Šta je novo?

Metro

Jasno mi je da si pogresio,mislio si rezerva,evo kvota sinise od prosle godine u vezi sistre

http://www.systra-srbija.com/?lang=


Siniša":3helin14 je napisao(la):
Ovako je, po sećanju, izgledao plan SYSTRA-e:
30k5653.jpg

Moguće da sam negde pogrešio. Po ovom tekstu blia su tri plana Systra 1, 2 i 3. Ovo je Systra 1. Ako borris_ i BoF1973 mogu nekako da dođu do sva tri plana i da ih postave ovde bio bi ima zahvalan. I mislim da je cena od 2,8 milijardi Evra za sve tri linije realna. Ovde mreža sigurno ima preko 40 km, od čega su pola tuneli.
 
Pa predvideli su kraće vozove 700 putnika po vozilu s tim da su nesigurni da je to dovoljan kapacitet pa bi se verovatno odradila dodatna analiza.
 
Đilas: Gradnja metroa počinje 2012.
30. jun 2010. | 15:46 | Izvor: Tanjug
Beograd -- Metro u Beogradu mogao da počne da se gradi krajem 2012. ili početkom 2013. godine, kaže Dragan Đilas.

8690634284c2b1d46b1a12590824714_450x338.jpg


"Prema optimističkim planovima, Beograd bi za 10 godina mogao da ima mrežu metro linija na Novom Beogradu, do kraja Bloka 45, ka Banovom brdu, Čukarici, Vidikovcu, Karaburmi", rekao je Đilas

"Beograd neće razvijati moderan tramvaj kako su ga neki nazivali ranije, nego nezavisan šinski sistem koji se nigde ne ukršta sa drumskim saobraćajem, što jeste garancija da je reč o pravom metrou", rekao je gradonačelnik.

Odbornici Skupštine grada usvojili su informaciju o izradi dokumenta "Beogradski metro - osnova za izbor rešenja", a gradonačelnik Beograda je kazao da gradski parlament danas donosi istorijsku odluku, kojom se metro definiše kao nezavisan šinski sistem.

"Izgradnja metroa će trajati dugo, jer je to projekat koji se nikada ne završava", rekao je gradonačelnik Beograda i dodao da, kada je reč o finansiranju, uvažava mišljenje Demokratske stranke Srbije da kroz partnerski odnos sa nekom državom treba doći do investitora.

"Treba videti i šta može da se dobije od Republike, ali situacija u Srbiji je sada mnogo teža nego u Beogradu", rekao je Đilas i dodao da izgradnja metroa nema veze ni sa politikom, ni sa strankama.
2881459534c23edabed385697779661_450x338.jpg



Đilas je kazao da su se svi strani eksperti složili u tome da je Beogradu, ukoliko želi da reši problem saobraćaja metro neophodan. Prema njegovim rečima, metro koji će se graditi ne treba zvati ni lakim ni teškim, već "beogradski metro". Prema njegovim rečima, izgradnjom metroa povećaće se ekonomski i privredni kapaciteti Beograda, a izgradnjom stanica vrednost zemljišta oko njih će porasti.

Dragan Đilas je dodao da bi, ukoliko pregovori budu tekli u skladu sa planom, Beograd za šest do devet meseci trebalo da dobije Predlog odluke o tome kako bi zaista trebalo da izgleda metro, sa osnovnim gabaritima, kapacitetima i brojem stanica. "U odnosu na to ići ćemo u obezbeđenje finansijskih sredstava i odlučiti da li će biti kreditno zaduživanje, potpuna koncesija ili nešto između", rekao je on.



Kako se navodi u Informaciji, trase metroa bi trebalo realizovati tako da se obezbedi osnovni zahtev o punoj nezavisnosti trasa, uzimajući u obzir da ih je moguće izgraditi podzemno, tamo gde to zahtevaju uslovi opšteg saobraćaja, a ne postoje druge mogućnosti.

Prema Đilasu, tačan broj vagona, stanica i drugih karakteristika metroa trebalo bi da bude poznat kroz kompletnu studiju. "Ne postoji dilema da su dva osnovna pravca Zemun - Novi Beograd ka Ustaničkoj i drugi od Karaburme prema Banovom brdu i ka Vidikovcu", rekao je Đilas.

Trase metroa obezbeđuju punu povezanost sa ostalim sistemima javnog prevoza, uključujući gradsku železnicu, a tačke povezivanja su Vukov spomenik, stanica Prokop, stanica Novi Beograd, u čijoj blizini je planirana izgradnja međugradske autobuske stanice.

Razvoj beogradskog metroa bi trebalo da se sprovede u dve faze - u prvoj bi se pristupilo izgradnji trasa koje čine polaznu osnovu mreže, a u drugoj bi se mreža širila s tim što bi preciznije analiziranje usledilo nakon izrade studijske i tehničke dokumentacije i procene opravdanosti ulaganja.

Antić: Ne očekujemo novac od Republike

Predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić kaže da je usvajanjem Informacije doneta "istorijska odluka", kojom Beograd nakon više decenija "ulazi u definisan sled događaja, koji će dovesti do izgradnje metroa".
18651225234c2b521377ca7052361192_extreme.jpg


"Beogradski metro će biti potpuno nezavisan šinski sistem i omogućiće da se građani u bliskoj budućnosti prevoze u skladu sa svetskim i evopskim standardima", kazao je Antić.

Prema njegovim rečima, Nacionalni savet za infrastrukturu je projekat izgradnje metroa stavio u red prioriteta, što je već dovoljna finansijska podrška za grad. "Svesni smo situacije da Srbija nije ravnomerno regionalno razvijena i ne očekujemo da Republika da ključnu finansijsku ulogu u izgradnji", rekao je Antić.

Prema njegovim rečima, Beograd će se potruditi da sa Republikom pronađe strane partnere koji će stati iza tog projekta i omogućiti finansiranje u povoljnim kreditnim
 
2012":2rng95hz je napisao(la):
Pa predvideli su kraće vozove 700 putnika po vozilu s tim da su nesigurni da je to dovoljan kapacitet pa bi se verovatno odradila dodatna analiza.
Jasno,koliko se povecao broj stanovnika u BG-u od tada mogu samo predloziti duze vozove nego tada.
 
Hvala vucko na pronalazenju mog starog posta.
Da, systra je predlozila, zapravo, medium-capacity system. Ove linije, koje sam nacrtao, su se pojavile u jednom broju Glasa javnosti i moguce da ima greske u crtanju. Dobro se secam da je jedna linija bila identicna tramvajskoj liniji 9. Najlosije u tom predlogu je da linija BB-Mirijevo zaobilazi Prokop i sto bi trasa isla ka Mirijevu isla ulicom Dragoslava Srejovica. Ovo sam posebno zapamtio. Ovo sigurno nije dobro resenje (mislim na trasu ove linije).
 
Slazem se za liniju u dragoslava srejovica,tamo jedva prolaze automobili na 1+1,bas prodjoh pre neki dan ulicom,a i to oko prokopa je glupost teska da ne prolazi kroz njega.Jer ako je vec napravljen i bice glavna zeleznicka treba mu i metro linija obavezno.
 
Čestike, i poslanicima Gradske Skupštine da su usvojili odluku jednoglasno i izdigli se iznad pojedinačnih partijskih interesa :dil: S obzirom da će Metrou stil dati Francuzi to će onda verovatno ličiti na M4 U Budimpešti gde je SYSTRA radila studiju.
20060630FfMQOI_ET1-kelenfold-02.jpg

20060630AUVmBU_ET2-tetenyi-05.jpg

20060630xT1hH2_ET2-TETENYI-02.jpg

20060630jcBTGJ_sET4-moricz-4794.jpg

20060630XLusWb_sET5-gellert-03.jpg

20060630rH3PWV_sET5-gellert-06.jpg

20060630FAcV9p_ET7-kalvin-07.jpg

20060630RoXlw4_ET--fovam-02.jpg

20060630iwf96C_ET10-KELETI-06.jpg

20060630CsrM8q_ET9-NEPSZINHAZ-05.jpg

Varšava ,
marymont1.jpg
marymont3.jpg
 
vucko":1ogo8umx je napisao(la):
Hm...Mali korak napred.To sto rade francuzi studiju je dobro il lose?Podsetite me koja je bila njihova stara studija?
Koliko je meni poznato francuzi su užasno jaki u metrou, evo primera radi - projektovali su, zimeđu ostalog, velike delove metroa u Njujorku. (Ako je mojih nekoliko usmenih izvora tačno).
 
Мислим да би добитна комбинација била ако би тим из Систре узео рецимо двојицу консултаната из Србије - по једног из "лаког" и "тешког" лобија, чисто да би добили локалну перспективу. Мислим, онај план који је заобилазио Прокоп и имао плаву и црвену линију које се нису уопште дотицале у старом делу града је ВИЦ!!! и очигледно је да га је радио неко ко не разуме токове људи у граду. Значи, мислим да може да буде ОК идеја да Французи воде главну реч (пошто се наши никада неће договорити) али да имају инпут са терена у смислу где и како Београђани путују и како је предвиђео да се град урбанистички развија у будућности (а не само какво је тренутно стање - овде мислим на пројекат силаска на реке).
 
U svakom slucaju, prva planirana linija od Ustanicke do Zemuna ostaje jer to jedini potes koji je za sada definisan i gde se struktura grada i stanovnista relativno nece menjati.

Ostalo ce sve biti odredjeno studijama, a metro ce se graditi u fazama (kilometar po kilometar), po potrebi i prema finansijskim mogucnostima.
 
E skrenulo mi pažnju u vestima STB , da je jedan poslanik rekao da će projekat dati ona strana koja metro bude finasirala i gradila :kafa: a i SYSTRA je radila projekte zajedno i sa Rusima..
 
Ja jos nisam nista cuo u firmi. Ponedeljkom nam obicno javljaju za nove projekte pa cu vidjeti tada.
 
meni je nekako ovako najlogicnije... (ne znam koliko je izvodljivo :rolleyes: )

metromx.jpg
 
Dopadaju mi se trase ,recimo da ti fali linija Zemun-B.Brdo.
 
Матеја Бељан":12e1fzup je napisao(la):
Ja bih liniju za Ustanicku presusmerio prek Krsta, Bulevarom vec idu tramvaji...
Ako gradi metro, ici ce metro jednog dana. Prica se o toj liniji Ustanicka - Zemun, ali je jasno da ako se gradi, gradice se prvo na potezu od Vuka do Zemuna. Liniju do Ustanicke bi onda videli tek mnooogo kasnije, taman kad bi na red dosla jos jedna rekonstrukcija sina na Bulevaru.
 
Матеја Бељан":15pl6pzc je napisao(la):
Ja bih liniju za Ustanicku presusmerio prek Krsta, Bulevarom vec idu tramvaji...
istom logikom, ja ne bih terao metro kroz Vojvode Stepe, nego na Braće Jerković pa Medaković ili na Banjicu pa na Kanarevo, a u Vojvode Stepe samo sredio tramvaje do autokomande..
 
Da Banjica i dalje prema Miljakovcu bi zaista bila neophodna,šteta je da kada dovlače krtice da se ne izgade tuneli prema glavnim pravcima a onda stanice u daljem razvoju tj.posle završetka prve dve linije. E i konačno rešismo dilemu Bulevara znači ipak će se ići u tunelu do kraja Ustaničke,htedoh da kažem da smo za sada dosta spornih tema rešili,kao što su trase,i tuneli u starom delu grada.
 
Imali smo nekog lika iz Systra-e na forumu, sećate li se ko je to? Bilo bi dobro malo insajderskih informacija. :)

Inače, apsolutno ništa dok ne vidimo neki plan. Ali eto, i ja da kažem, pozitivni pomaci :)
 
jovanovm":oyym3thy je napisao(la):
Imali smo nekog lika iz Systra-e na forumu, sećate li se ko je to? Bilo bi dobro malo insajderskih informacija. :)

Inače, apsolutno ništa dok ne vidimo neki plan. Ali eto, i ja da kažem, pozitivni pomaci :)
borris_":oyym3thy je napisao(la):
Ja jos nisam nista cuo u firmi. Ponedeljkom nam obicno javljaju za nove projekte pa cu vidjeti tada.
:)

Mislim da bi bilo dobro iskoristiti most preko ade da se provuce linija mozda ova ka blokovima, kad je vec napravljen.
 
2012":1bj1num3 je napisao(la):
Da Banjica i dalje prema Miljakovcu bi zaista bila neophodna,šteta je da kada dovlače krtice da se ne izgade tuneli prema glavnim pravcima a onda stanice u daljem razvoju tj.posle završetka prve dve linije. E i konačno rešismo dilemu Bulevara znači ipak će se ići u tunelu do kraja Ustaničke,htedoh da kažem da smo za sada dosta spornih tema rešili,kao što su trase,i tuneli u starom delu grada.
Odakle ti to da ce ici u tunelu do Ustanicke?
 
Zato sto ce se sine na Bulevaru koristiti samo za tramvaj, vidi gornju izjavu
 
Hahahaha! Pa da!
Jel zaboravljate sa kime imate posla? Naravno da ove sine uskog koloseka ce se koristiti za tramvaj,a ako stave nove sine normalanog koloseka 1435mm reci ce-pa mislili smo na stare sine uskog koloseka da nece se koristiti za metro.

Zaboravljate sa kime imate posla.

Evo novog vica:

Kako se zove onaj koji zaje*******ava narod obećanjem da će izgraditi metro? METROSEKSUALAC.
 
Za pocetak najkorisnija bi bila trasa od Terazija do Nove zeleznicke stanice, jer bi tu moglo da se presedne sa autobusa iz vecine delova grada i bar brze i lakse da se stigne do centra.Tako bi za samo dve godine Beogradjani mogli da se uvere u sve prednosti metroa.Nejasno je kome toliko odgovara trasa od Zemuna kada je to najprohodniji pravac do cenra Beograda i danas,
 
Vrh