Šta je novo?

Metro

E nemojte da se čudite znate da sam uporno tvrdio da je sve to politička odluka kao i svuda u svetu pa je takva i komisija, a po meni to je mnogo iskrenije,ono što je jako bitno da je to i jedina stvar oko koje su se sve političke partije složile (skoro za nepoverovati ali istina) a to je da se donese odluka o izgradnji Metroa, e sad kako će im teći usaglašavanje o tipu videćemo..ali kako stoje stvari dobićemo kombinovani Metro u starom gradu po Jovinu i Maletinu a na Nbg na stubove a la Dubai u siromašnijoj verziji,sve je dobro ako ga ne spuste po zemlji e to bio bezobrazluk,ali nadajmo se jer najvljuju cenu po km.od 60mil.eur,što je bila i Jovinova procena,uostalom po ukupnoj ceni znaćemo o kakvom tipu Metroa se radi :kafa:
 
a radi se i o kapacitetu,nije samo u pitanju da li ce biti u tunelu na povrsini ili stubovima...
 
Ajd da se nadamo onome što Antić izjavi "da ne brinemo" da će biti na širokom koloseku.tj.na kome mogu da saobraćaju svi tipovi visoko kapacitnih vozova :rolleyes:

inwoodstationNov09.jpg

SWMDPStationhospitalsNov09.jpg

southofwalnuthilldentonstationNov09.jpg

NBG na stubove ili....
 
Мени се јавља (вртео сам прстен као Љубиша Трговчевић) да неће бити ни тешки метро, ни ЛРТ-ови трамваји, већ возила попут оних на У6. Дакле, капацитета и брзине већих него што имају трамваји, али мањих од класичних метро композиција. Ни риба, ни девојка. Или што би рекао Ђилас - "Београдски метро".

На Булевару, од Устаничке до Вука, ићи ће по земљи (зато се и укидају лева скретања, а раскрсница код Цветка ће бити денивелисана). Од Вука до Саве ће бити тунел, мост ће бити иза Старе железничке станице, а на Новом Београду до Општине поново по земљи, са укопавањем на раскрсницама. Од Општине до Земуна поново под земљом.
 
"Beogradjani volite Beograd, on nema nikoga drugog osim vas"(Dusko Radovic)Vas pozivaju da prisustvujete i uzmete ucesce u ciklusu tribina. Prva tribina-SAOBRACAJ I METRO-IMPERATIVI URBANIZMA BEOGRADA.Tribina, subota 08.maj 2010. u 11,00h.- Zaduzbina I.M.Kolarca,Studentski trg 5. Ucesnici,Dr.M.Maletin,dipl.ing.gradj;B.Jovin,dipl.ing.arh.
 
SIZIF,pa to čemu pričaš je Belam(gradnja tramvajskih šina metrskog koloseka u Bulevaru ne ide tome u prilog)? mislim nisi morao na široko da objašnjavaš,a Belam nije Metro čim ide po zemlji u gradu (osim kada se vraća u depo) to je LRT FIjasko ili modernizovani tramvaj,zamislite kada bi tramvaju koji ide 70 km/h izleteo pas ili čovek,pa on izleti iz šina pa se zarije u okolne zgrade koliko bi bilo m... :o ili se auto koji ide pored njega ili kamion zaleti pa on opet izleti pa pokosi pola Bulevara ...grozno.. :mad: a mećava,pljuskovi,grad,protesti,parkiranje ili vožnja po šinama...
1lrt080409.jpg
1-seattle-tram-accident.jpg
[
 
@2012

То није Белам.

Из простог разлога што се Белам укрштао са другим видовима саобраћаја, а У6 то не чини. И У6 возила су робуснија и бржа од оних која су била предвиђена Беламом.

Трамвајске шине нису проблем. Како најављује Ђилас, код прве линије метроа најпре ће се градити део од Вука до Земуна, па онда друга линија. Претпостављам да би затим уследила трећа линија, као најјефтинија, а до тада (бар до 2020. године, по мојој процени) саобраћај Булеваром би обављао трамвај. Тек након тога би трамвајске шине на Булевару (и бетонске подлоге испод њих) биле извађене, а уместо њих постављен стандардан колосек који би омогућио возилу типа бечког У6 да саобраћа до Устаничке, или можда Смедеревског пута. Мислим да је Вучко пре месец-два поставио детаљан план Булевара у коме се види да нема левих скретања од Вука до Цветка, а да је раскрсница код Цветка денивелисана, што сугерише да се прави нека врста независног система. Чак смо и пар нас дискутовали на тему да ли би Батутова могла тунелом да прође испод како би олакшала прелаз с једног на други крај Булевара.

Побогу, ко да ти се залети у возило на денивелисаним раскрсницама? Ако баш хоћеш, надземни део трасе можеш и да оградиш, па да ти се не залећу кучићи или самоубице (који, узгред буди речено, могу да сиђу и у тунел, па да се баце под воз).

А ако те занима да ли негде постоји тешки метро по површини, не мораш много да путујеш - отиђи до Будимпеште, где ћеш видети надземни метро већ од железничке станице Келети ка старој ИКЕИ. Ужи део града. Не разумем како не схваташ да тешки метро може ићи и по површини, а ЛРТ може и целом трасом бити испод површине (а опет неће бити тешки метро, збок капацитета и брзине).
 
sizif":24lh1hi3 je napisao(la):
@2012
Не разумем како не схваташ да тешки метро може ићи и по површини, а ЛРТ може и целом трасом бити испод површине (а опет неће бити тешки метро, збок капацитета и брзине).
...i da pritom ni širina koloseka nije nikakav pokazatelj da li će metro biti lak ili težak, bez obzira što je 2012 već pominjao kako je širok kolosek=pravi metro
 
tako je zapravo ispada da je glavni pokazatelj da li je laki ili teski metro po tome koliko vuce struje jer uslovljava ostale faktore(kapacitet,brzinu i.t.d.),dakle pantograf or not to pantograf that is the question.
 
SIZIF,to što napisa je malo diletantski :D,ako se stvarno protumači šta je Đilas rekao on je pominjao kao i Antić podzemno-nadzemni sistem a i U6 ide dobrim delom na stubove,dok zemne deonice se koriste u gradskom reonu samo ako mora u Budimpešti je to stara Metro linija,dok nova koja se upravo dovršava je kompletno podzemna ide čak ispod Dunava,pa da je zemno bolje rešenje ponovo bi ga primenili u Budimpešti zar ne(edukuj se malo),da bi taj "Metro" išao po površini na Nbg u Bulevaru Đinđića,morali bi da podignu novi Berlinski zid oko njega (i podelili NBG?)da se kojim slučajem neko nebi preskočio jer je tu "kraće"uostalom ,zašto podizati sarkofag kada cela linija može u plitki tunel na Nbg? Jedno je sigurno bilo kakva realizacija Belama onako kako nam je prezentovano ranije će naići na burne reakcije stručne i obične javnosti jer koliko god se trudili ne mogu da prevare javnost da grade Metro dok postavljaju tramvajske šine,a ono što su Đilas i Antić najavljivali javnosti je pozemno u starom Beogradu a eventualno na stubove u na NBG,uostalom ne može se uzeti kredit za Metro a praviti tramvaj jer će neko pitati za razliku u novcu isuviše je to veliki projekat da bi se izbegla odgovornost u slučaju korupcije ,jer opozicija vreba grešku baš na velikim projektima,ali ipak dok nečujemo komisiju i zvanične predloge projekata plašim se da vodimo raspravu o Projektu X..

Traffic troubles around Edmonton's south LRT stop to be dealt with
“The planning showed it would work but reality is completely different"

By FRANK LANDRY, Edmonton Sun

Last Updated: April 27, 2010 5:58pm
dynamic_resize

A truck waits at an LRT crossing near 51 Avenue and 111 Street Tuesday. (JASON FRANSON/Edmonton Sun) The wheels are rolling on a plan to ease brutal traffic congestion around the south LRT extension, vows the city’s transportation boss.

During the morning and afternoon peaks, frustrated motorists have had to wait up to half an hour because of passing trains.

Transportation manager Bob Boutilier says there should be noticeable changes by the afternoon rush on Wednesday — calling the current situation “totally unacceptable.”

But he also admits it may be a year before the equipment that controls traffic signals can be upgraded — the ultimate solution to improving the flow of traffic.

The problem has been at the intersection of 51 Avenue and 111 Street, where passing trains have caused vehicles to be backed up for blocks. It’s mostly an issue at the rush-hour peaks, when LRT service is every five minutes, said Boutilier.

The planning showed it would work but reality is completely different,” he said.“We discovered the way traffic moves, the way the LRT trains arrive at that intersection, was creating the sort of perfect storm for people to find themselves waiting in traffic for 10 or 15 minutes — waiting to get through the light system.

“It’s totally unacceptable.”
 
a evo sta se radi u holandiji za to vreme,ispod nivoa mora ukopavaju autoputeve :shok:

Sve više magistrala i autoputeva u Holandiji seli se ispod površine zemlje. Po celoj Holandiji neprekidno se obavljaju neki radovi na putevima, a glavni razlog odlaska pod zemlju je zaštita životne sredine, piše Radio Netherlands.

http://www.b92.net/putovanja/komentari.php?nav_id=429189
 
Ma stići ćemo mi njih premrežićemo Srbiju kilometrima Metroa,auutoputeva... :o ....ko to reče od političara nedavno ček da se setim... :kafa:
 
E jel to iz Beovoza...:rolleyes: vidi se koliko je široka ta baštica ubilo se za plitki tunel i kopanje u otvorenom rovu...dok bi trake pored nesmetano funkcionisale..
 
ne verujem da je iz beovoza jer je predaleko ne bi se videlo od zgrada.Sirina te bastice na sredini ulice je 26 metara dok je sirina bulevara kod vuka 23 metara(samo kolovoz) dok je sa trotoarom 29-30 metara.
 
Jeee Metroo.. :) dobra ti ova prezentacija projekta "Metro Beograd"
 
juče sam u Karađorđevoj naleteo na ulaz u kom postoje šine koje idu u tunel

fd51n6.jpg


Na žalost nisam imao vremena da uđem da slikam i ne znam koliko se tunel vidi ali je zidan ulaz od cigle i vodi gde?

ev5i5x.jpg


zmxqq.jpg


zmxqq.jpg


Ovde je luk tunela pa je to nešto zazidano kao

x0w7ia.jpg
 
To sak zapravo viđao na više različitih mesta po gradu - pretpostavljam da je bilo bilo uobičajeno u starim zgradama, zbog grejanja na ugalj - iste mogu da se vide kod SANU, i u Đure Jakšića na primer.
 
У књизи "Београд испод Београда" на страни 47 каже:
"Заборављени колосек у Карађорђевој улици говори о томе да је роба некад била превожена минијутурном железницом од пристаништа до лагума испод Косанчићевог венца."
 
Znam da nije bas tema al bilo je jace od mene. Moj skromni doprinos tacnije fotka iz tunela u Karadjordjevoj

Photo by Me :)
23raixv.jpg
 
Lepo,lepo!Takodje ima takvih sinica u bulevaru,jedna je kod bivseg forma ideale-a u prolazu iznad apoteke preko puta djerma.
 
vucko":1t85100q je napisao(la):
"Beogradjani volite Beograd, on nema nikoga drugog osim vas"(Dusko Radovic)Vas pozivaju da prisustvujete i uzmete ucesce u ciklusu tribina. Prva tribina-SAOBRACAJ I METRO-IMPERATIVI URBANIZMA BEOGRADA.Tribina, subota 08.maj 2010. u 11,00h.- Zaduzbina I.M.Kolarca,Studentski trg 5. Ucesnici,Dr.M.Maletin,dipl.ing.gradj;B.Jovin,dipl.ing.arh.
Da li je neko prisustvovao tribini? Mozete li reci nesto vise?
 
ja nisam ali ne verujem da ima ista novo da je receno u odnosu na starije tribine
 
@2012


Кратко питање за тебе: да ли је У6 трамвај?

Ако јесте, онда имамо проблем у комуникацији, јер не користимо исту терминологију за исте ствари.
Ако није, онда не спочитавај да се неко тобоже залаже за трамвај.
 
Vrh