Šta je novo?

Metro

Ok,a li mislim da ne treba da postujemo nezvanične info. jer merilo akcije i reakcije u vezi Đilasove posete ćemo videti ili ne u vestima, uostalom koliko sam uspeo da pokupim sve info.iz članaka po medijima moj utisak je, da sve što je Đilas govorio bilo je uopšteno,ključna stvar je da će se doneti i zvanična odluka o gradnji Metroa,osniva se još jedna komisija na nivou grada sastavljena od političkih stranaka ,a tip,karakteristike,način finasiranja tek će se raspraviti,to je samo direktan poziv na razgovore untar koalicije i šire, i sam lepo kaže da ne može samo on da donese takvu odluku,ko zna možda se sve raspravi iza zatvorenih vrata otuda i nema zvanične reakcije ostalih aktera..
 
2012":2mvd92cp je napisao(la):
Srećom, ovo je samo prvoaprilska-šala-poruka aktuelnog gradonačelnika.. Beograd će početi da gradi Metro gradonačelnika Zorana Đinđića - već ove jeseni... jer, od 19. novembra 2008. kada je Nacionalni savet za infrastrukturu proglasio “Metro Beograd“ za - RAZVOJNI PROJEKAT SRBIJE - izgradnja Prve etape Metro-sistema je u nadležnosti i odgovornost adekvatnih ministarstava Srbije, i ne zavisi od samovolje gradonačelnika!
Eto lepo rekoh ja tek će da počnu pregovori unutar koalicije,a da ćemo tek čuti drugu tj.prvu stranu ;) ,u ostalom samim tim što će političke stranke biti u komisiji,je isto to što i u savetu za infrastrukturu+opzicija ,tako da mi je drago a za svaku pogrešnu odluku znaće se poimenice koje su stranke glasale,a ne čistačica ili samoupravljač iz Rakovice.. :D

@Lucifer

Mislim da nisi najbolje pogledao,Bulevar na slici je istoga tipa kao u Z.Đinđića, veliko ostrovo u sredini i po dve trake sa strane,to je bio samo model kako bi to izgledalo na terenu kao gradilište,a ne da upoređujem bilo koji grad.
Pogledao sam naravno, ta ulica na slici ima 6 puta sire ostvro od Bulevara Avnoja, i moze se uporediti samo sa "ostrvom" izmedju blokova na novom Beogradu. Poenta medjutim nije u sirini ulice vec u urbanistickom resenju i polozaju dela grada. Bulevar Avnoja je deo sistema ulica i bulevara koje su prijektovani kao reprezentativne ulice novog dela grada, dok je na becu nacrtana poslednje stanica koznakakve prigradjanstine u Becu. Ljudi treba da shvate da Novi Beograd ima urbanisticku-arhitektonsku vrednost, koja je stranim arhitektima interesantnija i vrednija spominjanja od celog starog dela Beograda. Da li ce 20 metara sirok metro prolaziti kroz Bulevar revolucije ili Bulevar Avnoja, sasvim je sve jedno - unakazavanje je i jedno i drugo.
 
Lucifer,Mislim ne kapiram te dobro,slažem se za urbanisticku-arhitektonsku vrednost Nbg, i baš zbog toga se zalažem da Metro ide ispod Bulevara,da bi površine iznad ostale slobodne,ulazi/silazi u Metro mogu samo da daju + celoj slici jer u svetu i oni postaju izraz umetnosti dizajna,a i da ga sačuvaju od budućeg zagušenja ,posebno kada se jednog dana bude završio deo koji fali a to je Menheten u bloku 26 ,proći će i kriza već jednom,e sad otvoreni iskop ili duboko bušenje to mora da daju stučnjaci mada se zna šta je jeftinije ali je tim Metro Beograd već sve to odradio; Inženjersko-arhitektonske i elektro mašinske projekte Prve etape Metro-sistema (16,4 km Metro linija; 18 Metro stanica); I to: Geotehnički radovi: 174 bušotina sa 5.462 m geoloških sondi; mrežu 48 pijezometara na terenima Novog Beograda; arhitektonska rešenja 18 Metro stanica (R 1:200); 24.000 m 2 prodajnog prostora: 2.800 parking mesta iznad Metro stanica; drumsko šinski Metro-most na poziciji Nemanjine ulice,tako da ne vidim ništa što bi svime ovim unazadilo sliku Nbg,naprotiv...stubovi,površinski tranzit po meni bi i te kako...
 
Gradonačelnik izjavio da bi izgradnja metroa mogla da počne 2012. godine
Čeka se odluka odbornika
Autor: B. R.

Izgradnja metroa mogla bi da počne 2012. godine, izjavio je sinoć gradonačelnik Beograda Dragan Đilas.


www.danas.rs

- Skupština grada bi preko leta trebalo da donese okvirnu odluku o pristupanju izgradnji metroa, onda sledi izrada glavnog projekta za koji će nam trebati oko dve godine, što znači da bi do 2012. godine Beograd mogao da počne da gradi metro. Studijom kanadske vlade razmatrane su različite opcije finansiranja, potpuna koncesija, javno i privatno partnerstvo, ali ono što je već sada jasno je da će metro, kao i sadašnji javni prevoz morati da bude subvencionisan. Ja bih želeo da oko metroa dobijemo jedan međudržavni ugovor, sa zemljom koja bi nam bila ozbiljan partner, koja ima iskustvo u izgradnji metroa, a koja bi nam ponudila najbolje uslove za njegovu izgradnju - objasnio je Đilas. Prema njegovim rečima svaki metro je specifičan.

- Beograd je brdovit, i ako se ne izabere najbolji tip metroa, onda će to strahovito poskupeti troškove. O tome kakav ćemo metro imati odluku će doneti odbornici Skupštine grada, biće formirana komisija u koju će ući predstavnici svih političkih stranaka, jer je to odluka oko koje nam treba jedinstvo, ne u političkom, već životnom smislu - naveo je Đilas.

Govoreći o budućem tipu metroa, gradonačelnik je kazao da će Beograd imati nezavistan šinski sistem.

- Ovo će biti sistem bez ukrštanja sa drumskim saobraćajem i potpuno samostalan. Moj predlog će biti da on u gradu ide ispod zemlje, a na Novom Beogradu, gde je podvodno zemljište i na šta su nas upozorili svi svetski stručnjaci bude iznad zemlje - naveo je prvi čovek grada.
 
Zanimljivo,od svih dnevnih listova vest o izgradnji Metroa kao i poseti Beču,ni jedan jedini red već tri dana nije objavila samo list "Politika".Nemci znaju nešto više ili... ;)
 
Zna se sa kime su dobri nemci a taj nema iste planove za laki metro kao nas gradonacelnik ;)
 
Biće da je to,ili neće da se blamiraju u zamazivanju očiju,oni ionako znaju šta će biti ... :cool:
 
Лепо каже Ђилас - надземни метро кошта 70 милки по км, подземни од 120 до 180 милки по км, а београдски ће коштати 60.

Озбиљна анализа :violina:
 
Zaboravio je da kaže da je 120-180 sa sve stanicama..a 60 će koštati ako ga grade Kinezi,Japanci kao u drugoj fazi u Sofiji ,Japanci su ponudili upola nižu cenu od Nemaca i dobili posao, a zna se da je prva faza najteža i da je tu potrebno iskustvo ozbiljnog partnera...uostalom ako se ide na međudržavni sporazum u aktuelnoj svetskoj situacija samo Rusi i Kinezi mogu ako žele da nam ponude povoljne kredite svi ostali će biti papreni..sem ako recimo Eu ne odreši kesu ,ali gde će pre..mnogo Evropskih gradova traži da iz Eu fondova dograđuje ili gradi drugu ili treću liniju kao Varšava..mislim da će im pre oni biti prioritet.
 
Ne budalite, bre! Novinar "Politike" akreditovan za put u Beč se razboleo neposredno pred odlazak u Austriju, što je ostavilo nedovoljno vremena da se za put akredituje neko drugi.

Ako nastavite sa teorijama zavere, ispašće da su Čečeni napali metro u Moskvi po nagovoru beogradskog "Tramvajskog lobija" kako bi Srbi dobili još jedan argument da je metro opasan :rolleyes:
 
Напрасно се разболио? Хм, нису ту чиста посла...
 
Evo i ja da potrvdim za novinara politike da ima opravdan izostanak ;)
 
Sada se upropastili igru meni i 2012,stvarno ste zlice :D

Cekamo da se republika oglasi,a i niko vise ne pominje onaj ruski kredit...
 
Hmm, :/ ako ćemo o teoriji zavere,baš je čudno što se naprasno razbolio pred put...ali da nisu preneli ni agencijsku vest tipa Tanjug,Beta...to baš miriše na nešto,,valjalo bi se dalje kopati da im ubacimo krticu a .. :D Vucko bilo je filma i ranije,verovatno nisi naleteo na taj krš..a Homer J, bomba može da explodira i u Trolejbusu kao i Tramvaju a bogme i u Busu.....da ne nabrajam.. ;)
 
Nema potrebe za krticom, 2012. Lik se jednostavno razboleo, ali ne bih bas da iznosim detalje na forumu. Uglavnom nema veze sa metroom, Djilasom, tramvajem, Rusima, Vatikanom, Svabama, Mrkom, Jovino i sl. Uostalom, tako mu i treba kad sedi na 'ladan beton :grand:

Inace, bas cudno da se do sada niko nije setio tog "terorizam argumenta", buduci da je on cesto pominjan od strane protivnika izgradnje npr. garaze u Pionirskom parku ili mosta na Adi. Za most su npr. govorili kako to sto ima pilon predstavlja laku metu za teroriste, te ako Bin Laden otme avion i zakuca se u pilon svi ce da poginu (dok bi, razume se, ako avion udari u most tipa Gazela svi preziveli :rolleyes: )
 
Ok,Homer a jel taj novinar ipak može da nam dostavi neku potvrdu lekara ili bar recepte.. :D pa ako je za utehu Beograd i ostali gradovi u regionu nisu na top listi terorista,znaju i oni da smo bombardovani pa u Arapskom svetu nas više vide kao mučenike, a ovi sa Kakavkaza ne zalaze ovamo,a i nemaju veze sa Arapima tj,druge su rase , iako imaju istu veru dok su naši domaći Balkanski extemisti isuviše narcisoidni da bi sebe rzneli u vazduh,srećom.. :cool: dok se Turci vraćaju u Srbiju da vide tamni vilajet,jer su nam mnogo odmakli u modernizaciji pa im dođemo nešto kao muzej Otomanske Imperije jer i oni ne mogu da veruju da Beograd nema teshki Metro :lol:
 
Ocekujem lekarsku potvrdu novinara ili pisem neopravdani a sobzirom da je to bilo 3 dana po recimo 5 casova da je izostao to mu dodje 15 neopravdanih,znaci dvojka iz vladanja.Bolje bi mu bilo da ima to opravdanje :lol:
 
Pricao je jovin da su 2008me imali sastanak u skupstini grada on i ostali koji su radili projekat 2000te godine i ovi za belam.Kaze da su hteli tada neki hibrid da naprave ili da ih iskoriste za paravan.Rece da je ucestvovao na jednom sastanku a da je odbio da bude na drugom.Ko zna verovatno bi ga samo iskoristili za opravadanje.
 
Linija 1, koja će biti podeljena na linije A i B, saobraćaće od Tvorničke ulice u Zemunu do Ustaničke ulice na Zvezdari i koštaće oko 375 miliona evra :blah:
 
Aj da postavimo i ceo clanak sa onog b92 linka gore

Do 2020. za metro 720 miliona evra
7. april 2010. | 18:47 | Izvor: Tanjug
Beograd -- Za izgradnju beogradskog metroa koji će u prvo vreme povezivati Zemun, Vidikovac i Zvezdaru, a kasnije i Blok 45, do 2020. biće izdvojeno oko 720 miliona evra.

Projektom "Beogradski metro", koji je dostavljen medijima, predviđeno je da građane, u prvoj fazi, prevozi 46 vozova, dok će kasnije taj broj biti povećan na 109. Za nabavku svakog biće izdvojeno po 2,9 miliona evra.

Linija 1, koja će biti podeljena na linije A i B, saobraćaće od Tvorničke ulice u Zemunu do Ustaničke ulice na Zvezdari i koštaće oko 375 miliona evra. Za izgradnju deonica, kako se navodi, biće izdvojeno 129 miliona evra, za podzemne stanice 169 miliona, za depo oko 17, a za signalizaciju i komunikacije oko 19 miliona evra. Za izgradnju nezavisnog mosta preko Save biće izdvojeno 20 miliona evra.

Linija 1, duga 13 kilometara, treba da bude završena do 2014. godine, a posle toga će početi nastavak izgradnje te linije do Bloka 45, za šta će biti izdvojeno nešto manje od 18 miliona evra.


Vozila će se, u proseku, kretati brzinom od 28,2 kilometra na sat, pa će za putovanje od prve do poslednje stanice biti potrebno 26 minuta. Budućim putnicima od Ustaničke ulice do Trga Republike biće potrebno 12 minuta, a od Vukovog spomenika do Tvorničke ulice u Zemunu 17 minuta.


Za izgradnju Linije 2, koja će saobraćati od Pravnog fakulteta u Bulevaru kralja Aleksandra, preko Banovog Brda do naselja Vidikovac, biće izdvojeno 323 miliona evra. Predviđeno je ta linija proradi između 2018. i 2020. godine.

Linija 3 povezaće linije 1 i 2, od Novog Beograda do Banovog Brda, preko mosta na Adi Ciganliji. Za njenu izgradnju će biti izdvojeno pet miliona evra. Predviđeno vreme za početak funkcionisanja je između 2018. do 2020. godine.

Trasa prve i druge linije metroa ići će i ispod i iznad površine zemlje - sedam, odnosno osam kilometara, dok će Linija 3 čitavom dužinom ići iznad zemlje. Procena je da će se 2013. godine metroom prevesti 92 miliona putnika, a 2021. godine 194 miliona, dok se 2033. predvidja 200 miliona putnika na godišnjem nivou.
Sta je zapravo ovo? BELAM, samo potpuno denivelisan? Klasicni metro nema sanse da je za te pare.

Dalje, brzina. Metro iz 1976. predvidja srednju brzinu od 39,47 km/h. Ovde imamo 28,2 km/h. Dakle nije klasicni, "teski" metro. Vozila su tramvajska.

Dalje cifre za relaciju Ustanicka - Tvornicka (vreme putovanja):
Autobus: 36 minuta (bez velike guzve)
Metro (1976.): 20 minuta
Belam: 29 minuta

Ovde imamo 26 minuta sto je 3 minuta krace u odnosu na Belam: znaci opet, vozila su kao za Belam (tramvajska), a razlika u brzini je ta sto se u ovom predlogu voz ne bi zaustavljao na semaforima na Bulevaru (i/ili na NBG). Inace, da je izgradjen Belam, kakav je kod nas saobracaj, verovatno bi bilo i duze od tih 29 minuta.

Most: 20 miliona evra?? Prvi je zakljucak da to ne moze da bude metro-drumski most a la Jovin (sto bi zapravo bilo najkorisnije, 2 muve jednim udarcem), jer je cena suvise mala. Dalje, pitanje je da li moze za 20 miliona evra da se izgradi samo uski most za sinsko vozilo? Meni ta mala cifra smrdi previse na ono kalemljenje uz Brankov most.

Trase linija: Nisu nigde tacno predstavljene, ali ono sto se spominje smrdi na trase Belama: linija preko mosta na Adi koja spaja Banovo Brdo i NBG; stanica Trg Republike na liniji Ustanicka - Tvornicka; linija 2 koja se zavrsava kod Pravnog fakulteta.

Podzemne/nadzemne deonice: kako je clanak napisan, ispada da ce 7 od 13 kilometara Linije 1 biti pod zemljom; dakle vecina. Ako predpostavimo da ce sve na NBG ici iznad zemlje, ispada da ce sve u starom delu grada ici ispod zemlje.


Dakle, ovo lici na modifikovani Belam, tj. Belam sa sledecim razlikama/dodacima:
1) 100% nezavisna trasa (ne pise nigde u clanku tacno tako, ali je Djilas to ponovio X puta)
2) Najverovatnije bez nadzemnih deonica po Bulevaru
3) Nejasan status mosta
4) Nesto produzena Linija 2 (?)
5) Krak do Bloka 45.
 
wlvbpu.jpg
 
Vrh