Šta je novo?

Metro

Ovo sto mi danas gledamo po novinama lici na plan sa kafanske salvete. Malo modifikovana verzija Inekovog projekta Belama. Cela prica je puna kontradiktornosti, smesno nabacanih broki, i totalno nerealna (da bismo se do 2013. vozili prvom linijom, radovi bi morali da pocnu vec za dva meseca, a mi niti imamo projekat, niti imamo buidzet, a kamoli raspisan tender za izvodjaca radova).

Takodje, cudno je da je to procureli dokument iz Direkcije koji su dobili samo Tanjug, Blic i Press. A to se tako ne radi. Grad koji krece da gradi metro napravi pompeznu konferenciju za stampu i predstavi ceo projekat javnosti. Pri tom, mi ne znamo ni ko je i kada ovlastio Direkciju da uradi ovaj tzv. projekat, i koliko im je za to placeno.

Zatim, cela prica se nikao ne uklapa u ono sto smo slusali prethodnih dana - a to je da ce odluka o tipu metroa biti doneta na leto, posle cega ce se pristupiti izradi projekta, te da izgradnja nece poceti pre 2012.

Zanimljivo je kod svega toga da ce, obrni-okreni, do tada biti izbora, redovnih ili vanrednih.

I meni sve ovo mirise upravo na tu rec - i privatizacija Telekoma, i sest autoputeva, i raznorazne druge munje - kao lepa predizborna simfonija za biracke usi. No, iskreno, u politickim krugovima se zaista za sada izbori ne pominju kao opcija, ali ovo je Srbija, nikad ne znas sta ces naci na jastuku kad se probudis.
 
Homer slažem se! jedino što je pozitivno u ovoj priči koj je krenula po medijima je najvljena odluka skupštine grada da se gradi Metro,te potpuno siguran stav političara da je konačno Beogradu neophodan Metro i da više nema(lažne) dileme koja je postojala ranije i sa tim se slažu sve partije u gradskoj skupštini a i državni vrh,takvu situaciju nismo imali odavno i jako je bitno da stoje i zvanične i političke odluke,a za finasiranje i gradnju će posle toga biti lakše,a interesenata za jedno i drugo ima i biće,a bili smo svedoci da je prvi korak najvažniji, sada ćemo o tehničkim karakteristikama razgovarati sa fokusom na to a ne na nadu da postoji politička volja,mislim da će uskoro uslediti i drugi predlozi u vezi projekta,a sve ovo u štampi shvatam kao prvi poziv da interesne strane pristupe dijalogu,kompromisu ili sučeljavanju argumenta a i poziv kreditorima i zainteresovanim zemljama ,a izgleda da imaju kratak rok.
 
Beograđani će dobiti pravi metro
9. april 2010. | 00:45 | Izvor: Blic
Beograd -- Beograd će dobiti pravi metro, odnosno, potpuno nezavisan šinski sistem širokog koloseka, kaže predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić
.
19713315734bbe5e9b29e5b126946215_450x338.jpg



„Da li će on na pojedinim deonicama ići iznad zemlje i kakav će biti sistem napajanja, odgovori su koje će dati stručnjaci, polazeći i od konfiguracije terena ali i od ekonomskih parametara. Međutim, sve to ni u kom slučaju neće dovesti u pitanje činjenicu da Beograd gradi pravi metro“, istakao je Antić.

On kaže da je projekat „Beogradski metro“ koji su izradili stručnjaci Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda samo jedna od verzija kako bi mogao da izgleda metro sistem u prestonici.

Do donošenja konačne odluke, koja se očekuje na leto, predstoji još mnogo posla, ali je izvesno da najmanje naredne dve godine neće početi izgradnja metroa.

Kakav će metro biti građen u glavnom gradu konačnu reč daće struka, odnosno radna grupa stručnjaka koja tek treba da bude formirana. Donošenje takve odluke biće praktično prvi korak, jer bi tek tada trebalo početi sa izradom glavnog projekta i pripremama za radove. Prema procenama, taj posao bi trajao oko dve godine, posle čega bi konačno počela i izgradnja.

Prema rečima predsednika Skupštine grada Aleksandra Antića, skorašnja poseta delegacije Beograda Beču samo je prvi prvi korak u nizu do donošenja odluke o Beogradskom metrou.
12844631394bbe5e9c05277178483520_450x338.jpg



„Predstoji nam detaljan rad, sa puno dogovaranja i usaglašavanja, pre svega zasnovanog na stručnom znanju. Ovako veliki i strateški posao ne smemo da prepustimo uticaju dnevne politike. Ovakva odluka se mora usvojiti sa što većom podrškom u Skupštini grada, uz što veću saradnju sa republičkim organima i, naravno, uz najveću moguću podršku građana Beograda“, kaže Antić.

Prema projektu stručnjaka Direkcije za građevinsko zemljište, beogradski metro bi išao i iznad i ispod zemlje. Prva linija, koja bi sa radom mogla da počne 2013. godine, išla bi od Ustaničke do Tvorničke ulice u Zemunu i bila bi duga oko 15 kilometara. Kompletna mreža Beogradskog metroa bi imala tri linije i bila bi duga oko 36 kilometara.

Projekat predviđa da Beogradski metro ima tri linije, 55 podzemnih i nadzemnih stanica, godišnje prevoziti čak 200 miliona putnika, a izgradnja bi trebalo da se završi 2033. godine. www b92 rs.
 
Beograd će dobiti pravi metro, odnosno, potpuno nezavisan šinski sistem širokog koloseka, kaže predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić.
Ovo već zvuči jako,jako bolje tj.znači ipak pravi visokokapacini vozovi a ne ono drugo.. :/
 
I ovo je dobar deo,jer mi padaju dva nezaobilazna imena koja treba da zavrse svoj posao na zemlji i podare nam metro kakav ovaj grad i njegovi stanovnici zasluzuju :vops:

Kakav će metro biti građen u glavnom gradu konačnu reč daće struka, odnosno radna grupa stručnjaka koja tek treba da bude formirana. Donošenje takve odluke biće praktično prvi korak, jer bi tek tada trebalo početi sa izradom glavnog projekta i pripremama za radove. Prema procenama, taj posao bi trajao oko dve godine, posle čega bi konačno počela i izgradnja.
 
Na stranu novinski članci, uopšte mi nije jasno što u svim planovima toliko forsiraju deonicu na Bulevaru kad tu tramvaji sasvim pristojno rade posao, a to će posebno biti slučaj posle ove rekonstrukcije!! Kao da neko u tom kraju živi i po onoj staroj uporno forsira da metro tuda prođe! :) Pre bih bacio krak ka Autokomandi i pokupio haos odatle!! Takođe da se ja pitam prva linija koju bih gradio ne bi bila za NBGD već za BB jer mislim da je ona mnogo opterećenija (Radnička, Vojvode Mišića)!
 
Pa mislim kada se predviđaju trase i kapacitet onda planirana linija pokriva najiše delova grada naselja koliko može,a L1 povezuje dva najudaljenija dela grada sa najvećom frekfencijom ljudi,a tu su L1i L2 a predviđeno je da se rade i jedna i druga možda i u isto vreme to će se tek precizirati ,pa kad krene krtica o jednom trošku,a za autokomandu je predviđen jedan krak po Mrkinom planu,ali videćemo koji će da usvoje.
 
Komentar sa b92

U Sofiji (Bugarskoj) je 06.04.2010 (pre 3 dana) stavljena nova masina za kopanje tunela koja ce prema pisanju dnevno kopati po 9m.

Sofija-Beograd izadje oko 400 km i mogli bi da skoknu do Sofije i da se uvere ocima "velikani" iz Beograda.

Naravno Japanci su vodeci u tom projektu ...a ako ne zele do skoknu do Sofije evo link gde se mogu videti sta su uradili do sada i kako izgleda ta "krtica" koja ce kopati u Sofiji.

http://www.dnes.bg/images/photos/0088/0000088850-article2.jpg

http://issuu.com/zino/docs/album_fi...zines/skin/issuu/themes/basicBlue/layout2.xml

http://www.metropolitan.bg/en/trans
 
Метро – лак и независан
Градња прве линије која ће повезати Устаничку улицу и Земун почиње 2013. године, а прикључење друге и треће трасе планирано је за 2018. – Коначна одлука на лето, после чега следе договори о финансирању

Београдски метро биће по узору на бечки лаки систем Фото У-бан Беч
Почетак изградње метроа житељи престонице могли би да очекују већ од 2013. године, ако је судити према последњем пројекту градске Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу. Стручњаци ове установе граду су лане доставили предлог лаког шинског система који би независном трасом ишао изнад и испод земље и чија би изградња требало да буде готова до 2033. Реч је о мрежи са три линије укупне дужине 36 километара, са 55 станица. Према пројекту дирекције, престоницом Србије саобраћаће 94 возила трамвајског типа, а по пуштању у рад, широким шинама могло би да се превози чак 660.430 путника на дан.
Прва фаза представљеног метро система, према још неусвојеном пројекту, предвиђа изградњу линије од Устаничке улице на Звездари до Творничке у Земуну (Л1-А) и од Вуковог споменика до Блока 45 (Л1-Б), која ће у почетку саобраћати само до ГСП-овог депоа на Новом Београду. Ове две линије имаће заједничку трасу од Вуковог споменика до Новог Меркатора где ће се раздвајати, а према анализама дирекције, мрежом линије 1 (А+Б) дужине 15,03 километра превозиће се и до 359.000 путника. Београђани би овом трасом требало да од Устаничке до Земуна стигну за 26 минута.
Изградња прва два колосека и станица коштаће 374.759.013 евра, а од 2018. године, према пројекту, требало би да почну и радови на прикључењу линија 2 и 3. Реч је о крацима мреже који ће водити од Правног факултета до Видиковца, односно од Хиподрома до железничке станице Нови Београд. Процена је да ће трошкови изградње линије 2 износити 323.357.985, а да ће линија 3 коштати 5.042.475 евра.
Иако је најприближнији ономе што ће Београд највероватније добити, овај пројекат још није дефинитивно прихваћен јер Скупштина града, према најавама градоначелника, у току лета тек треба да одлучи о коначном типу метроа, начину финансирања и роковима изградње. Извесно је да ће из предлога дирекције бити преузет концепт независне трасе, што значи да се шинска возила неће укрштати са постојећим саобраћајем, семафорима и станицама других возила јавног превоза, а готово је сигурно и да ће трасе бити изграђене по „мапи” из пројекта дирекције. Битна разлика у односу на представљени пројекат јесте цена изградње. Градоначелник је у недавној посети бечком метроу истакао да зидање километра београдског метроа (јефтинији него бечки) износи 60 милиона евра. Линија 1 на тај начин коштала би око 900.000.000 евра што је вишеструко скупље него у пројекту дирекције.
У стручној јавности престонице, међутим, већ годинама се полемише о потребама Београда за метроом и решењима које су градске власти до сада нудиле. Давне 1982. израђен је први пројекат тешког (класичног) метроа који је до данас остао само слово на папиру. О облику новог превоза спекулисало се и деведесетих година да би у првој деценији 21. века градске власти наложиле израду пројекта БЕЛАМ (Београдски лаки метро). Овај систем озбиљно је критикован и у шали назван „трамвај на стероидима” јер су се шинска возила укрштала са постојећим саобраћајем изнад земље. Противници пројекта понављали су да би то изазвало само још већи колапс у граду и хаос у реду вожње.
Архитекта Бранко Бојовић, међутим, сматра да је последњим пројектом дирекције учињен искорак у односу на БЕЛАМ јер је независна траса услов свих услова београдског метроа.
– Дугачке композиције једноставно не би могле да стају на семафорима у Булевару краља Александра или на Новом Београду, а да не блокирају друге учеснике у саобраћају. Не би могле ни да постигну путну брзину. Због тога се у Београду увек говорило о независном систему, прво о тешком метроу, а сада о лаком који се не укршта. Од комунистичких власти до данас сви су хтели да почну радове и пресеку врпцу што пре, али код метроа нема јефтиног и лаког решења. То се ради генерацијски, а не у мандатима – закључује Бојовић.
М. Луковић
 
markobg":gd207n7u je napisao(la):
Na stranu novinski članci, uopšte mi nije jasno što u svim planovima toliko forsiraju deonicu na Bulevaru kad tu tramvaji sasvim pristojno rade posao, a to će posebno biti slučaj posle ove rekonstrukcije!! Kao da neko u tom kraju živi i po onoj staroj uporno forsira da metro tuda prođe! :) Pre bih bacio krak ka Autokomandi i pokupio haos odatle!! Takođe da se ja pitam prva linija koju bih gradio ne bi bila za NBGD već za BB jer mislim da je ona mnogo opterećenija (Radnička, Vojvode Mišića)!
Jeste, tramvaji "sasvim pristojno" rade posao osim sto ti za relaciju Ustanicka - Vuk treba onoliko vremena za koliko bi sa metroom stigao do Zemuna.
 
Kad se remontuje pruga u bulevaru usklade semafori tranvajima ce trebati manje vremena 7 je do sada pravac od okretnice do okretnice savladavala u spicu za 1h van spica valjda 45min a nakon rekonstrukcije bi trebalo buti 40min u spicu takvu imaju racunicu u direkciji za saobracaj a praksu cemo tek vidjeti :kafa:
 
jel sam ja to pogrešno razumeo prošle citate iz novina i sajtova ili su oni rekli prvo da ćemo se voziti već od 2013. dok sada kažu da će tek 2013.početi izgradnja?
 
ma lupaju budale,najranije izgradnja 2012te ili 2013 pocinje ako pocne
 
Public benefits after the completion
of the started extensions of metro line 1 and 2

- Number of passengers - 550 thousand a day
- Share in the system of public transport - approximately 38 %.
- High carriage capacity - 50 thousand passengers/hour
- High travel speed – 80 km/h
- Duration of the traveling to the centre - 10 ÷ 12 min
- Reduction of the traffic and road accidents - 18 %.
- Reduction of noxious emissions, including greenhouse effect
- 90,5 thousand tons /yearly
- Noise reduction - 15 ÷ 20 %.
- Economy of time for the citizens of Sofia – 110 thousand hours/ daily
- Direct and indirect economic effect - 35 million euro/yearly




Evo to su osnovni parametri za komisiju koja se osniva
;)
 
nbumbic":1m6tpw81 je napisao(la):
vucko":1m6tpw81 je napisao(la):
na svakoj od 25 stanica zadrzi po minut to je 25 minuta,

:
Merio sam prosečno zadržavanje u stanici u Varšavskom metrou.
Zadržavanje je trajalo od 13 do 27sek (računato od trenutka punog zaustavljanja do pokretanja komozicije).
Većinom su se intervali kretali od 13 do 20sek
Merio sam tri puta, ujutru, u špicu i oko 20.30.

Inače i meni deluje da su malo optimistični u pogledu trajanja vožnje od Zemuna do Ustaničke
Samo da se nadovezem kada je rijec o varsavskom metrou - liniju duzine 23,1 km gdje ima 21 stanica kompozicija savladava u 38 minuta i 21 sec. Komunikaciona brzina iznosi 36km/h i dnevno prevozi oko 500 000 ljudi (izvor: http://pl.wikipedia.org/wiki/Metro_warszawskie)

Dosta je smijesno da kad se spominje 'beogradski' metro treba podvlaciti da je "nezavisan". Pa zar barem to nije ocito/ocigledno :laugh:
 
Aleksandar Antić, predsednik Skupštine grada
Gradićemo pravi metro
L. GEDOŠEVIĆ | 09. 04. 2010. - 00:02h | Komentara: 13

Projekat „Beogradski metro“ koji su izradili stručnjaci Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda samo je jedna od verzija kako bi mogao da izgleda metro sistem u prestonici. Do donošenja konačne odluke, koja se očekuje na leto, predstoji još mnogo posla, ali je izvesno da najmanje naredne dve godine neće početi njegova izgradnja.

Bečki metro kao inspiracijaKakav će metro biti građen u glavnom gradu konačnu reč daće struka, odnosno radna grupa stručnjaka koja tek treba da bude formirana. Donošenje takve odluke biće praktično prvi korak, jer bi tek tada trebalo početi sa izradom glavnog projekta i pripremama za radove. Prema procenama, taj posao bi trajao oko dve godine, posle čega bi konačno počela i izgradnja.

19713315734bbe5e9b29e5b126946215_450x338.jpg

Prema rečima predsednika Skupštine grada Aleksandra Antića, skorašnja poseta delegacije Beograda Beču samo je prvi prvi korak u nizu do donošenja odluke o Beogradskom metrou.



- Predstoji nam detaljan rad, sa puno dogovaranja i usaglašavanja, pre svega zasnovanog na stručnom znanju. Ovako veliki i strateški posao ne smemo da prepustimo uticaju dnevne politike. Ovakva odluka se mora usvojiti sa što većom podrškom u Skupštini grada, uz što veću saradnju sa republičkim organima i, naravno, uz najveću moguću podršku građana Beograda – kaže Antić za „Blic“.
Prema njegovim rečima, u narednom periodu biće organizovan veći broj konsultacija sa stručnjacima iz oblasti urbanizma, saobraćaja i građevinarstva.
- Ono što je najvažnije, Beograd će dobiti pravi metro, odnosno, potpuno nezavisan šinski sistem širokog koloseka. Da li će on na pojedinim deonicama ići iznad zemlje i kakav će biti sistem napajanja, odgovori su koje će dati stručnjaci, polazeći i od konfiguracije terena ali i od ekonomskih parametara. Međutim, sve to ni u kom slučaju neće dovesti u pitanje činjenicu da Beograd gradi pravi metro – istakao je Antić.


Prema projektu stručnjaka Direkcije za građevinsko zemljište, beogradski metro bi išao i iznad i ispod zemlje. Prva linija, koja bi sa radom mogla da počne 2013. godine, išla bi od Ustaničke do Tvorničke ulice u Zemunu i bila bi duga oko 15 kilometara. Kompletna mreža Beogradskog metroa bi imala tri linije i bila bi duga oko 36 kilometara.

Projekat
Prema juče predstavljenom projektu, Beogradski metro imaće tri linije, 55 podzemnih i nadzemnih stanica, godišnje će prevoziti čak 200 miliona putnika, a izgradnja bi trebalo da se završi 2033. godine. www blic.rs
 
hazard":35vxrerj je napisao(la):
Jeste, tramvaji "sasvim pristojno" rade posao osim sto ti za relaciju Ustanicka - Vuk treba onoliko vremena za koliko bi sa metroom stigao do Zemuna.
To je tačno, kao što neko reče, ali za to je najviše kriva loša pruga!! Sada kada se pruga sredi biće OK.

Moja glavna poenta je bila da možda postoji neka trasa koja je bitnija od Bulevara, a svi uporno forsiraju Bulevar! Ima još deonica koje su u gorem stanju i gde rade pretežno autobusi, a tu se ništa ne može po pitanju brzine!!

Drugo, ja se baš pitam kako će da izvedu da deonica od Vuka do Ustaniče bude 100% nezavisna!! Znači cela trasa mora da ide na stubove!!
 
Ja sam takodje saglasan da nije potrebjno da metro ide bulevarom, posto vec postoje tremvaji. Po meni najvaznije je spojiti Vuk i Usce. To kada bi se uradilo, ali jednim visokokapacitivnim sistemom, gotovo svi autobusi bi se mogli izbaciti iz centra
 
Vi kao da zaboravljate da bi na tu liniju Bulevarom trebalo da se sruci npr. celo Mirijevo?
 
Vuk-Ušće svakako, to sigurno treba spojiti!!

Ali nikakve potrebe nema da taj budući meto ide dalje ka Ustaničkoj Bulevarom i zato bih voleo da mi neko objasni zbog čega tu trasu toliko forsiraju!! Ja bih pre odradio podzemnu deonicu ispod Kalenića do Autokomande gde bi izašla na površinu (mada bi se verovatno neko bunio jer bi tu bilo i određenih rušenja) zatim bih je skrenuo na Dušanovac i time bi metro pokupio ogroman broj putnika i rasteretio auto-put!!

Ako bi išao Bulevarom ne vidim bukvalno ništa što se time dobija!! Ljudi bi lepo koristili tramvaj kojim bi za 10-15 min (po novim šinama) stigli do Vuka i preseli na metro.
 
hazard":19tdvzim je napisao(la):
Vi kao da zaboravljate da bi na tu liniju Bulevarom trebalo da se sruci npr. celo Mirijevo?
Nesrećno bi bilo Mirijevo povezivati sa Bulevarom na taj način da se ogroman broj putnika tuda sliva, svi dobro znamo kako je postojeća saobraćajna infrastruktura tu prilično nezgodna. Mirijevo treba spojiti sa metroom na drugačiji način, preko Karaburme! Linija 2 koja ide od BB do Vuka bi trebala da se produži do Mirijeva (a opet kažem, da se ja pitam to bih prvo i gradio)! Drugo, da se dugoročno uvede tramvaj kroz Višnjičku (ono ostrvo je za to i rezervisano) i alternativno da završava negde u Mirijevskom bulevaru.

Na kraju, kažem, stvarno ne vidim kako mogu da izvedu da metro ide nadzemno Bulevarom skroz do Ustaničke i da bude nezavisan!!

Kao što neko reče, metro ne sme nikako da bude na uštrb tramvaja jer je to obična glupost!! Tramvaj treba da bude jako važan činilac javnog prevoza, da se stalno radi na njegovom usavršavanju, a da se autobusi proteruju!!
 
Pa LRT kroz Bulevar prakticno bi zamenio 5, 6, 7 i 14, ne bi moglo jos i mirijevo na sve to:D
 
markobg":zsbp0n2j je napisao(la):
Vuk-Ušće svakako, to sigurno treba spojiti!!

Ali nikakve potrebe nema da taj budući meto ide dalje ka Ustaničkoj Bulevarom i zato bih voleo da mi neko objasni zbog čega tu trasu toliko forsiraju!!

Ako bi išao Bulevarom ne vidim bukvalno ništa što se time dobija!! Ljudi bi lepo koristili tramvaj kojim bi za 10-15 min (po novim šinama) stigli do Vuka i preseli na metro.
Verovatno očekuju da se još poveća broj stanovnika u Kaluđerici, Vinči, Leštanima, M. i V. M Lugu itd. kojima je Bulevar prolaz za centar. A i na Zvezdari se dosta gradi. Moguće da je frekvencija putnika između N.Beograda i ovih naselja velika. Već je neko rekao da mnogo Mirijevaca koristi tramvaj.

Inače dobre su ideje za Mirijevo i Dušanovac. Samo još da ima love..
 
Sto se tice Zvezdare i Dusanovca, moze jedna kruzna linija preko centra grada i dorcola Hehe
 
Vrh