Šta je novo?

Metro

Ček da te ispratim....
construction.png

Ispod Požeške..
scheme2_en.png

ispod Terazija..
scheme1_en.png

od depoa Zemun ka Nbg..
tube1_en.png

ispod Bulevara.. tehnologija bušenja ne remeti gornju površinu kao ni saobraćaj..
 
E hvala za info,ali kao misle da nas prevare nekom novom upakovanom Belam pričom,neće moći ,jedino što se ne uklapa je da su se sve političke partije u gradu složile oko dokumenta koji se usvaja u gradu ,tako da bi neka rekcija valjda stigla od opozicije :/ a i najavljeno je da će Metro imati potpuno nezavisne trase,da će u starom BG biti potpuno podzemno a na Nbg ili podzemno ili na stubovima što jeste Metro, doduše ne onakav kakav je Jovin projektovao ,tako da ćemo videti u čemu je problem? ako ga ima..
 
Vracam se iz izlegale :)

Jovin je sujetan i moguce je da je sve istinito sto smo spekulisali ali ako njega ne ukljuce u to on ce kritikovati to novo resenje kao da je belam.
 
breaking%20news.jpg

U pravo u Vestima STB javili da se DSS po pitanju Metroa zalaže za Nezavisni Šinski Sistem i da se njegova izgradnja mora otpočeti Hitno uz učešće gradskih i republičkih vlasti na svim nivoima. E šta mu sve ovo znači nemam pojma,jesu li se odgovorili ili nisu:kafa:


ЗАКЉУЧАК ГО ДСС О ИЗГРАДЊИ МЕТРО СИСТЕМА У БЕОГРАДУ Штампај Е-пошта
недеља, 27 јун 2010


Metro_Photo.JPG


Изградња метро система представља дугорочни стратешки пројекат за град Београд, који изискује велика новчана улагања, те је стога потребно већ сада отпочети преговоре са могућим стратешким партнерима из Русије и Кине.

Демократска странка Србије снажно се залаже да што хитније отпочне изградња метро система у Граду Београду. За изградњу метроа неопходно је укључити све државне институције, јер метро систем Београда мора бити државни пројекат од највећег значаја.

Градски одбор Демократске странке Србије сматра да је једино права одлука да се гради висококапацитативни независни шински систем као свуда у свету, који ће Београду, односно његовим грађанима обезбедити „средње време путовања“ до 30 минута за 80% становника града.

Важно је да се пројекат сагледа са становишта вођења траса по следећем принципу:

- подземно тамо где услови општег саобраћаја не дозвољавају друго решење

- на објектима тамо где услови дозвољавају, а сами објекти не предстваљају било какву сметњу

- на терену, тзв. Заштићене трасе, тамо где постоје услови реорганизовања општег саобраћаја дуж траса метроа и у окружујућој уличној мрежи, тако да се стварају сметње повезивања две стране урбаног ткива уз истовремену забрану пресецања трасе метроа.

Прву трасу метроа треба одредити по принципу општег ка појединачном. То значи да полазећи од Стратегије дугорочног развоја града пројекат треба сагледати у целини, па на основу потреба исказаних у том документу извршити одабир прве трасе, све до коначне верзије, водећи рачуна о принципу да се Метро систем развија упоредно са развојем града.

Изградња метро система представља дугорочни стратешки пројекат за град Београд, који изискује велика новчана улагања, те је стога потребно већ сада отпочети преговоре са могућим стратешким партнерима из Русије и Кине.
Последњи пут ажурирано ( недеља, 27 јун 2010 ) Izvor,DSS Beograd.
 
Kako može neko da se zalaže za nezavisan metro? Kakav je to zavisan onda? Metro je metro bio on na stubovima ili pod zemljom. Ako se ukrštava sa drugim oblicima saobraćaja onda nije metro nego tramvaj.
 
Pa postoje i poluzavisni sistemi,metro like koji su u sklopu železnice,S.Bahn,Commuter i sl.to znači na nekim mestima prelaze preko puteva,gde ima rampi,semafora i sl.recimo Beovoz slovi za nezavisni šinski sitem dvokolosečni i dvotunelski na svojim trasama a na periferiji ,drugim rečima ne staje na semafore,raskrsnice i sl.a tamo gde prelazi preko puteva sistem rampi i signalizacije mu omogućava prolaz bez zaustavljanja ali ne znam šta te buni?,lepo su rekli i visokokapacitni nezavisni šinski sistem,to je definicija skraćenice Metro.
 
2012, buni me zbog ovoga:

A rapid transit, metro, subway, underground, or elevated railway system is an electric passenger railway in an urban area with high capacity and frequency, and which is separated from other traffic.
Ne postoji poluzavisni metro kao što ne postoji poluautoput.
 
U mnogim gradovima postoje Metro like sistemi koji su deo najčešće železnica i oni koriste nezavisne trase u centru ili ih dele sa ostalim železničkim pravcima to sam hteo da kažem (poluzavisni),Metro sistemi su veoma širok pojam da bi stavili tačku na jednu definiciju,u tom slučaju Beograd ima Metro sa 3-4 linije a treba da pravi 5.i 6.linju tj.Beovoz i ne vidim onda šta je to što ga ne bi činilo Metrom,htedoh da kažem nisam expert katedre ali pokušavam stvari sagledam šire.E sad da se nadovežem na predhodni tekst kapiram šta te buni generalno,ali u tekstu je pomenut visokokpacitni nezavisni šinski sistem,mada on može biti i ograničenog kapaciteta,recimo u Londonu su prečnici tunela uži ,vozovi su također uži manjeg kapaciteta po jedinici,kao i kod linearnog Metroa,kod klasičnog Metroa tuneli su širi kao za Beovoz i omogučavaju šire vozove koji su većeg kapaciteta i komfora.
 
@stranac:

Не постоји никакав метро осим потпуно независног, али наш јавни дискурс на ову тему је толико загађен полуинформацијама и пи-ар-спин конструкцијама ("белам" се такође продаје као "метро") да су оваква ближа одређења ("потпуно независни метро") у овом тренутку неопходна да би јавност знала на шта се мисли.
 
Daj boze da i mi dozivimo da strajkuju u metrou jer to implicira da cemo imamo metro :kk:
 
kolko videh o svemu zasedase a to nisu pomenuli i nema vesti,dakle pretpostavljam da sednica nije gotova.
 
Nešto se ućutali :/ ali danas nastavak sednice pa će nešto i čuti...
 
Nastavljena sednica Skupštine grada »
30. Jun. 2010 | (12:57 -> 13:03), Izvor : Studio B, Komentari: 0 komentari
breaking%20news.jpg

Na sednici skupštine grada odbornici su sa 63 glasa usvojili informaciju o izradi dokumenta „Beogradski metro-osnov za izbor rešenja".

Prethodno je gradonačelnik Dragan Đilas istakao je da priča o metrou nije priča ni o jednoj stranci, već pitanje razvoja Beograda i tema koja se tiče svih Beograđana.

Pre 20 meseci rekli smo da ćemo tokom mandata definisati izgled beogradskog metroa, završiti finansijsku konstrukciju i omogućiti početak izgradnje, rekao je gradonačelnik i dodao da će najbolje rešenje biti doneto uz pomoć naših i stranih stručnjaka.

Đilas je istakako da ukoliko pregovori o donaciji za razvoj studije metroa budu uspešni realno je da u sledećih 6 do 9 meseci dobijemo predlog kako definitivno treba da izgleda beogradski metro na osnovu čega će biti obezbeđena i sredstva.

Gradonačelnik dodaje da je u planu da metro počne da se gradi krajem 2012. početkom 2013. godine i da bi već za 10 godina Beograd mogao da ima mrežu metro linija. izvor,Studio B rs.

-da dodam rekao je da će studiju raditi Francuzi tj.SYSTRA
 
Усвојена Информација о изради документа „Београдски метро – основа за избор решења”
www.beograd.rs


Одборници Скупштине града усвојили су већином гласова на данашњој седници Информацију о изради документа „Београдски метро – основа за избор решења”. Документом ће се дефинисати основни захтеви које ће град Београд поставити у изградњи метроа.

– Скупштина града данас доноси историјску одлуку, једну од најважнијих за развој града, јер дефинише београдски метро као независан шински систем, а не као „модеран трамвај”, како су неки називали претходне пројекте. Тај систем се нигде неће укрштати са осталим друмским саобраћајем, што јесте гаранција да је у питању прави метро. Он ће ићи изнад земље где год је то могуће, будући да је три пута јефтинији од подземног, али неће сећи токове саобраћаја, док у центру града мора да иде испод земље. Изградњом метроа повећаће се економски и привредни капацитети Београда, а изградњом станица метроа повећаће се и вредност земљишта око њих. Све што буде уложено у метро Београду и Београђанима ће се заиста и вратити – рекао је градоначелник Београда Драган Ђилас.

Према његовим речима, већ десетинама година у Београду и Србији се раде анализе, пројекти и прорачуни о изградњи метроа у Београду, али се од неких идејних нацрта и основних ствари није нимало помакло.

– Пре двадесетак месеци, када је ова скупштина добила мандат од грађана Београда, речено је да ће се у оквиру мандата дефинисати изглед београдског метроа, заокружити финансијска конструкција, утврдити које ће бити основне линије и које ће се прве градити, што ће све омогућити и почетак изградње. Да бисмо дошли до тога шта је најбоље за Београд и Београђане, настојали смо да о томе што мање причају политичари, а што више људи који се у то разумеју. Поред наших студија, добили смо и анализе које су за Београд бесплатно урадили стручњаци из Беча, Минхена, Канаде и Шпаније. Сви они су нам рекли да је Београду неопходан метро да би се решили проблеми у саобраћају – истакао је градоначелник Драган Ђилас.

Он наглашава да то који ће бити капацитет метроа, какав треба да буде и одакле да се напаја, колико вагона да има, колико да буде перона и станица и све остало – треба да буде наведено у студији коју би, у виду донације француске владе, урадила нека од њихових компанија која има искуства у грађењу и одржавању метроа. Уколико преговори града Београда о донацији за издраду студије буду ишли добро, реално је да у следећих шест до девет месеци буде готов предлог како дефинитивно треба да изгледа београдски метро.

– Мислим да више нема дилеме да су два основна правца од Земуна и Новог Београда до Устаничке улице и од Карабурме према Бановом брду и Видиковцу. Међутим, и о овоме има више мишљења, као и о томе да ли треба да се гради мост само за метро поред Бранковог моста или то треба да буде и друмски мост који ће излазити на Немањину улицу, да ли главна станица треба да буде на Тргу Републике или да се помери на Трг Николе Пашића. Свака таква одлука са собом повлачи и одређена средства, па у томе треба да будемо реални и видимо шта нам је заиста неопходно – рекао је Ђилас.

У односу на резултате студије приступиће се и одлуци о начину обезбеђивања финансијских средстава за грађење метроа, било да то буде само кредитно задуживање, или потпуна концесија, или нешто између ова два решења. Метро се неће градити тако што ће пред неке изборе почети да се копа тунел или ће се негде поставити шине, већ ће изградња заиста почети када буде утврђено на који ће се начин обезбедити финансијска средства и како ће их град вратити. Метро се гради десетинама година и то је пројекат који се никада не завршава, истакао је градоначелник Београда.

Надам се да ће велики део мреже метроа бити изграђен за нашег живота. Данас је у Србији криза, али ћемо из ње изаћи, а ово време треба да искористимо да припремимо све што је неопходно за изградњу. Мандат ове скупштине и мене као градоначелника треба да обележи и то да имамо неку визију, а та визија је изградња београдског метроа. Уколико све буде како планирамо, метро реално може да почне да се гради крајем 2012. и почетком 2013. године. Намера нам је и да не градимо једну линију од Новог Београда до Устаничке улице четири године, већ да током изградње прве линије започнемо и изградњу друге. Верујемо да би за десет година Београд могао да добије мрежу линија метроа, а ако у томе успемо, можемо да кажемо да смо у овом мандату градске власти донели заиста важну одлуку и припремили терен за његову градњу – нагласио је Ђилас.

Он је истакао и да шине у Булевару краља Александра неће служити за метро, већ искључиво за трамвај, у чији се развој данас у свету улаже колико и у развој метроа, зато што је то веома економичан и исплатив систем превоза.

Александар Антић, председник Скупштине града, поновио је да се ради о историјској одлуци за Београд.

– Ово је прва оперативна одлука којом се улази у дефинисани след догађаја који ће довести до изградње метроа. Успостављена је висока сагласност око његове изградње, а важније од тога је што ће кључну реч о изградњи давати стручњаци, што наши, који су вишедеценијским планирањем поставили камен темељац за ову одлуку, али и они из иностранства, иза чијег рада стоје километри изграђених метро линија – рекао је Александар Антић.
 
Pa Beobuildovci Česttitamo! Konačno je donesena politička odluka koja se čekala 30 ak.godina,ipak se gradi pravi Metro :gobb:
 
Kako Tanjig javlja: Metro u Beogradu, ukoliko to bude u skladu sa planovima, mogao da počne da se gradi krajem 2012. ili početkom 2013, kaže gradonačelnik Dragan Đilas.

...bice sasvim ok ako se krene 2012, medjutim ... :rolleyes: uz sav svoj optimizam, bojim se da prvo busenje tunela necemo videti pre 2014/2015 :|
 
Hm...Mali korak napred.To sto rade francuzi studiju je dobro il lose?Podsetite me koja je bila njihova stara studija?
 
Ma ljudi pa naravno da je odličan korak tj.politička odluka jer je čak 30 g.je trebalo da se donese i sada nam izgleda ne tako važna u suština je u njoj,e sad počinje onaj tehnički deo,Francuzi su 2001.koliko se sećam uradili studiju tj.SYSTRA it baš na ovim usvojenom trasama tako da će tu studiju verovatno osvežiti i modernizovati.
Studija je predviđala sistem potpuno nezavisan od ostalog saobraćaja, prosečnu brzinu od oko 30 km/č, vozilo kapaciteta 700 putnika (uz određene rezerve da li bi to bilo dovoljno) i maksimalno opterećenje od 12-18.000 putnika na čas. Prema proceni Sistre, izgradnja tri linije bi koštala oko 2,8 milijardi evra, što bi bilo isplaćeno do 2021. Sistra ovaj projekat nije objavila na svom mrežnom mestu. Studija Sistre nije predviđala stanicu kod buduće glavne železničke stanice Centar. Prema pisanju, neki domaći stručnjaci su imali zamerku da bi predviđeni razmak stanica od 1000 metara bio prevelik, te da bi moglo biti problema i sa linijom od Banovog brda do Mirijeva zbog velikog klizišta na Karaburmi.
 
Systra je tada predložila potpuno nezavisni ali sa lakšim vozilima sa rezervom da li je to dovoljno.
 
Vrh