Šta je novo?

Metro

prvo, da pohvalim razmisljanje i rezultate iza ova dva gornja resenja. svaka cast.

ja ne mislim da bi kod brankovog trebalo da se kopa tunel, jer je posle jako velika visinska razlika do terazijskog grebena - tunel za metro posle ne moze lako uzbrdo, a suvise je duboko kopati ulaze/izlaze iz stanica. tu bi mogao da se prosiri brankov most ili da se do njega sagradi novi (cf. hungerford bridge u londonu).

mislim da sa preglednije sheme Vlade Kalifa nedostaje jedno ono sto je kod BgdExplorera linija U3, odnosno U3a, tj. nesto da pokrije 29. novembra i oko njega, karaburmu i mirijevo. mozda neki alt. pravac kalifove zute linije? ili zuta-2, da ne skrece posle terazija nego pravo nizbrdo na botanicku bastu pa onda desno prema mirijevu...
 
BgdExplorer i Vlado Kalif, svaka vam čast na idejama i razmišljanju. BgdExplorerov plan je, možda, malo više ambiciozan za čak neke buduće potrebe, ali sviđa mi se. Moja mala zamerka je da kod oba vaša plana nema veze za aerodrom.

Sećate li se da smo pre godinu i više pričali o započetom i nikad završenom bazisnom tunelu po GUP-u iz 1950. koji se nalazi u ulici Gavrila Principa, a sada je tu autoperionica. Trebale su biti izgrađene dve cevi koje, svaka po dve trake, koje su trebale izaći negde kod Dunav stanice. Započet je samo jedan, nekih 100 metara je iskopano i zaustavljeno zbog podzemnih voda u području Terazija. Sada je taj problem rešiv.
Razmišljam, ako bi bilo moguće da se napravi neka veza od Glavne stanice do tog tunela koji bi se produžio do Terazija. Tu bi trebalo napraviti nadvožnjak, otprilke od pošte koji bi se spuštao ka tom tunelu. Jedina prepreka je blok starih zgrada koje bi se srušile, nadam se da nemaju neku vrednost za opstanak.
 
Ovo je vec prilicno razradjeno,samo fali pravac aerodroma.

Koliki je poluprecnik krivine kod teskog metroa. Da li bi moglo sve bas ovako da se napravi kao na semama?

Ovo bi resilo sve probleme saboracaja u gradu ali bi kostalo...mnogo,bas mnogo.
 
Vlado Kalife, svaka Vam cast! Jedino bi linija koja ide do Banovog Brda trebala dase produzi, preko Ceraka i Vidikovca do Zeleznika. Rakovicu vec opluzuju Beovoz i tramvaj za XXI vek, i mogla bi takodje jedna linija da se produzi do Karaburne i Visnjicke Banje.
 
Rakovicu koju? Pored te stanice nema nista, i tramvaj uopste ne ide pored velikih naselja....
Opstina ima 100,000 stanovnika, a veci krajevi - Miljakovac 1,2 i 3, Kanarevo Brdo, Banjica 5, stara Rakovica.... sve to uopste nije pokriveno...

Ne svidja mi se Khalifina mapa jer kao da je zamisljena za trenutne potrebe grada, a ne za buduce - vec sam pisao zasto je to apsolutno pogresan pristup...
 
Sinisa i miki00, napisao sam da je to pocetna faza a da linija U2 je fakticki 3 linije koje bi kasnije bile produzene na sva 3 periferna dela odnosno do Vince, Padinske Skele i [ Aerodroma ]. Cini mi se da niste procitali tekst ispod moje slike :D Dakle linije U2A i u U2B idu do aerodroma nadzemno od Bezanije dok bi linija U1A bila produzena do Batajnice i budiceg low cost aerodroma "Batajnica", a linija U1B bi isla dalje od Galenike preko Zemun Polja pa sve do BAIBA-e i do istih terminala na aerodromu kao prve 2 linije tako da bi aerodrom fakticki imao 3 metro linije. BAIBA bi takodje imala zejedno sa aerodromom express voz do 3 glavne zeleznicke stanice u prva 2 beograda kao i na glavnu zeleznicku stanicu u dunavpolisu. Jedna linija bi bila lokalni express i isla bi ANT-BAIBA-NBG, druga linija bi isla ANT-BAIBA-(preskocila bi nbg)PROKOP, treca linija bi bila ANT-BAIBA-(preskace nbg i prokop)SHIBUYA(Autokomanda) (namerno sam dao stanici drugo ime Shibuya u znak zahvalnosti Japanskom narodu i ona bi bila veliko cvoriste metro linija i linija gradske zeleznice, bila bi spojena sa stanicom karadjordjev park koja bi bila samo njen 1 segment, fakticke cela petlja autokomanda bi bila izmedju nadzemnih delova Shibuye i iznad podzemnih delova, kad se tome doda jedno 10 projekata DeltaPlanet-a i kad ceo dusanovac bude 1 CBD sa clusterom, bilo bi to lepo, jaaako lepo. Inace na stanici Shibuya bi kretao i voz za Novi Sad i koristili bi se namerno 209 series sa Keihin Tohoku line, mozda bi kupio i polovne ili bi dobili fraj, Japanci su jako dobar narod i treba sa njima imati lepu kooperaciju, ko sisa Ameriku, tako bi presli i Ameriku a i EU sto se tehnologija i civilizacijskog nivoa tice i izvukli bi se iz ovih teskoca sa kojma se vucemo vec vekovima... Ako bi se uvela linija za NS, NS i BG bi srasli u 1 jos veci i reprezentativniji grad ;)
 
jovanovm":1pmtz8sn je napisao(la):
Rakovicu koju? Pored te stanice nema nista, i tramvaj uopste ne ide pored velikih naselja....
Opstina ima 100,000 stanovnika, a veci krajevi - Miljakovac 1,2 i 3, Kanarevo Brdo, Banjica 5, stara Rakovica.... sve to uopste nije pokriveno...

Ne svidja mi se Khalifina mapa jer kao da je zamisljena za trenutne potrebe grada, a ne za buduce - vec sam pisao zasto je to apsolutno pogresan pristup...
Da, tramvajska linja 3 je trebala da razvozi radnike u IMR i DMB, ali posto te fabrike propadose, sada trojka i ne doprinosi rasterecenju saobracaja. Recimo, jedna nova kruzna linija metroa, koja bi pokrivala ceo "stari Beograd", idem malo da se igram na GoogleEarth-u pa da vidim kako bi to moglo da se sredi. :)
 
Ček da vidim šta je bilo od pitanja... Preko Save isključivo mostovima, jer je Terazijski plato previše visoko u odnosu na Novi Beograd. Ja bih najradije novi most samo za metro (ili metro i pešački, pa da se proširi Brankov samo za prevoz) - Brankov je već prenatrpan. Po Novom Beogradu je moguće da se celom dužinom metro sprovede po stubovima - ako i nije lepše, jeftinije je. Mada mislim da ako se betonski stubovi dobro isprojektuju, može to i dobro da izgleda i da se uklopi u Novi Beograd.

Za aerodrom ja sam mislio da se produži Beovoz, pošto vozi do Autobuske stanice i Prokopa, a kroz Vojvodinu nije toliko bitno da ide metro (koji je skup). Nešto kao R1 linija (regional) u Philadelphiji, koja ide na svakih pola sata. Zapravo, bilo bi lepo (samo nemam kartu ispred sebe da vidim da li je moguće) da se železnička stanica Aerodrom poveže na Ž.S. mrežu tako da je moguće otići pravo u Novi Sad sa aerodroma (Prokop - Novi Beograd - Aerodrom - recimo Inđija - Novi Sad prigradska linija).

Za Mirijevo i Karaburmu... Jbg... Neko će morati da se vozi autobusom.

Plan izgradnje bi mogao da ide ovako: prvo Prokop - Slavija jer to prosto mora da se uradi, pa produžiš do Pravnog, pa produžiš do Trga pa produžiš na Novi Beograd. Kad proradi Prokop, imaš vezu do Starog Grada i možeš da skloniš šine iz Savskog amfiteatra, čime oslobađaš teren za žutu liniju. Na Novom Beogradu sve linije mogu da se sagrade relativno brzo. Kad se završi most preko Save, povežeš žutu sa Novim Beogradom. Novobeogradski deo plave može da se završi relativno brzo, pa poveže na zelenu i žutu, pošto će kopanje ispod Terazija i Kralja Milana biti bolno i dugotrajno. I onda polako predužuješ žutu Bulevarom, plavu ispod Kralja Milana, i zelenu prema Banovom Brdu. Pa za 20 godina, za 20 godina, šta da se radi...
 
jovanovm":1vqysatf je napisao(la):
Ne svidja mi se Khalifina mapa jer kao da je zamisljena za trenutne potrebe grada, a ne za buduce - vec sam pisao zasto je to apsolutno pogresan pristup...
Kalifova. Last time I looked inside my pants, I had balls. ;) Milsim da Beograd ne bi trebalo da raste puno preko 2 miliona (može biti da hoće, može biti da neće, ali ne mislim da je to nešto čemu treba da se teži). Umesto toga, ja bih forsirao gradove po Vojvodini (Novi Sad i sve između Novog Sada i Beograda) i išao na frekventnu regionalnu mrežu vozova.
 
@Vlada Kalif
Ma ja ti tepam pa kazem khalifa - ta ti je imenica uvek muskog roda na svom originalnom jeziku - arapskom, cak i ako se pise sa znakom za zenski rod na kraju :) Ali izvini, vise necu :D

Ja mislim da Beograd po broju stanovnika mozda nece porasti toliko, ali po razvoju i raslojavanju funkcija hoce. Ljudi ce ziveti u vecim stanovima, komfornijim prostorima, povecace se kancelarijski prostor.... Moramo obratiti paznju i na distribuciju stanovnika. Verovali ili ne, vise ljudi zivi na preko Save i Dunava nego na Balkanskoj/Sumadijskoj strani Beograda... i mislim da je to nesto sto ozbiljno trebamo uzeti u obzir...
 
Zar nije nbg max 300.000? zar nije centar 700.000? zar nije zemun 120.000? okud to da u sremu zivi vise nego na balkanu? sto se mene tice sva 3 dela grada moraju biti povrsinski i demografski tacno izbalansirani, tj da imaju priblizno istu povrsinu i broj stanovnika, po meni idealna cifra je: bg1=1mil, bg2(nbg)=1mil i bg3=1mil sve to je jednako 3miliona. a sve gravitira cenru ili obodu centra, po meni bi sadasnji centar bio nulta tacka tj samo stari centar, a sam grad bi ustvari imao 3 velika centra: Europolis (savski amfiteatar), CBD (kožara, tj veliko ostrvo naspram vro-a) i Embankment (dunavski amfiteatar) sve izmedju je klasican "city" prve zone...
 
2002:
Novi Beograd - 217,773
Zemun - 152,950
Surčin - 38,695

Stari Grad - 55,543
Savski Venac - 42,505
Vračar - 58,386
Rakovica - 55,543
Zvezdara - 132,621
Voždovac - 151,768
Palilula - 155,902
Чукарица - 168,508
http://webrzs.stat.gov.rs/axd/osn.php?kljuc=10100

Sviđa mi se ideja sa tri centra. Takođe, naselja koja bi se gradila po obodu bi takođe trebalo da se grade po principu lokalnih centara, kao Železnik.
 
Ne mozete da gledate brojke koje pokazuju stanovnistvo neke opstine vec vam trebaju podaci o kretanju ljudi po gradu (kako obim tako i pravci putovanja).
 
ja i nisam gledao brojke vec odgovorio na prethodni post, a sto se saobracajnih tokova tice, prema njima se odredjuje sirina traka, broj traka, da li ce ici vozila gsp-a manjeg ili veceg kapaciteta, naime, neki grad sa 2 miliona ima vise kretanja neko grad od 4miliona pa stoga ima duplo razgranatiju mrezu a samim tim i duplo bolji prevoz. u EU kretanja iznose broj 5-6, a u srbiji bedna 2-3, to rezultira minimalnom broju linija od 300 a ne 150 koliko bg danas ima.
 
Izvinjavam se, nisam bio precizan - deo NBG i Dunavski Beograd do kojih bi isao taj vas metro ili BeoVoz sistem imaju vise stanovnika nego Stari Deo grada koji ste pokrili metro linijom :) Pricamo o metrou, pa sam se zaneo.

Slazem se da treba ispitivati kretanje, ali mislim da to nije jedino - mislim da treba utvrditi sledece principe:

- potencijal za rast naselja i krajeva grada (SA, Dorcol, Obale reka, Treci Beograd, itd)
- mikromenadzment grada - kanalisanje ljudskih tokova i filozofija zivota (odrzivi razvoj, ekologija, itd)
- kretanje stanovnika, sezonske i dnevne promene (jutro, vece, zima, leto)
- alternativne prevoze u slucaju katastrofe.strajka, itd itd
- broj stanovnika i njihov socio-ekonomski profil (kategorizacija po prevoznoj potrebi)
- troskovnu efektivnost
- adaptibilnost i mogucnost prosirenja

Sta vi kazete?
 
jovanovm":ql0fiyh6 je napisao(la):
Slazem se da treba ispitivati kretanje, ali mislim da to nije jedino - mislim da treba utvrditi sledece principe:

- potencijal za rast naselja i krajeva grada (SA, Dorcol, Obale reka, Treci Beograd, itd)
- mikromenadzment grada - kanalisanje ljudskih tokova i filozofija zivota (odrzivi razvoj, ekologija, itd)
- kretanje stanovnika, sezonske i dnevne promene (jutro, vece, zima, leto)
- alternativne prevoze u slucaju katastrofe.strajka, itd itd
- broj stanovnika i njihov socio-ekonomski profil (kategorizacija po prevoznoj potrebi)
- troskovnu efektivnost
- adaptibilnost i mogucnost prosirenja

Sta vi kazete?
Otprilike to je to.

Evo mog spiska na sta sve mora da se obrati paznja (manje vise slicno tvom):
- Prognoza buduceg saobracaja
- Koje koristi se ocekuju (usteda u vremenu za putnike, stimulacija privrednog razvoja, smanjenje nesrecnih slucajeva i stete, smanjeni eksploatacioni troskovi (ovo je finansijski gledano najvaznije), povecan komfor i pogodnost)
- Troskovi investicija (nacin na koji bi se sve to finansiralo, 100% grad ili 50-50 private public ili 100% private (sto je najmanje verovatno))
 
Dragi clanovi foruma,

S obzirom da ova ideja Metro za Beograd već poprima dosta publiciteta ovde, a već postoje neke stvari u planu, želim da vas zamolim za pomoć. Naime, planiramo da u skorije vreme pokrenemo sajt koji će (uz malo sreće) biti zamajac jedne veće građanske akcije koja će promovisati pitanje izgradnje metroa u Beogradu. Ciljevi sajta neće biti samo dizanje građanske svesti o neophodnosti ovog projekta, već i diskusije o specifičnim projektima, dinamici izgradnje, mogućnostima, primerima, itd... Ideja nije samo da budemo polupismeni paori koji pišu peticije svom vlastelinu da im iskaldrmiše put, već da funkcionišemo kao svojevrstan motor izgradnje metroa koji će biti i skladište informacija, i mod kanalisanja društvene sile. Govorim o pravoj ozbiljnoj mašini za lobiranje - sa malim izuzetkom da će dotična raditi u interesu građana.

Krajnji cilj projekta koji bi trebao da funkcioniše po open source collaboration principu je formulisanje kohezivnog white papera o izgradnji metroa u Beogradu koji bi se onda dalje promovisao kampanjom kod građana.

Ukoliko ste zainteresovani da učestvujete u ovom projektu, molim vas javite mi se na PM ili e-mail adredu u mom profilu.
 
SVAKA CAST! AKCIJA ! UZ TEBE SAM , RACUNAJ NA MOJU PODRSKU!
 
Računajte i na mene... ;) Moze da se pokrene neki Google Document za kolaboraciju (da ne bismo postovali Word Doc na forum), a ova tema je super za feedback i (in)sanity check.
 
Ma kakav je da je, samo nek je pravi metro ;)
Trudicu se da i ja ucestvujem u tom projektu i nadam se da cu biti od neke koristi... :D :cool:
Odlicna ideja, za svaku pohvalu!
 
Vrh