Šta je novo?

Metro

Aman, pa što se tiče kapaciteta i intevala vozova i uopšto organizacije saobraćaja Metroa sve je već izmišljeno ,rečeno i viđeno ,naravno ima inovacija kao što je počelo u svetu prebacivanje na automaski Metro (tj.bez vozača) tako da se iz jedne sobe kompjuterski upravlja vozovima ,intervalima i sl.tako da recimo voz može da se daljinski ubrza ili uspori kako bi se održao zadati interval ali se i zna da duže kompozicije obezbeđuju veću kapacitnost,e to će biti veoma bitno pitanje za BG Metro hoće li se odmah ići na automatizaciju ili kasnije :rolleyes:
 
hazard":1blo4afo je napisao(la):
azbuki npr. u Parizu u spicu metro ide svaka 2-3 minuta i to sa dugackim kompozicijama. I ti bi brzi interval??? Ne znam da li je to uopste izvodljivo.
Da, u Parizu, u spicu (i na najjacim linijama). U Beogradu se nigde nece moci postici takav protok. Pitanje je da li cemo imati Centar - Zemun na 10min u spicu i 30min van spica ili (sa manjim vozovima) na 5 min u spicu i 15 min van. I uz to i jeftinije stanice.

Svaki dan cekam na brankovom mostu i cesto ubijam vreme tako sto brojim autobuse i putnike. Cak i kada se to pomnozi sa nekim smislenim koeficijentom (povecanja broja putnika usled pustanja metroa) ne moze da se poredi sa onim sto sam video u Parizu ili Cikagu.

Sta mislite sta ce gradski oci da urade kada budu pred sobom imali velike vozove i osrednji broj putnika? Povecace intervale.

Ogradjujem se: ipak ovo zakljucujem iz svojih procena, ali logicno mi je da ako je Beograd toliko manji od Pariza i sl gradova, imace i manji protok, pa ce morati da smanjuje ili kompozitije ili ucestanost. Moj izbor su kompozicije. Opet, trebalo bi videti kakva je situacija u gradovima kao sto su Bdimpesta ili Bec...
 
Ne znam da li tek tako mogu da se vuku zakljucci iz posmatranja autobusa itd. Prvo, kao sto kazes, sa metroom bi se povecao broj putnika koji koristi javni prevoz. Pored toga, medjutim, bi se promenio i nacin na koji ljudi putuju kroz grad javnim prevozom - trenutno imamo situaciju sa mnogo mnogo linija tako da mozes da stignes maltene od bilo gde do bilo gde skoro pa direktnom linijom...to bi se sa metroom promenilo. Npr. liniju metroa ispod bulevara ne bi koristili samo oni koji danas idu tramvajem bulevarom, vec bi se na nju presaltovao dobar deo putnika koji inace ide trolama i autobusima kroz D. Tucovica i V. Ilica. Dakle, umesto da putnici budu rasporedjeni skro jednako izmedju desetina autobuskih, tramvajskih, trolejbuskih linija, 80% njih ce se sjatiti na tih 5-6 linija metroa.
 
@AZBUKI,pa kakvo ti je to poređenje?pa Beovoz će od septembra ići u taktu na 15.min,a poređenje Pariza i Čikaga je nelogično,A Budimpešte i Beča ok,a recimo manji grad od BG Prag, ima interval na 2-3min. i dugačke kompozicije a drugo sve ranije procene o manjem broju putnika su pale u vodu posebno od početka krize,pa GSP nikad nije bio krcatiji čak više nego za vreme sankcija sve više ljudi zbog skupog goriva i zastoja u saobraćaju u gradu koristi javni prevoz,tako da su želje onih koji su ranije zagovarali LRT sa malim kapacitetom pale u Savu,a u većini metropola kada prođe špic intervali se povećevaju sa 2-3 na 5-10-15 min.tako da ne vidim u čemu je problem? uostalom ako hoćemo da zaposlimo domaće kapacitete za održavanje vozova onda se trebaju naručiti kompozicije kapaciteta i dužine Beovoza, a sa druge strane priliv stanovnika iz unutrašnjosti je u stalom porastu ,tako da će visokokapacitni Metro raditi Bogme punim kapacitetom a koliko vidim to su i u Gradskoj vlastu uvideli jer taj Metro treba da opslužuje metropolu i u narednih 50.g :kafa:
 
Ok, samo sam hteo da kazem da bi u slucaju manjeg protoka bilo lepse skracivati kompozicije nego povecavati intervale.

Ali, izgleda da sam se zeznuo u proceni. Naravno da cu i ja cu biti najsrecniji ako budemo imali dugacke, ceste i pune kompozicije, da budemo prava metropola. :D
 
Pa ok,samo mislim da se kompozicije za klasičan Metro ne skraćuju po potrebi već se isporučuju kao integralne(sem ako se ne naruče kao posebna serija,što je skuplje) dok se je recimo na Bečkoj liniji U6 moguće dodavanje i isključivanje,ali i utisak da se radi o tramvajima a ne vozovima. :D u suštini postavlja se i pitanje šta je jeftinije za održavanje,ja bih rekao klasične kompozicije jer mi imamo firme i stručnjake koji imaju znanja i opremu da ih održavaju (primer isporuka renoviranih Beovozova kao i depo za održavanje istih,koji bi se mogao proširirti i za Metro ili izgraditi novi zajednički) a šta znači angažovanje dobrog dela domaćih firmi i proizvoda za iste,dok smo se održavanje lakih šinskih vozila tj.tramvaja pokazali kao lošiji. :kafa:
 
2012, tvoj post me je dao u razmišljanje oko depoa za buduće kompozicije metroa. Na forumu je spomenuto da je jedna od varijanti sadašnji depo na Novom Beogradu. Koliko je realno da pored svih onih autobusa i tramvaja bude mesta i za njih (govorim o nekih 20 garnitura za prve tri linije)? Da li bi bilo moguće da se sve to organizuje u tehničko-putničkoj stanici Zemun gde se sada održava Beovoz? Kompozicije bi nastavile od Tvorničke ulice trasom nekadašnje Navipove pruge, uključivale se na ŽS prugu na izlasku iz bežanijskog tunela i pravac u depo. Ovim bi mogla da se koristi i stanica Zemun-Gornji grad za prijem putnika. Uslov je da širina koloseka metroa bude 1435mm, kao i napajanje putem vazdušnog voda 25kV (mislim da je ovo standard za moderni metro sistem).
 
Paz zvuči mi kao dobra verzija za depo tj,proširenje kapaciteta za održavanje Beovozova,položaj depoa dozvoljava proširenje jer su okolo njive i ima mesta,a radnici depoa imaju dugo iskustvo u održavanju i sigurno bi bili dobra baza jer se ne počinje iz početka, e sad šta bi rekli stručnajci iz Ž.S bilo bi lepo čuti.E sad za depo na Nbg koliko sam video nema dovoljno mesta, za to nešto bi morali da sklone,buseve ili tramvaje a ako bi i bilo mesta to bi bilo tesno barem mi se tako čini.. :kafa: a i održavanje tramvaja i vozova nije isto tu su ovi u Zemunu u velikoj prednosti a imaju već izgrađene linije za sve faze održavanja kao i stručnjake,dok Ž.S ima i pored stručnjaka specijalne mašine,strugove i sl.kao i opremu za održavanje pruga.Htedoh da kažem da je to posao pre svega za Ž.S a ne za Gsp.
 
Najbolje je da metro ima svoje depoe. Koliko znam, tako je svugde u svetu, depoi za metro su samo za metro i nijedan drugi podsistem. O depou u Bloku 66 ne treba ni razmisljati. On niti je pravljen za metro niti ima kapaciteta, a i tehnicka trasa od linije ka depou bi bila malo diskutabilna. Ako bi se otvorila prva linija Vuk-Tvornicka, gde postaviti tu trasu? I ona mora biti nezavisna.
Mesta za depoe treba da budu u Zemunu na staroj trasi od z.st. Zemun ka NBG i druga u Marinkovoj Bari uz autoput.
Inace, Peregrino, svidja mi se ideja da Zemun-gornji grad bude i za metro, naravno da ima posebne koloseke. Sto se tice napona od 25 kV njega jedino koristi metro u Delhiju i buduci u Chennaiu. Uglavnom novi sistemi imaju napon 1,5 kV ili 750 V.
 
azbuki":2fwp519f je napisao(la):
Ok, samo sam hteo da kazem da bi u slucaju manjeg protoka bilo lepse skracivati kompozicije nego povecavati intervale.

Ali, izgleda da sam se zeznuo u proceni. Naravno da cu i ja cu biti najsrecniji ako budemo imali dugacke, ceste i pune kompozicije, da budemo prava metropola. :D
Ниси се зезнуо. И ја мислим да је од дужине композиције важнија учесталост возила на одређној линији. 2012 је навео да је за мењање броја возила у композицији много погоднији бечки У6 него тешки метро, па ја мислим да је, осим цене, и та флексибилност један од разлога због чега београдске власти навијају за овај модел. У Бечу су композиције углавном од 4 возила (понекад 3), а негде сам прочитао да ови наши планирају најпре по 2 возила у композицији, које би се временом проширивале.

Наравно, У6 ни по брзини ни по капацитету није трамвај, иако некоме може да личи. Наравно, није ни тешки метро. Да се подсетимо како изгледају композиције од 3 и 4 возила:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/92/Wien_Underground_U6.jpg
http://is4.myvideo.de/de/movie11/a7/thumbs/4504557_1.jpg
http://diepresse.com/images/uploads//b/b/2/433074/u_U6_Krankenhaus_Verlaengerung.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/69/U6_Handelskai2.JPG
http://www.lifestyler.at/wp-content/gallery/allgemein/u6-westbahnhof-bodenmarkierung.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3296/2894868939_e042de2224.jpg
 
Najmani interval sledjena je postignut u Moskvi i iznosi 1,7min i niko se neusudjuje da spusti ispod tog vremena :kafa:
 
Jeste hazard. No upravo sam nasao na urbanrailu podatak u vezi Moskve:
The Moscow Metro operates between 6:00 and 1:00 and about 8 million people use the system every day. Frequency of trains is 90 seconds during rush hours and 2-4 minutes during the rest of the day. 10 minutes headway after midnight.
Znaci 1,5 minut :)
 
Zar neko zaista misli da je to moguce u 1 Beogradu kada se nikad (TM by Njile) izgradi metro?

Pariz i Moskva su gradovi sa metro sistema starim u proseku skoro jedan vek...sa ooogromnim iskustvom. Mislim, naravno da se deo tog iskustva da preneti drugima ali ne vidim kako bi Beogradu u startu mogao da ostvari takav interval. Za takav interval mislim i da je potrebno dosta analize o tome kako se putnici ponasaju, koliko se zadrzavaju vozovi na stanicama, kakva su kretanja putnika u odnosu na doba dana, itd. itd. Bilo bi malo rizicno u startu praviti metro sa malim stanicama planiranim iskljucivo za interval od 1,5 minuta...i sta se onda desi ako to bas ne ispadne kako treba, i metro ne ostvari planirani kapacitet?
 
ljudi pa i 5 min za nas ce biti fenomenalno,zamisliti napredak u odnosu na sadasnji gsp
 
Pa iskreno najbolje videti interval kod komšija Budimpešta,Beč,Prag ,Atina,Sofija ne treba izmišljati toplu vodu :kafa:
 
2012":2b3ep8ot je napisao(la):
Pa iskreno najbolje videti interval kod komšija Budimpešta,Beč,Prag ,Atina,Sofija ne treba izmišljati toplu vodu :kafa:
naravno da ne treba....u Vienna-i u spicu na liniji U1 od 6.00 do 9.00 interval je 2 do 4 minuta odnosno od 13.00 do 18.00 interval 3-4 minuta.
Van ovih ostali intervali su od 5 ( sredinom dana van spica) pa do 7 minuta u vrsnim terminima.

link: http://www.wienerlinien.at/media/download/2010/Linie_U1_4449.pdf

na ' famoznoj' U6 interval tokom celog dana gotovo ( od 5.30 do 21.30) je od 3 do 6 minuta i menja se po potrebi (prati se stanje na stanicama i osmatra koliko je putnika).

Slicna situacija je i sa ostalim linijiama.
 
Da to bi i nama odgovaralo oba grada su 2.milionski, to je najbolji reper :rolleyes:
 
2012":10d2r2u9 je napisao(la):
Da to bi i nama odgovaralo oba grada su 2.milonski to je najbolji reper :rolleyes:
Ja ipak mislim da organizacija ima vazniju ulogu od velicine grada...jer ima puno manjih gradova koji su u haosu i vecih u kojima sve gotovo besprekorno funkcionise...Po tom kriterijumu velicine, Bg bi trebalo da dobije pored ovih linija metroa i jos minimum 20 linija tramvaja (!) da bi funkcionisao kao Bec...o brzim vozovima i zelznickim stanicama po raznim delovima grada da i ne pricam...
 
Znate li vi koliko je potrebno garnitura za sledjene kao u Moskvi negdje sam procitao da imaju preko 3000garnitua .Vise nego mi svih vozila u gsp.Mislim lako im je kad je fabrika ispred nosa :kafa:
 
Bio sam u Urbanistickom Zavodu danas,imaju sektor za projektovanje i izgradnju metroa,sef je Ljiljana Vukovic,rekao bih da je natpis na vratima jos onaj stari iz 2000 i neke godine jer su na ostalim vratima menjali natpise u medjuvremenu.
 
baš me zanima šta rade zaposleni u tom sektoru po ceo dan, da li je u pitanju freecell ili običan pasijans, zuma ili nešto drugo :rolleyes:
 
Vrh