Šta je novo?

Metro

O metrou iz ove vesti

Говорећи на тему одрживог саобраћаја у Београду, Ђаконовић је казао да је метро као независни шински систем једини излаз из саобраћајних гужви које у наредним годинама прете главном граду.

– Ми стално понављамо намеру да аутомобиле „протерамо” из центра града, али смо свесни да је то немогуће док грађанимa не понудимо алтернативу, а то је једино метро. Без метроа, путовања од куће до посла за десетак година продужиће се са садашњих 60 на 100 минута, а читав град ће на сат времена бити блокиран пре и после радног времена. Изградњом метроа могли бисмо да уведемо таксе за улазак колима у центар града, решили бисмо проблем паркирања, а градско језгро оплеменили неким другим садржајима – рекао је Ђаконовић.

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1396338
 
Šta će ti tramvaju centru pored Metroa? :rolleyes: ali i da tramvaj vozi na kratkoj relaciji Kalemegdan-Slavija posebno novi niskopodni sredinom K.Milana a ostalo pešačka zona bilo bi simpa, nemam ništa protiv,mada po završetku Metroa onda bi je ukinuli ili postavili neke nove ili starinske turističke tramvaje...
 
Prvo je potrebno definisati sta je to metro sistem u Beogradu. Ako se cela prica svede na one 2-3 linije o kojima se prica u ovoj temi, onda ce prisustvo autobusa, trolejbusa i tramvaja i dalje biti neophodno u centru grada. Ali ako se projektuje i izgradi nesto poput metroa u Madridu, gde izmedju stanica susednih linija nema vise od kilometra u precniku, tj. do 10 minuta hoda, onda se ostali vidovi prevoza mogu svesti na minimum.
Staro jezgro bi trebalo da ima tramvaj u krugu dvojke. Ranije sam bio misljenja za neke starinske turisticke kao u Portu, Lisabonu i Korunji. No dopalo mi se kako je to uradjeno u Sevilji sa modernim CAF tramvajem koji prolazi pesackom zonom od parlamenta Andaluzije pa do samog centra podno Giralda katedrale.
Jos mnogo vode ce proteci i Savom i Dunavom dok se ne donesu ove odluke.
 
Da ,treba gledati iskustva i najnovija rešenja u Evropskim gradovima,a danas se Đilas glasnuo na Skupštini Grada i zavapio da nam "treba Metro kao voda" vrlo se strastveni izrazio te su i drugi sledili primer kao Đakonović da je jedino moguće rešenje za probleme Begrada Metro,htedo da kažem da se medijski priprema teren pa će biti nešto od toga,bilo kako bilo izgradnja tri linije potrajaće deset godina sukcesivno, a do tada treba primeniti neka praktična rešenja koja pre svega omogućavaju širenje pešačke zonea makar bilo ćošak po ćošak.. :rolleyes:
Dok sam ja gradonačelnik i dalje ćemo uzimati kredite i dalje ćemo graditi Beograd - rekao je Đilas istakavši da želi dogovor i saradnju sa svim strankama oko metroa, kako bi se našli što povoljniji krediti, jer Beograd ovako veliki projekat ne može sam da .
china_high_speed_rail_11.jpg
Air%20Train%208s%20(low%20res).jpg
090417-05-green-paris_big.jpg
iosa3.jpg
NBG Metro na stubovima?
 
Nisam siguran da li bi trebalo da sirim hype, ali izgleda da ipak dobijamo metro. Naime, iz dobro obavestenih izvora mi je receno da Rusi vec rade na projektu za beogradski metro i da ce ga oni i graditi i to kroz 20-godisnju ili 30-godisnju koncesiju, dok ce grad subvencionisati cene karata kao sto to sad rade sa GSP-om. To je sve sto mogu da vam kazem za sada.

Ako je istina, nece proci jos mnogo vremena pre nego sto svi mediji budu poceli da bruje o tome. Sacekajmo jos malo.
 
Nadam se da je tako,svidja mi se sto su se oslonili na Ruse ako je istina,sad nam samo ostaje da drzimo palceve :kk:

I Djilas je danas u vezi rekonstrukcije gazele i izgradnje petlje Radnicka pomenuo,hajde da radimo nove stvari 2 nova mosta i metro.

Videcemo...
 
Evo mogu i ja da potvrdim tu informaciju koju je homer izneo verovatno je imamo iz istog izvora :p
 
Pa šta ćutite, nanu vam naninu! (mala šala, trenutak strasti!)

Da otvaramo šampanjac??? (ako Ruje rade, nema tu ništa lako :D)

:vops:
 
Živ sam! :) 1.April je prošao...Zaista se nadam da će se izaći sa takvim rešenjem,jer takvu koncesiju u ovom kriznom momentu u svetu su samo u stanju da finasijski podrže Rusi i Kinezi to je pragmatično,a to verovatno znači i da ćemo dobiti klasičan Metro verovatno modernizovan Jovin/Maletin projekat ,jer u mnogim delovima grada nema potrebe za značajnijim promenama trasa i tehničke dokumentacije, čak je i Metro most projektovan e sad izmena će verovatno biti u vezi mosta na Adi jer će on biti verovatno završen pre Metro mosta i to znači da je prema starom projektu pola Metro linije 5.blizu da bude završeno,a olakšava i odrađena sekcija ispod Prokopa kao i na Vukovom spomeniku.Naravno druga opcija je potpuno novi projekat koji se u tom slučaju verovatno već projektuje i svodi na 3.linije koje je pominjao Đilas,bilo kako bilo samo neka je klasičan,"teški",visokokapacitni,e a što se slika tiče pa u zadnje vreme sam vam više kačio sustainable mass transit i uželeo sam se "teškog" :p
Evo malo Praškog,kada sam bio tamo tada sam shvatio da za sada dok ne izmisle nešto novo nema alternativu a Rusi su ga gradili i Bogme im dobro služi ,ako bi Rusi na ovaj način pokazali prestiž to jest na najbolji način da pomognu Beograđanima da se voze kao sav normalan svet a ne padaju u nesvest od vrućina i gužvi u GSP-u...
picture-52.png
312728321_28dc0d7253.jpg
2477192552_3ffbf61c83.jpg
metro2.jpg
 
Dobro je,ja se uplasih za tebe 2012ice,evo sada obecavam da necu postovati dok ne cujemo zvanicnu potvrdu da ne bi hajpovao i izbaksuzirao.

hvala homeru i Igoru na dojavi!Dugujem vam po jedno :vops:
 
Nista od cascavanja dok gosn gradonacelnik ponovo ne sazove masovno okupljanje medija i objavu zvanicnih informacija :)
 
I ja mogu da potvrdim info o metrou ali nisam htjeo da govorim da neizbaksuziram pa da me poslije hejtujete a kad bude dosla krtica i to se zahukta moglo bi da padne okupljanje forumasa da se zalije :vops: :vops:
 
Previše je bilo priča i ubedjivanja u tri linije lakog sistema da bi sad iznenada prešli na teški metro, bar tako mislim.
 
E kod nas, ništa nije onako kako na prvi pogled izgleda :D pa sve što nam kažu ispadne obrnuto,nadajmo se i ovaj put :kafa:
 
stranac":1xdj0cek je napisao(la):
Previše je bilo priča i ubedjivanja u tri linije lakog sistema da bi sad iznenada prešli na teški metro, bar tako mislim.
Slažem se, bilo bi vrlo čudno. Ko zna kakvu igru igra Đilas - možda će da dođe i da kaže "stručnjaci su predložili to i to kao najefikasnij, ali ja sam odlučio da Beograd mora da ima pravi metro". A možda je i samo hteo pričom oko odlučivanja da sebi kupuje vreme zbog tempiranja sledećih izbora. Videćemo.
 
Ambassador":14bcf02c je napisao(la):
stranac":14bcf02c je napisao(la):
Previše je bilo priča i ubedjivanja u tri linije lakog sistema da bi sad iznenada prešli na teški metro, bar tako mislim.
Slažem se, bilo bi vrlo čudno. Ko zna kakvu igru igra Đilas - možda će da dođe i da kaže "stručnjaci su predložili to i to kao najefikasnij, ali ja sam odlučio da Beograd mora da ima pravi metro". A možda je i samo hteo pričom oko odlučivanja da sebi kupuje vreme zbog tempiranja sledećih izbora. Videćemo.
Ili je jednostavno pao izbor na osnovu toga kako ce se finansirati? Rusi ponudili model koncesije, pa je to mozda i bilo povoljnije nego da grad sam finansira izgradnju LRTa od 3 linije sa milijardu i nesto evra?

Inace, ne bi rekao da je Djilas nesto mnogo ubedjivao za tri linije lakog sistema. Jes' da je isao u Bec i to, ali glavna 'propaganda' za LRT je bila za vreme Bogdanovica, i to gura ista ekipa koje je ranije izgurala tramvaj za 21. vek itd.
 
Vrh