Šta je novo?

Metro

Pa dobro znaci 2 linije se prave,Ipak je realnije a dok treca sto je planirano da bude tramvaj,polako se uklapaju sve kockice,ima smisla jos samo da se realizuje
 
L3 će biti nešto kao U6 Beč,jer kada naprave L2 ispod Požeške,sa mosta na Adi će se direktno ulaziti u tunel(to će biti nešto kao čvor trougao kod Prokopa), tj.priklučiti na L2 verovatno još jednim kolosekom,a na strani Nbg L3 će kod stanice Nbg se spustiti u tunel pa prema Areni,ne vidim drugačije rešenje za potpuno nezavisnu trasu.Do tada će se pustiti tramvaj jer će izgradnja L1 i L2 potrajati...
 
Прва етапа прве фазе метроа градиће се од Устаничке ка Новом Београду

Приоритетни правац прве етапе прве фазе изградње београдског метроа је правац југоисток-северозапад, а не североисток-југозапад, како је техничком грешком писало у радној верзији резимеа материјала који је требало да се пред одборницима Скупштине града Београда нађе на седници заказаној за 29. јун, саопштила је данас Радна група за пројекат „Београдски метро”.

Прва етапа прве фазе ићи ће, како је то у више наврата раније и речено, потезом Устаничка, дуж Булевара краља Александра ка Новом Београду односно Земуну.

– Ово никада није довођено у питање. Техничком грешком у материјалу је писало североисток-југозапад уместо југоисток-северозапад. Другим речима, прва фаза ће се градити од Устаничке ка Новом Београду. Наша намера је да у прву фазу убацимо и пројектовање потеза од Карабурме ка Бановом брду како бисмо целу причу заокружили – изјавио је председник Радне групе „Београдски метро” градски менаџер Александар Бијелић.

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1399646
 
Hahahah, tehnička greška! :D looool

Inače, metro kad bi išao na Karaburmu, tamo verovatno ne bi išao podzemno, već putem kuda je planirano produženje tramvaja (što mislim da bi možda bila bolja varijanta, uz jaku konekciju tog dela sa stanicom Pančevački most.
 
Ambassador":3v1lvfin je napisao(la):
Inače, metro kad bi išao na Karaburmu, tamo verovatno ne bi išao podzemno, već putem kuda je planirano produženje tramvaja (što mislim da bi možda bila bolja varijanta, uz jaku konekciju tog dela sa stanicom Pančevački most.
Ili mozda trasom koja je bila predvidjena za Beovoz, odnosno gde su planirali loko-teretnu stanicu.
 
Da ali ne zaboravite da su već prokopani tuneli do Karaburme,tj.za Beovoz da li su mislili na to? :rolleyes: ako ćemo realno pola trase B već postoji sve do Košutnjaka,baš kao što će završetkom mosta na Adi pola tase L3 li C biti završeno ali oni lepo kažu da će se u centru ukrštati linije A I B tako da će se ipak raditi nova trasa a možda iskoriste taj manji deo od P.most do Karaburme,zvuči logično.
 
2012, po hiljaditi put, Beovoz nema veze sa metroom, a naročito nema gradski železnički čvor sa metroom. Ti tuneli su prokopani sa idejom da se tu locira veliki teretni terminal.
Skuplje bi bio pokušaj integracije svih tih sistema na nekoliko koloseka manje od kilometar dužine, nego što bi bilo kopanje novih metro koloseka - da ne pričamo o neefikasnosti takvog rešenja.
 
E nisi me razumeo rekao sam"praktično" jer postoje tuneli od Karaburme do Brda,i naravno da će Metro imati svoje nezavisne trase,a ne zaboravi da će se sa Beovoz tunelima ukrštati(presedne stanice) na tri mesta,nisam baš siguran da bi recimo trasa Beovoza Karaburma-B-Brdo i Vidikovac sa novim tunelom ispod B.Brda bio loš potez,naprotiv ali s obzirom da se grade potpuno nove Metro linije onda to nije opcija ,ali u svakom slučaju je zapravo proširenje Beogradske podzemne železnice ,tako su to okarakterisali Amerikanci u N.Y.Timesu i VOA,i još da dodam tuneli Beovoza nisu izgrađeni sa idejom da služe teretnom saobraćaju naprotiv, već putničkom gradskom,prigradskom,inter-city.pogledaj istorijat ideje i projekta)kao i tri ključne stanice ,s obzirom da su teretne obilazne pruge urađene većim delom i predviđene su da prime kompletan cargo saobraćaj, a fali deo do budućeg mosta na Dunavu kod Vinče i deonica prema Pančevu(trebalo bi i taj deo da se završi u sklopu čvora)
Osnovni urbanistički kriterijumi na kojima je baziran koncept novog čvora, u kasnijem periodu više puta proveravan i potvrđen Generalnim planom Beograd 2021. godina su: formiranje mreže čvora sa trasama koje su nezavisne od ostalih vidova saobraćaja u gradu, istovremeno integrisane u gradski saobraćajni sistem transporta putnika i organizovanje putničkog saobraćaja po trasama u obliku trokraka, sa temenom u centru grada i kracima koji vode prema širem gradskom području; razdvajanje teretnog od putničkog saobraćaja i izmeštanje trase teretnog železničkog saobraćaja iz centra na obilaznicu oko grada; postupna zamena zastarelih kapaciteta železnice, novim, koji se razmeštaju po obodu grada.

Koncepcijom novog čvora železnički saobraćaj je najvećim delom spušten pod zemlju i na taj način ustupa najdragocenije i najlepše površine zemljišta za gradnju objekata druge namene, daje se mogućnost da se ostvari istorijska težnja grada da siđe na obale reka, robne i loko-teretne stanice se lociraju po obodu grada, a izgradnja više stajališta u raznim delovima grada omogućava da ovaj železnički sistem dobije i ulogu lokalnog gradskog i prigradskog saobraćaja.
 
Čekajući sednicu Skupštine grada, reših da ubijem vreme pa vam postavih malo slika,evo ovako će to da izgleda ako ga Rusi islikaju :rolleyes:
760_03.jpg

760_02.jpg

760_11.jpg

760_04.jpg
 
Ma koji ce nama crni metro :grand: mislim brate jos 20 godina da cekam ili kolko su vec rekli da ce da ga grade nisam lud tolko da cekam :bash:
 
Strpljenje,ništa se ne gradi preko noći a posebno Metro,N.Y tek danas posle 30 g.gradi novu liniju,tj.ni za bogatiji zapad to nije mala stvar a kamoli za nas,važno je da politička volja postoji,stranke su se manje više usaglasilie oko trasa i da je 100% nezavisan a to nam je bio osnovni uslov,tako da je sada na redu drugi deo,ko će ga finasirati tj.graditi Rusi ili neko drugi,dobra stvar je da se Metro gradi sukcesivno tako da posle završetka barem tri stanice i depoa,voz saobraća na toj kratkoj trasi ,pa kao se stanice redom završavaju tako se trasa produžuje,znači nećeš morati da ćekaš da se kompletan Metro završi da bi se provozao..
 
Cuburac93":7xip0hmk je napisao(la):
Ma koji ce nama crni metro :grand: mislim brate jos 20 godina da cekam ili kolko su vec rekli da ce da ga grade nisam lud tolko da cekam :bash:
Za prvu liniju od NBG do Vuka bi trebalo 4-5 godina sto je sasvin normalna brzina izgradnje dok za sve 3 linije ili koliko treba 15-20 godina koliko rekose.

Ni linije gsp-a koje sada koristits nisu nastale odmah vec su postepeno pravljene(sto se tice infrastrukture za trole i tramvaje).
 
Ne shvatam kako mogu da prave metro a ne mogu jednu obilaznicu da završe...
 
Zato sto ce biti koncesija sa rusima i oni ce je praviti,da daju nama bio bi metro gotov na sveti nikad.
 
Ова вест значи да ниједан од постојећих пројеката неће одговарати и да ће се радити нови. До краја овог сазива градске скупштине (2012. г.) можемо у најбољем случају очекивати одабран и усвојен нови пројекат, мада ми се и то чини помало оптимистичним. Багери и кртице неће почети са радом још доста година. Мада, можда је тако и најбоље у задатим околностима.

Узгред, варијанта да основу чине две линије на усвојеним правцима усвојена је још у ГУП из 1950, мада је тадашња идеја била да те линије буду значајно дуже и да буду типа ес-железнице.

Шта то значи да се линије укрштају "у центру града" није сасвим прецизно одређено. Теоретски би могли да покушају да прогурају Правни факултет као центар града, у ком случају би се "белам" покушао надограђивати продужавањем линије 2. Ђилас је још раније у интервјуима помињао ту варијанту. Лично мислим да би била лоша идеја да линија са Бановог брда (а та линија ће да "купи" и Прокоп) не иде ка самом центру (Скупштина, Теразије - ту негде). Варијанту да линија са Бановог брда иде преко центра ка Карабурми је разматрала и једна од варијаната у Студији из 1976 и одбацила ју, али је та варијанта била другачија и на друге начине (у ствари је била баш чудна), тако да је могуће да би нова студија дала другачије закључке.
 
Treba uzeti u obzir da se grad dosta promenio od studije 1976. godine.
 
@Djordje,po kome projektu će se raditi još nagađamo,u suštini sve varijante se moguće osim Belama te ga ne pominji samo što ga saranismo, :o ali s obzirom da se šuška o Rusima,biće najizglednije modernizovana verzija iz 81' a u odnosu na današnju naprednu tehnologiju ne bi me iznenadio da uveliko rade potpuno novi projekat, ali opet smo u polju spekulacija,ovo što kažeš za liniju s B.Brda da treba da se ukršta u centru,u potpunosti podržavam jer je skroz nelogično da to bude kod Pravnog f. em je gubljenje vremena s presedanjem dalje od centra ,em nema mesta ni da se naprave silazi u stanicu u Bulevaru već tek u Tašmajdanskom parku,a dovlačiti toliki broj ljudi na presednu stanicu koja će verovatno biti veličine ona na V.Spomeniku koja će također biti ,prestupna za G.Ž na samo kilometar razmaka je prosto neverovatno, ipak najlogičnije je prestupna da bude ispod/ispred Skupštine i zbog veličine trga i prostora za pristup,kao i već izgrađene garaže dakle bilo kakvo dovlačenje mase ispod Pravnog je katastrofalno rešenje,ipak moraju da pitaju građane za mišljenje kada je tako ključan čvor u pitanju.
 
Samo napred,ali ovde se radi o tolikom novcu da gradjani ce imati mogucnost jedino da biraju boju karata za metro.

Povlacim se u ilegalu do novih vesti sa zasedanja gradske skupstine u utorak.
 
Vrh