Šta je novo?

Metro

Slažem se,jednostavno Rusi daju ponudu koja se ne odbija, da vam se danas neko u jeku najžešće svetske krize ponudi da gradi Metro uz koncesiju je ravno dobitku na lotou,jer ne morate da potrošite ništa iz gradskog i državnog budžeta,dobijate efektan politički marketing i za 30 ak.g ionako je sve vaše bio bi to ogroman + ili 12 poena za Đilasa, e sad da li je to bratska pomoć ili politički prestiž šta god,blago nama naravno pod uslovom da se nazvanična info.pokaže kao zvanična :dil: Nekako bi se i ispravila nepravda pre 30.g nanesena Beograđanima kada je 80' od samodoprinosa 200$ koji su Beograđani dali od svojih zarada za izgradnju Metroa spiskana na obični Tramvaj,kamo sreće da su i obilaznicu dali pod koncesiju...
 
Ma daj te ko ce da uzme koncesiju za metro, on je jedino isplativ u Japanu, potreban je ogroman novac za odrzavanje vozova, sina, tunela... To je prosto ne moguce.
 
Pa ako se ucine stvari da se forsira metro i ogranici drumski saobracaj u centru grada verujem da postaje isplativ.Koliko cujem u spicu je uvek popunjen ali treba i van spica biti rentabilan
 
prostorni planer":3gph8pv5 je napisao(la):
Ma daj te ko ce da uzme koncesiju za metro, on je jedino isplativ u Japanu, potreban je ogroman novac za odrzavanje vozova, sina, tunela... To je prosto ne moguce.
Uz ovo mi se čini da može i biti moguće:
Homer Jay":3gph8pv5 je napisao(la):
da ce ga oni i graditi i to kroz 20-godisnju ili 30-godisnju koncesiju, dok ce grad subvencionisati cene karata kao sto to sad rade sa GSP-om.
U prevodu cena karata bude nerealno visoka za naš standard, ali ih grad pomoću subvencija snizi..? Te pare odu Rusima. Možda i pogrešno tumačim to...
 
Nemam pojma kako to inace funkcionise (koncesija za metro) ali evo da nagadjam...

Grad placa koncesionaru odredjenu fiksnu sumu godisnje (kao privatnim prevoznicima trenutno) a zauzvrat se koncesionar obaveze da ce pruziti odredjeni nivo usluge. Preko toga, dogovore se grad i koncesionar za cenu karte, i grad pristane da tu cenu subvencionise, recimo u rasponu od 20% do 50%. E sad kako odrediti koliko para ide metro koncesionaru od karata (posto bi metro bio deo ITS), pitanje je. Ako ostane trenutni sistem (a po raspisanom tenderu, nece jos dugo) gde moras da ponistis kartu svaki put kada promenis vozilo, bilo bi jednostavno - brojale bi se otkucane karte u metrou. Ako karta kosta na trafici recimo 60 din., a subvencija je 50%, metro koncesionaru bi islo 120 din za svaku otkucanu kartu. Opet postoji problem sa mesecnim kartama, ili ako se uvedu ove jednocasovne, dvocasovne, itd. Mislim da je tu onda dovoljno brojati broj ulazaka/izlazaka u metro (vrlo prosto putem onih okretajucih kapijica, kako li se zovu) i onda po putniku ugovoriti cenu sa koncesionarom.

Takodje, svi prihodi od marketinga tj. reklama u vozovima, stanicama idu koncesionaru, kao i za izdavanje komercijalnog prostora u stanicama (setite se kako izgleda Vukov spomenik, e na svakoj stanici bi mogla biti manja trafika (ili bar automati), a na vecim - npr. Slavija, Trg Rep., Arena - prakticno nekakav trzni centric). Kapiram i da bi grad dao i odredjenu sumu godisnje za same troskove izgradnje.

Prednost koncesije, ako su Rusi u pitanju, je taj sto ce firma biti ruska, glavni izvodjaci i projektanti takodje, tako da ce se pare (kredit od neke ruske banke, de fakto od ruske drzave) potrebne koncesionaru za ovaj kredit vrteti samo u Rusiji. I sto nece morati da brinu o nasoj sposobnosti da im vratimo kredit od nekoliko stotina miliona $. Prednost za Beograd je sto nece morati prakticno da se zaduzuje uopste. Imace taj godisnji trosak prema koncesionaru kao sto bi imao i ratu za kredit, ali nece biti kamate. I ostace prostor za zaduzivanje za druge projekte.

Eto to su samo moja nagadjanja, cisto da pokazem da je stvar moguce izvesti
 
Pa ako se daju po koncesiju auto putevi,aerodromi,pruge,nuklearne elektarne to je praksa i za Metro po svetu i svakako se zemlji više isplati koncesije od kredita, e sad da li je isplativa koncesija za Beogradski Metro? Odgovor je zavisi od onoga koji je uzima a to su navodno Rusi,pa realno sagledano njima se isplati baš kao i dovršetak Prokopa ili Čvora zato što;
1.Upošljava svoju građevinsku operativu koja trenutno zbog krize ima manje posla
2.Novac koji se daje operativi računa se kao Ruski "izvoz" i ostaje u kući
3.Ugrađuje se njihova signalna oprema,materijali kao šine i vozovi
4.S obzirom da oni postaju i operater to je i tehnološko i poslovno širenje u Evropskim okvirima
5. Izgadnjom Metroa dobijaju simpatije Beograđana i osvajaju cilj tj.politički prestiž
 
Mrkonjić: Usvojen Master plan
19. jun 2010. | 09:49 | Izvor: Beta
Beograd -- Usvojen je Master plan koji će u narednih deset godina odrediti kako će se ulagati u saobraćajnu infrastrukturu, izjavio je ministar Milutin Mrkonjić.

"Generalne smernice odnose se na osnovne vidove transporta - putni, železnički, vazdušni i vodni. Što se puteva tiče, tu su Koridor 10 i Koridor 11", rekao je Mrkonjić.

Ministar je za RTS kazao da će se u vazdušnom saobraćaju vršiti adaptacija luka dok je u vodnom saobraćaju prioritet Koridor sedam, odnosno reka Dunav.

"Najvažnija je činjenica da ćemo u narednih deset godina u programu razvoja Srbije, što se tiče infrastrukture, godišnje ulagati milijardu - milijardu i po evra", kazao je Mrkonjić.

Ministar je dodao da će deo sredstava biti obezbeđen iz evropskih i Svetske banke, a ostali deo iz komercijalnih sredstava.

Sastanak Nacionalnog saveta za infrastrukturu održan je kasno sinoć i njime je predsedavao predsednik .www b92.rs

Verovatno se pod okriljem noći razgovaralo i o Metrou :rolleyes:
51V1PPHJ7EL._SL500_AA300_.jpg
 
Naravno da javno nece nista da objave,ko zna sta muljaju mufljuzi
 
Na savetu je zaključeno da se o ničemu nije raspravljalo,niti je bilo tačaka dnevnog,pardon(noćnog) reda,niti su se donosile bilo kakve odluke osim da se izda saopštenje za medije da se do kasno sinoć izražvalo žaljenje zbog postojećeg stanja infrastrukture u zemlji ali da će eto ako na narednim izborima glasamo za njih možda i doneti po koju odluku,veoma optimistično reklo bi se.. :kafa:
 
Pa ko je izmislio master plan kod nas - Dinkic i sta ocekujemo? Nijedan zakon ne obavezuje sprovodjenje master plana koliko ja znam, tako da je to samo kao dogovor...
 
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1399357


Четвртак, 24. јун 2010.

Двадесет четврта седница Скупштине града заказана за 29. јун

Разматраће се и Информација о изради докомента „Београдски метро – основ за избор решења”

Ajd mi sada to prevedite sta znaci?
 
Vučko,zaboravio si garfiku :)
wdjt-breaking-news.jpg

Pa znači mu kao neki uvod u rasplet...
v169625p0.jpg

Nema šta da brinemo biće široki kolosek ;)
 
Nisam zaboravio sliku,ja sam zaduzen za tekstove a ti to slikama dopunjues :)

Pojasnite mi sta ovo znaci sto pise u tekstu?
 
Saznaćemo više posle sednice skupštine grada ,barem mislim :/ možda se neko izlane...
 
Zna današnji "Blic" izgleda:

]Usaglašen dokument o metrou
Prva etapa Banovo Brdo - Karaburma
L. Gedošević | 25. 06. 2010. - 00:02h | Foto: G. Srdanov | Komentara: 0

Gradonačelnik Dragan Đilas preuzeće i koordiniraće svim aktivnostima u vezi sa realizacijom projekta „Beogradski metro“. Ova odluka i formalno će biti doneta sledeće nedelje na sednici gradskog parlamenta, kada bi trebalo da bude usvojen dokument „Beogradski metro-osnova za izbor rešenja“.

Ovaj dokument izradila je Radna grupa čiji su članovi predstavnici gradske vlasti, Direkcije za građevinsko zemljište, pojedini sekretari kao i predstavnici svih političkih partija u gradskom parlamentu, sa ciljem da se definišu osnovni zahtevi koje će Grad postaviti u realizaciji projekta „Beogradski metro“.

Zaključak Radne grupe je i da u manje-više svim predlozima trasa metroa postoje zajednički pravci koji se u manjoj ili većoj meri poklapaju. U pitanju su pravci jugoistok-severozapad (od Ustaničke duž Bulevara kralja Aleksandra ka Novom Beogradu) i jugozapad-severoistok (Banovo Brdo ka Karaburmi), s tim što se oni ukrštaju u centru Beograda.

Radna grupa smatra i da bi trase trebalo izgraditi tako da one budu potpuno nezavisne, kao i da bi u obzir trebalo uzeti tri varijante njihovog vođenja (ili njihove kombinacije): podzemno, na objektima (mostovi, tuneli...) i iznad zemlje. One bi trebalo da budu dobro povezane sa ostalim vrstama gradskog prevoza uključujući i gradsku železnicu, s tim što bi se metro i železnica povezivale kod Vukovog spomenika, u stanici „Prokop“ kao i stanici „Novi Beograd“, u čijoj blizini je planirana izgradnja međugradske autobuske stanice.

Razvoj „Beogradskog metroa“, prema mišljenju Radne grupe, trebalo bi sprovesti u dve faze. U prvoj bi se gradile trase koje čine polaznu osnovu mreže, a u drugoj bi se mreža dalje širila, s tim što bi za nju trebalo uraditi neophodne studije i dokumentaciju.

Realizacija prve faze zavisi od količine novca i načina njenog finansiranja. Na osnovu postojeće dokumentacije, prva etapa prve faze mogao bi da bude potez severoistok-jugozapad (Karaburma- Banovo Brdo).

Radna grupa smatra i da postoji mogućnost da se ovaj projekat realizuje putem međudržavnog aranžmana, jer iza projekta stoje države potpisnice.

Radna grupa
Aleksandar Bijelić gradski menadžer
Dejan Vasović gradski arhitekta
Zoran Rubinjoni izvršni direktor projekata Direkcija za građevinsko zemljište
Vladimir Depolo direktor projekta „Beogradski metro“ Direkcija za građevinsko zemljište
Milan Vuković sekretar za urbanizam
Snežana Perović direktor Direkcije za javni prevoz
Dragoljub Đakonović sekretar za saobraćaj
Nemanja Šarović SRS
Goran Obućinski DS
Srećko Pecikoza LDP
Goran Aleksić SPS
Dragan Tomić DSS
Bold je u stvari sustina cele ove formalne predstave o cijem se krajnjem ishodu vec uveliko prica po carsiji. Srecom, ovoga puta, izgleda na nasu korist.
 
Po ovome bi se reklo ipak Rusi ;) a Đilas rukovodi projektom, reklo bi se "Dream team" a i skrenulo mi pažnju i ukrštanje dve linije u centru(Skupština) to je ipak po starom projektu :kafa:
3%20swietokrzyska%20plan.jpg
 
karaburma banovo brdo bi bila bas isplativa linija. ali opet, kao i uvek, uzdajmo se da ce neko da nam plati.

inace nekako mi se ova gradnja podudara sa smakom sveta, sto bi ttrebalo po onoj nasoj "sagradice se ali nikad" da bude neko pozitivno predvidjanje. a i 2012 najvise voli metroe, pa ako moze jos neka slika metroa u alziru bio bih zadovoljan. :)
 
Tolike godine stoji da je nemoguće da se pravi metro preko Karaburme zbog klizišta, a sad kao dogovoren metro do Karaburme?

Nešto mi se čini da imamo različita shvatanja šta je Karaburma..
 
Evo za Dziggyja,
0d5-metro-alger.jpg
EssaisMetroAlger_07.jpg
090705081408493116.jpg
1675974426.jpg
1674333378.jpg

@medjutim,Pa do Karburme sa B.Brda može i Beovozom kada bi se kod stanice Košutnjak bušio tunel do Požeške prema Vidikovcu,ali biće pre da će oni početi deonicu Prokop-Centar zato i počinju od od linije 2.
 
Svidja mi se najpreporuceniji komentar


Drvoseča, nismo zaboravili.
(Ivan, 25. jun 2010 02:08)
# Link komentara
Preporučujem (+82)
Ne preporučujem (-32)
Šta je ovo


Ne znam sta da mislim dok ne vidim pravi projekat,dovoljno mi je da ce praviti metro most pa cu znati o cemu se radi.Do tada nista ne verujem
 
Da Metro most je najupečatljivija stvar u kome se pravcu ide,mada mislim da su odabrali da prioritet bude Prokop-Centar,otud i planiarju da počnu od L2. i guess so.. :kafa: i još znači da će se početi od Centra pa napredovanje ka periferiji tako su radili i u L.A ali veza sa depom mora da bude izgrađena.
 
Vrh