Šta je novo?

Metro

Anti LRT histerija je stvar ovog foruma i SSC-a. Obični ljudi kao da ne znaju ni šta je gradska vlast, ni kakva ovlašćenja ima, ni odakle se finansiraju gradske nadležnosti, ni gde idu pare naplaćene recimo od putarina pa makar autoput prolazio kroz Beograd (dokazano komentarima na B92 kada god je vest o nekim ulaganjima u Beograd).

Takav, običan narod je črvrsto na stanovištu da nikakvog metroa mi nećemo videti narednih 10 godina što je verovatno realnije od svega što mi pišemo na ovom topicu.

E sad, i pored toga graditi niskokapacitivna rešenja i uopšte ne ulagati u železnicu u situaciji kada samo što nismo dostigli Peak Oil Production i krenuli nizbrdo je blago rečeno kratkovido. Što se mene tiče, samo neka naprave visokokapacitivni prevoz bez ukrštanja, koji radi na struju a ne na naftu - a da li će ga nazvati laki metro, teški metro, Beogradski metro (TM) ili Lonče, meni je svejedno.
 
Steva":271vflk5 je napisao(la):
Ja naginjem ka metrou ali ovo pljuvanje po LRT-u prelazi u histeriju, ovo št je belgrey pomenuo, moguće je i sa LRT-om. I to ne govorim ovako bevzeze nego iz iskustva LRT sistema u Nemačkoj....
Nije moguće sa LRT-om nikako. Evo i dokaz. Nedavno kada su bili veliki minusi nisu funkcionisali tramvaji i trolejbusi zato što se zaledila kontaktna mreža, odnosno padala je ledena kiša pa je zeznula mrežu, i šta onda. Imati jedan preskup sistem prevoza koga može da zaustavi par kapi ledene kiše ili snežni smetovi ili olujni vetar ili pobegla ćurka iz dvorišta u Kumodržu. Mislim stvarno. Nije nezavisni šinski sistem nezavisan zato što je odvojen od ostalog saobraćaja (što je u Beogradu najvažnije da bude) već i od svih prirodnih nepogoda. Daleko bilo duboki pravi metro može da blokira ili bacanje pod voz (što se u Pragu često dešava) ili neka najteža prirodna katastrofa (požar, poplava, zemljotres, vulkan, pad meteora i slično) i tu je kraj mogućim preprekama, dakle nekoliko puta u toku jednog veka. Sa LRT-om bismo imali blokade raznih vrsta nekoliko puta u toku jednog dana.

Ne postoji histerija oko LRT-a, samo postoji želja da se stvari nazivaju pravim imenom. LRT je tramvaj a Metro je METRO i kraj priče. Problem je šta ko hoće a i tu je sve jasno. LRT žele kratkovidi, nesposobni, kukavice koje ne smeju da se uhvate u koštac sa izazovom, političke marionete koje interesuje samo kratkoročni politički interes, gradski stručnjaci koji smatraju da je Beograd linearan grad itd. Metro žele oni koji imaju viziju, koji su hrabri da se uhvate u koštac sa problemom i koji su strpljivi da ga dugo dugo rešavaju, koji imaju vere u sebe i u svoj grad, koji znaju, koji razmišljaju kompleksno. LRT žele oni koji imaju lični interes a METRO oni koji osećaju obavezu prema društvu, zajednici i budućnosti. Y punta del boca!
 
Uh malo sam se pomučio da ti uhvatim šta si napisao,al ništa strašno i sa mojim postovima kažu bilo je slično,

1.pasus,moram da priznam da baš ne razumem poentu :/ B92 se poakazao kao kukavica nisu smeli da pitaju ni Mrku ni Đilasa ništa u vezi Metroa, a kamo li da naprave neku dobru emisiju sa stručnjacima ili sučeljavanje.

2.Izvini a na koja se to relevantna istraživanja pozivaš kada je reč o "običnom naradu"kada je Metro tema koja se najradije diskutuje uz jutarnju kafu na poslu,kada dođete izgužvani,promrzli ,izubijani od tranzita koji sam ja nazvao "Tucite masu 15 min",i ogroman broj ljudi sa kojim kontaktiran nestrpljivo pita "kada počinju radovi dozlogrdilo nam je",e sad da li ga neće videti za 10g.? Metro se radi u pušta u rad sukcesivno,tri po tri stanice tako da ne mora da se čeka 10 g.da bi se ceo sistem završio.

3.E tu se slažem,samo ako je visokokapacitni to je pravi Metro,i ide uvek na struju(dok ga ne prebace jednog dana na magnete),i uvek je 100% bez ukrštanja ispod ili iznad zemlje a nekad i u šancu ili po zemlji (ograđenom trasom) do ulaska u depo,i on jedino ima naziv Meto,a Laki je izmišljen pojam modernog tramvaja,Beogradski Metro je ok.
 
@2012
ne pozivam se ni na kakva istraživanja - za mene su običan narod moja porodica, žena, tašta, ljudi koji sede sa mnom u kancelariji na poslu... i svi me brutalno spuste kada makar i zucnem o metrou. :)

Bukvalno jedino na ovom forumu mogu da pričam o beogradskom metrou a da me neko shvati ozbiljno... :laugh:
 
Ok ja imam drugačija iskustva na tom polju,ljudi su veoma zainteresovani i pitaju kada počinju radovi ;)
 
a znajući tebe, ti im verovatno kažeš "samo što nisu" :)
 
Bolje je očekivati nego reći..nema ništa oda toga...tako amnestirate ove iz vlasti da ne moraju ni to da kažu,već zaboravilo se....ovako iščekujemo datum,vreme itd..da bi se okupili :p
 
Čitajući Belgreya, jedino što mogu da kažem je - Sizife, izvini. Iako me ništa nisi razumeo.

Posle ove sociološke analize, pomislio bi čovek da beogradski javni prevoz stvarno izgleda kao 90-ih u vreme štrajka GSP-a.
 
Belgrey me je inspirisao,održao ovaj govor,slovo,čak manifest ili sažetak onoga što poručujemo narodnim masama i revolucionarima jednostavno Che,
300px-Romanian_Revolution_1989_WeWillWin.jpg
3367934741_e2567a4d7d.jpg
Ako treba ima da se gine za teški Metro!
 
connect":3pxexxav je napisao(la):
Čitajući Belgreya, jedino što mogu da kažem je - Sizife, izvini. Iako me ništa nisi razumeo.

Posle ove sociološke analize, pomislio bi čovek da beogradski javni prevoz stvarno izgleda kao 90-ih u vreme štrajka GSP-a.
Veruj mi, svakog jutra kad krenem sa Miljakovca se uverim da je isto kao i devedesetih. Čak su i Connecto u očajnom stanju i razdrndani a uopšte me i ne čudi s obzirom da se vozači iživljavaju. O putnicima ne treba trošiti reči. Jedina razlika u odnosu na taj omraženi vremenski period je frekvencija polazaka. Sve ostalo je ostalo isto.
 
Ne znam za prevoz,ali ljudi po ulici su vise ocajni ali mislim da to ima veze sa krizom i situacijom u zemlji nego sa metroom.

Stoji sve sto si rekao oko metroa,ali to ne bi bilo da se sagradi prva linija metroa i svi problemi koje si pomenuo odneseni kao rukom(ko sto kazu na top shopu)
 
vucko":2digktxy je napisao(la):
Ne znam za prevoz,ali ljudi po ulici su vise ocajni ali mislim da to ima veze sa krizom i situacijom u zemlji nego sa metroom.

Stoji sve sto si rekao oko metroa,ali to ne bi bilo da se sagradi prva linija metroa i svi problemi koje si pomenuo odneseni kao rukom(ko sto kazu na top shopu)
Pretpostavka je glasila ovako: Kada bi Beograd imao metro?
Radi se o mom razmišljanju na temu kakvi bi Beograđani bili da imaju metro? Nije u pitanju građevinska studija. Nije čak u pitanju nikakva naučna analiza već samo moje subjektivno mišljenje o tome kako bi postojanje metroa uticalo na navike i ponašanje građana.
 
Mislim da malo preterujete sa tim tvrdnjama da je metro resenje za sve nase istoriske i karakterne probleme.
Pravo je pitanje koliko bi metro ZAISTA bio popunjen (iskoristen) !?

U gradu je ekstremna guzva SAMO u jutarnjem i popodnevnom spicu, i opet ponavljam, zbog kolicine automobila na ulicama a ne nedostatka autobusa. U ostalih 70% dana, voznja gradskim prevozom je posteno receno komforna.

To postavlja pitanje buduce popunjenosti metro linija i samim tim njegove ekonomske isplativosti? Verovatno je to razlog guranja Belama.
Ponavljam, smatram da je metro potreban, evo mog predloga za metro, pa vi recite sta mislite.

Potrebne su dve linije.
1. Sremcica-Vidikovac-Banovo brdo-Autokomanda-Vuk-Bogoslovija-Borca
Nadzemne su deonice od Sremcice do Vidikovca, zatim ulazi pod zemlju, i potom izlazi na povrsinu na Pancevcu.

2. Vinca-Konjarnik-Vuk-Trg Republike-Bulevar Zorana Djindjica-Fontana-Cara Dusana-Batajnica
Nadzemne su deonice od Vince do Malog Mokrog Luga, zatim ulazi pod zemlju i ponovo izlazi na povrsinu na Batajnickom drumu.

Intervali polazaka:
Od 00-04 h na svakih sat,
Od 04-06 h na 15 m,
Od 06-09 h na svaka 4 m,
Od 09-14 h na 15 m.
Od 14-17 h na svaka 4m,
Od 17-00 h na 15 m.

Zanima me vase misljenje.
 
Mislim da je ne pokriven deo od trga do banovog brda.I prokop.
 
Ponovo pitam@STF izvini,a kome gradu ti živiš? jer sve što si napisao je "analiza" za neki drugi grad,ok o linijama možemo da diskutujemo,ali dovoljno je da živiš na B.Brdu ili Vidikovcu pa da shvatiš kakve saobraćajne i transportne probleme ima Beograd a biće sve gori,ok kažeš da si za Metro,a opet kažeš da je pitanje isplativosti i popunjenosti razlog za Belam? Metro je axiom koji se u 2 milonskom gradu ne dokazuje,a to da li će u svakom momentu vagoni biti prepuni? pa tako nije ni u N.Y ,a to nisu stočni vagoni pa da nas guraju kao "grla",a zamisli izgradnjom Metroa koliko će ljudi ostaviti aute kod kuće ,zbog komfora i ekonomske isplativosti,posebno porodicama sa decom koje moraju da plaćaju vrtiće i benzin do posla,a ušteda vremena to je sve novac,a smanjenje zagađenosti,a podizanje rejtinga metropole ,privlačenje investicija i mnogo toga,u svim svetskim gradovima osim možda Indije vasn špiceva Metroi su komforniji ima mesta za sedenje bez guranja to im je i svrha, a kada moraju da se stisnu izdrže jer vožnja traje od stanice do dtanice par minuta...ne znam ne mogu više da nabrajam,pa evo primera manjih gradova od BG Prag,dovoljno je otići tamo i videti koliko to znači za jedan grad a i tamo ima špiceva i termina sa manje gužvi a to se rešava tako što posle 6 vozovi idu na duže intervale pa ređe do ponoći tako da je priča da će da jure polu prazni bacanje prašine i hvatnje za slamku pristalica Lrt-Tramvaja.A s obzirom da su se ranije analize o smanjenju stanovnika pokazle kao netačne,evo upravo nam saopštiše pre koji dan da će se masovna migracija u beograd nastaviti zbog neravnomernog razvoja regiona i kažu da će Beograd postati nova Atina gde će živeti 5-6 milona stanovnika znači većina zemlje,tako da će i u teškom Metrou biti veoma tesno i van špiceva!
 
@stf:

Мрежа од две дугачке линије по правцима север-југ и исток-запад, каква је била зацртана у ГУП 1950, је испитивана као варијанта А у Студији из 1976. и одбачена као најлошија како по збиру поена тако и по односу кост/бенефит.

Метро се не гради за 70% времена када нема гужве него за 10% времена када ј***но има гужве, јер је тада потребан и незаменљив. Такође се не гради да би био ”економски исплатив”, јер се стварна исплативост метроа не рефлектује кроз приход од карата већ кроз повећану продуктивност људског капитала, раст цена некретнина, привлачење инвестиција, итд.
 
stf":3gmzukrt je napisao(la):
U gradu je ekstremna guzva SAMO u jutarnjem i popodnevnom spicu
problem je što ti špicevi traju svaki po tri sata, kao što si i sam lepo primetio u predloženim intervalima polazaka ;)
 
Hm... popodnevni spic??? On je prosle godine s jeseni i tokom zime pocinjao bezmalo u pola 13, i trajao do pola 18, dok se svi oni koji su namerili da stignu kolima u centar grada do istog konacno i ne proture. Ceo svet ukopava svoj GSP, pa vala ni mi necemo da glumimo ludilo. Nego, narod je klaustrofobican. Dosadno mu da se smuca po tunelima, nema sta da se vidi.

Metro treba da sluzi za sve osudjenike na usluge gradskog transporta kao podzemni bajpas, koji ce da zaobidje guzvu od Ju biznis centra (odnosno, na autoputu, od Bulevara umetnosti) i sprovede vas direktno do centra, te onda, ako biste hteli malo ka zapadu ili jugu grada, zaobilazi i problematicne gradske ulice i trgove, Autokomandu i sl. tacke potencijalne saobracajne zapetljancije zvane kolaps. Cilj je da terminusi budu u zonama gde je saobracaj umerenog intenziteta, a da trase budu u zonama gde se saobracaj intenzivno odvija. Za prigradska naselja sasvim je dobra gradska zeleznica koja ce uskoro poceti sa radom.

@STF Bataja jos i metro da dobije?! Ne moze. Voz im je dosta! :p
 
Kakva je sudbina ruskog kredita i da li će novac pozajmljen od Rusa biti usmeren uglavnom u železnicu?

13108867244b758ecfb40ba270773754_370x278.jpg


Rusi su došli zbog metroa, ali smo mi odustali, jer nemamo ni projektnu dokumentaciju, pa smo kandidovali železnicu. A, kad vam neka zemlja odobri komercijalni kredit uobičajeno je da traži da u realizaciji budu angažovane njihove firme. Sličan aranžman, ako hoće, ponudio bih i Amerikancima, svima koji hoće. Ruska oprema odgovara našim prugama.

Tu pre svega mislim na tri projekta, pruge Beograd - Bar i Valjevo - Loznica i Beogradski železnički čvor. Naše firme mogle bi da odrade polovinu tog posla vrednog 600 miliona evra i to nama sasvim odgovara.
Problem je, međutim, to što niko u svetu ne može da veruje da Prokop radimo 35 godina, a jedini način da se izbegne korupcija su kratki, fiksni rokovi, bez aneksa ugovora. Čim je rok za završetak nekog projekta duži, cena raste, kao što je sada slučaj sa Gazelom
www.b92 rs.
 
E, toliko samo o onima koji su napadali Ruse a i 2012-tu u vezi Metroa bez imalo argumenata,vidite da je problem nastao i ostao kod kuće! Istorija se ponavlja po drugi put smo odbili Ruse da nam prave Metro i samodoprinos od 200 $ spiskali na tramvaj mimo volje građana iskazne na referendumu,a sad su im neki rekli da nema projekta i niko nam nije kriv do nas samih to jest njih!
 
belgrey":2qnjcg8m je napisao(la):
connect":2qnjcg8m je napisao(la):
Čitajući Belgreya, jedino što mogu da kažem je - Sizife, izvini. Iako me ništa nisi razumeo.

Posle ove sociološke analize, pomislio bi čovek da beogradski javni prevoz stvarno izgleda kao 90-ih u vreme štrajka GSP-a.
Veruj mi, svakog jutra kad krenem sa Miljakovca se uverim da je isto kao i devedesetih. Čak su i Connecto u očajnom stanju i razdrndani a uopšte me i ne čudi s obzirom da se vozači iživljavaju. O putnicima ne treba trošiti reči. Jedina razlika u odnosu na taj omraženi vremenski period je frekvencija polazaka. Sve ostalo je ostalo isto.
Šta je drugo trebalo da se promeni? Gužva nije faktor prevoznika, s' obzirom na to da kažeš da se vozači iživljavaju, to obično znači da voze brže nego što bonton nalaže, pa to nekako implicira da brže stižeš. Stanje ulica takođe.

Sve je to u očajnom stanju zbog faktora koji nimalo nemaju veze sa tipom prevoza, već sa odnosom zaposlenih i rukovodećih. Šta ti garantuje da će metro izgledati išta bolje? To što si negde video da je tako?

Meni nije isto kao devedesetih, sem nekih stvari koje ne bih pomenuo da ne ljutim Sizifa. A običan sam putnik kao i ti, samo nešto bolje informisan. I volim da mislim objektivniji. Ili mi je sporiji sat.

I šta bi trebalo da znači ovo ''o putnicima ne treba trošiti reči''? Nižnja sorta?
 
jbt kad se setim, kad sam krenuo u srednju školu (septembar 2003) Connecto autobusi su bili novi, fensi, a sada su krenuli su osnovnu školu. Mada i dalje dobro idu.
 
Od jutros tramvaji nisu radili gotovo na svim linijama, a bilo je povremenih vožnji vrlo rizičnih,drugim rečima LRT is Dead :shok: jel to jasno ovima koji kažu da je LRT najbolje rešenje za Beograd,tj.zagovornicima "treće šine" u Bulevaru.
 
Vrh