Pa i obrnuto,Mrka treba njih da ga podržali u onome za šta se zalaže,međutim ako si primetio,s obzirom kako rekoše drugari da koketiramo s teorijama zavere,za samo nekoliko dana promena naslova od povratka iz Beča,evo rekli su da će Metro da počne da se gradi 2012,a danas u naslovu prva linija će proraditi 2013? dakle to je moguće ako krene sa radovima ili pripremom na jesen a što se uklapa s onim što ti napisa komentar baš na B92 da će se graditi od jeseni,i da li to ima neke veze s odobrenjem prve tranše Ruskog kredita,jer kako rekoše pre nove godine,Rusi će odvojiti prvih 30,$ za doradu projekta i prvu fazu, a sad se Rusi ponovo vraćaju na kredit,pa su ga u gradu dali po speedu i "dostavili" B92 projekta"Beogradskog Metroa" koga navodno ne bi trebalo da bude pre 2012,ali ga Ineco izgleda uradio u rekordnom roku za tri dana...čudno zar ne.. :/ evo i potvrde...
Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju napravila projekat
Beogradski metro već za tri godine Lana Gedošević | 08. 04. 2010. - 00:02h | Komentara: 0
Beogradski metro biće potpuno nezavistan šinski sistem od svog ostalog saobraćaja u gradu. Imaće tri linije, mreža će biti duga oko 36 kilometara sa ukupno 55 stanica, a rok za njegov kompletan završetak je 2033. godina. Prva linija metroa, od Ustaničke ulice do Zemuna mogla bi da počne sa radom tokom 2013. godine.
Metro u Beču kakav bi Beograd želeo da imaOvako stručnjaci Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda vide u perspektivi beogradski metro. Prema njihovom projektu, celokupan sistem bi u 2033. godini mogao da prevozi više od 200 miliona putnika godišnje, dok bi samo u prvoj fazi (prva linija) metroom moglo da se preveze oko 306.000 putnika dnevno.
Prva faza izgradnje metroa odnosi se na liniju od Ustaničke do Tvorničke ulice u Zemunu (L 1A) i liniju od Vukovog spomenika do Železničke stanice Novi Beograd (L 1B), koja međutim u ovoj fazi neće ići do Bloka 45, kako inače predviđa projekat. Dužina trase Linije 1 (A+B) je 15,03 kilometara i ona bi trebalo da ima ukupno 25 stanica (14 na površini i 11 podzemnih). Linija 1A i 1B će se, prema projektu, kretati jednim delom istom trasom i to od Pravnog fakulteta do Železničke stanice u Novom Beogradu, gde će se se razdvajati.
Prema procenama, u prvoj fazi ove dve linije će prevoziti oko 306.000 putnika dnevno (radni dan), odnosno oko 30.589 putnika u špicu. Projekcija je da će se sa razvojem metro sistema tokom godina povećavati i broj putnika, tako da će se 2033. godine ovim linijama godišnje prevoziti 108,7 miliona ljudi.
Projekat stručnjaka Direkcije predviđa da će vreme putovanja Liniji 1 iznositi 26 minuta, a brzina 28,2 kilometra na sat. Rastojanje između stanica na ovoj liniji je 416 metara u centru grada i 615 metara u široj gradskoj oblasti. Interval između vozova u špicu trebalo bi da bude na tri minuta. Kada su vozila u pitanju, planirane su kompozicije od dve jedinice kapaciteta 300 putnika, a njihov ukupan broj za prvu fazu bio bi 46 (jedno košta 2,97 miliona evra). Ona bi trebalo da budu niskopodna, sa ventilacijom, klimom grejanjem i sistemom za informisanje putnika.
Procena je da bi izgradnja Linije 1 trajala tri godine, a celokupni troškovi iznosili bi oko 374,7 miliona evra. Najviše novca (oko 130 miliona evra) bilo bi izdvojeno za izgradnju deonica i podzemnih stanica i stajališta (170 miliona evra).
Prema ovom projektu, ukupni godišnji troškovi eksploatacije i održavanja metro sistema u prvoj fazi iznosili bi oko 9,7 miliona evra, dok bi prihodi od prodaje karata, reklama i komercijalnih aktivnosti samo u 2013. godini bili oko 23 miliona evra.
Za jasniji prikaz potrebno je kliknuti na link [+]
Osim linija 1A i 1B, beogradski metro sistem imaće još dve linije: od Slavije do Prokopa (L2) i od Hipodroma do Železničke stanice Novi Beograd (L3). Linija 2 biće duga 14,8 kilometara sa ukupno 20 stanica, dok će Linija 3 biti duga 2,43 kilometra. Vozni park na obe linije imaće ukupno 48 vozila.
Međutim, do danas je jedino izvesno da će konačna odluka o metrou biti doneta tokom leta, i da će on ići i iznad i ispod zemlje.
Sve tri linije
Linija 1 (A+B) Linija 2 Linija 3 Produžetak do Bloka 45 Ukupno
Dužina (kilometri za izgradnju) 15,03 14,82 2,43 3,78 36,07
Početak rada 2013/14 2018/20 2018/20 2014 /
Procena troškova 374,7 323,3 5,04 17,8 720,9
Napomena: iznosi su u milionima evra
Prva linija
- ima dva dela (od Ustaničke do Tvorničke i
od Vuka do Železničke stanice Novi Beograd)
- dužina 15 km
- 25 stanica (14 na, 11 pod zemljom)
- 306.000 putnika dnevno
- Od Ustaničke do Tvorničke voziće 26 minuta
- prosečna brzina 28 km na sat
- polasci na 3 minuta (u špicu)
- jedna kompozicija (dva dela) košta 2,9 miliona evra
- izgradnja košta 374 miliona evra
- godišnji troškovi održavanja 9, 7 miliona evra
- projektovatni godišnji prihodi 23 miliona evra
Karakteristike beogradskog metroa
- potpuno nezavisan
od drugog saobraćaja
- tri linije
- 36 kilometara dužine
- 55 stanica (podzemnih i nad zemljom)
- završetak 2033. godine
- godišnje će prevoziti
200 miliona putnika
www.blic rs.