Šta je novo?

Metro

vucko":3838ypfa je napisao(la):
Први планови о градњи метроа у Бечу донети су још 1840. године. Прошло је много година а он се још гради. Сада је дуг 75 километара, а већ је планирано да његова дужина буде 90 километара. То није нешто што се изгради, па се стави тачка и каже да је завршено. Напротив, они га сваке године продужавају за два километра.
Moguce je da je ovo jedan od razloga zbog kojih Beograd ceka metro decenijama. Kad jednom pocne da se gradi i odvajaju pare za njega, svake sledece godine ce odredjeni deo budzeta ici na metro. Na stalno sirenje njegove mreze.
Kada jednom pocne da se gradi, metro ce neprekidno da se gradi, do svrsetka sveta.....
 
Šta reći... dobre vesti,barem da se više ne raspravlja o tome da li Beogradu treba Metro i da li će se graditi.. :kafa: samo još da vidimo kako će se dogoovoriti oko tipa,za sada znamo prema izjavama da će biti,
TOP 10
1.Potpuno nezavisne trase(kažu 100%)
2.širkog koloseka(karaktreristika klasičnog Metroa..barem većine)
3.kažu biće podzemno i nadzemno (oko 8km.u tunelu ostalo na stubove,mada su to samo paušalne izjave)
4.nedoumica je u vezi vozova da li će uzor biti ,Bečki U6(tramvaji) ili Minhenski U6(vozovi)
5.trase su sa izmenama produžetkom do Bloka 45 i Vidikovca
6.predviđeno 30km trasa
7.predviđene tri linije,s tim da L1 deli trase A i B
8.skupština grada donosu odluku na leto(juni,juli,avgust)
9.osniva se komisija sastavljena od političkih partija u gradskom parlamentu,kao i stručnjaka (urbanista,građevinaca/arh,saobraćjnog)
10.do rešenja u vezi finasiranja kao i o tipu Metroa će se doći u dogovoru i sadnji sa Vladom,ministrastvom za infrastrukturu i Gradom Bg.


Komentar 2012; Zvuči i suviše lepo i dobro da bi bilo istina.. :rolleyes:
 
vucko":2n05yrd8 je napisao(la):
Према његовим речима, много се чини да би се грађанима, поготово оним који су социјално угрожени, помогло да што лакше преброде ову кризу. Субвенционише се превоз, регресирају се трошкови боравка деце у вртићима, помаже трудницама и породиљама, породицама са више деце, пензионерима са најнижим примањима, граде се социјални станови за најугроженије.
Najbolji primer kako lokalna samouprava radi ono sto nije u njenoj nadleznosti. Osim subvencionisanja prevoza naravno.
 
hazard":2wzw7ayr je napisao(la):
Najbolji primer kako lokalna samouprava radi ono sto nije u njenoj nadleznosti. Osim subvencionisanja prevoza naravno.
И обданишта су у надлежности града.:dil:
 
Đilas: Beograđani će dobiti metro
13. april 2010. | 15:32 | Izvor: B92, Tanjug
Beograd -- Gradonačelnik Dragan Đilas kaže da će Skupština grada, tokom leta, posle ozbiljnih stručnih studija, usvojiti odluku o tome koja će vrsta metroa biti građena.

Ubahn_westfriedhof_muenchen.jpg


"Iako još nismo ni krenuli sa gradnjom, već smo se suočili sa nepoverenjem, nevericom i brojnim otporima", rekao je Đilas i dodao da "u ovu priču mnogi ne veruju, ali ja tvrdim da će Beograd imati metro".

Đilas je ponovio da će prva faza izgradnje koštati oko 700 miliona evra i da će se graditi tri linije. Prva će ići od Zemuna, preko Novog Beograda, do Trga Republike i Vukovog spomenika, druga od Vukovog spomenika ka Banovom brdu i Vidikovcu, a treća će, preko mosta na Adi Ciganliji, spojiti taj deo grada sa Novim Beogradom, precizirao je on.

Projekat „Beogradski metro“ koji su izradili stručnjaci Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda pokazuje da je za izgradnju beogradskog metroa koji će u prvo vreme povezivati Zemun, Vidikovac i Zvezdaru, a kasnije i Blok 45, do 2020. potrebno oko 720 miliona evra.



Gradonačelnik je rekao da "izgradnja metroa nije nešto što se izgradi, pa se stavi tačka i kaže da je završeno". "Na primer, prvi planovi o gradnji metroa u Beču doneti su još 1840. godine, od tada je prošlo mnogo godina, a on se još gradi", istakao je gradonačelnik.

On je, tokom nedavne posete Beču, rekao da će izgradnja metroa ukupne dužine 30 kilometara trajati 10 godina i dodao da je projekcija da će izgradnja metroa po jednom kilometru koštati 60 miliona evra. Đilas navodi da bi Beograd bi 2012. godine mogao da počne izgradnju metroa, uz neki ozbiljan međudržavni ugovor.

Đilas je rekao da će Beograd imati nezavisni šinski sistem koji se neće ukrštati sa tramvajskim saobraćajem. "Kako će izgledati vagoni, odakle će biti napajanje, koji deo će biti nadzemni ili podzemni, to treba da kažu stručnjaci. Naš posao je da obezbedimo sredstva i da izgranja zaista krene", dodao je on. "Mnogo toga što oni imaju možemo da uradimo i ovde u Beogradu, poput mosta preko Ade Ciganlije i mosta koji će povezati Zemun i Borču", ocenio je Đilas i najavio da će grad ovih dana potpisati ugovor sa Kinezima oko izgradnje mosta Zemun - Borča.

Kako je nedavno izjavila ministarka za Nacionalni investicioni plan Verica Kalanović, gradnja tog mosta će koštati 170 miliona evra. Izgradnja mosta će početi tokom leta, rekla je ona i dodala da će sledeće godine početi i izgradnja pristupnih saobraćajnica. Prema njenim rečima, most će biti izgrađen za tri godine, a za dve godine će biti završen 21 kilometar pristupnih saobraćajnica i dve petlje.
www.b92 rs.
 
Јел заиста морамо да видимо свих 158 верзија исте вести? :rant: Бесмислено је да губимо време читајући текстове без иједне нове информације. Уосталом, све су ово пробни балони за тестирање јавности, приче типа рекла казала...

До лета и расправе у скупштини ништа значајно неће да се деси. Можда бисмо тада могли као грађани да се организујемо, да присуствујемо заседањима, упутимо неку петицију, предочимо предности и мане одређених предлога, али ништа док се не буде знало какви су конкретно предлози, и о чему ће се расправљати. Од ове силне приче метроа нема...
 
14kzeom.png

2ewmpoi.png

img2212o.jpg

Znači sa širokom kolosekom možemo očekivati nešto ovako..:kafa:
 
Metro uprkos neverici
N. P, 13.04.2010 21:02:40 Ocena: 2.67 (Glasova: 3) Komentara: 0
PRVA faza izgradnje beogradskog metroa koštaće oko 700 miliona evra, a biće građene tri linije. Prva trasa ići će od Zemuna do Vukovog spomenika, odakle će biti građena druga ka Vidikovcu, a ovaj deo grada bi sa Novim Beogradom bio povezan trećom linijom preko mosta na Adi ciganliji.
Ovo je u utorak najavio gradonačelnik Beograda Dragan Đilas, naglašavajući da će Skupština grada konačnu odluku o vrsti metroa koji će biti građen u Beogradu doneti na leto.
- Izgradnja metroa traje godinama i to nije projekat koji se jednom uradi i onda stavi tačka i kaže da je završeno - rekao je Đilas. - Recimo, prvi planovi o gradnji metroa u Beču doneti su još 1840. godine. Prošlo je mnogo godina, a on se još gradi i svake godine produžavaju za dva kilometra. Iako mi još nismo krenuli sa gradnjom, već smo se suočili sa nepoverenjem, nevericom i brojnim otporima. U ovu priču mnogi ne veruju, ali ja tvrdim da će Beograd imati metro.
Iako se konačna odluka o izgradnji beogradskog metroa tek očekuje, svoj projekat gradu već je dostavila Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda. Plan koji su oni izradili podrazumeva da budući šinski sitem ima, takođe, tri linije, ali prema ovom projektu prva trasa koja bi bila urađena, išla bi do Ustaničke ulice.
Ideja nadležnih u Direkciji koji su radili na ovom projektu je i da druga linija ide od Pravnog fakulteta do Vidikovca, kao i da se prva linija produži do Bloka 45. Vozila bi se kretala i iznad i ispod zemlje.

TROŠKOVI
PREMA proceni Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, ukupni troškovi za izgradnju prve linije metroa, od Trgovačke do Ustaničke ulice, iznosili bi 566 miliona evra. Najveći deo, tačnije 375 miliona, bio bi potrošen za izgradnju same trase. Za kupovinu 46 vozila koja bi se kretala ovom deonicom potrebno je 136 miliona evra. Za eksproprijaciju bi bilo potrošeno 35 miliona, a za remonte do 2026. godine oko 20 miliona evra.

novosti.rs
 
Biće tu još povuci potegni. Sve mi ovo zvuči čudno (nemam bolju reč).
 
kao što rekoh i tamo u komentaru, nećemo da DOBIJEMO metro, nego ćemo da ga platimo. Prave vest kao da od njihove dobre volje zavisi hoće li nešto da nam poklone..

na cenu od 700 miliona nemam reči.. ne znam kako misle da će sa ovim brojem tunela i stanica da sve pokriju tim parama, al živi bili pa videli..
 
Po meni da bi Beograđani dobili Metro to nema cenu pa neka košta,jer je svim jasno da nema razvoja grada u Evropsku metropolu bez Metroa ,a za tako nešto je potrebna politička odluka koje decenijama nije bilo ,tako da je reč "dobiju" Metro zapravo vrlo korektna ,a ta cena je samo ofrlje ali kako je i rečeno 700 mil.za prvu fazu,što je i logično ,oni to nemogu da znaju bez projekta,a i tada uslovi na terenu diktiraju cenu ako se ne naiđe na probleme u probijanju tunela može onda prođe glatko, ali sa podzemljem se nikad nezna,mada današnja tehnologija je mnogo savršenije nego pre 20 g.pa je moguće graditi baš u svim uslovima,a to i diktira cenu
 
ja ove price jedino vidim kao mogucnost da trenutna garnitura ne na ovim sledecim vec na izborima posle njih dobiju poene,bas ce i tada pasti izbori...
 
Pa mi smo im i ukazivali na to ,da ako ne pokrenu krupne projekte za razvoj Beograda biće u problemu,ali mislim da nije samo to ono što ih je pokrenulo ,već i interesi raznilh finasijskih,građevinskih grupa,proizvođača opreme i zainteresovanih firmi i zemalja jer to je veliki posao za mnogo veće i razvijenije zemlje, drugim rečima trebalo je da se slože sve kockice od saobraćajnog haosa u gradu do drastičnog poskupljenja nafte ,a Đilas se "zarazio" optimizmom 2012-te,doduše sve što je Đilas u javnim istupima obećao do sad je ispunio,a ova poslednja izjava je vrlo jasan signal da je politička odluka donešena da se gradi te :vops: e sad šta će da se gradi biće nam rečeno kad im se d..... :kafa:
 
Biće to akcija Metro do svakog kućnog praga,mnogi će krenuti da kopaju iz svojih podruma i divlje se priključuju na sistem.. :kafa:
 
vucko":3a4oznek je napisao(la):
ja ove price jedino vidim kao mogucnost da trenutna garnitura ne na ovim sledecim vec na izborima posle njih dobiju poene,bas ce i tada pasti izbori...
Može ako počnu gradnju metroa ako ne... niko više ništa ne daje na lepe oči pa ni ja svoj glas,pa još kad se setim cele priče sa platanima...
Teško.
 
pano_07_pta_sur_26-4-03.jpg

pano_08_pta_sur_4-4-03.jpg

pano_13_pta_sur_21-12-02.jpg


Evo kako će izgledati tehnički Metro stanica Vukov Spomenik,tj.ispod Bulevara,potpuno isto rešenje je i predvidela projektant arhLukić Mirijana kada je građena duboka stanica,znači na novi deo Metro stanice se ulazi sa galerije na prvoj etaži znači sadašnji prolaz ispod Bulevara,tj iza postojećeg reljefa i mostom silazi na oba perona (platani na slici su slučajnost :D)
PANO-PLAKAT-VUK.jpg

ENT-DONJEG-PERONA.jpg

Mirijanini org.crteži
Za grad Beograd ste uradili ne mali broj projekta, što samoinicijativno, što na konkursima - kakva je njihova sudbina?

Šteta što hotel "Interkontinental de luks", urbanistički projekat koji sam radila 1972, nije realizovan na Slaviji, jer je to bio projekat za kulu sa 30 spratova, sa 500 soba, bazenima, restoranima, buticima i uslužnim radnjama, koji bi imao daleko veću komunikaciju sa građanima, nego objekat Narodne banke. Takođe, time bi se rešio saobraćaj na ovom trgu. Železničko stajalište "Slavija", na tunelu Vračar, iza hrama Svetog Save, između ulica Makenzijeve i Katanićeve, takođe nije realizovano, kao ni rekonstrukcija i uređenje stajališta "Karađorđev park". Ipak, do realizacije "Vukovog spomenika" je došlo.
U protekle tri četiri decenije, urađen je respektabilan broj planova i projekata podzemnog prostora Beograda. Postoji posebna Studija centralne zone ispod zemlje, ali i projekti "nezavisnih šinskih sistema" ispod zemlje, odnosno, metroa. Zapravo,od početka izgradnje Beogradskog metroa, bez obzira da li će biti "laki" ili "teški" velikim delom zavisi će budućnost podzemne i nadzemne izgradnje Beograda, zaključila je arh.Mirjana Lukić
 
dziggy,u to više ni Đilas ne veruje (mislim na Belam koji staje na semafor) ,već u nezavisni širokog koloseka,pročitaj malo zadnjih nekolko stranica,a i novi CAF tramvaji su poručeni za metarski kolosek, a za Sarajevo znam pametno su tada odradili ,mada uporedba sa Beogradom je čudna da si rekao Beč,Budimpešta,Berlin pa ajde ,a onda uporediti Sofiju koja je puno manja od Beograda i sa manje stanovnika je najbolje eto tamo su radili kapacitni i pored projektovanog mnogo manjeg prometa od BG
2zsmwdy.jpg
 
@2012
Kad su rađeni tramvaji za Sarajevo, ono nije bilo mnogo manje od Beograda, tako da je vrlo logično poređenje.
 
Ne nije logično nazivati nelogično :p tramvaj je tramvaj,bio širok ili uži klosek..
2836212991_84b6c0d0e9_b.jpg

DSC06432.jpg
 
jovanovm":35bbyvok je napisao(la):
@2012
Kad su rađeni tramvaji za Sarajevo, ono nije bilo mnogo manje od Beograda, tako da je vrlo logično poređenje.
Широки колосек је у Сарајеву уведен 60-их година.

А ево мало упоредне анализе раста два града у првој половини века:

Према последњем аустријском попису од 10. октобра 1910, у Сарајеву је живело 51.919 становника. У Београду је тада живело око 90 хиљада.
1921. је 66.317 душа живело у Сарајеву, у Београду 135 хиљада.
Према другом и последњем попису становништва Краљевине Југославије од 31. марта 1931, у граду Сарајеву су живела 78.173 становника, у Београду 239 хиљада.
Процена је да је почетком 40-их било око 90 хиљада Сарајлија, а 320 хиљада Београђана.
 
Vrh