko god bio on los zbog izbora,jer bez obzira na celu pricu oko mosta preko ade i evropskog bulevara mora se jos nesto baciti pred izbore.Cak mislim da su sada sanse velike zbog delikatnosti situacije,imam druga koji je u odboru na zvezdari,jedino sto ih vadi je trenutno most,a do marta 2012 ce im dodatno opasti rejting pa jedino im metro ostaje kao akcija.Ne znam da li mogu da urade sa metroom kao sto je radjeno sa prokopom,postave temelje,odrade neke stvari povrsno do izbora i.t.d.

Inace,izvinjavam se sto politizujem temum,ali na nivou grada se toliko uzdrmala vladajuca koalcija da je potpisala pakt o nenpadanju sa onima ciji je vodja u apsu vec 8 godina :violina:
 
PARIZ ĆE BITNO POMOĆI RAZVOJ BEOGRADA
Đelić: Francuska željeni strateški partner za metro

Lana Gedošević | 08. 12. 2010. - 00:02h | Komentara: 0
Sve je izvesnije da će Francuska biti strateški partner Republici Srbiji za izgradnju beogradskog metroa. Ako u tome nađe interes, francuska strana će Srbiji morati da obezbedi nekomercijalne kredite i za kupovinu svega što je potrebno da metro funkcioniše, od vagona i lokomotiva do ostale opreme, a prema prvim procenama, taj iznos bi mogao da bude oko 190 miliona evra, kaže za „Blic” potpredsednik Vlade i ministar za nauku i tehnološki razvoj Božidar Đelić.


Bečki metro (na slici) najsličniji je onome što bi trebalo da se gradi u Beogradu
Prvi korak u tom pravcu načinjen je time što će ova zemlja sa tri miliona evra finansirati izradu kompletne dokumentacije (svi projekti i studije) za prvu liniju metroa od Ustaničke do Novog Beograda. Ovaj posao bi trebalo da bude završen

Đelić: Očekujemo da Francuska kaže „da”
za otprilike godinu dana, a prva linija metroa mogla bi da počne da se gradi već za dve godine.


- Naši razgovori sa Francuskom, koja ima jedan od najefikasnijih metro-sistema u svetu i koja je gradila metroe u više desetina zemalja, nisu ograničeni samo na projekat i studiju. Tražimo strateškog partnera koji će nas u narednih desetak godina finansijski i tehnološki „pratiti” u ovom poslu, kako ne bismo imali situaciju kao u prošlosti, da se ovaj posao počne pa se stane... Mali je broj država koje imaju kapacitet za jednu takvu stvar, ali Francuska sigurno jeste jedna od njih - kaže Đelić.

On kaže da je poruka srpske strane bila da ukoliko ova zemlja želi da bude strateški partner za projekat na koji se čeka toliko decenija, moraju da budu spremni da obezbede povoljne kredite i za sve ono što će omogućiti da metro u glavnom gradu funkcioniše.

- Očekujemo da će krajem januara, tokom predstojeće posete predsednika Srbije Borisa Tadića Parizu, sve ove stvari biti precizirane. Sada je na Francuskoj da kaže da li je spremna da bude naš partner do kraja, a ja sam uveren da će ona to i učiniti. Kao što je slučaj i sa Kinom oko izgradnje mosta Borča - Zemun, i ovde postoji zajednički interes, i itekako postoje mehanizmi da i strateški partner mora da ponudi najbolju cenu - objašnjava Đelić.

Sve ovo, kaže Đelić, ne znači da će druge zemlje i proizvođači biti isključeni, ali ističe da Srbija traži odlučnog partnera koji će do kraja raditi na ovom projektu.
- Ne radi se samo o jednoj liniji već o tri, a možda i četiri linije, i to su zaista značajna sredstva. Možemo govoriti o nekom obimu od oko dve milijarde evra ukupnih potreba za ovako kompleksan sistem - kaže Đelić.

Za sada je izvesno da će francuska strana raditi idejni projekat, studije izvodljivosti, zaštite životne sredine, isplativosti, razna merenja i kalkulacije za prvu liniju metroa. Takođe, njihovi stručnjaci trebalo di da izvedu dva rešenja prve linije metroa (kako će da izgleda, kuda će da ide, na koji način će preći reku, koliko stanica će imati...), dve varijante troškova izgradnje i dve varijante prihoda od eksploatacije ovog vida prevoza.

- Akumulirano iskustvo u nekoliko desetina sistema koje su Francuzi radili sprovodi jedan konzorcijum koji vodi konsultantska firma BCOM. Naravno, tu neće biti angažovani samo njihovi eksperti nego i veliki broj naših inženjera - kaže Đelić.

Poslovi i za domaće firme
Božidar Đelić kaže da se domaće vlasti zalažu za to da i domaća preduzeća učestvuju u ovakvim poslovima. Tako će, primera radi, ako francuski „Alstom” bude izabran da proizvodi vagone (inače je među svetskim liderima u ovoj oblasti), jedan deo poslova u vezi s tim je da se projektuje i radi u Srbiji.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/222182/Djelic-Francuska--zeljeni-strateski-partner--za-metro
 
Najbolje da ovaj post pocnem sa podatkom da su nam prosecne plate u Srbiji pale na ualbanski nivno na 296 evra.

Mi ovde mastamo o nekom metrou dok nam obilaznica nije zavrsena i nece biti u potpunosti zavrsena jos 5-10 godina.A ona je za razvoj grada mnogo znacajnija od metroa.Isto bi se moglo reci i za prokop i oslobadjanje reka.Za razliku od metroa ti projekti bi se u kratkom roku isplatili.Republika je nadlezna za obilaznicu i prokop ali vidite i sami da od toga nema nista u skorije vreme.Mislim da bi sledece zaduzenje grada trebalo da bude za obilaznicu kako bi sto pre imali pun profil autoputa i izgradio most kod Vince..Ako se grad ne ukljuci u to drzava sigurno nece u narednih bar 5 godina poceti sa gradnjom druge trake obilaznice niti mosta kod Vince.

Djilas uporno prica kako metro ne mozemo da gradimo bez podrske drzava.Suludo je od Srbije traziti tako nesto dok nam osnovna infrastruktura u drzavi nije zavrsena kao sto je k10 ili rekonstrukcija zeleznickog k10 kao i zavrsetak Bg cvora.Inace budzet Srbije za sledecu godinu ce biti pre svega socijalan sto je katastrofalan potez i zato ocekuje jos losije stanje ekonomije.

Beogradu jeste potreban metro ali njegova izgradnja u ovom trenutku bi mogla da se uporedi sa ugradnjom klime i podnog grejanja u neku supicu u karton sitiju.

Da zakljucim,ja sam protiv gradnje metroa dok se neki kljucni objekti za dalji razvoj Beograda i Srbije ne zavrse.

PS: Nemojte da me banujete zbog ovog stava. :)
 
Da zakljucim,ja sam protiv gradnje metroa dok se neki kljucni objekti za dalji razvoj Beograda i Srbije ne zavrse.

Slazem se...

To je pricao i Rail Serbia sa SSC-a,nisam razumeo tada,ali sada shvatam jer ne sme drzava da se zaduzi kad je ovakvo stanje u globalu u zemlji i socialno i infrastrukturno.

Da nije bilo mosta na Adi bilo bi za metro,ne znam da li bi to bilo bolje,ali znam da ne mogu to da promenim :)
 
I ja se slazem. Mora prvo da se zavrsi ono sto je zapoceto, pa se svim snagama koncentrisati na metro.

U protivnom dobicemo jos jedan nikad zavrsen projektat, pored vec dva postojeca. I nijedan nikada necemo zavrsiti.

Da pojednostavim. Drzava godisnje izdvaja (teoretski), odredjenu sumu za gradske infrastrukturne projekte od republickog znacaja, kao sto su obilaznica, i zeleznicki cvor. Nijedan ne moze da se zavrsi decenijama. Ako tome dodamo i metro, necemo nijedan projekat zavrsiti narednih minimum 20 godina.
Bolje je usresrediti se na zavrsetak odavno zapocetih projekata obilaznice i zeleznickog cvora, a onda celokupnu pomenutu drzavnu sumu uloziti u metro. Samim tim, i metro sistem ce se mnogo brze izgraditi.
 
Тринаест месеци је рок фирме „Ежис”, која би требало да буде извођач пројекта, након чега бисмо могли да распишемо тендер за извођача радова. У читав пројекат изградње метроа ући ћемо само када будемо имали затворену финансијску конструкцију. Мислим да ће Београд имати снаге да за две године почне изградњу метроа и да најпре заврши прву линију, а да се истовремено уради главни пројекат за другу линију ка Бановом брду – нагласио је градоначелник Драган Ђилаc

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1425139

Kaze covek Beograd ce imati snage,a ne treba snaga vec drzava da uzme kredit...A drugi mediji preneli da je rekao 2014. god da pocinje
 
Treba zavrsiti i druge infrastrukturne projekte ali to ne iskljucuje samo projektovanje metroa.

Kao sto nemamo pravi urbanisticki plan za Beograd sa smernicama razvoja za narednih 20-30 godina vec GUP koji samo konstatuje stanje na terenu i nastavlja tradiciju zoninga koja je vec decenijama prevazidjena, isto tako ako ne budemo imali ozbiljan projekat celokupne metro mreze linije ce se raditi stihijski, po jedna stanica kada god se nadje nesto para pred izbore i svaka sledeca gradska vlast ce ispravljati greske prethodnih i praviti svoje nove, licne, po kojim cemo ih pamtiti. Taj trend se danas jasno vidi po tome sto se vecina nadleznih oslanja na plan od pre 40 godina, jedini ozbiljan plan koji postoji, ali koji je davno prevazidjen a tek nikako ne odgovara buducem razvoju grada. Plan iz 1974 ne moze organizovati razvoj grada od 2014. pa na dalje bas kao sto tadasnja samoupravna ekonomija ne odgovara danasnjem stanju.
Situacija se menja, planovi se menjaju.
Zakljucak, potrebna nam je ozbiljna studija koja ce predloziti celokupnu metro mrezu za Beograd (1, 3, 5, 9 linija, koliko god se zakljuci da je potrebno) a onda neka se kopa kada bude para, ali po planu.
Ako Francuzi hoce studiju da isfinansiraju i odrade, blago nama. Nasi strucnjaci ne znaju ni koliko ljudi se dnevno vozi na relaciji Pancevo-Batajnica (ne mislim na celokupnoj liniji nego na dati relacijama) ili Dorcol-Dusanovac i ne mogu ni sadasnju mrezu prevoza efikasno da organizuju a kamo li da projektuju ozbiljnu novu mrezu.
 
Predavanje na Arhitektonskom faksu u petak:
Mirko MEDIĆ
Business Development Manager- Balkan Area
DTP TERRASSEMENT- BOUYGUES CONSTRUCTION
www.bouygues-construction.com

Koncesioni/PPP modeli u infrastrukturi
- Projekat beogradskog Metroa -

teme:
(1) modeli finasiranja projekta;
(2) iskustva i primeri iz prakse;
(3) poslovanje preduzeća Bouygues;
(4) Beogradski Metro;

10:00-12:00 petak 17.12.2010.
diplomska sala 254

Više na:
http://www.arh.bg.ac.rs/code/navigate.asp?Id=2109#1430
 
zidar":gdfyybn6 je napisao(la):
Treba zavrsiti i druge infrastrukturne projekte ali to ne iskljucuje samo projektovanje metroa.
Naravno da se celokupan projekat moze zavrsiti, pa odmah po zavrsetku zapocetih infrastrukturnih projekata, pozabadati asove i kopati metro.
 
Vrh