Šta je novo?

Metro

Pa od onoga što videh ,vidi se slično socijalističko nasleđe i pored duge tradicije javnog prevoza u oba grada,bilo kakav Metro je prednost,a kada bude završena M4 biće to veliki + za Budimpeštu,recimo ako bi se u skorije vreme počela gradnja Beogradskog Metroa u narednoj deceniji oba grada bi imala javni prevoz na sličnom nivou, s obzirom da su slične veličine..
 
vozio sam zimus (u januaru) po Budimpešti i nisam imao nikavih problema. jedino što su tada radili Margit Hid. inače ostalo je sve bilo ok
 
@Djordje
Već sam postavljao statistike ranije na forumu, ali hajmo ponovo:
Budimpešta po centralnom mađarskom statističkom zavodu ima 1.7 miliona ljudi. Tačno je da u metro zonu ulazi nešto oko 3 miliona, ali je ta metro zona strašno velika - sa kraja na kraj ima preko 100km (u zavisnosti od toga kako bi se definisala Beogradska, u nju bi npr. ulazio Novi Sad)....

Beograd po podacima beogradskog statističkog zavoda iz 2008. ima 1.820.000 stanovnika (nezvanične podatke je dobio korisnik shmeksi, možete naći na forumu)... U te podatke ne ulazi Pančevo, obe Pazove, itd itd...

... Jeste, Budimpeštanska metro zona (i sama konglomeracija) je veća od Beograda... ali urbani centar je (po meni) malo manji, ili možete reći i malo veći od našeg glavnog grada... nije veličina sad neko takmičenje, uostalom... Poenta je da imaju gužve u saobraćaju čak i sa svim tim sistemima javnog prevoza (sećam se kad su radili Kerepesi ut, pa je autobusu trebalo sat vremena da pređe 1km...uhhh :()
 
Informacije iz prve ruke iz urbanistickog zavoda u vezi metroa.Ne zna se nista,sve je na politicarima.

Pokusah da slikah ona vrata sto sam rekao,na kojima pise sektor za planiranje i izgradnju metroa,ali mi se istrosila baterija na mobilnom.Sama rec metro u Beogradu je proklijeta :lol:
 
Ma nije nego svi se tresu kada se pomene Metro, to je državna tajna navišeg ranga,misticizam vlada,tarot se igra,vidovnjaci se takmiče,čita se moleban,G20 iza zatvorenih vrata razmatra sve svetske projekte .. ;)
 
Pa od početka je bilo jasno da Metro može da gradi samo grad država zajedno,uostalom kao i svuda u svetu,a s obzirom da je odluka o tome ko i kakav će se Metro graditi u Beogradu ostavljena za posle izbora smeši nam se Jovinov projekat.. :D
 
Kako sprečiti gužve u Beogradu?
29. novembar 2010. | 00:02 | Izvor: Tanjug
Beograd -- Metro, žičara, monorejl i trajekti predstavljaju ideje za rešavanje problema saobraćajnih gužvi u Beogradu, ali nijedan od tih projekata nije zaživeo.



Vlada Matić iz Mladih istraživača Srbije kaže da bi se saobraćajne gužve u prestonici umanjile ukoliko bi se ponudile alternative koje isključuju privatne automobile.

Istraživači su realizovali, sa Eko centrom i Društvom mladih arhitekata, projekat Pravo na Beograd čiji je cilj stvaranje preduslova za rešavanje problema uticaja saobraćaja na kvalitet životne sredine.

"Ako bi se Beograđani prevozili autobusima gradskog saobraćaja, metroom, žičarom, monorejlom, trajektima, ne bi koristiti svoje automobile" rekao je Matić.

Prema njegovim rečima, ideja o izgradnji metroa, kao jednom od najboljih rešenja za problem saobraćajnih gužvi u Beogradu, datira još od 1972. godine. Podeljena su mišljenja o tome da li je Beogradu potreban teški ili laki metro, a osnovna razlika je u novcu koji je potreban za njihovu izgradnju, pa je tako za izradu prve faze teškog metroa potrebno više od milijardu evra, a za laki duplo manje.

Problem vezan za laki šinski metro je taj, što on ne bi bio nezavistan od ostalih učesnika u saobraćaju, pa bi morao da se kombinuje sa postojećom infrastrukturom, što bi ga znatno usporavalo, pa tako ne bi bio efikasan kao teški metro, rekao je Matić.

"Bez obzira na to što metro predstavlja najbolje rešenje, njegova izgradnja puno košta, pa se počelo razmišljati o projektima koji su jeftiniji, a isto tako mogu da reše problem saobraćajnih gužvi", dodao je on

Počelo se razmišljati o monorejlu - vagonima koji putuju iznad zemlje, poput onih u gradovima Severne Amerike.

"Postojao je predlog da se monorejl izgradi na deonici koja bi spajala Novi Beograd sa vrhom Bulevara kralja Aleksandra, a izgradnja mreže u toj dužini od oko 40 kilometara, bi koštala oko 65 miliona dolara", ispričao je Matić. Projekat nije zaživeo jer bi zahtevao izgradnju mosta kojim bi taj monorejl prolazio, dodao je on.



Matić je naveo da je kao varijanta za bolju komunikaciju stanovnika Banovog Brda i Novog Beograda, bila predložena i žičara. Privatna firma koja je bila spremna da izgradi žičaru za godinu dana je prikupila i veliki broj potpisa građana, ali je projekat propao jer nije postignut dogovor o tome kako bi se raspodelile pare od karti za vožnju.

U svojoj prvoj fazi, žičara bi spajala novobeogradske blokove sa Adom Ciganlijom, a u naredne dve godine mreža bi se proširila od Bežanijske kose do Košutnjaka. "Žičara predstavlja zanimljiv vid prevoza, a i jeftinu investiciju, pa tako ideja o njenoj izgradnji ne bi trebalo da nestane, jer bi žičara svakako bila i turistička atrakcija", istakao je Matić.

Kao vid saobraćaja koji isključuje upotrebu privatnih automobila, Matić je istakao i prevoz po rekama. "Više od 200 kilometara dužine rečnih obala predstavlja veliko bogatstvo koje Beograd ne koristi", rekao je Matić.

Prema njegovim rečima projekat "Metro na vodi", koji je pokrenula Gradska skupština, funkcionisao je nekoliko meseci tokom letnjeg perioda, ali zbog slabog marketinga i neadekvatnih plovila ideja nije zaživela.

Prva faza projekta je podrazumevala prevoz ljudi sa Novog Beograda do pristaništa kod Brankovog mosta, pa su se

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=11&dd=29&nav_id=475600

monorail.gif
 
Идемо још једном...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=AEZjzsnPhnw[/video]
:)
 
tinu ninu ninu!!!

UPRAVO ODOBRENO TRI MILIONA EVRA
* Šta će novo doneti 2011. godina, kada je u pitanju izgradnja metroa?
-Upravo sam dobio informaciju da je francuska vlada donela odluku da nam donira tri miliona evra za izradu glavnog projekta. Nakon izrade glavnog projekta, raspisaćemo tender za izvođenje i započeti izgradnju prve linije. Istovremeno, radićemo projekat za drugu liniju prema Banovom brdu i Vidikovcu.
* Je li realno planirati izgradnju metroa, vrednog milijardu evra, usred velike ekonomske krize? - Metro nije projekat koji se gradi iz budžeta već iz kredita na 20-30 godina, sa velikim grejs-periodom i uz pomoć države. Kad počne prva linija da radi, ona će donositi novac. Verujem da će Beograd, paralelno sa razvojem Srbije, biti u mogućnosti da kroz dve godine krene u izgradnju. Ali, nećemo započeti radove, a da nemamo spremnu finansijsku konstrukciju.

http://novosti.rs/vesti/beograd.74.html:309987-Djilas-Politika-mi-je-po-strani
 
Ne videh da li je bilo na nekoj drugoj temi, ako jeste brišite. Nije baš metro, ali je nezavisan sistem :)

Beograd Grad budućnosti: Žičara od Košutnjaka preko Ade Ciganlije do Bloka 44
Bešumno putovanje nad Beogradom

Žičara koja bi povezivala Košutnjak, Adu Ciganliju i novobeogradski Blok 44 bila bi dobro rešenje za savladavanje velikih visinskih razlika bez direktnog kontakta sa najprometnijim saobraćajnicama u tom delu Beograda, što bi ubrzalo putovanje. Na taj način Beograd bi mogao da se pridruži svetskim metropolama, Njujorku, Barseloni, Lisabonu... koje koriste žičare kao dopunu postojećih sistema javnog prevoza.

Retki su oni koji su imali priliku da vide grad iz ovakve perspektiveProjektom koji je pre nekoliko godina izradio institut „Juginus“ predviđeno je pet stanica: terminal u Bloku 44, stanice na Adi, Makišu i Banovom brdu i terminal na Košutnjaku, a na liniji žičare bi se nalazilo 27 stubova i depoa za gondole. U zavisnosti od veličine gondola u toku jednog sata žičarom bi moglo da se preveze između 2.000 i 2.500 putnika koji bi relaciju od pet kilometara prelazili za manje od 15 minuta.

– U gondole koje smo projektom predvideli moglo bi da stane osam putnika, što svakako ne može da bude konkurentno broju prevezenih putnika u gradskom prevozu, ali žičara i nije zamišljena da postane zamena autobusima i tramvajima. Njena prevashodna namena bi bila da što efikasnije opsluži pešake, bicikliste i ostale nemotorizovane posetioce samog centra Ade Ciganlije koji ne bi morali da se provlače kroz gužvu postojećih saobraćajnica. To bi konkretno značilo da bi pešak ili biciklista za samo nekoliko minuta mogao da se spusti sa Banovog brda na Adu – kaže inženjer Mirko Radovanac, nekadašnji direktor „Juginusa“ i vođa projekta beogradske žičare.

Generalni projekat, objašnjava Radovanac, dozvoljava mogućnost izgradnje žičare u fazama, a planirano je da prvo bude izgrađena žičara od Bloka 44 do centra Ade Ciganlije. Dužina te trase bi bila nešto manja od jednog kilometra, a na njoj bi se nalazile dve stanice, na Novom Beogradu i na Adi. Taj deo žičare bi bio postavljen na osam čeličnih stubova, visine od pet do 35 metara, a putovanje bi trajalo oko tri minuta.

– Gondole bi pružale komforan smeštaj putnika i njihovog ličnog prtljaga, prilaz osobama s invaliditetom bio bi zagarantovan, a bilo bi mesta i za bicikle, skije, sanke rolere i drugu sportsku opremu. Na početnoj i prolaznoj stanici planirana je izgradnja pratećih tehničkih sadržaja, ali i lokala koji bi, pored prodaje karata i turističkih informacija, imali komercijalnu namenu. U prvoj fazi je predviđena izgradnja oko 2.000 kvadratnih metara komercijalnih sadržaja, čijim zakupom ili prodajom bi se povećala isplativost celog projekta. To bi ujedno bila i dobra prilika da se Grad, u skladu sa Zakonom o koncesijama, okuša u pripremanju tendera za javno-privatno partnerstvo kojih će u budućnosti sigurno biti – objašnjava Radovanac.

Prema ranijim proračunima, izgradnja prve faze trajala bi oko četiri meseca i koštala 3,8 miliona evra. Cena karte bi bila oko jednog evra, pa bi se povraćaj troškova očekivao u prvih 10 godina eksploatacije.

Osim kao prevozno sredstvo, žičara bi, što je mnogo značajnije, kao i svuda u svetu, predstavljala izuzetnu atrakciju koja bi imidžu Beograda dala jednu sasvim novu dimenziju.

– To bi svakako doprinelo da grad postane interesantniji, ne samo našim gostima, već i samim Beograđanima. Retki su oni koji su imali priliku da vide grad iz takve perspektive, pa bi žičara obogatila i turističku ponudu – kaže Dejan Veselinov iz Turističke organizacije Beograda.

Osim uštede vremena pešacima i biciklistima, izgradnja žičare u potpunosti bi odgovorila na sve zahteve koje podrazumeva održivi razvoj.

– Žičara je bešumno prevozno sredstvo koje ne ugrožava postojeće ekološke resurse. Njenom izgradnjom bila bi smanjena potreba za novim kapacitetima javnog saobraćaja ili parking prostora na samoj Adi Ciganliji. Direktno bi povezivala i aktivirala sportski i komercijalni sadržaji Bloka 44 i Ade, s podsticanjem novih, zimskih rekreativnih sadržaja. Deca sa Novog Beograda dobila bi tako sjajnu priliku da se za vrlo kratko vreme sa sankama nađu na padinama Košutnjaka umesto da „uprežu“ roditelje da ih vuku po beskrajno ravnim bulevarima – kaže Radovanac.

Ideja stara skoro čitav vek
O izgradnji „vazdušnog tramvaja“ razmišljalo se još u vreme dok je Beograd bio prestonica kraljevine. Prvi projekat o mogućnosti povezivanja delova grada kabinskim sistemima izradila je 1922. godine zagrebačka firma „Čavlina i Sladoljev“. Građevinsko preduzeće „Šumadija“, vlasnika Riste Ristića, predložilo je 1928. godine da se Kalemegdan i Zemun povežu posebnom vrstom žičare preko Ratnog ostrva. Bilo je planirano da „vazdušni tramvaj“, kako je prozvan, polazi na svaka dva minuta, a da putovanje do Zemuna traje oko pet minuta. Pored tog, postojao je i plan da se žičarom povežu Terazije i Zemun, i to trasom na kojoj se danas nalaze Brankov most i Bulevar Nikole Tesle.
 
Francuzi najbliži metrou
N. PANTIĆ | 03. decembar 2010. 21:38 | Komentara: 0
Odluka da plate izradu projekta podzemne železnice mogla bi da odredi izvođača radova. Vlada u Parizu spremila donaciju od tri miliona evra za izradu plana prve linije


SRODNE VESTI

Graditelja metroa "bira" banka
Subotica: Otvoren ”Metro keš & keri”
Metro po meri Beča
Moskva: Ubijen osumnjičeni za napade
Svi bi "parče" metroa
ODLUKA Vlade Francuske da sa tri miliona evra donira izradu glavnog projekta za metro mogla bi da bude presudna pri izboru izvođača radova za izgradnju podzemne železnice. Posao decenije trenutno je najbliži, kako tvrde naši sagovornici, firmama "Ežis" i "Alstom", koje potiču iz zemlje galskih petlova. Ipak, konačno rešenje biće poznato nakon tendera koji će biti raspisan posle izrade glavnog projekta.


Još za septembar ove godine najavljeno da će vlada Francuske uputiti donaciju, a na taj korak čekalo se više od dva meseca, pošto su Francizi ipak odlučili da izdovoje tri miliona evra za izradu glavnog projekta.

INTERESOVANJE ŠPANCA
PRIČA o gradnji beogradskog metroa poslednji put je podgrejana pre nepunih mesec dana kada je ambasador Španije Injigo de Palasio Espanja rekao da je firma "Ineko" i dalje zainteresovana za izgradnju metroa. On je naglasio "da je ova španska firma, nakon četiri godine rada na izradi projekta, prekinuta u tome", ali nije rekao zašto.
Oglasio se posle toga i gradonačelnik Dragan Đilas, koji je preko stranica našeg lista rekao da će nakon izrade projekta biti raspisan tender a potom započeti gradnja prve linije, od Tvorničke do Ustaničke ulice. On je naveo da će se uporedo raditi i na projektu za drugu liniju, prema Banovom brdu i Vidikovcu.

Ova donacija mogla bi da stavi i tačku na graditelja podzemne železnice. Za radove su bili zainteresovani Autrijanci, Španci i Rusi, koje su mediji često licitirali kao potencijalne izvođače radova.

Francuzi su već 2002. godine dali novac za izradu studije za izgradnju metroa i tada je posao poveren firmi "Sistra". Njihova ideja je, međutim, ubrzo nakon izrade plana odbačena. Posla su se zatim latili Španci. Firma "Ineko" je uradila i pretplan prve linije, a sve do aprila ove godine bili su konsultanti Direkciji za građevinsko zemljište. Tada je objavljena i poslednja studija koja je predvidela izgradnju tri linije podzemne železnice.

Odbornici Skupštine grada su jula ove godine usvojili dokument "Beogradski metro - osnova za izbor rešenja", koji je predvideo da metro u prestonici mora da bude nezavisni šinski sistem koji će ići iznad zemlje gde god je to moguće, s obzirom na to da je tri puta jeftiniji od podzemnog.

http://novosti.rs/vesti/beograd.74.html:310137-Francuzi-najblizi-metrou
 
Bravo! u svakom slučaju među najboljima kada je Metro u pitanju ,Francuzi će ostaviti pečat na Beogradu,jedva čekam da vidim dizajn stanica,vozova,,, :dil:
 
Đelić: Tri miliona evra za metro
4. decembar 2010. | 13:47 | Izvor: FoNet

Cita:

Beograd -- Francuska će donirati tri miliona evra za izradu studije izvodljivosti za beogradski metro, rekao je potpredsednik Vlade Božidar Đelić.

Trebalo bi da se obezbedi i nekomercijalni zajam Francuske od nekoliko desetina miliona evra za nabavku materijala dodaje Đelić.

Francusko ministarstvo finansija obavestilo me je da je potpisan ugovor za ovu donaciju. Srbija pravi globalni dogovor sa Francuskom, kako bi ta zemlja postala strateški partner u izgradnji tog bitnog projekta, rekao je Đelić.

Đelić, koji je vodio pregovore o dobijanju donacije, ukazao je na veliku važnost ovog koraka za izgradnju metroa.

On je naglasio da očekuje da će posle uspešne studije izvodljivosti Francuska država obezbediti nekomerecijalni zajam od nekoliko desetina miliona evra.

Taj zajam bi koristio za kupovinu opreme, vagona, lokomotiva i drugog materijala potrebnog za naš metro, rekao je Đelić, napominjući da projekat motroa u Beogradu značajan za infrastrukturu cele Srbije.

Đelić je danas na beogradskom aerodromu Nikola Tesla otvorio veliki pano sa Teslinim likom i natpisom Srbija zemlja nauke i tehnologije.

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2010&mm=12&dd=04&nav_category=9&nav_id=476967
 
Pa poenta je da su Francuske firme koje sa bave projektovanjem,izvođenjem kao pravljenjem vozova među najboljima,Alstom je dovoljna preporuka tehnološki Francuzi su lideri na tom polju..:kafa:
 
a koji grad su recimo radili u skorije vreme?Cisto da vidim kako moze izgledati otprilike?
 
100518083543190750.jpg
90454101.jpg
91286561.jpg
91027357.jpg
39100950.jpg
80744838.jpg
1024876img56698hrjpg.jpg
4915.jpg
090705105228105638.jpg

www.skyscrapercity.com
Entreprise du Métro d’Alger (Algiers Metro Company - EMA) has awarded the SYSTRA /RATP Development consortium the contract to provide assistance with the follow-up of design studies, installation and fitting out of fixed equipment for all systems on line 1 phase 1 of the Algiers metro. This includes stations, rolling stock and workshops
1349070262.jpg

1153206_405fa70e-f1e1-11df-9487-001517810df0.jpg

Automatizacija M1 u Parizu (nova komandna soba)
 
čisto da se zna: ja sam protiv VAL sistema. jesam informatičar, ali mašni ne verujem ništa. a i treba uposliti železničare
 
Đelić: Tri miliona evra za metro
4. decembar 2010. | 13:47 | Izvor: FoNet

Božidar Đelić (FoNet)
Beograd -- Francuska će donirati tri miliona evra za izradu studije izvodljivosti za beogradski metro, rekao je potpredsednik Vlade Božidar Đelić.
9175928724cd982f347fdc855484508_200x146.jpg


Trebalo bi da se obezbedi i nekomercijalni zajam Francuske od nekoliko desetina miliona evra za nabavku materijala, dodaje Đelić.

"Francusko ministarstvo finansija obavestilo me je da je potpisan ugovor za ovu donaciju. Srbija pravi globalni dogovor sa Francuskom, kako bi ta zemlja postala strateški partner u izgradnji tog bitnog projekta", rekao je Đelić.

Đelić, koji je vodio pregovore za dobijanje donacije, ukazao je na veliku važnost ovog koraka za izgradnju metroa.

On je naglasio da očekuje da će, posle uspešne studije izvodljivosti, Francuska država obezbediti nekomercijalni zajam od nekoliko desetina miliona evra.
Taj zajam bi koristio za kupovinu opreme, vagona, lokomotiva i drugog materijala potrebnog za naš metro, rekao je Đelić, napominjući da je projekat metroa u Beogradu značajan za infrastrukturu cele Srbije.

Đelić je danas na beogradskom aerodromu "Nikola Tesla" otvorio veliki pano sa Teslinim likom i natpisom Srbija zemlja nauke i tehnologije.
www.B92.rs
 
Vrh