Šta je novo?

Metro

ACR":3hovobis je napisao(la):
a šta su to "signalizacija i komunikacije"?
Semafori? :violina:
U telekomunikacije spadaju manje vise sledeci sistemi:

- MSN
- AVC/OVC/interphony
- Radio system
- CCTV
- PAS
- PIS
- AC
- Clock
 
^^ Okej, lepo smo se, verujem, nasmejali, ali mislio sam, naravno, na signalizaciju.
 
Usput receno hazarde bravo na analizi.Djilas & co se drze belama ko pijan plota :lol:
 
Projektom "Beogradski metro", koji je dostavljen medijima,pa mislim ako je naručeni članak mogli su barem da to sakriju, a profesionalizam novinara na 0, A ko ga je dostavio?,Đavo,Lucifer,Radnički savet,Radna Žena,Samoupravljač sa Rakovice?? ;) :D
 
svaki metro koji se uopste trudi da prati tok neke ulice je besmislen i ne zasluzuje to ime.
 
Ma to se dopisuju oni iz Direkcije za građevinsko zemljište,jedva čekaju proviziju za te lake tramvaje,samo još i da proguraju.. :notok:
 
Znači po Đilasovoj verziji,stari grad su promenili u kompletno podzemno,e sad pitanje je,širina tunela ako su laka vozila sa pantografom koji prečnik dolazi u obzir? Pa Linija 1 se deli na A i B ,da li si mislili na Liniju Prokop-Pravni koja bi skrenula nezavisnom trasom do Trga? tako da bi iz Prokopa zapravo imali dve linije?Kako su mislili Linija 3 kompletno iznad zemlje,a Požeška tu mora da uđe u duboki tunel ili su mislili na žičaru? Nezavisan Most,pored Brankovog ili Tramvajskog?za 20mil.eur to je samo Metro most bez automobilskog dela.Produžetak do Bloka 45,od Arene ili Stanice Nbg,po svemu ovome što su "dostavili"vidi se neozbiljni ljudi,igraju se deca.. :lol: ..Mrko deder malo zabiberi i najavi 5 linija+6 za Novi Sad.. :kafa:
t_umor.jpg

Načekaćemo se mi da vidimo taj projekat!
jorgovanka-1.jpg

Ček da vidimo bzinu i visinu a i cenu.. Ja nisam bio u Beću Dijane mi...
 
Metroa u Beogradu nema vec 30-40-50-60 godina zato sto niko ni za milimetar ne menja svoj stav. Najbolji primer su stavovi Jovina koji ne ume da se artikulise iako predtsavlja dobar koncept, zato sto prodaje bezgresnu pricu. Zato bih hteo da naglasim da se od pocetnih ideja BELAMa ipak nesto pomerilo u pozitivnom smeru. Cak dosta toga.
Koliko god metro mogao da bude bolji, pritisak javnosti je ipak ucinio svoje da od BELAMa dobijemo ovo resenje. Cak ne deluje ni toliko lose (uz ogradu da detalji vesti mogu da se tumace razlicito, ali sam ja ipak optimista), sta vise, moze se ispostaviti i kao sasvim zadovoljavajuce resenje.

* Pozitivni pomaci u odnosu na pocetne ideje (BELAM) je 100% nezavistan sistem.
* Linije su produzene do Bloka 45 za jednu i Vidikovca za drugu liniju, sto nije ranije pominjano pre linija 4 i 5, a kod BELAMa ni tada (nije ni bilo tih linija).

Ne treba nikada prestati sa borbom za nesto jos bolje, ali ja se ne secam da je i jedna gradska uprava slusala i malo gradjane. Ovde se ipak nesto malo promenilo. Pa tako mozda dobijemo nesto sto ipak jeste metro i bulevar sa velikim platanima, a ne grancicama (mada je ovo moglo i drugacije i lepse da se resi bez ikakvog ubijanja drvoreda, ali to je vec za drugu temu).
Poenta je da neko ipak pravi kompromise i da se neke price, iako sa losim polazistem, pomeraju ka boljim resenjima. I da niko nikada nece dobiti kompletno zadovoljenje sopstvenih zelja, ali je ipak lepo da se svima izadje u susret. Svakako nece niko gledati BELAM na semaforu u bulevaru.

:pob:
 
^^
1.Teshke,slazem se,racunaj ovo kao predlog gradske vlasti,verujem da ce se grad i drzava naci negde na pola puta sto je izuzetno dobra stvar i onda da imamo srece i stvarno da pocne da se gradi.

2.U Bulevaru nece biti sadjeni platani jer su uvukli mesta sadnica na oko 2(gde nema suzenja) i oko 4-5 metara (gde ima suzenja trotoara) blize nego stare platane zgradama.Takodje po planu elektricne instalacije i za semafore idu direktno preko drveca i bice sadjeno drvece koje moze stati u te njihove kasete,znaci srednji liscari.A ostali platani kako sam razumeo ce biti svi poseceni od vuka do trga nikole pasica sledece godine.Izvinjavam se sto smorih,profesionalna deformacija :lol:

Ako niste imali prilike da vidite rad prof. Jovina iz 1982, evo prilike sada:

Ovo su linije "teškog metroa" koje opisuje (gore postovani) tekst:
metro1982.jpg
 
To od Jovina je samo 1.faza,predložena od Mrke,teshke ima ok stav treba razovarati, ali gde nam je ova druga strana kao da je nestala,Jovin i Maletin ne mogu ništa bez jakog političara koji će stati iza njih,ali Mrka ćuti,zašto? :/ ali vidimo da i Đilasova strana menja koncept,Belam je dead,a sada se koketira i sa Jovinovi planom do Vidikovca,pa Blok 45,pa nezavisan Most,koliki broj putnika na čas može da preveze? da li će biti treća šina ili pantograf ? da li će krtica raditi celim starim gradom ,jer u suprotnom kopanjem plitkih tunela donosi neviđeni haos! ovo u Bulevaru će biti kao lahor ,znači projekat na sunce znamo da ga Ineco usavršava,tek su sada i u medijima građani počeli da postavljaju pitanja.
 
Zato sto jovin i maletin trebaju da jure Mrku i da naprave pristup medijima i politicarima a ne da pice i dalje kao da je 1982 godina(nema nista lose u tome ali sada ne daje zeljene rezultate jer se sistem promenio)
 
Poslednju vest o metrou uzmite sa dosta rezerve jer je samo Tanjug objavio i nijedna druga agencija, stampani ili elektronski mediji (neracunajuci citiranje Tanjuga, kao na biz.b92.net). U originalnoj vesti nacionalne agencije se ne pominje nikakv izvor, ko stoji iza studije, niti odakle je dostavljena medijima. Jako cudna vest, buduci da su oni jedna vrlo pedantna agencija. Ne znam stvarno sta da mislim.

No, svejedno, sve raspolozive cinjenice govore da se u Beogradu uskoro nece graditi nikakav metro, te samo dzabe gulimo tastature.
 
Pa i obrnuto,Mrka treba njih da ga podržali u onome za šta se zalaže,međutim ako si primetio,s obzirom kako rekoše drugari da koketiramo s teorijama zavere,za samo nekoliko dana promena naslova od povratka iz Beča,evo rekli su da će Metro da počne da se gradi 2012,a danas u naslovu prva linija će proraditi 2013? dakle to je moguće ako krene sa radovima ili pripremom na jesen a što se uklapa s onim što ti napisa komentar baš na B92 da će se graditi od jeseni,i da li to ima neke veze s odobrenjem prve tranše Ruskog kredita,jer kako rekoše pre nove godine,Rusi će odvojiti prvih 30,$ za doradu projekta i prvu fazu, a sad se Rusi ponovo vraćaju na kredit,pa su ga u gradu dali po speedu i "dostavili" B92 projekta"Beogradskog Metroa" koga navodno ne bi trebalo da bude pre 2012,ali ga Ineco izgleda uradio u rekordnom roku za tri dana...čudno zar ne.. :/ evo i potvrde...

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju napravila projekat
Beogradski metro već za tri godine
Lana Gedošević | 08. 04. 2010. - 00:02h | Komentara: 0
28073_bgmetro4_f.jpg

Beogradski metro biće potpuno nezavistan šinski sistem od svog ostalog saobraćaja u gradu. Imaće tri linije, mreža će biti duga oko 36 kilometara sa ukupno 55 stanica, a rok za njegov kompletan završetak je 2033. godina. Prva linija metroa, od Ustaničke ulice do Zemuna mogla bi da počne sa radom tokom 2013. godine.


Metro u Beču kakav bi Beograd želeo da imaOvako stručnjaci Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda vide u perspektivi beogradski metro. Prema njihovom projektu, celokupan sistem bi u 2033. godini mogao da prevozi više od 200 miliona putnika godišnje, dok bi samo u prvoj fazi (prva linija) metroom moglo da se preveze oko 306.000 putnika dnevno.


Prva faza izgradnje metroa odnosi se na liniju od Ustaničke do Tvorničke ulice u Zemunu (L 1A) i liniju od Vukovog spomenika do Železničke stanice Novi Beograd (L 1B), koja međutim u ovoj fazi neće ići do Bloka 45, kako inače predviđa projekat. Dužina trase Linije 1 (A+B) je 15,03 kilometara i ona bi trebalo da ima ukupno 25 stanica (14 na površini i 11 podzemnih). Linija 1A i 1B će se, prema projektu, kretati jednim delom istom trasom i to od Pravnog fakulteta do Železničke stanice u Novom Beogradu, gde će se se razdvajati.



Prema procenama, u prvoj fazi ove dve linije će prevoziti oko 306.000 putnika dnevno (radni dan), odnosno oko 30.589 putnika u špicu. Projekcija je da će se sa razvojem metro sistema tokom godina povećavati i broj putnika, tako da će se 2033. godine ovim linijama godišnje prevoziti 108,7 miliona ljudi.


Projekat stručnjaka Direkcije predviđa da će vreme putovanja Liniji 1 iznositi 26 minuta, a brzina 28,2 kilometra na sat. Rastojanje između stanica na ovoj liniji je 416 metara u centru grada i 615 metara u široj gradskoj oblasti. Interval između vozova u špicu trebalo bi da bude na tri minuta. Kada su vozila u pitanju, planirane su kompozicije od dve jedinice kapaciteta 300 putnika, a njihov ukupan broj za prvu fazu bio bi 46 (jedno košta 2,97 miliona evra). Ona bi trebalo da budu niskopodna, sa ventilacijom, klimom grejanjem i sistemom za informisanje putnika.


Procena je da bi izgradnja Linije 1 trajala tri godine, a celokupni troškovi iznosili bi oko 374,7 miliona evra. Najviše novca (oko 130 miliona evra) bilo bi izdvojeno za izgradnju deonica i podzemnih stanica i stajališta (170 miliona evra).
Prema ovom projektu, ukupni godišnji troškovi eksploatacije i održavanja metro sistema u prvoj fazi iznosili bi oko 9,7 miliona evra, dok bi prihodi od prodaje karata, reklama i komercijalnih aktivnosti samo u 2013. godini bili oko 23 miliona evra.

28063_metro_f.jpg

Za jasniji prikaz potrebno je kliknuti na link [+]
Osim linija 1A i 1B, beogradski metro sistem imaće još dve linije: od Slavije do Prokopa (L2) i od Hipodroma do Železničke stanice Novi Beograd (L3). Linija 2 biće duga 14,8 kilometara sa ukupno 20 stanica, dok će Linija 3 biti duga 2,43 kilometra. Vozni park na obe linije imaće ukupno 48 vozila.
Međutim, do danas je jedino izvesno da će konačna odluka o metrou biti doneta tokom leta, i da će on ići i iznad i ispod zemlje.



Sve tri linije
Linija 1 (A+B) Linija 2 Linija 3 Produžetak do Bloka 45 Ukupno
Dužina (kilometri za izgradnju) 15,03 14,82 2,43 3,78 36,07
Početak rada 2013/14 2018/20 2018/20 2014 /
Procena troškova 374,7 323,3 5,04 17,8 720,9

Napomena: iznosi su u milionima evra


Prva linija
- ima dva dela (od Ustaničke do Tvorničke i
od Vuka do Železničke stanice Novi Beograd)
- dužina 15 km
- 25 stanica (14 na, 11 pod zemljom)
- 306.000 putnika dnevno
- Od Ustaničke do Tvorničke voziće 26 minuta
- prosečna brzina 28 km na sat
- polasci na 3 minuta (u špicu)
- jedna kompozicija (dva dela) košta 2,9 miliona evra
- izgradnja košta 374 miliona evra
- godišnji troškovi održavanja 9, 7 miliona evra
- projektovatni godišnji prihodi 23 miliona evra




Karakteristike beogradskog metroa
- potpuno nezavisan
od drugog saobraćaja
- tri linije
- 36 kilometara dužine
- 55 stanica (podzemnih i nad zemljom)
- završetak 2033. godine
- godišnje će prevoziti
200 miliona putnika

www.blic rs.
 
2012":1irqen6s je napisao(la):
Pa Linija 1 se deli na A i B ,da li si mislili na Liniju Prokop-Pravni koja bi skrenula nezavisnom trasom do Trga? tako da bi iz Prokopa zapravo imali dve linije?Kako su mislili Linija 3 kompletno iznad zemlje,a Požeška tu mora da uđe u duboki tunel ili su mislili na žičaru? Nezavisan Most,pored Brankovog ili Tramvajskog?
2012 brate citaj sta pise. Linija 1A je Ustanicka-Tvornicka, a Linija 1B je Ustanicka-Blok 45. Linija 2 je Pravni-Vidikovac (preko Prokopa) a Linija 3 je NBG - BB (i kako su je opisali identicna je Liniji 3 Belama).

Zanimljivo je da ce ovim planom ako se sprovede prakticno biti ukinut tramvaj na NBG, ovakav kakav sad poznajemo (i ako ce mreza na NBG zapravo liciti najvise na denivelisani tramvaj nego na nekakav metro). Takodje ako bude ovako kako zvuci potpuno se ukida tramvajska mreza na Bulevaru - sve ide pod zemlju.

Aj sad da pogledamo datume:

Linija 1(A) 2012.-2014.
Linije 2 i 3 2018.-2020.
Linija 1B - ?

Pogledajmo sada rekonstrukciju tramvajske mreze:
- tramvajski most je rekonstruisan nedavno
- Pozeska prosle godine
- Bulevar ove godine
- Sledece godine je na redu NBG

- nabavalja se 30 CAF tramvaja

Prvo ova linija 1A nema sanse da je 2014. Ustanicka - Zemun. To ne moze da se zavrsi do tada. To ce biti linija Vuk - Zemun. Inace je Bulevar rekonstruisan 2010., zasto bi vec 2014. vadili novopostavljene sine? Relacija Vuk - Ustanicka bice na redu tek nakon 2020. Cenim da ce pozeska, bulevar i NBG mreza biti za 10tak godina ponovo u losem stanju, bice potrebna rekonstrukcija. Ali to tada su OK. Zato se prvo radi Vuk - Tvornicka gde trenutno nema sinskog saobracaja. 2018. ce profunkcionisati podzemni deo Linije 2 (do Sajma), a do 2020., taman kada bude potrebna ponovna rekonstrukcija tramvajske mreze u Pozeskoj, ce se stvar "unaprediti" u "metro". Samo ne znam gde to sve moze da stane nadzemno, stvarno mi nije jasno. Linije 1B i 3 cemo videti nakon 2020., kao i zavrsetak Linije 1, kada taman opet bude dosla na red rekonstrukcije mreze na NBG i u Bulevaru. Na NBG ce se "unaprediti" za "metro", sa Bulevara ce sine biti povadjene. Cinjenica da se najveci broj putnika prognozira za 2033. me navodi na to da cemo zavrsetak cele price zapravo videti 2025.-30., ako se odvije po planu.

U tom trenutku i tramvajski most ce opet biti zreo za radove, samo sto ce tu moci komplet da se skine tramvajska infrastruktura.
Ukinuce se linije 6, 7, 7L, 8 (koja ce voziti BB-NBG nakon zavrestka mosta na Adi), 9, 11, 12 i 13. Postavlja se i pitanje svrsishodnosti pruge u Resavskoj (koja ce verovatno isto oko 2020. biti zrela za rekonstrukciju) jer bi sluzila samo za liniju 3 (Tasmajdan - Knezevac) i uopste poenta te okretnice na Tasmajdanu bez linija 6 i 7L. Krug 2. ce biti suzen - 2 vise nece ici Bulevarom do Vuka nego ce pravo od Slavije Beogradskom kroz Starine Novaka pa na Dorcol (kao 10 danas). Takodje i linija 14 gubi smisao a i trasa 5. se menja. Reorganizacija bi mogla da izgleda ovako:

2 - Pristaniste
3 - Tas/Dorcol (ili Pristaniste) - Knezevac
4 - Omladinski st. - Knezevac (nova linija)
5 - Omladinski st. - Dorcol
10 - Banjica - Dorcol
12 - Banjica - Omladinski st. (nova linija)

Ako se u sledecih 10 godina kupi jos 15tak novih tramvaja, to uk. 45 novih. Do 2020. ce izdrzati remontovane katice i svajcarci, a posle toga ce tih 45 biti manje-vise dovoljno (mozda uz nabavku jos 20tak) da opsluzuje ono sto ce ostati od tramvajse mreze.

Dakle, cela prica se uklapa u pricu oko rekonstrukcije tramvajske mreze, sto nam moze reci da je prilicno realna.
 
Koji vrh ide po povrsini po bulevaru osim kod cvetka,ne ovo nije belam ovo je nezavistan sinski sistem :D
 
28063_metro_f.jpg

Međutim, do danas je jedino izvesno da će konačna odluka o metrou biti doneta tokom leta, i da će on ići i iznad i ispod zemlje.


Evo da ponovim sliku,L1 11 podzemnih,a na slici se lepo vidi da se površinske stanice? E sad da li je ova slika od Belama? ili je to što nam nude opet Belam? ili su sad tih svih 11 podzemnih u Starom gradu a na Nbg nadzemne? Biće da su ovaj voz nakalemili na staru sliku Belama..
 
Kazu nezavistan saobracaj,sad se plasim da ne bude na stubovima u bulevaru jer je kod cvetka pod zemljom zbog gospodara vucica,ali ukrstao bi se sa batutovom i sa trscanskom gde ce proci ump.I u dokumentima stoji da ne sme da se ukrsta BELAM sa UMP-om.
Ako su stubovi bice veselo,nadam se da nisu ali ne vidim drugo objasnjenje?
 
Пошто је прва линија БЕЛАМ-а, са све укрштањима са осталим саобраћајем, пре шест година коштала 450 милиона, онда свакако има смисла да прва линија "овога", потпуно денивелисана, независна, и генерално ма иста к'о у Бечу данас буде 375 милиона.

B.S.! Једног дана неко треба да виси због овог слуђивања грађана, заједно са својим послушницима тзв.новинарима.
 
Ovo brzanje i "dostavljanje" članaka novinarima,meni deluje kao panično,toliko nebuloza,grešaka,kontradikcije,frljanje s cenom i datumom i rokovima,kao da će Mrka da im iskoči ko vampir sa Jovinoin/Maletin projektom i sa sve Rusima umarširati Bulevarom teškim vozilom sa krticom na njemu.. i posle svega što napisaše stoji zaključak u poslednjoj rečenici u članku iz Blica..;
Međutim, do danas je jedino izvesno da će konačna odluka o metrou biti doneta tokom leta, i da će on ići i iznad i ispod zemlje.
 
Moram da priznam da je ova kratka L3 linija, koja samo spaja linije L1 i L2 jedna od, IMHO, bezveznijih ideja od mnogih koje se mogu pročitati na ovoj temi. Jasno je da treba spojiti metroom Banovo Brdo i Novi Beograd ali valjda su mogli da smisle nešto pametnije od ovog rešenja, kojem je, kanda glavni racional "pa imamo šine na mostu preko Ade, šteta je da se bace..." :kafa:
 
Ovo je skroz nejasno, podzemna kod Cvetka samo ali nigde druge na Bulevaru (zvuci skroz nelogicno), takodje stanice Sredacka i Batutova, one nisu predvidjene Belamom, niti imaju nekakvog smisla ako su to duze kompozicije koje idu brze od trenutnih tramvaja . Od Batutove do Liona ima celih 280 m.
 
ACR":2sf6dim2 je napisao(la):
Moram da priznam da je ova kratka L3 linija, koja samo spaja linije L1 i L2 jedna od, IMHO, bezveznijih ideja od mnogih koje se mogu pročitati na ovoj temi. Jasno je da treba spojiti metroom Banovo Brdo i Novi Beograd ali valjda su mogli da smisle nešto pametnije od ovog rešenja, kojem je, kanda glavni racional "pa imamo šine na mostu preko Ade, šteta je da se bace..." :kafa:
Takodje i vrlo "interesantan" predlog da 1B ide samo do Vuka, umesto do Ustanicke kao 1A, i ako je Blok 45 - Ustanicka trenutna trasa 7ice.
 
hazard":2womxqwd je napisao(la):
Ovo je skroz nejasno, podzemna kod Cvetka samo ali nigde druge na Bulevaru (zvuci skroz nelogicno), takodje stanice Sredacka i Batutova, one nisu predvidjene Belamom, niti imaju nekakvog smisla ako su to duze kompozicije koje idu brze od trenutnih tramvaja . Od Batutove do Liona ima celih 280 m.
Ako pogledas to su identicne pozicije stanica tramvaja na bulevaru koje ce biti posle zavrsetka rekonstrukcije,dakle nece morati da ih prave ponovo,jedino nema podzemne stanice kod trscanske gde je ukrstanje sa ump-om,verovatno ce tu samo da ide pod zemlju privremeno to jest da bude denivelisana raskrsnica.

xm28ad.jpg


Stanica sredacka

bds8c4.jpg


Batutova

24mrdwo.jpg
 
Vrh