Šta je novo?

Metro

Slazem se sa vama da je ovakvo curenje informacija sa nerealnim brojkama mutna reka bez izvora. Da dodam da su vest objavile i ``Novosti``.

Medjutim, da se okrenem na predlog resenja. Po mom misljenju, jedina mana ovog predloga je Bulevar, i NISTA VISE!!!
Predlaze se potpuno nezavistan sinski sistem, koji ce samo nadzeman biti na Nbg i Bulevaru.... Pa sta tu nije u redu????? :/
Ako medju vama ima likova koji bi na Novom busili tunele za klasican metro, mogu vam reci na niste normalni.
Kazem da je JEDINA mana predloga nadzemna deonica na Bulevaru, sto je potpuno blesavo, mada sa druge srane u pravim Bulevarima kojima saobraca cak i klasican tramvaj, NE TREBA da postoje skretanja koja ce presecati prugu. To su osnovna pravila saobracaja u gradovima.
 
1.Sto se tice mirijeva LRT je planiran jednog lepog dana da ide ili makar tramvaj preko karaburme.

2.U nekim planovima opstine zvezdara postoji ideja da treba tunel da se iskopa od mirijeva do ustanicke(to ce biti za recimo 20 godina najranije).Time bi se izbeglo usko grlo kroz mite ruzica i milana rakica.
 
stf":m7qzko6f je napisao(la):
Medjutim, da se okrenem na predlog resenja. Po mom misljenju, jedina mana ovog predloga je Bulevar, i NISTA VISE!!!
Predlaze se potpuno nezavistan sinski sistem, koji ce samo nadzeman biti na Nbg i Bulevaru.... Pa sta tu nije u redu????? :/
Recimo npr. trasa u Jurija Gagarina je potpuni višak, tu postoji tramvaj koji može sasvim fino da posluži svrsi, uz podizanje pouzdanosti i kvaliteta sistema. Ja bih rekao da je to upravo najidealnija tramvajska deonica u BG. Uopšte gledano, tramvajski saobraćaj je nedovoljno iskorišćen. Istina je da nije projektovan na najbolji način ali sve se to relativno jeftino da ispraviti. Uz uvođenje vozila većeg kapaciteta povećava se i ukupan broj putnika. Ne vidim zašto bi se bacao novac da se neke deonice tramvaja prenose na metro kada u gradu ima toliko drugih mesta gde šinski sistem ne postoji a preko je potreban!

Da me neko pogrešno ne protumači, ponovo kažem - metro i tramvaj treba da RADE ZAJEDNO, a ne da jedan menja drugi!!

Ako medju vama ima likova koji bi na Novom busili tunele za klasican metro, mogu vam reci na niste normalni.
To svakako!! To je teška glupost!! Bilo kakvo kopanje na Novom Beogradu je omča oko vrata!! Jedini način da tamo funkcioniše nezavisni metro je da celokupna trasa bude izdignuta na stubove!! Vidim da na skici koja je objavljena u novinama ima par mesta gde bi se taj metro ukopao (Opština, Ušće...). Ja sam pre sklon da verujem da je to klasična novinarska greška preuzeta od manjkavog projekta "tramvaj na steroidima" nego ozbiljna stvar.

Kazem da je JEDINA mana predloga nadzemna deonica na Bulevaru, sto je potpuno blesavo, mada sa druge srane u pravim Bulevarima kojima saobraca cak i klasican tramvaj, NE TREBA da postoje skretanja koja ce presecati prugu. To su osnovna pravila saobracaja u gradovima.
To svakako ali tramvaj ti ne možeš potpuno izdvojiti od ostatka saobraćaja, možeš samo da se trudiš da ga na što manje mesta ukrstiš da ostalim saobraćajem. Na Bulevaru od Vuka do Cvetka realno ne možeš nikako da izbegneš ukrštanje na pojedinim mestima!!
 
nikola32":3uora0t9 je napisao(la):
Verovatno očekuju da se još poveća broj stanovnika u Kaluđerici, Vinči, Leštanima, M. i V. M Lugu itd. kojima je Bulevar prolaz za centar. A i na Zvezdari se dosta gradi. Moguće da je frekvencija putnika između N.Beograda i ovih naselja velika. Već je neko rekao da mnogo Mirijevaca koristi tramvaj.
Gradi se svuda po Beogradu ali Bulevar ima tu sreću da ima šinski sistem, koji će ovom rekonstrukcijom i premeštanjem u sredinu biti još bolji. Zašto ga za samo 7-8 godina menjati u nešt onovo, zašto ga samo dodatno ne usavršiti?

Ako sva ta prigradska naselja nastave da rastu ovim tempom veći problem će predstavljati Smederevski put i neadekvatna okretnica za autobuse u Ustaničkoj. Zapravo to je već sada veliki problem! Iskreno, da je neko imao u vidu ta naselja onda metro ne bi završavao na Ustaničkoj već negde u Malom Mokrom Lugu, dokle bi se Bulevar proširio i gre bi bio izgrađen veliki terminal za "seljobuse" (kako za GSP tako i za Lastu) i tu bi se vršila presedanja, a ne na Ustaničkoj!!! To je možda još dodatnih kilometar-dva. Čak bi i veza sa Mirijevom tu bila mnogo bolja!!

U globalu mislim da je Ustanička veoma veoma veoma veoma loše mesto za saobračajno čvorište ovog tipa (dakle sa presedanjima)! To je razlog više zbog koga verujem da je ovakav projekat trase loš i urađen veoma veoma površno!!

Uglavnom, mislim da sve to projektuju ljudi koji se zapravo ni ne voze u javnom prevozu i žive u nekom svom svetu!!

Inače dobre su ideje za Mirijevo i Dušanovac. Samo još da ima love..
Besparica je uvek prisutna, zato i treba biti ekonomičan!! Tramvaj već postoji, što bacati pare i na tim trasama graditi metro? Umesto da se novac u to uloži treba ga uložiti u gradnju u onim delovima grada gde nema tramvaja, a dok bi se tramvajski sistem dodatno usavršio i poboljšao!
 
markobg":21p9azhg je napisao(la):
Vuk-Ušće svakako, to sigurno treba spojiti!!

Ali nikakve potrebe nema da taj budući meto ide dalje ka Ustaničkoj Bulevarom i zato bih voleo da mi neko objasni zbog čega tu trasu toliko forsiraju!! Ja bih pre odradio podzemnu deonicu ispod Kalenića do Autokomande gde bi izašla na površinu (mada bi se verovatno neko bunio jer bi tu bilo i određenih rušenja) zatim bih je skrenuo na Dušanovac i time bi metro pokupio ogroman broj putnika i rasteretio auto-put!!

Ako bi išao Bulevarom ne vidim bukvalno ništa što se time dobija!! Ljudi bi lepo koristili tramvaj kojim bi za 10-15 min (po novim šinama) stigli do Vuka i preseli na metro.
markobg":21p9azhg je napisao(la):
Nesrećno bi bilo Mirijevo povezivati sa Bulevarom na taj način da se ogroman broj putnika tuda sliva, svi dobro znamo kako je postojeća saobraćajna infrastruktura tu prilično nezgodna. Mirijevo treba spojiti sa metroom na drugačiji način, preko Karaburme! Linija 2 koja ide od BB do Vuka bi trebala da se produži do Mirijeva (a opet kažem, da se ja pitam to bih prvo i gradio)! Drugo, da se dugoročno uvede tramvaj kroz Višnjičku (ono ostrvo je za to i rezervisano) i alternativno da završava negde u Mirijevskom bulevaru.

Na kraju, kažem, stvarno ne vidim kako mogu da izvedu da metro ide nadzemno Bulevarom skroz do Ustaničke i da bude nezavisan!!

Kao što neko reče, metro ne sme nikako da bude na uštrb tramvaja jer je to obična glupost!! Tramvaj treba da bude jako važan činilac javnog prevoza, da se stalno radi na njegovom usavršavanju, a da se autobusi proteruju!!
Pod 1 - zaj**** je da metro ide preko Karaburme zbog klizista. Zato planovi o metrou po pravilu izbegavaju Karaburmu.

Pod 2 - Mirijevo je vec dobrim delom orijentisano na Bulevar linijama 20, 46, i 79 nakon kojih ljudi masovno presedaju na tramvaj.

Pod 3 - Ustanicka je terminus prigradskih autobuskih linija i zato je sasvim logicno da metro ide do Ustanicke. Na Ustanickoj se skuplja masa ljudi iz Kaludjerice itd. koji onda presedaju na druge linije GSP, sto tramvaj sto autobus. Ti si tramvaj od Ustanicke za 15 minuta do Vuka, a metroom bi za 15 minuta vec bio na NBG. Podsecam Ustanicka - Zemun metroom (studija iz 1976.) = 20 minuta. To je povelika razlika, dovoljna da neko na osnovu nje razmisli o tome da li da ide prevozom ili kolima. Dalje, razlika je izmedju jednog i dva presedanja, a to zna da doda podosta vremena na putovanje (promasis prevoz i onda sledeci cekas recimo 5 -15 min. - dvaput). Btw, ja ovde poredim pravi metro i tramvaj, a ne LRT (nezavisni ili ne) i tramvaj. Ako govorimo o LRTu, takodje je logicno produziti ga do Ustanicke, ali je razlika u putovanju mala, no opaska o presedanju ostaje.

Pod 4 - Prva faza izgradnje metroa (i pravog i ove LRT varijante) podrazumeva da se prvo pravi deonica Vuk - Zemun, dakle tamo gde tramvaja nema, a da jedno vreme ostane tramvaj na relaciji Ustanicka - Vuk. Tako da ne znam oko cega se bunis, zapravo.

Pod 5 - Metro do ustanicke (pravi, podzemni) oslobadja jos 2 kolovozne trake na Buvaru (tj. po jednu) ili vise mesta za parkiranje, a znajuci koliko je bitna saobracajnica bulevar to prilican dobitak.

Pod 6 - Kao sto neko rece rasce stanovnistvo po Kaludjericama, Malom mokrom lugu, itd. takodje u nekom trenutku ce se graditi duz Bulevara od Cvetka do Ustanicke (znaci jos stanovnistva), a i jasno da ce one udzerice na Bulevaru od Vuka do Liona takodje kad-tad nestati i da ce tu nici vece zgrade (znaci opet jos stanovnika, poslovnog prostora, radnji itd ukratko jos guzve).

Pod 7 - nema potrebe da se dernjamo jedni na druge pretaranim koriscenjem "!!!!!" :)
 
stf":adn1uuoe je napisao(la):
Medjutim, da se okrenem na predlog resenja. Po mom misljenju, jedina mana ovog predloga je Bulevar, i NISTA VISE!!!
Predlaze se potpuno nezavistan sinski sistem, koji ce samo nadzeman biti na Nbg i Bulevaru.... Pa sta tu nije u redu????? :/
Zapravo najveci problem je da li predlozeni nezavisni LRT sistem ima dovoljan kapacitet, da li ce dovoljno brzo prevoziti putnike i da li ce dovoljno unaprediti javni prevoz da privuce jos putnika kako bi se smanjile saobracajne guzve. Dakle osnovni parametri su

- kapacitet
- duzina putovanja
- procenat dnevnih putovanja u gradu koji se odvija javnim prevozom.

Jedino ako neki predlozeni sistem ima odgovarajuce odgovore na ta tri pitanja mozemo reci da je on adekvatan, tek tada mozemo da pricamo o tehnickim pitanjima tipa stubovi, tuneli, mostovi, ili sta vec.

Ocu da vidim cifre. Ove gornje tri cifre. Cifre kao sto imamo cifre iz studije 1976:

[code:1:a44b8ee348] A1 A2 A3
Vreme putovanja na rad
srednje vreme putovanja u JGS 35,57 30,53 26,23
% putovanja kraćih od 30 minuta 46,73% 60,38% 72,97%
Nivo usluge javnog gradskog prevoza
srednja eksploataciona brzina 31,35 33,18 39,47
na pešačkom rastojanju od stanica 197.052 311.433 406.283
% putovanja šinskim sistemima 43,27% 63,42% 73,84%
broj presedanja 842.217 743.114 519.338[/code:1:a44b8ee348]
Dakle, kakve nam prednosti donosi sistem, sta mozemo da ocekujemo, koji je odnos trosak:napredak.
Tek tada mozemo da pricamo o ostalim stvarima.
 
Sto se tice okretnice na ustanickoj.U analizi LRT-a pise da postoji mogucnost da se produzi posle ustanicke linija metroa i da se tu negde pravi okretnica za medjugradske buseve.A i to bi sve bilo blizu mesta gde ce Spoljni Magistralni Prsten prelaziti ulicu pa ce to biti fenomenalno cvoriste i za mirijevce i za ostale iz prigradskih naselja.Ocekujemo za 20 godina da ce to biti sve izgradjeno
 
vucko":rggvmgrs je napisao(la):
Sto se tice okretnice na ustanickoj.U analizi LRT-a pise da postoji mogucnost da se produzi posle ustanicke linija metroa i da se tu negde pravi okretnica za medjugradske buseve.A i to bi sve bilo blizu mesta gde ce Spoljni Magistralni Prsten prelaziti ulicu pa ce to biti fenomenalno cvoriste i za mirijevce i za ostale iz prigradskih naselja.Ocekujemo za 20 godina da ce to biti sve izgradjeno
Ali ako se već pravi linija do Ustaničke što odmah ne uraditi i ostalo? Dakle ovde govorimo o perspektivnom produženju, jednog dana, pa kad bude, a evidentno je da ta potreba postoji već sada, da Ustanička i u današnjem obliku nije dobra, drugim rečim bilo bi bolje da je još 1980-tih tramvaj produžen upravo do MMLa, uz širenje Bulevara na tom mestu.
 
Zato sto nece da prave medjugradski prevoz,u planu 1976 je namenjen regionalni metro za to ako se ne varam.

Sledece sto se radi je sirenje bulevara od cvetka do ustanicke a mozda i dalje,za recimo godinu dve,onda ce se mozda izmestati i neke linije i time stvoriti preduslovi za to o cemu pricas
 
markobg":2acbtxcr je napisao(la):
Ali ako se već pravi linija do Ustaničke što odmah ne uraditi i ostalo? Dakle ovde govorimo o perspektivnom produženju, jednog dana, pa kad bude, a evidentno je da ta potreba postoji već sada, da Ustanička i u današnjem obliku nije dobra, drugim rečim bilo bi bolje da je još 1980-tih tramvaj produžen upravo do MMLa, uz širenje Bulevara na tom mestu.
Bilo bi super da bude izgradjena okretnica kod MML. I da metro tu preuzima putnike. Ljudima iz prigradskih naselja bi to mnogo značilo.

Ali. Nema love. Niti će je biti. Za ovo "metro" rešenje koje je predložila Direkcija još može da se jedva navuče neka finansijska konstrukcija. Ali jedva. Inače prava stvar je nezavisan šinski prevoz. Nezavisan od vremenskih nepogoda i svega ostalog što može da se nađe ili ispreči na šinama. U prevodu - podzemna trasa. I to jeste najekonomičnije gledano na duži period. LRT samo na kraći.

Hazard ti je najbolje napisao: Dajte nam brojke. Ali ne paušalne. Pravu studiju.
 
Beograđani će dobiti pravi metro
9. april 2010. | 00:45 | Izvor: Blic
Beograd -- Beograd će dobiti pravi metro, odnosno, potpuno nezavisan šinski sistem širokog koloseka, kaže predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić.


„Da li će on na pojedinim deonicama ići iznad zemlje i kakav će biti sistem napajanja, odgovori su koje će dati stručnjaci, polazeći i od konfiguracije terena ali i od ekonomskih parametara. Međutim, sve to ni u kom slučaju neće dovesti u pitanje činjenicu da Beograd gradi pravi metro“, istakao je Antić.
On kaže da je projekat „Beogradski metro“ koji su izradili stručnjaci Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda samo jedna od verzija kako bi mogao da izgleda metro sistem u prestonici.

Do donošenja konačne odluke, koja se očekuje na leto, predstoji još mnogo posla, ali je izvesno da najmanje naredne dve godine neće početi izgradnja metroa.

Kakav će metro biti građen u glavnom gradu konačnu reč daće struka, odnosno radna grupa stručnjaka koja tek treba da bude formirana. Donošenje takve odluke biće praktično prvi korak, jer bi tek tada trebalo početi sa izradom glavnog projekta i pripremama za radove. Prema procenama, taj posao bi trajao oko dve godine, posle čega bi konačno počela i izgradnja
.

Prema rečima predsednika Skupštine grada Aleksandra Antića, skorašnja poseta delegacije Beograda Beču samo je prvi prvi korak u nizu do donošenja odluke o Beogradskom metrou.



„Predstoji nam detaljan rad, sa puno dogovaranja i usaglašavanja, pre svega zasnovanog na stručnom znanju. Ovako veliki i strateški posao ne smemo da prepustimo uticaju dnevne politike. Ovakva odluka se mora usvojiti sa što većom podrškom u Skupštini grada, uz što veću saradnju sa republičkim organima i, naravno, uz najveću moguću podršku građana Beograda“, kaže Antić.



Ovo ponovaljam da se nepotrebno ne razglaba o Lrt na površni ,koga neće biti,ne razumem zašto nekima to nije jasno? :kafa:
 
@2012
Nisi ti urednik, nemoj tako. Moja je procena, po medijskom spinu koji se baca, da neko trenutno gleda kakav je stav javnosti što se tiče BeLaMa... pustili su buvu pa bi želeli da vide šta se dešava. Što znači da neko ozbiljno gura LRT projekat... Mene zanima kakav je odnos snaga, postoji li uopšte neka grupica u vlasti koja ne gura LRT?

Inače, problem sa LRTom nije samo to što ide na površini (a u Bulevaru bi išao, delimično), već to što je kapacitet vozila mali.
 
Pa imamo mrku i njegove,a nisu ni cimali jovina i maletina bar ne javno.A takodje Tadic cuti o svemu ovome a on je predsednik saveta za infrastrukturu,jedino grad gura LRT..
 
Pa ok,ali neće se za ništa u ovom gradu slušati stav javnosti(inače bi platani još ponosno stajali) posebno ne posle nekoliko članaka,gde se po meni posebno ističe da će biti nezavisan a to nikako ne podrazumeva površinu jer to nije Metro i to se ne može sakriti,način na koji je sve prezentovano naprotiv govori da je ta grupica dala poslednji trzaj,jer se vidi da na dalje od njih neće ništa zavisiti,pa ako dobro pogledaš cifre i karakteristike Belama koje su "dostavljene-doturene" medijima govori o panici da se njihov sada već propali projekat prikaže kao "efikasan" što ni e.od toga nije pa lažiranje parametra o broju preveznih putnika koji je sa max.16.000 porastao na 30.000,pa brzina narasla na 200 km/h eto hteli su da kažu da je brži i od TGV,pa cena za tri linije od 700.mil kada se zna da je to nemoguće za pravi Metro,je zapravo još jedan jeftin pokušaj medijske promocije sa našminkanim izdanjem,a ja sam to shvatio kao tek prvi poziv na unutar koalicijske pregovore,ali je hladan tuš došao od Antića,pa kada su videli da nema šale i da će u komisiju ući sve političke stranke a izgleda i pravi stručnjaci ,neka je i samo jedan sve im pada unapred u vodu,ali i ovo im je način da pristojno izađu iz žabokrečine u koju su se uvalili,jer finansijski interesi nihove grupe se mogu uspešno ostvariti pregovorima uključivanjem domaće građevinske operative kao u Sofiji, ne treba po meni da bude pobednika i poraženih već sa rezultatom zajedničkog kompromisa kojem cilj mora da bude najbolji projekat za BG ,ali i da se svi namire to je pragmatika naših dana,nema potrebe da ovde diskutujemo u rukavicama,neka se svi ugrade ali neka Beograđanima omoguće najbolji Metro jer će se decenijama otplaćivati,a platforma za pregovore mora biti nekoliko jednostavnih posulata razumljivih svima;
Public benefits after the completion
of the started extensions of metro line 1 and 2

- Number of passengers - 550 thousand a day
- Share in the system of public transport - approximately 38 %.
- High carriage capacity - 50 thousand passengers/hour
- High travel speed – 80 km/h
- Duration of the traveling to the centre - 10 ÷ 12 min
- Reduction of the traffic and road accidents - 18 %.
- Reduction of noxious emissions, including greenhouse effect
- 90,5 thousand tons /yearly
- Noise reduction - 15 ÷ 20 %.
- Economy of time for the citizens of Sofia – 110 thousand hours/ daily
- Direct and indirect economic effect - 35 million euro/yearly




Evo to su osnovni parametri za komisiju...;)

A evo i potvrde kako će biti i u vezi Metroa

Novo rešenja u Vladi Srbije vide u formiranju novog preduzeća koje će se zvati Autoputevi Srbije kome će biti u potpunosti poverena izgradnja Koridora. Novo preduzeće tako će biti treće u nizu za svega godinu dana kome Vlada poverava gradnju najvažnije srpske saobraćajnice.

Miša Brkić ocenjuje da je Koridor 10 prava slika srpskih koalicija jer to izborno unosan posao pa se sve partije bore da dobiju zaslugu za izgradnju par kilometara puta. www b92.
 
2012 brate zivota ti prestani da postavljas isti clanak 50 puta. To se zove spam.

jovanovm":7770lpiq je napisao(la):
@2012
Nisi ti urednik, nemoj tako. Moja je procena, po medijskom spinu koji se baca, da neko trenutno gleda kakav je stav javnosti što se tiče BeLaMa... pustili su buvu pa bi želeli da vide šta se dešava. Što znači da neko ozbiljno gura LRT projekat... Mene zanima kakav je odnos snaga, postoji li uopšte neka grupica u vlasti koja ne gura LRT?

Inače, problem sa LRTom nije samo to što ide na površini (a u Bulevaru bi išao, delimično), već to što je kapacitet vozila mali.
Taj neko ko ozbiljno gura LRT projekat je ista ekipa koja je gurala "tramvaj za 21. vek" a kasnije Belam. Sa svim pratecim projektima kao sto je UMP. Ta ekipa je ocigledno uspela i da ubedi Djilasa da naginje visa ka LRTu nakon sto je Djilas prvo imao izjave o tome kako ce se graditi po studiji iz 1976.

Nego ja samo da primetim da pored LRT guranja imamo neki korak napred po pitanju koncepcije metroa.

Ta ekipa zamislila je "Tramvajem u 21. vek" medjutim taj projekat sproveden je samo delimicno (npr. 6ica nikada nija produzena do Zemuna, tramvajski tunel ispod centra, itd.). Predpostavljam da je punu realizaciju tog projekta zaustavio raspad 90ih. Da je sve islo svojim tokom i da smo recimo 1995. ili 1998. imali gotovu tramvajsku mrezu po punom projektu "tramvajem u 21. vek" danas niko iz te direkcije ne bi ni razgovarao o metrou i tvrdili bi da nam je skroz nepotreban.

Medjutim eto srecom godine su pokazale da je koriscenje tramvaja kao glavnog sredstva javnog prevoza u Beogradu lose resenje. Onda se tramvajska ekipa presaltovala na LRT i izmislila tzv. "laki metro" tj. Belam sa svojim konceptom "80% nezavisne trase". Belam kao takav je takodje bio apsolutno neadekvatan projekat za Beograd ali ipak napredak u odnosu na obican tramvaj: vise tunela, daleko veca nezavisnost trase, manji razmak izmedju stanica, veci kapacitet, veca brzina. I eto zbog nekih srecnih okolnosti ni taj projekat nije realizovan.

Sada tramvajska ekipa izbacuje projekat pod nazivom "beogradski metro" (vesto izbacujuci ono "laki" itd.) koji predvidja 100% nezavisnu trasu. U celu pricu se ukljucuje i prica o liniji do Bloka 45 (neobuhvacenog Belamom). Ovo je ipak priznacete napredak u odnosu na Belam, i ako je sistem i dalje vrlo slican. Mislim da ni ovaj projekat nece biti usvojen, ponajvise zbog nadzemnih deonica Bulevarom (i ako sam boldovao jovanovmov post tamo gde on kaze sta je kljucno, o cemu i ja trubim, ali u javnosti to izgleda drugacije).

Na kraju ce biti izbacen projekat LRTa koji ce biti 100% nezavisan i ici ce u starom BGu pod zemljom u nekih 80-90% slucajeva (uklj. i ceo Bulevar). Nakon toga i mozda vratimo mislenje struke u onaj stadium gde je bila daleke 1982. Na pravi metro. Oj Srbijo, zemljo.

Mislim da se Djilas i uhvatio U6 kao koncepta jer to vidi kao neki kompromis izmedju tramvaja i teskog metroa, tj. izmedju 2 zavadjene ekipe koje guraju jedan i drugi koncept. Problem je u tome sto Djilas naravno nije saobracajni inzenjer vec politicar, i sto prihvatanjem U6 pravi klasicni politicki kompromis koji se njemu cini skroz logican (i ako mozda nije najbolji za beogradjane). Problem nije u Djilasu vec u strucnom kadru koji sedi u urbanistickom zavodu, direkciji i sl.
 
hazard":3s8t60hw je napisao(la):
Problem nije u Djilasu vec u strucnom kadru koji sedi u urbanistickom zavodu, direkciji i sl.
Famoznih 7 nedodirljivih koji gurase i guraju tramvaje za 21 vek/belam/lrt/ump i most preko ade
 
markobg":3eysjaf6 je napisao(la):
vucko":3eysjaf6 je napisao(la):
Sto se tice okretnice na ustanickoj.U analizi LRT-a pise da postoji mogucnost da se produzi posle ustanicke linija metroa i da se tu negde pravi okretnica za medjugradske buseve.A i to bi sve bilo blizu mesta gde ce Spoljni Magistralni Prsten prelaziti ulicu pa ce to biti fenomenalno cvoriste i za mirijevce i za ostale iz prigradskih naselja.Ocekujemo za 20 godina da ce to biti sve izgradjeno
Ali ako se već pravi linija do Ustaničke što odmah ne uraditi i ostalo? Dakle ovde govorimo o perspektivnom produženju, jednog dana, pa kad bude, a evidentno je da ta potreba postoji već sada, da Ustanička i u današnjem obliku nije dobra, drugim rečim bilo bi bolje da je još 1980-tih tramvaj produžen upravo do MMLa, uz širenje Bulevara na tom mestu.
Zapravo, planovi postoje, cak su i sine na tramvajskoj okretnici na Ustanickoj pripremljene za nastavak prema MML. Slazem se da je okretnica na Ustanickoj slabog kapaciteta, i daje mi utisak da je planirana kao privremena.(ipak je svaki dan koristim),tako da bi sjajno bilo da se na cvoristu UMP-a i Bulevara napravi i presedacki terminal sa autobusa na metro.

Sto se tice predlozenog resenja, opet ponavljam da je jedina mana resenja Bulevar.

Vecina ovde kaze da je kapacitet nedovoljan. Ja nesto razmisljam, cini mi se da ce oni da odrade ovakvu verziju na prvoj liniji da posle u praksi da li je dovoljna ili ne, pa od tih rezultata da odluce o ostalim linijama.
 
1.UMP nije predlozen za javni gradski saobracaj a nije ni blizu ustanicke,verovatno si mislio na SMT ;)

2.Ako je linija premalog kapaciteta vadice se za ostale linije da su manje opterecena nego ova pa ne vredi rizikovati da se tako izrazim.Prva linija mora biti tezak metro jer je najopterecenija i najduza a ostale nek rade tim lakim metroom
 
stf":3cq7ndxu je napisao(la):
Vecina ovde kaze da je kapacitet nedovoljan. Ja nesto razmisljam, cini mi se da ce oni da odrade ovakvu verziju na prvoj liniji da posle u praksi da li je dovoljna ili ne, pa od tih rezultata da odluce o ostalim linijama.
Kakav nacin projektovanja JGS :rolleyes:
 
Hazard,slažem se s većinom stvari koji si rekao,osim da su Đilasa zamađijali "oni" što su gurali Taramvaj u 21.vek,Đilas je brzo našao interes svoj grupe i nema tu ništa čudno,najslađa stvar na koju ovi mučenici Belema stavljaju amanet su onih 46 "Lakih vozova(tramvaja) u prvoj fazi a posle više od 100,koji treba da se naruče pre i početka same izgradnje tako da o tome ne treba ni razbijati glavu,e sad pošto je kolač preveliki za njih nisu uspeli da nametnu samo svoj koncept,a i kao da zaboraviše da postoje i druge interesne grupe a i nema KPJ kao 80 tih.pa da se sve skuva unutar jedne partijske vrhuške,hvala Bogu na višepartijskom sistemu,e sada će morati da sednu sa svim kolicionim partnerima i da odgovore na nekolko nezgodnih pitanja u vezi njihovog projekta ali iza zatvorenih vrata razume se e tu nastupa John Wayne alias Mrka(ali to bi bilo u onoj boljoj epizodi kada bi se mi pitali) :D
 
Svi pitaju i spekulisu kad ce metro poceti da se gradi ali:

LJUDI DA LI VI ZNATE DA JE METRO VEC POCEO DA SE GRADI!!!!!!!

A niko izgleda nije uvideo to... :rolleyes:
 
Pa da most na adi! uradili su vec neki stotinak metara metro kostrukcije koju guraju. Svake nedelje dobijemo po koji metar vise koridora kroz koji ce prolaziti metro.

Ali ono sto mene sada kopka je kako ce da se taj metro koridor sto prolazi kroz sredinu mostovske konstrukcije izdvojiti od nje (da li ce se spustiti na zemlju ili ce preci preko jednog kolovoza koje ce ciniti 3 trake UMP-a) i gde ce se spojiti sa ostalom metro mrezom.

Oni dan danas nisu resili problem saobracajnih petlja drumskog dela UMP-a ali mogu se kladiti da za sada nemaju pojima kako ce denivelisati metro trasu u odnosu na trasu koju ce korisititi automobili na UMP-u ni kako ce metro posle da nastavi ka banovom brdu, gde ce proci taj metro da bi uopste stigao do banovog brda, posto se tu racvaju linije 3 i linije 2 metroa znaci da ce trebati da se razmisli i o tom Y kraku metro-a (odnosno racvanje metro linija) koji ce trebati da se resi.
 
Čak je Mrka jednom prilikom govorio da će se kod petlje mosta na Adi rešiti trouglom i ukrštanjem linja.ali rešenje nije teško isto je primenjeno čak ispod zemlje tj.trougao kod stanice Prokop tj račvanje Banatskog tunela i Dedinjskog,ali pragmatično most na Adi je prva Metro deonica,i on se uklapa i u Jovinov plan kao M5,a i po jednom i drugom planu predviđeno je da skrene u otvoreni šanac tj.otvoreni tunel pored Hipodroma pa ulazi u duboki ispod Požeške.tako je čak predviđeno i Belamom,ali bi moralo uskoro da se krene i sa drugim Metro mostom pored starog tramvajskog ili Brankovog , i to bi bio siguran znak da počinje gradnja.
 
Vrh