Šta je novo?

Metro

Geneza diskusija o metrou:

BB user 1":277vvl29 je napisao(la):
danas su postavili nove klupice u parku u mom kraju. deluju fino, nadam se da ce ih huligani pustiti da pozive malo
Evo i slike (izvinjavam se zbog loseg kvaliteta slikano je mobilnim)

20091100_klupa.jpg
BB user 2":277vvl29 je napisao(la):
Joj, to je onaj park kod ulice Pere Perica u Predgradistu. Tamo mi je bivsa isla u srednju, pa smo cesto blejali tamo. Je l su samo zamenili klupice ili su okrpili i one staze, par puta sam umalo polomio nogu tamo
BB user 1":277vvl29 je napisao(la):
staze su asfaltirane jos proslog meseca, juce su stavili klupe, a trenutno sredjuju i decje igraliste. najzad da i to upristoje tamo su uglavnom blejali narkosi i klinci i Srednje blejacke skole. Oh, kako je lepo da konacno diskutujemo o nekoj temi a da ne pominjemo metro :)
BB user 2":277vvl29 je napisao(la):
nemoj tako, ta moja bivsa je isla bas u srednju Blejacku :D inace, bas mi drago za park. Lepe uspomene. Da, bas je lepo sto jos niko nije pomenu metro (iako slutim da smo upravo isprovocirali pojavu metroa i na ovoj temi)
BB user 3":277vvl29 je napisao(la):
Ja ne znam stvarno cemu se vi radujete. Politicari vam zamazuju oci jeftinim parkovima i ljuljaskama, i dok se pare rasipaju na glupe projekte, na sminkanje grada buvljackom sminkom, gde treba da se namiri rodjak koji poseduju gradjevinsku firmu u Loznici, nama treba tri dana da stignemo do centra jer nemamo metro. U celom normalnom svetu ljudi se voze metroom, a samo kod nas moramo da se guramo sa penzionerima i decom po krntijama od autobusaq da bismo otisli do bioskopa :bash:
BB user 1":277vvl29 je napisao(la):
Stvarno ne znam kakve veze ima metro sa parkom u Predgradistu. Ali kad si vec pomenuo metro, slazem se, Beogradu treba metro i hajdemo sada da pricamo samo o tome :vops:
BB user 4":277vvl29 je napisao(la):
Pa, i nije bas da nema veze Predgradiste sa metroom. Po planu Cuvenog Sfrjovskogarhitekte iz 1975. linija metroa L3 trebalo je da ide do Zabitovica bas kroz Prigradiste, a blizu tog parkica, gde je sada Tajkun market, trebalo je da bude okretnica autobusa koja bi odatle vozili dalje za druga okolna naselja. Nazalost, od tog plana se odustalo zbog projekta "Tramvajem u 21. vek". E, sad mozete da nastavite da pricate samo o metrou!
BB user 5":277vvl29 je napisao(la):
Svi pocrkali dabogda i survali se svojim tramvajem u proivaliju :rant:
BB user 3":277vvl29 je napisao(la):
Eto, sta sam vam rekao. Ocigledno je da postavljanje novih klupica u parku znaci samo jedno - a to je da nam se na kvaran nacin iza ledja potura tzv. laki "metro", odnosno tramvaj sa velikom sofersajbnom. Nekada su ljudi u ovoj zemlji imali vizuju, a danas imamo samo korumpirane politicare kojima je samo licni interes na prvom mestu. Uskoro ce i Tirana kao veciti primer za lecenje beogradskih kompleksa, da gradi metro, a samo cemo se u Beogradu voziti tramvajem :notok:
BB user 1":277vvl29 je napisao(la):
Posto je lepse da se konformiram, nego da branim svoj stav da renoviranje parka bas i nema veze sa metroom, samo zelim da kazem da sa danas isao u Park i da na igraliste vec postavljaju gumenu podlogu. Gotovo je, laki metro nam ne gine :violina:
BB user 6":277vvl29 je napisao(la):
Pokusavam i dalje da skontam kako ste od teme u parku zavrsili na metrou :/
BB user 5":277vvl29 je napisao(la):
BB user 6, ako ti se zivi u palanci, a ti se onda odselii u selo iz kog si dosao. Dosta mi je vas sto se uvek pravite pametni. Mozda je tebi i dobro da se vozis autobusom, ali vecini nas to ide na k*****, tako da sada idi u misiju rupu iz koje si izvirio i cuti. Ustvari, izvinjavam se, misevi poput tebe i ne idu u rupe, jer ocigledno imaju fobiju od podzemlja, cim si protiv metroa. Uostalom, sta me i cudi od osobe koja ima nick BB user 6. Satanisto!
BB user 2":277vvl29 je napisao(la):
Bezuspesno molim moderatore da reaguju :rolleyes:
BB user 5":277vvl29 je napisao(la):
Ne znam sto ti imas da izigravas njegovog advokata!
BB user 3":277vvl29 je napisao(la):
Mislim da je sada najbolje da pocnemo da sirimo paranoju kao da smo se najeli otrovnih gljiva u pauzi pusenja "smesnih cigareta". Pa, da krenem.... Ljuidi, evo upravo izaslo u "Novinama" (www.novine.rs/Beograd/renoviranjeparkova.html) da ce ove godine renovirati jos pet parkova, a u "Dnevnom listu" (www.list.rs/info/beograd/asfaltiranjeputeva.php) pise da ce asfaltirati jos 25 ulica do kraja godine. Ne znam zasto cutite i trpite dok vam se po gradu sredjuju parkovi, asfaltiraju ulice, grade mostovi, otvaraju skole i vrtici - kad sve to vodi samo jednom - izgradnji lakog metroa!!!!
BB user 1":277vvl29 je napisao(la):
Slazem se, nesto se mora preduzeti. Ne mozemo da vise sedimo i mirno gledamo kako se gradi laki metro, iako se ustvari ne gradi. Da potpisemo neku peticiju i posaljemo je TV Gradu
BB user 5":277vvl29 je napisao(la):
Moram da ti razbijem iluziju da forumi postoje za kvalitetne diskusije i pokretanje gradjanskih inicijativa, vec samo za pljuvanje time sto cu ti reci da su ti sa TV Grad sve lazovi jer novinari su po defaultu lazovi). Sve te novinarke su dosle na posao preko kreveta, a ne zato sto nesto znaju jer niko ko je uspesan u Srbiji nije mogao to da postane na posten nacin, a oni koji su lepi, a uspeli su, mogli su to samo da urade preko kreveta. Nista time necemo postici, ceo grad zna ciji su oni. U Srbiji moze da radi samo jedno kuka i motika...
BB user 3":277vvl29 je napisao(la):
Dok neko ne bude visio na Terazijama nista se nece promeniti!!!!
BB user 1":277vvl29 je napisao(la):
Nema toliko bandera na Terazijama koliko bagre ima u Skupstini grada :p
BB user 3":277vvl29 je napisao(la):
Joj zena mi se upravo poradja, i poslao sam je taksijem u bolnicu. Naravno, da imamo metro, sad ne bih morao da dam taksisti hiljadu dinara. I zato nisam ni otisao s njom na porodjaj jer sam morao da dodjem na forum i odmah da podelim sa vama koliko sam besan sto Beograd nema metro. I ko ce sada da da mi vrati mojih 1000 dinara!? Da nece mozda gradonacelnik!? I ko ce mom detetu da objasni da mu otac nije prisustvovao porodjaju zato sto Beograd nema metro... Joj, valjda mi je zena dobro!? ma, uostalom ko j*** kurvu, juce kad sam joj rekao koliko sam besan sto Beograd nema metro rekla je, zamislite, "mozda taj laki metro i nije tako los" :shok:
 
I sta? Sad ja moram prvi da odradim hail?:kk:

I, da, ako vam treba neko da zabiberi tezom da Beogradu ne treba nikakav metro - tu sam. Jeste da ne znam nista o tome, ali cu da iscitam. Obecavam. A vi pricekajte dok se edukujem ako niste nakraj srca. Cekali ste metro do sada, mozete i jos par meseci-godinu valjda.

Evo, profilni potpis sam vec odradio.
 
Metro se ne gradi u mandatima
10. april 2010. | 13:05 | Izvor: Politika
Beograd -- Konačna odluka o gradnji metroa u Beogradu očekuje se na leto, posle čega bi trebali i da uslede dogovori o načinima za njegovo finansiranje.


Početak izgradnje metroa žitelji prestonice mogli bi da očekuju već od 2013. godine, ako je suditi prema projektu gradske Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju koji predviđa laki šinski sistem čija bi izgradnja trebalo da bude gotova do 2033. Reč je o mreži sa tri linije ukupne dužine 36 kilometara, sa 55 stanica.

Prva faza predstavljenog metro sistema, prema još neusvojenom projektu, predviđa izgradnju linije od Ustaničke ulice na Zvezdari do Tvorničke u Zemunu (L1-A) i od Vukovog spomenika do Bloka 45 (L1-B). Izgradnja prva dva koloseka bi trebalo da košta oko 374 miliona evra.

Od 2018. godine, prema projektu, trebalo bi da počnu i radovi na priključenju linija 2 i 3. Reč je o kracima mreže koji će voditi od Pravnog fakulteta do Vidikovca, odnosno od Hipodroma do železničke stanice Novi Beograd. Procena je da će troškovi izgradnje linije 2 iznositi 323 miliona, a linije 3 oko pet miliona evra.

U stručnoj javnosti već godinama se polemiše o potrebama Beograda za metroom i rešenjima koje su gradske vlasti do sada nudile. Davne 1982. izrađen je prvi projekat teškog (klasičnog) metroa koji je ostao samo slovo na papiru. U prvoj deceniji 21. veka gradske vlasti naložile su izradu projekta BELAM (Beogradski laki metro). Ovaj sistem ozbiljno je kritikovan i u šali nazvan „tramvaj na steroidima” jer su se šinska vozila ukrštala sa postojećim saobraćajem iznad zemlje.

Ipak, ovaj projekat još nije definitivno prihvaćen jer Skupština grada u toku leta tek treba da odluči o konačnom tipu metroa, načinu finansiranja i rokovima izgradnje.

Izvesno je da će iz predloga direkcije biti preuzet koncept nezavisne trase, što znači da se šinska vozila neće ukrštati sa postojećim saobraćajem, semaforima i stanicama drugih vozila javnog prevoza, a gotovo je sigurno i da će trase biti izgrađene po „mapi” iz projekta direkcije.

Bitna razlika u odnosu na predstavljeni projekat jeste cena izgradnje. Gradonačelnik je nedavno rekao da gradnja kilometra beogradskog metroa košta 60 miliona evra. Linija 1 na taj način koštala bi oko 900 miliona evra što je višestruko skuplje nego u projektu direkcije.

Arhitekta Branko Bojović smatra da je poslednjim projektom direkcije učinjen iskorak u odnosu na BELAM jer je nezavisna trasa uslov svih uslova beogradskog metroa.

„Dugačke kompozicije jednostavno ne bi mogle da staju na semaforima u Bulevaru kralja Aleksandra ili na Novom Beogradu, a da ne blokiraju druge učesnike u saobraćaju. Ne bi mogle ni da postignu putnu brzinu. Zbog toga se u Beogradu uvek govorilo o nezavisnom sistemu, prvo o teškom metrou, a sada o lakom koji se ne ukršta“, kaže Bojović.

On dodaje da su „od komunističkih vlasti do danas svi hteli da počnu radove i preseku vrpcu što pre, ali kod metroa nema jeftinog i lakog rešenja. To se radi generacijski, a ne u mandatima“.

http://b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=04&dd=10&nav_id=423499
 
SANY0594.jpg

SANY0601.jpg

Izdugnuti Metro na stubove,širokog koloseka sa pantografom i kratkim vozovima u prvoj fazi na NBG, eto i to je moguće i bolje rešenje od "Lakih Tramvaja" ,a druga stvar je što bi ovo za razliku od tunela na Nbg izgledalo baš ružno i okupiralo i fizički javne površine u Bulevarima Đinđića i prema bloku 45. a i ljudima bi prolazili u nivou terasa 1-2.sprata.ajd da su na magnete pa i nekako.
 
Kad se pogledaju slike nadzemnog dela tek se onda vidi koliko je to ružno i verovatno bučno. Znam da nedostaju pare ali mislim da je bolje odraditi jednu liniju kako valja tj. podzemno nego dve nadzemne. Mislim da je bolje sačekati da dodju povoljniji uslovi pa da se radi klasični metro pa i po cenu da ga ne radimo narednih 50 god. Posle tog vremena verovatno ćemo morati početi bilo kakav. :)
 
b21a21b22a22_18_05_07_3.jpg

a21b21a22b22_4_08_2008_5.jpg

a21b21a22b22_4_08_2008_2.jpg

A evo kako bi ta ista slika izgledala na NBG Bulevarima sa plitkim tunelom ,koji bi maximalno štedeo prostor kojim se NBG ističe! Mislim videli ste stubovi ili ovo nema dileme,tuneli i za NBG!
 
2012 prekini da me cimas,pomislih na prvoj fotci da je ovo bulevar :(
 
He he dobro ga nađoh,a možda sam uspeo da zavirim u blisku(svetlu) budućnost :cool:
 
Plitki tunel je extra resenje, mozda je cak i jeftinije od stubova.

Samo bi kamoiondzijama trebalo objasniti da NIKAKO ne smeju prelaziti na ostrvo:):):) (Setite se Savske)
 
Tako je a mislim da bi te deonice naše domaće firme mogle same da grade ili barem kao podizvođači,posebno na NBG dok u starom delu grada mora da se ide na dublje tunele i to bez iskustva stranih firmi bilo bi teže,mada ne zaboravimo da su te duboke tunele koje koristi Beovoz radilie upravo domaće firme Energoprojekt,Cip(koje su i dalje uspešne i po svetu grade i metro stanice)dok su Trudbenik,Rad i još neke likvidirani,a u Sofiji se za drugu fazu izgradnje Metroa uključile njihove domaće firme sa Turskim,ono što ja mislim da bi delom učešće domaćih firmi se podmirio interes domaćih lobija posebno lakog,a to bi omogućilo da savladaju nove tehnologije kao i Bugari,pa s toga bilo bi najbolje već sada osnovati konzorcijum domaćih interesa i tražiti stranu državu i firme koje su voljne da nam prenesu iskustva ili da nas uključe kao partnere tako bi i deo novca ostao kod nas. Evo primera Bulevara s obzirom da su ga celog raskopali zar nije bilo pametnije da su odmah krenuli da grade plitki tunel u otvorenom rovu? e sad je kasno i jedino dublji tj.krticom dolazi u obzir što je opet bolje a sve je moglo da prođe jeftinije.
4%20nowy%20swiat%20wejscie.jpg

Silazak u Metro ispred Đilasovog ofisa..:)
2990936007_b88c63919a_b_d.jpg

2991788536_2c150a8bfa_o.jpg

Dobro rešenje za stanicu Vuk,preuzeto od Varšave i tu se može uštedeti na novcu i vremenu otkupom ili donacijom pojedinih projekta za stanice,trebalo je posetiti i Varšavu koja se trenutno pripema da gradi ove projekte.
a21_a22_b21_b22_01_10_08_5.jpg

A pogledajte i ovaj primer,recimo ispred Arene NBG pored stanica dobili bi još extra parkinga do mile volje....
 
Oke i je sam pre za plitke tunele, nego za stubove, ali su i oni skuplji od povrsinske trase, a nama je prioritet da dobijemo metro sto pre, znaci da mora biti i jeftiniji. Na NBG dajte kakav god, samo da je jeftiniji, jer ce gomila novca otici za tunele po starom gradu.
 
stf ,ako bude metro bude "jeftiniji" od gore prikazanog onda to nije Metro...sorry.. ;)
 
c_610_1.jpg

c_608_1.jpg

ml_2.jpg


U6 Minhen Metro,najbolji uzor za BG,inače Nemački stručnjaci su prvi dali savet nedavno u Beogradu da se radi Metro širokog koloseka.
 
Pa super,jedan problem manje ali krupan jer širok kolosek omogućava visoku kapacitnost,nadam se da se da je ova odluka konačna.. :rolleyes:
 
Imacemo siroke sine to je jedino sigurno i neka tako i ostane dok ne dobijemo dalje informacije :kk:
 
2012":f2fd8bf3 je napisao(la):
Pa super,jedan problem manje ali krupan jer širok kolosek omogućava visoku kapacitnost,nadam se da se da je ova odluka konačna.. :rolleyes:
Ali zar nisu sa širokim šinama i LRT i teška vozila? (i manji i veći kapacitet)
Valjda su generalno ove naše uske tramvajske šine izrodi, za sve se inače koriste te šire...
 
Pa da,svi koriste te siroke sine manje vise za gradski prevoz,samo sto lrt ima pantograf a metro trecu sinu i to mu dodje razlika :)
 
@vucko
Gresis, metro moze koristiti i pantograf i trecu sinu, razlika je u velicini vozila i njihovom kapacitetu.
 
lukpot":m6z5lkrr je napisao(la):
2012":m6z5lkrr je napisao(la):
Pa super,jedan problem manje ali krupan jer širok kolosek omogućava visoku kapacitnost,nadam se da se da je ova odluka konačna.. :rolleyes:
Ali zar nisu sa širokim šinama i LRT i teška vozila? (i manji i veći kapacitet)
Valjda su generalno ove naše uske tramvajske šine izrodi, za sve se inače koriste te šire...
vucko":m6z5lkrr je napisao(la):
Pa da,svi koriste te siroke sine manje vise za gradski prevoz,samo sto lrt ima pantograf a metro trecu sinu i to mu dodje razlika
Ne koriste svi iste sine. Ima gradskih zeleznica i metroa koji koriste uske koloseke, cak i metarske, a tramvaja ima dosta sa uskim kolosecima.
Metarski kolosek koriste Bilbao i Palma de Mallorca, kao i Valencia.
Kolosek od 1067 mm koriste neke linije u Tokyu, Fukuoka i Sendai
1372 mm kolosek koristi Shinjuku linija u Tokyu
Nema pravila kad je u pitanju sirina koloseka, napajanje i napona mreze.
Drugo, koristim redovno u Perthu gradsku zeleznicu koja ima kolosek 1067 mm i vozila sirine 2900 mm i nisam primetio nista slabije osobine nego kod vozova sa standardnim kolosekom. Postoji linija za Mandurah koja je duga 73 km i prelazi se za 50 minuta. Naravno takva linija im svega 10 stanica, ali ovde sam hteo da predocim odnos sirine koloseka i velicine vozila.
 
Уторак, 13. април 2010.

Београд ће упркос свему имати метро

Током лета Скупштина града ће, после озбиљних стручних студија, усвојити одлуку о томе која ће врста метроа бити грађена у Београду. Прва фаза изградње коштаће око 700 милиона евра. Градиће се три линије. Прва ће ићи од Земуна, преко Новог Београда, до Трга Републике и Вуковог споменика, друга од Вуковог споменика ка Бановом брду и Видиковцу, а трећа ће, преко моста на Ади Циганлији, спојити тај део града са Новим Београдом, рекао је градоначелник Драган Ђилас, гостујући у Јутарњем програму ТВ Пинк.

– Први планови о градњи метроа у Бечу донети су још 1840. године. Прошло је много година а он се још гради. Сада је дуг 75 километара, а већ је планирано да његова дужина буде 90 километара. То није нешто што се изгради, па се стави тачка и каже да је завршено. Напротив, они га сваке године продужавају за два километра. Много тога што они имају можемо да урадимо и овде у Београду. Иако још нисмо ни кренули са градњом, већ смо се суочили са неповерењем, неверицом и бројним отпорима. У ову причу многи не верују, али ја тврдим да ће Београд имати метро. Исту ситуацију имали смо и када је реч о другим капиталним инвестицијама, као што су мост преко Аде Циганлије и онај који ће повезивати Земун са Борчом, или изградња 15 вртића за најмлађе Београђане. А сви смо данас сведоци да је мост преко Аде све већи и већи, да ће Влада и град ових дана потписати уговор са Кинезима и да се сваке недеље отварају нови вртићи. Свестан сам тога да многи људи немају неке основне животне ствари, али, с друге стране, не може се зауставити природни развој града као што је Београд. Морате да улазите у неке ствари које ће грађанима омогућити да сутра боље живе, раде и крећу се – казао је градоначелник Драган Ђилас.

Према његовим речима, много се чини да би се грађанима, поготово оним који су социјално угрожени, помогло да што лакше преброде ову кризу. Субвенционише се превоз, регресирају се трошкови боравка деце у вртићима, помаже трудницама и породиљама, породицама са више деце, пензионерима са најнижим примањима, граде се социјални станови за најугроженије.

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1386598
 
Vrh