Šta je novo?

Metro

hazard":u5hipf24 je napisao(la):
Ovo je skroz nejasno, podzemna kod Cvetka samo ali nigde druge na Bulevaru (zvuci skroz nelogicno), takodje stanice Sredacka i Batutova, one nisu predvidjene Belamom, niti imaju nekakvog smisla ako su to duze kompozicije koje idu brze od trenutnih tramvaja . Od Batutove do Liona ima celih 280 m.
Pa, meni to nije uopšte nelogično.

Upućuje na zaključak da neće biti nikakvih stubova u celoj priči, nego će ići površinski u nivou po Bulevaru a biće "nezavisan" na taj način što kola neće moći poprečno da pređu Bulevar, osim kod Cvetka gde će to biti omogućeno jer će metro ići pod zemljom. :kafa:
 
Pa i meni to tako zvuci ali onda vidim oooogromne probleme za saobracaj. Prvo, povecace se opterecenje G. Vucica jer neces moci direktno iz Batutove da preseces pravo preko Bulevara u V. Ilica. Drugo, kako uopste iz Batutove (tj. D. Tucovica) doci do V. Ilica? Nece biti moguce skrenuti levo iz Batutove na Bulevar ako ovo sto mislimo da se planira tacno. Jedini nacin iz D. Tucovica do G. Vucica je onda kruzenje zvezdarskim ulicicama, tj. gore Cingrijinom do okretnice 28ice pa onda kroz ulice do M. Rakica (koja je puna lezecih policajaca jer ima 3 skole) i onda nekako nazad opet kroz ulicice...haos. Te ulice nemaju dovoljnu propusnu moc!

Dalje ako je stvarno tako sece se veza sa Mirijevom jer je onda nemoguce skrenuti iz Bulevara levo u Mite Ruzica. Dakle onda opet mora iz G. Vucica u neke ulicice pa M. Rakica pa tako do Mirijeva...dakle opet nema propusne moci...ili da se vozi do Ustanicke pa tamo polukruzno unazad sto ce stvoriti jos vece guzve na toj raskrsnici...jasno da je ova situacija neprihvatljiva, pa se postavlja pitanje koliko ce da kosta nekakvo pravljenje alternativnih pravaca? Podvoznjaka (tunela) ispod bulevara ili prosirenja ulica po Zvezdari (nacickanoj kucama i zgradicama)?
 
Cingrijina se spaja sa gospodarom vucica,a okretnica 28,40 i 77 ide kod raskrsnice sa milana rakica(cudi me da je nisu prebacili na cvetkovu pijacu).evo isecka sa gupa
http://www.urbel.com/cms_images/gup_2_3.gif
Inace juzni bulevar se spaja sa gospodara vucica jugo istocno od obilicevog stadiona a u planu im je sirenje milana rakica do raskrsnice sa produzenom Gospodara Vucica(tamo gde ce biti okretnica 28,40 i 77) to je prostor gde je trenutno radnicko naselje i teniski teren preko puta studentskog doma.Znaci to ce postati glavni ulaz/izlaz u Mirijevo dok ce iz mite ruzica moci samo ka gradu da se ide.

mozda zabrane skretanje iz batutove u smer ka cvetku?
 
^ ne vidim sliku.

Na koju foru se to spaja, znaci porusice oho-ho za to? I to ce da kosta boga oca. Taj kraj je sav nacickan kucama.
Jedino sto mi se cini da ce lako da ode je ona mini-ciganmala pored gradske cistoce u M. Rakica. Ali sta sa onom neizgradjenom zgradurinom u M. Rakica, da li i to onda treba da ide, i oni teniski tereni? Ulica treba da prodje onom uskom zemljanom stazicom koju ljudi koriste da bi isli na pijacu?
 
pogledaj sada,postavicu bolju sliku

Po planu dup-a za hektorovicevu vidis deo do milana rakica od cvetka ukljucujuci novu okretnicu,evo linka

http://www.urbanizam.zvezdara.com/planovi.htm#07

auxfte.jpg


A drugi deo ulice se vidi u planu zvezdarske sume mada ne potpada pod njega

2gx1nv6.jpg
 
vucko":d7mtpu4u je napisao(la):
Cingrijina se spaja sa gospodarom vucica,a okretnica 28,40 i 77 ide kod raskrsnice sa milana rakica(cudi me da je nisu prebacili na cvetkovu pijacu).evo isecka sa gupa
http://www.urbel.com/cms_images/gup_2_3.gif
Inace juzni bulevar se spaja sa gospodara vucica jugo istocno od obilicevog stadiona a u planu im je sirenje milana rakica do raskrsnice sa produzenom Gospodara Vucica(tamo gde ce biti okretnica 28,40 i 77) to je prostor gde je trenutno radnicko naselje i teniski teren preko puta studentskog doma.Znaci to ce postati glavni ulaz/izlaz u Mirijevo dok ce iz mite ruzica moci samo ka gradu da se ide.

mozda zabrane skretanje iz batutove u smer ka cvetku?
Vučko je u pravu.

@Hazard

Spajanje Čingrijine i G. Vučića će olakšati i to što je vlasnik dela zamljišta Gradska Čistoća (pogon u Milana Rakića) oni su ostavili prazno zemljište).
Na delu između M.rakića i G vučića oko pola zemljišta je slobodno (staza što Hazard kaže), a deo ima privremene objekte. (sve prodavnice nemaju urednu dokumetaciju tako da neće biti veliki troškova za rušenje). Kod Cvetka već postoji široki deo



ACR":d7mtpu4u je napisao(la):
Metro će biće "nezavisan" na taj način što kola neće moći poprečno da pređu Bulevar, osim kod Cvetka gde će to biti omogućeno jer će metro ići pod zemljom
Zaboravili ste još jedno mesto gde će moći da se pređe Bulevar - Tršćanska tj. UMP ovo će sigurno morati da se deniveliše na neki način iako za sada ne vidim da postoje adekvatni planovi za to.
 
Ima cika vucko i plan toga :)

353ctjc.jpg

U punom formatu http://i42.tinypic.com/353ctjc.jpg

Prava plava linija je tunel dok su ocigledno ove plave linije sa strane povrsinski saobracaj.

Sigurno ce biti denivelisano na toj raskrsnici,po belamu je i bila moguca stanica trscanska sto takodje stoji u planovima ali ocigledno su odustali od toga.

Ko sto maletin kaze,bice trasa kao tobogan(rollercoaster) gore,dole,gore,dole i.t.d...

Evo i trase UMP-a od gospodara vucica do pancevackog mosta,takodje se vidi i planirano spajanje juznog Bulevara i Gospodara Vucica.
fvhj4i.jpg

U punom formatu
http://i43.tinypic.com/fvhj4i.jpg
 
Jedno ne razumem, koliko sma ja shvatio uvođenjem metroa grad oće da ubrza prolazak ljudi sa jednog kraja na drugi kraj grada. Ako je meni sa B. Brda do zemuna potrebno sat ipo kolima, a metroom bi mi trebalo pola sata, zašto bih ja koristio kola. Po meni još treba više da se oteža prolazak kolima kroz grad da nemožeš na svakoj raskrsnici da srećeš levo i desno, a da bi se ubrzao šinski i u budućnosti meto saobraćaj. Npr Savska ulica po meni bi imala samo jedan semafor i to onaj kod Gazele. Kod Palate pravde samo pešačku pasarelu a svi koji oće da se uključe iz sporednih ulica da kruže ili do stajge ili u suprotnom smeru do gazele. NPR Kneza Miloša nebi imala nigde skretanje desno nego tek na raskrsnici sa nemanjinom al bi se tu napravila pasarela ili podzemni prolaz za pešake. ŠTO TEŽE TO MANJE KOLA U CENTRU. ŠTO MANJE MESTA ZA PARKIRANJE TO VIŠE ZELENIH POVRŠINA. I tako dalje da ne nabrajam sad sve ulice u bgdu i saobraćaj bi bio manji i brže bi se prolazilo gradom, a sad idem da kupim cigare idem kolima u centar. AL ĆU SE SAD ZAMERITI ONIMA KOJI NEIZLAZE IZ KOLA. TAKAV SAM I JA BIO DOK NISAM OTKRIO KAKO JE LEPO PREPEŠAČITI 3 - 4 KM NA DAN, IZVINJAVAM SE SVIMA KOGA JE POGODIO OVAJ MOJ KOMENTAR
 
Dragane, sve si ti to lepo ispričao, ali to ima smisla kad imaš metro koji tako funkcioniše.

Bez njega imamo samo komplikovanje života vozačima bez ozbiljnih dobitaka..
 
^^^ ok, a sad zamisli da ne grade metro do Banovog Brda ni u najavi, pa razmisli da li i dalje stoji taj tvoj komentar :)

Ne možeš sada svima da zabraniš da koriste automobile samo zato što će neki delovi grada imati direktan pristup metrou... Protiv sam toga da se bilo kakvim zakonima zabranjuje ljudima da koriste automobile, treba naprosto pustiti da zakoni tržišta (karta od 42 din nasuprot benzinu od 115 dinara po litru plus ceni parking mesta). Pa kome šta više odgovara, neka nastavi tako da radi...
 
U clanku iz Pressa ima jos detalja

http://www.pressonline.rs/sr/vesti/beograd/story/110814/Metro+će+imati+tri+linije.html

Prva faza podrazumeva izgradnju linije 1A od Ustaničke ulice do Tvorničke u Zemunu, dugačke 12,2 kilometra, kao i linije 1B od Vukovog spomenika do naselja Belvil na Novom Beogradu. Linija 1B koristiće zajednički sistem sa linijom 1A na relaciji Vukov spomenik - novi "Merkator", a odatle se račva ka železničkoj stanici Novi Beograd i dalje ka Belvilu. Do 2021. godine biće završen i krak ove linije od novog "Merkatora" do Bloka 45.

- Planirano je da ova linija bude puštena u rad do 2013. godine, i biće u stanju da obezbedi transport za oko 92 miliona putnika godišnje. Poređenja radi, celokupna sadašnja tramvajska mreža, duga 127 kilometara, opslužila je u 2007. godini oko 96 miliona putnika - navodi se u studiji.
Dakle Linija 1 (A i B) ce prevesti otprilike putnika koliko celokupna tramvajska mreza danas. Inace u clanku pise da je totalni kapacitet sistema ovog "metroa" 200 miliona, dakle otprilike duplo od danasnje tramvajske mreze. Ja bih rekao - nedovoljno!

Građane će na ovoj liniji prevoziti ukupno 46 šinskih vozila, dugih oko 35 metara, sa ventilacijom, klimom, sistemom za informisanje putnika, i maksimalnom brzinom od 70 kilometara na sat. Planirano je da putnik, od Ustaničke ulice do Trga Republike, na primer, putuje 12 minuta i 35 sekundi, dok će građani na relaciji Vukov spomenik - Tvornička u vozilu provesti tačno 17 minuta i 17 sekundi. Tokom dana, interval prolaska kroz stanicu je svega tri do šest minuta za liniju 1A, dok će se za prevoz koji ide samo linijom 1B čekati između 12 i 16 minuta.
12-16 minuta interval za liniju 1B tokom dana??? OK, mozda nedeljom, ali radnim danom?

Treća linija koristiće trasu linije 2 i imaće polazni terminus na Vidikovcu. Jedina razlika je u tome što će na delu kod Ade da se izgradi nova deonica preko mosta do novobeogradske strane, a zatim će se kod železničke stanice Novi Beograd priključiti liniji 1B i završiti vožnju u Tvorničkoj.
Dakle po ovome Linija 3 ipak nije samo bezvezni spoj 1 i 2 preko novog mosta, vec ce ici kompletnom trasom od Zemuna do Vidikovca.
 
vucko":a1mzm8fp je napisao(la):
Ima cika vucko i plan toga :)
U bre pa ti izvlačiš planove iz svakog rukava! :o
Ajd priznaj mora da si strani plaćenik i domaći izdajnik!!!

Za koga radiš BND, Ciju, Ruse Kineze?

ili možda građevinsku mafiju

Ja pre rekao Zelenu mafiju!!! :p
Samo nastavi ovako nam daješ realnu osnovu za priču, inače bi samo nagađali! :kk:
 
Hehe,ma to sam skupljao iz radoznalosti,inace indikativno je sto ove fine cike urbanisti u planu koji dadose u prilogu pressa vec isekose dobar deo zvezdarske sume :(

Nemam vise planova,ako nesto naleti stavicu :)
 
vucko":15b3a3jr je napisao(la):
Evo i trase UMP-a od gospodara vucica do pancevackog mosta,takodje se vidi i planirano spajanje juznog Bulevara i Gospodara Vucica.
http://i43.tinypic.com/fvhj4i.jpg
U punom formatu
http://i43.tinypic.com/fvhj4i.jpg
Vučko, kada sam kačio ovaj plan stavio sam napomenu uz njega, a ona glasi "ovo je iz 2005. godine i nema nikakvo pravno-urbanističko dejstvo, već je samo jedna od ideja koje postoje".

Vrlo bitno za napisati da se ljudi ne bi posle žalili kako nije izgrađeno to sa slike, a ono uopšte ne predstavlja zvaničan dokument.
 
Независна линија по површини од Устаничке до Вука заиста представља проблем када је у питању прелазак друмског саобраћаја с једне на другу страну Булевара. Можда је једно од решења бушење тунела испод Булевара Батутовом, чиме би се олакшао излаз са Звездаре ка Војислава Илића.

Иначе, мени ово експресно излажење у јавност са планом модификованог ЛРТ-а (овог пута потпуно денивелисаног) и то свега пар дана након Ђиласове бечке екскурзије, само значи да је пројекат већ био готов пре пар месеци, а да је дивљење линији У6 као циљ имало само да припреми јавност за оно што следи. У принципу, могу да прогутам ово решење, ако су оквирне цене заиста на нивоу оних које наводе медији. То би значило да бисмо независан шински систем добили за дупло мање пара него што би коштао, за нас по свему судећи недостижни, тешки метро. С друге стране, ако за Ђиласовог мандата заиста отпочне реализација овог пројекта, а уз већ започете мостове и оживљавање Беовоза, то би заиста могло да га профилише као највећег градитеља инфраструктуре после Бранка Пешића.
 
I meni je pao na pamet tunel od Batutove ka V.Ilica, ali izgleda da to nije u planu, vec preusmeravanje saobracaja kroz taj novi spoj Cingrijine i Bulevara tj. G. Vucica. To zapravo i ima smisla, jer Cingrijina danas ispada kao neko slepo crevo.

Nego ono sto me brine kod ovog predloga je to sto imamo plan do 2020./33. - i sta onda? Gde su pravci buduceg sirenja?
Jovinov plan je imao u vidu razvoj metro mreze za period od 40 godina...ova mreza pomaze stanovnicima Zvezdare, Vracara, B.Brda i NBG....sta sa ostatkom grada? Vozdovac ceo, npr.?
 
hazard":3apjq59z je napisao(la):
I meni je pao na pamet tunel od Batutove ka V.Ilica, ali izgleda da to nije u planu, vec preusmeravanje saobracaja kroz taj novi spoj Cingrijine i Bulevara tj. G. Vucica. To zapravo i ima smisla, jer Cingrijina danas ispada kao neko slepo crevo.
Problem je samo što je Čingrijina ulica sa suviše malim kapacitetom za taj obim saobraćaja i nema načina da se se lako proširi.
Dovoljno je videti šta se u toj ulici dešava kad se trola pokvari.

hazard":3apjq59z je napisao(la):
Nego ono sto me brine kod ovog predloga je to sto imamo plan do 2020./33. - i sta onda?
Ne brini se kako se kod nas brzo gradi, biće ovaj pla dobar i 2040. :(
 
@shmeksi
izvini zaboravio sam to da napomenem,u svakom slucaju veoma koristna slika jer bar mozemo da steknemo utisak kako bi mogap da izgleda taj tunel.

Plasim se oko spajanja cingrijine sa gospodara vucica jer ce raskrsnica kod sadasnje raskrsnice imati 5 krakova na jednom mestu i to na velikom usponu.

Plan nije los do 2021 ako metro bude zaistan nezavistan a ne tobogan.

Kada pogledam ove planove pre mislim da nam slede izbori.
 
E danas u Beogradskoj Hronici Rts,gostovao Antić predsednik skupštine grada,čovek lepo objasnio evo skoro da ga citiram; Da Beograđani ne brinu! Beograd će dobiti "Pravi Metro ,klasičan,potpuno nezavisan,ovo što smo videli(misli na predlog građevinske direkcije) je samo jedna od postojećih verzija,a grad će u saradnji sa Vladom i ministarstvima sarađivati u vezi najboljeg rešenja tj,tipa,a da su pantograf,treće šina samo detalji o kojima će raspraviti stručnjaci,nema više dileme rekao je on Beograd neće moći da funcioniše bez Metroa i mi ćemo tu odluku uskoro doneti.rekao je on" izvinjavam se ako sam ispustio neku reč ,ali preneo sam vam 90% onog što reče čovek,ovako mi zvuči sve ok,znači ovo prikazano nije konačno rešenje već samo prezentacija,verovatno ćemo uskoro videti i drugu a možda i treću.. ;)
 
Dobar pocetak :kk:

Evo komentara sa blic sajta

Duzina prve linije 15.3 km, brzina 28.2km/h: Racunica: vreme putovanja 15.3/28.2 = 0.53h (32 minuta, ne 26!). Ako se ovaj "metro" sa dvoja kola na svakoj od 25 stanica zadrzi po minut to je 25 minuta, za preostalih 32-25 = 7 minuta (0.12 h) predje se razdaljina od 15.3km: 15.3/0.12 prosecnom brzinom od 125 km/h!!! Sto znaci da na medjustanicnom rastojanju od 400m (racunati ubrzanje i kocenje) razvija i preko 200km/h???!!!! Kompletna nebuloza! A kako misle da je "Metro" koji ide sredinom bulevara Kralja Aleksandra NEZAVISTAN!! Moze samo ako se grad bukvalno po bulevaru "razvali" na dve polovine koje vise nebi imale nikakve doticne tacke! Pitanje 1: Koliko predlagac zna o urbanom planiranju, koliko o saobracaju??? Pitanje 2: Kolika je sirina koloseka na rekonstruisanom bulevaru 1000 ili 1435mm???? Ko se razume u saobracaj razumece da se u odgovoru na ovo pitanje krije tajna osmisljene prevare beogradjana!

:lool:
 
Vučko ne brini,Belama biti neće,već klasičnog Metroa,pustili su ih da se ispucaju i sada počinju ozbiljni unutarkoalicioni pregovori,a ključna stvar je da je Belam iza nas,razgovaraće se o tipovima klasičnog Metroa,tj.više tehničkim stvarima,inače Antić ne bi bio toliko samouveren da ne zna o čemu priča i da ponovim njegovu rečenicu; Da Beograđani ne brinu! Beograd će dobiti "Pravi Metro ,klasičan,potpuno nezavisan,ovo što smo videli(misli na predlog građevinske direkcije) je samo jedna od postojećih verzija kao i linije,a grad će u saradnji sa Vladom i ministarstvima sarađivati u vezi najboljeg rešenja tj,tipa bilo bi lepo ako na Rts sajtu ima snimak današnje BG Hronike pa ako nekog ne mrzi da ga postavi..:kk:
 
ljudi ja ne vidim sto brinete kada politicari daju obecanja... pa pre 30 godina su rekli tramvajem u 21. vek i evo nas, po gradu idu tramvaji, a 21. vek je! :)
 
vucko":3hjm609s je napisao(la):
na svakoj od 25 stanica zadrzi po minut to je 25 minuta,

:
Merio sam prosečno zadržavanje u stanici u Varšavskom metrou.
Zadržavanje je trajalo od 13 do 27sek (računato od trenutka punog zaustavljanja do pokretanja komozicije).
Većinom su se intervali kretali od 13 do 20sek
Merio sam tri puta, ujutru, u špicu i oko 20.30.

Inače i meni deluje da su malo optimistični u pogledu trajanja vožnje od Zemuna do Ustaničke
 
Vrh