Šta je novo?

Metro

To je teski metro U6, a "Sonderzug" znaci "Posebni voz" ali to pise kao kod nasa kada pise "Za Garazu" na tramvajima... Nesto kao vanredna voznja, na primer kada obucavaju nove vozace itd...
 
hazard":1ops7ymj je napisao(la):
Na kraju meni se cini sa U6 nije nezavisni tramvaj zato sto Bec nije imao para, nego zato sto je procenjeno da ne postoji dovoljan kapacitet na toj liniji za klasican metro. Mozda gresim, ali tako mi se nekako cini. A kod nas tu pricu opravdavaju parama, a ne kapacitetom...
:o Koliko se ja sećam od mog boravka tamo U6 je jedna od starijih linija :grand: To je zapravo bio StadtBahn, kasnije nazvan U6, na toj liniji se mogu videti jako stare i veleletne stanice kao što je Alser Strasse i ostale. Linija je potpuno nezavisna, a iskren da budem meni se ta linija više dopada od svih ostalih podzemnih, upravo što je većim svojim delom iznad zemlje. Vidiš sunce, nebo.... :lol: U ostalim se osećaš kao krtica :laugh:
 
Kad ce vise prestati sa tom glupom pricom kako je odluka o vrsti metroa strucna, a ne polticka odluka. Stalno se kriju iza struke. Odluka o tome da li ce srednje vreme putovanja u Beogradu od kuce do radnog mesta biti sat vremena (sada), oko sat vremena (laki metro) ili pola sata (teski metro prema Jovinovoj semi), nije nikakva strucna, vec politicka odluka - odluka o tome koliko jedna zajednica zeli da zrtvuje, gde zeli da se zaduzi i koliko dugorocno zeli da gleda. Smanjem srednjeg vremena putovanja sa sata na pola sata dobija se na milion svakodnevno aktivnih sugradjana, milion sati slobodnog (radnog) vremena, sto je dnevni ucinak koji ostvare 100 000 radnika koji rade po deset sati.
 
Da, i ja sam jedno milion puta napisao da je U6 linija 100% nezavisna, postavljao slike, opise vozova tak da se necu ponavljati...mogu reci da se meni licno, kao nekom ko koristi tu liniju gotovo svakog dana, ona dopada vise od ostalih, bas zato sto je nadzemna i moze se videti grad, zato sto prelazi preko Dunava i iz jos nekih razloga koji nemaju puno veze sa tehnickim karakteristikama tipa kapacitet putnika, treca sina itd.

Mene cudi samo kako ovi novinari rade i prenose svakojake vesti....U6 Linija nije nova, novost je to da je samo transformisana i prosirena pre 30-ak godina. Centralni deo linije postoji jos od 1898 (!!!) godine, kada je uz Becki 'Pojas' krenuo Gradskivoz (da tako prevedem sa nemackog). U sustini, da ne pisem ceo istorijat, tek se 70-ih godina proslog veka, kada je pocela ekspanzija ostalih linija metroa, pocelo razmiljati o postavljanju gradskog voza na stubove i nezavisnu trasu koja je i produzena na jug i preko Dunava na sever.

Tako je nastala U6, nesto malo drugacije koncipirana linija od ostalih koja preseca grad pravcem jug sever i funkcionise odlicno jer se super uklapa u citav sistem prevoza u gradu.
Sto se efikasnosti ove linije tice, ima tu mnogo cega sto bi se moglo reci. Jedno je sigurno....a to je da je citav sistem prevoza u Becu odlicno koncipiran, na ovoj a ni na drugim linijama nema vecih guzvi a kamoli haosa sto zavisi od citavog sistema a ne pojedinacne linije. U Beogradu koji je svakodnevno u saobracajnom kolapsu, gde je slabo sta organizovano, koji nema nijednu liniju metroa a pri tom ima i 3 puta manje linija tramvaja od Beca recimo, tesko da bi bilo kakva linija koju bi oni za par godina napravili funkcionisala bez guzvi i haosa.

Ja cu izneti jedno zapazanje kojim cu i argumentovati ono sto zelim kao zakljucak da navedem:

U Becu se trenutno gradi severni krak linije U2 koji se preci do kraja ove godine na severnu obalu Dunava. Verovatno su vec zavrsili grube radove, premostili Dunav i sad su ostale samo finese...deo do Stadiona je zavrsen 2008. godine i otvoren pred Evropsko fudbalsko prvenstvo. Pa se ja pitam, zasto niko, ali bas niko pa ni sam Djilas nije ni u jednom momentu pomenuo tu liniju ili je mozda i obisao jer se ona bas sada gradi kao sto rekoh i po meni predstvalja odlican primer linije teskog metroa koja je u razvoju i kao takva je ganz nova. Ako se vec misle i dvoume izmedju lakog i teskog metroa, zasto dakle obilazi samo liniju U6 i o nju uzima kao model za Bg?

Iz toga se nekako sam namece zakljucak da Beograd ne bira izmedju lakog i teskog metroa, vec iskljucivo izmedju lakog i nikakvog.

Zasto, kako, ima li ili nema para, nije pitanje za mene ili za nas i jedna je potpuno druga tema...ali kako rece jedan forumas gore, ako se ne prihvati ovo sto se nudi i sto je uslovno receno ideja, ostace se bez icega, kao i 70-ih godina iz ko zna kog razloga i kao i svaki put kad se planiralo pa nista od toga nije uradjeno.
U tom kontekstu je po meni bolje bilo da su otisli cak i u Sofiju pa da vide od tog grada slicnog profila Bgu kako oni to rade, pre svega mislim finansijski....jer da se razumemo, moze on ici u Bec ili nek ide i u Pariz, Berlin, gde god na zapad...divice se lepim metroima ali ce mu biti jasno da sa beogradskim budzetom i ostalim finansijskim a i ljudskim kapacitetima tako nesto sada u Bgu nazalost nije izvodljivo.
Uostalom, ne znam ni cemu te dramaticna iskljucivost kao da je metro nesto sto ce se sada (za 10 godina izgraditi) i time je sve zavrseno...propast sveta. Bas suprotno...to je sistem, koji se razvija i ide dalje kroz prostor vremenom, pa ce stoga biti jos linija, lakih, teskih ili svemirskih (dok bg stigne da ih gradi) videcemo.
 
Pa jest sve što si rekao,klasičan Metro je axiom koji se ne dokazuje,,to se u svetu podrazumeva,a posebno ako se zadužujuemo bar da znamo za šta,pa eto barem bi smo rešili problem,ionako su Beograđane 70'ih očešali za 200 mil$ za samodoprinos,e sad bih podržao uvođenje takse od 200-400 din za ulazak u centar,pa taksu za tranzit,ako bi neko hteo mimo obilaznice,i mali dodatak prilikom kupovine karata i mesečnih markica za Metro,recimo 100-200.din da se oduzima za gradnju i razvoj Metroa,isto taksu za novopridošle prilko prijave boravka ili prebivališta eh,setiću se još po nešto..
 
Komentari branislava jovina na vest o metrou na b92

Ovo je mail koji sam 20. marta 2010. poslao Đilasu i Antiću kada sam čuo da idu u Beč...

ZA GRADONAČELNIKA BEOGRADA
VEST - Gradonačelnik Jagodine “Palma” vodio je četrdeset Poljoprivrednih proizvođača u Beč - da “vide farme i gazdinstva” austrijskih Poljoprivrednika...Gradonačelnik Beograda, očigledno, po ugledu na “Palmu”, namerava da vodi četrdesetočlanu delegaciju Beograda u Beč - da “vide bečki Metro”... i da posle toga “utvrdimo konačan izgled beogradskog Metroa” (D.Đ.“Novosti”)...

GRADONAČELNIČE BEOGRADA... veoma sam zabrinut da Vi - posle detaljnih iformacija o Planskoj i Projektnoj dokumentaciji beogradskog Metroa, koju Vam je Akademija arhitekture dostavila tokom prošle dve godine – još uvek smatrate da su: vagoni, vozne garniture, pogonski motori, način napajanja strujom (percepcija mašinskog inženjera)... i kako izgleda - nešto što se zove “Metro”!!!

GRADONAČELNIČE BEOGRADA... nije mi teško da Vam ponovo, po ko zna koji put, ponovim: METRO je SISTEM - integracija svih vidova saobraćaja u gradu (gradska železnica, tramvaj, trolejbus, autobus, automobilski, mirujući i pešački saobraćaj) - koji obezbeđuje “srednje vreme putovanja” do 30 minuta za 80% stanovnika grada... Ne može da se ode u Beč i vidi kako izgleda Metro-sistem... Bečlije - Metro-sistem - osećaju po svom NOVČANIKU i ČASOVNIKU - jer im obezbeđuje višestruko jeftiniji i u minut tačan prevoz do radnih mesta – od prevoza automobilom i plaćanja 10 evra za sat parkiranja u Centralnoj zoni... Umesto da Vas brinu novčanici Beograđana, Vi ste, zbog brige da im ne “padne neka grana na glavu”, dali nalog da se poseče 43(1) potpuno zdrava platana!...

NA KRAJU... ne postoji ni jedan razuman i opravdan razlog da četrdesetočlanu delegaciju vodite u Beč... dovoljno je da im pokažete – Inženjersko-arhitektonske i elektro-mašinske projekte Prve funkcionalne etape Metro-sistema Beograda - to je ona velika - KNJIGA 03 - koju sam Vam pre dve godine, 5. marta 2008, dao u kafiću u ulici Stahinjića Bana... Posebno im pokažite - stranicu 2 - gde su navedeni saradnici na projektu, gde piše: PROJEKTBIRO - Prof. Dr. RUPERT SCHICKL - WIEN... Profesor je poznat stručnoj javnosti Evrope, po tome što je - PROJEKTANT BEČKOG METROA...

Branislav Jovin, rukovodilac projekta “Metro Beograd” - 1973-1982. i 1997-2000.

O finansiranju Beogradskog Metroa u sledecem javljanju
(Brana, 30. mart 2010 19:40)

O BEOGRADSKOM METROU - Skupština grada je 16 godina (1967-1982) organizovala i finansirala plansku i projektnu dokumentaciju Beograda sa Metro-sistemom... 1972-1977. - usvojenje GUP Beograda sa Metro-sistemom (74 km metro linija sa 86 metro stanisa), koji će obezbediti srednje vreme putovanja do 30 minuta za 80% stanovnika (ovo je danas aksiom)... 1982. - završeni su inženjersko-arhitektonski i elektro-mašinski projekti Prve etape Metro-sistema - 16,4 km metro linija; 18 metro stanica; 1,2 milijarda evra, tokom osam godina izgradnje... Projekti su po nalogu gradonačnika Zorana Đinđiča - ažurirana 1997-2000...
A onda, 2000. predsednik IO grada, Nenad Bogdanović, umesto Prve etape Metro-sistema – odlučio se za „Ttramvaj španskih prijatelja“ i tramvajsku liniju Ustanička – Tvornička u Zemunu... 2008. - Dragana Đilasa nisu birali Beograđani na izborima, njega je predsednik DS imenovao za gradonačelnika Beograda, sa „partijskim zadatkom“ da realizuje projekte prethodnog gradonačelnika... On to vrlo zdušno radi: iako je Nacionalni savet za infrastrukturu – 19. novembra 2008. proglasio Prvu etapu Beogradskog Metroa za RAZVOJNI PROJEKAT SRBIJE – On je neposredno pred dolazak predsednika Rusije (20. oktobar 2009) odbio Ruski kredit za Metro (pola milijarde dolara), jer „španski prijatelji“ Predsednika IO Grada (2000-2004) - traže još dve godine (pored pet prošlih) da završe dokumentaciju Tramvajske linije Ustanička-Tvornička... Novembra 2009. potpisao je ugovor za kupovinu 30 španskih tramvaja... i dao nalog Zelenilu Beograd, da poseku 431. zdrava platane, e da bi, sredinom Bulevara kralja Aleksndra počela izgradnja tramvajskih koloseka za „španske tramvaje“... Put u Beč, da se navodno „vidi“ kako izgleda „metro“ - je očajnički pokušaj DS da se gradi Metro Zorana Đinđića...to je nastavak zamajavanja Beograđana koje deset godina vrlo uspešno sprovode „gradski čelnici“...

O IZGRADNJI I FINANSIRANJU METROA – Metro počinje da se gradi i gradi se sve dok se gradi Grad (London je počeo 1864. i gradi ga i danas)... U svim glavnim gradovima Sveta - izgradnju Prve etape Metro-sistema podržala je država, tako će biti i u Beogradu... Građevinske radove obavljaće naše firme... Od 1,2 milijarde evra – 50% su donacije Evropske zajednice (kao za Atiniski Metro 1989)... 30% su krediti (država će garantovati, a Beograd vraćati) za kupovinu onoga što Srbija nema – metro-vozovi, mašine za kopanje tumela, liftovi, eskalatori, elektro-mašinsku opremu i računarsku tehnologiju... 20% obezbediće grad od prodaje građevinskog zemljišta (FSI - 1: 6-12 u zoni metro stanica)... poreza na maloprodaju, i dela poreza na benzi na administrativnom području Beograda... Nastavak izgradnje, posle Prve etape je isključiva odgovornost grada... tako je u svim gradovima Sveta tako će biti i u Beogradu..
Branislav Jovin,rukovodilac projekta „Metro Beograd“, 1973-1982 i 1986-2000
(Brana, 30. mart 2010 23:00)

Na kraju teksta O BEOGRADSKOM METROU(Brana,30.mart 2010.23:00)mojom greškom izostavljen je jedan deo rečenice, koja glasi: put u Beč je deo "manipulacije" aktuelnog gradonačelnika da, umeto Metro-sistema gradonačelnika Zorana Đinđića, gradi "tramvajski-metro" prethodnog gradonačelnika...
(Brana, 31. mart 2010 09:04)
 
Moje zapazanje je sledece:

Ukoliko bi zamislili tramvajsku liniju 7, potpuno iste trase, sa istim brojem stanica, a da je potpuno denivelisana, celu trasu bi obican tramvaj prelazio za pola sata!
Sto znaci da apsolutno nije vazno da li je teski ili laki, ako je denivelisan!
 
To su samo detalji velikog projekta,tako da ne može da se sudi o tome da li je Meto dobar ili loš ili jeste/nije Metro,jer Stf ako bi cela trasa 7. bila denivelisana ,a zašto bi išao tramvaj umesto visokokapacitmog voza? Recimo u vreme špica,jutarnjeg,podnevnog,kiše,zimi...ljudi ne bi mogli da uđu u taj tramvaj,već bi se na stanicama stvarale gužve,a ljudi izlazili izgužvani i izubijani..a također tramvaj vozi jako sporo,tako da to što kažeš sa kraja na kraj tramvajem za 30 min nije moguće već, samoMetro vozovima koji ubrzavaju manje od 1 sek...tako kaže nauka.. :kafa: uostalom denivelisanje se koristi samo za neke posebne deonice u sklopu Metro sistema, a primarni je tunel,most,dok se posebno rade ukopi(dijafragma) ili ograđene površinske deonice,najsvežiji primer u Sofiji gde su i te deonice natkrivene staklom...
21310746274bb29e02e97dd954318125_extreme.jpg

Na mapi Ministrastva se lepo vide dve linije koje će se graditi,prva do Vuka,a odatle se preseda na tramvaj..
 
Pa isao bi tramvaj jer manje trosi struje a to je vazno za ekologiju kako On kaze.Nego jel to na mrkinoj mapi ona budzevina sa brankovim mostom koliko vidim? :(
 
Ako dobro vidim poziciju,to je Metro most pored Tramvajskog.. :rolleyes: a po tom planu što sam i predpostavljao,odabrali su da grade prvo dve linije ,Zemun- Vuk i Kalemegdan-Prokop,što je racionalnije od samo Zemun -Ustanička,a što nam objašnjava Bulevar i trenutno izmeštanje tramvajskih šina na sredinu,jer očekuju da duže vreme neće sa neće produžavati tunel Vuk-Ustanička,tj do druge faze.a ovaj plan govovi da će u starom gradu gotovo ceo sistem biti podzeman s izuzetkom dve kraće deonice,Prokop-Klinički centar (iznad auto puta),i Senjak-Požeška(pored Hipodroma) tu možda bude otvoreni prokop(dijafragma),Enigma za sada ostaje Nbg.
 
Pa i logicno je da se metro prvo gradi tamo gde tramvaja nema, jer tramvajska mreza mora da se rekonstruise tj. ne moze da ceka metro.

Naravno i dalje mislim da od svega nece biti nista, ni U6, ni Belam, ni metro, a pravo da vam kazem i po pitanju nekog boljeg funkcionisanja Beovoza sam takodje skeptican.
 
Ja ipak jesam,jer su i sami se uverili da grad sve dublje i dublje tone u saobraćajni haos i infarkt,a naseljavanje se suprotno ranijim očekivanjima nastavlja,u ostalom razvoja mora biti u to nema sumnje..a samimi tim što je najvaljena odluka skupštine grada o gradnji je epohalna stvar,decenije su trebale da prođu da bi se došlo do toga,a samim tim i tome prilagođen urb.plan. ali imam utisak da je i mnogima promakla još jedna stvar za rzliku od Belama,zauzet je čvrst stav da će sistem biti potpuno nezavisan po meni je to ipak krupan iskorak koji daje vetar u leđa klasičnom Metrou,pa ako bi uprostili stvar ostaje nam da se izborimo iz tu visokokapacitnost
 
Beč dograđuje metro već 40 godina
Delegacija Beograda na čelu sa gradonačelnikom Draganom Đilasom i predsednikom Skupštine grada Aleksandrom Antićem koja boravi u poseti Beču obišla je mrežu i tek izgrađenu infrastrukturu, kao i fabriku u kojoj se sklapaju garnuture metroa.

Zamenica gradonačelnika Beča Renate Brauner, povodom posete delegacije Beograda Beču, rekla je da je to što je Beograd izabrao baš ovaj grad da bi pogledao opcije za izgradnju metroa veliko priznanje za glavni grad Austrije.
- To što je Beograd zainteresovan da pogleda dugi niz godina isprobani koncept metroa i tekuću izgradnju mreže je odlikovanje za naš grad i gradskog prevoznika "Viner linien" - istakla je Brauner
Ona je podsetila da Beč ima iskustvo od više od 40 godina u izgradnji metroa.
- Tokom izgradnje mreže metroa u poslednjih 40 godina su u više navrata na potpuno novim metodama rešeni kompleksni tehnički problemi - ukazala je Brauner.
Bečki gradski prevoz "Viner linien" dnevno prevozi 2,2 miliona putnika, i u ovom gradu se ponajviše koriste sredstva javnog prevoza. Glavni deo "Viner linien" predstavlja metro, koji trenutno sa pet linija, sa 95 stanica, i dužine mreže od 75 kilometara povezuje gotovo sve delove grada. Još ove godine će linija "U2" biti produžena za šest stanica, a u okviru dalje izgradnje metroa do 2019. planirano je da se ova linija proširi za još sedam stanica u pravcu severa i juga. Na kraju te četiri faze izgradnje mreže metro će imati 110 stanica i mreža će biti duga oko 90 kilometara.

http://www.pressonline.rs/sr/vesti/beograd/story/109677/Beč+dograđuje+metro+već+40+godina.html
 
@ hazard Nisam zaboravio kapacitet, mislim da je mali procenat ljudi koji idu 7. od Ustanicke do bloka45. Ljudi ulaze i izlaze, a dupla katica je dovoljan kapacitet.

@ 2012. Pogresno si me razumeo, nisam ulazio u neke duboke studije, vec sam samo hteo reci da ukoliko je sistem denivelisan, odnosno nezavistan, apsolutno je svejedno da li je laki ili teski metro. Mada kapiram da tuneli moraju kroz centar, jer nema mesta ni za sta drugo, ali gde god je moguce, moze i jeftinija varijanta.

Sve u svemu, mnogo isticete kapacitet, a ja sam svojim razmisljanjem dosao do sledeceg: Ukoliko bi 7 sa postojecom brzinom i kapacitetom, odnosno katicama, bila denivelisana, kapacitet bi apsolutno bio vise nego dovoljan, jer kada u sadasnjem stanju, katicu uhvate dva semafora i jedan car koji se uparkirava na Bulevaru, ona vec kasni par minuta, sto znaci i vise ljudi na sl. stanici. I to onda ide lancano, a da ne zaboravimo pakao koji posinje na Savskom trgu i zavrsava se kod Sava centra.

Nisam predlozio da se 7 denivelise, vec sam pokusao da pokazem kako MOZDA Beogradu i ne treba teski metro, vec samo funkcionalan nezavisni sistem.

Sto se tice predloga o linijama, mislim da cemo tako da sprcamo pare ni na sta!!!! Kalis-Prokop i Zemun-Vuk!!! Kao sto rece jedan forumas, poenta metroa je da omoguci ljudima sa oboda grada da brzo stizu do centra i samim tim oslobode tramvaje i trole za komunikaciju unutar uzeg centra grada, a ne da metro povezuje siri centar. Pa najpotrebnija je linija od Vidikovca do Vuka, ili barem BB-Vuk! A oni ce da sprcaju milione u Kalis-Prokop! I koji moj je linija Zemun-Ustanicka osakacena i postala Zemun-Vuk? Opet forsiranje ravnicarskih opstina?
 
stf, poenta metroa nije da samo preuzme kapacitet recimo linije 7 (ako gledamo metro vezu ustanicka - blok 45 koja bi planovima trebalo da postoji samo ne kao direktna linija vec sa presedanjem negde kod Arene) vec mnogo vise od toga.

Pod jedan, trebalo bi da preuzme jedan deo saobracaja koji trenutno ide automobilima (istrazivanja u drugim velikim gradovima govore da pomeranje samo nekih 5-10% ukupnih dnevnih putovanja iz automobila u javni prevoz donosi poprilicno rasterecenje saobracaja). Pod dva, trebalo bi da preuzme i masu putnika koji trenutno idu drugim linijama. Npr. sa autobuskih linija koje trenutno idu trasama paralelno 7icom. Poenta je da se GSP rekonfigurise tako da je glavno sredstvo za putovanje s jednog kraja grada na drugi metro, a da autobuske linije onda sluze da bi skupljale ljude za metro i odvozile ljude od metro stanica tamo gde metroa nema. Dakle ne mozemo samo da gledamo koliko ima putnika u 7ici pa da time zakljucimo treba li nam sistem visokog kapaciteta. Prosto, ako bi imao metro gde bi bar 2-3 linije prelazile reku onda vise ne bi postojale autobuske linije koje voze od Zvezdare do Bezanije npr.

I da, naravno da je osnovna stvar da sistem bude nezavisan. No, kao sto rekoh, u praksi je pokazano da je za gradove beogradskog tipa metro za tako nesto najbolje resenje.
 
+Zaboravlja se jos jedna cinjenica,linija 7mice jeste opterecena a dok se izgradi metro bio on laki,teski,sovjetski ili marsovski povecace se opterecenje od vuka do ustanicke jer se neverovatno puno zgrada pravi uz bulevar izmedju bulevara i dimitrija tucovica,takodje i sa druge strane bulevara ka crvenom krstu i juznom bulevaru.Takodje mirijevo trenutno ima 100 000 stanovnika a imace i jos vise.Takodje planirano je prosirenje ulice mite ruzica da bi sav saobracaj isao iz mirijeva na bulevar,a dok kao ideja postoji da se spoji raskrsnica Bulevara i Ustanicke sa Mirijevom tunelom(nece biti skoro ali kada se uradi za 10-15 godina to ce biti ogromna navala na Bulevar.

Ne verujem da laki metro pa cak bio i nezavistan bi mogao to da zadovolji sto se tice kapaciteta.
 
Не кажем да сам у праву, али након речи ове Аустријанке ми се чини да би можда сваку линију требало посебно планирати, како у погледу трасе (што је нормално), тако и у погледу врсте шинског система. Ако се возила већ не пребацују с линије на линију, можда би могла М1 линија од Вука до Земуна да буде тешки метро, као и М2 од Дорћола до Видиковца. Али, ако број путника не захтева више, да М3 од Новог Београда до Бановог Брда буде јефтинији ЛРТ (равница на Новом Београду, мост на Ади итд). Можда лупам, али чини ми се да време које долази (али и пример Беча) дозвољава да се не заробимо само у једном решењу.

Иначе, морам да приметим да пример бечке линије У6 не кореспондира са упорним тврдњама појединих форумаша да су ЛРТ возила капацитетом и брзином само трамваји на независној траси: четири састављена вагона који јуре брзином од 80 километара на сат дефинитивно нису трамвај.
 
sizife, na U6 voze tramvajska vozila. Jeste da ih je vise, a brzina ne znaci da nije tramvaj. Moderna tramvajska vozila mogu bez problema da razviju brzinu 60-80 km/h. Uostalom pogledaj moju diskusiju sa Sinisom na nekoj od prethodnih strana.
 
Dziggy napiso na SSC

sad je na B92 Djilas u vestima bio gost, rekao je da ce se graditi na NBG nadzemno , eventualno na stubovima, u gradu podzemno i ono sto je glavno je da je izricito rekao da nece biti ukrstanja sa saobracajem, te da ce sistem biti potpuno nezavisan , odnosno metro!

Hvala Bogu, spasosmo se BELAMA!
 
Đilas je gostovao u vestima b92 danas. Tema je bila metro, poseta Beču... Posle svega, "njegova ideja" je da će šinski sistem koji se bude gradio biti potpuno nezavisan celom svojom trasom. U centru grada će ići pod zemljom, a na Novom Beogradu će biti izdignut na stubove ili će biti izvršena denivelacija. Naime, "stručnjaci iz Beča" su savetovali da se "ne igramo" sa kopanjem po močvarnom tlu na NBG-u. Pominjao je i neke cifre, 60-80 M€ je kilometar nadzemne, a oko 120M€ kilometar podzemne trase.

Nigde nije hteo da kaže koji će tip metroa biti (laki/teški), već je rekao nešto u fazonu da će to biti nezavisan metro sistem koji će odgovarati potrebama beograda...

Bilo je priče i oko saobraćajnog kolapsa u BGu, pa je izjavio da će krajem sledeće godine situacija biti malo bolja završetkom mosta preko ade, da će se dodatno popraviti izgradnjom mosta zemun-borča, ali da je, parafraziram, jedino pravo rešenje izgradnja metroa.

Voditeljka je pitala za pristupne petlje za most, Đilas se tu nešto nakakio o design&bild tehnologiji, tako da tu ništa novo.

To sam zapamtio, a ako izađe klip na b92, videćemo koliko me sećanje dobro služi :D

Iz cele ove priče, možda i ispadne nešto dobro na kraju... U principu, slažem se sa Sizifom, možda bi bilo najbolje svaku liniju projektovati prema potrebama...

Wille, možeš da odahneš, ništa od belama :)


EDIT: Vučko je bio brži :)
 
Đilas: Izgradnja metroa od 2012.
1. april 2010. | 17:10 | Izvor: B92, Beta, Tanjug
Beograd -- Beograd bi 2012. godine mogao da počne izgradnju metroa, uz neki ozbiljan međudržavni ugovor, kaže za B92 gradonačelnik Beograda Dragan Đilas.



Đilas je rekao da će Beograd imati nezavisni šinski sistem koji se neće ukrštati sa tramvajskim saobraćajem. "Naša ideja je da Skupština grada preko leta donese jednu okvirnu odluku oko toga da mi zaista i definitivno pristupamo metrou", kazao je gradonačelnik Beograda.

On je rekao da će biti formirana i komisija koja će se baviti izgradnjom metroa, a cilj je da se oko takve odluke postigne što veće jedinstvo. "Moj predlog je da pokušamo da napravimo neki međudržavni ugovor da dobijemo jednu ozbiljnu državu koja bi sama bila partner, koja ima iskustva u izgradnji metroa. A koja će to biti... Pa, ona koja nam ponudi nabolje uslove za izgradnju", kazao je Đilas.

Podsetimo, gradonačelnik Beograda je nedavno u Beču rekao da nije plan da se izgradi samo jedna linija metroa već da se toku izgradnje prve, krene i u izgradnju ostalih. Plan je da prva linija bude izgrađena od Zemuna do centra, a da posle prve, počne izgradnja i ostalih, pre svega iz centra grada, preko Prokopa, Banovog brda, do Vidikovca. On je kazao da su procene da će izgradnja metroa ukupne dužine 30 kilometara trajati 10 godina.

Gradonačelnik Beograda je dodao i da smatra opravdanom posetu gradu Beču, u kojoj se delagacija skupštine grada, ali i odbornici, stručnjaci i novinari upoznala sa metroom u tom gredu. On je istakao da je poseta koštala milion dinara, dok će stranke predstavnika odborničkih grupa platiti njihove troškove puta.

"Grad Beč je izabaran kao primer, jer ima savršeno razvijen sistem saobraćaja, i čije iskustvo može da nam pomogne da izaberemo najbolji sistem metroa", naveo je Đilas.

Prema njegovim rečima, Beograd je specifičan, "jer ima puno brda i dolina i ako ne izaberemo najbolji tip tog šinskog prevoza može znatno da poskupi naše troškove". Đilas je podsetio da je Beč kilometar nadzemnog metroa koštao oko 70 miliona evra, a podzemnog od 120 do 180 miliona evra, što su, kako je istakao, ogromna sredstva.

Đilas je naglasio da su za izgradnju potrebna ulaganja Republike i grada, jer ne postoji ni jedan grad u svetu koji sam može da finasnira metro i dodao da je za izgradnju prve linije, od Zemuna do Vukovog spomenika (13 kilometara), potrebno četiri godine.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=04&dd=01&nav_id=421862
 
Vrh