Šta je novo?

Metro

Pa ja ne mislim tako,ovo jeste pokušaj na sec,ali kao što rekoh, DSS je izrazila neslaganje,a SPS te treba da se izjasni,jer Mrkonjić je tu, a još Savet za Infrastrukturu tek treba da se glasne,nema odluke bez državmog vrha,iza garancije za kredit,koncesiju,mora da stane država, e sad ako je Mrkonnjić popustio neka mu je na čast, ali ne možemo da sudimo unapred tek treba da vidimo odjek ove posete..a verovatno će ga biti...mada lično mislim da svi iz vlasti prave procenu,da li pred izbore za nešto od toga može da se presece vrpca i jedino ih to interesuje,nažalost... :o

bgd-metro.jpg

Ozloglašeni U6!
 
Zasto, o zaboga zasto, je U6 "ozloglasen!?. Da li nam to drug forumas 2012 prenosi na osnovu svog osmogodisnjeg boravka u Becu, gde je doticnom linijom, svako jutro, ispijajuci vrelu Starbaks moku iz kartonske case, isao na posao? Sumnjam.

Ako resenje tipa U6 radi posao, zasto bi onda to bio problem za Beograd!? Da mi neko sad, u ovom momentu, na potpis ponudi papir kojim mi garantuje da cu za najkasnije za pet godina da se od Ustanicke do Zemuna vozim sinskim vozilom, koje se tacno, brzo i precizno krece stoprocentno nezavisnom trasom, odmah bih stavio paraf na isti, i to "Tony Wilson/Joy division style"....

A ko je dao mandat DS-u da odlucuje o tipu metroa? Pa, rekao bih gradjani na izborima. Kao da 2004. nismo znali za kakav se tip metroa zalaze ta stranka. Cak uzevsi i to u obzir, verujem da nijedno relevantno istrazivanje javnog mnjenja ne bi pokazalo da su se gradjani pri odluci na lokalnim izborima rukovodili tipom metroa koje partije i kandidati nude.

No, i dalje stojim iza toga da se to nece desiti, jer u Beogradu metro (iliti nezavisni sinski sistem) nije na dnevnom redu. Odgovor na pitanje "zasto je to tako" se moze vec naslutiti u prethodnom pasusu (onima kojima nije do zagonetki - mislim na onaj deo gde tvrdim da se apsolutna vecina pri odluci na izborima nije rukovodila tipom metroa, cak i da za vecinu biraca metro nije urgentno pitanje). Samim tim, vlast ima ugodnu poziciju da o metrou ne mora intezivno da razmislja, vec da to pitanje povremeno plasira kroz medije kao trivijalnost koja bi doprinela generalnom stvaranju utiska da se Beograd razvija u centar jugoistocne Evrope i sl.

A cinjenice, drugarice i drugovi, govore nesto sasvim drugo, a to je da je Srbija siromasna zemlja. A kako sad to Srbija siromasna, kad su nas uciteljice lepo ucile u skoli kako su Srbi najstariji narod, kako je Vojvodina zitnica Evrope, kako je Beograd jedini grad na dve reke u citavoj galaksiji, kako smo toliko bogati resursima da cak i kad suncobran zabodes u zemlju naletis na neku vrednu rudu.... E pa, zao mi je sto vas razocaravam, ali lagali su nas. A kad si mali, laze te uciteljica, te kad porastes lazu te politicari. Sustina je ista, prodaju ti pricu kako je Srbija neotkriveni raj na zemlji, koja se eto sticajem nekih ne bas toliko srecnih (ali, pri tom, naravno, istorijski nuznih) okolnosti trenutno nasla u malim problemima, te, logicno, da su dati prodavci magle bas ti pravi ljudi koji ce ovaploditi sav taj neiskoriscen potencijal rodne nam grude.

Onaj ko uspe da se izvuce iz "Platonove pecine" i privikne se na dnevnu svetlost, videce ubrzo da Slovenija (ne treba ici dalje) kojoj smo na koncu proteklog veka vesto prognozirali da ce da umre od gladi danas ima mnogostruko veci BDP od Srbije, te da slovenacki minimalac iznosi pet srpskih, a slican je odnos i prosecnih zarada. Uzimam tu drzavu kao referencu, buduci da smo, je li, nekada bili deo jedne drzave, a danas, ta bivsa jugoslovenska republika (koja da vas podsetim broji tek nesto vise stanovinaka nego grad Beograd) u Srbiji gradi fabrike, otvara trgovinske lance, prodaje nam svoje sporete, frizidere, keramiku, cak i je*******eni parizer, a jedina stvar koju mi njima (bezuspesno) pokusavamo da uvalimo je tajkunski soping mol.

Ne, nisam zavidan - ja njima ljudima cestitam. I da, ova prica ima neku poentu - a to je da nemamo pare, a za metro, verovali vi ili ne, su potrebne pare, i to dosta para. Cak i da nam neko te pare pozajmi, to nam nece dati zato sto nas voli, zato sto misli da pravimo dobru rakiju i jos bolje cevape, zato sto su nam braca, vec zato sto ce zeleti da im te pare vratimo, s kamatom razume se, i po mogucstvu, dodatnim benefitom za njih.

Merilo mogucnosti jedne zemlje je novcanik njenog gradjanina. Izgradnja metroa u Beogradu ne razlikuje se mnogo od mog tavana. I moj tavan, kao i nas voljeni grad, ima strasan potencijal. Godinama zvrji prazan i neiskoriscen, produvava, prokisnjava, kote mi se golubovi i misevi na njemu. Hteo sam ja tu svasta da napravim - sobu za chill, mini teretanu, garsonjericu.... - ali eto, nije mi se dalo. Svaki prliv kinte u kucu je otisao na neplacene racune za struju, na registraciju kola, na drva za ogrev, na zimnicu, na svinjsku polutku za 29. novembar....

I sad znam da mnogi misle, "Evo ga Homer opet s*re, j*bo ga Djilas da ga j*bo, on ne zeli razvoj grada, on ne zeli da Beograd postane Njujork Balkana itd.". Ali to ti niko ne poklanja, za to moras sam svaki dan da radis ili da jednostavno (less likely) nadjes naftu u dvoristu. Mislim da mnogi nisu svesni koliko je tesko u Srbiji zaraditi novac, mnogi forumasi ovde su u tim godinama da im je najveca briga da li ce kresnuti Micu kod Pere na zurci sledece nedelje... Mnogi zaboravljaju, ili se jednostavno ne secaju, da je ova zemlja pre 10 godina bombardovana, da su se namirnice ne tako davno kupovale iz gepeka, a benzin tocio iz plasticnih flasa...

Za zemlju koja 400km autoputa gradi 40 godina, obilaznicu oko Beograda 20 godina, jednu zeleznicku stanicu 30 godina, bilo kakav metro bio bi astronomski uspeh i revolucionarni korak napred....
 
Homere, uz duzno postovanje, mislim da preterujes. Mislim, o onom delu gde nema para. I zemlje i gradovi kojima bas ne cvetaju ruze ekonomski imaju metro ili ga grade (eto npr. toliko spominjana Sofija koja je btw pocela da gradi metro kada je bila daaaleeekooo iza Beograda a Bugarska daleko iza Srbije/Jugoslavije).

Problem nije u kolicini para nego u raspodeli istih. Da iskoristim tvoju metaforu o tavanu, mi ovde govorimo ne o nekome ko apsolutno nema para da sredi tavan, nego koji pare koje bi mogao da iskoristi da sredi tavan potrosi na dva letovanja. Dakle jeste, nema para i za letovanje i za tavan, ali bi mogao da sredi tavan ako bi se preskocilo koje letovanje. Onda je pitanje da li treba to uraditi? Ako je u pitanju pravljenje samo mini-saune (dodatan luksuz) onda je to potpuno slobodan izbor, ako je u pitanju dodatna soba jer troje dece ne mogu da zive u jednom sobicku koji trenutno postoji, onda je izbor jasan. A Beograd je upravo u ovoj drugoj situaciji kada je pitanju saobracaj, tj. metro.

Nije problem da u Beogradu - ili u Srbiji - za nesto generalno para nema, nego na sta se pare trose. Ja bi pozvao svakoga ko misli da je Srbija mnogo siromasna i da zbog toga ne moze da iznese neke kapitalne projekte poput metroa da pogleda budzet republike i na sta se sve pare trose. Da pogleda koliko para odlazi na plate administraciji koja je duplo veca nego sto treba na bude (na skoro svim nivoima), kakvi se sve NIPovski projekti finansiraju i gde se sve sipaju pare sa ciljem kupovanja glasova. Mislim jbt Srbija je drzava koja ozbiljno razmislja o tome da subvencionise potrosacke kredite! To sto mi ne mozemo 20 godina da zavrsimo obilaznicu i 400 km autoputa nije zbog toga sto za to para nema, nego zato sto to nije prioritet.

Da, nema para za dobru infrastrukturu ako se prvo sve te pare potrose na raznorazne promasene projekte za kupovinu glasova. Nema para i za metro i za preveliku drzavnu/gradsku birokratiju. Nema para i za tavan i za letovanje. Nesto od svih tih stvari treba da bude prioritet. Mislim da je jasno sta treba da bude prioritet.

A da se vratimo na samo grad Beograd. Koliko ce se para skucati npr. na rekonstrukciju tramvajske mreze, koja bi dobrim delom bila nepotrebna da se gradi metro? Zar nije cinjenica i da bi uz metro trebalo manje tramvaja i autobusa? Da bi se mozda i sami autobusi manje akali jer bi bili manje optereceni? Koliko ce se para skucati u most na Adi? E da, da podsetim da je po GUPu zvanicni projekat ovog grada UMP koji ce kostati milijardu evra (koliko i prva linija metroa za depoom) i koji bi trebalo da da pravi smisao mostu na Adi? (a u onih milijardu za prvu metro liniju ulazi i most koji bi bio i za drumski saobracaj). Koliko ce para otici na nove saobracajnice, prosirenje postojecih, i generalno na odrzavanje ulica, fasada itd. zbog velikog obima automobilskog saobracaja koji bi inace bio dosta manji da postoji metro?


Dakle, nije problem nemanje para nego njihovo rasipanje. Da, u siromasnoj Srbiji (koja jeste siromasna, slazemo se, ali nije bednik) je zapravo problem rasipanje para!!! I to je cinjenica. Dalje, problem je odsustvo nekakvog strateskog razmisljanja i konsenzusa, sve se radi putem poluresenja, sve je na foru ajde da nesto zbudzimo i zbrzamo, jer naravno sve mora da bude gotovo u roku od 4 godine za sledece izbore. I onda se biraju resenja koja mogu da kao donesu privremeni ili delimicni boljitak brzo a da se onda sve zavrsi do kraja malo kasnije. I sta onda dobijemo? Dobijemo poluprofil autoputa i poluobilaznicu, i to ne zato sto nema para da se uradi pun profil ili zato sto saobracaj ne moze da ceka jos 6-12 meseci da se pun profil zavrsi, nego zato da bi se politicari slikali kako presecaju vrpcu i otvaraju "obilaznicu". A onda posle toga politicarima vise to nije interesantno, pare se potrose na neki novi projekat kupovine glasova, i nama ostane poluresenje. A onda dodje neki drugi politicar koji tu vidi svoju sansu, ali posto naravno sada je*******iga para nema, a njemu treba rezultat za sledece izbore, onda ce on to da zbudzi i skrpi tako sto ce obilaznicu zapravo da nastavi na kruzni put, da to sredi i proglasi da imamo kao neku funkcionalnu obilaznicu. I eto nama jos jednog poluresenja. I tako u krug...

I na kraju ako nikada ne dobijemo metro u Beogradu, nece biti zbog nedostatka para nego zbog nedostatke organizacione sposobnosti i nedostatka pravilnog postavljanja prioriteta.

Btw, slazem se sa tobom da su za to krivi i glasaci - jer oni nasedaju na glupave price politicara i ne kaznjavaju ih kada ovi ocito lazu. Doduse, nekad mislim i da srpski biraci jednostavno biraju najmanje loseg kandidata iz mora losih, pa je je*******iga tako kako je, ali i da nije sve na glasacima (koji ne mogu biti 100% informisani i strucni) nego i do nekakve vizije kod politicara, koja na nasu zalost kod 95% (ili vise) nasih vrlih "lidera" ne postoji.
 
hazard":yw1tlreq je napisao(la):
Homere, uz duzno postovanje, mislim da preterujes. Mislim, o onom delu gde nema para. I zemlje i gradovi kojima bas ne cvetaju ruze ekonomski imaju metro ili ga grade (eto npr. toliko spominjana Sofija koja je btw pocela da gradi metro kada je bila daaaleeekooo iza Beograda a Bugarska daleko iza Srbije/Jugoslavije).
Prijatelju moj, i Rumunija i Bugarska su i dalje daleeeeko iza Srbije, sem jedne male sitnice....one su u EU. E druze, to je debelo mazanje ociju i sebi i drugima, jer je dobro poznato da su te dve zemlje primljene u EU jer su im trebali robovi. Da mi ponude da pod istim uslovima Srbija pristupi Uniji, lepo bih im se zahvalio i rekao "Daleko vam lepa kuca".
Taj toliko pominjano metro u Sofiji, ce Bugari otplacivati pisajuci krv na dupe. Obe zemlje su na ivici bankrota, siromastvo , nezaposlenost, a pre svega korupcija ih razjeda kao kiselina, a infrastruktura im je daleko nerazvijenija od ove nase.
 
I Srbija ce pisajuci krv na dupe svasta da otplacuje, kao da u Srbiji nije aktivan MMF, pa onaj ruski kredit, i sta sve ne...pitanje je samo na sta su potrosene pare. Mi smo od Rusa uzeli kredit od 200 miliona za tekucu potrosnju!!!

Ono sto ce Srbija jednog dana otplacivati krvnicki ce biti plate prekobrojnih drzavnih sluzbenika i politicke projekte za dobijanje izbora. Kamo srece da ce biti u stanju da otplacuje nesto konkretno i korisno...
 
Homer Jay ti definitivno imas talenat da bitne stvari srocis na jednom mestu. Pluseve ne delim ali da postovanje. Eto stoga jedan Respect!
Medjutim Hazard je potpuno u pravu. Ogromna kolicina novca u Srbiji jednostavno ispari.
Problem na ovom forumu je i taj sto bi mnogi ljudi zeleli metro jer bolje deluje (valjda je u Srbiji uvek najvaznije dobro izgledati). A realno govoreci jedino je vazno da prevoz bude kvalitetan ma kako god se on zvao.
I mozemo mi da naglabamo koliko god hocemo ali ne znamo da li bi metro tipa U6 za Beograd pio vodu. To bi mogla da pokaze jedino jedna ozbiljna studija.
I na kraju, nije poenta braniti klasicni metro i na kraju ostati bez bilo kakvog. Poenta je naci pravu meru izmedju zelja i mogucnosti.
 
Ovaj cova vec sve isplanirao :(

Đilas: Na leto odluka o tipu metroa
30. mart 2010. | 13:57 -> 15:08 | Izvor: Tanjug Beč -- Delegacija Skupštine Beograda obišla je podzemnu železnicu u Beču, s namerom da određene modele, prenese na Beograd radi unapređenja gradskog prevoza.

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas i predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić tokom obilaska sistema podzemne železnice u Beču (Tanjug)
Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas i predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić tokom obilaska sistema podzemne železnice u Beču (Tanjug)
Rukovodilac projekta izgradnje sistema podzemne železnice bečkog gradskog prevoza "Viner linien" Verner Silvand upoznao je goste iz Beograda sa istorijatom bečke podzemne železnice, navodeći da je 60-ih godina započet intenzivniji rad na realizaciji ovog projekta.

Teme
Saobraćaj

* Đelić: “Jat“ potreban Srbiji | 30. mart | 15:28
* Novi putevi od prodaje "Telekoma" | 29. mart | 18:31
* Zabrana za vozila teža od 3,5 tona | 29. mart | 17:04
* Saobraćaj u Beogradu normalizovan | 29. mart | 10:57
* Mrkonjić: Sankcije za loše izvođače | 27. mart | 20:53
* Zbog radova kolaps u Beogradu | 26. mart | 15:57
* Osiguranje za putnike "Jat" | 26. mart | 15:23
* Za vikend zatvoren Terazijski tunel | 25. mart | 17:44
* “Lufthanza“ remontuje motore “Jata“ | 25. mart | 15:09
* I večeras radovi na "Gazeli" | 25. mart | 15:00
* Prikaži više vesti iz ove teme
* Prikaži manje vesti iz ove teme
* sve vesti iz teme "Saobraćaj"

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas najavio je da bi Skupština Beograda mogla tokom leta doneti odluku o izgradnji metroa u glavnom gradu Srbije.

Đilas, koji se danas upoznao sa sistemom bečke podzemne železnice, ocenio je da austrijska prestonica ima jedan od najboljih metroa u Evropi, i da je zbog toga dolazak u glavni grad Austrije veoma koristan.

Gradonačlenik je naveo da nakon što, kako očekuje, Skupština tokom leta donese okvirnu odluku o tome kako će izgledati metro, treba da se "krene u izradu glavnog projekta, a u roku od dve godine da počne izgradnja prve linije beogradskog metroa".

Kako je istakao, plan nije da bude izgrađena samo jedna linija metroa od Zemuna do centra, već da posle prve, počne izgradnja i ostalih, pre svega iz centra grada, preko Prokopa, Banovog brda, do Vidikovca.

Đilas je dodao da bi mreža metroa trebalo da bude duga oko 30 kilometara.

"Kada to budemo uradili možemo da kažemo da je Beograd postao metropola. Procena je da će od dana izgradnje biti potrebno deset godina za svih 30 kilometara uz uslov da obezbedimo sredstva. Naša projekcija izgradnje je 60 miliona evra po kilometru metroa", dodao je on.

Obraćajući se novinarima u Beču, Đilas je istakao da Beograd mora da dobije nezavisni šinski sistem.

"Ono što je najvažnije, a u čemu mnogi ljud greše jeste da znak 'U', koji stoji iznad stanica metroa, ne znači podzemna železnica, već 'nezavisna'. Beograd mora dobiti svoj nezavisni šinski sistem. Kako će izgledati vagoni, odakle će biti napajanje, koji deo će biti nadzemni i koji podzemni treba da kažu stručni ljudi. Naš posao političara je da obezbedimo pare da taj projekat krene", naglasio je Đilas.

On je naglasio da su za izgradnju potrebna ulaganja Republike i grada, jer ne postoji ni jedan grad u svetu koji sam može da finasnira metro i dodao da je za izgradnju prve linije, od Zemuna do Vukovog spomenika (13 kilometara), potrebno četiri godine.

Predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić istakao je da oko metroa ne sme biti političkog sporenja, i da iza tog projekta treba da stane Republika.

Prema njegovim rečima radi se o kapitalnom ulaganju za čitavu državu, te da od metroa neće imati koristi samo Beogard već čitava država.

On je istakao da je nesporno da Beograd treba metro, i da je razvoj saobraćajne infrastrukture nešto oko čega je potrebno postići što veću podršku.

Silvand je u razgovoru sa delegacijom iz Beograda, u kojoj su bili predstavnici poslaničkih klubova, eksperti i novinari, preneo da svaka deonica nadzemnog metroa (a ona obuhvata razdaljinu između dve stanice, oko 750 metara) košta oko 70 miliona evra, dok u podzemnom metrou to iznosi od 120 do 180 miliona evra, u zavisnosti od toga da li se radi o centru ili periferiji grada.

Beč, koji važi za grad sa odlično uređenim gradskim prevozom, 80-ih godina je doneo odluku da iskoristi neke postojeće tramvajske linije i preobrati ih u laki šinski metro, koji ne bi imao dodira sa drumskim saobraćajem.

Delegacija iz Beograda imala je prilike da, na licu mesta, vidi i funkcionisanje linije U6, koja je tipa lakog šinskog metroa i koja se proteže od severa do juga grada.

Ova linija duga je 17,4 kilometra, ima 24 stanice, a vozovi saobraćaju brzinom od 60 do 80 kilometara na čas.

Godišnje na ovoj liniji se preveze, kako je navedeno, 118,6 miliona putnika, u vozovima sa četiri vagona kapaciteta od 776 putnika.

Prednosti ovog lakog šinskog metroa su niski troškovi snabdevanja električnom energijom, kao i održavanja i funkcionisanja. Sličan sistem, prema Silvandu, imaju i drugi gradovi kao što su Stokholm i London.

Gostima iz Beograda pokazani su kako delovi sistema gradskog prevoza u izgradnji, tako i oni koji već dugi niz godina odlično funkcionišu.

Tokom trodnevne posete Beču gradonačelnik Beograda Dragan Đilas i predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić sastaće se i sa zamenikom gradonačelnika i članom gradske vlade zadužene za privredu, finansije i gradska preduzeća Renatom Brauner.


http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2010&mm=03&dd=30&nav_category=9&nav_id=421290
 
Naravno zhaba da je vazno da prevoz bude dobar kakav god se zvao. Grad se moze projektovati oko automobilskog saobracaja - pogledajmo mnoge americke gradove. I to je skroz legitimno. Mnogi americki gradovi izmedju i toga neki milionski nemaju potrebu za metroom (da ga izgrade zvrjao bi prazan) jer jednostavno konfiguracija grada nije takva da mu metro "pasuje". Gustina naseljenosti je niska, sve je siroko i daleko i delom je tako da bi bilo mesta za parking i za siroke puteve. I onda naravno svugde stizes kolima za 15-20 minuta. I to je OK. Mislim, pitanje je samo ukusa kakav vam se grad vise svidja - ja nisam ljubitelj tog americkog modela jer su mi takva mesta suvise mrtva. No, i takvi gradovi umeju biti vrlo funkcionalni.

Da li je Beograd grad pravljen oko automobila? Nije! On nije projektovan tako. Kada bi srusili pola grada i izgradili jedno 5 novih autoputeva kroz grad (ok, mozda ne 5, ali bar 2-3) i jos nekoliko desetina hiljada parking mesta onda bi to moglo da funkcionise. To ne bi kostalo nista manje od metro-mreze.

Mislim, postoji i druga alternativa bez metroa - da mnoge bitne saobracajnice zatvorimo za automobilski saobracaj (ili neke saobracajnice koje idu paralelno) i tako oslobodimo 10-20 koridora u gradu koje bi koristio iskljucivo javni prevoz - tuda bi isli tramvaji, busevi i autobusi bez da im iko smeta. I to je izvodljivo, ali bi zahtevalo puno promena i ne znam kako bi to gradjani prihvatili. Ni to naravno ne bi bilo besplatno. Problem je s Beogradom konkretno da Beograd nema mnogo alternativnih pravaca. Sto znaci da bi se u ovom slucaju oni morali nekako izgraditi...i to bi kostalo.


Mislim, nije dzabe metro najbolje resenje za gradove tipa Beograda. Nije kao da izmisljamo nesto novo. Mnogi su prosli kroz istu pricu.

Naravno to ne znaci da nam treba 15 linija teskog metroa. Mozda bi negde sasvim OK radio i klasican tramvaj, negde skroz denivelisani (ili 80-90% denivelisani) LRT. Negde bi naravno i dalje i autobus i trola bili sasvim zadovoljavaljuci. Mozda bi samo i 3 linije metroa uspele da rese veliku vecinu problema, a za ostalo bi se skrpili nekako do nekih bogatijih vremena.

I naravno, cilj je da neko moze pouzdano, svakodnevno, u proseku za ne vise od 20 minuta da stigne od Ustanicke do Zemuna, npr. Za sada je ono sto zovemo klasicnim metroom najbolji nacin da se to i postigne. Ako postoji neki drugi nacin, OK, naravno da nemam nista protiv.
 
Hazard, pogledaj dokumentarac "The End of Suburbia" pa razmisli opet da li su američke konfiguracije "sprawl" tipa funkcionalne. :)

Moje mišljenje ostaje da je lrt U6 tipa mnogo bolje rešenje od ničeg.
 
Ajd da rezimiramo,šta reče Đilas i Antić Studiu B :cool:

I grad i država moraju stati iza gradnje Metroa i o ne sme postati političko pitanje?

Čim to pominjete na dobrom putu je da postane, :rolleyes:

Gradiće se istovremeno ceo sistem od 30 km sa tri linije,,

Odlično,slažem se ,nemam ništa protiv.. ;)

To će biti pravi Metro sa potpuno nezavisnim sistemom i pravim vozovima

Odlično,a u čemu je problem :/

Odluka će se doneti u toku leta na skupštini grada

Jel to u vreme kolektivnog odmora ili... :o

Suština je da će tek da pregovaraju o tome kakav Metro treba graditi, :o

Ne lipši Magarče do zelene trave :lol:

I ko će ga graditi ;)

Pa zar to nije glavni problem :cool:

Potrebno je dve godine da bi se projektovao :/

Super,jer vi nećete biti na vlasti :lol:
 
Ko sto neko rece mora da su izbori za godinu dana pa sada loze narod po x-ti put :lool:
 
Ovu rečenicu treba markirati

Republika bi trebalo da stane iza tog projekta", rekao je Antić, izrazivši uverenje da će ta investicija biti zajednička. On je rekao da očekuje da neće biti problema oko formulacije "laki ili teški" metro i dodao da će Beograd dobiti efikasno i optimalno rešenje

Zaista šta je hteo da kaže,da pregovori unutar vladajuće koalicije tek predstoje,a cilj je "Optimalno" rešenje,snila baba što joj milo bilo :grand:
 
ACR":2oud8ix4 je napisao(la):
Hazard, pogledaj dokumentarac "The End of Suburbia" pa razmisli opet da li su američke konfiguracije "sprawl" tipa funkcionalne. :)

Moje mišljenje ostaje da je lrt U6 tipa mnogo bolje rešenje od ničeg.
Dokumentarac sam gledao i nemam licno nista dobro da kazem o "suburbiji" jer sam u istoj zivoj dugi broj godina. Sto se tice funkcionalnosti, da, naravno nastaje problem kada nafte nema dovoljno, o tome end of suburbia prica. Ali zaboravimo na trenutak to, recimo da cemo u buducnosti imati elektricne automobile koji ce resiti taj problem. I tipicna "americka" i "evropska" konfiguracija ima svoje prednosti, meni licno nije jasno zasto bi iko hteo da zivi u gradu prvog tipa ali ima ljudi koji to vole. Eno u Los Andjelesu mnogi su protestovali kada je gradsko vece htelo malo grad vise da urbanizuje, da u nekim krajevima podigne gustinu naseljenosti itd. Nekome se svidja LA, meni je licno odvratan...

Sto se tice U6. Rekoh, ako se pravi tako da jednog dana moze da se od toga napravi pravi metro, OK. Ali koja je poenta napraviti nesto sto nije najbolje resenje, ako posle onemoguci da se pravi najbolje resenje? Recimo da napravimo nesto a la U6, ali tako da ne moze da se lako prepravi u pravi metro kada za to bude pogodan finansijski trenutak. I sta onda? Rusi sve gradi iz pocetka? Ili, je*******iga, ostajemo sa neadekvatnim resenjem? Spucavamo duplo vise para? Drugo, kada se ovde baratalo ciframa, doslo se do toga da ako pravis podzeman 100% nezavisan LRT, cena se priblizava onoj klasicnog metroa. Sta ako na kraju dodjemo do razlike u ceni od 25-30%? Jer to dovoljno da se odustane od metroa? 25-30% vise na godisnjem nivou (kada gledamo ratu) je toliko veliki problem?

Na kraju meni se cini sa U6 nije nezavisni tramvaj zato sto Bec nije imao para, nego zato sto je procenjeno da ne postoji dovoljan kapacitet na toj liniji za klasican metro. Mozda gresim, ali tako mi se nekako cini. A kod nas tu pricu opravdavaju parama, a ne kapacitetom...
 
Vesti Beograd Đilas: Odluka o metrou na leto VideoBeta | 30. 03. 2010. - 14:40h 18:08h | Foto: ALO | Komentara: 43

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas izjavio je danas u Beču da očekuje da Skupština Grada Beograda tokom leta donese okvirnu odluku o vrsti metroa koji bi se gradio u glavnom gradu.
25646_djilasmetro2-alo_f.jpg


Đilas: "Naš posao je da obezbedimo sredstva i da izgradnja zaista krene""Posle toga može da se krene u izgradnju glavnog projekta a u roku od dve godine da počne izgradnja prve linije beogradskog metroa", rekao je Đilas novinarima u Beču.


Predstavnici Beograda otputovali su juče u trodnevnu posetu Beču, da bi se upoznali sa funkcionisanjem metroa u tom gradu.

Koliko košta metro


Đilas je kazao da su procene da će izgradnja metroa ukupne dužine 30 kilometara trajati 10 godina i da je projekcija da će izgradnja metroa po jednom kilometru koštati 60 miliona evra.


Đilas je istakao da nije plan da se izgradi samo jedna linija metroa već de se toku izgradnje prve, krene i u izgradnju ostalih.



"Beograd mora dobiti nezavisni šinski sistem, a kako će izgledati vagoni, odakle će biti napajanje, koji deo će biti nadzemni ili podzemni, to treba da kažu stručnjaci. Naš posao je da obezbedimo sredstva i da izgranja zaista krene", rekao je Đilas.



Predsednik Skupštine Beograda Aleksandar Antić istakao je da je izgradnja metroa značajna za čitavu Srbiju i da ne sme biti političkih sporova oko toga.

"Republika bi trebalo da stane iza tog projekta", rekao je Antić, izrazivši uverenje da će ta investicija biti zajednička.

Metro po uzoru na Beč


U Beču postoji pet linija metroa, lakog i teškog sistema, te uprava Beograda smatra da su iskustvo i saobraćajna rešenja tog grada korisni za Beograd.


On je rekao da očekuje da neće biti problema oko formulacije "laki ili teški" metro i dodao da će Beograd dobiti efikasno i optimalno rešenje.



U delegaciji Beograda su, uz Đilasa i Antića, predstavnici Demokratske stranke, G17 plus, Socijalističke partije Srbije, Liberalno demokratske partije i Srpske radikalne stranke, i saobraćajnih preduzeća. www.blic on line.
 
2012":3p3cn6xu je napisao(la):
A zašto stoji na šinama? :o Điki pazi Tramvaj...:rolleyes:
Djile pazi laki!
-Sta laki? I pokupi ga laki metro :lol:

Ma dobro,odradise predstavu i sad cemo da vidimo da li ce da se mrka drzi,ja se nadam da oce,ne verujem da ce ga jos menjati dacic.
 
Vrh