jovanovm
Advanced
@Hromi Daba
Ko mi je kriv kad brzo čitam! Hvala!
@borris_
Izvini, prijatelju. Javljaj šta čuješ!
Ko mi je kriv kad brzo čitam! Hvala!
@borris_
Izvini, prijatelju. Javljaj šta čuješ!
za to bi trebalo raditi novu rekonstrukciju čitavog bulevara, zajedno sa rešavanjem onog dela od cvetka do ustaničke, tako da taj scenario deluje potpuno nerealno. a đilas je ionako pomenuo da bi metro u starom delu grada trebalo da ide pod zemlju, tako da za sada nema nikakvog razloga za dramuvucko":30tysgbb je napisao(la):Jel zaboravljate sa kime imate posla? Naravno da ove sine uskog koloseka ce se koristiti za tramvaj,a ako stave nove sine normalanog koloseka 1435mm reci ce-pa mislili smo na stare sine uskog koloseka da nece se koristiti za metro.
Pretpostavljam da se misli na Beograd centar? Slažem se u potpunsoti da bi to trebalo da bude prioritet - međutim, tamo nema dovoljno prostora da to bude depo, drugo neizvodivo je i preskupo. Bilo bi najbolje ako bi se prva linija uradila Beograd centar - Slavija - Terazije - CK - SIV/Arena, i onda dokle već treba, odnosno gde god da je depo na Novom Beogradu (kod tramvajskog, ili negde drugo izmešten). Svakako treba Beograd centar spojiti među prvima - odnosno verovatno će se to desiti kad se osposobi, i kad vozovi budu išli malo normalnije.metropolitan":1ppng3s4 je napisao(la):Trasa od Terazija do Nove zeleznicke stanice i nije linija nego deo linije koji jje najmanje sporan, a najvise koristan.Kao depo privremeno moze da se koristi Nova zeleznicka stanica.
Izvor: politikaТрасе будућег метроа биће уклопљене са осталим системима јавног саобраћаја, укључујући и градску железницу. – Тачке повезивања биле би Вуков споменик, железничке станице „Прокоп” и „Нови Београд”
Изградња метроа смањиће саобраћајне гужве и омогућиће да путници из Новог Београда и са Бановог брда брже стигну до центра. У првој фази, биле би израђене трасе које чине основу мреже. У другој фази би се мрежа ширила према предлозима инвеститора, али би прецизнија динамика била утврђена после процене оправданости улагања.
– Предвиђене су две трасе Београдског метроа: од Устаничке улице дуж Булевара краља Александра ка Новом Београду и од Бановог брда до Карабурме које би се укрштале у центру града. Као део трасе београдског метроа озбиљно се узима у обзир и нови мост преко Аде Циганлије – истичу саобраћајни стручњаци.
Они наглашавају да би трасе морале да буду независне у односу на остали саобраћај и да обезбеде пуну повезаност са осталим системима јавног саобраћаја укључујући и градску железницу. Тачке повезивања биле би Вуков споменик, железничке станице „Прокоп” и „Нови Београд”, где се планира и изградња међуградске аутобуске станице.
– Због увођења београдског метроа у саобраћајни систем, биће измењени остали системи јавног превоза. Ефекти прерасподеле допринели би да из центра буде измештен терминус „Зелени венац”, јер би се његове функције могле пренети на терминус на крају трасе метроа у Творничкој улици. Преко Бранковог моста би пролазио далеко мањи број аутобуса, а коришћење трасе метроа на новом мосту преко Аде сигурно би смањио број возила преко „Газеле” и у Булевару војводе Мишића. Београдски метро ће сигурно омогућити смањење броја аутобуса и трамваја на улицама – наглашавају урбанисти.
Радна група за израду београдског метроа, чији је документ усвојила градска влада, а о чему ће се 29. јуна изјаснити одборници Скупштине града, предлаже да се за одржавање и паркирање возила метроа користе постојећи капацитети као што је депо ГСП-а у Новом Београду или локација у близини гробља Орловача. Број станица ће зависити од густине насељености и процене у којим подручјима града највише људи ради.
Финансирање београдског метроа је могуће обезбедити на више начина: новцем из градског буџета, задуживањем код међународних финансијских институција или код комерцијалних банака, емитовањем муниципалних обвезница, давањем концесије или преко система „Јавно-приватног партнерства”(ЈПП).
– Издвајање из буџета је мало вероватно, задуживање је могуће на основу Закона о буџету, али ако би та средства на било који начин била ограничена, то би успорило градњу. Емитовање муниципалних обвезница је применљиво решење, под условом да то буде подршка концесији или јавно приватном партнерству – наглашавају економски експерти.
Постоји могућност да се пројекат метроа реализује кроз међудржавни аранжман у коме би се за обе стране, град и инвеститора, као гаранти појавиле државе партнери,а модел би био концесија или систем ЈПП.
----------------------------------------------
Дански пример
По систему „јавно-јавно партнерство” метро је изграђен у Копенхагену.
То значи да је 55 одсто трошкова покрила данска влада, а преостали износ је покривен из градског буџета. Упркос томе, пре него што су возови кренули, Данци су компанији из Милана дали концесију, која је заузврат обезбедила возове, а убираће и профит од продавница на станицама.
Д. Спаловић
[објављено: 28/06/2010]
hm, nisam pratio diskusiju na poslednjim stranama i ne znam tacno odakle ispadose ovi textovi na francuskom...otvorih ovaj zadnji deo o gradskom prevozu i potpuna koma...u delu od cenama pise karta za prvu zonu 7.25 dinara, za drugu 10.5 :shok: u trenutku pomislih da ne pisu o Bgu a tek onda videh da se radi o 2001. godini ..vucko":2sc639hk je napisao(la):Hm...Mozes li onda zakljucke koje su izveli da obnovimo malo gradivo?
Dans le présent chapitre, des modifications de la structure des réseaux de tramway et de
trolleybus sont proposées. Logiquement, de telles démarches auraient du s’appliquer à
partir d’une connaissance de la demande de déplacement sur les réseaux. En l’absence de
ces informations, ces propositions restent théoriques. Ces exercices permettent de
constater qu’avec une flotte réduite, une exploitation cadencée est toujours