I meni je poznato da širom sveta, na svim kontinentima, gradovi mnogo manji od Beograda imaju metro. Međutim, mislim da metro u tim gradovima nije rentabilan i sigurno ga u velikoj meri dotira država. Dalje, imati metro je i stvar prestiža a bogate zemlje mogu to sebi da dopuste. Sigurno sam više puta čitao a i pristalice lakog metroa to stalno ponavljaju da teški metro treba da preveze u proseku oko 12.000 putnika za 1 sat. U Beogradu,na najprometnijim linijama nema više od 4.000 putnika na sat. Brojeve možda nisam baš tačno upamtio ali suština otprilike tako izgleda. Inače, meni tu još mnogo toga nije jasno. U Pragu sam se dosta vozio metroom koji je kompletno pod zemljom. Nekad je poluprazan a nekad pun. Nekad sam sedeo a nekad sam morao da stojim i da se guram. Ali, Prag je prepun stranih turista, mnogi od njih su bili među putnicima. Dalje, u svim gradovima koji imaju metro postoje i drugi vidovi saobraćaja. Neki putnici će i u Beogradu, pored metroa, voziti se tramvajem ili autobusom. Da li su i oni uračunati u pomenute brojeve? Mislim da je sa metroom slično kao sa operom. Ni ona ne živi od ulaznica koje kupe gledaoci. To je čak minimalan deo. Najveći deo dobija se od budžeta a to su veoma velike pare. Opera je skupa za izgradnju ali je skup i sam njen rad. Imati operu, i to što luksuzniju, orginalniju, lepšu (mislim na zgradu) i to je stvar prestiža.