Šta je novo?

Metro

Pa sada kada su deo jedne vlasti trebalo bi da se dogovore jer Šarančić više nije direktor, a Đilas je najavio kupovinu novih kompozicija za Beovoz :kk: e pa sad čekamo realizaciju :kafa: u ostalom dogovorili su se oko završetka Prokopa, Beovoz je logičan sled, uostalom zar ima bolje propagande za vlasti od puštanja u rad nečeg novog,ovogputa korisnog za BG uostalom ,kroz završeni prokop moraju nešto i da puste da juri.... :laugh:
 
beovoz nece da se modernizuje jer ne samo da ne postoji dogovor bg-zeleznica, nego i zato sto bg nema nikakvu ideju sta bi radio sa beovozom cak i da je u njegovoj nadleznosti.

prokop je predizborna prica svih vlasti od 1990. do sada. i tu se nece nista promeniti. ne verujem ni 1% prici da ce da ga zavrse za 18, 36 ili 48 meseci.

kupovina novih garnitura je preskupa za grad, a i za zeleznice (cak i pod uslovom da pola novca ne ode nekome za mito).

sa druge strane, najavljivao se neki kredit ebrd za navodno 20-25 emv-ova, ali se cini da ce to biti (ako ikad bude) pre neki desiro-tip vozova koji ce kod nas da sluze za intercity, kao u hrvatskoj.
 
Danas Djilas na radiju B92 izavio ,da sledeća godina je predviđena za ulaganje u nova vozila za Beovoz i Tramvaje :vops: a da se novi autobusi neća kupovati :kk: a ovo u vezi dogovora BG i Železnica( danas smenili Šarančića) DS preuzima železnicu,tako da od sada nema opravdanja :kafa:
 
Ja ocekujem da ce na proleće, kada bude došao Sarkozi na čelu grupe privrednika koju ce činiti samo velika preduzeća, jedan od ljudi bude i predstavnik Alstoma koji može da ponudi veoma kvalitetna i originalna rešenja i za železnicu i za Beovoz i za tramvaje.
 
To bi bilo sjajno! :gobb: Ako nam daju povoljan kredit pa da kompletiramo sve što vozi po šinama ,ali čini mi se da su i Nemci zainteresovani za Beovoz jer,početkom ove godine kroz BG tunele je isprobavan Siemensov Emv slikali ga na tv-u izgleda ko avion,rekli su da moraju da se porave pojedine deonice u tunelima i van njih,ako neko zna nešto više ,neka nas osveži :kafa:
 
Jos 2001. je Beovoz testirao Simensov Desiro. Tada se odustalo zbog nedostatka novca. Sada ce situacija, nadam se, biti bolja. Djilas je juce dosta optimisticno pricao o Beovozu i njegovoj rekonstrukciji.
 
Čak,šta više biće to prioritet u narednoj godini, a naznačeno je da će ceo sistem profunkcionisati do kraja sledeće godine, e onda skidam kapu :vops: a naravno još i sa završenim prokopom nešto kasnije :gobb:
 
http://www.blic.rs/beograd.php?id=64213

Укратко: о метроу Ђилас "не жели да буде демагог" и жели да буде "реалан" (читај пиши пропало). Шта је важније од тога - "новац за екологију" :rolleyes: Беовоз као "нека врста спољног метроа" :notok:
 
Beovoz je veoma blizu metrou. Potrebno je samo da se revitalizuje pruga, sagrade nova stajalista i nabave novi vozovi. Najtezi deo posla tj. kopanje tunela obavljen je davno, davno.

Naravno, cak i da se sve ovo zavrsi u neko dogledo vreme, od onog pravog stoprocentnog metroa ne sme se odustajati. Beovoz moze da rastereti deo saobracja, ali s obzirom da ne prolazi ispod centra grada ipak je neophodan alternativni sinski sistem.
 
Zapravo ,Beovoz je matica a Prokop kičma svih budućih metro linija, jer se presecaju sa Prokopom i linija za B.brdo i Nbg ili Zemun moraju imati presek sa Prokopom, uostalom ako pogledate mapu BG-a linija koja će ići sa B.brda preko novog mosta ukrštaće se stanicom Beovoz na NBG, a linija Beovoza sada postojeća ako je nastavite podignutu na stubove do Arene i opštine NBG formira već dobar deo sistema a može se i još granati,recimo od Airport citija linija podignuta na stubove do blokova "piramide" i zato mislim da je pametno prvo osposobiti kičmu i tačke ukrštanja, pa onda povezivat tačku po tačku u etapama, ako se svake godine uradi bar po jedna nova stanica eto nam Metroa :kk:
 
@vrachar & drugari
Kuda idu tacno linije Beovoza pod zemljom? Gde bi mogle (otprilike) da se izgrade nove stanice?
 
evo ima ovde, zelenom bojom:

metro1982.jpg


mislim da je razdaljina od vet. fakulteta do vuka prekratka za jos jednu stanicu.
 
Sto se tice podzemnih stanica, potencijalne lokacije (po meni) bi bile:
- Novo Groblje
- Hram / Kaleniceva pijaca
- Topciderska zvezda
- Vidikovac.

Nadzemne u principu mogu da se nakace gde god. A sto se tice distanci izmedju stanica, postoji mnogo primera gde su razmaci medju stanicama i po par stotina metara (Hamburg, Pariz itd.). BItna je gustina naseljenosti i svrha metroa. Recimo, Londonski metro je za "duge staze" planiran, tj. njime se voze najvise oni koji sa nekog kraja grada moraju na neki drugi kraj grada, a za lokalniji prevoz se koriste autobusi.
BeoVoz zamisljam kao kombinaciju medjugradskog prevoza i onog centralnog. Ako si recimo kod Pancevca, da se prevezes jednu stanicu do groblja ili od Autokomande do pijace.
BeoVoz moze da se "pretvori" u metro, tj. tacna definicija metroa ne postoji, a iako postoji, ni jedan metro sistem na svetu se ne uklapa 100% u nju (Metro, podzemni sistem, gde mnoge linije idu i nad zemljom, pa cak i mostovima).
A vrsta vozova je manje bitna, bitna je samo njihova funkcionalnost. Ruski vozovi su ruzni do zla boga, ali metro ide na 30 sekundi, tako da na kraju stvarno nije bitno da li je voz lep ili ruzan.
 
Po neproverenim pričama sam čuo da je planirana za "neko" vreme izgradnja Beovoz stanice između Vukovog spomenika i Karađorđevog parka, otprilike raskršće Makenzijeve i Katanićeve.
"Nenad"":3k7tnizz je napisao(la):
tacna definicija metroa ne postoji, a iako postoji, ni jedan metro sistem na svetu se ne uklapa 100% u nju (Metro, podzemni sistem, gde mnoge linije idu i nad zemljom, pa cak i mostovima).
Mislim da je ovo sasvim dobra definicija:
http://www.urbanrail.net/about.htm#definition
 
Koje tehnicke prepreke postoje u preradi BeoVoz sistema u dvojni sistem gradske i prigradske zeleznice? Naime, da stanice Sebes, Knezevac, i Zemun Polje budu pocetak operacije prigradske zeleznice (koja bi ostala pod ZS), a da ostatak se transformise u prvu liniju metro sistema dodatkom dve-tri stanice (vec spomenutih gore) pod ingerencijama grada? Mislim da bi to moglo da se zavrsi vrlo brzo (par godina), dok bi konstrukcija linije 2 od Vuk do Kalisa i bulevarom mogla dalje da se radi (ona bi bila u prilicno jeftinija jer bi isla zajedno sa rekonstrukcijom Bulevara, a gradila se u cut-and-cover metodu)... To bi vec dosta resilo problema u gradu...

Sta mislite o tom razvoju situacije?
 
Pa, prvo treba definisati "prigradski saobracaj". U principu ideja nije losa.
Zeleznicki saobracaj ce uskoro morati da se prekonfigurise jer ce za nekoliko godina biti izgradjena i obilaznica oko Beograda (prateci autoput obilaznicu) koja ce omoguciti saobracaj po mestima oko Beograda. Tako ce morati da se organizuju "sabirni cvorovi" gde bi se linije ukrstale i povezale centar i ostale delove grada, tj. sireg regiona.

Prigradski saobracaj bi trebalo da omoguci brzu i expresnu vezu izmedju BG i NS, Indjije, Panceva, eventualno i Sabca itd...
 
Beovoz je u početku zamišljen kao gradska železnica, kasnije je stihijski evoluirao i u prigradsku železnicu. Kad bude završen Prokop (ako ikada bude...) bg čvor ne može trpeti gradski, prigradski, međugradski i međunarodni saobraćaj jer će se stvoriti veliko zagušenje, a i nije projektovan za to. Ako se želi ozbiljan međugradski i međunarodni saobraćaj, Beovoz neće moći imati čestih polazaka (mislim na intervale ispod 10 minuta), iako smatram da bi on mogao mnogo da pomogne u rasterećenju javnog saobraćaja.
Najzad u studiji za metro iz 1976. godine za regionalni metro je bila predviđena posebna trasa
http://sr.wikipedia.org/sr-el/Слика:Beogradski_Metro.svg
 
Cekajte, da ja to malo bolje razumem - BeoVoz ide "tudjom" trasom, tj. nije nezavistan od ostalog zeleznickog saobracaja? Kako tu ulazi u pricu zel. obilaznica?
 
koliko ja to kapiram, trasa beovoza je deo sistema zeleznica, i oni njom mogu da proteraju sta hoce, isto kao i sa prugom oko kalemegdana. npr, ako voz dolazi iz pravca mladenovca, a treba da stigne u npr. pancevo, zeleznice mogu da ga usmere na trasu beovoza ako to hoce. mislim da sam jednom cak cekajuci beovoz od vuka do panceva video kako prolazi teretna kompozicija. ima i neki zakon po kome do 2009. na magistralnim prugama (a takve su mislim sve u bg) mogu da voze samo zeleznice srbije, a ne i recimo vozila u vlasnistvu grada.

takodje, i na ostalim (nadzemnim) linijama, garniture emv beovoza dele sine sa ostalim vozovima, gde verovatno nemaju prioritet prolaza (kako same zeleznice kazu, kargo im je trenutno prioritet), a to se posebno oseca na deonici ka novom bg, i prema pancevu, gde je pruga jednokolosecna.
 
Ma, daj, to je besmislica. Lokalni vozovi imaju uvek prioritet nad međugradskim, a naročito teretnim, jer je pretpostavka da lokalni ide na kratkim relacijama i to zakašnjenje ne mere nadoknaditi, dok međugradski i međunarodni mogu na velikim razdaljinama uhvatitit tih 5-6 minuta zakašnjenja. A o teretnim da ne pričamo, oni terba da im budu prioritet, ali da li će ugalj stići sad ili za sat vremena, zaista nije važno. Njima je problem sa tertnim jer nemaju dovoljno vagona - zato kažu da im je prioritet, pre svega u nabavci novih vagona.
 
ne znam ko odredjuje prioritet vozova (ako ima neki insider iz zeleznica bilo bi super da napise nesto), ali sam siguran da je zs-u prioritet voz koji moze da zaradi vise. ako teretni voz donosi zaradu od milion eura, a beovoz sa 100 putnika par stotina eura, koga ce da puste prvo?
 
Dobro, u redu, ali po mojoj ideji, kada pruge na teritoriji uzeg dela trase BeoVoza postaju vlasnistvo Grada, to postaje bespredmetno... Znaci, koji deo pruga je FIZICKI nezavisan? Ukoliko bi presao u nadleznost grada, koji deo pruga bi mogao da funkcionise a da nema veze sa bilo kojim drugim saobracajem?

Pitam vas, jer ako cemo nesto da predlazemo povodom ovoga, ja bih voleo da smislimo neki argumentovan predlog.
 
Za neke pravce postoji obilaznica - Novi Sad - Niš, a za Pančevo, teretni ide oko Kališa, ne ide kroz tunele, mada posle Pančevca, imaju samo jednu prugu. To bi trebalo duplirati, i onda ne verujem da bi bilo velikih problema.
 
mislim da je jedini deo pruge po sirem podrucju beograda nezavisan od magistrale, tj. 'ne remeti magistralni saobracaj' zs onaj od panceva do vojlovice.

po meni, ako zs ustupi gradu celu trasu beovoza i prugu oko kalemegdana, ova druga bi bila ukinuta, a beovoz bi postao prvi deo metroa.

medjutim, kao sto sam vec rekao, grad nema nikakvu viziju toga sta bi trebalo da se radi sa beovozom. da ima, odavno bi se krenulo u dogovor sa zeleznicom, pa bi se (ako nista drugo) barem javno mnjenje usmerilo u tom pravcu da grad zeli dogovor a zeleznica ne. umesto toga planirao se laki metro, pa se kao odustalo, pa se sad pominje teski metro (sa beovozom kao jezgrom), sutra ce biti opet nesto trece...

mi tu mozemo ponesto da predlozimo, mozemo da diskutujemo o tome, ali na kraju necemo nista uraditi jer ko god dodje na vlast deli isto odsustvo vizije.
 
Vrh