Šta je novo?

Metro

sada se kao prva linija pominje zemun - vukov spomenik, a ne zemun - ustanička :rolleyes:
 
Zapravo tako i stoji u studiji belama,4 godine za to+2 godine dok odrade vuk do ustanicke.
 
Beta


Đilas: Beograd bi 2012. mogao da počne izgradnju metroa
Beograd bi 2012. godine mogao da počne izgradnju metroa, izjavio je danas gradonačelnik Beograda Dragan Đilas.

Đilas je gostujući na televiziji B92 rekao da će Beograd imati nezavisni šinski sistem koji se neće ukrštati sa tramvajskim saobraćajem.

"Naša ideja je da Skupština grada preko leta donese jednu okvirnu odluku oko toga da mi zaista i definitivno pristupamo metrou", kazao je gradonačelnik Beograda.

On je rekao da će biti formirana i komisija koja će se baviti izgradnjom metroa, a cilj je da se oko takve odluke postigne što veće jedinstvo.

"Moj predlog je da pokušamo da napravimo neki međudržavni ugovor da dobijemo jednu ozbiljnu državu koja bi sama bila partner, koja ima iskustva u izgradnji metroa. A koja će to biti... pa, ona koja nam ponudi nabolje uslove za izgradnju", kazao je Đilas.

www.press on line.
 
Đilas: Samo nezavisni šinski sistem
1. april 2010. | 17:43 | Izvor: B92
Beograd -- Beograd bi 2012. godine mogao da počne izgradnju metroa, izjavio je za B92 gradonačelnik Beograda Dragan Đilas.


Dragan Đilas prilikom posete Beču (Tanjug)
Đilas je gostujući u Vestima TV B92 rekao da bi Beograd trebalo da dobije potpuno nezavisni šinski sistem koji se, iako bi imao i podzemne i nadzemne deonice, ne bi ukrštao sa drumskim i tramvajskim saobraćajem.


"Naša ideja je da Skupština grada preko leta donese jednu okvirnu odluku oko toga da mi zaista i definitivno pristupamo metrou", kazao je gradonačelnik Beograda.

On je rekao da će biti formirana i komisija koja će se baviti izgradnjom metroa, a cilj je da se oko takve odluke postigne što veće jedinstvo.

Više o planovima za beogradski metro čitajte u našoj rubrici Biz.

Možete pogledati gostovanje Dragana Đilasa u Vestima TV B92, gde je, pored izgradnje metroa, pričao i o rekonstrukciji mosta ''Gazela'' i toku izgradnje mosta na špicu Ade Ciganlije:
www.b92 rs.
 
E sada me pitajte odakle sam znao za 2012...u..pa to sam ja.. ;)..nego..jel ovo sigurna vest,danas 1.Aprilllliiii :lool:
 
Ljudi, ne znam sta da kazem, lepo je to se Djilas odlucio za 100% nezavisni sinski sistem ali...videt cemo. Necu jos da se radujem.
Btw, pregledao sam sve planove, sudije i ideje (nadam se sve) koji su se odnosili na metro, od onih pre rata do zadnjeg, bilo je svakakvih i u proseku vise-manje svi su predlagali tri osnovna pravca:
Zemun-Zvezdara
Banovo Brdo (Vidikovac)-Karaburma
Vozdovac-Centar, kasnije Blokovi
 
E izgleda da će se debata untar kolaicije tek rasplamsati,jer Dilas predloži novu komisiju,izgleda da se malo zaboravio za nacionalni savet za infrastrukturu,jer kada krene da se pominje nadležnost ajoj... :o i još nešto primetio sam da je za Nbg rekao da će ići na stubove ,jer bi ostalo bilo katastrofa,e sad ja sam razgovarao sa inžinjerom Trudbenika koji je radio na Vuku,kaže za Nbg je najaracionalnije i građevinski raditi plitki tunel u otvorenom iskopu,duž Bulevara Đinđića,cena za stubove ne bi ništa bila jeftinija.
 
Vidi nemam ništa protiv, ako su vozovi visokokapacitni(kao napajanje Beovozom), ima puno Metro sistema po svetu sa pantografom a to znači i tunele iste širine kao za Beovoz ,što će omogućitit lakše povezivanje sa gradskom železnicom,ali to sa usponom i padom nema u ovom slučaju mnogo veze,nije to tramvaj koji treba da se penje na B.Brdo,zna se... ajde da govorimo za stari deo grada,koliko će biti prosečna dubina tunela koliki pad prema Terazijskoj terasi i Prokopu,e sad s obzirom da bi Đilas hteo potez Pravni-Slavija, ne znam kako će da se usklade sa Mrkonjićem i Skupština -Slavija,jer već opet vidimo da su razlike ostale na relaciji stari-novi projekat,te očekujem dalju radikalizaciju... :rolleyes: a bilo bi lepo ako budemo u prilici da diskutujemo o pojedinostima,ali se plašim da koncept laki-teški je baš teško prevazići, i tu je ključno pitanje ,hoće li tim tunelima juriti tramvaji ili vozovi..ali Hvala Bogu kad smo odmakli od stajnja po semaforima.. :kafa:
 
Četvrtak, 01. april 2010.

Gradonačelnik Đilas: Beograd će imati nezavistan sistem metroa
1385258_Djilas_s.jpg


Dragan Đilas, gradonačelnik Beograda gostujući danas u „Vestima B92” rekao je da je put u Beč bio neophodan jer je postojala potreba da ljudi koji će sutra odlučivati o metrou, stručnjaci i preko 20 novinara koji će pisati o toj temi na licu mesta vide kako ovaj sistem funkcioniše. Beč je odabran zbog toga što tamo postoji veoma dobro uređen sistem javnog saobraćaja i što nam je taj grad u dva navrata poslao deset svojih eksperata koji su napravili nezavisnu studiju, rekao je gradonačelnik Đilas.

– Svaki metro je specifičan, Beograd je brdovit, i ako se ne izabere najbolji tip metroa, onda će to strahovito poskupeti troškove. O tome kakav ćemo metro imati odluku će doneti odbornici Skupštine grada, biće formirana komisija u koju će ući predstavnici svih političkih stranaka, jer je to odluka oko koje nam treba jedinstvo, ne u političkom, već životnom smislu – rekao je Đilas.

Govoreći o budućem tipu metroa, gradonačelnik je kazao da će Beograd imati nezavistan šinski sistem.

– Ovo će biti sistem bez ukrštanja sa drumskim saobraćajem i potpuno samostalan. Moj predlog će biti da on u gradu ide ispod zemlje, a na Novom Beogradu, gde je podvodno zemljište i na šta su nas upozorili svi svetski stručnjaci bude iznad zemlje. Skupština grada bi preko leta trebalo da donese okvirnu odluku o pristupanju izgradnji metroa, onda sledi izrada glavnog projekta za koji će nam trebati oko dve godine, što znači da bi do 2012. godine Beograd mogao da počne da gradi metro. Studijom kanadske vlade razmatrane su različite opcije finansiranja, potpuna koncesija, javno i privatno partnerstvo, ali ono što je već sada jasno je da će metro, kao i sadašnji javni prevoz morati da bude subvencionisan. Ja bih želeo da oko metroa dobijemo jedan međudržavni ugovor, sa zemljom koja bi nam bila ozbiljan partner, koja ima iskustvo u izgradnji metroa, a koja bi nam ponudila najbolje uslove za njegovu izgradnju – rekao je Dragan Đilas.

Govoreći o poboljšanju saobraćaja u gradu, gradonačelnik je rekao da će ono biti vidljivo kada bude bio završen novi most na Adi Ciganliji, zaživi gradska železnica, kada budemo pri kraju izgradnje mosta Zemun-Borča i kada država završi obilaznicu. Sa uvođenjem metroa, možemo reći da će saobraćaj biti relativno normalan, jer svaki grad na svetu ima problem sa saobraćajem i nigde situacija po tom pitanju nije idealna, kaže gradonačelnik Đilas.

On je podsetio da je do sada urađeno mnogo posla oko mosta na Adi Ciganliji. Petlja na Carevoj ćupriji se završava, potom će se raditi u Radničkoj, Jurija Gagarina i praviće se bulevar do Tošinog bunara.

– Prva faza pristupnih saobraćajnica će biti gotova do kraja sledeće godine, kada i most, a onda će se nastaviti dalje, širiće se Rakovički bulevar, praviće se bolji uspon na Požešku ulicu i raditi svi drugi poslovi jer se grad stalno razvija – rekao je gradonačelnik Đilas.
Izvor: BEO Info

I sa zvanicnog sajta grada Beograda...
 
Hi, teshke! Ovo da će svi predstavnici stranaka ući u komisiju pozdravljam, i ko još? E to će biti interesantno što se stručnjaka tiče.. :kafa:
 
Vec sam postavljao ove slikice, ali evo jos jednom, posto je sada opet aktuelno....''tramvaj'' Bombardier na liniji U6, unutrasnjost.

Kapacitet je 57 mesta za sedenje i 136 za stajanje po vagonu, garniture se sastoje od 4 (van spica 3) vagona sto znaci ukupno ca. 770 mesta po garnituri.

No da se razumemo, to kako izgledaju ovi vagoni, brzina i kapacitet je stvar Beca i njegovih potreba....u Bgu moze biti nesto sasvim drugo, po meni je najvaznija stavka to da je sistem NEZAVISTAN.

05.jpg


07.jpg


07.jpg



i jedno poredjenje po kriterijumu kapaciteta ... dole ispod je slika novog tipa voza koji vozi na svim ostalim linijama i njegov kapacitet je 260 sedecih i 618 stajacih mesta. ( ukupno neznatno vise od U6, ca. 100 mesta )

i jedna slikica:

02.jpg
 
2012":1nhtcxqf je napisao(la):
Vidi nemam ništa protiv, ako su vozovi visokokapacitni(kao napajanje Beovozom), ima puno Metro sistema po svetu sa pantografom a to znači i tunele iste širine kao za Beovoz ,što će omogućitit lakše povezivanje sa gradskom železnicom,ali to sa usponom i padom nema u ovom slučaju mnogo veze,nije to tramvaj koji treba da se penje na B.Brdo,zna se
Metro sa kontaktnim vodom savladava znatno bolje i vece uspone, bio bi od koristi. Sto se tice povezivanja metroa sa gradskom zelezicom, jesam za ali svako da ima svoje koloseke. Metor i gradska zeleznica imaju drugacije napone.
 
10d39a3266c1.jpg
211383.jpg

NBG na stubove ili? Privremeno rešenje za Bulevar :)
00Untitled-1.jpg

Tuneli Ump i za Metro?
0_19764_a4fec770_-1-XL.jpg

Da li bi ovo naružilo Bulevar Đinđića ili tunel je bolje rešenje?
 
KAKO FUNCIONIŠE METRO U BEČU
Na bečkom iskustvu graditi beogradski metro

Lana Gedošević | 02. 04. 2010. - 00:02h | Komentara: 3
Iako je Beograd daleko od sistema gradskog prevoza kakav postoji u Beču, čini se da je posetom gradskih vlasti austrijskoj prestonici konačno stavljena tačka na višegodišnju raspravu o tome koja je vrsta metroa potrebna Beogradu. Suština je da će on biti potpuno nezavistan šinski sistem, i da će ići i iznad i ispod zemlje.


Vozovi u špicu idu na tri minuta, a u večernjim satima najviše na 7,5 minuta
S obzirom na broj stanovnika i konfiguraciju terena koji su najsličniji Beogradu, bečka iskustva u organizaciji gradskog saobraćaja, uključujući i metro, mogla bi da budu ako ne rešenje koje treba “prepisati”, onda bar dobri predlozi kako prestonicu koliko-toliko rasteretiti saobraćajnih gužvi. Delegacija Grada Beograda imala je priliku da se upozna kako funkcioniše metro u ovom gradu, a o njegovim vrstama, prednostima, cenama i kapacitetima govorili su saobraćajni stručnjaci iz preduzeća “Bečke linije”.

Bečki metro sistem ima pet linija, ukupne dužine oko 70 kilometara, i one su potpuno nezavisne od ostalog saobraćaja, što je ujedno jedna od njihovih najvećih prednosti. Iako u gradu postoji takozvani teški metro, Beč je osamdesetih godina iskoristio i postojeće tramvajske linije koje danas predstavljaju laki šinski metro.
- U pitanju je linija U6 koja je izgrađena na već postojećem sistemu lake železnice. Za razliku od tramvaja, ova železnica je potpuno odvojena od drugog saobraćaja, a vozovi koji na njoj saobraćaju podsećaju na tramvaje. Ukupna dužina linije U6 je 17,4 kilometra, ima 24 stanice, a razdaljina od početka do kraja linije prelazi se za 34 minuta. Najveća brzina je od 60 do 80 kilometara na sat. U špicu vozovi idu na tri minuta, a u večernjim satima najviše na 7,5 minuta - objašnjava Tomas Ricer iz “Bečkih linija”.


Bečki metro je kombinacija lakog i teškog metroa

Prema njegovim rečima, na ovoj liniji se godišnje preveze 118,6 miliona putnika a dnevno, u špicu, oko 35.000 putnika na sat.
- Prednosti ove vrste metroa su manji su troškovi za razvoj depoa i snabdevanja strujom. Vozovi su lakši od onih koji se koriste za takozvani teški metro, sa manjim radijusom savladavaju krivine, a prilagodljiviji su i na promene dubine trase pod zemljom - kaže Ricer, istakavši da se danas koriste isključivo niskopodna vozila koja nesmetano mogu da koriste i osobe sa invaliditetom.
Da izgradnja metroa ne može da bude samo gradski projekat svedoče i Bečlije, gde se izgradnja finansira i iz državnih fondova (50 odsto) ali i iz budžeta Grada Beča (50 odsto), a za svaku etapu zaključuju se posebni ugovori.

- Godišnje se u proseku za nastavak izgradnje metroa izdvoji od 200 do 300 miliona evra, a dnevno bečki metro zameni oko milion i po vožnji automobilom. Prosečna razdaljina između stanica je oko 750 metara. Za izgradnju jedne deonice, uključujući svu neophodnu infrastrukturi na samoj stanici i oko nje potrebno je oko 70 miliona evra, ako se ona nalazi iznad zemlje, odnosno od 120 do 180 miliona evra ako ide ispod zemlje. Gornji iznosi odnose se na centar grada gde su neophodna brojna ispitivanja i istraživanja - kaže rukovodilac projekta izgradnje metro linije U2 Verner Silvand istakavši da je, kada su u pitanju vreme i troškovi, bolje je raditi iznad nego ispod zemlje.
Prema njegovim rečima, izgradnja jedne deonice iznad zemlje u proseku traje oko četiri godine, a ispod oko pet godina.

- Najveća prednost metroa na liniji U2 u odnosu na tramvaje i autobuse je u tome što će za dve trećine skratiti do sada potrebno vreme da se dođe do centra grada - kaže Silvand.
Za potrebe širenja deonice metro linije U2 u završnoj fazi su izgradnje potpuno novih stanica, kao i mosta sa pilonom preko Dunava, kojim će prolaziti samo metro. Ova deonica duga 5,5 kilometara trebalo bi da bude puštena u rad u oktobru ove godine.

Odluka na leto
Prilikom posete Beču, gradonačelnik Dragan Đilas najavio je da bi tokom leta konačno trebalo da bude odlučeno kakav će se metro graditi u Beogradu, kao i da je najvažnije da to bude potpuno nezavistan sistem od ostalog ostalog saobraćaja. Po donošenju te odluke, počela bi izrada projekta i priprema za radove, i taj posao bi potrajao dve godine, dok bi izgradnja metro mreže, ukupne dužine oko 30 kilometara, trebalo da traje 10 godina. Prema procenama, izgradnja metroa po kilometru koštaće oko 60 miliona evra, a plan je da prva linija bude izgrađena od Zemuna do Vukovog spomenika (13 kilometara). Za izgradnju metroa u prestonici neophodna je pomoć Republike.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/183486/Na-beckom-iskustvu-graditi-beogradski-metro
 
c_605_1.jpg

c_607_2.jpg

3692292208_7ddf088c31_o.jpg

E ovaj U6 je za Beograd...;)
gallery_10_51_236557.jpg

gallery_10_51_160592.jpg

Evo primera,u toku izgradnje na Nbg se gotovo uopšte ne bi remetio saobraćaj
 
Brana strikes again,dobar mu je i zakljucak koji je identican kao nasem dragom 2012ci :kk:

Đilas: Izgradnja metroa od 2012.
Zašto Beograd mora da gradi Metro a ne Tramvaj, potrebno je znati: da se prevoz ljudi u milionskom gradu može trajno da reši - isključivo izgradnjom Metro-sistema a ne izgradnjom tramvaja, novih gradskih magistrala i rekonstrukcijom postojeđih ulica (ovo je aksiom definisan u Evropi pre 50 godina); da Metro počinje da se gradi i gradi se dok se gradi Grad (London je počeo 1864. i gradi ga i danas); da se realizuju optimalna građevinska rešenja a ne ona koja su jeftinija.
Potrebno je znati i sledeće: da je tokom deset godina (1972-1982), multidisciplinarni tim - uradio Generalno rešenje Metro-sistema za dvomilionski Beograd (74 km Metro linija; 86 Metro stanica) koje obezbeđuje “srednje vreme putovanja” do 30 minuta za 80% stanovnika; i Inženjersko-arhitektonske i elektro mašinske projekte Prve etape Metro-sistema (16,4 km Metro linija; 18 Metro stanica); I to: Geotehnički radovi: 174 bušotina sa 5.462 m geoloških sondi; mrežu 48 pijezometara na terenima Novog Beograda; arhitektonska rešenja 18 Metro stanica (R 1:200); 24.000 m 2 prodajnog prostora: 2.800 parking mesta iznad Metro stanica; drumsko šinski Metro-most na poziciji Nemanjine ulice; “GOŠA”: projektni uslovi za beogradski Metro voz; Prof. Dr. RUPERT SCHICKL (projektant Bečkog Metroa): projekat tehnološke šeme Metro mreže; PREDMER I PREDRAČUN - na osnovu: arhitektonskih i građevinskih rešenja (R -1: 200 ); PRVA ETAPA: 1,2 milijarde evra (50% donacije EU; 30% krediti - garantuje država, vraća Beograd; 20% deo poreza na benzin na području grada i prodaje zemljišta), tokom osam godina izgradnje.
Ovi projekti su, po nalogu gradonačelnika Zorana Đinđića ažurirani 1997-2000... ali ih je, 2000. tadašnji predsednik IO grada, Nenad Bogdanović - proglasio za nepostojeće!!! - i, odlučio se za “Tramvaj španskih prijatelja” od Ustaničke do Tvorničke!.. Aktuelni gradonačelnik je, oktobra 2009. potpisao ugovor za kupovinu 30 španskih tramvaja, a novembra 2009. dao je nalog Zelenilu Beograd, da poseku 430 zdravih platana! (urbo-zločinački poduhvat, do danas neviđen na tlu Evrope), e da bi, sredinom Bulevara kralja Aleksndra počela izgradnja tramvajskih koloseka za „španske tramvaje“!.. Danas, 1. aprila 2010. On nas obaveštava da će formirati Komisiju, sastavljenu od predstavnika političkih stranaka (zato ih je vodio u Beč) koja će glasanjem odlučiti - koji će se „kažem metro – mislim španski tramvaj“ - graditi od 2012.
Srećom, ovo je samo prvoaprilska-šala-poruka aktuelnog gradonačelnika.. Beograd će početi da gradi Metro gradonačelnika Zorana Đinđića - već ove jeseni... jer, od 19. novembra 2008. kada je Nacionalni savet za infrastrukturu proglasio “Metro Beograd“ za - RAZVOJNI PROJEKAT SRBIJE - izgradnja Prve etape Metro-sistema je u nadležnosti i odgovornost adekvatnih ministarstava Srbije, i ne zavisi od samovolje gradonačelnika!
Branislav Jovin, rukovodilac projekta „Metro Beograd“, 1973-1982 i 1986-2000.
(Brana, 2. april 2010 11:37)
 
2012":2l6gu520 je napisao(la):
77969798/gallery_10_51_236557.jpg[/url]
http://fot.com.ru/uploads/1177969798/gallery_10_51_160592.jpg
Evo primera,u toku izgradnje na Nbg se gotovo uopšte ne bi remetio saobraćaj
To su potpuno neuporedive stvari. Novi Beograd je kompaktno gradsko naselje sa otvorenim blokovima, a ovo su naselja tipa Petlovog brda, u kome postoje ulice, blokovi i oko i izmedju njih hektari i hektari neiskoriscenog prostora.
 
Srećom, ovo je samo prvoaprilska-šala-poruka aktuelnog gradonačelnika.. Beograd će početi da gradi Metro gradonačelnika Zorana Đinđića - već ove jeseni... jer, od 19. novembra 2008. kada je Nacionalni savet za infrastrukturu proglasio “Metro Beograd“ za - RAZVOJNI PROJEKAT SRBIJE - izgradnja Prve etape Metro-sistema je u nadležnosti i odgovornost adekvatnih ministarstava Srbije, i ne zavisi od samovolje gradonačelnika!
Eto lepo rekoh ja tek će da počnu pregovori unutar koalicije,a da ćemo tek čuti drugu tj.prvu stranu ;) ,u ostalom samim tim što će političke stranke biti u komisiji,je isto to što i u savetu za infrastrukturu+opzicija ,tako da mi je drago a za svaku pogrešnu odluku znaće se poimenice koje su stranke glasale,a ne čistačica ili samoupravljač iz Rakovice.. :D

@Lucifer

Mislim da nisi najbolje pogledao,Bulevar na slici je istoga tipa kao u Z.Đinđića, veliko ostrovo u sredini i po dve trake sa strane,to je bio samo model kako bi to izgledalo na terenu kao gradilište,a ne da upoređujem bilo koji grad.
 
Znaci Grad je zauzeo pozicije i cekaju se pregovori sa savetom za infrastrukturu i ostalima,svidja mi se kako se razvija situacija.

Rad singidunuma sa SSC-a.

11487327.png
 
Vucko a gde si pronašao tu Jovinovu izjavu,jel se to danas glasnuo? Zaista mi zvuči optimistično i samouvereno da će se na jesen graditi teški a ne 2012.. :rolleyes: a tim čudnije da se Mrka ne javlja nema baš nikakve izjave ili reakcije...
 
na b92 komentarima,sve sto sam preneo je odatle,potpisuje se kao brana pa overi kad postuje na vesti o metrou.

Ne znam sta da mislim,iskljucicu mozak sto se ovoga tice.
 
Vrh