Đilas: Gradnja metroa počinje 2012.
30. jun 2010. | 15:46 | Izvor: Tanjug
Beograd -- Metro u Beogradu mogao da počne da se gradi krajem 2012. ili početkom 2013. godine, kaže Dragan Đilas.
"Prema optimističkim planovima, Beograd bi za 10 godina mogao da ima mrežu metro linija na Novom Beogradu, do kraja Bloka 45, ka Banovom brdu, Čukarici, Vidikovcu, Karaburmi", rekao je Đilas
"Beograd neće razvijati moderan tramvaj kako su ga neki nazivali ranije, nego nezavisan šinski sistem koji se nigde ne ukršta sa drumskim saobraćajem, što jeste garancija da je reč o pravom metrou", rekao je gradonačelnik.
Odbornici Skupštine grada usvojili su informaciju o izradi dokumenta "Beogradski metro - osnova za izbor rešenja", a gradonačelnik Beograda je kazao da gradski parlament danas donosi istorijsku odluku, kojom se metro definiše kao nezavisan šinski sistem.
"Izgradnja metroa će trajati dugo, jer je to projekat koji se nikada ne završava", rekao je gradonačelnik Beograda i dodao da, kada je reč o finansiranju, uvažava mišljenje Demokratske stranke Srbije da kroz partnerski odnos sa nekom državom treba doći do investitora.
"Treba videti i šta može da se dobije od Republike, ali situacija u Srbiji je sada mnogo teža nego u Beogradu", rekao je Đilas i dodao da izgradnja metroa nema veze ni sa politikom, ni sa strankama.
Đilas je kazao da su se svi strani eksperti složili u tome da je Beogradu, ukoliko želi da reši problem saobraćaja metro neophodan. Prema njegovim rečima, metro koji će se graditi ne treba zvati ni lakim ni teškim, već "beogradski metro". Prema njegovim rečima, izgradnjom metroa povećaće se ekonomski i privredni kapaciteti Beograda, a izgradnjom stanica vrednost zemljišta oko njih će porasti.
Dragan Đilas je dodao da bi, ukoliko pregovori budu tekli u skladu sa planom, Beograd za šest do devet meseci trebalo da dobije Predlog odluke o tome kako bi zaista trebalo da izgleda metro, sa osnovnim gabaritima, kapacitetima i brojem stanica. "U odnosu na to ići ćemo u obezbeđenje finansijskih sredstava i odlučiti da li će biti kreditno zaduživanje, potpuna koncesija ili nešto između", rekao je on.
Kako se navodi u Informaciji, trase metroa bi trebalo realizovati tako da se obezbedi osnovni zahtev o punoj nezavisnosti trasa, uzimajući u obzir da ih je moguće izgraditi podzemno, tamo gde to zahtevaju uslovi opšteg saobraćaja, a ne postoje druge mogućnosti.
Prema Đilasu, tačan broj vagona, stanica i drugih karakteristika metroa trebalo bi da bude poznat kroz kompletnu studiju. "Ne postoji dilema da su dva osnovna pravca Zemun - Novi Beograd ka Ustaničkoj i drugi od Karaburme prema Banovom brdu i ka Vidikovcu", rekao je Đilas.
Trase metroa obezbeđuju punu povezanost sa ostalim sistemima javnog prevoza, uključujući gradsku železnicu, a tačke povezivanja su Vukov spomenik, stanica Prokop, stanica Novi Beograd, u čijoj blizini je planirana izgradnja međugradske autobuske stanice.
Razvoj beogradskog metroa bi trebalo da se sprovede u dve faze - u prvoj bi se pristupilo izgradnji trasa koje čine polaznu osnovu mreže, a u drugoj bi se mreža širila s tim što bi preciznije analiziranje usledilo nakon izrade studijske i tehničke dokumentacije i procene opravdanosti ulaganja.
Antić: Ne očekujemo novac od Republike
Predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić kaže da je usvajanjem Informacije doneta "istorijska odluka", kojom Beograd nakon više decenija "ulazi u definisan sled događaja, koji će dovesti do izgradnje metroa".
"Beogradski metro će biti potpuno nezavisan šinski sistem i omogućiće da se građani u bliskoj budućnosti prevoze u skladu sa svetskim i evopskim standardima", kazao je Antić.
Prema njegovim rečima, Nacionalni savet za infrastrukturu je projekat izgradnje metroa stavio u red prioriteta, što je već dovoljna finansijska podrška za grad. "Svesni smo situacije da Srbija nije ravnomerno regionalno razvijena i ne očekujemo da Republika da ključnu finansijsku ulogu u izgradnji", rekao je Antić.
Prema njegovim rečima, Beograd će se potruditi da sa Republikom pronađe strane partnere koji će stati iza tog projekta i omogućiti finansiranje u povoljnim kreditnim