Šta je novo?

Metro

Jedna krtica menja sve ORE zajedno,prema tome,Grad Beograd bi trebalo da kupi dve krtice koje bi koštale oko 30 mil eur. i da počnemo sami i uz pomoć unajmljenih stranih stručnjaka da bušimo trase,pa 30 km duplih tunela i podzemne stanice je urađeno za Beovoz isključivo sa domaćom snagom projektovao CIP i Energoprojekt,Trudbenik,Minel itd,a kupljene su dve krtice nazvane simbolično Beograd i Metro, setimo se da je Španija uradila baš to kupili su krtice od Nemačke uz domaće unajmili Nemačke stručnjake i napravili Metroe u svim većim a i manjim gradovima tako da bi Beograd za 10 godina uz svoju opremu imao 5 linija a stanice bi sukcesivno dograđivao na svim linjama...
 
Malo humora nije na odmet pošto je već i sama tema postala smešna (111 strana, a ni metar od metroa).

Anyway, čak su i na dalekom tropskom ostrvu dobili mapu svojih budućih linija :D

5152zm.jpg
 
Ma Rusi 2. februara potpisuju ugovor sa našima o izgradnji 3 linije metroa. Kažu, Mrka nas je ubedio koliko je to dobra investicija za nas, ali nam je rekao da moramo da požurimo jer će Kinezi da dođu ove nedelje i otmu nam priliku, a ukoliko oni to ne urade dolaze oni Nemci za njima i onda smo mi uz pečenog vola dogovorili da početkom sledeće nedelje krenemo sa izgradnjom tri linije. Ozbiljno.

Evo ako mi ne veruješ živ bio pa video da će 2. februara američka stanica ABC da priča o tome kao glavnom dostignuću XI veka.

Eto sad znaš. Srećan?
 
Čemu sarkazam?? :/ kao što vidiš ni zapadnjaci se ne proslaviše ,pa se i Đilas iznervirao..ako su i njega iznervirali pa šta reći...jedino je Mrka opushten :cool:
 
Pa čemu pitanje i nerviranje oko neznanja nečeg totalno nebitnog. Meni došlo da se zezam i čak reko da je mapa u tom tonu, a ti se primio ko da je sad nešto bitno pa te zanima o čemu se tačno radi.

Gugluj "Lost", ne znam kako drugačije da ti pomognem.
 
U bre shmeksi ti si baš ozbiljan,ni šalu ne kapiraš,jer moj odgovor je bio takav,opushteno brate.. ti ko da si danas bio na sednici Gradske vlade.. :o
 
EVo kako bi se "Laki Metro"t. Tramvaj, vukao po ulicama Beograda

[video]http://www.youtube.com/watch?v=6VeDrX3TA7s[/video]
 
Ali ljudi su ih provalili ,pa su počeli da nude nova rešenja,a da mi se svi ne upinjasmo da prenesemo ljudima da bi to bilo loše rešenje...ko zna šta bi počeli sa onim "daleko nam bilo Belamom"pa eto do sad im još nije prošlo na našu sreću,al borba još traje ne treba se opuštati :grand:
 
Dejan Vasović, gradski arhitekta, govori za Danas o urbanističkim izazovima glavnog grada
Tražiti rešenja za ravnomeran i siguran razvoj prestonice
Autor: Zlatija Vuković

.

Izgradnja metroa

Kada će Beograd dobiti metro?

- Nadam se uskoro. Pred nama je donošenje odluka vezanih za preciziranje projektnog zadatka i izradu tehničke dokumentacije potrebne za izgradnju metroa. Brzina izgradnje prve linije metroa zavisiće u velikoj meri od sredstava koja uspemo da obezbedimo. Ukoliko svi budemo puno radili, verujem da će za deset godina Beograd imati barem jednu metro liniju. www.danas rs.
 
Dve emisije o metrou u Moskvi

XL Report: Moscow metro - world beneath daylight
Na engleskom
http://www.youtube.com/watch?v=5VTRcOIrSgM
[video]http://www.youtube.com/watch?v=5VTRcOIrSgM[/video]

Čućete i da su tokom prethodne 2 godine izgradili novih 16km tunela, imaju oko 30.000 zaposlenih, delovi trase su na površini itd

Moscow Metro
(dokumentarac o izgradnji metroa u Moskvi. MoŽete čuti i da je Simens radio projekte za Moskovski metro i još mnogo interesantnih stvari)
Ruski sa engleskim titlovima (loš kvalitet slike, treba da se strpite dok prođu početne scene

http://sale.rutv.ru/program.html?id=1961&year=2009&cat=2&Lang=2
 
Jovin kaze da dobijamo trandzu od 1435mm na sredini bulevara,nece ni da kaze da je to laki metro,koji car :D
 
"dedinje"":2t4r91uo je napisao(la):
I meni je poznato da širom sveta, na svim kontinentima, gradovi mnogo manji od Beograda imaju metro. Međutim, mislim da metro u tim gradovima nije rentabilan i sigurno ga u velikoj meri dotira država. Dalje, imati metro je i stvar prestiža a bogate zemlje mogu to sebi da dopuste. Sigurno sam više puta čitao a i pristalice lakog metroa to stalno ponavljaju da teški metro treba da preveze u proseku oko 12.000 putnika za 1 sat. U Beogradu,na najprometnijim linijama nema više od 4.000 putnika na sat. Brojeve možda nisam baš tačno upamtio ali suština otprilike tako izgleda. Inače, meni tu još mnogo toga nije jasno. U Pragu sam se dosta vozio metroom koji je kompletno pod zemljom. Nekad je poluprazan a nekad pun. Nekad sam sedeo a nekad sam morao da stojim i da se guram. Ali, Prag je prepun stranih turista, mnogi od njih su bili među putnicima. Dalje, u svim gradovima koji imaju metro postoje i drugi vidovi saobraćaja. Neki putnici će i u Beogradu, pored metroa, voziti se tramvajem ili autobusom. Da li su i oni uračunati u pomenute brojeve? Mislim da je sa metroom slično kao sa operom. Ni ona ne živi od ulaznica koje kupe gledaoci. To je čak minimalan deo. Najveći deo dobija se od budžeta a to su veoma velike pare. Opera je skupa za izgradnju ali je skup i sam njen rad. Imati operu, i to što luksuzniju, orginalniju, lepšu (mislim na zgradu) i to je stvar prestiža.
Da prebacimo ovo gde treba ;)

Ako se dobro sećam, studija izvodljivosti za belam je na osnovu popunjenosti gsp linija procenila da je broj putnika dovoljan da popuni kapacitete teškog tramvaja. Ono što nisu računali su putnici koji idu kolima, a išli bi metroom kad bi isti postojao, nisu uzeli u obzir ljude koji bi presedali sa drugih linija, nisu uzeli u obzir reorganizaciju gspa tako da puni metro i nisu uzeli u obzir činjenicu da će broj stanovnika na Novom Beogradu da raste, da će broj stanovnika u kraku prema Banovom brdu da raste, da će poslovni prostor na NBGu značajno da poraste... Meni se čini da na trasama vuk-zemun/savski blokovi i kalemegdan-banovo brdo -železnik-cerak-vidikovac ima sasvim dovoljno putnika za metro. Čak, ubeđen sam u to.
 
Da li je neko radio bilo kakvo istraživanje o uticaju metroa na promenu navika i ponašanja ljudi. Uvek razmišljamo samo o saobraćaju i rasterećenju a kada sam pomislio kako metro može da promeni ljude ostao sam zapanjen.

- Zbog uštede u vremenu ljudi mogu postati smireniji i opušteniji.
- Bez guranja sa drugima, kašnjenja i čekanja biće manje frustrirani ili neće biti frustritrani uopšte.
- Zbog prethodnog biće manje agresivni, prijatniji i više friendly prema drugim ljudima.
- Na poslu će biti produktivniji
- Imaće više vremena za posećivanje kulturnih i sportskih dešavanja.
- Imaće više vremena za hobije i za prijatelje.

Plus što će zbog povećane produktivnosti skočiti i opšta produktivnost tj. nacionalni dohodak pa će i plate postati veće a i potrošnja. Pokretljivost ljudi će dodatno porasti pošto će više trošiti pare u bioskopima i tržnim centrima i ići će češće na putovanja.

Mislim da bi metro u Beogradu najviše uticao na smanjenje agresivnosti kod ljudi pošto je gradski prevoz ovakav kakav jeste razlog za postojanje više strahova, izvor besa i frustracija, i mesto konflikata sa okruženjem, drugim ljudima. Ako bi se taj problem rešio drugi ljudi više ne bi bili oni koji nam smetaju već oni koji nam svojim prisustvom ili prijaju ili nam ne smetaju uopšte. Tako će i tolerancija biti lakša za one koji se danas smatraju ugorženim različitostima.

Puno sam zamišljao ne Beograd sa metroom već Beograđane sa metroom i čini mi se da bi izgradnjom metroa ovaj grad bio najviše transformisan u socijalnom smislu.
 
:kk: Sve to samo ako grade bude pravi Metro,ako bude lažnjak od Lrt,biće isto kao u 7,guranje,tuča,po koji šamar,i pretučeni vozač :o
Beograđani su sve upoznatiji sa time ,šta je to Metro i koje bi benfite to donelo,očekivanja su porasla,pa samim tim i pritisak,a više ni komšinici Baba Višnji ne možete uz kafu podvaliti lažnjak,i baba čula da je teški Metro prava stvar rekla"dosta je meni Tramvaj za ceo život stalno sam se cimala" :kafa:
 
Najveći ne-saobraćajni uticaj metroa u Beogradu biće potpuno promenjena slika na tržištu nekretnina. Na primer, kraj oko šumadijskog terminusa M1 - vrh Konjarnika - trenutno je zapušten i u potpunom je haosu iako je neuporedivo humanije mesto za život od mnogih delova Novog Beograda u kojima se kvadrat prodavao za daleko više.

Kada bi se ta linija (M1) završila, taj kraj će biti na nekoliko minuta od svih bitnih kultrnih i poslovnih mesta u gradu, što očekujem da ga lansira u prvu zonu poželjnosti.
 
Kako će izgledati radni dan prosečnog Beograđanina kad bude imao metro:

- Ustajaće malo kasnije (biće naspavaniji i odmorniji)
- Popiće kafu u svom stanu koji vredi više (biće sigurniji i stabilniji)
- Neće trčati na prevoz (biće sporiji i malo deblji)
- Neće se nervirati ako mu pobegne prevoz (biće iskuliraniji i ponovo smireniji)
- Neće se gurati sa babama da uđe u prevoz (biće manje agresivan i nervozan)
- Imaće mesto za sedenje ili dovoljno mesta za stajanje i disanje bez raznih neprijatnih mirisa ( biće nasmejan, opušten, bez tenzije, uredan, nepogužvan, neiskaljan...)
- Moći će da prelista 24 sata u narednih desetak minuta koliko će mu trajati vožnja (biće informisan, imaće teme za razgovor sa kolegama, saznaće za sva kulturno-sportska dešavanja)
- Doći će na posao na vreme, potpuno odmoran i sprema za rad, neiznerviran i opušten (biće veseliji, šaliće se sa kolegama, produktivnost će mu biti znatno veća, firma će biti njime zadovoljna, dobiće povišicu, on će biti zadovoljniji firmom...)
- Po završetku posla biće kući kroz pola sata (imaće više vremena za sebe, biće srećniji, zadovoljniji)


Zato što bude imao više para i mnogo više vremena prosečan beograđanin koji ima metro biće:
- Kulturniji (moći će redovno da posećuje bioskope, pozorišta i koncerte)
- Više će se baviti sportom (sportski tereni će mu biti dostupniji)
- Čistiji, bolje obučen i lepše će mirisati
- Njegova deca će biti bolje vaspitana, imaće više roditeljske pažnje
- Njegova porodica će biti srećnija i bliskija.
- Njegovi prijatelji se neće osećati zapostavljeno
- Njegov automobil će biti manje raubovan i služiće za odlazak na prelepe vikende u prirodu.
- Manje će mrzeti drugačije, neće ih primećivati jer će više pažnje posvećivati sebi i zadovoljenju sopstvenih potreba i želja.
- Duže će živeti pošto će imati 90% manje stresa.

Niz bi mogao ovako da se nastavlja u nedogled, koliko je sve povezano. I zaista ovde nisam navodio uticaj na grad (skuplje nekretnine, čistije, tiše i ostalo, već samo na ličnost, na običnog čoveka)
 
Mogli bi to objasniti ovoj LRT ekipi u gradu te stvari i upoznati javnost sa time
 
Ja naginjem ka metrou ali ovo pljuvanje po LRT-u prelazi u histeriju, ovo št je belgrey pomenuo, moguće je i sa LRT-om. I to ne govorim ovako bevzeze nego iz iskustva LRT sistema u Nemačkoj....
 
Lrt postoji u Nemačkoj u manjim gradovima ali je i pojam Lake železnice u Nemačkoj drugačiji od novih verzija Lrt,dok u gradovima veličine Beograda ka što su Minhen,Berlin to je kombinacija U i S bahna,baš kao što je potrebno Beogradu ,koji uzgred ima tj.revitalizuje svoj S-bahn,a histerija protiv Lrt je dobra stvar prenela se i na naše u Nemačkoj,kao i Baba Višnju koja se kune u Teški Mero,kaže vozila se ona i u Pragu i Moskvi,tako da ne zna ona što to hoće da joj uvale :D
 
Vrh