Šta je novo?

Metro

@Hromi Daba
Ko mi je kriv kad brzo čitam! :) Hvala!

@borris_
Izvini, prijatelju. Javljaj šta čuješ!
 
vucko":30tysgbb je napisao(la):
Jel zaboravljate sa kime imate posla? Naravno da ove sine uskog koloseka ce se koristiti za tramvaj,a ako stave nove sine normalanog koloseka 1435mm reci ce-pa mislili smo na stare sine uskog koloseka da nece se koristiti za metro.
za to bi trebalo raditi novu rekonstrukciju čitavog bulevara, zajedno sa rešavanjem onog dela od cvetka do ustaničke, tako da taj scenario deluje potpuno nerealno. a đilas je ionako pomenuo da bi metro u starom delu grada trebalo da ide pod zemlju, tako da za sada nema nikakvog razloga za dramu
 
Taj deo ce biti manje prohodan izgradnjom mosta zemun borca,a problem oko te linije sto si pomenuo je sto mora imati depo za vozila,a on je planiran na nbg ili zemunu,dakle tu ce se prvo graditi
 
Trasa od Terazija do Nove zeleznicke stanice i nije linija nego deo linije koji jje najmanje sporan, a najvise koristan.Kao depo privremeno moze da se koristi Nova zeleznicka stanica. Pri smisljanju trasa metroa imajte u vidu da je vazno da trasa povezuje bar dva gusto naseljena dela grada sa centrom i da prolazi kroz naseljene delove grada. Umesto terminala Ustanicka primerenije je ili Mirjevo i Karaburma ili suprotno Novi Vozdovac.Miljakovac moze da koristi i Beovoz dok se ne produzi trasa od VIidikovca.
 
Pa trasa ka Vidikovcu ce ici ispod Banovog Brda, Zarkova i Ceraka, nikada nije ni bilo planirano da ide ispod Miljakovca.
 
Ali ni u jednoj varijanti metroa pocev od prvog resenja 70 tih nije planiran metro ka Miljakovcu, ali dobro. Ne moze metro ni dospeti bas do svih naselja...
 
metropolitan":1ppng3s4 je napisao(la):
Trasa od Terazija do Nove zeleznicke stanice i nije linija nego deo linije koji jje najmanje sporan, a najvise koristan.Kao depo privremeno moze da se koristi Nova zeleznicka stanica.
Pretpostavljam da se misli na Beograd centar? Slažem se u potpunsoti da bi to trebalo da bude prioritet - međutim, tamo nema dovoljno prostora da to bude depo, drugo neizvodivo je i preskupo. Bilo bi najbolje ako bi se prva linija uradila Beograd centar - Slavija - Terazije - CK - SIV/Arena, i onda dokle već treba, odnosno gde god da je depo na Novom Beogradu (kod tramvajskog, ili negde drugo izmešten). Svakako treba Beograd centar spojiti među prvima - odnosno verovatno će se to desiti kad se osposobi, i kad vozovi budu išli malo normalnije.
 
Gradska i prigradska zeleznica, ako su dobro smisljeni, mogu da povezu najveci broj naselja, a da li ce od Velikog sela do Mirjeva ici bus ili tramvaj tek cemo saznati. Najmanje sanse za metro imalu Banjica i Dedinje, tako da bi trola na toj trasi skracena do Mostara, bila jedina koja bi opstala, sve ostale linije trolejbusa mogu da zamene metro trase, ali do tada kako stvari stoje ko zna kako ce uopste izgledati Beograd,nekom se ocigledno ne zuri.
 
Pravac prema Novom Beogradu je vazan,on moze da se gradi istovremeno ili odmah potom, najmanje do Omladinskih brigada,ali ta linija bi trebalo da ide ka Vuku, dok bi ova prva od Terazijama bila deo trase ka Vidikovcu,ukrstanje bi bilo na Terazijama.Zasto bi privremeni depo na novoj stanici bio skup i neizvodljiv,najmanje jos 5 godina ta stanica nece postati glavna, a prva trasa bi mogla da se izgradi za 2 do 3 godine,Terazije /Prokop.
 
Београдски метро ће иселити „Зелени венац”
Трасе будућег метроа биће уклопљене са осталим системима јавног саобраћаја, укључујући и градску железницу. – Тачке повезивања биле би Вуков споменик, железничке станице „Прокоп” и „Нови Београд”

Изградња метроа смањиће саобраћајне гужве и омогућиће да путници из Новог Београда и са Бановог брда брже стигну до центра. У првој фази, биле би израђене трасе које чине основу мреже. У другој фази би се мрежа ширила према предлозима инвеститора, али би прецизнија динамика била утврђена после процене оправданости улагања.

– Предвиђене су две трасе Београдског метроа: од Устаничке улице дуж Булевара краља Александра ка Новом Београду и од Бановог брда до Карабурме које би се укрштале у центру града. Као део трасе београдског метроа озбиљно се узима у обзир и нови мост преко Аде Циганлије – истичу саобраћајни стручњаци.

Они наглашавају да би трасе морале да буду независне у односу на остали саобраћај и да обезбеде пуну повезаност са осталим системима јавног саобраћаја укључујући и градску железницу. Тачке повезивања биле би Вуков споменик, железничке станице „Прокоп” и „Нови Београд”, где се планира и изградња међуградске аутобуске станице.

– Због увођења београдског метроа у саобраћајни систем, биће измењени остали системи јавног превоза. Ефекти прерасподеле допринели би да из центра буде измештен терминус „Зелени венац”, јер би се његове функције могле пренети на терминус на крају трасе метроа у Творничкој улици. Преко Бранковог моста би пролазио далеко мањи број аутобуса, а коришћење трасе метроа на новом мосту преко Аде сигурно би смањио број возила преко „Газеле” и у Булевару војводе Мишића. Београдски метро ће сигурно омогућити смањење броја аутобуса и трамваја на улицама – наглашавају урбанисти.

Радна група за израду београдског метроа, чији је документ усвојила градска влада, а о чему ће се 29. јуна изјаснити одборници Скупштине града, предлаже да се за одржавање и паркирање возила метроа користе постојећи капацитети као што је депо ГСП-а у Новом Београду или локација у близини гробља Орловача. Број станица ће зависити од густине насељености и процене у којим подручјима града највише људи ради.

Финансирање београдског метроа је могуће обезбедити на више начина: новцем из градског буџета, задуживањем код међународних финансијских институција или код комерцијалних банака, емитовањем муниципалних обвезница, давањем концесије или преко система „Јавно-приватног партнерства”(ЈПП).

– Издвајање из буџета је мало вероватно, задуживање је могуће на основу Закона о буџету, али ако би та средства на било који начин била ограничена, то би успорило градњу. Емитовање муниципалних обвезница је применљиво решење, под условом да то буде подршка концесији или јавно приватном партнерству – наглашавају економски експерти.

Постоји могућност да се пројекат метроа реализује кроз међудржавни аранжман у коме би се за обе стране, град и инвеститора, као гаранти појавиле државе партнери,а модел би био концесија или систем ЈПП.

----------------------------------------------

Дански пример

По систему „јавно-јавно партнерство” метро је изграђен у Копенхагену.

То значи да је 55 одсто трошкова покрила данска влада, а преостали износ је покривен из градског буџета. Упркос томе, пре него што су возови кренули, Данци су компанији из Милана дали концесију, која је заузврат обезбедила возове, а убираће и профит од продавница на станицама.

Д. Спаловић
[објављено: 28/06/2010]
Izvor: politika
Link: http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Beogradski-metro-ce-iseliti-Zeleni-venac.sr.html
 
Evo sta sam nasao na internetu; Nije bas o metrou a ^predpostavljam da je radila Systra a ovo je samo jedno podglavlje.

http://lnweb90.worldbank.org/ECA/Tr...70B085256BAD0079C04F/$file/Diag_Chapitre2.pdf

ima i nastavak

http://lnweb90.worldbank.org/ECA/Tr...70B085256BAD0079C04F/$file/Diag_Chapitre3.pdf

evo i 4. dijela:

http://lnweb90.worldbank.org/ECA/Tr...29A7785256C47006821BB/$file/PAI_Chapitre4.pdf


Ovo nije o metrou nego o gradskom prevozu (analiza i prijedlozi i cijena svega)

i kraj (to jest pocetak :) ) :

http://lnweb90.worldbank.org/ECA/Tr...1598985256BAD00795CE3/$file/Incept_Report.PDF

Inace studija je uradjena krajem 2001. godine
 
Clanak iz Politike kao da se nastavlja na pitanje ukidanja tramvajskih , trolejbuskih i bus linija uspostavljanjem metro mreze o cemu smo raspravljali i na temi tramvaji, ukidanje postojecih vrsta prevoza bi omogucilo mnogo zdravije i bezbednije kretanje posebno u starom jezgru Beograda.Ali jos je nejasno kuda ce prolaziti linije upravo ispod tog istorijskog jezgra .
 
Ja mislim da će linije ispod jezgra prolaziti po starom projektu,a ono gore što videsmo tj.Systrina studija,s obzirom da ne govorimo većina nas Francuski prevod bi dobro došao,posebno onaj deo za Beovoz.
 
U centru su dve dileme,da li ce svoriste biti na Trgu Republike ili Nikole Pasica i da li ce biti novog mosta ili budzenja brankovog.

ko hoce da se cima ima google translate ili ima neko bolje resenje,eventualno sve u pdf-u da prevede?

Takodje sam primetio na fali part 1
 
Pa s obzirom da će se graditi klasičan Metro,ja mislim da prestup biti kod Skupštine tj.Pašića jer je mesto kao i prostor,površina mnogo pristupačniji i za samu gradnju stanice a ulazi/ silazi bi pokrili mnogo veću površinu u tu stanicu pokretnim ravnim vestibilima se ulazilo sa Terazija,K.Milana,Bulevara,Takovske isto tako mislim i da će se praviti Metro-drumski most prema Nemanjinoj,ne vidim bolju alternativu a i uloviti dve muve od jednom tj.most iskoristitit i za rasterećenje Gazele i Brankovog.
DSCF2913.jpg
 
Sto se toga tice, tehnicka je stvar gde ce ispod zemlje tacno pristajati vozovi tipa ispod Pasica ili Terazija itd.
Savim druga stvar je da to nije stanica na perferiji koja ima jedan izlaz ili dva sa obe strane ulice pa shodno tome ako vozovi staju ispod Pasicevog Trga treba sprovesti tunel i do Terazije i Trga Republike sa jasnim putokazima...Na pamet mi je pala stanica kod Opere ovde u Becu koja takodje ima silne tunele ispod zemlje duz kojih su radnje suvenira, Mc Donalds te se podzemni prolaz pruza od Opere i Ringa sve do Karlove Crkve sto je otprilike kao distanca od Skupstine do Trga Republike.

sto se francuskog tice, ja mogu da prevedem sta je potrebno, no da li sam jedini ovde koji zna franucki?:) malo je mnogo to sve prevoditi, trebalo bi mi neko vreme, a te neke delove mogao bih na brzaka, o Beovozu ili ne znam sta se tacno rekli. Malo je opsirno i naglabaju o nekim nepotrebnim stvarima koliko videh iz uvodnog dela...
 
Hm...Mozes li onda zakljucke koje su izveli da obnovimo malo gradivo? :)
 
vucko":2sc639hk je napisao(la):
Hm...Mozes li onda zakljucke koje su izveli da obnovimo malo gradivo? :)
hm, nisam pratio diskusiju na poslednjim stranama i ne znam tacno odakle ispadose ovi textovi na francuskom...otvorih ovaj zadnji deo o gradskom prevozu i potpuna koma...u delu od cenama pise karta za prvu zonu 7.25 dinara, za drugu 10.5 :shok: u trenutku pomislih da ne pisu o Bgu a tek onda videh da se radi o 2001. godini ..

ok, prelistacu onda po delovima pa cu napisati ak ima nesto zanimljivo. U zadnjem delu je bukvalno opis Bga, polozaj grada, velicina teritorije, podela na opstine...a onda i o prevozu da postoje 2 zone, cene niske, da grad dotira GSP itd. itd.
 
@borris_
Hvala na ovim studijama. Nazalost ne znam francuski, ali vidim po slikama u 4. studiji da su predlagali dve varijante resenja tramvajskih linija redukcijom odredjenih linija. Tako druga varijanta predpostavlja ostanak samo 4 linija! Ne znam koliko je to realno, ali o tome bolje da pisemo u temi o tramvajima, da ne ruiniramo temu.
Slazem se sa P.a.u.L.i.-jem u vezi pesackih tunela-podhodnika. Ako je stanica na Trgu N. Pasica ona mora imati pristupne tunele sa Terazija i Trga republike i obratno.
 
DSCF2913.jpg

Evo jednog od primera kako se pokrivaju veći delovi centra
 
Ja nešto malo naklapam francuski, i najzanimljivije što sam video tamo je u četvrtom poglavlju, negde od 9 strane do 14, predlog kako da se sredi mreža tramvaja - gde bi se zapravo primenio više-manje metro sistem na tramvaje, odnosno da u većem delu samo jedna linija koristi jednu prugu (osim na nekim delovima, Bul. vojv. Mišića, Nemanjina i kod Vukovog spomenika). Navodno bi minimalni intevali (pretpostavljam u ne-špicu) bili značajno smanjeni - od 3 do 6 minuta na svakom stajalištu. Ono što mi je super, je da podrazumevaju produženje 13ice do 25. maja - gde bi bio njen novi terminus.
Liniije bi bile sledeće:
13 - 25. maj do Banovog brda, po svojoj sadašnjoj ruti.
9 - od Bloka 45 do Banjice - sadašnja ruta.
3 - od Rakovice do Tašmajdana, kao do sada - da bi se produžila preko Bulevara do Vuka, i dalje do omladinskog stadiona (dakle, preuzima deo 12ice).
5 - od Kalemegdana do Ustaničke, preko Vuka.

Ovime, višak postaju tramvajske šine u Beogradskoj - takođe, Slavija se značajno pojednostavljuje za tramvaje, gde ima samo jedna linija (možda bi čak mogla da se uradi baštica, tako da tramvaj ne mora da kruži oko cele Slavije). Njihov predlog je za broj tramvaja koji su radili 2001, tako da bi verovatno sada moglo da se uvede više tramvaja i ti intervali dodatno skrate - na 4-5 minuta na svim linijama (oni su predviđali 6 minuta na svakoj - samimi tim na mestima gde se preklapaju, intervali su 3 minuta, a ovime bi bili 2 do 3), plus značajno se poboljšao kvalitet pruga u Beogradu.
Pretpostalvjam da bi to bilo savršeno, pod uslovom da se omogući presedanje sa kartama - i eto ga pravi LRT u Beogradu. :)

edit: @vucko Pokretne trake. ;)

edit2: Sad sam video tek da se ograđuju koliko to može da se primeni, jer ne znaju specifične zahteve određenih linija - i da je to čisto teoretski. Tako da bi verovatno onda neke linije trebalo pojačati, a neke oslabiti, I guess. (I da, to pretpsotavljaju kao hitne izmene).
Dans le présent chapitre, des modifications de la structure des réseaux de tramway et de
trolleybus sont proposées. Logiquement, de telles démarches auraient du s’appliquer à
partir d’une connaissance de la demande de déplacement sur les réseaux. En l’absence de
ces informations, ces propositions restent théoriques. Ces exercices permettent de
constater qu’avec une flotte réduite, une exploitation cadencée est toujours
 
Vrh